M2
door M2022 Jul 10, 2023 om 12:51
Geldzaken & recht

Klacht over youfone

Hallo forummers. Ik heb sinds april een alles in 1 pakket bij youfone ( tv en internet). Vanaf dag 1 is tv waardeloos, valt steeds weg  beeld op zwart etc. Veel over gebeld, ze hebben van alles geprobeerd zoals nieuwe modem, nieuwe tv-ontvanger, hersetten, andere kabels en ga zo maar door. Nu weten ze niets meer, en geven aan dat het aan mijn tv ligt (philips) . Uit coulance willen ze nu mijn tv abo stopzetten  maar ze weigeren mijn internet ook te stoppen. Ik heb per email en klachtenompas al klacht ingediend maar ze blijven erbij. Ik vind dat onterecht omdat ik 1 totaalpakket heb en dat ook in zijn geheel wil stoppen. Nu dwingen ze mij om elders een los tv abonnement af te nemen. Er zijn niet veel aanbieders die dat nog bieden en bovendien is dat veel duurder. Denken jullie dat het zin heeft om dit via de geschillencommissie te spelen? Dat kost mij nog eens 50 euro, wat ik liever niet uitgeef als er nul kans is dat ik dit gevecht ga winnen. Hoor graag jullie mening, alvast dank.

8322 19 Rapporteer
marita5
door marita5 - Jul 10, 2023 om 13:27
11514 Antwoorden / 15 Vragen
M2
door M2022 Jul 10, 2023 om 15:22
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Maritas,
Dank voor je reactie. De info in de link had ik al gevonden, maar ik kan daar nergens duidelijk uit haleb of ik nu het hele abonnement mag ontbinden of niet. Het gaat er mij juist om dat zij nu de dienst alleen gedeeltelijk willen stopzetten (tv) maar een deel ook niet ( internet).

Naamloze
door Naamloze - Jul 10, 2023 om 16:10
9 Antwoorden / Vragen

Volgens mij zou je het complete pakket moeten kunnen opzeggen (al zijn ze er niet super duidelijk over in hun algemene voorwaarden). Er is een bestand te downloaden, specifiek voor het alles-in-1-pakket. https://www.youfone.nl/algemene-voorwaarden

En hierin staat deze bepaling:
ALGEMENE VOORWAARDEN KLANTEN YOUFONE

Versie maart 2021 • ‘Internet & TV en/of bellen’
Artikel 4.3
3. Partijen kunnen een Overeenkomst te allen tijde ontbinden met behoud van recht op
schadevergoeding, indien de andere partij in de nakoming van één of meer van de
overeengekomen verplichtingen tekortschiet en in verzuim verkeert.

Ik ben geen expert in consumentenrechten, maar je maakt natuurlijk gebruik van alles in 1 omdat
- je daardoor vaak korting krijgt
- je alles onder 1 dak hebt

Zij maken het je vervolgens onmogelijk om komend jaar(en) bij de concurrent een alles-in-1-pakket te nemen.

Mocht je rechtsbijstand hebben of lid zijn van de consumentenbond, zou je nog een ingebrekestelling kunnen sturen per brief en email, waarin je kenbaar maakt, waarom je het gehele contract ontbind. Zelf kan je dit ook, maar heeft wellicht mindere indrukskracht (is dat een woord?, haha). Al moet je dan denk ik wel bewijzen dat het aan hun dienst ligt, en niet aan je televisie.

Puur mijn mening (disclaimer), maar als je met feiten aankomt, willen ze vaak nog wel meewerken

M2
door M2022 Jul 10, 2023 om 18:33
33 Antwoorden / 3 Vragen

Ja inderdaad,  ik heb voor alles in 1 gekozen omdat dat veel goedkoper is. Als ik nu kijk naar een los tv abo ergens dan kost dat veel meer. Als ik dat puntje onder 4.3 lees dan LIJKT het mij dat ik de hele overeenkomst kan ontbinden, dus het hele pakket. Maar het is niet een hele duidelijk afgebakend begrip, vandaar mijn twijfels haha. Uitgebreide klacht enzo had ik dus al geprobeerd zonder resultaat. Lid vd consumentenbond ben ik niet, maar misschien wel rechtsbijstandverzekering *dom maar dat weet ik niet zeker, nooit gebruik van hoeven maken gelukkig. Dat ga ik eerst nakijken dan. Dank voor het meedenken.

Naamloze
door Naamloze Jul 10, 2023 om 18:52
9 Antwoorden / Vragen

Het viel mij wel op dat fie algemene voorwaarden uit 2 delen bestaat. Bovenste deel gaat over "alles in 1" daarna "Aanvullende Voorwaarden voor alle Youfone Abonnementen". Dus het is wel duidelijk dat het over een alles in 1 pakket gaat.

Je kan dacht ik ook naar de geschillencommissie, maar dat kan ik je persoonlijk niet aanraden. Kost heel veel tijd/moeite/frustratie en dat is dit echt niet waard.

De tips beneden (over kabels en signaal) kunnen wel degelijk helpen. Je hebt al dingen geprobeerd zeg je, maar je zou youfone ook kunnen vragen om dan een hdmi kabel te sturen die wel geschikt is voor hun modem.

Wat mij persoonlijk wel eens hielp is een andere hdmi ingang gebruiken. Mijn ps5 werkt niet op de een en mijn pc werkt weer niet op die (raar en waarschijnlijk technisch wel uit te leggen), maar dat kan je nog proberen. Of leen een tv van een vriend om te testen

M2
door M2022 Jul 10, 2023 om 19:24
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi. Ja ik ben dus niet de enige die hun voorwaarden onduidelijk vind haha.
Wat betreft hdmi poorten...ik heb er 4 en heb ze allemaal geprobeerd.
Hdmi kabel van youfone? In eerste instantie heb ik degene gebruikt die zij hadden meegeleverd. Lijkt me toch dat die past bij hun eigen producten. Zij raadden me later aan een nieuwe te kopen om het daarmee te proberen. Wat ook niet hielp. Een tv lenen ergens om het daarmee te proberen wordt lastig, en gaat me ook te ver eigenlijk. Want wat zou dat oplossen? Zelfs als die het wel goed zou doen, blijft het probleem bestaan _tenzij ik dat leentoestel niet meer terugbreng naar die vriend haha. Ik heb zelf een goed werkende tv maar hij 'leest' niet goed de signalen die youfone doorstuurt. Is niet mijn probleem dan toch? Zij geven nergens aan dat je hun diensten alleen kan afnemen met bepaalde tv's.

Naamloze
door Naamloze Jul 10, 2023 om 22:43
9 Antwoorden / Vragen

Tuurlijk, maar dan kan je iets uitsluiten of juist bevestigen. Daarmee creeer je ook bewijslast richting youfone.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 10, 2023 om 17:27
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een nieuw kastje hebt ontvangen zal u ook een nieuwe kaart gekregen hebben en die heeft ruim een half uur nodig om gelezen te worden, misschien is dat de oplossing.
Kaart stofvrij maken kan ook helpen.

M2
door M2022 Jul 10, 2023 om 18:38
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi, dank voor de reactie  maar er is geen sprake van een kaart. Ik heb een tv box van ze gekregen die tussen modem en tv staat. En na het sturen van de nieuwe ( in de hoop dat daar het probleem lag) heb ik geduldig gewacht tot alles weer gereset was maar helaas zonder resultaat.

rj
door rjw - Jul 10, 2023 om 17:41
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je al een andere hdmi kabel gebruikt? En dan niet die geleverd is door de provider maar een echt andere (en niet 1 van 2 euro bij de Action). Bij mij loste dat vergelijkbare problemen met Ziggo op. De Ziggo kabel werkte prima op mijn Sony televisie maar niet op de Samsung. Dus het zou best kunnen zijn dat je tv niet helemaal compatibel is. De bitrates over een hdmi kabel zijn behoorlijk hoog waardoor de analoge eigenschappen van de verbinding weer een rol gaan spelen.

M2
door M2022 Jul 10, 2023 om 18:43
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo, dank voor het reageren. Ik heb ook al een nieuwe (goede) hdmi kabel gekocht daarvoor, maar ook dat lost helaas het probleem niet op. En ik heb ook de hdmi kabel geprobeerd die ik nog had liggen van ziggo (waar ik eerst was) maar ook zonder resultaat. Dat is het rare. Ik heb geen splinternieuwe tv maar bij ziggo deed ie het perfect maar nu bij youfone niet. Er is dus blijkbaar iets in hun tv box of manier van signalen doorsturen dat niet compatibel is met mijn tv. Maar ik weiger een nieuwe tv te kopen omdat youfone niet op deze kan leveren. Helaas zijn ze star en klantonvriendelijk en dwingen ze me nu om op zoek te gaan naar een duur los fv abonnement....

rj
door rjw Jul 10, 2023 om 19:58
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Dankjewel voor de terugkoppeling. Dan kunnen we die oplossing tenminste uitsluiten. Het gebeurt immers vaak genoeg dat de simpelste oplossing vaak overgeslagen worden maar goed dat je deze al had geprobeerd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 10, 2023 om 20:33
2063 Antwoorden / Vragen

Bij Ziggo wordt de TV toch aangesloten via coax? Dat is toch een andere techniek.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 10, 2023 om 19:14
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ook voor kan komen bij een nieuwe TV is dat de HDMI kabel niet op 1 blijft staan.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/hdmi-probleem-tv-blijft-niet-op-hdmi1-staan-586850

M2
door M2022 Jul 10, 2023 om 19:26
33 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat topic was ik ook al tegengekomen bij mijn zoektocht naar een oplossing inderdaad. Maar dat is ook niet  aan de hand hier. Hij blijft netjes staan op de poort die ik geselecteerd heb.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 10, 2023 om 20:31
2063 Antwoorden / Vragen

Eerst een andere televisie aansluiten en kijken of het inderdaad aan jouw "oude" televisie ligt of dat hun signaal niet goed is. Als het aan de tv ligt mag je blij zijn met ieder aanbod, als het aan Youfone ligt.moeten ze je gewoon laten gaan en lijkt mij een gang naar de geschillencommissie ook kansrijk.

M2
door M2022 Jul 10, 2023 om 20:49
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi. Maar het is toch eigenlijk niet belangrijk of het wel of niet aan mijn televisie ligt?? Hij is niet defect, bij mijn vorige provider deed alles het perfect, en als ik een ander apparaat erop aansluit heb ik ook gewoon beeld en geluid zonder dat dat wegvalt na n kwartier of half uur ( ik kan bijv gewoon een hele avond dvd's kijken). Het feit blijft dus volgens mij dat zij niet kunnen leveren op mijn tv. En ze hebben nergens een disclaimer of waarschuwing dat hun tv-box niet voor elke tv geschikt is? Dan heb ik toch recht op een behoorlijk signaal  ongeacht welk merk of leeftijd mijn tv is? Hij is voorzien van de meest recente updates dus daar kan het ook niet aan liggen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 11, 2023 om 11:24
2063 Antwoorden / Vragen

Het feit dat de TV het deed bij de vorige provider is op zich geen bewijs dat het signaal niet goed is, het kan nog steeds aan jouw televisie liggen of aan de bekabeling. Je had hiervoor Ziggo, had je de TV toen ook aangesloten met een HDMI-kabel of zat de TV toen op coax?

Janzegt
door Janzegt - Jul 10, 2023 om 20:44
126 Antwoorden / Vragen

Ik moet zeggen dat ik niet weet hoe de structuur van youfone is in je huis. Uiteraard heb je een modem en je hebt een TV-ontvanger. Maar zit er bij youfone Coax kabel tussen modem en TV ontvanger of is dit een netwerkkabel? En zijn deze kabels nieuw of al enige jaren oud?

Wat je zou kunnen doen is om een nieuwe korte kabel te kopen van het type dat tussen de modem en TV kastje zit en zet die TV dan vlak bij de modem. En kijk dan eens hoe het beeld dan is.

Tevens zou ik zeker moeite doen om ergens een andere TV toestel te lenen en die uit te proberen bij je thuis. Stel dat deze wel gewoon werkt, dan weet je dat het probleem zit in je eigen TV. Dan heeft het ook geen zin om dit via de geschillencommissie te spelen. Wel kun je dan naar Youfone teruggaan en te zeggen waarom zij geen waarschuwing geven dat sommige TV's niet werken op hun netwerk. Ter herinnering: Zo'n 10~15 jaar terug had Ziggo ook een lijst van TV merken en types, waarvan Ziggo zei dat deze probleemloos werkten op hun netwerk.

En als die andere TV toestel ook weg valt, dan kun je teruggaan naar youfone en zeggen dat het toch echt aan hun netwerk ligt.

Bovenstaand is veel werk, maar ik raad je zeker aan om dit te doen en geeft je houvast hoe verder de strijd aan te gaan met Youfone.

M2
door M2022 Jul 10, 2023 om 21:01
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi. Dank voor je reactie. Zie ook mijn antwoord op de reactie hierboven van henkdezevende. Wat betreft de kabels..modem staat in de woonkamer, tv ook, en tv-box staat naast de tv. Eerst draadloos dus via wifi geprobeerd. Daarna met een internetkabel tussen modem en tv-box. Eerst met een korte kabel die youfone erbij leverde. Daarna een nieuwe, lange internetkabel gekocht om modem en tv-box te verbinden ( volgens mij n goede kwaliteit, categorie 6a) Maar in alle gevallen blijft hetzelfde probleem: soms een tijdje goed beeld, half uurtje, soms een uur, en dan verwijnt geluid of beeld of beide. Soms ook al na 5 minuten. Tv blijft dan zeggen 'geen videosignaal, of er komt een soort draaiend laadicoontje in beeld alsof hij verbinding probeert te zoeken)

john devries
door john devries Jul 12, 2023 om 15:24
218 Antwoorden / Vragen

Ik weet niiet welke internet snelheid je genomen hebt maar draaiende icoontje duid op te weinig snelheid. Een Wifi versterker of 100mbs zou het probleem kunnen oplossen.

Thecla58
door Thecla58 - Jul 10, 2023 om 22:24
855 Antwoorden / 3 Vragen

Toch nog even over je hdmi kabel. Heb je ee  high speed with ethernet hdmikabel aangeschaft?
Bij mij loste dat het probleem met ontvangst op mijn verouderde tweede tv op.

Heb je de media box als eens direct op je wandcontactdoos waar je tvsignaal binnenkomt?

M2
door M2022 Jul 10, 2023 om 22:40
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Thecla58,
Ja, de hdmi kabel is een 2.0 high speed.
De media box rechtstreeks aansluiten op de wandcontactdoos? Die moet je even uitleggen ben ik bang. Mijn tv signaal komt nu niet via een coaxkabel ofzo binnen ( zoals bij kabeltelevisie). Vanuit de wandcontactdoos ( het isra punt heet dat geloof ik?) gaat een kabel naar de modem, vanuit de modem gaat een internetkabel naar de mediabox en vanuit de mediabox gaat een hdmi kabel naar de tv. Bedoel je dat ik kan proberen om de modem ertussenuit te laten? Nee toch, dan weet de mediabox niet meer welk netwerk hij mee kan verbinden?

Thecla58
door Thecla58 Jul 10, 2023 om 23:11
855 Antwoorden / 3 Vragen

Ik lig inmiddels op bed

Morgen antwoord ik uitgebreid. Oké

1paul
door 1paul - Jul 11, 2023 om 07:53
3152 Antwoorden / 0 Vragen

uit de voorwaarden:

ALGEMENE VOORWAARDEN KLANTEN YOUFONE

Versie maart 2021 • ‘Internet & TV en/of bellen’
Artikel 4.3
3. Partijen kunnen een Overeenkomst te allen tijde ontbinden met behoud van recht op
schadevergoeding, indien de andere partij in de nakoming van één of meer van de
overeengekomen verplichtingen tekortschiet en in verzuim verkeert.

1 of meer wel, er is een dienst niet oke en daar blijft men in verzuim!!

Thecla58
door Thecla58 - Jul 11, 2023 om 10:12
855 Antwoorden / 3 Vragen

@M2022

Hier de beloofde uitleg.

Mijin situatie hier in mijn appartement is als volgt;

Bij het raam in aan de voorkant komt de kabel mijn huis binnen. Daar is een wantcontactdoos geplaatst. Zo'n ouderwetse. Daarin zit een splitter met een aansluiting voor TV (coax 2x uitgang) en een aansluiting voor data met uiteraard een datakabel naar mijn ziggo connect box.

Tot een paar dagen geleden zaten er twee coaxkabels in de splitter. Een kabel ging naar de media box in de woonkamer en eentje gaat (nog) naar de bix in de slaapkamer.
Vanaf afgelopen vrijdag heb ik in de woonkamer een mini media box en die heb ik, via mijn wifi (6 ghz) aangesloten op mijn modem en verbonden met de hdmikabel met de tv.
naar de mediabox in de slaapkamer loopt nu nog een coaxkabel maar ook die media box gaat vervangen worden door een mini media box. Er heeft bij mij NOOIT een utp-kabel tussen mijn modem en mijn tv gezeten. Die zijn altijd verbonden geweest met ciaxkabels.

Ik kan me voorstellen, maar ik weet jouw situatie niet, dat je het eens kunt proberen om je tv rechtstreeks met een coaxkabel op je tv aan te sluiten en dat vanaf het punt waar je aansluiting voor tv je huis binnen komt.

Misschien heb je hier iets aan... maar dit is hoe het voor mij werkt. Kan zijn dat Youfone net iets anders is dan Ziggo. Ben benieuwd of het werkt en laat je het even weten de ja of de nee?

tot slot als je coaxkabels koopt of hebt, gebruik dan de dikste kabel want die is beter dan de dunnere. Ik had eerst dunnere kabels en toen werkten deze niet om de afstand tussen contactdoos en tv te groot >10 m was.

Foto is van mijn wandcontactdoos.

M2
door M2022 Jul 11, 2023 om 10:20
33 Antwoorden / 3 Vragen

Ha goeiemorgen en dank voor je uitgebreide uitleg. Helaas is dat dus bij mij nu een andere situatie. Youfone levert geen tv via een coax kabel, zoals bij jou. Alle data wordt geleverd via internet,  via de datakabel dus die naar de modem loopt ( en vanuit daar naar de tv-box).

Thecla58
door Thecla58 Jul 11, 2023 om 10:25
855 Antwoorden / 3 Vragen

Aha,

Dan een volgende vraag... hoe zit je modem aangesloten en waar? In de meterkast? Overigens zit in mijn connectbox een coaxiale datakabel. Dat is een kabel waarbij je de aansluiting opjer box vastdraait met een moer. Ik ga er vanuit dat je media bo (tv box) inderdaad wifi aankan? Heb je een duale modem?D.w.z. dat je zowel netwerk van 2.4 ghz en 5 ghz hebt...

M2
door M2022 Jul 11, 2023 om 12:19
33 Antwoorden / 3 Vragen

Oeh wat een vragen haha, maar fijn dat je meedenkt.
_ in mijn meterkast zit niks * nouja, niks wat hiermee te maken heeft. Het aansluitpunt zit in de woonkamer, kabels van buiten komen rechtstreeks vanuit de voorgevel mijn huis binnen. Dus alles ( hoofdaansluitpunt/modem/mediabox) in dezelfde ruimte en dicht bij elkaar, geen muren of hoekjes of storende elementen ertussen.
_media box kan wifi aan. Maar ik heb het zowel via wifi als bekabeld geprobeerd. Het is een experiabox v10a, bij de specs staat dat hij duaal is.

Thecla58
door Thecla58 Jul 11, 2023 om 13:50
855 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet in hoeverre je handig bent met het werken rechtstreeks in je modem, maar wat je ook nog kunt proberen is om in plaats van 2.4 ghz verbinding, je wifi te laten draaien op een 5 ghz verbinding. Je kunt, voor hulp, altijd bellen met de heldpdesk van Youfone.

Loopt er vanaf je hoofdaansluitpunt een kabel naar je modem? In mijn situatie is dat een wittekabel. Hoeveel aansluitpunten zitten er in de hoofdaansluiting?
Ik ben geen super expert maar ik begin steeds meer te denken dat het opgelost zou kunnen worden dop de hoofdaansluiting een splitter te zetten. Zie mijn foto. De splitter sluit je rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan, dan een datakabel naar het modem en een coax kabel naar de experia.

splitter

Kijk goed naar de aansluitingen. De meest rechtste is voor de kabel naar het modem. Misschien dat dit dus de oplossing is, zoals gezegd.

1paul
door 1paul Jul 12, 2023 om 13:35
3152 Antwoorden / 0 Vragen

jij gaat uit van een coax kabel, je moet uitgaan van een telefoon kabel, is een geheel andere aansluiting dan bij jouw

Thecla58
door Thecla58 Jul 12, 2023 om 13:44
855 Antwoorden / 3 Vragen

@1Paul,

ik weet dat je je ook met een utp-kabel kunt werken en dat het een geheel andere aansluiting dan de mijne is. Maar TS heeft mij niet duidelijk gemaakt of de hoofdaansluiting een coaxiale - of een utp-aansluiting is. C'est tout.

Heeft hij een utp-aansluiting dan is het inderdaad een andere manier van aansluiten.

john devries
door john devries Jul 12, 2023 om 15:08
218 Antwoorden / Vragen

Een TV is aangesloten met een ethernetkabel op de decoder  en dus niet op WiFi . WiFi staat in het modem standaard op beide frequenties ingesteld . Handig als je een 2,4 GHZ alarm installatie hebt.

john devries
door john devries Jul 12, 2023 om 15:12
218 Antwoorden / Vragen

Een TV is aangesloten met een ethernetkabel op de decoder  en dus niet op WiFi . WiFi staat standaard op beide frequenties ingesteld . Handig als je een 2,4 GHZ alarm installatie hebt.

Thecla58
door Thecla58 Jul 12, 2023 om 15:17
855 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn tv in de woonkamer is verbonden met de next mini van ziggo via HDMI en de next mini is via wifi aangesloten op het modem. Mijn tweede tv zit aangesloten met hdmi op de mediabox next en die zit, voor even nog, aangesloten met een coax kabel rechtstreeks op de wandcontactdoos van ziggo. EDIT mijn modem zit met een datakabel aangesloten op de hoofdaansluiting in de woonkamer EDIT mijn modem zit met een datakabel aangesloten op de hoofdaansluiting bij het raam

atlas1302
door atlas1302 - Jul 11, 2023 om 11:24
341 Antwoorden / 13 Vragen

TV is de oorzaak, mijn Philips vertoond dezelfde gebreken. Aangesloten op LG en Sharp, geen enkel probleem zelfs met Hdmi met groeten uit China.

Dus...?

M2
door M2022 Jul 11, 2023 om 12:12
33 Antwoorden / 3 Vragen

Ja inderdaad, dus.... haha.
Ik neem ook echt wel aan dat het aan mijn tv ligt. Maar...zij hebben nergens een lijst gepubliceerd staan met 'geschikte tv's ' voor hun diensten. Bij aangaan van het abonnement ben ik er dus gewoon van uitgegaan dat mijn tv geschikt zou zijn. Dat lijkt me een logische aanname.
Heb ik niet dan nu alsnog recht om de gehele overeenkomst te ontbinden??? Dus zowel tv als internet, zodat ik bij een andere aanbieder een totaalpakket kan nemen tegen een schappelijke prijs?

atlas1302
door atlas1302 Jul 11, 2023 om 13:41
341 Antwoorden / 13 Vragen

Dat weet ik ook niet, zij gaan ervan uit dat u een geschikte TV hebt.

A van Kampen
door A van Kampen - Jul 11, 2023 om 14:18
22 Antwoorden / Vragen

Het probleem met Philips TV's is (nu?) wel bekend bij Youfone, zie:

https://www.youfone.nl/service/thuis/televisie/problemen#title

Ook een oplossing staat erbij, zie:

https://www.philips.nl/content/B2C/nl_NL/support-home/support-software-en-drivers.html#card=SOUND_AND_VISION_GR%3ATELEVISIONS_CA

M2
door M2022 Jul 11, 2023 om 14:50
33 Antwoorden / 3 Vragen

Ja die zag ik. Maar bij doorklikken kom je op de site van philips, waar je kunt checken of je de laatste updates hebt enzo, en hoe je die bij moet werken. Ik zie dat niet als een oplossing. Overigens heb ik via philips die check wel gedaan en gezorgd dat de tv bijgewerkt is met de meeste recente updates. Maar dank voor het nakijken in elk geval.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 11, 2023 om 15:04
2063 Antwoorden / Vragen

Klopt het dat je een Experiabox hebt gekregen als router?  Dat is zo'n veelgebruikte router dat ik mij niets voor kan stellen bij "problemen met Philips" in het algemeen. Of de duvel ermee speelt maar ik heb er van het weekend nog een aangesloten op de Philips TV van mijn moeder.

M2
door M2022 Jul 11, 2023 om 15:08
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi ja dat klopt. Het probleem zit ook niet in de router. Zegt youfone en de kpn monteur die heeft doorgemeten. En dat geloof ik ook wel, want anders zou ik ook problemen hebben met internet en dat is niet het geval. Het probleem ligt echt bij de tv- ontvanger ( of mediabox, hoe je het ook wil noemen) of meer specifiek, het probleem ligt in het feit dat mijn tv en hun mediabox geen goede combi blijken te zijn.

Thecla58
door Thecla58 Jul 11, 2023 om 15:21
855 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk toch echt dat je een coaxkabel tussen je hoofdaansluiting en je experiabox moet hebben, daarna kun je de box via hdmi op de kabel aansluiten.  Heb je al gekeken naar een splitter zoals ik eerder tikte?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 11, 2023 om 16:02
2063 Antwoorden / Vragen

Bij m'n moeder heb ik dat allemaal overgeslagen en draai ik de KPN app op de TV zelf. Heeft Youfone ook niet iets dergelijks?

M2
door M2022 Jul 12, 2023 om 12:30
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi.

@ henk...ja youfone heeft ook een tv app. Die je helaas wel op telefoon of tablet kan gebruiken maar niet op een (smart) tv.  Zij zeiden ook doodleuk, tja als noodoplossing kun je altijd nog tv kijken via onze app op je tablet. Kijkt niet heel fijn moet ik zeggen hoor ;)

@thecla...coax gaat volgens mij echt niet werken omdat youfone niets levert via de kabel. Coax gebruik je dacht ik alleen voor kabeltv. Bij youfone site vind ik ook " Je kunt bij ons kiezen tussen koper/DSL en Glasvezel Internet. Youfone levert geen internet via COAX. Uiteraard kun je met ons internet een wifi-verbinding opzetten "

Thecla58
door Thecla58 Jul 12, 2023 om 13:52
855 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het helemaal niet over internet via coax kabel gehad. Maar over TV-signaal via coax kabel.  Daar zit, naar mijn weten, een heel verschil tussen.

Je hebt toch alleen slecht  ontvangst als het om je tv-beelden gaat? Ik ga er verder vanuit dat je je wifi wel aangesloten hebt op je smartphone en/of laptop of tablet?
Kun je in de instellingen van je tv daar de wifi installeren? Of heb je geen smart tv? Zit er een utp-aansluiting op je tv?

M2
door M2022 Jul 12, 2023 om 18:36
33 Antwoorden / 3 Vragen

Ja maar daar begrijp je me dus verkeerd denk ik. Ik heb het nl ook over tv. Je kunt televisie via de coaxkabel kijken als je provider dat aanbiedt ( zoals ziggo). Maar bij youfone en anderen kijk je televisie via internet. Dus heeft een coax kabel geen zin. De mediabox zet de data door vanuit de modem naar de tv. Kan dus met een internetkabel of via wifi, maar beiden geeft hetzelfde probleem bij mij.

CP
door CPV - Jul 12, 2023 om 11:27
21 Antwoorden / Vragen

Je zegt niet of je TV een smart-TV is. Als dat zo is en het probleem is onoplosbaar, kun je voor TV naar nlziet.nl, voor de redelijke prijs van € 8,95 per maand. Je hebt dan wel een beprekt aantal zenders, maar misschien is het genoeg.

M2
door M2022 Jul 12, 2023 om 12:32
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi. Ja, tv is smart. Nlziet heb ik al naar gekeken ook ja. Maar zijn juist niet de zenders waar bij ons naar gekeken wordt helaas.

john devries
door john devries - Jul 12, 2023 om 13:03
218 Antwoorden / Vragen

Heb je de kabel van je ISRA punt naar het modem ook vernieuwd en is een high speed HDMI kabel wel geschikt voor je oude tv en heb je alle HDMI aansluitingen van je TV uitgeprobeerd . Je kan met de Youfone TV app TV kijken en casten naar je op een internet aangesloten TV eventueel met een  chromecast. Verder kan je indien mogelijk je kastje bij instellingen > beeldscherm instellen op SD ipv HDMI

e-
door e-genius - Jul 12, 2023 om 17:52
12 Antwoorden / 1 Vragen

Eigenlijk is de oplossing heel simpel, u heeft alles in 1 gekocht. Op het moment dat u niet meer "alles" kan afnemen van het bedrijf, wordt het totale product niet geleverd en zou u de vrijheid moeten hebben om het contract te ontbinden. Dit kan alleen nadat u ze de kans heeft gegeven om te repareren (in uw geval is dat 'het product volledig leveren').
Het enige wat u zelf nog kunt doen is inderdaad een TV lenen om te kijken of het daar wel werkt. Dat kan natuurlijk ook een kleine TV zijn. Het kan ook echt wel een oplossing zijn.

M2
door M2022 Jul 12, 2023 om 18:44
33 Antwoorden / 3 Vragen

Ja ik hou me ook maar vast aan de eerste simpele oplossing die je noemt. We gaan een beetje alle kanten op in dit topic en maken er een beetje een technisch probleem van . Ook leuk hoor, maar eigenlijk is niet mijn oorspronkelijke vraag. Tuurlijk kan ik een tv elders lenen, of een nieuwe tv aanschaffen, en waarschijnlijkheid werkt alles dan. Of ik kan via een chromecast streamen vanaf mijn telefoon of tablet (vind ik ook verspilling van stroom trouwens om de hele avond EN tablet EN tv aan te hebben). Maar feit blijft dat ik de dienst die ik verwachtte van hun,  niet blijk te kunnen krijgen , namelijk op mijn eigen tv via hun tv-ontvanger televisie kijken. Uit reacties zoals die van jou en anderen blijkt dat jullie er dan hetzelfde over denken als ik, namelijk dat ik daardoor in mijn recht sta om de gehele overeenkomst op te zeggen. Ik ga maar eens een stevige brief opstellen. Dank voor het meedenken en alle reacties.

M2
door M2022 Jul 12, 2023 om 18:48
33 Antwoorden / 3 Vragen

Oh en ter aanvulling op iets wat je schreef, ja ik heb ze twee maanden ruim gegeven om het op te lossen, heb 20 keer gebeld, thuisgebleven voor een kpn monteur, nieuwe apparatuur in ontvangst genomen en uitgeprobeerd, oude spullen weer bij post nl punt gebracht, hun laten meekijken, resetten, nameten, ik heb ze echt alle tijd gegeven tot ze zelf zeiden van nou, nu kunnen we niets meer proberen. Ik ben er dus wel een beetje klaar mee  eigenlijk ;)

john devries
door john devries Jul 13, 2023 om 13:46
218 Antwoorden / Vragen

Streamen is goedkoper dan TV kijken via de decoder.  De telefoon/tablet gaat op standby. Youfone heeft alle oplossingen aangedragen ,dus je moet het probleem toch echt bij jezelf zoeken. Youfone werkt met KPN apparatuur en VDSL en je hebt aangegeven dat die lijn goed werkt.Misschien dat je TV aanluiten met een verbindingset helpt Stel je vraag eens hier https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/beeld-valt-weg-482542

CP
door CPV - Jul 12, 2023 om 20:07
21 Antwoorden / Vragen

Heb je de oplossing van Maritas en Youfone (van  JUL 11, 2023 OM 14:51) al geprobeerd?

M2
door M2022 Jul 12, 2023 om 20:15
33 Antwoorden / 3 Vragen

Yep, ook al gedaan. Maar dan kom je op de sitevan philips,  waar je een nieuwe update van je tv kunt downloaden als nodig. Maar ik had al de nieuwste update dus daar kon ik niets mee verder helaas.

pi
door pierre1962 - Jul 15, 2023 om 15:37
10 Antwoorden / 11 Vragen

goedkoop is miskoop