Zonzoo betalingsproblemen
De firma ZonZoo neemt mobieltjes in en betaald daar voor. Begin Januari heb ik een HTC verzonden, deze zou 70 Euro opleveren. Al na een paar dagen stond op de website de telefoon als "ontvangen" en weer een week later als "werkend" en betalen binnen 14 dagen. Ondertussen is er nog steeds geen geld overgemaakt. Al een week lang bel ik dageljks met ZOnZoo, (0900 nummer) elke dag krijg ik te horen dat er iets fout gegaan is met de bank, iets met het overschrijven en dat er die dag nieuwe opdrachten uitgaan en dat het dus morgen op de rekening staat.
Langzaam aan begin ik te twijfelen...
Wie heeft ook die ervaring?
Wat kunnen we hier aan doen?
xandor020
Er zijn de laatste tijd meer klachten over deze firma. Wellicht is het raadzaam om een klacht in te dienen bij Consuwijzer. Het patroon van de klachten wijst erop dat dit struktureel is en dat de firma kan staan op het randje van faillissement.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Ik heb op 2 februari 5 telefoons opgestuurd en kreeg de melding dat er maar 2 zijn binnengekomen. Ik heb nu 2x gebeld en iedere keer geven ze TNT de schuld, die zouden 3 telefoons kwijt zijn geraakt. Alles zat in 1 enveloppe, die goed verpakt was aan de binnenkant en goed afgesloten. Je gaat mij niet wijsmaken dat er dan 3 uitvallen en 2 blijven zitten. Leuk detail, uiteraard zijn het de goedkoopste die zijn blijven zitten.
Ik zeg dus mensen trap er niet in, want ik denk gewoon dat het oplichters zijn. Ik moet nog maar afwachten of ik (en Artsen zonder grenzen, die zouden namelijk ook geld krijgen) ook maar 1 euro zullen zien. Weet Artsen zonder grenzen eigenlijk wel dat hun naam gebruikt wordt op de website, als een vorm van goodwill ???
Heb ook 5 telefoons toegestuurd naar zonzoo in twee aparte envelopen en die zijn volgens zonzoo ook nooit aangekomen.Volgens hun was ik de eerste waarvan de telefoons niet waren aangekomen ja ja.Het is volgens mij een grote [edit redactie] dat er een envelop zoek raakt is misschien mogelijk maar twee lijkt mij sterk.
Ben ze dus gewoon kwijt en kan mezelf wel voor mij kop slaan dat ik er in getrapt ben.
Karin
Ik heb in januari een telefoon opgestuurd naar Zonzoo. Deze was werkend en zou euro 16,80 waard zijn. Vervolgens kreeg ik een bevestigings e-mail, maar daarin stond dat de telefoon niet werkend was en slecht euro 6,72 waard zou zijn. Heb direct (dezelfde dag) een e-mail teruggestuurd dat ik hier niet mee akkoord ging en de telefoon terug wilde. Na meerdere herinneringen werd me verteld dat deze e-mail nooit was aangekomen en werd het bedrag aan euro 6,72 overgemaakt. dit bedrag direct teruggestort met de mededeling NIET AKKOORD!. Vervolgens de e-mail nog diverse malen doorgestuurd. Ze blijven volhouden dat ik te laat heb gereageerd en dat de e-mail nooit is aangekomen. De telefoon is al verwerkt en kan dus niet meer worden geretourneerd. Dit ligt volgens Zonzoo aan mij! Schandalig. Heb tot op heden dus geen geld en ook op mijn verzoeken om contact op te nemen wordt niet gereageerd. Zoek het dus maar uit vinden zij. Het laatste antwoord van Zonzoo was van 19 maart jl. Daarna niets meer: geen geld en geen telefoon. Als een e-mail niet aankomt krijg je een foutmelding. Alle andere e-mails die ik gezonden heb zijn wel aangekomen.
bobbys1
Bij de betrouwbaarheid van deze firma, zet ik zo mijn vraagtekens. Er is wel heel vaak sprake van betalingsproblemen. Dat kan geen toeval meer zijn.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
ook wij hebben 5 telefoons in 1 luchtkussen-enveloppe naar zonzoo gestuurd. we kregen pas na ruim een week een bevestiging van ontvangst. uit de bevestiging bleek ook ineens dat er maar 4 door zonzoo waren ontvangen. uiteraard was het juist de duurste die volgens zonzoo ontbrak.
daarom maar eens gebeld met zonzoo. het zou kunnen zijn dat die ene telefoon pas op een later tijdstip door het magazijn wordt ingescand, werd er gezegd.
natuurlijk: logisch dat je maar 4 van de 5 telefoons inscand en dan met een andere zending verder gaat.
ik heb ondertussen ernstige twijfels over zonzoo. de vergoeding van die ene telefoon zullen we wel op onze buik kunnen schrijven.
nu maar afwachten of we het geld van die andere telefoons wél binnenkort ontvangen.
groeten,
Arie
arieroodbol
Bij de betrouwbaarheid van deze firma, zet ik zo mijn vraagtekens. Er is wel heel vaak sprake van een mobieltje dat zogenaamd niet aankomt.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Als ik jou was zou ik net als ik gedaan heb, blijven bellen en dreigen met stappen en bekendmaking. Ik kreeg uiteindelijk na 3 maanden 1 van de directeuren aan de lijn en 2 uur later stond het bedrag op mijn rekening
Beste Klant,
De afgelopen maanden hebben wij meer dan 60.000 tevreden klanten gehad, die bij ons hun mobiele telefoons hebben verkocht en netjes zijn uitbetaald. In Europa heeft zonzoo meer dan een half miljoen tevreden klanten. Door drukte en/of feestdagen kan het inderdaad soms voorkomen dat klanten later worden uitbetaald worden. In het geval van vermiste telefoons en/of afwijkende telefoons kijken wij case by case wat hier aan de hand is en lossen dit persoonlijk met de klant op. Wij zijn een volledig transparant bedrijf en de klant staat bij ons voorop. Bij vragen kunt u contact met ons opnemen op 0900-2255966 of via support@zonzoo.nl . Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om u te helpen.
Namens de directie,
Marcel Stiphout & Pieter van Os.
Het anytwoord van zonzoo is wel leuk bedacht maar ook ik ben erin getrapt stuur die mensen ongeveer om de drie dagen een mailtje telefonisch contact noem maar op maar betalen hou maar. Ze houden je lekker voor de gek met hun vlotte betalling en leuke reclame wacht inmiddels al meer als een maand op mijn centen...
Zonzoo hanteerd hun eigen tijdslijn gaat niet om wanneer het verzonden is en betaling binnen 15 dagen zoals vermeld staat maar eerst 5 dagen voor het binnen komen wat bij mij uit kwam op bijna het dubbele en zo langzaam is tnt echt niet.
Dan nog eens een mailtje versturen duurt ook een dag en dan nog eens binnen 15 betalen nadat de toestelen zijn gecontrolleerd wat ook ongeveer twee weken duurt...
Met andere woorden betalling binnen 60 dagen zou meer richting de waarheid komen .. Wat baal ik hiervan en dan te bedenken dat het een gedeelte te goede komt van een goed ..... wachten die ook zolang op de centen...
namens
geertjan
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer