bo
door botechbv Jan 12, 2010 om 19:38
Geldzaken & recht

Lening bkr

zijn er ook kredietverstrekkers die niet kijken naar een bkr registratie?

5815 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 12, 2010 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Google:

lening+bkr+notering

Maar kijk uit voor het nest adders onder het gras.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 12, 2010 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@botechbv,

Als ze er nog zijn, dan betaal je zonder twijfel een hele forse rente. Zo'n rente noemen we ook wel een woekerrente.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2010 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Checken!
Voordat je met een dergelijke financieringsmaatschappij in zee gaat, is het verstandig om na te gaan of deze wel of niet negatief bekend staat. Op de website van Autoriteit Financiële Markten (AFM) staat een waarschuwingslijst waarmee je dat kunt checken.--
Lenen met bkr code

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het BKR is er, om te voorkomen dat u buitenproportioneel gaat lenen.
Alleen als wanbetaler of als iemand met een veel te laag inkomen om te lenen, heeft u te vrezen voor het BKR.

Dat u het BKR wilt omzeilen, dat komt over alsof u meer wilt gaan lenen dan in uw vermogen ligt.

En dan kunt u natuurlijk altijd terecht bij de louche geldverstrekkers die torenhoge rentes vragen.
Hun reclames zijn aantrekkelijk.....maar niets is wat het lijkt.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oldyeller,

Alleen als wanbetaler of als iemand met een veel te laag inkomen om te lenen, heeft u te vrezen voor het BKR.

Het BKR registreert geen inkomen gegevens dus die vrees voor een te laag inkomen is onzin.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad Woekerrente , Zakkenvullers .
Maken misbruik van de , in nood verkerende mens.
Die willen , een bonus over de rug van de medemens.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt gelijk. :)

Ze weten daar niet wat je inkomsten zijn, maar ze weten wel hoe je leen-en aflosgedrag is geweest.
Heb je een laag inkomen en je leent je een paar slagen in de rondte.....dan kunnen zij degene waarschuwen waar je ook van probeert te lenen.
Zelf heb ik geen probleem met deze waakhond.
Als hij gaat blaffen, dan moet ik mezelf toch even af gaan vragen waar ik mee bezig ben.

quote=vladja schreef op woensdag 13 jan 2010, 14:12]Oldyeller,

Alleen als wanbetaler of als iemand met een veel te laag inkomen om te lenen, heeft u te vrezen voor het BKR.

Het BKR registreert geen inkomen gegevens dus die vrees voor een te laag inkomen is onzin.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ER zijn inderdaad kredietverstrekkers die niet kijken naar een BKR registratie ,
maar de rente is inderdaad aanzienlijk hoger .
Dat is niet het enigste probleem , maar als U door omstandigheden niet op tijd aflost dan heb je de kans dat er geen deurwaarder aan de deur komt ,maar een eigen incasso dienst.
En dat is niet om te lachen.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel mooi zo'n credietgever maar alleen gebruik van maken als je dus zeker weet dat het onrechtvaardig is dat je daar aanschreven als slechte betaler bij BKR
Ben toch blij dat ik er niets mee te maken heb.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

tonnema schreef op woensdag 13 jan 2010, 18:38: ER zijn inderdaad kredietverstrekkers die niet kijken naar een BKR registratie ,
maar de rente is inderdaad aanzienlijk hoger .
Dat is niet het enigste probleem , maar als U door omstandigheden niet op tijd aflost dan heb je de kans dat er geen deurwaarder aan de deur komt ,maar een eigen incasso dienst.
En dat is niet om te lachen.

Inderdaad , halen je hele huis leeg , opbrengst nihil na verkoop . openbaar.
Je blijft dan met schuld en een leeg huis zitten , als je de Huur nog kan betalen.
anders kan je in het ergste geval naar het Leger des heils.
En is het leed niet meer te overzien.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de hele reeks gelezen maar ieder vergeet het belangrijkste.
als je 20 a 30 jaar geleden op de fles bent gegaan en er staat nog een flink bedrijfs bedrag open wat je als normale burger niet kan voldoen hou je een BKR notering ook al leef je als een hele nette huisvader en betaal je als je rekeningen.
de bank houd je in de greep tot je dood aan toe.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

mselger schreef op woensdag 13 jan 2010, 19:48: Ik heb de hele reeks gelezen maar ieder vergeet het belangrijkste.
als je 20 a 30 jaar geleden op de fles bent gegaan en er staat nog een flink bedrijfs bedrag open wat je als normale burger niet kan voldoen hou je een BKR notering ook al leef je als een hele nette huisvader en betaal je als je rekeningen.
de bank houd je in de greep tot je dood aan toe.

Inderdaad , ook als je een nieuw bedrijf wil beginnen , staat de bank direct in je nek te hijgen , of als je nog wat geluk mag vinden , je kan alles weer inleveren .

Heel veel sterkte :

Groet Lanser

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het wel verstandig, om te willen lenen, zonder dat deze getoetst kan worden door de BKR? Die instantie boezemt veel mensen angst in, maar is er niet voor niets.

Waarom willen mensen dan TOCH het risico lopen dat ze op termijn niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen?

Persoonlijk vind ik het geen enkel probleem dat mijn gegevens, EN mijn betaalgeschiedenis bij het BKR staan geregistreerd. Ik heb geen consumptieve lening, zou die ook nooit afsluiten, maar ik heb wel hypotheeklasten. Waarom zou ik het mezelf moeilijk maken door buiten registratie bij de BKR om te illen lenen? Dan houd ik mezelf, maar ook mijn toekomstige schuldeisers voor de gek.

Ja, er zullen gewetenlozen zijn, die u een lening aanbieden. Maar geld lenen kost geld, en in dit geval onnodig veel.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 01:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

RABObank raadde mij een ecostreamhypotheek (lager van rente als je je huis goed geisoleerd hebt) een keuzeplushypotheek en betaalrekening aan i.v.m. isloatie dak en ramen. Ik betaal keurig de rente. Van Telfort had ik nog steeds geen gespecificeerde rekening ontvangen. Toen ik van Vodafone i.p.v. prepaid en heel voordelig abonnement aangeboden kreeg en ik daarop inging, deed Vidafone dat niet. Na veel aandringen , - want ze weigerde eerst de reden te geven- bleek ik bij BKR te staan: opgegeven door de RABObank en Telfort!!!
Waarom is er geen BKR voor clienten die daar kunnen melden en registreren dat bijv. RABObank en Telfort achter je rug om jou zwart maakt!! In gebreke blijft omdat er geen rekening komt!

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 03:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@restlies: Bij een lening of telefoonabonnement teken je ervoor dat ze toestemming hebben om informatie van het BKR op te vragen en je te registreren. Hypotheken worden overigens NIET bij het BKR geregistreerd.

@botechbv: Geen enkele kredietverstrekker geeft geld weg, zonder te weten dat het terug betaald wordt. Dus men probeert u op te lichten, waarschijnlijk moet u dan eerst wat betalen en bent u dan alleen uw geld kwijt. Of u haalt de Mafia op uw nek, hetgeen uw familieleden en vrienden later zeer zullen waarderen.

Als u in problemen zit, die u niet op een normale wijze kunt oplossen, zoek dan schuldhulpverlening, of neem, als u een bedrijf heeft, een schuldsaneringsbedrijf in de arm. U zult verbaasd zijn wat er allemaal in de financieele wereld mogelijk is!

Een oude basisregel in de bankenwereld is: Heeft u 10.000 Euro schulden, dan slaapt u slecht. Heeft u 1.000.000 Euro schulden, dan slaapt uw bankier slecht.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag restlies,

Als je het niet eens bent met de bkr-aantekening, dan kun je beroep aantekenen bij:

Geschillencommissie BKR

Kunt u het niet eens worden met de deelnemer (degeen die uw gegevens dus terecht of ten onrechte heeft doorgegeven aan de BKR) over hoe hij uw gegevens heeft aangemeld? Dan kunt u ons vragen om te bemiddelen. Een andere mogelijkheid is om een beroep te doen op de geschillencommissie BKR. Deze commissie bestaat uit onafhankelijke deskundigen op het gebied van privacywetgeving en kredietverlening. Zij beoordelen of de deelnemer en BKR zich hebben gehouden aan de BKR regels. De uitspraken van de geschillencommissie zijn bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Wilt u meer lezen over hoe u uw zaak kunt voorleggen aan de Geschillencommissie BKR? Lees dan de procedure geschillencommissie BKR.

http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=93

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt ReadAC.
het gaat mij er niet om -wat andere reactie suggereren- dat ik zwaar in de schulden zit, noch dat ik een wanbetaler ben, maar om de manier waarop ik, zonder dat ik dat wist, ik als niet-betaler geregistreerd bleek te zijn bij BKR (ik had er nog nooit van gehoord) door de RABO bank voor mijn betaalrekening!! En door Telfort die naliet een rekening te sturen.
Ik heb slechte ervaringen met Geschillencomm. Makelaardij en de keukenbranche. Als bij de Geschillencomm. makelaardij iemand uit de Vereniging van makelaars zitting neemt en mede veroordeelt vind ik dat niet onafhankelijk en dat is ook gebleken: alle bewijsbare fouten van de makelaar werden verdoezeld, onder het tapijt geschoven door die G-comm.
Ik heb er voor gekozen niet naar de rechtbank te gaan, omdat ik dat niet meer kon opbrengen.
Nogmaals bedankt voor uw reactie, ik zal de BKR website raadplegen.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag restlies,

Ik ben het met je eens, dat je een heel groot vraagteken kunt/moet zetten bij de professsionaliteit en onafhankelijkheid van de te onderscheiden GeschillenCommissies, Dat is nu genoegzaam bekend uit de afwikkeling en uitpraken over bijvoorbeeld een Pretiumzaak en de Yarden uitspraak.
Bovendien heb ik begrepen dat de Commissies financieel afhankelijk zijn van de bijdragen door de aangesloten bedrijven en dat is een heel gevaarlijke basis.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2010 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Op de volgende site kunt u behoorlijk wat informatie vinden over een negatieve BKR notering en wat u eventueel kunt ondernemen als deze in uw ogen onterecht is.

MoneyByMe - BKR