je
door jelmo38 Jul 11, 2007 om 12:53
Vakantie & reizen

Waar heb ik nu recht op?

1 juli zaterdag zouden we vertrekken met fly air naar turkeye de vlucht werdt uitgesteld tot maandag 3 juli. Bij aankomst bleek dat onze koffers er niet bij zaten  we hebben ze ook niet meer gekregen de hele vakantie. Op de terug reis werdt ons verteld door de hostess dat er geen vertragingen waren bij aankomst bleek dat de vlucht niet door ging en ze kon ook geen tijd zeggen ze hebben ons daar gewoon laten staan ik heb van ellende een andere vlucht geboekt om toch thuis zien te komen en op eigen kosten. Niemand kan mij vertellen waar ik nu recht op heb en ik hoop dat ik van jullie een antwoord krijg bianca de Jong

1582 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps u heeft de yterugreis onder eigen verantwoording geboekt, ook al was het vanuit ellende. Het is echter wel geheel uw risico en daarmee een harde leerschool vrees ik. Boek m.i. nooit bij een onbekende vliegmij buiten Europa anders dan nog eventueel via een erkend en bij ANVR aangesloten reisbureau (of eventueel bij boeken in belgië of Duitsland bij een bij de branche vereniging daar aangesloten organisatie.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ben ik na wat onderzoek nogal somber gesteld.

Heeft u kunnen boeken bij Fly Air of was dit alleen de vervoerder?
Immers, gezocht op het handelsregister KvK kwam ik Fly Air
niet tegen.

Op uw boekingsformulier staat ongetwijfeld gegevens over adressen,klachten, bagageverlies en dergelijke.

Doe alles per aangetekende brief!! (track&trace).
Wettelijk bezien heeft u weliswaar recht op vergoedingen van uw verlies van de koffers,vergoeding van uw noodgedwongen boeking van de terugvlucht en vergoeding van het uitstel van uw heenvlucht die immers op 1 julie zou plaats vinden maaqr pas op de 3-e is uitgevoerd.
Dit is nu echter een kwestie voor een rechtsbijstandsverzekering o.i.d.

Fly Air?
Toch ergens geregistreerd in Nederland?
Wie dit weet mag het zeggen.

De Vrije Vogel
die verdere info afwacht.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas voor u denk ik jammer. Fly Air is een Turkse luchtvaartmij en klaarblijkelijk heeft u rechtstreeks geboekt. Het is een maatschappij gevestigd buiten de EU en dus zijn de vetragingstegemoetkomingsregels NIET van toepsssing.

Voor wat betreft de koffers dient u de airline aansprakelijk te stellen middels een aangeteknd te verzenden brief maar of dat tot succes zal leiden is ook de vraag. bent u vanaf Schiphol vetrokken , ga dan na wie de afhamndeling doet, mogelijk Aviapartners en doe daar navraag.

heebft i niet rechtstreeks geboekt maar via een reisbureau, ik zie dat Kelkoo deze my aanbiedt, ga dan na of dat reisbureau ANVR lid is. U kunt dan op basis daarvan een klacht indienen resp. beroep doen op het reisbureau.

Ook kunt u een beroep doen pop uw reisverzekering m.b.t. de vergoeding van de zoekgeraakre koffers maar in het ergste geval heeft u die niet afgesloten.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb mijn reis bij zonzoekers geboekt deze is bij de anvr aangesloten maar zij zeggen dat ik mijn klacht bij fly air moet halen maar dan krijg ik te horen dat fly air weer overgenomen is door sultan express, het is allemaal een beetje wazig.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fly air is de vliegmaatschappij dus de vervoerder ik heb mijn reis geboekt bij zonzoekers, maar zonzoekers leg de klacht neer bij fly air. Fly air is inmiddels overgenomen door sultan express en die zeg weer dat het moeilijk wordt om kosten terug te vorderen bij fly air?

Het zit allemaal een beetje ingewikkeld in elkaar voor mij

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nog het volgende gevonden.

Reizen aangeboden waarbij met Fly Air vliegen;

Adres                        Vestiging
Kelkoo Holding B.V.          33285657 0000
Leliegracht 10, 1015DE Amsterdam Hoofdvestiging

Ik zou die van Orlyplein 10 Cristal Tower aanschrijven als u
inderdaad die Kelkoo-reizen heeft genomen.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

( Forum; )  Zonzoekers.com is dezelfde als Sundial Travel.nl - 'Sundial Travel.nl

Zijn zij wel lid van ANVR en SGR? Ik kan ze niet vinden

(ANVR)    Lijst van leden

 Hieronder vindt u de lijst van leden met de naam 'Sundial Travel.nl '.
Klik op de naam voor meer informatie.
Er zijn geen resultaten gevonden.

Zonzoekers - SUNDIAL.NL

Sundial

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijft toch de vraag: "Wie is diegene waarbij u geboekt heeft!!!"
Immers, Sultana Express is nergens te vinden!
Zonzoekers wel!

Zonzoekers

Katerdonk 38 4824CR BREDA Telefoon : 0765 – 444 444 Fax
: 0765 – 444 445 E-mail : onder@sundial.nl
Bank nummer :   47.66.36.752 (AbnAmro Breda t.n.v
Sundials ZonZoekers) IBAN :   NL26ABNA0476636752 BIC/SWIFT
CODE :
  ABNANL2A
Dit zou dan uw aanspreekpunt zijn!!
Maar ook daar heb ik weer 2 verschillende adressen KvK:
Sundial's Zonzoekers                       20108604 0000
Katerdonk 38, 4824CR Breda Hoofdvestiging

Tot later wachtend op uw reaktie
M.v.gr.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat doet Kelkoo?

Op Kelkoo kunt u prijzen en producten van online winkels vergelijken. Op basis van uw eigen criteria kunt u bij Kelkoo de beste aankoop vinden.

Kelkoo streeft ernaar online winkelen op een gemakkelijke, snelle en veilige manier voor iedereen toegankelijk te maken

Wat doet Kelkoo

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geboekt bij zonzoeker maar als ik hun bel schuiven ze alles af op de vlieg maatschappij

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk
eens hier of deze helpt:

http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uitstekende verwijzing Vladja!!

Ik heb deze daarom ook opgeslagen.

Met kollegiale groeten van;

Die ouwe grijze Vrije ( in de rui zijnde) Vogel.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

topicstarter had al aangegeven te hebben geboekt bij zonzoekers, lid van de ANVR dus  klacht indienen bij zonzoekers en is het resultaat onvoldoende bij de Geschillencommissie Reizen. Daarmee geef ik vraagsteller, anders dan in de eerste reactie wel veel kans op succes.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps even in een zoekmachine geschillencommissie intypen voor het adres en ander geeft stacey wel een link (als het maken van een link bij uitstek expert)

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

. Sundial Travel – SGR  Geen vermeldingen gevonden

Sundial Travel – ANVR Er zijn geen resultaten gevonden.

Is de ondernemer ANVR-lid of bij de Geschillencommissie geregistreerd, dan kunt u als regel de hulp inroepen van de Geschillencommissie Reizen.

de geschillencommisie

ve
door verwijderd - Jul 11, 2007 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook even op basis van de verwijzing van stacey@ gezocht en daarna via de ANVR site nagezocht of ze lid zijn. Het lijkt er op dat het niet zo is. Vraagstelster: vanwaar de wetenschap dat ze wel lid zouden zijn?

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 07:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook nog een andere BV gevonden Promo Sun Tours BV dit staat namelijk op de Vouchers die wij hebben ontvangen, daar staat

Promo Sun  Tours Nederland BV, Katerdonk 38, 4824 CR Breda, www.promosun.nl en www.promosun.be Op de Voucher staat het logo van de SGR

Als ik kijk op onze schriftelijke bevestiging staat er Sundial met een KVK nr. 20108604, dit is de info die ik verder nog kan verstrekken ik ben in ieder geval al bezig met de verzekering.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 07:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gisteravond nog maar eens alles de revu laten paseren en alles nog maar eens opgeschreven, jammer dat ik het moet knippen in een aantal delen. Deel 1

Zonzoekers.com  ( Sundial ) te Breda.

Bedrijfsnaam Promo Sun Tours Nederland BV te Breda, Katerdonk 38, 4824 CR Breda.

Tel 076-5444444 www.promosun.nl www.zonzoekers.com

Begin maart hebben wij een vakantie geboekt via zonzoekers.com, vakantiebestemming Turkije, Hotel Waterplanet te Alanya. Een reis All Inclusive voor een bedrag van 2268,48 euro, voor 11 dagen.

Omdat wij wat privacy wilde hebben hadden wij voor ons kind Jelmo wat extra betaald en een family Suite geboekt d.w.z. een aparte slaapkamer en een woonkamer.

De reis zou plaatsvinden vanaf 30 juni t/m 10 juli

Een paar dagen voor vertrek kregen wij ineens te horen dat er heel veel klachten waren over Waterplanet en het beter zou zijn om naar een ander Hotel te gaan, het nadeel van deze wijziging zou zijn dat wij een dag later zouden vertrekken maar het zou een beter hotel worden, Stella Beach zo ook aan ons bevestigd, wij gingen daar mee akkoord omdat wij natuurlijk een geslaagde vakantie wilde hebben en wij hier het hele jaar naar uitgekeken hadden. Na veel telefoontjes met Zonzoekers te Breda kregen wij te horen dat zij enigszins de prijs zouden compenseren met een luxer hotel Stella Beach, te Alanya. Een dag voor vertrek ontvingen wij de tickets en vouchers ( op het laatste nippertje )

Vlak voor vertrek kregen wij te horen dat het hotel Stella Beach ook niet door ging en dat wij naar een ander hotel zouden gaan Justiniano Conti te Alanya….wij kregen een naar gevoel dat het niet allemaal soepel zou gaan verlopen . Wij wisten verder van niets maar goed je wilt op vakantie, geld terugkrijgen deden ze niet want ze hebben steeds een alternatief aangeboden.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 07:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deel 2

Op zaterdag werden wij in eens gebeld door Zonzoekers uit Breda dat het vliegtuig een paar uur vertraging zou hebben ( 4 uur ) en dat wij pas zondag aan het einde van de dag zouden vertrekken. Ook al weer raar, maar goed dat zou kunnen. Wij met onze koffers en ons kind Jelmo van 3 jaar op naar Schiphol, wij hadden ook goede vrienden bij ons die zo’n zelfde reis hadden geboekt voor 15 dagen. Toen wij op Schiphol aan kwamen en wij met onze koffers bij de incheck balie kwamen bleek dat deze balie nog gesloten was…….wij keken elkaar aan zo van uhhh wat is dit nu weer. Bij de balie stond iemand van Avia Partner, een externe partij die de afwikkeling doet op Schiphol van inchecken en afhandeling van de koffers. Die kwam ons vertellen dat de reis dalayed was en dat wij maandagmorgen zouden vertrekken…oeps daar sta je dan vanuit Maastricht met een klein kind……wij kregen niets aangeboden alleen een soort van etensbon om ergens wat te gaan eten en voor de rest moest je het maar uitzoeken.

Er was op dat moment niemand aanwezig van Zonzoekers.com om ons dat te vertellen. Laf vonden we het.

Gelukkig hadden wij familie wonen in Rotterdam wat dichter bij dan Maastricht, die hebben wij gebeld en daar konden wij overnachten.

Wij kregen steeds meer tegenzin en kregen zelfs al het gevoel om niet meer te gaan als het al zo onbetrouwbaar zou zijn.

Wij op maandag naar Schiphol toe, dat was s’morgens omdat wij om rond 11 uur zouden vertrekken. Toen wij daar aankwamen bleek dat het vliegtuig weer vertraging had en dat het om 13.30 uur zou vertrekken. De vliegmaatschappij heet Fly Air en is een onderdeel van Sultanexpress te Rotterdam. Een maatschappij met maar een paar vliegtuigen zo hadden wij vernomen.

In het voorgaande werden allerlei smoezen verzonnen, het vliegtuig had technische storingen, er was een raam stuk en ik kan er nog wel een paar opnoemen.

Hehe om 11 uur ging de balie open om in te checken, Aviapartner zat daar vol goede moet om de mensen te gaan helpen om in te checken en de mensen verder te helpen.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 07:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

deel 3

Wij hebben ons toen in gecheckt en gingen door de Douane. Om 13.30 uur zou het vliegtuig vertrekken ( Fly Air ) om 13.00 uur gingen wij aan boord. Iedereen was op tijd binnen en we waren klaar om te gaan. Toen bleef het vliegtuig steeds maar stil staan en er gebeurde niets. De Turkse bemanning liep maar heen en weer te draaien, er werd een Nederlandse Turkse jongeman uit het publiek gehaald en die moest ons toen gaan vertellen dat er weer wat vertraging was omdat de formaliteiten niet goed waren maar dat wij binnen een kwartier zouden vertrekken. Wij daar wachten in de hete zon en wachten en wachten, er gebeurde niets, de mensen in het vliegtuig werden ongeduldig en er ontstonden wat woordenwisselingen met passagiers en de crew. Toen werd weer de Turkse jongeman uit het publiek gehaald en die moest ons weer  vertellen dat wij in ongeveer ene half uur zouden vertrekken. Zo hebben wij daar 1,5 uur nog stil gestaan op schiphol ( niet te geloven ) en de bemanning kon nog niet eens in het Engels vertellen wat er aan de hand was. (  niet te geloven ).

Wij op weg naar Antalya de vlieghaven waar wij zouden gaan landen in Turkije daar kwamen wij aan in het begin van de avond omdat daar de klok een uur vooruit was.

Toen kwamen wij daar aan en gingen naar de transportbanden om onze bagage op te halen zagen wij dat een aantal mensen hun koffer pakte maar dat er ook veel mensen bleven staan. Wij wachten en wachten en wachten op onze bagage en die kwam maar niet. Het was inmiddels al weer een uur later en met zo’n klein kind is dat ook niet alles….In zo’n warm land.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 07:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

deel 4

Ineens kregen wij te horen dat onze bagage niet was aangekomen en dat alle koffers weg waren ……( niet te geloven ) ….Tja wat moet je dan…….heel veel mensen in de stress huilende mensen en huilende kinderen……Toen kwam er iemand binnen van Sedona travel, die de reis verder organiseerde in Turkije uit naam van Zonzoekers.com die zei dat wij naar een bepaalde afdeling moesten op de vlieghaven om daar onze koffers als vermist moesten opgeven. Wij daar naar toe, er stonden wel 50 mensen in een klein kantoor om de formulieren in te vullen en het werd maar later en later…..Met veel pijn en moeite kon en wij de juiste formulieren invullen en zo’n 3 uur later gingen wij op pad naar het Hotel, in dit geval zou het Justiniano Conti zijn, onderweg werd er ineens gezegd tegen ons dat wij naar een ander hotel zouden gaan,  Justiniano Beach te Alanya…..wij hadden het toen niet meer….

Maar wat moet je…….Wij aangekomen bij het hotel, onderweg waren we gestopt om even pauze te nemen. Daar konden we op dat moment wat tandpasta en zeep kopen etc…een paar dingetjes en hup 40 euro kwijt. Aangekomen in Hotel bleek met inchecken dat onze vrienden niet stonden ingeschreven, onze vrienden vielen bijna flauw na zo’n dag…..

Gelukkig was er een kamer vrij voor onze vrienden. Tja de volgende morgen vroeg op pad, zwembroek kopen T-Shirt, korte broek, handdoeken…..de dingen die je nodig hebt om te verblijven…en hoppa daar ging weer 200 euro over de toonbank……

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 07:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

deel 5

Wij dachten de koffers zullen wel snel komen een dag later of zo die zullen wel ergens zweven en zullen wel weer terechtkomen. Maar nee hoor ….niets te zien van de koffers….toen dacht ik, een dag later, ik ga maar eens bellen met Zonzoekers.com, die wisten niets te zeggen en ook geen verdere informatie te verstrekken, er werd alleen gezegd ……de kleding is gelukkig niet zo duur daar……dus je zoekt het voorlopig maar uit.

Het Hotel viel gelukkig wel mee, aardige mensen en lekker eten.

Wij dachten toe wachten dan maar op de koffers……Ineens viel me wat in ik had een telefoonnummer gekregen van AviaPartner, Danielle, niets dan lof hoor voor deze mevrouw echt een super mens…………ik belde haar mobiel en zij wist mij op dat moment niets te vertellen over onze koffers maar zij had wel een telefoonnummer van de vliegmaatschappij Sultan Express te Rotterdam ( Fly Air ), ik kreeg van haar het nummer en heb daar naar toe gebeld, ik kreeg daar Dera aan de lijn, die wist mij te vertellen dat de koffers op de volgende vlucht zouden komen, woensdag of zo ……..wij dachten nu die paar dagen lukt ons ook wel. Wij weer naar de winkel om nog wat kleding te kopen….slippers, schoenen, luiers etc….hoppa weer 150 euro ( was niet nodig geweest )

Wij wachten en wachten op de koffers maar geen koffers, weer bellen met Sultan Express, bellen met Zonzoekers.com had helemaal geen resultaat,………

Sultan express wist het niet meer en zoenzoekers al helemaal niet……

Inmiddels waren we al een paar honderd euro armer maar probeerde toch nog te genieten van de vakantie…maar dat over de koffers zat me niet lekker……

Ik heb zeker zo’n 5 keer gebeld met Sultan express dat terwijl zonzoekers dat moest doen…maar die deden niets….

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 07:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

deel 6

Ineens kreeg ik donderdag j.l weer een ingeving en heb toen weer met Danielle gebeld van Aviapartner die wist mij toen te vertellen dat de koffers nog op Schiphol stonden en toen heb ik met haar afgesproken dat hoe dan ook de koffers van ons niet meer Schiphol af mochten en dat ik ze dan daar kom ophalen op de terugreis.

De terugreis…..

Wij werden op 10 juli bij het Hotel opgehaald door Sedona Travel….de reisleidster wist ons ( met een stalen gezicht ) te vertellen dat er op dat moment geen vertraging was, later bleek dat zei dat wel al wist dat er vertraging was….

Wij naar het vliegveld toe Antalya, wij kwamen daar aan met onze koffers door de Douane en op naar de incheck balie, daar bleek op eens niemand te zitten en er was ook helemaal niemand aanwezig…….wij kregen weer zo’n naar gevoel zo’van dat klopt niet……….

Na bellen met de reisleidster van Sedona Travel bleek er ineens wel vertraging te zijn tot s’avond wel 8 uur of zo maar wij kregen het gevoel dat dit vliegtuig niet ging komen…..en wij kregen het gevoel dat wij met een klein kind de nacht moesten gaan doorbrengen op het warme vliegveld……

Wij stonden toevallig naast een balie van Inter Airlines die een vlucht naar Amsterdam had, na enige twijfel liep ik naar de balie toe om te vragen of zij nog plaats hadden aan boord en achter mij stonden er nog zo’n 15 van Zonzoekers met kinderen die graag terug wilde……

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 07:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

deel 7

En ja ………..er was gelukkig plaats a 110 euro per persoon, ( hoppa weer 330 euro ), tja wat moet je……wij deden het omdat wij over de vliegmaatschappij helemaal geen goed gevoel meer hadden……

Wij vetrokken om 15.15 uur met Inter Airlines naar Amsterdam met nog zo’n 15 andere zonzoekers gasten…..INX0281

Op schiphol de koffers opgehaald bij Aviapartner en toen weer naar huis…..

Thuis aangekomen en kijken op Teletekst en Internet bleek inderdaad dat de vlucht geannuleerd was in Turkije, FLM 0241

Betrokken partijen.

1) Zonzoekers.com Bedrijfsnaam Promo Sun Tours Nederland BV te Breda, Katerdonk 38, 4824 CR Breda.

Tel 076-5444444 www.promosun.nl www.zonzoekers.com

2) Sedona Travel Agency Antalya

Sirinyali    Mh. Tekelioglu

Gazi App No:1

Tel 090-2423245559

Aangesloten bij Unigarant verzekeringen en de SGR zoals er op hun vouchers staat.

Aviapartner te Schiphol, ( niets dan lof ) zij hebben mij goed geholpen maar waren ook niet blij met Fly Air maar konden verder niet inhoudelijk op dingen in gaan ( maar weten meer )

Sultan Express te Rotterdam, de vliegmaatschappy Fly Air

ve
door verwijderd - Jul 13, 2007 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

jelmo38@ ga na of de nu genoemde firma lid is van de ANVR of dat ze het logo ook terecht gebruiken. Maar let op: u heeft er NIET geboekt. Dat deed u bij de zonzoekers. Dien een klacht in bij de geschillencie en kijk/merk wat er gebeurt. Niet geschoten is altijd mis. (Of bel de Telegraaf, mogelijk maken ze hier een mooi verhaal van in uw voordeel!)