door astra29 21 feb. 2021 om 18:21
Huishouden & energie

Online.nl houdt zich niet aan contract

Ik heb op 29 Juni 2020 een alles in 1 abonnement afgesloten voor Internet, TV en bellen bij Online.nl.
Ik kreeg daarvan een bevestiging met de afgesproken prijs, 6 maanden 30 euro en vervolgens 6 maanden 45 euro.
Het abonnement moest ingaan in augustus 2020. 
Tot mijn verbazing was de eerste rekening veel hoger, n.l. €50 en een korting van €17.50 een verhoging van meer dan 11.1%
De volgende maanden ging er van alles mis, en veel gemaild en gebeld met Online.nl leverde niets anders op dan veel frustratie en bleef uiteindelijk de prijs €50. Volgens Online is de prijs op 1 Juli 2020 verhoogd naar €50 en daar heb ik het maar mee te doen. Je kunt niet 1 dag voor de (forse) prijsverhoging een abonnement verkopen met de oude prijs, waarbij ook nog eens duidelijk word bevestigt dat ik 6 maanden een bedrag van €30 zou moeten betalen en de laatste 6 maanden van het contract €45.
De klantenservice van Online is erg slecht, dus daarvan heb ik niets te verwachten. Kan kassa hier eens aandacht aan besteden? Er zijn namelijk veel meer ontevreden klanten met deze zelfde klacht.

1957 10 Rapporteer
door mahadma - 21 feb. 2021 om 18:28
9486 Antwoorden / 45 Vragen
0

Als  de tv (wat u bedoelt te zeggen) aan elk apart probleem zendtijd zou besteden, dan hebben ze 24 uur per dag zendtijd nodig. Stuur uw probleem naar de TV maar of daar een reactie op komt ...... ?????

ne
door neodutchio - 21 feb. 2021 om 18:38
3936 Antwoorden / 12 Vragen
0

Over welke provider zijn geen klachten te vinden? 
Inhoudelijk: Wat stond er in uw overeenkomst? Daar kunt u Online aan houden.

door $0Msss.. - 21 feb. 2021 om 19:14
434 Antwoorden / 7 Vragen
0

U   heeft een contract met  €15,- korting afgelosten  die  ooit €45,- was.

Dus daarom die €30.

Maar heeft U de  €30  en €45 op papier of alleen  6 maanden €15,- korting....
Ik zou ook op  6x30+6x45 rekenen....

Ze houden zich niet aan contract dus ontbinden en  teveel betaalde terug eisen.
De laatste 2 maanden zijn zelf terug te halen

Maar lees eerst de kleine lettertjes eens door... dit is pure misleiding als ze  juridisch gelijk zouden hebben.

Ik  hoef niet meer...   vertel door en hoop dat niemand er klant meer wil worden.

door gerbera - 21 feb. 2021 om 21:56
6275 Antwoorden / 12 Vragen
0

Het klopt dat bij zowat alle providers de tarieven per 1 juli 2020 geïndexeerd zijn echter omdat uw abonnement pas in augustus is ingegaan zullen ze u daar geen bericht van gegeven hebben, wat ik wel slordig vindt. Die € 3,- bij € 30 en bij € 45,- €5,- (had overigens € 4,95 moeten zijn) meer is dus de indexatie. Mag aannemen dat u bij het contract ook de voorwaarden heeft gehad waarin dit vermeld moet staan.

door astra29 22 feb. 2021 om 11:21
13 Antwoorden / 3 Vragen

De bevestiging was: 6 maanden €30 en de volgende maanden €45 vanaf 19 augustus 2020.
Stel dat men daarbij de prijsindex per 1 juli mag meenemen dan is die volgens de officiele CBS cijfers 1,2% .
De resp. maandbedragen zouden dan 6 maanden € 30,36 en 6 maanden € 45,54 mogen zijn.

door gerbera 22 feb. 2021 om 15:48
6275 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt gesproken over tariefs wijziging en niet alleen over indexering. Dus met de wijziging is ook meteen de indexering meegenomen.

door panter22 - 22 feb. 2021 om 09:06
4640 Antwoorden / Vragen
1

Online heeft de nieuwe tarieven gerekend. 6 maanden €32.50 per maand. Niet aleen die €2,50 per maand voor de eerste 6 maanden zijn verdwenen maar de korting voor de tweede 6 maanden is vervallen.
Op een of andere manier is jouw korting van 29 juli omgezet in een korting die geldt vanaf 1 juli. 
Staat ergens vermeld dat de korting alleen geldt voor abonnementen met een ingangsdatum van  voor 1 juli?
Toen bleek dat je meer moest betalen dan afgesproken, heb je binnen 30 dagen na de notadatum (schriftelijk) bezwaar gemaakt?

7.7 Bezwaren tegen de hoogte van de door Online.nl in rekening gebrachte en/of afgeschreven bedragen dient de Klant binnen dertig dagen na notadatum bij de Online.nl klantenservice kenbaar te maken. Na het verstrijken van die datum wordt de Klant geacht akkoord te zijn gegaan met de hoogte van het bedrag dat op de nota is vermeld.
Kijk onder artikel 18 geschillen.
https://m7cdn.io/online/pdf/algemene_voorwaarden_online.nl_vanaf_30_juni_2019.pdf

door heremietkreeft - 22 feb. 2021 om 10:01
13028 Antwoorden / 182 Vragen
0

Ik begrijp dat uw vraag feitelijk bedoeld is voor de redactie. Wij kunnen als vrijwilligers (niet aan BNNVARA resp. de Kassa redactie gebonden) die proberen vragen m.b.t. consuumentenproblemen te beantwoorden en kunnen er dus gaan aandacht aan besteden zoals u vraagt. Daarvoor is het adres kassa@bnnvara.nl beter te benutten. Ik wij su nog wel op een klachtmogelijkheid indien inderdaad men zich niet aan het contract houdt: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider  en / of https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder

door $0Msss.. - 22 feb. 2021 om 10:29
434 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ik heb een  2 jarig contract elders.

Nee,  ik ga geen naam noemen wegens sluikreclame.
Nu 2x  verhoging  van vaste klanten  gezien maar mijn reclame vaste prijs voor 24 maanden geld nog wel.
Tijd om binnenkort  als deze 24 maanden om zijn over te stappen op volgende reclame.

Online bood blijkbaar een korting aan op de toenmalige prijzen en die mogen verhoogd worden.
Ik heb  gewoon 24 maanden vaste lage  welkoms prijzen....

Reclame vooraf goed lezen is dus pure noodzaak.

mo
door mof - 22 feb. 2021 om 13:29
2187 Antwoorden / 3 Vragen
0

50 EURO minus 17EURO50 maakt 32 EURO 50 ... volgens mij is dat een  verhoging van € 2,50 op de afgesproken € 30 en dus maar een verhoging van 8.3% ...

Die € 50 op de € is ws wat u bedoelt met 11%, maar u hoefde de eerste maand maar €30 te betalen.

Je kunt wel (TWEE dagen, juni heeft 30 dagen, u sluit af op 29 juni) de prijs verhogen omdat dit nu eenmaal eens per jaar mag. Het moet dan wel een generieke prijsverhoging zijn die voor alle klanten op 1 juli ingaat. 11.1 % is wel erg veel: de internet bedrijven zeggen vaak dat het is om de inflatie te corrigeren, die was maar iets van 2 en  een half procent vorig jaar, zeker geen 11 %. Ook de aanleg van bijv glasvezel wordt als argument gebruikt, maar: of u heeft al glasvezel danwel u heeft het nog niet: in het eerste geval hoeft het niet meer te worden aangelegd en is het geen geldig argument, in het tweede geval zou een prijsverhoging pas op zijn plaats zijn als u daadwerkelijk wordt aangesloten: niet om erop te wachten.

MAar nogmaals: als Online generiek voor alle klanten eens per jaar per 1 juli de prijzen verhoogt dan is het toegestaan.

door 1paul - 23 feb. 2021 om 08:38
1616 Antwoorden / 0 Vragen
0

je mag je geld storneren en dan maak je het juiste, in je kontrakt vermelde, bedrag over.

vervolgens zullenz e de deurwaarder inschakelen maar feitelijk gezien sta je in je recht....

door aurora1 - 23 feb. 2021 om 20:30
15103 Antwoorden / 6 Vragen
1

Storneren is heel onverstandig en brengt u op extra kosten. Eerst het probleem oplossen zou ik denken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ad
AdbTw - 5 mrt. 2021 om 13:35
Vakantie & reizen

Omboeken Center parcs

We hadden in december een cottage geboekt maar moesten dat toen helaas annuleren ivm Corona. We wilden ons geld terug maar aan de telefoon hebben ze ons toch zover gekregen dat we de boeking gingen wijzigen naar een andere, fictieve datum eind april. We zouden dit dat als een "tegoedbon" moeten beschouwen á €363,- en als we wisten wanneer we precies wilde komen zouden we de echte datum door ge ... Lees meer

An
Anoniem1974 - 19 jan. 2021 om 11:55
Winkels & webshops

Ervaringen webshop Remono ??

Wie heeft er ervaring met bestellen via Remono webshop?   ik ben huiverig omdat het de schijn van onbetrouwbaarheid heeft, maar het kan ook gewoon een splinternieuwe nieuwe webshop zijn. Remono is niet bekend in Trustpilot, is pas net opgericht, ik vind géén recenties of andersinds betrouwbaarheids info over Remono. 

Ik zie wel dat het valt onder Mivanti, kvk 75637197, gevestigd o ... Lees meer

yv
yvonnem69 - 5 mrt. 2021 om 12:29
Winkels & webshops

remono

Ik heb een broek besteld , betaald bij Remono.nl maar niet ontvangen , kan geen contact krijgen met de site. nu lees ik dat meer mensen zijn opgelicht. is er een manier om mijn geld terug te krijgen? Graag hoor ik van u. Lees meer