ma
door maszi Jun 21, 2014 om 17:42
Geldzaken & recht

Onvoldoende gefrankeerd post geen afzender

Ik heb bij een dierenwebshop een bestelling geplaatst incl. € 4,95 verzendkosten. Maar tot mijn ergernis vond ik een grote enveloppe in mijn brievenbus met een begeleidend kaart van postnl over € 3.20 portokosten. Aangezien er geen afzender op de enveloppe stond hebben ze mij ervoor laten opdraaien. Hoewel ik weet waar het vandaan komt, wil degene niet reageren.
Mijn vragen zijn:
- wat kan ik doen om de portokosten terug te krijgen dat ik al inmiddels betaald heb?
- wat kan ik doen als er weer iets in mijn brievenbus wordt gedeponeerd? Postnl wil nl. de kosten aan iemand verhalen,
Terugsturen was ook geen optie omdat ik het product dringend nodig had.
Is er een klachtenwebsite waar ik de internetwinkel kan vermelden?
Weet iemand hier raad mee?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

7170 43 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Jun 21, 2014 om 17:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Toen je die dierenwebshop aangeschreven of gebeld had met je klacht, en je gevraagd had hoe dit mogelijk was, wat was toen hun antwoord?
Of heb je hun nog geen bericht gedaan?

getty
door getty - Jun 21, 2014 om 17:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij is het een verzoek of u wilt betalen, als u het niet had gedaan, had het geen consequenties gehad. Het is geen verplichting Nu u al betaald heeft, krijgt u het natuurlijk niet meer terug.

ma
door maszi - Jun 21, 2014 om 18:04
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi gompy2,
Ik heb de webwinkel al hierover gebeld en twee e-mails gestuurd maar ze verontschuldigen zich niet eens, laat staan het bedrag terug te betalen.

ma
door maszi - Jun 21, 2014 om 18:07
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hm, of het een verzoek is weet ik niet. Ik heb het betaald om hogere boete te voorkomen. Ik heb hier geen ervaring mee, daarvandaar.

zoekster
door zoekster - Jun 21, 2014 om 18:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat is de naam van die webshop? Want zo hoort het natuurlijk niet te gaan.

diumenge
door diumenge - Jun 21, 2014 om 18:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Reageren ze helemaal niet? Of gaan ze bij een reactie niet in op de klacht over de porto?

edrick3
door edrick3 - Jun 21, 2014 om 18:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo maszo,

Aardig van je dat je die kosten voldaan hebt, maar dat had niet gehoeven.
En er volgt ook geen boete als je die kosten niet betaalt.
Slordig 'foutje' van die webshop om niet voldoende te frankeren.
Het zou ze sieren als ze je die kosten zouden terugbetalen.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Jun 21, 2014 om 19:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dag, maszi, antwoord PostNl. Hier leest u zelf dat het niet hoeft, zie reactie PostNl.

alfatrion
door alfatrion - Jun 21, 2014 om 19:43
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook zo'n kaart. PostNL werkt de indruk dat de kosten wel verschuldigd zijn en handelt daarmee onrechtmatig. U kunt deze kosten van PostNL terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald of als schadevergoeding voor de oneerlijke handelspraktijk.

=De portokaart: U heeft post verzonden of [u]ontvangen[/u] waar onvoldoende postzegels op zijn geplakt. Wij hebben de post toch bij de geadresseerde bezorgt omdat wel begrijpen hoe belangrijk het is dat uw post op tijd komt. Wij verzoeken u om de verschuldigde verzendkosten alsnog te betalen.

bla bla

tenormin
door tenormin - Jun 21, 2014 om 19:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:43]Ik heb ook zo'n kaart. PostNL werkt de indruk dat de kosten wel verschuldigd zijn en handelt daarmee onrechtmatig.
bla bla

U heeft toch kunnen lezen dat maszi de kosten kan terugkrijgen van Post Nl. Dat ze het proberen is een ander verhaal: ze schrijven zelf op de kaart: we verzoeken u ...enz; men hoeft aan een verzoek niet te voldoen.

zoekster
door zoekster - Jun 21, 2014 om 19:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:43]Ik heb ook zo'n kaart. PostNL werkt de indruk dat de kosten wel verschuldigd zijn en handelt daarmee onrechtmatig. U kunt deze kosten van PostNL terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald of als schadevergoeding voor de oneerlijke handelspraktijk.

[quote=De portokaart]U heeft post verzonden of [u]ontvangen[/u] waar onvoldoende postzegels op zijn geplakt. Wij hebben de post toch bij de geadresseerde bezorgt omdat wel begrijpen hoe belangrijk het is dat uw post op tijd komt. Wij verzoeken u om de verschuldigde verzendkosten alsnog te betalen.

bla bla
En hoe vorder je deze kosten terug van Post.nl? Per aangetekende brief?

diumenge
door diumenge - Jun 21, 2014 om 20:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:43]Ik heb ook zo'n kaart. PostNL werkt de indruk dat de kosten wel verschuldigd zijn en handelt daarmee onrechtmatig. U kunt deze kosten van PostNL terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald of als schadevergoeding voor de oneerlijke handelspraktijk.

Als je van iedere realiteitszin gespeend ben wel ja.

Lijkt me toch eenvoudiger als de webshop voor de betaalde kosten opdraait.

edrick3
door edrick3 - Jun 21, 2014 om 20:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:43]Ik heb ook zo'n kaart. PostNL werkt de indruk dat de kosten wel verschuldigd zijn en handelt daarmee onrechtmatig. U kunt deze kosten van PostNL terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald of als schadevergoeding voor de oneerlijke handelspraktijk.

[quote=De portokaart]U heeft post verzonden of [u]ontvangen[/u] waar onvoldoende postzegels op zijn geplakt. Wij hebben de post toch bij de geadresseerde bezorgt omdat wel begrijpen hoe belangrijk het is dat uw post op tijd komt. Wij verzoeken u om de verschuldigde verzendkosten alsnog te betalen.

bla bla

Inderdaad: bla, bla.
Wat een geklets!
Getuigt van weinig realiteitszin (zoals je meeste antwoorden)

gompy2
door gompy2 - Jun 21, 2014 om 20:47
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:55][quote=alfatrion

bla bla
En hoe vorder je deze kosten terug van Post.nl? Per aangetekende brief?
Mobiele eenheid?
Terrifying Terrorist?
Tjongejonge...
En ook nog een claim tot schadevergoeding ook nog...
Brammetje Moszko moet maar gauw weer zijn ambt terugkrijgen...

ma
door maszi - Jun 22, 2014 om 09:52
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
De webshop heet trouwens vetshop.nl en is onderdeel v/d dierenartspraktijk Dierenzorggroep.nl te Leerdam.
Ik heb de assistentes aan de lijn gehad maar ze doen het af met "het paste toch door de brievenbus".
Op de e-mails reageren ze niet, ik vind dit schandelijk en heel onprofessioneel. Ik wil ze op een klachtensite aanmelden om andere mensen hiervoor te waarschuwen.

Weet iemand zo'n klachtensite?

Hoe ik het bij de Post terug kan krijgen weet ik niet, maar ik weet nu wat ik als brave burger niet meer moet doen!

diumenge
door diumenge - Jun 22, 2014 om 10:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Absurd, wat heeft het door de brievenbus passen er mee te maken? Te weinig porto blijft te weinig porto. Op kan je daar over klagen.

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2014 om 10:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het paste door de brievenbus, nou én? Je hebt brievenbuspost van €3,84!
Plakken ze dan overal een postzegel van 64 cent op en verder bekijkt de klant het maar?

Je kunt het nog op klacht.nl plaatsen of klachtenkompas.nl van de consumentenbond. Ze zijn helaas niet aangesloten bij thuiswinkel.org, anders had je daar terecht gekund. Hoewel... het schijnt dat ze evengoed nog wel eens willen bemiddelen, dus je kunt het altijd proberen.

Maar stuur die lui nog eens een mail en zeg dat je met je klacht op het Kassaforum staat. Dat wil nog wel eens helpen. Het is niet dat het bedrag giga is, maar deze webshop moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen tov zijn klanten.

me
door mein33 - Jun 22, 2014 om 10:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het briefpakje paste door de brievenbus, zoals u aangeeft.
Was het pakket wel gefrankeerd toen u het ontving, want € 8.15 voor een normaal verzonden briefpakje is wel heel erg veel. Standaard verzending kost maximaal € 3.84 voor max. 2 kg.
Weet u zeker dan de naheffing van POSTNL niet over een ander door u ontvangen brief of briefpakje gaat, deze naheffing komt meestal een paar dagen na ontvangst van het betreffende poststuk.

Trouwens, zoals hier al eerder is aangegeven, hoeft u op het verzoek van POSTNL niet te reageren en/of te betalen. Meestal stopt een verzoek tot betaling na twee pogingen.
Uw geld terugkrijgen zal u nooit en te nimmer lukken, in dit geval zult u uw verlies moeten nemen.
Een goede leer voor een volgende keer !!

diumenge
door diumenge - Jun 22, 2014 om 10:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar haal je die € 8,15 vandaan? Tel je de verzendkosten en boete bij elkaar op?

De verzendkosten waren € 4,95, maar kennelijk heeft de verzender er een gewone postzegel o.i.d. opgeplakt en komt er € 3,20 bij nu.

tenormin
door tenormin - Jun 22, 2014 om 11:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=maszi schreef op zondag 22 jun 2014, 09:52]

Weet iemand zo'n klachtensite?

Hoe ik het bij de Post terug kan krijgen weet ik niet, maar ik weet nu wat ik als brave burger niet meer moet doen!

Dat heeft u mijn eerdere verwijzing niet gelezen. U helpt het niet meer omdat u al betaald heeft, maar op dat kaartje stond een nummer plus een telefoonnummer als u het er niet mee eens was. Zo had u het terug kunnen krijgen, alleen, dat is nu te laat. Maar als u (voor nu en misschien in de toekomst) geen linken leest, tja, dan kan men net zo goed niet antwoorden.

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2014 om 11:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@tenormin

Maar ieder nieuwe forumlid weet toch niet dat hij op rode letters moet klikken? Waarom denk je dat ik er altijd klik HIER bij zet?

Cookies
door Cookies - Jun 22, 2014 om 11:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik heb de assistentes aan de lijn gehad maar ze doen het af met "het paste toch door de brievenbus"......

Dat kan, maar dan moeten ze het wel voldoende frankeren! Je heb verzendkosten betaald (meer dan achteraf nodig bleek) en dan doen ze er nog te weinig postzegels op ook?!

Die 3,20 moet de Vetshop.nl terug storten op je rekening. Zo doe je dat als je een fatsoenlijke shop bent.
Ik heb de Vetshop.nl inmiddels op dit topic geattendeerd.

Cookies
door Cookies - Jun 22, 2014 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 22 jun 2014, 11:21]
Dat heeft u mijn eerdere verwijzing niet gelezen. U helpt het niet meer omdat u al betaald heeft, maar op dat kaartje stond een nummer plus een telefoonnummer als u het er niet mee eens was. Zo had u het terug kunnen krijgen, alleen, dat is nu te laat. Maar als u (voor nu en misschien in de toekomst) geen linken leest, tja, dan kan men net zo goed niet antwoorden.

Waar jij naar verwijst, daar is de afzender bekend, dus had Post.nl de kosten in rekening kunnen brengen bij de afzender. Hier was de afzender onbekend.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 22, 2014 om 12:09
2189 Antwoorden / 14 Vragen

En wie is verantwoordelijk als bleek dat er lijmresten van verdwenen zegels op je pakje of brief zaten....?

Ja, de machines die de post sorteren werken zo hard dat ze wel eens zegels eraf plukken als ze niet tot in de puntjes goed geplakt zijn.

Vette handen en je kreeg een zegel met losse ezelsoor en die vliegen er regelmatig af en op einde van de dag hebben ze flink wat gevonden zegels.....

Daarom hoef je niet te betalen want hun machines en matig plakkende zegels zijn de echte oorzaak dat van 90% die tekort frankeerde door hun zelf zijn veroorzaakt.

Zolang ze de dagelijks gevonden zegels niet oplossen is er geen bewijs of er tekort geplakt was bij aanbieden.

De plaatselijke bezorgen ziet dit en mag er een kaart bij doen maar betalen hoeft niet omdat een rechtszaak om dit binnen te halen teveel kost en ze wegens gebrek aan bewijs en tevens de vele gevonden zegels er zelf ook wel enkele in het sorteercentrum gevonden exemplaren op hadden kunnen doen....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 22, 2014 om 15:46
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zelf even de post wegen en meten (= weten), dan weet u of de extra kosten terecht zijn.

Uiteraard heeft PostNL het liefst dat u hun, veel te dure, 0900 nummer gaat bellen. Aangezien aan de post zelf niets meer verdienen, wat gek als je de prijzen jaarlijks met 10 procent opschroeft en de klantenservice met 33,33 procent terug schroeft..

gompy2
door gompy2 - Jun 22, 2014 om 17:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=maszi schreef op zondag 22 jun 2014, 09:52]Hoi, bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
De webshop heet trouwens vetshop.nl en is onderdeel v/d dierenartspraktijk Dierenzorggroep.nl te Leerdam.
Ik heb de assistentes aan de lijn gehad maar ze doen het af met "het paste toch door de brievenbus".
Op de e-mails reageren ze niet, ik vind dit schandelijk en heel onprofessioneel. Ik wil ze op een klachtensite aanmelden om andere mensen hiervoor te waarschuwen.

Weet iemand zo'n klachtensite?

Hoe ik het bij de Post terug kan krijgen weet ik niet, maar ik weet nu wat ik als brave burger niet meer moet doen!
Grappig, van hun site.
Lachen hoor, echt...

Voorwaarden
Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle leveringen en diensten van Dierenzorggroep Lek en Linge bij de uitvoering van opdrachten die niet afkomstig zijn van zakelijke klanten of bedrijven. Afwijkende en/of aanvullende overeenkomsten moeten uitdrukkelijk schriftelijk zijn bevestigd door Dierenzorggroep Lek en Linge; dit geldt ook wanneer wordt afgezien van de eis tot schriftelijke bevestiging.
Levering vindt alleen plaats binnen Nederland.

Herroepingsrecht

In Nederland geldt een wettelijk vastgelegde zichttermijn van 7 werkdagen. Binnen deze termijn kunt u de bestelling zonder opgave van redenen annuleren. Dit kunt u schriftelijk doen (een e-mailbericht naar info@vetshop.nl is voldoende) of door de producten retour te zenden. Retourneer de producten binnen de gestelde termijn aan:

Dierenkliniek Leerdam
Parallelweg 3
4143 LA Leerdam

Zorg ervoor dat het pakket voldoende is gefrankeerd om strafport te voorkomen. Mochten de producten beschadigd of gebruikt zijn, dan wordt u daarvoor een wettelijk vastgesteld bedrag in rekening gebracht. U kunt dit voorkomen indien u de producten uitsluitend test zoals u dat in een winkel zou doen, en ongebruikt en in de originele verpakking retourneert.

alfatrion
door alfatrion - Jun 22, 2014 om 17:35
1659 Antwoorden / 1 Vragen

=tenormin schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:53: Dat ze het proberen is een ander verhaal: ze schrijven zelf op de kaart: we verzoeken u ...enz; men hoeft aan een verzoek niet te voldoen.

Een verzoek kan ook gedaan worden uit beleefdheid. PostNL wekt de indruk door het te hebben over verschuldigde portokosten. Daardoor kan de indruk ontstaan dat er daadwerkelijk betaald moet worden.
=zoekster schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:55: En hoe vorder je deze kosten terug van Post.nl? Per aangetekende brief?

Dat doe je op dezelfde manier als dat je de kosten vordert van de webshop.
=diumenge schreef op zaterdag 21 jun 2014, 20:14: Lijkt me toch eenvoudiger als de webshop voor de betaalde kosten opdraait.

Het eenvoudigste is om deze kosten te krijgen van een partij die deze kosten vrijwillig wilt betalen.

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2014 om 17:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 22 jun 2014, 17:28]

Zorg ervoor dat het pakket voldoende is gefrankeerd om strafport te voorkomen. Mochten de producten beschadigd of gebruikt zijn, dan wordt u daarvoor een wettelijk vastgesteld bedrag in rekening gebracht. U kunt dit voorkomen indien u de producten uitsluitend test zoals u dat in een winkel zou doen, en ongebruikt en in de originele verpakking retourneert.

Dat is wel het toppunt! Ze weten dus heel goed dat ze zelf ook niet zuiver bezig zijn.

gompy2
door gompy2 - Jun 22, 2014 om 18:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 22 jun 2014, 17:52]
Dat is wel het toppunt! Ze weten dus heel goed dat ze zelf ook niet zuiver bezig zijn.
Dat denk ik ook.
Maar Corola.83 heeft ze al een melding gedaan over dit topic, en zo hoort het ook.
Dat is ook de kracht van consumentenforums, als er een koppeling wordt gemaakt naar de beklaagde partij, maar vooral van klachtensite's.
Klachtensite's doen bijna altijd een melding aan een beklaagde partij, opdat die hun weerwoord kunnen geven, en meestal is het opgeloste aantal klachten aardig hoog.
Men onderschat internet vaak, en met name dee ondernemers die er een zooitje van denken te kunnen maken.
Het werkt ook verder.
Is het aantal opgeloste klachten op een klachtensite jegens een bepaalde ondernemer hoog, geeft dat ook meer vertrouwen richting de consument is mijn mening.
"Als er klachten zijn, dan worden ze in ieder geval goed opgelost".
Ziet men op een klachtensite dat er totaal geen reactie's komen van een beklaagde partij, nodigt dat niet echt uit om daar iets te kopen, tenminste ik zou zeker mijn bedenkingen hebben.

ma
door maszi - Jun 22, 2014 om 21:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie meedenken en goede tips.
Ik laat het echt niet hierbij zitten, al gaat het om een klein bedrag, het is meer een principekwestie. Ik ga ze zeker aanmelden bij klachtenkompas.nl en klachten.nl.

Diumenge, je zegt het goed, er was maar een postzegel geplakt en nee, niets is afgevallen! Ik denk dat het niet zozeer slordigheid was maar dat het met opzet gedaan is. Het kan ze toch niet schelen!

Carola.83 jij ook bedankt dat je vetshop.nl op dit topic hebt geattendeerd.

Ja gompy2, ze besteden heel veel woorden aan hun voorwaarden en weten heel goed hoe het moet, maar zelf houden ze zich er niet aan. Echt een lachertje.

Misschien moeten ze op die manier wat bijverdienen. Zielig hoor.
Ik heb er ook aan gedacht hen opnieuw een e-mail te sturen over de vermelding bij Kassa forum en andere klachtensites. Ik heb zo'n vermoeden dat ze mijn e-mails als spam hebben gemarkeerd. Zo krijgt de dierenarts het niet te zien

Ik ben echt benieuwd of ze nu gaan reageren.

vi
door vinay - Jun 23, 2014 om 13:56
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook in zo'n situatie gezeten. Ik had bij q-park een stallingsgarage aangevraagd. Telefonisch afgesproken dat ik binnen een week tijd een vignet zou ontvangen. Ik kreeg toen een welkomstbrief voldoende gefrankeerd overigens en de parkeer vignet maar zonder postzegels erop. Ondanks dat de afzender naam, adres en logo erop stond kreeg ik ook nogeens een portokosten kaartje van postnl die ik moest betalen ik geloof 82 eurocent. Dit heb ik echter niet gaan. Qpark gebeld en ze vertelden dat ik het verplicht moet betalen als ontvangende partij. Niet mee eens natuurlijk dus heb ik postnl gebeld. Het nummer staat ook op het kaartje. Situatie uitgelegd en mij werd verteld dat ik deze kosten niet hoef te betalen. Financieel/Administratief was alles correct geregeld binnen 2 minuten tijd. Ik heb dat portokosten kaartje opgestuurd naar qpark zoals de postnl medewerker mij adviseerde. Wel een kopie gemaakt voor eigen administratie!

Ik heb overigens niets meer gehoord van qpark. Inmiddels 2 jaar verder en ook geen excuses gehoord.

vi
door vinay - Jun 23, 2014 om 13:58
18 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou postnl kunnen bellen en het bedrijf aansprakelijk kunnen stellen want bij particulieren post moet je het wel zelf betalen maar krijg je het van een bedrijf dan draait het bedrijf ervoor. Dat is wat de postnl medewerker mij vertelde.

ma
door maszi - Jun 23, 2014 om 17:02
7 Antwoorden / 1 Vragen

Maar er stond ? bewust geen afzender op. Slim van ze niet waar?
Ik heb ze inmiddels bij klachtenkompas.nl ook aangemeld.

vi
door vinay - Jun 23, 2014 om 17:07
18 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is wel jammer maar u weet wie de afzender ervan is begreep ik. Wellicht kunt u postnl bellen en proberen. Misschien regelen zij het ook financieel/administratief voor jou? Ook al stond het adres bij mij er wel op. Als het lukt dan heb je geluk en ben je direct van af.

alfatrion
door alfatrion - Jun 23, 2014 om 18:06
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vinay schreef op maandag 23 jun 2014, 13:58]Je zou postnl kunnen bellen en het bedrijf aansprakelijk kunnen stellen want bij particulieren post moet je het wel zelf betalen maar krijg je het van een bedrijf dan draait het bedrijf ervoor. Dat is wat de postnl medewerker mij vertelde.
Dat klopt niet. Het maakt niet uit of de afzender een bedrijf of particulier is. Het is niet de ontvanger, maar de afzender die een overeenkomst heeft gesloten met PostNL. Daarom is alleen de afzender betalingsplichtig.

vi
door vinay - Jun 23, 2014 om 18:11
18 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is wat de postnl medewerker mij telefonisch heeft verteld. Ik heb op inet gezocht en je hebt inderdaad gelijk. Onderstaand Text komt van postnl website.

Ontvangt u binnenlandse post waarop geen of niet genoeg postzegels zijn geplakt? Als de afzender niet bij ons bekend is, dan vragen we ú daarvoor te betalen. Indien de afzender bekend is worden de kosten bij de afzender in rekening gebracht.

Altijd zal het poststuk worden verzonden. Dat doen we om vertraging van de post te voorkomen. U kunt ondergefrankeerde post weigeren. U hoeft dan de verschuldigde kosten niet te betalen.

vi
door vinay - Jun 23, 2014 om 18:12
18 Antwoorden / 1 Vragen

Uitzonderingen
In de volgende situaties wordt de onderfrankering altijd betaald door de afzender.

Post die gefrankeerd is met een frankeermachine.
Port Betaald-post die via een oranje brievenbus van PostNL is verstuurd.

ma
door maszi - Jun 23, 2014 om 20:12
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe had ik het kunnen weigeren, het was al in mijn brievenbus gedeponeerd. Maar dan nog, dan was ik mijn bestelling ook kwijt. Bovendien had ik de afzender er zelf op moeten zetten en ze hadden het tegen mij kunnen gebruiken....Ik laat me niet meevoeren in hun lage energie! Want eerlijkheid duurt het langs.
Ze gingen er vanuit dat ik het niet terug zou sturen, aangezien ik het dringend nodig had. En al had ik het teruggestuurd was ik nog meer geld kwijt. Want als ik het niet gefrankeerd had, hadden ze het weggestreept met de portokosten van mij en of ik het geld voor de producten terug zou krijgen is daar ben ik ook niet zo zeker van.
Ik vertrouw ze voor geen meter en wil ook nooit meer iets met ze te maken hebben.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 24, 2014 om 16:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vinay schreef op maandag 23 jun 2014, 13:56]Niet mee eens natuurlijk dus heb ik postnl gebeld .... Ik heb dat portokosten kaartje opgestuurd naar qpark zoals de postnl medewerker mij adviseerde.
Zo ziet PostNL het graag, verdienen ze toch 3 keer i.p.v. één keer aan één en dezelfde brief.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 24, 2014 om 16:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vinay schreef op maandag 23 jun 2014, 18:12]Port Betaald-post die via een oranje brievenbus van PostNL is verstuurd.
Echter is het onmogelijk dit te constateren.

ma
door maszi - Jun 29, 2014 om 21:32
7 Antwoorden / 1 Vragen

Heh heh, het heeft gewerkt! Ze hebben hun excuses aangeboden en het geld teruggestort.
Bij deze wil ik nogmaals iedereen bedanken voor alle steun en tips.

zoekster
door zoekster - Jun 29, 2014 om 21:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mooi dat het is goedgekomen.

Bedankt voor het terugmelden.

target
door target - Jul 8, 2014 om 14:30
297 Antwoorden / 3 Vragen

Aangezien ik geen opdrachtgever ben zou ik ook niet betalen. :-)

=mein33 schreef op zondag 22 jun 2014, 10:26: Het briefpakje paste door de brievenbus, zoals u aangeeft.
Was het pakket wel gefrankeerd toen u het ontving, want € 8.15 voor een normaal verzonden briefpakje is wel heel erg veel. Standaard verzending kost maximaal € 3.84 voor max. 2 kg.

Waar haal jij die verzendkosten van €3.84 vandaan.
Dat zijn portokosten, en dat is iets anders als verzendkosten. ;-)