Ongewenste zending van producten
Ik heb een proefpakket gekocht van skinlift. Nu sturen ze me steeds meer producten. Ik heb hun net gebeld in Cyprus!!! En nu zeggen ze dat ik het proefpakket binnen 2 weken moest terug sturen! Maar ik bestel een proefpakket en betaal er ook voor, maar voor de vervolgzendingen niet!!!het is toch vreemd dat ineen proefpakket die ik koop moet terugzenden als ik niet meer voor verdere zendingen in aanmerking wil komen. Dat staat niet in de advertentie. Wat kan ik nu het beste doen?
Ik zou zeggen: niets. Ik heb het al gezien en wettelijk is deze manier van een abonnement verkopen niet toegestaan. Blokkeer het bankrekeningnummer van dit bedrijf, neem daarvoor contact met je bank op. Hebben ze er al geld vanaf gehaald, dan kun je storneren. Je geld terugboeken.
Stuur ze desnoods nog een mail dat je ze geen cent meer gaat betalen.
Maak je verder niet druk, er gaat helemaal niets gebeuren, behalve wat geblaf en waf waf.
Ze zitten zogenaamd in Denemarken, zelfs dat waag ik te betwijfelen. Ze richten zich op de Nederlandse en Belgische markt.
Blijf voortaan bij de proefproducten vandaan, altijd problemen.
[quote
=shsshs schreef op donderdag 30 jan 2014, 11:30: Ik heb een proefpakket gekocht van skinlift. Nu sturen ze me steeds meer producten. Ik heb hun net gebeld in Cyprus!!! En nu zeggen ze dat ik het proefpakket binnen 2 weken moest terug sturen!
Oh oh, en dan nog gaan bellen!! met Cyprus? Gewoon niets meer doen, zoals zoekster al aangeeft. Dus geen "proefpakketjes en geen "gratis" producten aanvinken, want gratis of "proef" bestaat niet.
Er zijn bedrijven die een goedkoop proefpakket aanbieden ('gratis' - alleen verzendkosten) met de voorwaarde dat u zich abonneert op vervolgzendingen. Die zendingen moet u wél voor betalen. Hebt u die kleine lettertjes gelezen? Bent u akkoord gegaan met die voorwaarden? Dan is het terecht dat u nieuwe zendingen krijgt. Edric3 verwijst terecht naar het artikel op Consuwijzer.
Hebt u het 'abonnement' inmiddels opgezegd? Dan kunt u - uit beleefdheid - de zending terugsturen. Ongefrankeerd. Ook kunt u een briefje toevoegen waarin u meldt dat u in het vervolg niets meer wilt ontvangen. Eventueel schrijft u erbij dat 'vervolgpakketjes zullen worden beschouwd als ongevraagd toegezonden en dat deze dus kosteloos behouden mogen worden'. Dat laatste is vergelijkbaar met reclamefolders, al dan niet voorzien van een monster, die ongevraagd huis-aan-huis worden bezorgd. Die hoeft u ook niet terug te sturen.
Als u in uw communicatie naar het betreffende bedrijf expliciet bent geweest, binnen de contractvoorwaarden bent gebleven én uw correspondentie goed bewaart, dan hebt u het gelijk al snel aan uw zijde.
Inderdaad, gewoon niks doen. Eventueel (wanneer er een antwoordnummer in NL is) de pakketten terugsturen en wellicht nog 1 mail waarin u ze erop attendeert dat ZIJ in overtreding zijn. Daarna.... Nooit meer (zo dom) doen. Gratis bestaat niet!! En Skinlift? Geloof je het zelf?!
@abbut, citeer dan goed, zo help je de vraagsteller van de wal in de sloot.
De ondernemer verwijst naar een brief of naar zijn algemene voorwaarden. Hierin zou hebben gestaan dat ik vervolgzendingen zou krijgen. Moet ik nu toch betalen?
Soms ontvangt u bij het proefpakket een brief. In deze brief staat bijvoorbeeld dat u contact moet opnemen als u geen vervolgzendingen wilt. U moet het de ondernemer dan laten weten als u niets meer wilt ontvangen. Dit is niet juist. U hoeft alleen akkoord te gaan met de vervolgzendingen als u daarmee nadrukkelijk hebt ingestemd.
Het kan ook zijn dat de ondernemer naar zijn algemene voorwaarden verwijst. In de algemene voorwaarden staat dan bijvoorbeeld dat u ook vervolgzendingen krijgt. Ook dit is niet voldoende. Ook niet als u een vinkje hebt gezet op een website dat u de algemene voorwaarden hebt gelezen. Of hebt aangevinkt dat u akkoord ging met die voorwaarden. De vervolgzendingen moeten echt onderdeel uitgemaakt hebben van het aanbod waar u op in bent gegaan.
Dat is hier het geval, in het aanbod is niets te vinden over een abo, slechts een vinkje met een verwijzing naar de algemene voorwaarden.
Zelf ben ik er een poosje geleden ook ingestonken, proefpakketje was "gratis", Moest wel de verzendkosten betalen. Had dom genoeg NIET de kleine lettertjes gelezen, en kreeg prompt een paar weken later een vervolgzending met daarin 2 tubes creme, plus de rekening, 79.95.
Heb het weer ingepakt, brief erbij dat ik het niet gelezen had, maar ook dat ik het niet betalen kon, en geen vervolgzending meer wenste.
Kreeg een week later een mailtje van hen waarin stond :
We hebben uw retourpakket in goede orde ontvangen.
Jammer dat u af ziet van verdere zendingen.
U zult van nu af aan geen verdere zendingen meer ontvangen.
met vriendelijke groet,,,,,blablabla.
Toch netjes vond ik.
Want ik had niet binnen de tijd aangegeven niks meer te willen ontvangen..
Kijk dus in het vervolg wel beter uit, want het kan dus ook anders aflopen.
Wat vraagstelster hier vertelt kan niet waar zijn.
Als de deskundigen de site van Skinlift hadden bestudeerd dan hadden zij geweten dat de stelling van TS onzin is.
Er wordt op de Skinlift site een anti rimpel blubber aangeprezen, met de optie een gratis proefpakket aan te vragen, zonder verdere voorwaarden.
Pas als je het bestelformulier hebt ingevuld, en doorklikt, komt de aap uit de mouw.
Je kunt alleen maar betalen met een creditkaart.
Maar wat het "beloofd gratis" pakket kost staat nergens.
En daar gaat vraagstelster al in de fout : ze geeft haar creditcard gegevens aan een schimmige buitenlandse organisatie, met een site in de Engelse taal.
Het kleine, kromme, stukje in de Nederlandse taal komt absoluut uit een vertaalprogramma.
Men kan IEDER bedrag afschrijven, want een prijs voor de verjongblubber is niet aangegeven.
Dat het probeerpakket moet worden teruggestuurd om verdere zendingen te voorkomen is grote onzin.
Dat staat nergens in de voorwaarden.
Vraagstelster bestelt wel op een Engelstalige site, maar beheerst kennelijk de taal absoluut niet.
Ze beweert dat ze naar Cyprus heeft gebeld om vervolg zendingen te voorkomen.
Maar op Cyrus heeft Skinblubber geen vestiging, wel in enkele andere landen, zie de site.
En hoe je van vervolgzendingen afkomt staat overduidelijk in de Engelstalige voorwaarden.
Daar staat : stuur een e-mail naar :support@beautcatch.com
En Wimmi geeft de rimpeldames een gratis tip:
De wat oudere fotomodellen met walletjes onder de ogen gebruiken vaak vlak voor de opname een spotgoedkope anti walletjes en rimpelcreme : SPERTI.
Sperti heeft een samentrekkend effect, en ik maak deze keer geen grap.
@wimmi20,
OT
.....Sperti heeft een samentrekkend effect, en ik maak deze keer geen grap......
Komt daar soms de uitdrukking 'blotebillengezicht' vandaan?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer