Waar heb ik nu recht op?
1 juli zaterdag zouden we vertrekken met fly air naar turkeye de vlucht werdt uitgesteld tot maandag 3 juli. Bij aankomst bleek dat onze koffers er niet bij zaten we hebben ze ook niet meer gekregen de hele vakantie. Op de terug reis werdt ons verteld door de hostess dat er geen vertragingen waren bij aankomst bleek dat de vlucht niet door ging en ze kon ook geen tijd zeggen ze hebben ons daar gewoon laten staan ik heb van ellende een andere vlucht geboekt om toch thuis zien te komen en op eigen kosten. Niemand kan mij vertellen waar ik nu recht op heb en ik hoop dat ik van jullie een antwoord krijg bianca de Jong
ps u heeft de yterugreis onder eigen verantwoording geboekt, ook al was het vanuit ellende. Het is echter wel geheel uw risico en daarmee een harde leerschool vrees ik. Boek m.i. nooit bij een onbekende vliegmij buiten Europa anders dan nog eventueel via een erkend en bij ANVR aangesloten reisbureau (of eventueel bij boeken in belgië of Duitsland bij een bij de branche vereniging daar aangesloten organisatie.
Helaas ben ik na wat onderzoek nogal somber gesteld.
Heeft u kunnen boeken bij Fly Air of was dit alleen de vervoerder?
Immers, gezocht op het handelsregister KvK kwam ik Fly Air
niet tegen.
Op uw boekingsformulier staat ongetwijfeld gegevens over adressen,klachten, bagageverlies en dergelijke.
Doe alles per aangetekende brief!! (track&trace).
Wettelijk bezien heeft u weliswaar recht op vergoedingen van uw verlies van de koffers,vergoeding van uw noodgedwongen boeking van de terugvlucht en vergoeding van het uitstel van uw heenvlucht die immers op 1 julie zou plaats vinden maaqr pas op de 3-e is uitgevoerd.
Dit is nu echter een kwestie voor een rechtsbijstandsverzekering o.i.d.
Fly Air?
Toch ergens geregistreerd in Nederland?
Wie dit weet mag het zeggen.
De Vrije Vogel
die verdere info afwacht.
helaas voor u denk ik jammer. Fly Air is een Turkse luchtvaartmij en klaarblijkelijk heeft u rechtstreeks geboekt. Het is een maatschappij gevestigd buiten de EU en dus zijn de vetragingstegemoetkomingsregels NIET van toepsssing.
Voor wat betreft de koffers dient u de airline aansprakelijk te stellen middels een aangeteknd te verzenden brief maar of dat tot succes zal leiden is ook de vraag. bent u vanaf Schiphol vetrokken , ga dan na wie de afhamndeling doet, mogelijk Aviapartners en doe daar navraag.
heebft i niet rechtstreeks geboekt maar via een reisbureau, ik zie dat Kelkoo deze my aanbiedt, ga dan na of dat reisbureau ANVR lid is. U kunt dan op basis daarvan een klacht indienen resp. beroep doen op het reisbureau.
Ook kunt u een beroep doen pop uw reisverzekering m.b.t. de vergoeding van de zoekgeraakre koffers maar in het ergste geval heeft u die niet afgesloten.
ik heb mijn reis bij zonzoekers geboekt deze is bij de anvr aangesloten maar zij zeggen dat ik mijn klacht bij fly air moet halen maar dan krijg ik te horen dat fly air weer overgenomen is door sultan express, het is allemaal een beetje wazig.
Fly air is de vliegmaatschappij dus de vervoerder ik heb mijn reis geboekt bij zonzoekers, maar zonzoekers leg de klacht neer bij fly air. Fly air is inmiddels overgenomen door sultan express en die zeg weer dat het moeilijk wordt om kosten terug te vorderen bij fly air?
Het zit allemaal een beetje ingewikkeld in elkaar voor mij
En nog het volgende gevonden.
Reizen aangeboden waarbij met Fly Air vliegen;
Adres Vestiging
Kelkoo Holding B.V. 33285657 0000
Leliegracht 10, 1015DE Amsterdam Hoofdvestiging
Ik zou die van Orlyplein 10 Cristal Tower aanschrijven als u
inderdaad die Kelkoo-reizen heeft genomen.
De Vrije Vogel
( Forum; ) Zonzoekers.com is dezelfde als Sundial Travel.nl - 'Sundial Travel.nl
Zijn zij wel lid van ANVR en SGR? Ik kan ze niet vinden
(ANVR) Lijst van leden
Hieronder vindt u de lijst van leden met de naam 'Sundial Travel.nl '.
Klik op de naam voor meer informatie. Er zijn geen resultaten gevonden.
Zonzoekers - SUNDIAL.NL
Blijft toch de vraag: "Wie is diegene waarbij u geboekt heeft!!!"
Immers, Sultana Express is nergens te vinden!
Zonzoekers wel!
Zonzoekers
Katerdonk 38 4824CR BREDA Telefoon : 0765 – 444 444 Fax
: 0765 – 444 445 E-mail : onder@sundial.nl
Bank nummer : 47.66.36.752 (AbnAmro Breda t.n.v
Sundials ZonZoekers) IBAN : NL26ABNA0476636752 BIC/SWIFT
CODE : ABNANL2A
Dit zou dan uw aanspreekpunt zijn!!
Maar ook daar heb ik weer 2 verschillende adressen KvK:
Sundial's Zonzoekers 20108604 0000
Katerdonk 38, 4824CR Breda Hoofdvestiging
Tot later wachtend op uw reaktie
M.v.gr.
De Vrije Vogel
Wat doet Kelkoo?
Op Kelkoo kunt u prijzen en producten van online winkels vergelijken. Op basis van uw eigen criteria kunt u bij Kelkoo de beste aankoop vinden.
Kelkoo streeft ernaar online winkelen op een gemakkelijke, snelle en veilige manier voor iedereen toegankelijk te maken
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer