bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg Dec 1, 2011 om 09:44
Huishouden & energie

Elk jaar kiezen voor een nieuwe energieleverancier?

Vorig jaar ben ik van OXXIO overgestapt naar E-ON. Mijn contract (vast tarief één jaar) met E-ON liep bijna af, en ik heb geen nieuwe aanbieding van ze mogen ontvangen. Als ik zelf niet gebeld had, was mijn contract met E-ON vanzelf op variabel tarief overgegaan. Nu biedt bijna iedere energie leverancier elke nieuwe klant een aantal maanden gratis stroom, maar bestaande klanten hebben die keuze niet. Wel blijkt OXXIO een klantwaarde te kennen. Hoe langer je klant bent, hoe scherper je energie prijs wordt. Ik ben dus weer overgestapt naar OXXIO en krijg 4 maanden gratis stroom én een scherper tarief. De vraag is daarom: moet een slimme consument en elk jaar van leverancier wisselen, of heeft die klantwaarde van OXXIO zin?

6114 12 Rapporteer

jpm
door jpm - Dec 1, 2011 om 09:55
820 Antwoorden / 28 Vragen

Misschien dat je alleen kunt weten wat het beste is door te gaan rekenen? Ik denk dat het dan ook nog uitmaakt of je veel of weinig stroom verbruikt, welk weer het gaat worden in de winter enzovoorts. Wellicht dat de overstap van E-on naar Oxxio weer een ander voor- of nadeel oplevert dan de overstap tussen, om maar wat te roepen, Nuon en Energie-Direct. Met andere woorden: het blijft gewoon een kwestie van rekenen naar de eigen omstandigheden. Of is dit een denkfout?

bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg - Dec 1, 2011 om 13:02
23 Antwoorden / 2 Vragen

Het is bijzonder vreemd dat nieuwe klanten bij energie leveranciers een betere deal krijgen dan bestaande klanten. Zo kan je elk jaar dus beter van energie leverancier wisselen om steeds de beste deal te krijgen. Maar het kwalijkste in dit geval is dat E-ON geen nieuw contract aanbiedt en de "slapende" klant dus over laat gaan op variabel tarief. OXXIO biedt de klant overigens wel elk jaar een nieuw contract aan, en ik denk dat de meeste leveranciers dat ook doen. Maar ik weet van NUON bijvoorbeeld dat bestaande (en hele trouwe) klanten ook niet de beste deal krijgen aangeboden. Zo ligt de verantwoordelijkheid dus volledig bij de klant, dat is een scheve verhouding als je het mij vraagt.

bo
door bornsol - Dec 8, 2011 om 13:38
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=bl0k3mb3rg schreef op donderdag 1 dec 2011, 13:02]Het is bijzonder vreemd dat nieuwe klanten bij energie leveranciers een betere deal krijgen dan bestaande klanten. Zo kan je elk jaar dus beter van energie leverancier wisselen om steeds de beste deal te krijgen. Maar het kwalijkste in dit geval is dat E-ON geen nieuw contract aanbiedt en de "slapende" klant dus over laat gaan op variabel tarief. OXXIO biedt de klant overigens wel elk jaar een nieuw contract aan, en ik denk dat de meeste leveranciers dat ook doen. Maar ik weet van NUON bijvoorbeeld dat bestaande (en hele trouwe) klanten ook niet de beste deal krijgen aangeboden. Zo ligt de verantwoordelijkheid dus volledig bij de klant, dat is een scheve verhouding als je het mij vraagt.dit verschijnsel is bij elk bedrijf zo,zie de kabel,telecom,kranten,zorgverzekering enz,onder het motto,DE KLANT IS BINNEN HET HALEN KAN BEGINNEN [het trouw zijn wordt duur betaald]

sa
door sandra-1971 - Dec 8, 2011 om 14:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad trouw word duur betaald,
en dat is inderdaad met alles zo...
zo ben ik bij ziggo en wil graag draadloos internet,maar helaas alleen nieuwe klante krijgen het,
of ik moet een duurdere pakket doen of zelf een router kopen...
ik baal daar best wel van

na
door naj - Dec 8, 2011 om 14:34
93 Antwoorden / 43 Vragen

Jaarlijks overstappen met behulp van de energievergelijker van de Consumentenbond (simpeler kan het niet) levert, bij een jaarcontract met vaste tarieven, het meeste voordeel op.

cl
door clyde1 - Dec 8, 2011 om 15:39
11 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar heeft (gelukkig) niemand van jullie de ellende meegemaakt, die overstappen met zich mee kan brengen.
Hoezo simpel??
Onjuiste rekeningen, incasso's van de oude leveranciers etc.
Dit kan maanden duren en in ons geval bij Oxxio zelfs 5 jaar met deurwaarders etc door een fout bij hun!
Ik wens jullie hiermee sterkte, maar wij blijven, waar we blijven!

valerius-2
door valerius-2 - Dec 8, 2011 om 22:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ach ja als je van problemen houdt is dit een goede manier.

ooparry
door ooparry - Dec 9, 2011 om 07:36
80 Antwoorden / 3 Vragen

Overstappen naar een andere leverancier levert alleen echt op als het verschil aanzienlijk is. Laat je niet gek maken met rekenvoorbeelden van leveranciers. Houd zelf je verbruik bij en ben zuinig met energie, Dat levert het meeste op. De ellendige nasleep van overstappen kost meer energie dan het Euries oplevert.
En dat wilde ik even kwijt.
ooparry

no
door nora - Dec 9, 2011 om 10:20
66 Antwoorden / 52 Vragen

Vorig jaar ben ik in het collectief gestapt van de consumentenbond. De consumentenbond had een veilig uitgeschreven en in mei 2010 ben ik van de NEM overgestapt naar Nuon.(Nuon heeft ook de boete ook betaald, die ik bij het overstappen kreeg)

In november 2011 was bij de veiling van de consumentenbond Energiedirect de goedkoopste. Maar omdat pas in mei 2011 mijn contract bij Nuon afloopt werd overstappen naar Energiedirect door de consumentenbond op dit tijdstip afgeraden.
Ben echter wel van plan de komende maanden op te letten en zo nodig over te stappen in mei 2011.

van leyden
door van leyden - Dec 9, 2011 om 14:46
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Overstappen moet!
Anders ben je een slaapsukkel..
Jaaa, je hele leven overstappen, elke drie maanden een nieuwe leverancier voor al je diensten,

Je hele leven ben je ook in de weer om uit te zoeken wie de goedkoopste is, heb je er eentje gevonden dan direct weer op zoek naar de volgende overstap.
Want tijdens het overstappen bent u al weer bezig om uit te vinden wie er over drie maanden weer aan de beurt komt om over te stappen.
Wij weten inmiddels dat niets doen gelijk staat met je geld in het water gooien, ja wij weten gelukkig WEL beter, Pfffff zes maanden bij dezelfde leverancier zitten, het zou wat... alleen sukkels doen dat..

Overstappen kost tijd, heel veel tijd, maar ja>> niemand wil een sukkel zijn of zo genoemd worden, overstappen wordt een levensvisie, net zo iets als tandenpoetsen.
Dat is ons lot>>>we zijn veroordeeld tot een leven van vergelijkingen en rekensommetje, verbruikersstatistieken en het bestuderen van de leveringsvoorwaarden.

Want daar word je pas echt gelukkig van.

bo
door bornsol - Dec 9, 2011 om 14:56
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=van leyden schreef op vrijdag 9 dec 2011, 14:46]Overstappen moet!
Anders ben je een slaapsukkel..
Jaaa, je hele leven overstappen, elke drie maanden een nieuwe leverancier voor al je diensten,

Je hele leven ben je ook in de weer om uit te zoeken wie de goedkoopste is, heb je er eentje gevonden dan direct weer op zoek naar de volgende overstap.
Want tijdens het overstappen bent u al weer bezig om uit te vinden wie er over drie maanden weer aan de beurt komt om over te stappen.
Wij weten inmiddels dat niets doen gelijk staat met je geld in het water gooien, ja wij weten gelukkig WEL beter, Pfffff zes maanden bij dezelfde leverancier zitten, het zou wat... alleen sukkels doen dat..

Overstappen kost tijd, heel veel tijd, maar ja>> niemand wil een sukkel zijn of zo genoemd worden, overstappen wordt een levensvisie, net zo iets als tandenpoetsen.
Dat is ons lot>>>we zijn veroordeeld tot een leven van vergelijkingen en rekensommetje, verbruikersstatistieken en het bestuderen van de leveringsvoorwaarden.

Want daar word je pas echt gelukkig van.
DAT HEB IK NOU MET VROUWEN

pa
door palmpje28 - Dec 9, 2011 om 20:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

bij Delta bouwen trouwe klanten bonuspunten op. Hoe langer je klant bent, hoe meer geld je contant terugkrijgt. Ik ontving dit jaar 75 euro. Hun prijzen zijn niet hoger dan bij een ander, mooi systeem dus.