Overgang van Qurrent naar Greenchoice kost mij ongeveer € 100,=.
Volgens Qurrent is de overgang van Qurrent naar Greenchoice 1 op 1 en kost je dat verder niets. Alles blijft zoals het is. Volgens mij is dat niet zo. Ik heb namelijk zonnepanelen en Qurrent stuurt een eindnota na de overgang.
Dit is mijn situatie:
Ik heb een 3-jarige abonnement bij Qurrent sinds april 2018. De jaarnota volgt dan ook in april. In een jaar wek ik ongeveer 2900 tot 3100 kw uur op. Mijn verbruik is in dat jaar ongeveer 3200. Ergo ik moet 200 kw uur bij betalen ik betaal dan 20 cent per kw uur. Als Qurrent niet over was gegaan naar Greenchoice dan was dat tot april 2021 zo gegaan. In april 2020 een jaarnota en in april 2021 de eindnota.
Nu moet ik per 01-09-2019 over naar Greenchoice. Ik heb op dit moment ongeveer 900 meer aan kw uur opgewekt dan ik verbruikt heb. Normaliter verbruik ik de uren in de maanden november, december, januari en februari (salderen in de wintermaanden) en in april betaal ik dan de uren die ik meer heb verbruikt dan ik heb opgwekt. Deze uren zijn voor mij dan dus 20 cent per kw uur waard.
Nu wordt alles in september afgerekend en kan ik de extra opgewekte uren niet gebruiken voor de wintermaand. Ze worden afgerekend tegen 10 cent per uur. Een verschil dus van 20 cent.
Ik heb dus bij Qurrent aangeven dat de overgang voor mij niet 1 op 1 is, maar mij geld kost. Als Qurrent niet overgegaan was naar Greenchoice ik door het salderen voor de 20 cent per kw uur krijg en nu 10. De overgang naar Greenchoice kost mij dus ongeveer € 100,=. Zonder de overgang naar Greenchoice was er namelijk niet afgerekend.
Qurrent is het daar niet mee eens. Die zeggen er wordt toch afgerekend dus er gaan geen kw uren verloren. Maar dat zeg ik ook niet. De kw uren gaan niet verloren, ik krijg gewoon 10 cent minder dan als het contract gewoon was uitgediend.
Ik ben daar niet zo blij mee. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen bij Qurrent??
U hebt helemaal gelijk. Dat is zeker een nadeel van die overstap op 1 september as. Maar kan die afrekening niet uitgesteld worden?
Anders maar een schriftelijke klacht indienen en als het dan niet tot tevredenheid wordt afgewikkeld, naar de geschillencommissie.
Ik zie niet in waarom als ze één worden er oer se nu afgerekend moet worden.
Zie bijv. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier en/of
Een direct antwoord op uw vraag: er zullen ongetwijfeld meer gedupeerden zijn maar met die info kunt u weinig anders dan hoipen dat zij ook klagen.
Ps. Strikt gesproken is hier civielrechtelijk ook nog sprake van het in gebreke blijven m.b.t. nakoming van een overeenkomst, zie. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html omdat de tussen u en greenchoice gesloten overeenkomst eenzijdig en niet door u niet wordt nageleefd, uitgaande van hetgeen u meldt.
Er is een overeenkomst met Qurrent.
Ik vind ook dat je gelijk hebt. Ze zullen je moeten salderen.
Dit is het waard om de geschillencommissie in te schakelen.
Wat een vreemd verhaal van Qurrent.
Je contract blijft gewoon doorlopen tot april 2021,Er verandert niets.Waarom moet er dan in september afgerekend worden, ipv in april volgend jaar. Je krijgt in september toch geen nieuw contract met andere voorwaarden en andere prijzen?
En je gaat per 1 september niet over naar een andere energieleverancier,
Hoi Janny, dit is precies waar ik ook op gereageerd heb na het ontvangen van de mail betreffende de overstap.
Kreeg ook de reactie per mail dat ik 10 cent ga krijgen per kw.
Toen direct gebeld en mijn probleem werd begrepen, ze ging overleggen en ik zou nog teruggebeld worden.
Maar ook wij hebben nu 1000 kWh over, welke wij op zouden kunnen maken tot 1 april 2020. Nu geen saldering maar uitbetaling, dat is maar de helft van de waarde voor ons.
Ik heb ze verteld dat dit geen eerlijke zaak is omdat ik niet vrijwillig overstap, ik heb nergens om gevraagd. Die overstap gaat ons €100 kosten.
Ben dus nog in afwachting van een reactie maar ben blij dat ik niet de enige ben die zich dit realiseerde toen de betreffende mail kwam.
We gaan het afwachten.
Groet Edith Arkensteijn
Heb jij/jullie inmiddels een reactie van Qureent gekregen?
gr. Hans
Wij hebben inderdaad precies hetzelfde. Er wordt bij ons nu bjina 700 kWH tegen terugleververgoeding uitbetaald. Onze jaarnota liep van mei tot mei nu hebben we dus een eindnota van mei tot oktober, precies de periode die normaal gesaldeerd wordt in de herfst en winter. Wij wekken per jaar ongeveer ons hele verbruik op. Helemaal niet blij mee dus.
Wij hebben een klacht ingediend via klacht@qurrent.nl hopelijk komen ze met een goede oplossing en anders toch maar naar de geschillencommissie lijkt me.
Ligt het aan mijn of heb je waarschijnlijk twee keer deze kosten. Mijn voorbeeld 1500KWh overschot Qurrent 3 jarig contract ging in februari in nu overgang greenchoice per 10 oktober. Afrekenings verschil ivm saldering 150 euro, dan zal er op einde contract Qurrent in februari wederom afgerekent worden, hier doe ik nog navraag naar maar moet haast wel. Dat betekent dus van okt-februari dus alweer geen saldering. Dus dan totaal 300 euro minder. In mijn geval?
Mijn eerdere antwoord, vergeet de mijn was voor andere zinsbouw, toezegging gehad van Qurrent voor vergoeding m.b.t. saldering en de overstap naar greenchoice ik ga dit afwachten. Verder is na de overstap het qurrent contract leidend voor de af en jaar rekening bij greenchoice volgens qurrents support.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer