astra29
door astra29 Feb 21, 2021 om 18:21
Huishouden & energie

Online.nl houdt zich niet aan contract

Ik heb op 29 Juni 2020 een alles in 1 abonnement afgesloten voor Internet, TV en bellen bij Online.nl.
Ik kreeg daarvan een bevestiging met de afgesproken prijs, 6 maanden 30 euro en vervolgens 6 maanden 45 euro.
Het abonnement moest ingaan in augustus 2020.
Tot mijn verbazing was de eerste rekening veel hoger, n.l. €50 en een korting van €17.50 een verhoging van meer dan 11.1%
De volgende maanden ging er van alles mis, en veel gemaild en gebeld met Online.nl leverde niets anders op dan veel frustratie en bleef uiteindelijk de prijs €50. Volgens Online is de prijs op 1 Juli 2020 verhoogd naar €50 en daar heb ik het maar mee te doen. Je kunt niet 1 dag voor de (forse) prijsverhoging een abonnement verkopen met de oude prijs, waarbij ook nog eens duidelijk word bevestigt dat ik 6 maanden een bedrag van €30 zou moeten betalen en de laatste 6 maanden van het contract €45.
De klantenservice van Online is erg slecht, dus daarvan heb ik niets te verwachten. Kan kassa hier eens aandacht aan besteden? Er zijn namelijk veel meer ontevreden klanten met deze zelfde klacht.

3255 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2021 om 18:28
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als  de tv (wat u bedoelt te zeggen) aan elk apart probleem zendtijd zou besteden, dan hebben ze 24 uur per dag zendtijd nodig. Stuur uw probleem naar de TV maar of daar een reactie op komt ...... ?????

ne
door neodutchio - Feb 21, 2021 om 18:38
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Over welke provider zijn geen klachten te vinden?
Inhoudelijk: Wat stond er in uw overeenkomst? Daar kunt u Online aan houden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 21, 2021 om 19:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

U   heeft een contract met  €15,- korting afgelosten  die  ooit €45,- was.

Dus daarom die €30.

Maar heeft U de  €30  en €45 op papier of alleen  6 maanden €15,- korting....
Ik zou ook op  6x30+6x45 rekenen....

Ze houden zich niet aan contract dus ontbinden en  teveel betaalde terug eisen.
De laatste 2 maanden zijn zelf terug te halen

Maar lees eerst de kleine lettertjes eens door... dit is pure misleiding als ze  juridisch gelijk zouden hebben.

Ik  hoef niet meer...   vertel door en hoop dat niemand er klant meer wil worden.

gerbera
door gerbera - Feb 21, 2021 om 21:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het klopt dat bij zowat alle providers de tarieven per 1 juli 2020 geïndexeerd zijn echter omdat uw abonnement pas in augustus is ingegaan zullen ze u daar geen bericht van gegeven hebben, wat ik wel slordig vindt. Die € 3,- bij € 30 en bij € 45,- €5,- (had overigens € 4,95 moeten zijn) meer is dus de indexatie. Mag aannemen dat u bij het contract ook de voorwaarden heeft gehad waarin dit vermeld moet staan.

astra29
door astra29 Feb 22, 2021 om 11:21
19 Antwoorden / 3 Vragen

De bevestiging was: 6 maanden €30 en de volgende maanden €45 vanaf 19 augustus 2020.
Stel dat men daarbij de prijsindex per 1 juli mag meenemen dan is die volgens de officiele CBS cijfers 1,2% .
De resp. maandbedragen zouden dan 6 maanden € 30,36 en 6 maanden € 45,54 mogen zijn.

gerbera
door gerbera Feb 22, 2021 om 15:48
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Er wordt gesproken over tariefs wijziging en niet alleen over indexering. Dus met de wijziging is ook meteen de indexering meegenomen.

panter22
door panter22 - Feb 22, 2021 om 09:06
6599 Antwoorden / Vragen

Online heeft de nieuwe tarieven gerekend. 6 maanden €32.50 per maand. Niet aleen die €2,50 per maand voor de eerste 6 maanden zijn verdwenen maar de korting voor de tweede 6 maanden is vervallen.
Op een of andere manier is jouw korting van 29 juli omgezet in een korting die geldt vanaf 1 juli.
Staat ergens vermeld dat de korting alleen geldt voor abonnementen met een ingangsdatum van  voor 1 juli?
Toen bleek dat je meer moest betalen dan afgesproken, heb je binnen 30 dagen na de notadatum (schriftelijk) bezwaar gemaakt?

7.7 Bezwaren tegen de hoogte van de door Online.nl in rekening gebrachte en/of afgeschreven bedragen dient de Klant binnen dertig dagen na notadatum bij de Online.nl klantenservice kenbaar te maken. Na het verstrijken van die datum wordt de Klant geacht akkoord te zijn gegaan met de hoogte van het bedrag dat op de nota is vermeld.
Kijk onder artikel 18 geschillen.
https://m7cdn.io/online/pdf/algemene_voorwaarden_online.nl_vanaf_30_juni_2019.pdf

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 22, 2021 om 10:01
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp dat uw vraag feitelijk bedoeld is voor de redactie. Wij kunnen als vrijwilligers (niet aan BNNVARA resp. de Kassa redactie gebonden) die proberen vragen m.b.t. consuumentenproblemen te beantwoorden en kunnen er dus gaan aandacht aan besteden zoals u vraagt. Daarvoor is het adres kassa@bnnvara.nl beter te benutten. Ik wij su nog wel op een klachtmogelijkheid indien inderdaad men zich niet aan het contract houdt: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider  en / of https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 22, 2021 om 10:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb een  2 jarig contract elders.

Nee,  ik ga geen naam noemen wegens sluikreclame.
Nu 2x  verhoging  van vaste klanten  gezien maar mijn reclame vaste prijs voor 24 maanden geld nog wel.
Tijd om binnenkort  als deze 24 maanden om zijn over te stappen op volgende reclame.

Online bood blijkbaar een korting aan op de toenmalige prijzen en die mogen verhoogd worden.
Ik heb  gewoon 24 maanden vaste lage  welkoms prijzen....

Reclame vooraf goed lezen is dus pure noodzaak.

mo
door mof - Feb 22, 2021 om 13:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

50 EURO minus 17EURO50 maakt 32 EURO 50 ... volgens mij is dat een  verhoging van € 2,50 op de afgesproken € 30 en dus maar een verhoging van 8.3% ...

Die € 50 op de € is ws wat u bedoelt met 11%, maar u hoefde de eerste maand maar €30 te betalen.

Je kunt wel (TWEE dagen, juni heeft 30 dagen, u sluit af op 29 juni) de prijs verhogen omdat dit nu eenmaal eens per jaar mag. Het moet dan wel een generieke prijsverhoging zijn die voor alle klanten op 1 juli ingaat. 11.1 % is wel erg veel: de internet bedrijven zeggen vaak dat het is om de inflatie te corrigeren, die was maar iets van 2 en  een half procent vorig jaar, zeker geen 11 %. Ook de aanleg van bijv glasvezel wordt als argument gebruikt, maar: of u heeft al glasvezel danwel u heeft het nog niet: in het eerste geval hoeft het niet meer te worden aangelegd en is het geen geldig argument, in het tweede geval zou een prijsverhoging pas op zijn plaats zijn als u daadwerkelijk wordt aangesloten: niet om erop te wachten.

MAar nogmaals: als Online generiek voor alle klanten eens per jaar per 1 juli de prijzen verhoogt dan is het toegestaan.

1paul
door 1paul - Feb 23, 2021 om 08:38
3147 Antwoorden / 0 Vragen

je mag je geld storneren en dan maak je het juiste, in je kontrakt vermelde, bedrag over.

vervolgens zullenz e de deurwaarder inschakelen maar feitelijk gezien sta je in je recht....

aurora1
door aurora1 - Feb 23, 2021 om 20:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Storneren is heel onverstandig en brengt u op extra kosten. Eerst het probleem oplossen zou ik denken.