ma
door maarten-1978 Feb 6, 2012 om 21:08
Voeding & gezondheid

Brood

Wat kan ik het beste op mijn brood doen, als ik af wil vallen?

(Ik weet dat het beste brood om af te vallen volkorenbrood is)

6915 41 Rapporteer

vladja
door vladja - Feb 6, 2012 om 21:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wil je zoet, hartig, vlees of kaas, groente-achtig (tomaat, komkommer)? In welke richting gaat je smaak?

Vladja

tenormin
door tenormin - Feb 6, 2012 om 21:53
16847 Antwoorden / 108 Vragen

halva jam, bebogeen (karamelpasta) appelstroop
rookvlees, rosbeef, roomkaasspread light, kipfilet, beenham
komkommer, tomaat, radijsjes
Geen boter, zo nodig halvarine light. Staar je trouwens niet blind op light produkten, die zijn niet zo light als je ze vergelijkt met de gewone produkten.
En een eitje kan altijd.

zwemmer
door zwemmer - Feb 6, 2012 om 22:04
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Marmite. Berezout, maar zeer gezond voor zover de wetenschap daar inmiddels ook al niet weer anders over denkt. Met mate gesmeerd kun je gerust boter gebruiken. Gun jezelf wat in afvaltijden. Dan heb je nog aardbeien en allerlei groenten waarbij de tomaat het wel erg goed doet op een stevig sneetje.

Zwemmer

snah
door snah - Feb 6, 2012 om 22:20
654 Antwoorden / 61 Vragen

Als de vraag is , wat het beste is , dan is het antwoord NIETS .

Om af te vallen moeten er minder calorien binnen komen dan eruit gaan .

Dus een eetpatroon heeft verband met een beweegpatroon , simpel gezegd er moeten meer calorien uit gaan dan er binnen komen .

Overweeg eens om zelf je brood te bakken , dit is vaak zo lekker dat beleg niet eens nodig is .

Als je van hartig houd smeer dan een klein beetje MARMITE op je brood

Rauwkost , mits niet vet bereid , en fruit , is ook goed en het stilt het hongergevoel .

Hans

ltmvz
door ltmvz - Feb 7, 2012 om 12:23
949 Antwoorden / 18 Vragen

Als je altijd (echt) volkorenbrood eet kun je erop doen wat je maar wil. Want het eten van (echt) volkorenbrood neemt de behoefte weg aan "tussendoortjes" (doordat (echt) volkorenbrood zo ontzettend voedzaam is). Als je verder ook nog zoveel mogelijk vegetarisch eet hoef je je helemaal niet meer te bekommeren om "afvallen". Je kunt dan gewoon altijd eten waar je zin in hebt. Lekker!

poltol
door poltol - Feb 7, 2012 om 13:40
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Bekijk het eesn anders.
Eet "gewoon" het volkorenbrood met "normaal" beleg.
Niet te veel erop natuurlijk.

Maar ga dan eens lekker wandelen / bewegen.
Eén uur wandelen heeft meer effect dan minder of geen beleg.

info over bewegen en verbranden

Vr.gr. poltol

inekel1953
door inekel1953 - Feb 7, 2012 om 13:49
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Maarten,

Om gezond af te vallen, is er meer nodig dan allen het aanpassen wat je op je boterham doet.
Toch om bij je vraag te beginnen, geen vetten en zoetigheid gebruiken en geen (extra) zout wat in sommige gerechten zit, zoals Marmite. Vet en zoet wordt omgezet in extra gewicht en zout houdt vocht vast in je lichaam en is ongezond. Waar het woord worst in voorkomt zijn moddervette produkten, zo ook het heerlijke croissantje bevat maar liefst bijna 170 kcal. p.st.

Wat je wel op je boterham kunt doen is magere vleeswaren zoals fricandeau, kipfilet, rookvlees en panpan kaas, deze vleeswaren bevatten maar 20 kcl, uiteraard dan ook mar één plakje te gebruiken. Het gaat er dan ook wel om, hoeveel boterhammen je eet, dat is weer afhankelijk wat je lichaam wel nodig heeft. Er wordt dan gekeken naar bv.man/vrouw, lengte, leeftijd en beroep.

Om gezond af te vallen let je op je eetgewoonte. Laat de tussendoortjes staan, als je toch trek krijgt neem dan een stuk fruit ( 2x daags) en drink veel water ( 2 á 3 liter) per dag.
Zorg vooral voor genoeg lichaamsbeweging, doe dit iedere dag, zodat je een regelmatig leefpatroon krijgt. Al kun je wegens het weer niet naar buiten maar je kunt wel trappen lopen, hier val je veel vanaf, doe dat dan 5 keer per dag. buiten niet alleen wandelen maar probeer ook stukjes te rennen en verleng de tijd en afstand iedere keer. Zo presteer je steeds beter val je op een gezonde manier af, door aan beiden te werken, je voeding en beweging.
Oh en zorg voor voldoende nachtrust.

Succes en laat nog eens horen of het je is gelukt.

M.vr.gr.,
Ineke L

zwemmer
door zwemmer - Feb 7, 2012 om 14:16
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het gaat toch alleen om het brood en niet om "hoe kan ik afvallen?"

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2012 om 14:19
16847 Antwoorden / 108 Vragen

inekel1953, wat je suggereert te doen is allemaal waar. Echter, ik weet b.v. niet of TS gezond is, beperkingen heeft; waar jouw adviezen voor de gezonde mensen gelden. Voorbeeldje: 2 á 3 liter water = voor patiënten met hartproblemen: niet goed. Teveel vocht betekent dat het hart meer moet pompen. Ik mag hooguit 1 1/2 liter vocht (incl. koffie en thee) per dag. Marmite mag dan heel erg zout zijn maar is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, wel heel gezond. Ik heb het niet over een dikke laag over je boterhammetje. Als je het over "rennen" hebt kan ik wel wegdromen, maar dat gaat niet meer. Dus ik denk dat iedereen, naar kunnen, zich zal bewegen. Maar de vraag van maarten1978 wat hij op zijn boterhammetje kan doen is helemaal niet zo moeilijk. Hij kan immers gerust alles, weer zoals altijd met mate, erop doen. Zelfs een geprakte halve banaan kan geen kwaad. (Mag ook in plakjes, hoor, haha).

inekel1953
door inekel1953 - Feb 7, 2012 om 14:23
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 7 feb 2012, 14:16]Het gaat toch alleen om het brood en niet om "hoe kan ik afvallen?"

De gehele zin is: Wat kan ik het beste op mijn brood doen, als ik af wil vallen?

Dus beide aspecten kunnen worden behandeld.

Maar zoals zwemmer vermeld:
Marmite. Berezout, maar zeer gezond voor zover de wetenschap daar inmiddels ook al niet weer anders over denkt.

is geen correct antwoord op de vraag van de TS.
"Berezout is ongezond en gelukkig is ook de wetenschap wijzer, deze weten nl ook dat het ongezond is.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 7, 2012 om 14:29
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Tenormin,

dit is geen discussieforum, ik begin daar dus ook niet (meer) aan.
Er zijn altijd enkelen die je woorden in twijfel brengen bij anderen en juist bij die mensen die om adviezen vragen. Maar als je gaat twijfelen aan mijn antwoorden, zoek het dan gerust op of vraag het na bij de huis- ( en behandelende) artsen.

Zout is ongezond (en soms zelfs funest) voor iedereen, voor mensen met een hart aandoening extra riskant.

M.vr.gr.,
Ineke L

poltol
door poltol - Feb 7, 2012 om 14:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 7 feb 2012, 14:16]Het gaat toch alleen om het brood en niet om "hoe kan ik afvallen?"

@zwemmer,

Afvallen staat zelfs twee [2] maal in de vraag van TS.

FF lezen en nadenken voor u commentaar geeft zou hier wel op z'n plaats zijn.

Vr.gr. poltol [ die zich niet aangesproken voelt ]

zwemmer
door zwemmer - Feb 7, 2012 om 15:18
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat had ik wel gelezen, maar het gaat er om dat de TS het beste op het brood kan doen als zij/hij van plan is om af te vallen, toch?

panorama
door panorama - Feb 7, 2012 om 15:52
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Maarten, Afvallen is vrij lastig, er bestaat ook koolhydraatarm brood van Atkins verkrijgbaar bij sommige bakkers. Ook kun je bij voorbeeld Zuurdesembrood nemen (dat vult veel eerder en is anders bereid). Als beleg kun je 30+ kaas nemen of beleg eens variërend met tomaten of rucola sla, komkommer. Eet verder zo volwaardig mogelijk zodat je niet te snel hongerig wordt. Beweeg daarnaast voldoende en drink voldoende water. Neem geen producten waar suiker aan is toegevoegd.
Als zoet beleg bij voorbeeld een goede suikervrije appelstroop (met alleen natuurlijke suikers van de appels verkrijgbaar in een natuurvoedingszaak of Gezond & Wel winkel). Succes ermee! Panorama

stofzuigers
door stofzuigers - Feb 7, 2012 om 16:05
75 Antwoorden / 14 Vragen

Om af te vallen kan je beter 30 + kaas gebruiken in vleeswaren zit teveel vet.
heb je al Modifast geprobeerd?? Is beter dan brood, eiwitrijker.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 7, 2012 om 16:17
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste stofzuigers,

je hebt volkomen gelijk wat betreft het goed af kunnen vallen met Modifast. Toch zitten er (te) weinig eiwitten in.

Iemand die Modifast gebruikt als ontbijt, lunch maar ook als diner, moet iedere dag bij de lunch of het diner 100 gekookte kipfilet (zonder zout maar kruiden zijn toegstaan), of 100 graam gekookte magere vis, zoals kabeljouw of koolvis ( zonder zout maar met kruiden) en twee maal in de week één hard gekookt ei.

Bij hongerig gevoel, fruit of rauwkost toevoegen.

M.vr.gr.,
Ineke L

inekel1953
door inekel1953 - Feb 7, 2012 om 16:23
323 Antwoorden / 2 Vragen

Excusus, kabeljouw moet natuurlijk kabbeljauw zijn

su
door superklaver - Feb 7, 2012 om 16:51
68 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je het beste op brood kan doen is toch nog een lastige vraag. Dit ligt er inderdaad aan of iemand gezond is ja of nee. Heb je een verminderde nierfunctie (zoals ik heb), dan moet je oppassen met zout en eiwittten. dus minder vlees(waren) en zelf geen zout toevoegen. Maar dan moet je juist meer koolhydraten en vetten binnenkrijgen. dus wel boter op brood en zoet beleg is dan een goede optie. Heb je hier geen last van dan kan je magere vleeswaren, appelstroop of vruchtenhagel nemen.of neem ipv een broodje eens een keer een knackebrood (volkoren) of een plak ontbijtkoek. Het is trouwens voor niemand gezond om veel eiwitten binnen te krijgen. het gaat erom dat je van alles voldoende binnenkrijgt. dus ook koolhydraten en vetten. Mocht je er niet uitkomen zou ik toch eens naar de dietist gaan. Die weet het nog het beste.

tdehond
door tdehond - Feb 7, 2012 om 17:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op dinsdag 7 feb 2012, 16:17]Beste stofzuigers,

je hebt volkomen gelijk wat betreft het goed af kunnen vallen met Modifast. Toch zitten er (te) weinig eiwitten in.

Iemand die Modifast gebruikt als ontbijt, lunch maar ook als diner, moet iedere dag bij de lunch of het diner 100 gekookte kipfilet (zonder zout maar kruiden zijn toegstaan), of 100 graam gekookte magere vis, zoals kabeljouw of koolvis ( zonder zout maar met kruiden) en twee maal in de week één hard gekookt ei.

Bij hongerig gevoel, fruit of rauwkost toevoegen.

M.vr.gr.,
Ineke L
Modifast lijkt mij geen goed idee. Ook omdat het onnodig duur is.

Begin de dag eens met 2 volkorenboterhammen met pindakaas. Dat vult goed tot de koffiepauze waar u b.v. een appel zou kunnen eten. Drink een glas water bij de koffie en voor elke maaltijd.
Een goed ontbijt voorkomt snacken en u wordt hier niet dik van.

ltmvz
door ltmvz - Feb 7, 2012 om 17:42
949 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom geen 5 boterhammen met pindakaas (bijvoorbeeld) en de koffiepauze met appel achterwege laten?

inekel1953
door inekel1953 - Feb 7, 2012 om 17:58
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 7 feb 2012, 17:36][quote=inekel1953 schreef op dinsdag 7 feb 2012, 16:17]Beste stofzuigers,

je hebt volkomen gelijk wat betreft het goed af kunnen vallen met Modifast. Toch zitten er (te) weinig eiwitten in.

Iemand die Modifast gebruikt als ontbijt, lunch maar ook als diner, moet iedere dag bij de lunch of het diner 100 gekookte kipfilet (zonder zout maar kruiden zijn toegstaan), of 100 graam gekookte magere vis, zoals kabeljouw of koolvis ( zonder zout maar met kruiden) en twee maal in de week één hard gekookt ei.

Bij hongerig gevoel, fruit of rauwkost toevoegen.

M.vr.gr.,
Ineke L
Modifast lijkt mij geen goed idee. Ook omdat het onnodig duur is.

Begin de dag eens met 2 volkorenboterhammen met pindakaas. Dat vult goed tot de koffiepauze waar u b.v. een appel zou kunnen eten. Drink een glas water bij de koffie en voor elke maaltijd.
Een goed ontbijt voorkomt snacken en u wordt hier niet dik van.

Beste Tde Hond,

het klopt wat je schrijft, ik had al eerder zie " inekel1953 dinsdag 7 feb 2012, 13:49"geschreven wat een gezonde manier is om af te vallen.

Wat de Modifast betreft, ik reageerder hiermee op de reactie van Stofzuigers
omdat in enkele (uiterste) situaties het wil gebeuren dat iemand via een specialist/ diëtiste wordt geadviseerd Modifast te gebruiken.
In zo'n speciale situatie wordt er vaak een deel vergoed via de bijzondere bijstand van de gemeente.
Dit wordt dan weer aangevraagd via het maatscha[ppelijk werk dat verbonden is aan het betreffende ziekenhuis.

stofzuigers
door stofzuigers - Feb 7, 2012 om 18:06
75 Antwoorden / 14 Vragen

@ Ineke:

Modifast mag je als ontbijt en lunch gebruiken, staat ook op de verpakkng!!
Maar 3 x per dag is NIET de bedoeling, s'avonds eet je gewoon je warme hap.
Met mate, dus geen bord vol, ben zo 16 kilo afgevallen.

stofzuigers
door stofzuigers - Feb 7, 2012 om 18:11
75 Antwoorden / 14 Vragen

@ tdehond,

Je doet met 1 bus modifast 1 week a 26 Euro, je bespaard dan ook op je boodschappen budget.
In pindakaas zitten SLECHTE vetten, dit wordt ookniet geadviseerd
door een dietieste van het ziekenhuis!!

inekel1953
door inekel1953 - Feb 7, 2012 om 18:23
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stofzuigers schreef op dinsdag 7 feb 2012, 18:06]@ Ineke:

Modifast mag je als ontbijt en lunch gebruiken, staat ook op de verpakkng!!
Maar 3 x per dag is NIET de bedoeling, s'avonds eet je gewoon je warme hap.
Met mate, dus geen bord vol, ben zo 16 kilo afgevallen.

Beste Stofzuigers,

Modifast kun je zo kopen, op eigen verantwoording of als advies om dat eens te proberen om af te vallen. Je kunt de maaltijden vervangen zoals voorgeschreven door de behandelaar. ( arts of dietiste) Deze mensen kennen de persoon en weten de medische achtergrond en de noodzaak om af te vallen en daarbij de huidige "gezondheid" van de persoon.

Het komt om die reden wel degelijk voor dat er uitsluitend Modifast wordt gebruikt, doch kan nodig zijn middels een medische indicatie. Toch moet het dan wel worden aangevuld zoals ik eerder heb omschreven, met 100 gr. gekookte magere vis of kipfilet of 2 maal in de week een hard gekoot ei.

eenigma
door eenigma - Feb 7, 2012 om 18:42
252 Antwoorden / 14 Vragen

Ik miste nog de magere smeerkaas en wat dunne plakjes appel is ook lekker en gezond, vermijd halvarines en dergelijke producten want die bevatten vaak transvetten en zijn daarmee heel slecht voor je gezondheid je kan beter heel weinig maar wel echte roomboter gebruiken.

Je zegt ik weet dat volkorenbrood het best is en dat is ook zo maar er is heel veel ongezond volkorenbrood dat vol suiker zit en donker is gemaakt met stroop of gebrand meel. Je denkt dan een donker volkorenbrood dus heel gezond brood te eten maar je wordt zwaar in de maling genomen en kan net zo goed en witte boterham nemen, heeft precies dezelfde uitwerking op je bloedsuikerspiegel en verzadiging.

Als je een reformwinkel in de buurt hebt kan je daar terecht voor volkorenbrood dat ook echt dat is. Denk er wel om dat dit brood sneller oud wordt omdat er geen broodverbeteraar en troep in zit om het langer vers te houden, goed is ook biologisch allison van Albert Heijn, ook dit brood wordt sneller oud dan "gewoon" brood dus wat meer roosteren of een tosti met magere kaas maken.

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2012 om 18:45
16847 Antwoorden / 108 Vragen

off topic bijdrage verwijderd - de redactie

grindweg
door grindweg - Feb 7, 2012 om 21:51
2308 Antwoorden / 28 Vragen

neem ook koolhydraat vrij brood.
let op de produkten die u eet neem ze ook zonder koolhydraten

ja
door jans2 - Feb 8, 2012 om 12:56
311 Antwoorden / 4 Vragen

Alle informatie die u nodig heeft vind u bij het voedingscentrum: http://www.voedingscentrum.nl/nl.aspx

da
door dajennetje - Feb 14, 2012 om 09:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hartig:
Kipfilet, Kalkoenfilet, Fricandeau, Rookvlees, Rosbief, Kaas tot max 30+ (PanPan komijnekaas en Milner extra belegen zijn erg lekker!).

Zoet:
Kan je beter achterwege laten maar heb je er toch behoefte aan, kies dan een lightproduct (let hierbij op het aantal caloriën en vergelijk de producten).

Maak je boterham voedzamer en zichtbaar beter gevuld (lees:feestelijker) door er wat sla, tomaat, komkommer o.i.d. op te leggen.

Succes met afvallen en mocht het niet lukken, breng eens een bezoekje aan de Weight Watchers. Ik heb daar zelf erg goede ervaringen mee.

Gr. Diane

th
door theo sprong - Jul 23, 2012 om 13:44
27 Antwoorden / 9 Vragen

van brood val je niet af !! mijn vrouw en ik lopen bij een dietist . bij koffie een stukje fruit wat maakt niet uit . en tussen de middag 2 sneetjes volkoren brood met magre vlees rookvlees of flietamericaan, of 20 of 30 plus kaas . en bij de thee pauze ook weer een stukje fruit . en s,avonds met warm eten zoveel mogelijk vers voedsel , en de rest sporten dan val je best wel af .

tdehond
door tdehond - Jul 23, 2012 om 14:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik begin al jaren de dag met 2 boterhammen of ontbijtbiskwie's met pindakaas.

Het ontbijt wordt wel gevolgd door een wandeling van minimaal een half uur of zoals de laatste dagen eerst een wandeling en erna nog een fietstochtje van ongeveer een half uur. Dan zijn de honden daarna moe. Vandaar dat een goed ontbijt nodig is.

Het valt wel mee met de ongezonde vetten in pindakaas.
zie Hier

Ik heb een BMI van 19.4. Ik heb een prachtige bloeddruk, dus ik neem aan dat mijn vaten nog niet geplamuurd zijn. De laatste cholesterol meting was een paar jaar geleden goed.

Een goed ontbijt voorkomt dat je honger krijgt en gaat snacken.

Als u bang bent voor pindakaas is mager broodbeleg een goed alternatief. Daar red ik het niet mee met de hoeveelheid aktiviteit wat er na het ontbijt plaats vindt.

Als men wilt afvallen is voldoende beweging een must. Als het mogelijk is: powerwalk is een goede bewegingsvorm voor mensen met overgewicht.

klik op hier

=stofzuigers schreef op dinsdag 7 feb 2012, 18:11: @ tdehond,

Je doet met 1 bus modifast 1 week a 26 Euro, je bespaard dan ook op je boodschappen budget.
In pindakaas zitten SLECHTE vetten, dit wordt ookniet geadviseerd
door een dietieste van het ziekenhuis!!

tenormin
door tenormin - Jul 23, 2012 om 14:54
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@tdehond, hebben we ook iets gemeen ;-) : 2 sneden heerlijk bruin oerbrood en pindakaas. Daar stopt de gelijkenis. Ik "neem" de rollator i.p.v. de fiets, maar toch..is ook bewegen.

th
door theo sprong - Jul 23, 2012 om 14:58
27 Antwoorden / 9 Vragen

wij nemen s,morgen een shkae van magere melk !! dieet pro heet dat en verder . veel wandelen dat is ook goed

ka
door katja1000 - Jul 23, 2012 om 15:08
26 Antwoorden / 4 Vragen

Afvallen doe je vaak al wanneer je stopt met snoepen tussendoor en zoete dranken / snacks/chips e.d.
Wanneer je gezond eet (volkorenbrood, groente, fruit, gewoon beleg normale portie warme maaltijd) en wat meer beweegt val je vaak al af.
DUs zonder alles mager op je brood. Je kunt beter smaakvol eten dan gekunstelde light produkten, verzonnen door de industrie die veelal duurder zijn.

Dan zul je langzaam afvallen, en dat is vele malen beter en gezonder. Dan wen je je vanzelf een gezonde voeding aan.
Ga anders eens naar een dietist, die zal je vragen wat je zo al eet en een persoonlijk advies geven.

ka
door katja1000 - Jul 23, 2012 om 15:10
26 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 23 jul 2012, 14:21]Ik begin al jaren de dag met 2 boterhammen of ontbijtbiskwie's met pindakaas.

Het ontbijt wordt wel gevolgd door een wandeling van minimaal een half uur of zoals de laatste dagen eerst een wandeling en erna nog een fietstochtje van ongeveer een half uur. Dan zijn de honden daarna moe. Vandaar dat een goed ontbijt nodig is.

Het valt wel mee met de ongezonde vetten in pindakaas.
zie Hier

Ik heb een BMI van 19.4. Ik heb een prachtige bloeddruk, dus ik neem aan dat mijn vaten nog niet geplamuurd zijn. De laatste cholesterol meting was een paar jaar geleden goed.

Een goed ontbijt voorkomt dat je honger krijgt en gaat snacken.

Als u bang bent voor pindakaas is mager broodbeleg een goed alternatief. Daar red ik het niet mee met de hoeveelheid aktiviteit wat er na het ontbijt plaats vindt.

Als men wilt afvallen is voldoende beweging een must. Als het mogelijk is: powerwalk is een goede bewegingsvorm voor mensen met overgewicht.

klik op hier

[quote=stofzuigers schreef op dinsdag 7 feb 2012, 18:11]@ tdehond,

Je doet met 1 bus modifast 1 week a 26 Euro, je bespaard dan ook op je boodschappen budget.
In pindakaas zitten SLECHTE vetten, dit wordt ookniet geadviseerd
door een dietieste van het ziekenhuis!!.

Pure pindakaas (dus zonder toegvoegde plantaardige vetten) bevat gezond vet!
Modifast is een flink bewerkt poedertje. daarmee leer je geen gezond voedingspatroon aan.

th
door theo sprong - Jul 23, 2012 om 15:12
27 Antwoorden / 9 Vragen

zo is dat wij lopen ook bij een dietist. je krijgt echt goed advies !!en van brood alleen val je niet af !! er zitten ddaar ook carolienen in en dat meen .

jo
door jorisw - Jul 23, 2012 om 15:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet alleen het beleg maar ook de hoeveelheid brood. Brood bevat veel koolhydraten en die helpen niet bij afvallen. Koolhydraten worden het eerst verbrand door je lichaam, waardoor de vetreserves niet worden aangesproken (ook niet al je meer gaat bewegen). Minder brood eten (maar ook minder pasta, aardappels en ander koolhydraat leveranciers) en meer eiwitten eten. Maar let wel op dat je niet te eenzijdig gaat eten. Helemaal geen koolhydraten is ook niet goed.

tdehond
door tdehond - Jul 23, 2012 om 15:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dit is een leuke site die het kiezen gemakkelijker maakt:
klik op Hier

Dan kan uitgeprobeerd worden of u tot de koffie geen zin heeft in iets lekkers tussendoor.

Koolhydraten kunnen m.i. prima gebruikt worden in een dieet.

Koolhydraten, 4 KCal per gram
Vetten, 9 KCal per gram
Eiwitten, 4 KCal per gram

Een goed idee is om alcohol te laten staan als je wilt afvallen:
Alcohol, 7 KCal per gram

th
door theo sprong - Jul 23, 2012 om 19:39
27 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 23 jul 2012, 15:57]Dit is een leuke site die het kiezen gemakkelijker maakt:
klik op Hier

Dan kan uitgeprobeerd worden of u tot de koffie geen zin heeft in iets lekkers tussendoor.

Koolhydraten kunnen m.i. prima gebruikt worden in een dieet.

Koolhydraten, 4 KCal per gram
Vetten, 9 KCal per gram
Eiwitten, 4 KCal per gram

Een goed idee is om alcohol te laten staan als je wilt afvallen:
Alcohol, 7 KCal per gram

brainless
door brainless - Jul 23, 2012 om 19:49
324 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond
Ik eet nu koolhydratenarm.
Dit wil zeggen, ik eet best wel eens een lekker boterham, maar ik let wel op.
Weinig tot geen: aardappels, pasta, brood, fruit
Maar veel! groenten (incl komkommer, tomaat, champignons), kaas, eieren en ook redelijk wat vlees.
Daardoor ben ik eindelijk afgevallen en al maanden stabiel in mijn gewicht.

Zodra ik enkele tijd weer "normaal" brood/aardappels eet, dan kom ik weer gestaag aan.
Mijn cholesterol is goed (medicijnvrij, ben "gezegend met FH)), mijn BMI is van 30/31 gezakt naar 22.
En dat terwijl ik veel meer calorieën binnen krijg dan met mijn dieet.

ka
door katja1000 - Sep 5, 2012 om 13:40
26 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 23 jul 2012, 15:16]Het is niet alleen het beleg maar ook de hoeveelheid brood. Brood bevat veel koolhydraten en die helpen niet bij afvallen. Koolhydraten worden het eerst verbrand door je lichaam, waardoor de vetreserves niet worden aangesproken (ook niet al je meer gaat bewegen). Minder brood eten (maar ook minder pasta, aardappels en ander koolhydraat leveranciers) en meer eiwitten eten. Maar let wel op dat je niet te eenzijdig gaat eten. Helemaal geen koolhydraten is ook niet goed.

Voeding bestaat uit koolhydraten, eiwitten en vetten. Koolhydraten bestaan weer uit de snelle koolhydraten (suikers, honing, fruit) en de langzame (brood, aardappelen rijst pasta). Juist deze laatste groep (van plantaardige oorsprong) bevat veel vitaminen, mineralen, spoor-elementen. OVerigens fruit ook.
Het advies is juist om veel granen, fruit en groente te eten (plantAARDIG)
Want, eet je weinig koolhydraten dan zul je dus meer vetten en eiwitten eten, en die eten we vaak al erg veel (hamburgers,worst, vet (en goedkoop!) vlees/bitterballen/bladerdeeghapjes/croissants/alle zoutjes)
Dus stop met dat ongezonde koolhydraatarme dieet. Dat is niet gezond.