Nu eens andersom: ik krijg mijn geld niet en wil een incassobureau inschakelen
Hallo,
Ik heb gewoond via een antikraakorganisatie en heb netjes borg betaald ter hoogte van €275,- en ook voldaan aan de voorwaarden om deze borg terug te krijgen. De organisatie hanteert een termijn van 6 weken om mij deze borg terug te betalen (vind ik erg lang, ik moest de borg binnen een dag betalen maar goed). Inmiddels zijn er 8 weken verstreken en vele telefoontjes van mijn kant. Het excuus is een fout binnen hun administratie en het op vakantie zijn van de man die de financiële zaken regelt. Ik ben het zat achter mijn eigen geld aan te moeten en geen poot hebben om op te staan de vraag van de organisatie: Of ik begrip op kan brengen voor de situatie!! (natuurlijk niet)
Mijn vraag: Kan ik als particulier ook een incassobureau inschakelen en de kosten daarvoor verhalen op de organisatie? En hoe pak ik dit aan?
Je kan een als particulier een incassobureau inschakelen. Maar als de organisatie weigert om de incassokosten te betalen, dan blijf jij met die kosten zitten.
Je kunt bij een officiële deurwaarder langs gaan en vragen wat het kost om de organisatie 1 brief te schrijven, dus geen incasso opdracht. Een brief van een incassobureau maakt geen indruk.
Verder elke dag mailen en bellen totdat ze je zat zijn.
Vladja
Dag inve,
Je schrijft: Mijn vraag: Kan ik als particulier ook een incassobureau inschakelen en de kosten daarvoor verhalen op de organisatie? En hoe pak ik dit aan?
Ja hoor, je kunt als particulier gewoon een incassobureau inschakelen. Het hiervolgende bureau is zeer betrouwbaar en heeft vrijwel een kostenloze procedure:
Incassobureau óók voor particulieren: DirectIncasso
Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij onderstaand incasso-bureau kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven betaal je maar € 29,50 en altijd na overleg andere kosten. Wel is het zo dat als dit incassobureau er bij de debiteur niet in slaagt (maar dat komt bijna niet voor) het verschuldigde bedrag te innen, je dossierkosten dient te betalen a raison van € 31,50 per geval.
Als tussenoplossing bieden zij ook de Laatste Sommatie Service aan. Een brief namens de klant geschreven door DirectIncasso, waarin zij de debiteur sommeren het bedrag alsnog over te maken zonder tussenkomst van het incassobureau. Grote kans dat de debiteur alsnog de ernst van de situatie dan inziet en de mogelijkheid aangrijpt om buiten het incassobureau om te betalen (in 85% van de gevallen lukt dat).
Contactgegevens DirectIncasso
DirectIncasso
Postbus 95
6800 AB
Arnhem
Bezoekadres:
Nieuwe Stationsstraat 10
6811 KS Arnhem
Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Intake contactpersoon +31 (0) 26 - 3724 508 (dhr. Zweers)
Email:
http://www.directincasso.nl/
Overige
KvK Handelsregister 09 14 63 32
BTW nummer NL 8139.70.209.B01
Sukses, groeten, Read2.
Iedereen kan voor incassobureau spelen. Er is geen vergunning voor nodig en hoe minder hersens hoe beter. Of vraag een kennis van je om voor je op te treden als incassobureau. Er zijn voorbeeldbrieven genoeg te vinden op Internet. Zorg wel dat je de juiste stappen doorloopt.
Incassobureau's intimideren wat, rekenen wat extra kosten en dreigen wat met deurwaarders, maar kunnen verder niets doen. Het wordt pas serieus als de incasseerder bereid is om een gerechtsdeurwaarder in te schakelen. En die kan de betaling pas echt afdwingen als hij een dagvaarding heeft. Met andere woorden, als je wilt gaan incasseren moet je in principe bereid zijn om bij de rechter een dagvaarding aan te vragen en bereid zijn om een gerechtsdeurwaarder in te schakelen. Op dit punt haken de meeste incasseerders (en hun incassobureau's) af, vanwege de kosten. Echter je kan en mag als burger, dus buiten een advokaat om voor een vrij gering bedrag een dagvaardigingsprocedure aanspannen
Michael,
Een dagvaarding is niet genoeg. In een civiele zaak tussen particulieren en bedrijven zal je eerst een veroordeling van de rechter nodig hebben, voordat je daadwerkelijk tot incasso kunt overgaan. Dus beslaglegging etc.
