Elk jaar kiezen voor een nieuwe energieleverancier?
Vorig jaar ben ik van OXXIO overgestapt naar E-ON. Mijn contract (vast tarief één jaar) met E-ON liep bijna af, en ik heb geen nieuwe aanbieding van ze mogen ontvangen. Als ik zelf niet gebeld had, was mijn contract met E-ON vanzelf op variabel tarief overgegaan. Nu biedt bijna iedere energie leverancier elke nieuwe klant een aantal maanden gratis stroom, maar bestaande klanten hebben die keuze niet. Wel blijkt OXXIO een klantwaarde te kennen. Hoe langer je klant bent, hoe scherper je energie prijs wordt. Ik ben dus weer overgestapt naar OXXIO en krijg 4 maanden gratis stroom én een scherper tarief. De vraag is daarom: moet een slimme consument en elk jaar van leverancier wisselen, of heeft die klantwaarde van OXXIO zin?
Misschien dat je alleen kunt weten wat het beste is door te gaan rekenen? Ik denk dat het dan ook nog uitmaakt of je veel of weinig stroom verbruikt, welk weer het gaat worden in de winter enzovoorts. Wellicht dat de overstap van E-on naar Oxxio weer een ander voor- of nadeel oplevert dan de overstap tussen, om maar wat te roepen, Nuon en Energie-Direct. Met andere woorden: het blijft gewoon een kwestie van rekenen naar de eigen omstandigheden. Of is dit een denkfout?
Het is bijzonder vreemd dat nieuwe klanten bij energie leveranciers een betere deal krijgen dan bestaande klanten. Zo kan je elk jaar dus beter van energie leverancier wisselen om steeds de beste deal te krijgen. Maar het kwalijkste in dit geval is dat E-ON geen nieuw contract aanbiedt en de "slapende" klant dus over laat gaan op variabel tarief. OXXIO biedt de klant overigens wel elk jaar een nieuw contract aan, en ik denk dat de meeste leveranciers dat ook doen. Maar ik weet van NUON bijvoorbeeld dat bestaande (en hele trouwe) klanten ook niet de beste deal krijgen aangeboden. Zo ligt de verantwoordelijkheid dus volledig bij de klant, dat is een scheve verhouding als je het mij vraagt.
[quote=bl0k3mb3rg schreef op donderdag 1 dec 2011, 13:02]Het is bijzonder vreemd dat nieuwe klanten bij energie leveranciers een betere deal krijgen dan bestaande klanten. Zo kan je elk jaar dus beter van energie leverancier wisselen om steeds de beste deal te krijgen. Maar het kwalijkste in dit geval is dat E-ON geen nieuw contract aanbiedt en de "slapende" klant dus over laat gaan op variabel tarief. OXXIO biedt de klant overigens wel elk jaar een nieuw contract aan, en ik denk dat de meeste leveranciers dat ook doen. Maar ik weet van NUON bijvoorbeeld dat bestaande (en hele trouwe) klanten ook niet de beste deal krijgen aangeboden. Zo ligt de verantwoordelijkheid dus volledig bij de klant, dat is een scheve verhouding als je het mij vraagt.dit verschijnsel is bij elk bedrijf zo,zie de kabel,telecom,kranten,zorgverzekering enz,onder het motto,DE KLANT IS BINNEN HET HALEN KAN BEGINNEN [het trouw zijn wordt duur betaald]
inderdaad trouw word duur betaald,
en dat is inderdaad met alles zo...
zo ben ik bij ziggo en wil graag draadloos internet,maar helaas alleen nieuwe klante krijgen het,
of ik moet een duurdere pakket doen of zelf een router kopen...
ik baal daar best wel van
Jaarlijks overstappen met behulp van de energievergelijker van de Consumentenbond (simpeler kan het niet) levert, bij een jaarcontract met vaste tarieven, het meeste voordeel op.
Blijkbaar heeft (gelukkig) niemand van jullie de ellende meegemaakt, die overstappen met zich mee kan brengen.
Hoezo simpel??
Onjuiste rekeningen, incasso's van de oude leveranciers etc.
Dit kan maanden duren en in ons geval bij Oxxio zelfs 5 jaar met deurwaarders etc door een fout bij hun!
Ik wens jullie hiermee sterkte, maar wij blijven, waar we blijven!
Overstappen naar een andere leverancier levert alleen echt op als het verschil aanzienlijk is. Laat je niet gek maken met rekenvoorbeelden van leveranciers. Houd zelf je verbruik bij en ben zuinig met energie, Dat levert het meeste op. De ellendige nasleep van overstappen kost meer energie dan het Euries oplevert.
En dat wilde ik even kwijt.
ooparry
Vorig jaar ben ik in het collectief gestapt van de consumentenbond. De consumentenbond had een veilig uitgeschreven en in mei 2010 ben ik van de NEM overgestapt naar Nuon.(Nuon heeft ook de boete ook betaald, die ik bij het overstappen kreeg)
In november 2011 was bij de veiling van de consumentenbond Energiedirect de goedkoopste. Maar omdat pas in mei 2011 mijn contract bij Nuon afloopt werd overstappen naar Energiedirect door de consumentenbond op dit tijdstip afgeraden.
Ben echter wel van plan de komende maanden op te letten en zo nodig over te stappen in mei 2011.
Overstappen moet!
Anders ben je een slaapsukkel..
Jaaa, je hele leven overstappen, elke drie maanden een nieuwe leverancier voor al je diensten,
Je hele leven ben je ook in de weer om uit te zoeken wie de goedkoopste is, heb je er eentje gevonden dan direct weer op zoek naar de volgende overstap.
Want tijdens het overstappen bent u al weer bezig om uit te vinden wie er over drie maanden weer aan de beurt komt om over te stappen.
Wij weten inmiddels dat niets doen gelijk staat met je geld in het water gooien, ja wij weten gelukkig WEL beter, Pfffff zes maanden bij dezelfde leverancier zitten, het zou wat... alleen sukkels doen dat..
Overstappen kost tijd, heel veel tijd, maar ja>> niemand wil een sukkel zijn of zo genoemd worden, overstappen wordt een levensvisie, net zo iets als tandenpoetsen.
Dat is ons lot>>>we zijn veroordeeld tot een leven van vergelijkingen en rekensommetje, verbruikersstatistieken en het bestuderen van de leveringsvoorwaarden.
Want daar word je pas echt gelukkig van.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer