Klacht over youfone
Hallo forummers. Ik heb sinds april een alles in 1 pakket bij youfone ( tv en internet). Vanaf dag 1 is tv waardeloos, valt steeds weg beeld op zwart etc. Veel over gebeld, ze hebben van alles geprobeerd zoals nieuwe modem, nieuwe tv-ontvanger, hersetten, andere kabels en ga zo maar door. Nu weten ze niets meer, en geven aan dat het aan mijn tv ligt (philips) . Uit coulance willen ze nu mijn tv abo stopzetten maar ze weigeren mijn internet ook te stoppen. Ik heb per email en klachtenompas al klacht ingediend maar ze blijven erbij. Ik vind dat onterecht omdat ik 1 totaalpakket heb en dat ook in zijn geheel wil stoppen. Nu dwingen ze mij om elders een los tv abonnement af te nemen. Er zijn niet veel aanbieders die dat nog bieden en bovendien is dat veel duurder. Denken jullie dat het zin heeft om dit via de geschillencommissie te spelen? Dat kost mij nog eens 50 euro, wat ik liever niet uitgeef als er nul kans is dat ik dit gevecht ga winnen. Hoor graag jullie mening, alvast dank.
Hallo M2022 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie
Hoi Maritas,
Dank voor je reactie. De info in de link had ik al gevonden, maar ik kan daar nergens duidelijk uit haleb of ik nu het hele abonnement mag ontbinden of niet. Het gaat er mij juist om dat zij nu de dienst alleen gedeeltelijk willen stopzetten (tv) maar een deel ook niet ( internet).
Volgens mij zou je het complete pakket moeten kunnen opzeggen (al zijn ze er niet super duidelijk over in hun algemene voorwaarden). Er is een bestand te downloaden, specifiek voor het alles-in-1-pakket. https://www.youfone.nl/algemene-voorwaarden
En hierin staat deze bepaling:
ALGEMENE VOORWAARDEN KLANTEN YOUFONE
Ik ben geen expert in consumentenrechten, maar je maakt natuurlijk gebruik van alles in 1 omdat
- je daardoor vaak korting krijgt
- je alles onder 1 dak hebt
Zij maken het je vervolgens onmogelijk om komend jaar(en) bij de concurrent een alles-in-1-pakket te nemen.
Mocht je rechtsbijstand hebben of lid zijn van de consumentenbond, zou je nog een ingebrekestelling kunnen sturen per brief en email, waarin je kenbaar maakt, waarom je het gehele contract ontbind. Zelf kan je dit ook, maar heeft wellicht mindere indrukskracht (is dat een woord?, haha). Al moet je dan denk ik wel bewijzen dat het aan hun dienst ligt, en niet aan je televisie.
Puur mijn mening (disclaimer), maar als je met feiten aankomt, willen ze vaak nog wel meewerken
Ja inderdaad, ik heb voor alles in 1 gekozen omdat dat veel goedkoper is. Als ik nu kijk naar een los tv abo ergens dan kost dat veel meer. Als ik dat puntje onder 4.3 lees dan LIJKT het mij dat ik de hele overeenkomst kan ontbinden, dus het hele pakket. Maar het is niet een hele duidelijk afgebakend begrip, vandaar mijn twijfels haha. Uitgebreide klacht enzo had ik dus al geprobeerd zonder resultaat. Lid vd consumentenbond ben ik niet, maar misschien wel rechtsbijstandverzekering *dom maar dat weet ik niet zeker, nooit gebruik van hoeven maken gelukkig. Dat ga ik eerst nakijken dan. Dank voor het meedenken.
Het viel mij wel op dat fie algemene voorwaarden uit 2 delen bestaat. Bovenste deel gaat over "alles in 1" daarna "Aanvullende Voorwaarden voor alle Youfone Abonnementen". Dus het is wel duidelijk dat het over een alles in 1 pakket gaat.
Je kan dacht ik ook naar de geschillencommissie, maar dat kan ik je persoonlijk niet aanraden. Kost heel veel tijd/moeite/frustratie en dat is dit echt niet waard.
De tips beneden (over kabels en signaal) kunnen wel degelijk helpen. Je hebt al dingen geprobeerd zeg je, maar je zou youfone ook kunnen vragen om dan een hdmi kabel te sturen die wel geschikt is voor hun modem.
Wat mij persoonlijk wel eens hielp is een andere hdmi ingang gebruiken. Mijn ps5 werkt niet op de een en mijn pc werkt weer niet op die (raar en waarschijnlijk technisch wel uit te leggen), maar dat kan je nog proberen. Of leen een tv van een vriend om te testen
Hoi. Ja ik ben dus niet de enige die hun voorwaarden onduidelijk vind haha.
Wat betreft hdmi poorten...ik heb er 4 en heb ze allemaal geprobeerd.
Hdmi kabel van youfone? In eerste instantie heb ik degene gebruikt die zij hadden meegeleverd. Lijkt me toch dat die past bij hun eigen producten. Zij raadden me later aan een nieuwe te kopen om het daarmee te proberen. Wat ook niet hielp. Een tv lenen ergens om het daarmee te proberen wordt lastig, en gaat me ook te ver eigenlijk. Want wat zou dat oplossen? Zelfs als die het wel goed zou doen, blijft het probleem bestaan _tenzij ik dat leentoestel niet meer terugbreng naar die vriend haha. Ik heb zelf een goed werkende tv maar hij 'leest' niet goed de signalen die youfone doorstuurt. Is niet mijn probleem dan toch? Zij geven nergens aan dat je hun diensten alleen kan afnemen met bepaalde tv's.
Tuurlijk, maar dan kan je iets uitsluiten of juist bevestigen. Daarmee creeer je ook bewijslast richting youfone.
Als u een nieuw kastje hebt ontvangen zal u ook een nieuwe kaart gekregen hebben en die heeft ruim een half uur nodig om gelezen te worden, misschien is dat de oplossing.
Kaart stofvrij maken kan ook helpen.
Hoi, dank voor de reactie maar er is geen sprake van een kaart. Ik heb een tv box van ze gekregen die tussen modem en tv staat. En na het sturen van de nieuwe ( in de hoop dat daar het probleem lag) heb ik geduldig gewacht tot alles weer gereset was maar helaas zonder resultaat.
Heb je al een andere hdmi kabel gebruikt? En dan niet die geleverd is door de provider maar een echt andere (en niet 1 van 2 euro bij de Action). Bij mij loste dat vergelijkbare problemen met Ziggo op. De Ziggo kabel werkte prima op mijn Sony televisie maar niet op de Samsung. Dus het zou best kunnen zijn dat je tv niet helemaal compatibel is. De bitrates over een hdmi kabel zijn behoorlijk hoog waardoor de analoge eigenschappen van de verbinding weer een rol gaan spelen.
Hallo, dank voor het reageren. Ik heb ook al een nieuwe (goede) hdmi kabel gekocht daarvoor, maar ook dat lost helaas het probleem niet op. En ik heb ook de hdmi kabel geprobeerd die ik nog had liggen van ziggo (waar ik eerst was) maar ook zonder resultaat. Dat is het rare. Ik heb geen splinternieuwe tv maar bij ziggo deed ie het perfect maar nu bij youfone niet. Er is dus blijkbaar iets in hun tv box of manier van signalen doorsturen dat niet compatibel is met mijn tv. Maar ik weiger een nieuwe tv te kopen omdat youfone niet op deze kan leveren. Helaas zijn ze star en klantonvriendelijk en dwingen ze me nu om op zoek te gaan naar een duur los fv abonnement....
Dankjewel voor de terugkoppeling. Dan kunnen we die oplossing tenminste uitsluiten. Het gebeurt immers vaak genoeg dat de simpelste oplossing vaak overgeslagen worden maar goed dat je deze al had geprobeerd.
Bij Ziggo wordt de TV toch aangesloten via coax? Dat is toch een andere techniek.
Wat ook voor kan komen bij een nieuwe TV is dat de HDMI kabel niet op 1 blijft staan.
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/hdmi-probleem-tv-blijft-niet-op-hdmi1-staan-586850
Ja dat topic was ik ook al tegengekomen bij mijn zoektocht naar een oplossing inderdaad. Maar dat is ook niet aan de hand hier. Hij blijft netjes staan op de poort die ik geselecteerd heb.
Eerst een andere televisie aansluiten en kijken of het inderdaad aan jouw "oude" televisie ligt of dat hun signaal niet goed is. Als het aan de tv ligt mag je blij zijn met ieder aanbod, als het aan Youfone ligt.moeten ze je gewoon laten gaan en lijkt mij een gang naar de geschillencommissie ook kansrijk.
Hoi. Maar het is toch eigenlijk niet belangrijk of het wel of niet aan mijn televisie ligt?? Hij is niet defect, bij mijn vorige provider deed alles het perfect, en als ik een ander apparaat erop aansluit heb ik ook gewoon beeld en geluid zonder dat dat wegvalt na n kwartier of half uur ( ik kan bijv gewoon een hele avond dvd's kijken). Het feit blijft dus volgens mij dat zij niet kunnen leveren op mijn tv. En ze hebben nergens een disclaimer of waarschuwing dat hun tv-box niet voor elke tv geschikt is? Dan heb ik toch recht op een behoorlijk signaal ongeacht welk merk of leeftijd mijn tv is? Hij is voorzien van de meest recente updates dus daar kan het ook niet aan liggen.
Het feit dat de TV het deed bij de vorige provider is op zich geen bewijs dat het signaal niet goed is, het kan nog steeds aan jouw televisie liggen of aan de bekabeling. Je had hiervoor Ziggo, had je de TV toen ook aangesloten met een HDMI-kabel of zat de TV toen op coax?
Ik moet zeggen dat ik niet weet hoe de structuur van youfone is in je huis. Uiteraard heb je een modem en je hebt een TV-ontvanger. Maar zit er bij youfone Coax kabel tussen modem en TV ontvanger of is dit een netwerkkabel? En zijn deze kabels nieuw of al enige jaren oud?
Wat je zou kunnen doen is om een nieuwe korte kabel te kopen van het type dat tussen de modem en TV kastje zit en zet die TV dan vlak bij de modem. En kijk dan eens hoe het beeld dan is.
Tevens zou ik zeker moeite doen om ergens een andere TV toestel te lenen en die uit te proberen bij je thuis. Stel dat deze wel gewoon werkt, dan weet je dat het probleem zit in je eigen TV. Dan heeft het ook geen zin om dit via de geschillencommissie te spelen. Wel kun je dan naar Youfone teruggaan en te zeggen waarom zij geen waarschuwing geven dat sommige TV's niet werken op hun netwerk. Ter herinnering: Zo'n 10~15 jaar terug had Ziggo ook een lijst van TV merken en types, waarvan Ziggo zei dat deze probleemloos werkten op hun netwerk.
En als die andere TV toestel ook weg valt, dan kun je teruggaan naar youfone en zeggen dat het toch echt aan hun netwerk ligt.
Bovenstaand is veel werk, maar ik raad je zeker aan om dit te doen en geeft je houvast hoe verder de strijd aan te gaan met Youfone.
Hoi. Dank voor je reactie. Zie ook mijn antwoord op de reactie hierboven van henkdezevende. Wat betreft de kabels..modem staat in de woonkamer, tv ook, en tv-box staat naast de tv. Eerst draadloos dus via wifi geprobeerd. Daarna met een internetkabel tussen modem en tv-box. Eerst met een korte kabel die youfone erbij leverde. Daarna een nieuwe, lange internetkabel gekocht om modem en tv-box te verbinden ( volgens mij n goede kwaliteit, categorie 6a) Maar in alle gevallen blijft hetzelfde probleem: soms een tijdje goed beeld, half uurtje, soms een uur, en dan verwijnt geluid of beeld of beide. Soms ook al na 5 minuten. Tv blijft dan zeggen 'geen videosignaal, of er komt een soort draaiend laadicoontje in beeld alsof hij verbinding probeert te zoeken)
Ik weet niiet welke internet snelheid je genomen hebt maar draaiende icoontje duid op te weinig snelheid. Een Wifi versterker of 100mbs zou het probleem kunnen oplossen.
Toch nog even over je hdmi kabel. Heb je ee high speed with ethernet hdmikabel aangeschaft?
Bij mij loste dat het probleem met ontvangst op mijn verouderde tweede tv op.
Heb je de media box als eens direct op je wandcontactdoos waar je tvsignaal binnenkomt?
Hallo Thecla58,
Ja, de hdmi kabel is een 2.0 high speed.
De media box rechtstreeks aansluiten op de wandcontactdoos? Die moet je even uitleggen ben ik bang. Mijn tv signaal komt nu niet via een coaxkabel ofzo binnen ( zoals bij kabeltelevisie). Vanuit de wandcontactdoos ( het isra punt heet dat geloof ik?) gaat een kabel naar de modem, vanuit de modem gaat een internetkabel naar de mediabox en vanuit de mediabox gaat een hdmi kabel naar de tv. Bedoel je dat ik kan proberen om de modem ertussenuit te laten? Nee toch, dan weet de mediabox niet meer welk netwerk hij mee kan verbinden?
Ik lig inmiddels op bed
Morgen antwoord ik uitgebreid. Oké
uit de voorwaarden:
ALGEMENE VOORWAARDEN KLANTEN YOUFONE
1 of meer wel, er is een dienst niet oke en daar blijft men in verzuim!!
@M2022
Hier de beloofde uitleg.
Mijin situatie hier in mijn appartement is als volgt;
Bij het raam in aan de voorkant komt de kabel mijn huis binnen. Daar is een wantcontactdoos geplaatst. Zo'n ouderwetse. Daarin zit een splitter met een aansluiting voor TV (coax 2x uitgang) en een aansluiting voor data met uiteraard een datakabel naar mijn ziggo connect box.
Tot een paar dagen geleden zaten er twee coaxkabels in de splitter. Een kabel ging naar de media box in de woonkamer en eentje gaat (nog) naar de bix in de slaapkamer.
Vanaf afgelopen vrijdag heb ik in de woonkamer een mini media box en die heb ik, via mijn wifi (6 ghz) aangesloten op mijn modem en verbonden met de hdmikabel met de tv.
naar de mediabox in de slaapkamer loopt nu nog een coaxkabel maar ook die media box gaat vervangen worden door een mini media box. Er heeft bij mij NOOIT een utp-kabel tussen mijn modem en mijn tv gezeten. Die zijn altijd verbonden geweest met ciaxkabels.
Ik kan me voorstellen, maar ik weet jouw situatie niet, dat je het eens kunt proberen om je tv rechtstreeks met een coaxkabel op je tv aan te sluiten en dat vanaf het punt waar je aansluiting voor tv je huis binnen komt.
Misschien heb je hier iets aan... maar dit is hoe het voor mij werkt. Kan zijn dat Youfone net iets anders is dan Ziggo. Ben benieuwd of het werkt en laat je het even weten de ja of de nee?
tot slot als je coaxkabels koopt of hebt, gebruik dan de dikste kabel want die is beter dan de dunnere. Ik had eerst dunnere kabels en toen werkten deze niet om de afstand tussen contactdoos en tv te groot >10 m was.
Foto is van mijn wandcontactdoos.
Ha goeiemorgen en dank voor je uitgebreide uitleg. Helaas is dat dus bij mij nu een andere situatie. Youfone levert geen tv via een coax kabel, zoals bij jou. Alle data wordt geleverd via internet, via de datakabel dus die naar de modem loopt ( en vanuit daar naar de tv-box).
Aha,
Dan een volgende vraag... hoe zit je modem aangesloten en waar? In de meterkast? Overigens zit in mijn connectbox een coaxiale datakabel. Dat is een kabel waarbij je de aansluiting opjer box vastdraait met een moer. Ik ga er vanuit dat je media bo (tv box) inderdaad wifi aankan? Heb je een duale modem?D.w.z. dat je zowel netwerk van 2.4 ghz en 5 ghz hebt...
Oeh wat een vragen haha, maar fijn dat je meedenkt.
_ in mijn meterkast zit niks * nouja, niks wat hiermee te maken heeft. Het aansluitpunt zit in de woonkamer, kabels van buiten komen rechtstreeks vanuit de voorgevel mijn huis binnen. Dus alles ( hoofdaansluitpunt/modem/mediabox) in dezelfde ruimte en dicht bij elkaar, geen muren of hoekjes of storende elementen ertussen.
_media box kan wifi aan. Maar ik heb het zowel via wifi als bekabeld geprobeerd. Het is een experiabox v10a, bij de specs staat dat hij duaal is.
Ik weet niet in hoeverre je handig bent met het werken rechtstreeks in je modem, maar wat je ook nog kunt proberen is om in plaats van 2.4 ghz verbinding, je wifi te laten draaien op een 5 ghz verbinding. Je kunt, voor hulp, altijd bellen met de heldpdesk van Youfone.
Loopt er vanaf je hoofdaansluitpunt een kabel naar je modem? In mijn situatie is dat een wittekabel. Hoeveel aansluitpunten zitten er in de hoofdaansluiting?
Ik ben geen super expert maar ik begin steeds meer te denken dat het opgelost zou kunnen worden dop de hoofdaansluiting een splitter te zetten. Zie mijn foto. De splitter sluit je rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan, dan een datakabel naar het modem en een coax kabel naar de experia.
splitter
Kijk goed naar de aansluitingen. De meest rechtste is voor de kabel naar het modem. Misschien dat dit dus de oplossing is, zoals gezegd.
jij gaat uit van een coax kabel, je moet uitgaan van een telefoon kabel, is een geheel andere aansluiting dan bij jouw
@1Paul,
ik weet dat je je ook met een utp-kabel kunt werken en dat het een geheel andere aansluiting dan de mijne is. Maar TS heeft mij niet duidelijk gemaakt of de hoofdaansluiting een coaxiale - of een utp-aansluiting is. C'est tout.
Heeft hij een utp-aansluiting dan is het inderdaad een andere manier van aansluiten.
Een TV is aangesloten met een ethernetkabel op de decoder en dus niet op WiFi . WiFi staat in het modem standaard op beide frequenties ingesteld . Handig als je een 2,4 GHZ alarm installatie hebt.
Een TV is aangesloten met een ethernetkabel op de decoder en dus niet op WiFi . WiFi staat standaard op beide frequenties ingesteld . Handig als je een 2,4 GHZ alarm installatie hebt.
Mijn tv in de woonkamer is verbonden met de next mini van ziggo via HDMI en de next mini is via wifi aangesloten op het modem. Mijn tweede tv zit aangesloten met hdmi op de mediabox next en die zit, voor even nog, aangesloten met een coax kabel rechtstreeks op de wandcontactdoos van ziggo. EDIT mijn modem zit met een datakabel aangesloten op de hoofdaansluiting in de woonkamer EDIT mijn modem zit met een datakabel aangesloten op de hoofdaansluiting bij het raam
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bcc failliet tv stuk binnen garantie
Kan ik dit ergens verhalen, Of rechtstreeks bij SONY?/ Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
Is brillenwinkel Charlie Temple nog actief? Zij komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit, vragen velen met mij zich af. [edit-redactie] Lees meer
Erfrecht
Vraag, Als je in gerouwd bent en je partner overlijd, blokkeren banken alle rekeningen. Ze willen dan een verklaring van erfrecht hebben voordat je weer bij je eigen geld kan komen. Er zitten een hoop kosten aan en ergernis aan verbonden. Waarom moeten banken een verklaring van erfrecht hebben. Het is toch bij wet geregel dat de langstlevende dan alles erft. Groet, [Privégegevens ver ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer