tj
door tjitskedegraaf Dec 30, 2013 om 15:01
Geldzaken & recht

Post nl

hallo, ik kreeg zaterdag 28dec een (door post nl medewerker opengescheurde) kerstkaart. In de envelop hoorde 2 kadokaarten te zitten (waarde150 euro) De kadokaarten waren weg, de hoesjes, waar het in had gezeten en de kerstkaart zelf waren er wel. De envelop zat nu in een dicht doorzichtig plastic zakje van post nl, met een briefje erbij waarin stond, het spijt ons te moeten melden dat uw postzending incompleet en beschadigd is. Deze schade is waarschijnlijk ontstaan tijdens de postverwerking, excuses voor t ongemak. Ik heb post nl vandaag aan de telefoon gekregen en ze hebben er een melding van gemaakt, maar gaan geen onderzoek doen. En ze gaan ook de 150 euro niet vergoeden. Ik heb ook de politie gesproken, heb voor 6 januari een afspraak om aangifte te doen, maar zei de politiemedewerkster, ze gaan toch verder niets onderzoeken. Wat kan ik nu nog doen?

2688 18 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2013 om 15:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Niets denk ik. Ik had al gehoord dat er flink wat post opengescheurd is dit jaar. Ook mijn kaart naar een vriend is 'slachtoffer' geworden. Een heel normale kaart met normale afmetingen.
Gelukkig zat er niets meer dan een kaart in. Maar het is in deze tijd niet verstandig om iets met een geldwaarde te versturen via de post. Of je moet het verzekeren.

who cares
door who cares - Dec 30, 2013 om 15:11
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 30 dec 2013, 15:06]Niets denk ik. Ik had al gehoord dat er flink wat post opengescheurd is dit jaar. Ook mijn kaart naar een vriend is 'slachtoffer' geworden. Een heel normale kaart met normale afmetingen.
Gelukkig zat er niets meer dan een kaart in. Maar het is in deze tijd niet verstandig om iets met een geldwaarde te versturen via de post. Of je moet het verzekeren.

Ik denk niet dat post.nl ook maar iets vergoed,hoe valt te bewijzen wat de waarde is van de inhoud,kansloze missie ,sorry zou er misschien nog afkunnen, maar daar stopt het dan ook.

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2013 om 15:21
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Er is geldwaarde verstuurd zonder aangetekend + verzekering. Ik heb in mijn glazen bol gekeken en gezien dat u daar nooit meer wat van ziet. Verder, stuur een kaart met aantekening: zie je bankafschrift. En maak € 150 over via de bank ipv die kadokaarten met beperkte geldigheid. De euri's zijn langer geldig, overal geaccepeteerd, zelfs tot in het buitenland. Aangifte doen? Zonde van uw tijd.

edrick3
door edrick3 - Dec 30, 2013 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tjitskedegraaf,

..... Wat kan ik nu nog doen?.....
Niets. Je verlies nemen.
Helaas, het is niet anders.
Waar zijn die goede vertrouwde postbestellers gebleven?!

Met vr.gr.

hutch
door hutch - Dec 30, 2013 om 15:58
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals zo vaak geschreven is PostNL al lang geen betrouwbaar bedrijf meer.
Veel 'medewerkers' (gelukkig bij lange na niet de meerderheid) denken er wat bij te kunnen 'verdienen' door allerlei poststukken te openen en eventuele waardestukken weg te nemen. Er wordt ook veel te weinig aan gedaan om dit te voorkomen. PostNL maakt er een melding van (zoals u ook schrijft) en vervolgens wordt deze melding (spreekwoordelijk) verticaal gearchiveerd.

Dit bedrijf gaat uw klacht echt niet serieus nemen en een 'onderzoek' doen, neem dat maar van mij aan. PostNL is zéér berucht wat betreft geopende en/of gestolen poststukken.
Er wordt daar gestolen als de raven. En om aan u te melden dat het hen 'spijt' is bijzonder hypocriet, alsof het hen wat interesseert.

Elke keer als er een poststuk geopend/gestolen wordt, worden er meerdere misdrijven gepleegd. Wat denkt u van verduistering (in dienstverband), diefstal, vernieling, schending van het briefgeheim enz.

Dit is een heel bekend probleem bij dit bedrijf. En er wordt zo goed als niets aan gedaan. Het is voor PostNL veel goedkoper om haar klant te dwingen om een bepaald poststuk aangetekend te laten verzenden, dan extra personeel in te schakelen om wat te doen aan al die klachten. Dit is 'het paard achter de wagen spannen'.

En naar de politie gaan heeft geen zin. Het gebeurt zoveel en zo vaak, dat er geen beginnen aan is. En de prioriteit bij de politie ligt sowieso op een ander vlak.

Maar als antwoord op uw vraag: u kunt nu niets meer doen. De afzender had deze brief aangetekend moeten verzenden...... maar dan nog had hij/zij er een hele kluif aan gehad om de schade wel vergoed te krijgen. Want dan had PostNL wel weer een andere smoes klaar liggen om het de klant zo moeilijk mogelijk te maken.

Maar... u spreekt over kadokaarten. Zijn (waren) deze genummerd? Zijn die nummers ergens bekend/geregistreerd? Deze zullen toch ergens weer opduiken en kunnen dan mogelijk aan een persoon gekoppeld worden.

costnix
door costnix - Dec 30, 2013 om 16:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vroeger waren de postbodes ambtenaren. Het openen van post was een misdrijf en was reden voor ontslag op staande voet.

tontoos
door tontoos - Dec 30, 2013 om 16:56
32 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb een tijd geleden regelmatig een enkette ingevuld voor een bedrijf RMI die werkte voor
Post.nl of de brief goed is aangekomen een paar keer zag ik dat de brief met de auto werd bezorgd, ik heb dat aangegeven maar kreeg er geen reactie op en heb het daarna opgezegd.
Ik denk als de mensen beter worden behandeld dit niet voorkomt, en jan rap en zijn maat is aan het post bezorgen, de goede mensen hebben ze de laan uitgestuurd.

getty
door getty - Dec 30, 2013 om 17:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij kan u zelf helemaal geen aangifte doen, degene die de kaart met inhoud verstuurd heeft, die kan alleen aangifte doen.

Maar zoals gezegd, het blijft een kansloze missie. Waardepost of aangetekend versturen of gewoon ouderwets overmaken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 30, 2013 om 18:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Sowieso nooit post versturen in het weekend, enkel nog (op de bus doen) maandag tot en met woensdag.
Nu jaarlijks de tarieven (gaan) stijgen met ongeveer 10 procent wordt het steeds onaantrekkelijker om nog post te versturen.

Bij PostNL tellen enkel nog maar 2 dingen; aandeelhouders tevreden houden en 'n directie die de zakken vol met centjes kunnen stoppen. Post bezorgen is een bijzaak geworden..
Dit fenomeen gaat niet gauw veranderen, aangezien ze klachten daar sowieso niet serieus nemen en er 'n directie zit die enkel om centjes geeft..
Wat je enkel nog kunt doen is je, online, aanmelden bij 'n marktonderzoeksbureau zeer regelmatig houdt PostNL via die soort bureaus enquêtes. Vrij recentelijk nog heeft PostNL 'n onderzoek gedaan waar het ging over betrouwbaarheid, kerstzegels, merkbekendheid etc. Heb ze wederom tot op het bot afgezeken (gewoon eerlijk geweest dus en heerlijk om te doen plus dat je er nog centjes voor krijgt ook :-)) wie weet gaan ze op die wijze ooit het licht zien..

diumenge
door diumenge - Dec 30, 2013 om 18:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het was natuurlijk ook zeer onverstandig om 150 € aan kadokaarten te versturen via normale post, dan ben gewoon niet slim bezig. Neemt niet weg dat PostNL z'n werk goed moet doen, maar dit is vragen om ellende. Dat geld ben je kwijt, is ook wel logisch want je kan nooit aantonen dat er 150 € in die enveloppe zat.

who cares
door who cares - Dec 30, 2013 om 18:52
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 30 dec 2013, 18:34]Het was natuurlijk ook zeer onverstandig om 150 € aan kadokaarten te versturen via normale post, dan ben gewoon niet slim bezig. Neemt niet weg dat PostNL z'n werk goed moet doen, maar dit is vragen om ellende. Dat geld ben je kwijt, is ook wel logisch want je kan nooit aantonen dat er 150 € in die enveloppe zat.[/quote

Dat zei ik al, dubbele antwoorden voegen niets toe.

diumenge
door diumenge - Dec 30, 2013 om 18:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@who cares, who cartes...

diumenge
door diumenge - Dec 30, 2013 om 18:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

cartes = cares

Cookies
door Cookies - Dec 30, 2013 om 19:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......het spijt ons te moeten melden dat uw postzending incompleet en beschadigd is. Deze schade is waarschijnlijk ontstaan tijdens de postverwerking.......

Lees: opengescheurd door medewerker om te kijken of er iets in zat waar hij wat aan heeft. Postnl blijft nog steeds ontkennen dat ze de laatste jaren met veel ONBETROUWBAAR personeel werken!

Het moest goedkoper, dat de consument daar nadeel van ondervindt zal Postnl een worst wezen.

tj
door tjitskedegraaf - Dec 30, 2013 om 19:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank iedereen voor de reacties... een hopeloze zaak dus...
Afgelopen jaren heb ik steeds kadobonnen met de Kerst via de post gekregen en hier is (wonder boven wonder) eerder nooit iets mis gegaan.
Ik begrijp dat ik geen poot heb om op te staan, maar ik ben er nog niet klaar mee... dan maar de media opzoeken. Ik laat t weten als hier (onverhoopt) toch nog iets uitkomt.

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2013 om 19:26
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Vraag of ze de volgende keer geen cadeau bon versturen, maar een bankoverschrijving maken! Een stuk veiliger!

who cares
door who cares - Dec 30, 2013 om 19:40
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 30 dec 2013, 18:54]cartes = cares

??

diumenge
door diumenge - Dec 30, 2013 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=who cares schreef op maandag 30 dec 2013, 19:40][quote=diumenge schreef op maandag 30 dec 2013, 18:54]cartes = cares

?? OT

Typefout in de post daarvoor en omdat er nog steeds geen 'edit' functie bestaat 'corrigeer' ik het op deze manier.