robtien
door robtien Sep 18, 2011 om 17:43
Geldzaken & recht

Smaad en Laster

Beste lezer,

Mijn zoon word beschuldigt van Smaad en Laster door een vriend van hem hij heeft hier echter al het contact al mee verbroken omdat hij niet vals beschuldigt wenst te worden.
en is hij zich van geen kwaad bewust hij heeft er een hekel aan om andere zwart te maken op welk terrein dan ook.
ik vraag me af wat precies smaad en laster inhoud.
op internet word ik niet zo heel veel wijzer namelijk.
en wat voor bewijs de tegenpartij dan moet hebben om het aan te kunnen tonen dat mijn zoon het is geweest?

mvg Robtien

22754 52 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Sep 18, 2011 om 17:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U beschrijft niet van welk gedrag uw zoon beschuldigd wordt en wat zijn leeftijd is.

M.i. is niet te beoordelen of er daadwerkelijk sprake is van smaad en/of laster. Is er aangifte gedaan tegen uw zoon of wordt hij als hij ruzie heeft met ex vriend hiervan beschuldigd?

De tegenpartij zal het moeten kunnen aantonen. Er moeten dus getuigen zijn, of er moet sprake zijn van smaad en/of laster in een sms, e-mail, brief of blog op internet.

sw
door swat1500 - Sep 18, 2011 om 17:56
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Een ander woord vioor smaad en laster is "kwaadsprekerij". Smaad en laster kan van alles zijn. Het komt er neer dat de ene persoon de andere persoon beschuldigd van feiten die helemaal niet hebben plaatsgevonden of handelingen toeschrijft aan die persoon die helemaal niet door die persoon zijn verricht.

De tegenpartij hoeft niets te bewijzen. Als er aangifte bij de politie is gedaan dan zal de politie onderzoeken of er bewijs is te vinden voor de beschuldiging van smaad. Dat bewijs kan zijn internet publicaties van de hand van uw zoon waarin de betreffende smadelijke of lasterlijke aantijgingen zijn opgenomen, brieven of andere publicatie's met deze inhoud of verklaringen van getuigen die daarin vertellen dat uw zoon deze aantijgingen aan hen bekend heeft gemaakt.

robtien
door robtien - Sep 18, 2011 om 18:16
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tdehond schreef op zondag 18 sep 2011, 17:56]U beschrijft niet van welk gedrag uw zoon beschuldigd wordt en wat zijn leeftijd is.

Mijn zoon is 15 jaar. en ja er is een aangifte gedaan bij de politie. echter word hem niet verteld waarvan hij beschuldigt word alleen dat het smaad en laster is. maar ze laten hem ook niet het bewijs zien.

bedankt voor jullie reacties

tenormin
door tenormin - Sep 18, 2011 om 19:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Robtien, van je vrienden moet je het hebben, is het gezegde. Maar wat vreemd dat jullie dan niet van de politie horen waarvan hij wordt beschuldigd. Hoe kan dit dan? Ik schrijf expres jullie omdat hij 15 is en je dus verantwoordelijk bent. Ik zou toch, als er echt aangifte is gedaan, erop staan wat dit inhoud. Zelfs de politie mag dit toch niet verzwijgen tegenover de "dader" wat je zoon dus nu in feite is. Ze moeten dan toch pot-jan-dulleme zeggen wat er op papier staat.
@swat1500, dat zou inderdaad best kunnen vandaag de dag met internet, twitter of sms-jes, maar dan moet toch zeker een ouder daarvan op de hoogte worden gesteld, of zie ik dat verkeerd?

ro
door royalflush - Sep 18, 2011 om 19:48
12 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet aan de politie om u als beschuldigde partij eventueel bewijs te tonen. Als er inderdaad aangifte is gedaan, dan zullen jullie door de politie schriftelijk worden uitgenodigd een verklaring af te leggen. Dit is overigens niet verplicht. In veel gevallen is het zelfs beter helemaal niets te zeggen. Alles wat je zegt kan immers tegen je gebruikt worden. Pas wanneer de politie voldoende aanknopingspunten ziet, zal het OM met een eis komen. Indien je het daarmee oneens bent kun je het aanhankelijk maken bij de rechter.

Alles hangt af van de bewijslast. Minderjarigen hebben tegenwoordig echter veel mogelijkheden hun 'mening' te ventileren (Hyves, facebook, mobiel e.d.). Als ouder bent u daarvoor wél verantwoordelijk. Uw zoon zal waarschijnlijk als enige weten hoe sterk de (mogelijke) bewijzen tegen hem (en daarmee tegen u als ouder) zijn.

sw
door swat1500 - Sep 18, 2011 om 22:01
3777 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=robtien schreef op zondag 18 sep 2011, 18:16][quote=tdehond schreef op zondag 18 sep 2011, 17:56]U beschrijft niet van welk gedrag uw zoon beschuldigd wordt en wat zijn leeftijd is.

Mijn zoon is 15 jaar. en ja er is een aangifte gedaan bij de politie. echter word hem niet verteld waarvan hij beschuldigt word alleen dat het smaad en laster is. maar ze laten hem ook niet het bewijs zien.

bedankt voor jullie reacties

U heeft pas recht op inzage in het dossier als de politie het onderzoek heeft afgerond en het dossier heeft overgedragen aan de officier van justitie. Bij een eventueel verhoor zal uw zoon ongetwijfeld worden geconfronteerd met de smadelijke of lasterlijke handelingen waarvan hij beschuldigd wordt. Het is anders lastig ergens een verklaring over af te leggen.

robtien
door robtien - Sep 19, 2011 om 14:15
269 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.

we hebben nog niks schriftelijk binnen gekregen alleen telefonische te horen gekregen.
hebben toen terug gebeld om te kijken of het echt van de politie afkwam.
dat was dus zo.

re
door rechtvader - Sep 19, 2011 om 21:15
12 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

ik raad u aan contact te zoeken met een advokaat want als het inderdaad zo is dan houd u hart maar vast want smaad en lsaten is nog zwaarder als stelen omdat je niet alleen liegt tegen politie en justitie maar dat je een rechter als hij al voor gekomen is ,1 tip probeer zo veel mogelijk op te schrijven.en mis kan ik helpen want ik ben ook met een soort gelijke zaak bezig maar ik ben vals beschuldigt wat nu ook aangetoont kan worden en daar zijn ze nu onderozke aan het doen.ik hoop snel iets van u te horne.met vriendelijke groet rechtvader

re
door rechtvader - Sep 19, 2011 om 21:23
12 Antwoorden / 0 Vragen

als u mis wilt en u een priive bericht kan stuuren dan zal ik even uitleggen want sommige dingen kunt u beter niet bespreken op deze site maar ik kan alleen wel zeggen dat smaad en laster zwaar bestraft word door het omj ook wle genoemt door politie soms omc.met vriendelijke groet rechtvader en sterkten toe gewenst,ps

even wel een kleine melding smaad en laster hou gewoon in dat u zoon dan op dat moment een aangiften gedaan heeft of degelijks maar iemand vals beschuldigt heeft als dat aan getoont kan worden maar het is niet niks als dat gedaan word.ik wil u wel helpen maar dan raad ik u wel aan eerlijk te zijn omdat ik zelf probeer aangiften te doen wegens smaat en laster en ik weet wat het in houd en het is niet niks je doet er iemand veel pijn mee als het niet waar is maar je hebt wle recht om die aangiften op te laten nemen en inzagen te krijgtn maar dan moet u echt een advokaat in handen nemen.

ea
door eaglef - Sep 19, 2011 om 21:43
15 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rechtvader schreef op maandag 19 sep 2011, 21:23]even wel een kleine melding smaad en laster hou gewoon in dat u zoon dan op dat moment een aangiften gedaan heeft of degelijks maar iemand vals beschuldigt heeft als dat aan getoont kan worden maar het is niet niks als dat gedaan word.

Dat is niet waar, wat jij nu omschrijft is een valse aangifte.
Smaad (art. 261 wetb. v. strafr.) is het zwart maken van een persoon door diegene in het openbaar ergens van te beschuldigen. Laster (art. 262 wetb. v. strafr.) is het plegen van smaad, wetende dat de beschuldiging niet waar is. Het gaat om het beschuldigen in het openbaar, het heeft niets te maken met aangifte doen.

tenormin
door tenormin - Sep 19, 2011 om 21:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rechtvader schreef op maandag 19 sep 2011, 21:15]hoi,

ik raad u aan contact te zoeken met een advokaat want als het inderdaad zo is dan houd u hart maar vast want smaad en lsaten is nog zwaarder als stelen omdat je niet alleen liegt tegen politie en justitie maar dat je een rechter als hij al voor gekomen is ,1 tip probeer zo veel mogelijk op te schrijven.en mis kan ik helpen want ik ben ook met een soort gelijke zaak bezig maar ik ben vals beschuldigt wat nu ook aangetoont kan worden en daar zijn ze nu onderozke aan het doen.ik hoop snel iets van u te horne.met vriendelijke groet rechtvader

Robtien, ik denk dat ik U niet behoef te zeggen niet op het aanbod van rechtvader in te gaan om u te helpen! Dat zou op zijn vriendelijkst gezegd niet verstandig zijn.

re
door rechtvader - Sep 19, 2011 om 21:57
12 Antwoorden / 0 Vragen

Oke ik heb het verkeert gezegt maar het komt op het zelfde neer.maar het is inderdaad niet iets kleins waar je van beschuldigt word,maar wat u als art van de wetboek dat wilden ik ook nog weten.bedankt iederen geval met vriendelijke groet rechtvader

börgemeister
door börgemeister - Sep 19, 2011 om 22:03
506 Antwoorden / 25 Vragen

Artikel 261 WvStr

1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

gr
door grootvader_1 - Sep 19, 2011 om 22:32
153 Antwoorden / 44 Vragen

Wij hebben de voorbeelden nog deze week gezien op dit forum.

De Vrije Vogel

die daardoor (tijdelijk) zijn inlognaam heeft moeten veranderen maar als oorspronkelijke naam grootvader (zonder punt-zonder spatie) gebruikte.

re
door rechtvader - Sep 19, 2011 om 22:48
12 Antwoorden / 0 Vragen

Oke als dat inderdaad is dan is het aan de politie om daar verder onderzoek naar te doen maar iemand zwart maken op internet in de hoop dat dat dit zou geburen dat is niet goed dus wees eerlijk en lieg nooit en praat nooit namens de persoon die neregsn van af weet.

robtien
door robtien - Sep 20, 2011 om 14:41
269 Antwoorden / 10 Vragen

@ rechtvader: Ik zal ook zeker nooit voor een ander praten. maar wil gewoon wat tips/advies zodat ik me zoon verder kan helpen. het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie vals beschuldigt word. echter zal ik zeker samen met hem de stap naar de advocaat nemen om hem zijn rust te gunnen zodat ie ook gewon verder kan met school enzo.

@ eaglef en börgemeister : bedankt voor de wetteksten dat maakt het al een heel stuk duidelijker.

re
door rechtvader - Sep 20, 2011 om 17:32
12 Antwoorden / 0 Vragen

Dan raad ik u eerst aan om te zeggen wat er nu speelt kunt u dat zeggen? En als u mis een goeden advokaat wilt kan ik er wel een maar schrik niet het is nietgoedkoop omdat het een icter is.met vriendelijke growt rechtvader.

snah
door snah - Sep 20, 2011 om 19:19
654 Antwoorden / 61 Vragen

rechtvader ,
Het aanprijzen van een bepaalde advokaat is hier op deze site dacht ik niet de bedoeling !

robtien ,
Wat is het verhaal van uw zoon , hij moet toch een vermoeden hebben waarom hij wordt aangeklaagd ?

Hans

robtien
door robtien - Sep 20, 2011 om 20:01
269 Antwoorden / 10 Vragen

@rechtvader: na mijn idee is een icter toch echt geen advocaat.

@snah: hij werd op de hoogte gebracht van dat er een aangifte gedaan is tegen hem voor smaad en laster. ze hebben hem echter niks inhoudelijks verteld ook niet waarvan hij beschuldigt word. alleen dan dat het onder smaad en laster valt. echter bellen me er morgen over terug dit omdat hij nog geen 18 is en ik verantwoordelijk ben voor hem. verder denkt hij zelf dat dit komt omdat iemand anders een mail van hem aangemaakt heeft waar hij erg laat achter kwam en toen aangifte tegen gedaan heeft. zijn vermoeden is dus zoals hij dat bij het avond eten zei dat die persoon aangifte heeft gedaan van smaad en laster omdat hij een valse aangifte gedaan zou hebben terwijl dat niet zo is en bewezen is ook door de politie.

snah
door snah - Sep 20, 2011 om 20:14
654 Antwoorden / 61 Vragen

O ,

Is er nou echt geen mogelijkheid voor uw zoon om dit met zijn ex vriend in het reine te brengen , dus zonder politie , o.m. , rechter en advocaat ( ik kan u bram moskowitz aanraden )

Misschien kunt u bemiddellen .

Hans

robtien
door robtien - Sep 20, 2011 om 20:22
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=snah schreef op dinsdag 20 sep 2011, 20:14]O ,

Is er nou echt geen mogelijkheid voor uw zoon om dit met zijn ex vriend in het reine te brengen , dus zonder politie , o.m. , rechter en advocaat ( ik kan u bram moskowitz aanraden )

Misschien kunt u bemiddellen .

Hans

Dat is idd een goed idee. ik zal eerst het telefoongesprek afwachten dan weet ik natuurlijk tenminste hoop ik precies wat er is zodat ik beter kan kijken hoe ik dat tussen hun op kan lossen.

snah
door snah - Sep 20, 2011 om 20:33
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ik denk dat alles een misverstand is en dat het met een sisser zal aflopen .

snah
door snah - Sep 20, 2011 om 20:35
654 Antwoorden / 61 Vragen

En laat de afloop hier even weten .

re
door rechtvader - Sep 20, 2011 om 21:06
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi smaad en laster is wel een een ernstige zaak wand als hij schuldig bevonden word kan hij of een boeten krijgen maar denk ik in zijn stand van zaken dat het halt word als hij schuldig geacht word maR dat denk ik niet,

Ik zelf ben beschuldigt op gbied van stalkind met een mail adres die nog niet ens bestaat en dat kan ik nu eindelijk meer dan naar een maand bewijsen waar ze nu ook onderzoek aan het starten zijn,

Maar dan is er makelijk achter te komen wand als mail echt niet van hem is kunnen ze dat via de ip adres achter komen,als minsten de mail wel of niet bestaat maar dat is makkelijk achter te komen,ik wens u veel sterkten toe en ik weet wat u zoon dan mee maakt omdat ik het zlefdn mee gemaakt heb,en nu dus wel kan bewijsen dat de persoon in kwetie het met vokrbedq hten rqden gedqqn heeft,

Een vraag slaapt u zoom goed en een hij goed ? Of is hij nu meer hangerig op bed zelf weg gaan op ze kamer slaap kamer of buiten ivb dat hij zo veel stres dat momentheeft dat hij ook huilt en niet goed op school gaat? Met vriendelijke groet rechtvader.

re
door rechtvader - Sep 20, 2011 om 21:07
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel met een icter een advokaat met ict achtergrond graag goed leEn als iemand iets tiept.er is er volgens mijn maar een en die It in den haag.

robtien
door robtien - Sep 21, 2011 om 08:25
269 Antwoorden / 10 Vragen

@snah: de afloop zal ik zeker nog even laten weten.

@rechtvader: een mailadres valt niet onder smaad en laster maar onder id-fraude kent u het verschil niet. en daarbij dan moet er nog sprake zijn van opzet. en de wettekst van smaad en laster is al ergens in het topic bescheven daar ga ik niet opnieuw op in. en het ipadres hebben we al hellaas voor die persoon hebben we al zijn mailadressen gechekt en die komend us alle 3 van het zelfde ip adres af. dat zullen we ook straks melden aan de politie als ze ons bellen.

ma
door maart888 - Sep 21, 2011 om 14:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Aan wie dit aangaat,

Aangezien je op geen enkele andere volwassen wijze bereikbaar of aanspreekbaar bent, doe ik het even via dit forum. ( sorry mensen)

De mail-adressen waarvan gebruik is gemaakt, zijn beiden van hetzelfde ip-adres.
dit hebben wij intussen zwart op wit.
Aangifte van smaad en laster zal dus niet werken en alleen maar stress opleveren voor moeder én kind.

Intussen worden ook aangiftes en rechtszaken tegen ons gezien als stalking, en daartegen zal worden opgetreden.

Wij vinden het onbegrijpelijk dat iemand zó ver kan gaan om te krijgen wat hij hebben wil.
Rechtvader, ik vraag het je nog één maal op een redelijke manier, alsjeblieft, laat ons met rust....
doe dit een moeder en haar kind niet aan !

robtien
door robtien - Sep 21, 2011 om 17:23
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=rechtvader schreef op dinsdag 20 sep 2011, 21:06] Ik zelf ben beschuldigt op gbied van stalkind met een mail adres die nog niet ens bestaat en dat kan ik nu eindelijk meer dan naar een maand bewijsen waar ze nu ook onderzoek aan het starten zijn,.

ik snap niet dat u aangiftes blijft doen tegen je ex volgens mijn maak je daar meer kapot mee dan goed is. daarbij verpraat je je eigen op deze site want je zegt eerst de aangifte werd niet opgenomen daarna zeg je ergens ik mag niet zeggen of het wel of niet opgenomen is de aangifte hiermee zegt u met andere woorden ja ik heb aangifte kunnen doen. sorry maar u werkt u eigen behoorlijk in de nesten als u aangiftes blijft doen tegen u ex.

@snah: vanochtend gebeld en ze zeggen sorry we mogen nog niks zeggen hoe en wat me zoon vind het ondertussen maar niks meer en heeft hier problemen mee. ik heb besloten om even mijn die oude vriend contact op te nemen om zijn verhaal aan te horen misschien kan ik dan alsnog bemiddelen. en anders denk ik toch maar een advocaat in te schakelen.

robtien
door robtien - Sep 21, 2011 om 17:27
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=maart888 schreef op woensdag 21 sep 2011, 14:21]Aan wie dit aangaat,

Aangezien je op geen enkele andere volwassen wijze bereikbaar of aanspreekbaar bent, doe ik het even via dit forum. ( sorry mensen)

De mail-adressen waarvan gebruik is gemaakt, zijn beiden van hetzelfde ip-adres.
dit hebben wij intussen zwart op wit.
Aangifte van smaad en laster zal dus niet werken en alleen maar stress opleveren voor moeder én kind.

Intussen worden ook aangiftes en rechtszaken tegen ons gezien als stalking, en daartegen zal worden opgetreden.

Wij vinden het onbegrijpelijk dat iemand zó ver kan gaan om te krijgen wat hij hebben wil.
Rechtvader, ik vraag het je nog één maal op een redelijke manier, alsjeblieft, laat ons met rust....
doe dit een moeder en haar kind niet aan !

ik denk dat u op het verkeerde topic gereageerd hebt het lijkt net dat u op het topic vraag/antwoord van Rechtvader had willen reageren die hij geplaatst heeft gehad.

Verder Sommige mensen gaan idd heel ver om te krijgen wat ze willen hebben.
maar na mijn idee zijn die mensen op zijn zachts gezegd Geestelijk gestoord!!

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 17:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rechtvader schreef op maandag 19 sep 2011, 21:15]hoi,

ik raad u aan contact te zoeken met een advokaat

Verder is uw zaak niet te vergelijken met deze.

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 17:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=maart888 schreef op woensdag 21 sep 2011, 14:21]Aan wie dit aangaat,

Aangezien je op geen enkele andere volwassen wijze bereikbaar of aanspreekbaar bent, doe ik het even via dit forum. ( sorry mensen)

De mail-adressen waarvan gebruik is gemaakt, zijn beiden van hetzelfde ip-adres.
dit hebben wij intussen zwart op wit.
Aangifte van smaad en laster zal dus niet werken en alleen maar stress opleveren voor moeder én kind.

Intussen worden ook aangiftes en rechtszaken tegen ons gezien als stalking, en daartegen zal worden opgetreden.

Wij vinden het onbegrijpelijk dat iemand zó ver kan gaan om te krijgen wat hij hebben wil.
Rechtvader, ik vraag het je nog één maal op een redelijke manier, alsjeblieft, laat ons met rust....
doe dit een moeder en haar kind niet aan !

Ik raad u aan om hier verder geen toelichting te geven.

Misschien is het een idee om de redactie te verzoeken om zowel het andere topic als dit soort reacties te verwijderen omdat de goede naam van uw vrouw hiermee in het geding is.
U kunt dan drukken op: "waarschuw redactie" boven bijdrages van Rechtvader.

ma
door maart888 - Sep 21, 2011 om 17:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Robtien,

inderdaad verkeerde topic, sorry.

wat betreft uw zaak, als het goed is is de politie verplicht u inzage te geven in eventuele aangiftes die gedaan zijn tegen uw zoon.
dit mag inderdaad niet via de telefoon, daar u uzelf niet kunt legitimeren op die manier.
Wanneer u met uw zoon naar het bureau gaat met legitimatie-bewijzen, is de politie verplicht u informatie te verstrekken.

hoe dan ook is een advocaat nooit een slecht plan.
ik wens u en uw zoon veel sterkte.

ma
door maart888 - Sep 21, 2011 om 17:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

@ tdehond

Dank wederom voor de steun.
Helaas, meneer noemt niemand bij naam, niet hier tenminste.
Waarschijnlijk kan de redactie hier dus weinig mee.

Toch een poging waard lijkt me, dank voor de tip.

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 17:59
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mocht de politie uw zoon willen verhoren:

klik hier

M.n.
Bijstand voorafgaand aan politieverhoor
Rechtsbijstand voorafgaand aan het politieverhoor wordt in de aanwijzing ‘consultatiebijstand’ genoemd. Zowel minderjarige als meerderjarige verdachten hebben recht op consultatiebijstand. De consultatiebijstand bestaat uit een gesprek van de raadsman met een verdachte dat plaatsvindt voorafgaand aan het eerste inhoudelijke verhoor van een verdachte.

Uw zoon wordt verdacht v.e. strafbaar feit. Het is zaak om goed geïnformeerd te zijn over zijn rechten.

robtien
door robtien - Sep 22, 2011 om 17:17
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=maart888 schreef op woensdag 21 sep 2011, 17:31].
Wanneer u met uw zoon naar het bureau gaat met legitimatie-bewijzen, is de politie verplicht u informatie te verstrekken.
ook dan verstrek de politie gegevens onder het mom van dat het dan het onderzoek stoort en niet goed gedaan kan worden:-| nee maar we moeten wel in onzekerheid leven hoe raar zit de maatschappij in elkaar?

robtien
door robtien - Sep 22, 2011 om 17:18
269 Antwoorden / 10 Vragen

ik zie at ik een foutje hebt gemaakt in me post hierboven.

Het moet zijn Ook dan versterkt de politie GEEN gegevens.

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2011 om 18:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=snah schreef op dinsdag 20 sep 2011, 20:14]O ,

Is er nou echt geen mogelijkheid voor uw zoon om dit met zijn ex vriend in het reine te brengen , dus zonder politie , o.m. , rechter en advocaat ( ik kan u bram moskowitz aanraden )

Misschien kunt u bemiddellen .

Hans

En om 19:19 schrijft U: Het aanprijzen van de bepaalde advokaat hier op deze site dacht ik, is niet de bedoeling....

snah
door snah - Sep 22, 2011 om 19:01
654 Antwoorden / 61 Vragen

-- Hallo tenormin --

Hetgeen tussen de tekens was dus niet serieus ( een beetje humor ) Bovendien wie kan Bram M . betalen ?
Mijn inval was om het persoonlijk op te lossen , dus zonder politie en dure advokaten .

Hans

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2011 om 19:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=snah schreef op donderdag 22 sep 2011, 19:01]-- Hallo tenormin --

Hetgeen tussen de tekens was dus niet serieus ( een beetje humor ) Bovendien wie kan Bram M . betalen ?
Mijn inval was om het persoonlijk op te lossen , dus zonder politie en dure advokaten .

Hans

Wat een telkens dovende sigaret ben ik toch: had je tussen haakjes over het hoofd gezien. Tja, wie Bram kan betalen...dat is waar, had gewoon beter moeten lezen. Sorry Hans

robtien
door robtien - Oct 9, 2011 om 16:08
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=rechtvader schreef op dinsdag 20 sep 2011, 21:06]en nu dus wel kan bewijsen dat de persoon in kwetie het met vokrbedq hten rqden gedqqn heeft,

Met vriendelijke groet rechtvader.

hoe weet u dat het met voorbedachte raden is gedaan?

veder het ligt nu op de plank ze hebben immers meer te doen en dingen met hogere periotijd en omdat de persoon in kwestie wel vaker aangiftes blijkt te doen waar ze niet veel aan hebben of omdat die zijn afspraken niet na komt met de politie. het zou dus nog een voordeel voor onze zoon kunnen worden. verder het zal wel goed komen er is advies ingewonnen bij een advocaat en die zegt maakt u zich maar geen zorgen dat komt wel goed.

re
door rechtvader - Oct 9, 2011 om 18:34
12 Antwoorden / 0 Vragen

hoi robtien,

daar ben ik zelf achter gekomen en omdat ik niet veel er nu over kan zeggen zal ik het wel doen als er meer info over is.

in de zaak van u en u zoon zal ik u anraden wand als er smaad en laster is gepleegt wel voorberijd zijn ivb met een lateren rechtzaak die mis er aan komt/zult komen maar internet id of tewel idfroude wat in houd dat je persoon zig voor doet via zijn naam of degerlijks nemen ze meestal wel heel erg op ,ik wens u en u zoon sterkten toe ik kan alleen zeggen als ik u was wel goed voorbereid zijn voor het gebval er wel wat mee gedaan word zal ik wel als het mogelijk is als er niks van klopt dat de persoon dus valse aangifte gedaan heeft zekker wel aangiften doen tegen de persoon in kwetie mits het niet onderling is op te lossen.als de persoon die aangifte gedaan heeft tegen u zoon de aangifte niet in kan trekken of de 8 dagen voorbij zijn ivb met het intrekken van de aangifte.nogmaals veel sterkten toegewens namen mijn en mensen die het zelfden mee maken of mee gemaakt hebben.

snah
door snah - Oct 9, 2011 om 20:19
654 Antwoorden / 61 Vragen

Zoals ik al eerder schreef , " het zal met een sisser aflopen "

pino123
door pino123 - Oct 9, 2011 om 21:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

daar ben ik zelf achter gekomen en omdat ik niet veel er nu over kan zeggen zal ik het wel doen als er meer info over is.

Volgens mij ben jij van het padje afgedwaald. Ik adviseer je Robtien om niet verder met deze figuur in te laten.

su
door susannef - Oct 9, 2011 om 22:55
303 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=pino123 schreef op zondag 9 okt 2011, 21:24]daar ben ik zelf achter gekomen en omdat ik niet veel er nu over kan zeggen zal ik het wel doen als er meer info over is.

Volgens mij ben jij van het padje afgedwaald. Ik adviseer je Robtien om niet verder met deze figuur in te laten.

Zeer verstandig inderdaad!

tenormin
door tenormin - Oct 9, 2011 om 23:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=susannef schreef op zondag 9 okt 2011, 22:55][quote=pino123 schreef op zondag 9 okt 2011, 21:24]daar ben ik zelf achter gekomen en omdat ik niet veel er nu over kan zeggen zal ik het wel doen als er meer info over is.

Volgens mij ben jij van het padje afgedwaald. Ik adviseer je Robtien om niet verder met deze figuur in te laten.

Zeer verstandig inderdaad!

susannef, dit adviseerde ik robtien al op 15 september 21:48 dus al best een tijd geleden.

su
door susannef - Oct 9, 2011 om 23:57
303 Antwoorden / 9 Vragen

@tenormin Zowel pino123 als ikzelf refereren aan een bericht van rechtvader van 9 oktober. U kunt hierover dus nooit op 15 september al geadviseerd hebben;).

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2011 om 00:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=susannef schreef op zondag 9 okt 2011, 23:57]@tenormin Zowel pino123 als ikzelf refereren aan een bericht van rechtvader van 9 oktober. U kunt hierover dus nooit op 15 september al geadviseerd hebben;).

Ik refereerde wel aan een bericht rechtvader, heb alleen de datum van mijn reactie verkeerd: lees 19 sept.

su
door susannef - Oct 10, 2011 om 00:20
303 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 10 okt 2011, 00:15][quote=susannef schreef op zondag 9 okt 2011, 23:57]@tenormin Zowel pino123 als ikzelf refereren aan een bericht van rechtvader van 9 oktober. U kunt hierover dus nooit op 15 september al geadviseerd hebben;).

Ik refereerde wel aan een bericht rechtvader, heb alleen de datum van mijn reactie verkeerd: lees 19 sept.
Maakt niks uit: ook op 19 september kan je onmogelijk reageren op een bericht van 9 oktober.

nb
door nbw - Oct 10, 2011 om 02:44
521 Antwoorden / 24 Vragen

@robtien

Allereerst geloof je verhaal absoluut niet. Geen enkel minderjarig kind is ooit wegens smaad of laster aangeklaagd, want dat kan juridisch gewoon niet. Punt!!!

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 09:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=nbw schreef op maandag 10 okt 2011, 02:44]@robtien

Allereerst geloof je verhaal absoluut niet. Geen enkel minderjarig kind is ooit wegens smaad of laster aangeklaagd, want dat kan juridisch gewoon niet. Punt!!!

De ouders van minderjarigen kunnen aansprakelijk gesteld worden voor de misdragingen van hun kinderen.
In een ander geval deden twee middelbare scholieren op MySpace onjuiste en schadelijke beweringen over de adjunct-directeur van hun school. De directeur klaagde de scholieren (en hun ouders) aan wegens laster, smaad, nalatigheid en falend ouderlijk toezicht.

2. Laster en smaad
Sites zoals MySpace geven kinderen en tieners een groot podium voor zelfexpressie, en ze zijn niet te verlegen om daar gebruik van te maken. Maar in sommige gevallen gaan zij te ver en gebruiken ze deze sites bijvoorbeeld om klasgenoten of leraren aan te vallen. Deze aanvallen kunnen soms leiden tot rechtszaken wegens laster of smaad. Kinderen kunnen tevens door de school worden gestraft.

robtien
door robtien - Oct 10, 2011 om 17:07
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=nbw schreef op maandag 10 okt 2011, 02:44]@robtien

Allereerst geloof je verhaal absoluut niet. Geen enkel minderjarig kind is ooit wegens smaad of laster aangeklaagd, want dat kan juridisch gewoon niet. Punt!!!

dat kan dus wel degelijk wel misschien te weinig kennins van de wet?

robtien
door robtien - Oct 10, 2011 om 17:13
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=rechtvader schreef op zondag 9 okt 2011, 18:34]hoi robtien,

daar ben ik zelf achter gekomen en omdat ik niet veel er nu over kan zeggen zal ik het wel doen als er meer info over is.

ik geloof er niet zo in dat u er zelf achter bent gekomen.
en voor het uitzoek en voorberiedings werk is een advocaat
dus die lost het maar zo goed mogelijk op.