yo
door yorgra Jul 6, 2011 om 19:36
Huishouden & energie

Welkomstpremie EON - niet of helft uitbetaald

Bij EON Benelux heb ik vorig jaar een contract stroom en gas afgesloten, waar een welkomstpremie van 170 euro aan verbonden was, uit te keren na tien maanden.

Nu heeft EON dat inderdaad gedaan, maar .... slechts de helft, 85 euro, overgemaakt. Na hun hierover te hebben gemaild geven zij aan de ontbrekende 85 euro te zullen 'aanvragen' en overmaken. En dat moet dan 'naar verwachting' een kleine maand gaan duren. De passages tussen de aanhalingstekens zijn de woorden, die zij in hun antwoord gebruiken.

Ik zit me af te vragen of er opzet in het spel is. Doet EON dit systematisch en hoopt men dat de consument het of niet opmerkt, of de moeite niet neemt om het ontbrekende bedrag te claimen?

Graag jullie reacties, als je daarin iets soortgelijks hebt meegemaakt!

5357 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

wolfenjong
door wolfenjong - Jul 7, 2011 om 10:20
859 Antwoorden / 10 Vragen
0

Hallo

Ben vorig jaar ook voor deze actie gegaan bij Eon, en net als bij u werd de eerste 85,- euro op de 10 maand op mijn rekening gestort, en de andere 85,- euro heb ik een maand later ontvangen, maar goed als het goed krijgt u deze ook.
Pas wel op dat u geen achterstand met betalen oploopt, daar u anders de korting misloopt, en stap niet over voor dat de je contract helemaal er op zit , daar je anders de 180,- euro terug moet betalen, staat allemaal in de overeenkomst die u bij het afsluiten ontvangen heeft.

Succes er mee.

yo
door yorgra - Jul 7, 2011 om 20:13
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo 'wolfenjong',

Bedankt voor uw reactie!

Ik heb deze week 4 juli mijn ongenoegen via e-mail en via het online klachtenformulier aan EON kenbaar gemaakt en medegedeeld, dat ik mijn vermoeden van opzet op Internet zou gaan onderzoeken. Ik heb deze oproep dan ook op verschillende forums geplaatst.

Vandaag, 7 juli, ontving ik antwoord, dat zij de ontbrekende 85 euro via een spoedbetaling hebben overgemaakt.

Nou zijn twee zulke incidenten, die van u en die van mij dus, niet genoeg om van opzet te kunnen spreken, dus ik geef EON voorlopig het voordeel van de twijfel. Mocht ik nog tientallen reacties ontvangen, dan wordt het anders.

Inderdaad, de zaken die u noemt, zijn van belang en daar let ik heel scherp op, dank. Ik onderschrijf ze helemaal en druk alle lezers van deze e-mails op het hart het er nooit bij te laten zitten, als zulke dingen je overkomen. En dat komt vaak genoeg voor, dat hoor ik ook van vrienden, kennissen, familie en zakenrelaties.
Reageer in zulke gevallen via e-mail naar Klantenservice en/of een online formulier, dan kunt u er een dossier mee opbouwen, voor het geval het echt uit de hand loopt en er onverhoopt de rechter aan te pas moet komen. En zoek forums op Internet op om uw verhaal te doen.

De klant is koning, maar we worden soms als paria's behandeld. Overigens was de reactie van EON van 7 juli wel heel correct en niet-standaard van inhoud, dat moet ik wel even melden.





vs
door vschaapherder - Nov 18, 2012 om 13:11
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste yorgra,

Zojuist (14 december) heb ik ook een brief ontvangen waarin staat dat EON precies de helft van de welkomstpremie zou overmaken, maar in de brief is het woord welkomstpremie niet genoemd.

Enerzijds is mijn contract ingegaan op 14 december 2011 en zou medio oktober het bedrag overgemaakt moeten zijn en inmiddels is het nu half november. Anderszijds gaat het ook precies om de helft van de welkomstpremie. Inmiddels heb ik ook, per e-mail, contact opgenomen met de klantenservice van EON waar ik overigens prima ervaringen mee heb tot nog toe.

Ik kan mij voorstellen dat ze de rest pas willen overmaken nadat ik 12 maanden contract heb uitgezeten, maar dan hadden ze dat moeten vermelden in de contracten, dus wat mij betreft is dit niet relevant.

Even afwachten wat voor reactie er komt, maar zou het bijzonder vervelend vinden als dit een getouwtrek blijkt te worden, nog maar niet te spreken van de bezigheidstherapie die dit gaat opleveren.

Ben inderdaad benieuwd naar verdere ervaringen.
PS: overigens zeer tevreden over EON.


vs
door vschaapherder - Nov 19, 2012 om 18:31
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vandaag reactie gehad van EON dat ze dit in gang hebben gezet en dat ze de premie normaliter uitbetalen per product en aangezien ik zowel gas als licht heb krijg ik dat per product uitbetaald.

Mij is aangegeven dat ik de factuur binnen 2 weken kan ontvangen, dus wacht het rustig even af.
Volgens mij typisch geval van hoe een groter bedrijfs is georganiseerd met verschillende processen.

Ik zal op dit forum de uitkomst laten weten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer