Online.nl houdt zich niet aan contract
Ik heb op 29 Juni 2020 een alles in 1 abonnement afgesloten voor Internet, TV en bellen bij Online.nl.
Ik kreeg daarvan een bevestiging met de afgesproken prijs, 6 maanden 30 euro en vervolgens 6 maanden 45 euro.
Het abonnement moest ingaan in augustus 2020.
Tot mijn verbazing was de eerste rekening veel hoger, n.l. €50 en een korting van €17.50 een verhoging van meer dan 11.1%
De volgende maanden ging er van alles mis, en veel gemaild en gebeld met Online.nl leverde niets anders op dan veel frustratie en bleef uiteindelijk de prijs €50. Volgens Online is de prijs op 1 Juli 2020 verhoogd naar €50 en daar heb ik het maar mee te doen. Je kunt niet 1 dag voor de (forse) prijsverhoging een abonnement verkopen met de oude prijs, waarbij ook nog eens duidelijk word bevestigt dat ik 6 maanden een bedrag van €30 zou moeten betalen en de laatste 6 maanden van het contract €45.
De klantenservice van Online is erg slecht, dus daarvan heb ik niets te verwachten. Kan kassa hier eens aandacht aan besteden? Er zijn namelijk veel meer ontevreden klanten met deze zelfde klacht.
Als de tv (wat u bedoelt te zeggen) aan elk apart probleem zendtijd zou besteden, dan hebben ze 24 uur per dag zendtijd nodig. Stuur uw probleem naar de TV maar of daar een reactie op komt ...... ?????
Over welke provider zijn geen klachten te vinden?
Inhoudelijk: Wat stond er in uw overeenkomst? Daar kunt u Online aan houden.
U heeft een contract met €15,- korting afgelosten die ooit €45,- was.
Dus daarom die €30.
Maar heeft U de €30 en €45 op papier of alleen 6 maanden €15,- korting....
Ik zou ook op 6x30+6x45 rekenen....
Ze houden zich niet aan contract dus ontbinden en teveel betaalde terug eisen.
De laatste 2 maanden zijn zelf terug te halen
Maar lees eerst de kleine lettertjes eens door... dit is pure misleiding als ze juridisch gelijk zouden hebben.
Ik hoef niet meer... vertel door en hoop dat niemand er klant meer wil worden.
Het klopt dat bij zowat alle providers de tarieven per 1 juli 2020 geïndexeerd zijn echter omdat uw abonnement pas in augustus is ingegaan zullen ze u daar geen bericht van gegeven hebben, wat ik wel slordig vindt. Die € 3,- bij € 30 en bij € 45,- €5,- (had overigens € 4,95 moeten zijn) meer is dus de indexatie. Mag aannemen dat u bij het contract ook de voorwaarden heeft gehad waarin dit vermeld moet staan.
De bevestiging was: 6 maanden €30 en de volgende maanden €45 vanaf 19 augustus 2020.
Stel dat men daarbij de prijsindex per 1 juli mag meenemen dan is die volgens de officiele CBS cijfers 1,2% .
De resp. maandbedragen zouden dan 6 maanden € 30,36 en 6 maanden € 45,54 mogen zijn.
Er wordt gesproken over tariefs wijziging en niet alleen over indexering. Dus met de wijziging is ook meteen de indexering meegenomen.
Online heeft de nieuwe tarieven gerekend. 6 maanden €32.50 per maand. Niet aleen die €2,50 per maand voor de eerste 6 maanden zijn verdwenen maar de korting voor de tweede 6 maanden is vervallen.
Op een of andere manier is jouw korting van 29 juli omgezet in een korting die geldt vanaf 1 juli.
Staat ergens vermeld dat de korting alleen geldt voor abonnementen met een ingangsdatum van voor 1 juli?
Toen bleek dat je meer moest betalen dan afgesproken, heb je binnen 30 dagen na de notadatum (schriftelijk) bezwaar gemaakt?
7.7 Bezwaren tegen de hoogte van de door Online.nl in rekening gebrachte en/of afgeschreven bedragen dient de Klant binnen dertig dagen na notadatum bij de Online.nl klantenservice kenbaar te maken. Na het verstrijken van die datum wordt de Klant geacht akkoord te zijn gegaan met de hoogte van het bedrag dat op de nota is vermeld.
Kijk onder artikel 18 geschillen.
https://m7cdn.io/online/pdf/algemene_voorwaarden_online.nl_vanaf_30_juni_2019.pdf
Ik begrijp dat uw vraag feitelijk bedoeld is voor de redactie. Wij kunnen als vrijwilligers (niet aan BNNVARA resp. de Kassa redactie gebonden) die proberen vragen m.b.t. consuumentenproblemen te beantwoorden en kunnen er dus gaan aandacht aan besteden zoals u vraagt. Daarvoor is het adres kassa@bnnvara.nl beter te benutten. Ik wij su nog wel op een klachtmogelijkheid indien inderdaad men zich niet aan het contract houdt: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider en / of https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder
Ik heb een 2 jarig contract elders.
Nee, ik ga geen naam noemen wegens sluikreclame.
Nu 2x verhoging van vaste klanten gezien maar mijn reclame vaste prijs voor 24 maanden geld nog wel.
Tijd om binnenkort als deze 24 maanden om zijn over te stappen op volgende reclame.
Online bood blijkbaar een korting aan op de toenmalige prijzen en die mogen verhoogd worden.
Ik heb gewoon 24 maanden vaste lage welkoms prijzen....
Reclame vooraf goed lezen is dus pure noodzaak.
50 EURO minus 17EURO50 maakt 32 EURO 50 ... volgens mij is dat een verhoging van € 2,50 op de afgesproken € 30 en dus maar een verhoging van 8.3% ...
Die € 50 op de € is ws wat u bedoelt met 11%, maar u hoefde de eerste maand maar €30 te betalen.
Je kunt wel (TWEE dagen, juni heeft 30 dagen, u sluit af op 29 juni) de prijs verhogen omdat dit nu eenmaal eens per jaar mag. Het moet dan wel een generieke prijsverhoging zijn die voor alle klanten op 1 juli ingaat. 11.1 % is wel erg veel: de internet bedrijven zeggen vaak dat het is om de inflatie te corrigeren, die was maar iets van 2 en een half procent vorig jaar, zeker geen 11 %. Ook de aanleg van bijv glasvezel wordt als argument gebruikt, maar: of u heeft al glasvezel danwel u heeft het nog niet: in het eerste geval hoeft het niet meer te worden aangelegd en is het geen geldig argument, in het tweede geval zou een prijsverhoging pas op zijn plaats zijn als u daadwerkelijk wordt aangesloten: niet om erop te wachten.
MAar nogmaals: als Online generiek voor alle klanten eens per jaar per 1 juli de prijzen verhoogt dan is het toegestaan.
je mag je geld storneren en dan maak je het juiste, in je kontrakt vermelde, bedrag over.
vervolgens zullenz e de deurwaarder inschakelen maar feitelijk gezien sta je in je recht....
Storneren is heel onverstandig en brengt u op extra kosten. Eerst het probleem oplossen zou ik denken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer