lelyonnais
door lelyonnais Dec 10, 2009 om 18:28
Geldzaken & recht

Hebben we nog de politie nodig of niet?

Ik begeef mij in het straatje van Read (Pedro) maar ik vraag me af wat we hier in Nederland mee bezig zijn!
De politie ruk niet meer uit voor blikschade aan auto, moet iedereen zelfs oplossen voor zover het gaat!
Vanavond ging mijn neef naar de politie aangifte doen over het verdwenen van zijn afvalcontainer. Moet het gebeuren van de gemeente, anders bekomt hij geen nieuwe!. We zijn donderdag en de eerste mogelijke afspraak in volgende week maandag om 17.00 uur na zijn werk!
Een afval container?..en dan zo'n heisa? De jeugd kan het gebruiken voor vuurwerk, knal geweldig in zoiets, of een of andere gek kan het gebruiken voor illegale afval!
Volgens de gemeente woordvoerder, komen die containers enkele dagen na het verdwijnen weer boven water!... Ik heb de straten afgezocht in en rond zijn huis van 1 km en heb het dus niet gezien. Zou het kwajongenstreek zijn was er dan ergens te vinden dacht ik.
De afspraak met de politie is dus gemaakt, en nu is blijven hopen dat er geen onwettige dingen gebeuren in de tussentijd!

Van de politie moet je tegenwoordig niet teveel op te wachten!

m.v.g. Robert

364 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 10, 2009 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles moet zuiniger.
Wie weet kun je het binnenkort het helemaal zelf aangeven via internet.

Het gekke is, dat er steeds meer politie beschikbaar is voor een potje voetbal.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat wel Internet aangifte, maar zoiets valt er net niet eronder! Van de ene kant is het belachlijk!....gewoon een container verdwenen en er moet een afspraak gemaakt worden voor een aangifte! Personeel te kort, urgentie, verkersdelicten en echte inbraken, vuurwerk opsporing....kan ik me wel voorstellen dat het niet 1,2,3, gaat met onze angifte, maar idd internetaangifte was al lang gebeurd.
Binnenkort worden wij gedwongen alles te doen via Internet, en je zal steeds minder politie zien op straat.....of een soort robocop in de toekomst!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag lelyonnais,

Het werk van hermandad is ook een dienstverlenend beroep dat gezamenlijk door de burgers wordt betaald. In feite consumeren wij hun bijdrage aan deze samenleving, waarin zij de hoeders van de wet zijn. Het lijkt echter dat zij liever lui dan moe zijn. Als je de pers zo leest dan kun je je niet aan de indruk onttrekken dat de afstand tussen de politie en de burger zo ongeveer de afstand is van hier tot Tokio. Ze doen er werkelijk alles aan om de gewone burger op stang te jagen: onterecht geen aangifte opnemen, bekeuringen uitschrijven voor een ontbrekend achterlichtje, lekker lui een val voor automobilisten opzetten onder de luifel van het politiebureau zelf (ze zouden eens een spetje regen op hun pet kunnen krijgen), enz., enz.,. Dit, terwijl de hoge pieten van deze organisatie ruim meer verdienen als Balkellende zelf en zich met auto en chauffeur door de landerijen laten rijden. Nee, Nederland is niet corrupt, maar wél ongeneeslijk ziek.

Pedro.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Ik schreef: .......verdienen als Balkellende zelf en.......

dat moet natuurlijk zijn:

.......verdienen als Balkenende zelf en.......

Pedro.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben jullie enig idee wat een "gewone" diender tijdens zijn diensten allemaal voor zijn kiezen krijgt? Dan zou je dit tendentieuze geleuter, want dat is het, wel uit je hoofd laten. Zeker de opmerkingen van read zijn werkelijk beneden alle peil, sorry jongen. De gemiddelde politieman werkt echt wel hard voor een niet al te riant salaris. Maar het is lekker makkelijk om fijn af te geven op de politie.

En ja, er zijn wel zaken die binnen de politie niet goed gaan, ook in mijn beleving. Maar dat heeft vooral te maken met beleid en niet met de individuele agent.

Bah, wat een op niets gestoelde negativiteit!

Sowieso verwordt deze rubriek zo langzamerhand tot een klaagmuur over alles wat er in dit land zogenaamd niet zou deugen. Dat lijkt me niet de bedoeling van deze site, maar goed....

Discussies prima, maar dit is gewoon lekker zeuren over van alles en nog wat, ongenuanceerd blaten. Sorry, maar daar zijn al genoeg andere sites voor; ga lekker naar nujij.nl of geenstijl.nl of zo. Daar zijn ze in dit soort geblaat gespecialiseerd.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2009 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

........hebben we nog de politie nodig of niet?............

Ja, maar niet voor zaken als een onnozele blikschade aan een auto of het opnemen van een aangifte voor vermissing van een afvalcontainer! Vind het dus ook niet vreemd dat ze aan dit laatste geen prioriteit geven en je een paar dagen moet wachten met de aangifte.

Verder vind ik het al jaren ronduit belachelijk dat de politie om moet komen draven voor een beetje blikschade. Dat kunnen de automobilisten prima zelf oplossen, lijkt mij.

..........Binnenkort worden wij gedwongen alles te doen via Internet..........

Prima, om zoveel mogelijk gebruik te maken van de mogelijkheden van internet.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2009 om 08:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben wel blij dat we politie hebben. Ik ben hen dan ook dankbaar dat met vereende internationaal gebundelde krachten een ontsnapte crimineel gearresteerd is.

Mijn wens is dat de doorsnee politieman, werkzaam in het veld beter betaald wordt en dat de drie auto's met chauffeur voor leiding van de politiescholen afgeschaft worden.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2009 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zaterdag 12 dec 2009, 01:49: ........hebben we nog de politie nodig of niet?............

Ja, maar niet voor zaken als een onnozele blikschade aan een auto of het opnemen van een aangifte voor vermissing van een afvalcontainer! Vind het dus ook niet vreemd dat ze aan dit laatste geen prioriteit geven en je een paar dagen moet wachten met de aangifte.

Verder vind ik het al jaren ronduit belachelijk dat de politie om moet komen draven voor een beetje blikschade. Dat kunnen de automobilisten prima zelf oplossen, lijkt mij.

..........Binnenkort worden wij gedwongen alles te doen via Internet..........

Prima, om zoveel mogelijk gebruik te maken van de mogelijkheden van internet.

Als de angifte via internet mogelijk was geweest, was ik hier niet met een vraag gekomen; het is een feit!
Als de rapport van de politie over een bepaalde wijk meld dat de overlast van vuurwerk afsteken minder is, vraag ik me terecht hoe het komt dat sinds oktober, JA OKTOBER, elke dag na de school einde, in die avond en de nacht ZWARE vuurwerk wordt geknaald?
Die onnozele blikschade aan auto's zijn van oudsher zelfs op te lossen mits geen onenigheid bestaat, en ben daar volledig mee eens. Maar als een vuurwerk de ruit van mijn auto kapot maakt, moet ik voor de verzekering een angifte bij de politie maken, en niet een week later, want dan ben IK strafbar als ik met die kapotte ruit rijd!
Waar liggen nu de prioriteiten? Om 1000 dingen kan man niet meer terecht! Criminaliteit wordt steeds erger, en de politiemacht steeds kleiner. Slecht betaald?.....kom op zeg! Er zijn million die minder verdienen!
Bovendien is het zo duidelijk te zien hoeveel radarauto's er zijn die vallen zetten voor gebruikers. Hoeveel lasercontrole er zijn? ontiegelijk veel! De miljarden vallen zo binnen!...en daar gaat het om!. Geld en niks anders! Zelfs als bij banken, verzekeringen etc...

@ holden: En ja, er zijn wel zaken die binnen de politie niet goed gaan, ook in mijn beleving. Maar dat heeft vooral te maken met beleid en niet met de individuele agent.
Ik val geen individu aan Holden, maar idd het hele systeem....Zijn we tenminste eens op 1 punt!

Met vriendelijke groet en een prettige weekend. Robert

ve
door verwijderd - Dec 12, 2009 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ervaring van luie dienders en corrupte hogere in rang zijn niet nieuw!Dronken rijden,met hoge snelheden (liefst nog met zwaailicht) naar de patatboer en terug naar het bureau, zelf parkeren waar een stopverbod is( Collega's bekeuren elkaar niet.) Of: "Jan, werk jij dit even af"= een eigen bekeuring die op het bureau even "geregeld word", spullen jatten van een in hechtenis genomen man en een klokkenluider die dit rapporteerd en zijn ontslag kreeg terwijl die jattende dienders vrijuit gingen zonder straf, een fax (uiteindelijk) sturen naar het bureau Waddenweg
(Asd.) om ernstige overlast van hangjongeren te melden waar niets mee werd gedaan maar wel 2x achter elkaar de (toen in het bezit zijnde kapotte auto) bekeuren wegens vervallen APK als wraak voor die faxverstoring, enzovoort,enzovoort.

Bedenk wel dat mijn ervaring leert dat bij (betrekkelijk) lichte schade degene die aangereden is vaak te maken zal krijgen met valse namen, bedreiging of "Ik ben daar helemaal niet geweest".
En verzekeringsmaatschappijen staan nooit te dringen om uitbetaling van de schade.

Ik zie in deze maatregel dat de nette automobilist de dupe gaat worden.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Dec 12, 2009 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

holpen schreef op vrijdag 11 dec 2009, 22:45: Hebben jullie enig idee wat een "gewone" diender tijdens zijn diensten allemaal voor zijn kiezen krijgt? Dan zou je dit tendentieuze geleuter, want dat is het, wel uit je hoofd laten. Zeker de opmerkingen van read zijn werkelijk beneden alle peil, sorry jongen. De gemiddelde politieman werkt echt wel hard voor een niet al te riant salaris. Maar het is lekker makkelijk om fijn af te geven op de politie.

En ja, er zijn wel zaken die binnen de politie niet goed gaan, ook in mijn beleving. Maar dat heeft vooral te maken met beleid en niet met de individuele agent.

Bah, wat een op niets gestoelde negativiteit!

Sowieso verwordt deze rubriek zo langzamerhand tot een klaagmuur over alles wat er in dit land zogenaamd niet zou deugen. Dat lijkt me niet de bedoeling van deze site, maar goed....

Discussies prima, maar dit is gewoon lekker zeuren over van alles en nog wat, ongenuanceerd blaten. Sorry, maar daar zijn al genoeg andere sites voor; ga lekker naar nujij.nl of geenstijl.nl of zo. Daar zijn ze in dit soort geblaat gespecialiseerd.

En daar heb ik niets aan toe te voegen!