Vladja
In Nov 2008 betrokken wij een apartement in Amsterdam. Het maandelijkse voorschot aan stookkosten bedroeg 150 euro. De blokverwarming werkt alleen van begin Oktober tot en met eind April. Van Mei t/m September is de verwarming uit. Als de verwarming uitstaat is het ongeveer 22 graden in het huis, doordat de warmwater buizen van de bovenburen blootliggen en het water in die buizen ongeveer 80 graden is.
In april 2010 kregen wij de afrekening voor de periode Nov 2008 tot April 2009: 900 euro bijbetaling. Dus in die zes maanden hebben wij 1800 euro stookkkosten gehad...
In april 2011 kregen wij de afrekening voor de periode April 2009 - April 2010: niks bijbetalen.
In Augustus 2012 vertrokken wij uit he appartement en kregen een eind afrekening gepresenteerd over mei 2010 - april 2011: 1000 euro bijbetalen
In Maart 2013 kregen wij de eind afrekening over de periode mei 2011 - april 2012: 1000 euro bijbetalen.
Per jaar betaalden wij dus 2800 euro aan stookkosten, voor 6 maanden verwarming, voor een apartement van 120 m2, gerenoveerd.
Wij hebben om onderzoek gevraagd en niet gekregen, ISTA gaf aan dat de warmtemeters kloppen...
Onze buren, met een vergelijkbaar vloeroppervlak en gezinsamenstelling hebben hoefden niks bij te betalen.
De reactie van ISTA is ronduit arrogant, die meters kunnen niet kloppen!
pplemmens schreef op woensdag 3 apr 2013, 23:13: In Nov 2008 betrokken wij een apartement in Amsterdam. Het maandelijkse voorschot aan stookkosten bedroeg 150 euro. De blokverwarming werkt alleen van begin Oktober tot en met eind April. Van Mei t/m September is de verwarming uit. Als de verwarming uitstaat is het ongeveer 22 graden in het huis, doordat de warmwater buizen van de bovenburen blootliggen en het water in die buizen ongeveer 80 graden is.
In april 2010 kregen wij de afrekening voor de periode Nov 2008 tot April 2009: 900 euro bijbetaling. Dus in die zes maanden hebben wij 1800 euro stookkkosten gehad...
In april 2011 kregen wij de afrekening voor de periode April 2009 - April 2010: niks bijbetalen.
In Augustus 2012 vertrokken wij uit he appartement en kregen een eind afrekening gepresenteerd over mei 2010 - april 2011: 1000 euro bijbetalen
In Maart 2013 kregen wij de eind afrekening over de periode mei 2011 - april 2012: 1000 euro bijbetalen.
Per jaar betaalden wij dus 2800 euro aan stookkosten, voor 6 maanden verwarming, voor een apartement van 120 m2, gerenoveerd.
Wij hebben om onderzoek gevraagd en niet gekregen, ISTA gaf aan dat de warmtemeters kloppen...
Onze buren, met een vergelijkbaar vloeroppervlak en gezinsamenstelling hebben hoefden niks bij te betalen.
De reactie van ISTA is ronduit arrogant, die meters kunnen niet kloppen!
Het moet toch niet gekker worden, deze topic dateerde van [u]9 augustus 2007[/u]! Zeker 'Mosterd na de maaltijd!'
pplemmens schreef op woensdag 3 apr 2013, 23:48: Sorry, ik had twee vensters open en heb het per ongeluk in de verkeerde ingevoerd!
Zo toevallig per ongeluk was het nou ook weer niet, eerst het opzoeken en dan twee vensters open staan en dan de verkeerde kiezen. Merkwaardige redenering.
Ik ga er even vanuit dat de zes weken overeengekomen is en het niet een fatale termijn is. U moet dan een schriftelijke aanmaningen versturen waarin u a) het bedrag terug vordert, b) hiervoor de organisatie een redelijke termijn van bijvoorbeeld 8 dagen en c) ze reeds bij uitblijven aansprakelijk stellen. Na de gestelde termijn zijn ze in verzuim en kunt u een incassobureau in schakelen. In dat geval heeft u recht op maximaal € 49,91 aan incassokosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer