al
door alrik Jan 8, 2014 om 15:58
Voeding & gezondheid

Eigen risico voor trekken verstandskies

Ongeveer een half jaar geleden heb ik in het ziekenhuis een verstandskies laten trekken. Hiervoor had ik een verwijzing van de tandarts die dit niet aandurfde.
Nu blijkt dit onder het eigen risico te vallen en zit ik met een dikke rekening waar ik het eigenlijk niet mee eens ben, omdat:

De afgesloten zorgverzekering Ditzo, vergoed mij 100% tandheelkundige hulp (ook chirurgisch) tot €500.
Maar... omdat het ziekenhuis dit declareert als ziekenhuiszorg en geen tandheelkundige zorg valt het niet onder deze vergoeding.

De zorgverzekeraar zegt het alleen te kunnen vergoeden als het als tandheelkundige zorg gedeclareerd zou worden. En het ziekenhuis zegt dit niet te mogen doen, aangezien ze dan fraude zouden plegen.

Zelf krijg ik het idee dat de verzekering zoekt naar de mazen in de wet, om zelf zo weinig mogelijk te hoeven vergoeden.

Hoe zit dit nou precies en wat kan ik hier nog mee?
Mijn standpunt is namelijk; dat ik tandheelkundige zorg heb ontvangen en dit volledig vergoed zou moeten worden (zonder eigen risico), ongeacht de locatie of de opleiding van het uitvoerende personeel.

Ben erg benieuwd naar jullie insteek.

34191 48 Rapporteer

getty
door getty - Jan 8, 2014 om 16:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is heel gebruikelijk dat de kosten van de kaakchirurg onder het eigen risico vallen. Dit is zeker niet ongewoon. Als het gewone tandzorg was geweest had de tandarts het kunnen doen, nu vereiste het blijkbaar specialistische zorg. Ik denk dat er niets aan te doen is en u de nota zult moeten betalen.

al
door alrik - Jan 8, 2014 om 17:06
14 Antwoorden / 1 Vragen

Dat het gebruikelijk is begrijp ik ook, ik hoor het overal om mij heen.
Mijn punt is echter het volgende:

- het ging om het chirurgisch verwijderen van de verstandskies, in het ziekenhuis.
- in mijn ogen is dat tandheelkunde en volgens mijn polis word ook deze specialistische tandheelkunde vergoed.
- ziekenhuis declareert het echter als "ziekenhuiszorg".
- ziekenhuiszorg word niet vergoed.

Ik heb dus een bepaalde vorm van zorg ontvangen die ik vergoed zou moeten krijgen, maar doordat het ziekenhuis dit verplicht (hun woorden) als "ziekenhuiszorg" moet declareren krijg ik de rekening zelf voor de kiezen.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U krijgt specialistische tandheelkunde door een kaakchirurg wel degelijk vergoed, alleen is hier simpelweg het eigen risico op van toepassing.

Het heeft dus niets te maken met de omschrijving als ziekenhuiszorg.

zoekster
door zoekster - Jan 8, 2014 om 17:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit blijft een terugkerend probleem. Het beste is toch (als je een AV tandzorg hebt) een kordate tandarts te nemen die niet terugschrikt voor het stevige werk.

ph
door philip36 - Jan 8, 2014 om 18:46
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het ziekenhuis nu nog een rekening stuurt voor tandheelkundige hulp sturen ze 2 rekeningen want de eerste voor ziekenhuishulp blijft staan of is al vergoed, dus fraude.
Als het ziekenhuis toegeeft dat het een tandheelkundige behandeling betreft zou u kunnen vragen of ze een correctie op de declaratie willen sturen of aan u meegeven met als aanvulling tandheelkundige behandeling.
Ik zou kunnen overwegen om een klacht bij het ziekenhuis indienen dat ze een algemene omschrijving op de declaratie vermelden waardoor u het niet vergoed krijgt.
U ziet, ik zou erg veel moeite doen tot het opgelost wordt.

ph
door philip36 - Jan 8, 2014 om 18:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou kunnen overwegen moet natuurlijk zijn U zou kunnen overwegen

Cookies
door Cookies - Jan 8, 2014 om 18:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een kaakchirurg is een specialist en specialistenzorg valt onder de basisverzekering, dus eigen risico betalen. Zo simpel is dat.

ph
door philip36 - Jan 8, 2014 om 19:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Er wordt gesproken over € 500 tandheelkundige hulp, dat is toch geen basisverzekering.

al
door alrik - Jan 8, 2014 om 19:13
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had het ziekenhuis reeds al om een correctie gevraagd, maar zij zeggen verplicht te zijn het zo te declareren. Dan komt het inderdaad neer op mijn basisverzekering en zit ik ook aan het eigen risico.

Jammer maar zal me er bij neer moeten leggen.

al
door alrik - Jan 8, 2014 om 19:15
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had inderdaad de meest uitgebreide tandmodule afgesloten.
Maar goed, door de vorm van declareren, waartoe het ziekenhuis blijkbaar verplicht is. Haalt die tandmodule dus niks uit.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=alrik schreef op woensdag 8 jan 2014, 19:15]Ik had inderdaad de meest uitgebreide tandmodule afgesloten.
Maar goed, door de vorm van declareren, waartoe het ziekenhuis blijkbaar verplicht is. Haalt die tandmodule dus niks uit.

Het heeft niets met het ziekenhuis van doen of met de vorm van declareren. Het ligt aan Uw tandarts dat hij dus die verstandskies niet wilde trekken.

U bent met uw tandverzekering verzekerd van hulp door een tandarts en specialistische zorg door een kaakchirurg, valt daar niet onder.

Dus zoals zoekster al schreef een flinkere tandarts opzoeken.

zw
door zwaardvis - Jan 8, 2014 om 19:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Tja, en als de opticien de sterkte van je ogen meet is het gratis. Maar laat je de oogarts in het ziekenhuis de sterkte meten en een recept uitschrijven, kost dat 240 euro of zo die onder het eigen risico valt, als dat nog niet op is..... Alles wat in het ziekenhuis gebeurt is specialistenhulp en valt onder de basisverzekering.

al
door alrik - Jan 8, 2014 om 20:12
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 8 jan 2014, 19:26]
Het heeft niets met het ziekenhuis van doen of met de vorm van declareren. Het ligt aan Uw tandarts dat hij dus die verstandskies niet wilde trekken.

U bent met uw tandverzekering verzekerd van hulp door een tandarts en specialistische zorg door een kaakchirurg, valt daar niet onder.

Dus zoals zoekster al schreef een flinkere tandarts opzoeken.
In mijn aanvullende polis staat wel beschreven dat kaakchirurgie volledig word vergoed. Vandaar dat ik het afdoe op de vorm van declareren.

Maar goed, weet iemand nog een tandarts die een verstandskies, die tegen de aangezichtszenuw aanligt en onder de andere kiezen is gegroeid eruit durft te halen hou ik me aanbevolen ;)
Het ging ook absoluut niet om een simpele ingreep dus kijk mijn tandarts daar niet op aan.

De (aanvullende) polis deed mij in ieder geval vermoeden dat het vergoed zou worden. Maar de zaak is me nu wel duidelijk.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou dan die aanvullende polis nog maar eens goed bestuderen, vermeld hier anders de verzekeraar en welke aanvullende u heeft. U moet het echt verkeerd begrepen hebben.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry, Ditzo over het hoofd gezien.

al
door alrik - Jan 8, 2014 om 21:02
14 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad Ditzo (om precies te zijn; Basis + ZorgGoed + TandBest).

En denk de valkuil al wel te hebben gevonden, ik denk dat het hem vooral om het woordje "normale" gaat.

=Ditzo:
https://mijnzorg.ditzo.nl/Repository/Documents/2013/2013_Polisvoorwaarden_aanvullende_verzekeringen.pdf: 100%, tot een maximum van € 500 per kalenderjaar.

Een vergoeding voor de volgende normale tandheelkundige behandelingen:

•(half)Jaarlijkse controle
•Röntgenfoto
•Gebitsreiniging
•Plaatselijke verdoving
•Vullen van gaatjes in tanden en
kiezen
•Chirurgische ingrepen
•Wortelkanaalbehandeling

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb even de tandverzekering van 2014 bestudeerd. En ik moet zeggen, u hebt, gedeeltelijk, gelijk. Heel ongebruikelijk valt een chirurgische behandeling door de kaakchirurg ook onder de dekking van deze verzekering. In 2014 voor 75%.

2013 kon ik niet zo gauw vinden.

Maar hoe men bij een kaakchirurg terecht kan zonder dat het ziekenhuis declareert, zou ik niet weten. Zijn er dan vrijgevestigde kaakchirurgen?

Als ik u was zou ik een officiële klacht indienen. En als dat dan officieel afgewezen wordt, verder gaan in het klachtencircuit.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry vergat de link

Klik hier

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar er staat op bladzijde 18 onderaan dat zij ook de kosten vergoeden van een kaakchirurg. Met iets "normaals" ga je niet naar een kaakchirurg toe.

Klik hier

Je zou eerder zeggen dat als een kaakchirurg iets normaals doet, dat dat dan niet vergoed zou worden, want hij is stukken duurder dan een tandarts.

Ik liet het er niet bij zitten.

al
door alrik - Jan 8, 2014 om 21:27
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 8 jan 2014, 21:07]
2013 kon ik niet zo gauw vinden.

Maar hoe men bij een kaakchirurg terecht kan zonder dat het ziekenhuis declareert, zou ik niet weten. Zijn er dan vrijgevestigde kaakchirurgen?

Als ik u was zou ik een officiële klacht indienen. En als dat dan officieel afgewezen wordt, verder gaan in het klachtencircuit.
Dit zijn de polisvoorwaarden van 2013, pagina 20 gaat over de tandheelkundige zorg.

Een vrijgevestigde kaakchirurg zou dan inderdaad de uitkomst kunnen zijn.

Maar naar het lijkt heb ik dus wel een punt?
Uw linkje voor het maken van een officiële klacht werkt niet, waar wou u precies naar verwijzen?

En uiteraard bedankt voor de reacties

zoekster
door zoekster - Jan 8, 2014 om 21:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

tijger1 bedoelt deze

KLIK

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien is de kortste weg naar succes, contact opnemen met de kaakchirurg. De zaak uitleggen en hem een verklaring vragen waarin staat dat u op verwijzing van de tandarts dan en dan die verstandskies heb laten trekken en waarom dat door hem moest gebeuren.

Dan kunt u bij Ditzo aantonen dat die kosten ziekenhuiszorg op die kaakchirurg betrekking hadden.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2014 om 11:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoekster bedankt.

@alrik

Mijns inziens hebt u zeker een punt. In veel eerdere reacties ging ik eigenlijk uit van de "normale" gang van zaken bij een tandartsverzekering, waarin de kaakchirurg na verwijzing door een tandarts, onder de basisverzekering valt. Niet eerst de polis bestudeerd sorry.

Tenslotte staat bij Ditzo behandeling door de kaakchirurg echt benoemd bij de vergoeding, en blijkbaar in 2013 ook nog 100%. Ook chirurgische behandelingen worden vergoed. Wat wil men eigenlijk nog meer?

Op de nota's van mijn verzekeraar staat altijd precies wat en door wie iets is gedaan. Uw ziekenhuis hoeft helemaal geen fraude te plegen, als zij simpel willen verklaren wat voor arts en wat voor behandeling daar verricht is. Dat is dus gewoon onwil.

Dat Ditzo, als de omschrijving slechts "ziekenhuiszorg" is, niets ten laste van de aanvullende verzekering brengt, is logisch. Mijns inziens moet u dus ook bij het ziekenhuis zijn om een aanvullende verklaring te krijgen. De gegeven link is daarvoor niet het kuiste adres, dat hebt u nodig bij een klacht over een zorgverzekeraar.

Ik denk dat u beter terecht kunt bij het College voor Zorgverzekeringen.

Succes.

al
door alrik - Jan 9, 2014 om 12:00
14 Antwoorden / 1 Vragen

Allereerst allemaal bedankt voor de antwoorden, vooral ook tijger1.
Ik heb zojuist (nogmaals) contact opgenomen met het ziekenhuis voor nadere uitleg van de factuur, zodat het eventueel vergoed kan worden.

Het ziekenhuis stelt nou een brief op, dat ik onder verwijzing van mijn tandarts, op die en die datum, door die en die chirurg, die ene kies heb laten trekken. Deze brief zal ik opnemen in mijn bezwaar naar Ditzo.

Het is nu dus even afwachten, maar ik zal de uitkomst laten weten.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2014 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dan komt er in ieder geval schot in, dat is mooi. Lees graag de uitkomst.

turboterry
door turboterry - Jan 10, 2014 om 12:51
14 Antwoorden / 0 Vragen

Deze tandheelkundige zorg hebt u in een ziekenhuis gehad. Ziekenhuiszorg valt onder de basisverzekering. Uw zorgverzekering heeft de kosten ook aan het ziekenhuis/de specialist vergoed. En het is nou eenmaal zo dat vrijwel alle zorg vergoed uit de basisverzekering een eigen risicobedrag tot maximaal € 350 (2013) met zich meebrengt. Dus daar zult u echt niet onderuit komen. Hooguit kunt u proberen om bij uw zorgverzekering een betalingsregeling te treffen om het bedrag in termijnen te betalen als u het niet ineens kunt betalen.

al
door alrik - Jan 10, 2014 om 12:56
14 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie turboterry.
In principe moet ik je inderdaad gelijk geven, feit blijft wel dat in mijn aanvullende verzekering duidelijk beschreven staat, dat de aanvullende verzekering de ontvangen zorg (chirurgische ingrepen) vergoed.
Puur om deze reden maak ik er nu ook een zaak van, niet geschoten is altijd mis.

anglo
door anglo - Jan 10, 2014 om 13:11
95 Antwoorden / 22 Vragen

beste turboterry,
ik loop bij de oogspecialist en de cardioloog
minimaal 1 x per jaar
en heb nog NIETS van mijn eigen risico hiervoor zien afschrijven.....
dus ik begrijp niet waarom alrik wel eerst eigen risico moet betalen

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2014 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@anglo

Die nota komt dan nog wel.

En als u de vraag leest dan weet u waarom de Ts moet betalen. Er staat namelijk op de nota Ziekenhuiszorg en niet behandeling door kaakchirurg.

Ook Turboterry heeft de reacties niet gelezen.

anglo
door anglo - Jan 10, 2014 om 13:30
95 Antwoorden / 22 Vragen

tijger1, ik heb de vraag en alle antwoorden gelezen voordat ik antwoordde
van mij is toch ook ziekenhuiszorg? en ik heb (nog) niet hoeven betalen.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2014 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@anglo

De bedragen voor het eigen risico kunnen nog tot vijf jaar worden ingevorderd. Dus reserveren.

al
door alrik - Jan 10, 2014 om 13:43
14 Antwoorden / 1 Vragen

We zullen vanzelf zien hoe het uitpakt. Eerst is het nog even wachten op de specificatie van het ziekenhuis, daarna gaat de brief naar de verzekering, en die heeft daarna 4 weken de tijd te reageren.

Er zal dus wel even overheen gaan, maar zal de uitkomst zeker laten weten.

hi
door hipppo - Jan 10, 2014 om 21:36
303 Antwoorden / 2 Vragen

Kan die onkundige tandarts niet (gedeeltelijk) aansprakelijk gesteld kunnen worden? Je neemt een tandarts in de veronderstelling dat die vakkundig en van alle markten thuis is. Dat blijkt niet zo te zijn. Was het trekken van die verstandskies werkelijk zo moeilijk dat daarvoor een kaakchirurg ingeschakeld moest worden? Had niet gewoon een andere tandarts te hulp geroepen kunnen worden?

kj
door kje - Jan 11, 2014 om 14:44
9 Antwoorden / 3 Vragen

In aansluiting op hetgeen hiervoor al is gezegd nog het volgende. In de verzekeringsvoorwaarden wordt nog wel verwezen naar tandheelkundige behandelcodes. Voor zover mij bekend, geven die aan of iets onder tandheelkundige zorg valt. De vraag is of de behandeling die u hebt ondergaan daar onder te scharen is. Het zou mij niet verbazen als dat niet het geval is, maar dat maakt de voorwaarden mi wel op zijn minst onduidelijk en zelfs enigszins misleidend nu “chirurgische ingrepen” door een “kaakchirurg” in algemene zin zo expliciet worden vermeld. Welke zijn dat dan? Ben benieuwd of Ditzo dit ook zo ziet. Of moet je je als leek eerst nog in de behandelcodes gaan verdiepen.
Uitgangspunt is volgens mij – normaal gesproken - overigens helder, ik lees bij mijn verzekering: “kaakchirurgie door kaakchirurg met uitzondering van het aanbrengen van implantaten, behandeling van tandvlees en ongecompliceerde extracties” valt onder basisverzekering en dus het eigen risico. Dat is ook niet onlogisch omdat er anders een verkapte tandartsverzekering in het basispakket zou zitten.
Tot slot: eigenlijk te gek dat je als klant van zowel je verzekering als het ziekenhuis dit allemaal zelf maar moet oplossen. Waarschijnlijk gaat het ook nog eens om een zorgaanbieder die zelf ook een contract met de verzekeraar heeft. Klantvriendelijkheid stopt als zo vaak na het innen van de premie.

ma
door manwijf - Jan 11, 2014 om 17:57
574 Antwoorden / 1 Vragen

@alrik
Ter informatie nog even dit: iedere DBC (=Diagnose Behandel Combinatie) in een ziekenhuis heeft een naam cq nummer. Dit nummer vindt u terug op de nota van het ziekenhuis als het goed is.

DBC die ziekenhuiszorg heet, heb ik nog nooit van gehoord. Onzin benaming. Alle zorg in het ziekenhuis is immers ziekenhuiszorg. Neemt een zorgverzekering ook geen genoegen mee.

Bij openen vd DBC wordt ingevoerd door de arts of zijn secretaresse:
Datum eerste polibezoek
Aantal en soorten verrichtingen d.m.v. codes
Eventuele opname
Controle bezoek
Afsluiten DBC en versturen nota naar zorgverzekeraar
Die prijs komt niet uit de lucht vallen. Het is de prijs die met individuele zorgverzekeraars is afgesproken. Kan dus jaarlijks veranderen.

Vraag bij patiëntenadministratie en/of de secretaresse van de specialist dus de DBC code. Het aantal verrichtingen gedaan, is in principe onbelangrijk, omdat er voor iedere DBC een vaste prijs is afgesproken.

al
door alrik - Jan 12, 2014 om 13:23
14 Antwoorden / 1 Vragen

@ Hippo
Hier heb ik al eerder een beetje sarcastisch op gereageerd, maar dan nu toch maar even serieus. Het trekken van deze verstandskies was redelijk gecompliceerd om meerdere redenen.
- Hij lag gedeeltelijk onder de andere kiezen.
- Hij lag gedeeltelijk onder bot wat verwijderd moest worden.
- Hij lag tegen mijn aangezichtszenuw aan.
Vooral dit laatste is een belangrijk punt. De kies moest geslepen en gebroken worden zonder de aangezichtszenuw te beschadigen. Zou deze namelijk beschadigen is de kans groot gedeeltelijk het gevoel in de kaken en tong te verliezen.
Dat een tandarts zich daar de vingers niet aan wil branden, kan ik begrijpen.

@ kje
Dit is inderdaad ook precies hoe ik het bekijk. Ik begrijp volledig dat de ontvangen zorg normaal gesproken onder de basis zou vallen, en dat hierop het eigen risico van sprake is. Echter doen mijn polisvoorwaarden anders overkomen en kan ook niks vinden dat dit tegenspreekt.
Ik beroep me dan ook op de door hun opgestelde voorwaarden.

@ manwijf
De term ziekenhuiszorg heeft ook bij het ziekenhuis zelf voor vraagtekens gezorgd. Zij beweren ook de declaratie te hebben gespecificeerd naar mijn zorgverzekering, echter beweerd Ditzo anders. Dit laat ik verder even in het midden aangezien ik het in mijn bezwaar alsnog specificeer.
Een DBC code heb ik niet ontvangen van het ziekenhuis, wel een AGB code en uitleg wat zij precies bij mij hebben gedaan. In deze uitleg staan alle punten die u onder de DBC code noemt, en ga er dus vanuit dat dit duidelijk moet zijn.

Iedereen weer bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels het bezwaarschrift opgesteld. Maandag zal ik deze uitprinten en op de post doen. De uitkomst laat ik uiteraard weten.

ma
door manwijf - Jan 13, 2014 om 09:28
574 Antwoorden / 1 Vragen

Zorgverzekeraars weten echt wel om welke DBC het gaat. Het niet communiceren van essentiële informatie is precies waar het om gaat. We worden als consumenten dom gehouden, maar een nota behoort transparant te zijn. Daar heb je als klant recht op. Ook al weten wij niet precies wat welke code inhoudt!

Is ook een kwestie van routine trouwens. Het afschermen van deze informatie werkt bovendien fraude in de hand. Het is arrogant om consumenten als dom te beschouwen.

al
door alrik - Feb 13, 2014 om 10:22
14 Antwoorden / 1 Vragen

Nou goed..
Het bezwaarschrift is dus 13 januari op de post gegaan, volgens de regels van Ditzo zou ik binnen 4 weken reactie krijgen, dat komt uit op 10 februari. In de brief heb ik ze ook verzocht binnen 4 weken na dagtekening te reageren.

Nu is echter enige reactie uitgebleven en is dus mijn vraag of hieraan rechten zijn te ontlenen; is Ditzo nu bijvoorbeeld verplicht de situatie te accepteren?

In de tussentijd hebben zij wel eenmalig proberen af te schrijven, die afschrijving heb ik geblokkeerd (in het bezwaarschrift heb ik immers vermeld; in afwachting van reactie enige facturatie niet te voldoen).
Daarna heb ik zoals te verwachten een brief ontvangen omtrent een betalingsachterstand. Hierover heb ik telefonisch contact gehad, de afdeling debiteuren heeft mij in ieder geval in het gelijk gesteld dat ik de afschrijving heb geblokkeerd, maar ze moesten nog wel controleren of ze het bezwaarschrift binnen hadden (hebben ze, daarover heb ik bevestiging gehad) Dit contact heeft plaatsgevonden op 11 februari wat dus eigenlijk ook al te laat was.

Hoe nu verder?

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2014 om 10:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk zou ik de rekening voldoen met vermelding "onder protest" en dan Ditzo melden dat ik een klacht in ga dienen bij, klik hier

zoekster
door zoekster - Feb 13, 2014 om 10:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Stond er op die bevestiging een datum? Als de vier weken zijn verstreken, kunt u naar de SKGZ.
(geef ze nog een paar dagen)

U kunt ook een mail sturen dat, omdat Ditzo niet tijdig heeft gereageerd op uw klacht, u naar de SKGZ gaat. Dat zet misschien wat druk op de ketel.

al
door alrik - Feb 13, 2014 om 12:02
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben even uitgegaan van de dagtekening van het bezwaarschrift, daar gaan hun zelf immers ook altijd vanuit.

Het bezwaarschrift is door hun op 21 januari ingescand, dan zou ik uiterlijk 18 februari dus reactie moeten krijgen. Ik geef ze nog even de tijd en dan ga ik inderdaad door naar het SKGZ (en NZa).

Bedankt voor de reactie, ik heb nog even geduld.

ni
door nicky88 - Dec 15, 2014 om 09:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft iemand nog gehoord hoe dit is afgelopen? Ik zit namelijk met dezelfde situatie.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=nicky88 schreef op maandag 15 dec 2014, 09:04]Heeft iemand nog gehoord hoe dit is afgelopen? Ik zit namelijk met dezelfde situatie.

Jammer genoeg wordt vaak niet teruggemeld hoe een en ander is afgelopen.

Situaties zijn haast nooit hetzelfde, dus als u een probleem hebt, kunt u beter zelf een topic openen.

ni
door nicky88 - Dec 15, 2014 om 11:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 15 dec 2014, 10:08][quote=nicky88 schreef op maandag 15 dec 2014, 09:04]Heeft iemand nog gehoord hoe dit is afgelopen? Ik zit namelijk met dezelfde situatie.

Jammer genoeg wordt vaak niet teruggemeld hoe een en ander is afgelopen.

Situaties zijn haast nooit hetzelfde, dus als u een probleem hebt, kunt u beter zelf een topic openen.

Dank voor uw reactie! :)

Het is zo goed als dezelfde situatie:
Zelfde zorgverzekeraar, ook met aanvullende voor mondzorg, ook door de tandarts doorgestuurd naar kaakchirurg.
Helaas dat hij niet meer heeft laten weten hoe het afgelopen is.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Dec 15, 2014 om 11:57
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 8 jan 2014, 17:48]Dit blijft een terugkerend probleem. Het beste is toch (als je een AV tandzorg hebt) een kordate tandarts te nemen die niet terugschrikt voor het stevige werk.

Als een tandarts complicaties verwacht of er zijn grote risico's op schade, dan is het vrij logisch om je door te sturen naar de kaakchirurg. Deze heeft betere faciliteiten om in te grijpen in geval van complicaties. Ik heb liever een tandarts diesneller doorstuurt, dan een tandarts met "lef" in plaats van gezond verstand. Als het dan fout gaat moet je alsnog naar de kaakchirurg met alle gevolgen van dien.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 11:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nicky88

Volg dan maar dezelde adviezen op die aan de Ts zijn gegeven.

al
door alrik - Dec 16, 2014 om 15:18
14 Antwoorden / 1 Vragen

Bij deze dan alsnog maar een reactie over hoe het is afgelopen.

SKGZ en NZA konden mij niet verder helpen en hebben Ditzo gesommeerd te reageren op mijn bezwaarschrift. Na een lange tijd heeft Ditzo dit dan ook uiteindelijk gedaan.

Hun antwoord was, dat ik vanwege zware angststoornis doorgestuurd ben naar de specialistische kaakchirurg in het ziekenhuis.
Echter is dit absoluut niet het geval geweest, hiervoor heb ik afzonderlijke psychologische hulp (EMDR) ontvangen. De verwijzing naar de specialistische kaakchirurg had alleen maar te maken met de gecompliceerde ligging van de verstandskies. Dus wat dat betreft zit er een grote fout in de declaratie.

Helaas ben ik in de loop van het bezwaarschrift met een depressie thuis komen te zitten en had ik niet meer de energie om nog verder te gaan in mijn bezwaar. Ik heb dan ook uiteindelijk met tegenzin en tegen beter weten in het eigen risico voldaan om maar gewoon van het gezeik af te zijn.

Wellicht dat anderen met hetzelfde probleem meer doorzettingsvermogen kunnen tonen en toch hun gelijk kunnen halen. Met mijn depressie lukt het mij in ieder geval niet om hier nog verder mee te gaan, helaas...

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@alrik

Jammer dat u niet in staat was die zaak door te zetten. U had mijns inziens alle gelijk van de wereld, maar ja, soms kan men het niet opbrengen dat te halen.

Ik mag toch hopen dat u van zorgverzekering overstapt. Hele slechte beurt van Ditzo.

Ik wens u sterkte.