Heb ik recht op vervanging, als product niet voldoet aan mijn verwachtingen?
Ls, mag ik een nieuw product vragen als wat ik nu heb gekregen niet aan mijn verwachtingen voldoet? Ik heb vorig jaar een balkondoek laten maken. Heel mooi alles oké. Nu heb ik bij hetzelfde bedrijf er nog 8 op maat laten maken. Deze keer zit er onderaan een logo genaaid. Dit vindt ik lelijk en de vorige keer was dat ook niet. Ik wil nieuwe zonder logo maar de leverancier wil dit niet. Als ik het logo eraf haalt zie je kleine gaatjes van het stiksel. Waar heb ik recht op?
Verander uw gebruikersnaam anders krijg u uit het hele land aanbiedingen voor balkondoek toegestuurd. Om over de rest van de spam maar te zwijgen. Dat kan in uw profiel.
En hoe groot is dat logo?
Overdrijf niet zo @tijger1; niet heel Nederlanf bezoekt de kassa site!
Nee, zeker niet. Maar de volgende kwestie is dan : Ik ben gebeld, ze weten mijn naam en mijn mailadres, hoe kan dat? Omdat ze alles zo maar op het internet zetten.
Je hebt zoekmachines die overal mailadressen oppikken.
8 balkondoeken? Dan heeft u of een hele grote flat, of het is bedrijfsmatig. Een balkon hangt hoog in de lucht, een klein logo valt niet op. En ook al zit u op het balkon, het lijkt mij vreemd dat u niets op het balkon hebt staan dat je het logo, of kleine gaatjes, ziet.
Helaas zijn uw verwachtingen geen reden om een koop te ontbinden, danwel nieuwe te eisen. Wellicht waren ze vorig jaar het logo vergeten. Als het een standaard balkondoek is, dus geen maatwerk of opdruk dat er voor u opgezet is, dan heeft u als consument een herroepingsrecht.
Dit is onjuist. Het is niet zo dat je zonder meer wel een herroepingsrecht hebt als het gaat om een standaard product (geen maatwerk). Dat geldt alleen bij koop op afstand/overeenkomsten buiten de verkoopruimte. Op welke wijze TS gekocht heeft, is niet bekend.
Ik ga er ook vanuit dat het online besteld is. De kans is groter dat het online gedaan is, dan dat het gekocht is in de balkondoekenwinkel.
Uw aanname ontbrak in uw bericht. De gegeven informatie was daardoor onjuist. Vandaar de correctie. Bekende balkondoekenwinkels zijn overigens Hornbach, Intratuin, Praxis en Gamma. Stenen winkels dus.
Praxis en Gamma hebben geen balkondoeken. Intratuin heeft ze wel, echt nagenoeg nergens op voorraad en meer soorten online te bestellen. Hornbach is de enige aanbieder in een stenen winkel. Echter hangen daar demodoeken en kan je zien wat je koopt. Dan zou de discussie daar gevoerd worden over het labeltje. Daarbij geeft TS aan dat het op maat is gemaakt. De standaart maten bij de Hornbach is geen maatwerk. Dus, online besteld.
Een discussie over de verkrijgbaarheid van balkondoeken is off topic. We zijn hier om TS te helpen. Als ik onjuiste informatie geef, verwacht ik van anderen dat ze de juiste informatie er tegenover stellen, zoals ik dat deed met uw bijdrage, die een fout bevatte. U kunt speculeren over de waarschijnlijkheid van de aankooplocatie (een beredeneerde gok), maar dat is verder niet relevant. Het is immers niet onmogelijk dat er in een stenen winkel gekocht is. Zonder dat voorbehoud is de claim dat TS herroepingsrecht heeft foutieve informatie.die TS potentieel op het verkeerde been zet, met alle gevolgen van dien. Laten we proberen wat zorgvuldiger te zijn in het geven van onze adviezen. Het kan de beste overkomen dat je over het hoofd ziet dat er ook in een stenen winkel gekocht kan zijn. Dat is niet erg.
Er zijn trouwens nog meer balkondoekenwinkels dan de voorbeelden die ik gaf.
Trostomaat: solliceer toch naar moderator en ga dan anderen de les lezen. Of moet opnieuw de discussie losbarsten?
Neodutchio, mocht die indruk gewekt zijn bij u: het is absoluut niet mijn bedoeling anderen de les te lezen. Ik hecht eraan dat te benadrukken. Het gaat mij puur om de inhoudelijke juistheid van de gegeven informatie zonder aanzien des persoons. Als ik er zelf naast zit, hoor ik dat altijd graag. Een eventueel beroep van TS op het herroepingsrecht is niet onvoorwaardelijk: het hangt af van waar ze gekocht heeft. Dát is de correcte informatie. Daarover hoeft inderdaad geen discussie los te barsten.
Uw manier van benadrukken, en dat is u al eerder door anderen verteld, is niet de manier zoals forumvrijwilligers aangesproken willen worden. Schijnbaar heeft u niets geleerd van de eerdere discussie. Wederom zal ik u weer verder negeren in dit topic, wellicht in heel het forum.
Ik spreek helemaal niemand persoonlijk aan, dus niemand hoeft zich persoonlijk aangesproken te voelen. Ik reageer slechts op de inhoud. Het is mij ook opgevallen dat als je regelmatig laat weten wat correcte informatie is, naar aanleiding van gegeven onjuiste informatie,dat een vaste groep medewerkers dat moeilijk kan verkroppen, de inhoud uit het oog verliest en overgaat tot persoonlijke aanvallen. Dat is tegen de spelregels en, wat belangrijker is, doet dit forum geen goed. Verbetering is alleen mogelijk als we ons meer concentreren op de inhoud. Erger je je ergens aan, maar heb je geen inhoudelijke bijdrage, dan is het inderdaad beter berichten te negeren.
Bedankt voor de tip over de naam. Nu blijkt mijn wijzigen niet direct te werken dus dat wordt een nieuwe account ;-( aanvragen.dom van mij. Het logo is 5 x 7 cm. Maar zwart op een wit balkondoek. Het lijkt wel een vlek.
U kunt op uw gebruikersnaam klikken en dan accountinstellingen. Beetje zoeken en dan wijzigen.
Heb op mijn ramen ook een een logo: beveiliging door. Doe ik niets aan. De makers willen een goede naam maken dus.... Je gaat toch niet elke keer als je op balkon zit je 5 x 7 cm 'reclame' bekijken? Bevalt het balkondoek? Ja, anders was er niet meer besteld. Reclame erop? Gun ze dat dan, als ze goed zijn.
Ik kocht een nieuwe auto. Er staat Audi op. Kan ik nu een andere auto eisen?
Je kan het altijd proberen. Stel je voor, in een auto rond rijden waar 4 nullen op de grill staan. Ik moet er ook niet aan denken.
Ja dat kan , voor n sjoemel volkwagen
Als achteraf blijkt dat het een LADA is geeft ik u een klein kansje;-))
Wat een stomme vergelijking. Op een auto is dit een standaard, dat kun je toch moeilijk van deze doeken zeggen.
Normaliter kunt u via internet zaken zonder opgaaf van redenen terugsturen maar met een grote TENZIJ...namenlijk tenzij ze voor u op maat gemaakt zijn. Blijft over ontbinding omdat het produkt kapot is of niet doet wat het zou moeten doen maar ook dat is in uw geval geen optie. Het doek biedt immers gewoon schaduw, zoals het zou moeten. De leverancier heeft dus gewoon gelijk en u heeft nergens recht op helaas.
Je hebt het balkondoek op maat laten maken. alles is perfect. behalve een niet verwacht logo van de maker van het product.
Heel veel producten hebben logo's Er zal ongetwijfeld een wettelijke regeling voor het gebruik van logo's zijn.
Je ziet in jouw geval kleine gaatjes bij het verwijderen van het stiksel. Mooi laten zitten dat logo.
Recht op 8 geheel nieuwe op maat gemaakte balkondoeken vanwege een klein opgestikt logo, zal niet lukken.
Nog even speuren en er blijkt een Europese richtlijn te zijn voor het vermelden van herkomst van het product.
Mogelijk geldt dit ook voor balkondoek.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/tools/wet-en-regelgeving/eu-wetgeving/algemene-producteisen
Adresgegevens fabrikant of importeur
Voor een groot aantal EU-gereglementeerde producten geldt dat fabrikanten of importeurs hun naam, geregistreerde handels- of merknaam en adres op het product (of de verpakking) moeten vermelden. Richtlijn 2001/95/EG over algemene productveiligheid noemt dit een van de maatregelen die producenten kunnen nemen om geïnformeerd te blijven over mogelijke risico's van hun producten.
1. Er is geen verplichting voor fabrikanten of importeurs om logo's te plaatsen.
2. Aan de beschreven verplichtingen, kan niet worden voldaan door alleen het plaatsen van een logo.
U haalt een paar dingen door elkaar. Als ik het zo lees voldoen de doeken wel dus is dat geen reden ze terug te sturen. Dat er een logo op zit is ook geen reden ook al omdat de doeken voor u op maat zijn gemaakt.
Misschien zou u een vergoeding kunnen vragen voor het maken van reclame;-))
Rare reacties hier dat het product voldoet en je zo'n logo maar moet accepteren.
Stel dat je foto's laat afdrukken en rechtsonder staat op elke foto een logo van de afdrukcentrale, wie zou dat accepteren?
Tenzij van te voren duidelijk was aangegeven dat er een logo op de doeken zou staan hoef je dat niet te accepteren. Alleen zie maar eens je recht te halen nu.
Maar het gaat niet om een foto, het gaat om een balkondoek.
Waarschijnlijk heeft er niets gestaan, ook niet dat het logo er niet op zou staan.
Tja, foto staat er dan ook als voorbeeld. Onzinredenatie verder dat er niet heeft gestaan dat het logo er niet op zou staan. Er staat bijvoorbeeld waarschijnlijk ook niet dat er geen groot gat in het midden zit, maar dan accepteer je het nog steeds niet als er wél een groot gat in het midden zit.
Als ik een velux dakraam/rolgordijn op maat bestel staat er ook Velux op.
Stel dat je foto's laat afdrukken en rechtsonder staat op elke foto een logo van de afdrukcentrale, wie zou dat accepteren?
Als iemand anders die foto maakt en copyright heeft, mag dat gewoon.
Omdat inloggen onder Diumenge inmiddels op geen enkele manier meer lukt, maar even een tweede accountje aangemaakt. Bedankt voor de geweldige site Kassa!
@Lenovo, je komt met stip binnen in de top drie van de meest onzinnige reacties dit jaar. Gefeliciteerd!
"Als iemand anders die foto maakt en copyright heeft, mag dat gewoon."
@diumenge, dacht toch ff dat mijn Lenovo pc zelfstandig antwoorden gaf maar nee dus;-)) +10
Ls had ook problemen met inloggen maar het werkt weer. Zie wel dat er een vlak met hartje staat met "wordt lid" was mij niet eerder opgevallen.
Ach, proficiat. Lenovo heeft de DIUMENGE TOP 100 gehaald.
@Gerbera, oké lag dus niet aan mijn account, had dit al eerder meegemaakt namelijk. Kan inmiddels ook weer inloggen...
@gerbera , dat vak "wordt lid " staat er pas van deze week .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer