lelyonnais
door lelyonnais Nov 5, 2009 om 19:35
Voeding & gezondheid

Wel of niet vaccineeren tegen de Mexicaanse griep

We hebben het allemaal over! De Mexicaanse griep en het beroemde vaccin. De vraag is: wel doen of niet? Volgens vele onderzoekers heeft de vaccin heel veel kwik en zou dus gevaarlijk zijn voor de gezondheid. Medisch Centrum Maastricht waarschuwt voor eventuele gevolgen van de nieuwe vaccin. Eerlijk gezegd, weet men überhaupt niks hierover! Volgens Medici zouden zelfs hogere kringen beschikken over een betere vaccin dan het gewone volk. Ethisch verantwoord? Dacht van niet!
Als men lees op forums hierover, worden we helemaal hondsdol van de negatieve berichten.
Denken jullie ook zo hierover? Worden wij doch voor de gekken gehouden??

m.v.g. Robert

963 28 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je staat helemaal vrij om gebruik te maken voor deze inenting.
Ik laat mij al 9 jaar elke tegen de gewone griep inenten en tot nogtoe geen griep meer gehad, voor dat ik daar mee begon heb ik dus wel verschijdene keer griep gehad.
Ik weet natuurlijk niet of het door die prik komt omdat ik natuurlijk niet veel kontakten als vroeger toen ik dus veel met plubliek te maken had dus was het besmetting gevaar groter dan nu.
Over de Mexicaanse prik heb ik nog niet over na gedacht krijg morgen eerst dus de jaarlijkse prik.Mijn vrouw zal in elk geval wel die prik halen daar zij dus longziekte heeft en wij dus geen risico willen lopen dat zij die griep krijgt.
Met Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Robert, er wordt inderdaad een hoop stennis over dé griepprik van het jaar, tegen de Mexicaanse griep, gemaakt. Ik ben er zeer eenvoudig in: Je kunt gerust je in laten enten, overal krijg je wel wát rommel binnen. Wij, vrouw en man, beiden chronisch ziek, hart, long ziek (zelf heb ik copd) komen al jaren voor de 'normale' griepprik in aanmerking (oproep via huisarts) en nu ook de 16e voor de eerste ronde van de enting voor deze Mexicaanse griep (H1N1) en heb er geen seconde twijfel over, om dat niet te gaan doen. In december vogt de 2e inenting voor ons beiden, ook dan natuurlijk weer aanwezig bij de huisarts.
Niet te veel op forums gaan lezen, en niet je op laten fokken door mensen die zich zo zeer belangrijk vinden, waaronder o.a medici, wordt je alsnog ziek,en blijk je de Mexicaanse griep te hebben (met al de risico's al of niet) dan kún je zelfs niet meer inenten, da's de andere kant van de medaille....
Succes, en blijf gezond! Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey henri,
het gaat niet zo zeer om mij zelfs. Ik bekom al jaren die gewone griepprik zoals Valerius ook vermeld. Er zijn waarschijnlijk risico's voor mensen met bloedverdunners. Ik zelfs heb er heel veel van. Na de hartoperatie en 2 beroerde heb ik een hoge concentratie van bloedverdunners.(4.2).
Ik wil die prik niet, ik voel me genoeg beschermd.
De vraag is meer hoe gevaarlijk deze prik kan zijn voor wie dan ook. 2e vraag is: worden wij bedonderd en gek gemaakt over de Mexicaanse griep? 3e vraag: waarom hebben elke landen een andere soort vaccin(!!!), en 4e vraag: negatieve meningen zijn er veel meer dan positieve in NL dan in het buitenland.
Mijn conclusie: wij worden gek gemaakt door de overheid en worden als een soort proefland geprofileerd in het buitenland!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of we voor de gek worden gehouden weet ik niet, maar Nederland is hierin geen 'proefland'; in Amerika zijn ze al veel verder met vaccineren.
Ik ben zelf nog sterk aan het twijfelen. Ik ben gezond en eigenlijk nooit ziek, dus dat is het probleem niet. Maar ik werk wel in de horeca, dus ik kom met heel veel mensen in contact. In je privéleven kun je zieke mensen uit de weg gaan, maar als ik aan het werk ben is dat toch anders. ( al hou ik nu wel wat meer, letterlijke, afstand tot de gasten)
Wat me zo tegenstaat aan deze prik is dat er weinig tot niets bekend is over de bijwerkingen. Dus eigenlijk ben ik toch niet zo happig op deze vaccinatie. Twijfels, twijfels........

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Er zijn waarschijnlijk risico's voor mensen met bloedverdunners....... Weet je ook wat voor risico's en/of heb je een link? Gebruik nl. zelf ook meerdere bloedverdunners en zat me af te vragen of het wel verstandig is die H1N1 prik te nemen.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed morgen allemaal.
Birdies:

http://www.degrotegriepmeting.nl/?thisarticle=542

Een van de vele te vinden reactie van griepprik. Ik zelfs bv had 2 beroerde. Om de risico's van beroerde te verminderen bekom ik boven mijn bloedverdunners een extra medicijn die het risico van beroerde weg neemt, maar de kans op hersensbloeding verhoogt.
Schijnbaar zijn er dus risico's voor bepaalde doelgroeppen, maar ze zijn dus niet overal te vinden in die reclame van de overheid ten ondersteuning van de Mexicaanse griepprik.
Buiten dat sterven óók mensen aan de Mexicaanse griep die volkommen gezond waren!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/120621/-Man-in-Heerlen-gestorven-aan-Mexicaanse-griep.html

Mijn doel hier is niet mensen bang te maken maar meer bewust te maken dat er risico's zijn als men die Mexicaanse vaccin wel neemt of wel bewust niet.
Er zijn meer vaccins uitgevonden die pas later liet zien wat voor consequentie op lange termijn oplevert. Maar schijnbaar moeten we accord gaan dat de prik leven kan redden maar net zo goed doden kunnen vallen, en in mindere maat lichamelijke verminking.

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Robert, dank voor de link. Ik lees op www.degrotegriepmeting.nl dat die bijwerking m.b.t. bloedverdunners te maken heeft met Tamiflu, dat is dus wat anders dan de vaccinatie.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Robert, wat ik heb geschreven blijft tóch mijn mening. Voor wat betreft gezondheid, ook ik heb bloedverdunners (actysalyczuur 80mg) en bloedvat verwijding medicatie alsook cholesterol medicatie (4 broers en zus hebben precies dezefde aandoeningen als ikzelf,erfelijk dus, ben gedotterd (1x) en heb jarenlang de medicatie Vioxx geslikt, waar ik destijds van de ene op de ander minuut acuut mee stoppen moest omdat dit juist hartverlammingen had veroorzaakt bij anderen, er is destijds heel veel over te doen geweest. Mijn vrouw heeft 3 omleidingen gehad, en ze heeft 5 stents geplaatst gekregen, ze heeft 2x een open haroperatie moeten ondergaan, en heb 2x afscheid van haar genomen, inclusief dat ze bediend was. Ze is op dit moment 73 jaar, en ben zelf elke dag weer bang, dat ze op een moment dood langs me in bed ligt, regelmatig schud ik haar wakker, omdat ik dan denk dat ze niet wakker wordt, zo stil slaapt ze dan...Heb veel emotionele momenten gekend in mijn leven, en daarom is deze vaccinatie tegen de Mexicaanse griep dan ook voor ons beiden geen probleem: Als het je tijd is, dan is het je tijd, zeggen wij dan. Wel vindt ik het nodig, dat de jonge kinderen ook de volle aandacht moeten krijgen, en dat alle ouders van de kinderen ook in de gelegenheid gesteld dienen te worden, om ervoor te kunnen kiezen om zsm die vaccinatie te kunnen halen bij de huisarts, niet verplichten, maar op geheel vrijwillige basis, waarbij de ouders de beslissing zelf kunnen nemen voor hun jonge kind(eren)
Robert, ik ken in mijn kennissenkring veel mensen met een hart en/of longaandoening, alle (mij bekende) hartpatienten, waaronder m'n 4 broers o.a slikken bloedverdunners. Wat birdies schreef lijkt mij nu dan ook heel duidelijk: Het heeft niets met deze vaccinatie te maken. Zojuist heft het rivm nog bekend gemaakt, dat er weer meer doden zijn gevallen deze week, dan vorige week, en dat er op dit moment zo'n 40 mensen worden opgenomen in ziekenhuizen met de 'verschijnselen'die horen bij de Mexicaanse griep, er zijn tot nu toe zo'n 16 doden gemld, waarvan er 13 reeds al erg ziek waren, voordat ze de Mexicaanse griep kregen. Wij, echtpaar, dachten enige tijd geleden ook nog 'bekijk het maar met die Mexicaanse griep, zal nogal loslopen, niks inenting' Nu bekijken wij samen het van een gehel andere kant, en blijven luisteren naar de specialisten, volgen het nieuws, en laten ons vaccineren. Op dit moment is er (nog) sprake van een lichte Mexicaanse griepepidemie, hopelijk blijft het dat ook, als alle groepen mensen ook daarvoor gevaccineerd zijn. Tenslotte wil ik er nog even ter gerusstelling bij vermelden, dat bij elke griepepidemie mensen overlijden. Ook heb ik een neef die heel lang geleden overleden is, hij was net 16, deed vreselijk veel aan sport, en is toch overleden aan griep op die leeftijd. Mijn vrouw heeft meer dan 25 jaar lang gewerkt in de verpleging, nooit gerookt. Geestelijk en lichamelijk gehandicapten, waarbij ze door het 'meeroken'van patienten in veel te kleine ruimtes destijds, (er was toen geen luchverversing of dergelijke) haar longaandoening heeft opgelopen, Zelf heb ik wel gerookt, maar ben daarmee zo'n 20 jr. geleden mee gestopt. In ons huis mag niet worden gerookt, alsook niet in onze auto.M.i: Laat je vaccineren, en blijf gezond.
Succes, mvgr. henri

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wouw! Henri, je heb het geweldige verwoordt!
Voor mij persoonlijk, zal ik de Mexicaanse griepprik niet nemen. Ik ben van mening dat het andere griepprik mij uitstekend beschermd...en heb geen zin een heersenbloeding te bekomen. Beroerde zijn me bekend, geen pretje uiteraard, maar ik kan tenminste redelijk vooruit. Gezien de aard van mijn trombose toestand is het zo dat ik bij een erge bloeding binnen 3 minuten weg ben!
Ik rook ook al 20 jaren niet meer, in huis wordt niet gerookt, wel buiten op de overdekte terras. In mijn auto, zou iemand het wagen een sigaret aan te steken, mag hij/zij te voet verder.

Maar buiten mij eigen persoon zijn er veel mensen die bang zijn van deze nieuwe vaccin die bestaat uit 3 prikken!!! De vragen die er zijn, zijn niet meer te tellen en moeilijk te beantwoorden. \Ik mag me meer zorgen om andere mensen dan om mij; ik heb mijn leven geleefd zou ik zeggen.
Nu op sbs6 een hele programma hierover. We worden bang gemaakt...en daar mag ik mij er zorgen hierover.....

Hopen dat we allemaal gezond blijven. M.v.g. Robert.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2009 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo langzamerhand word ik helemaal gestoord van het tendentieuze geleuter over vaccinaties. Het lijkt erop dat iedereen zo onderhand van mening is dat vaccineren gevaarlijker is dan de ziektes waartegen vaccinaties beschermen. En dat is natuurlijk echt niet waar!

Het is eigenlijk heel simpel: bij alle soorten medicijnen, ook vaccinaties, kunnen onder bepaalde omstandigheden bijwerkingen optreden. Bij verreweg de meeste mensen zal dat niet het geval zijn, maar bij een zeer klein percentage wel. Bij een minieme groep zullen dat zelfs zeer ernstige bijwerkingen kunnen zijn. Het risico dat je tot een dergelijke groep behoort, is verwaarloosbaar, maar het is nooit onmogelijk, helaas.

Laat je a.u.b. niet gek maken door allerlei complotdenkers....

ve
door verwijderd - Nov 7, 2009 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Holpen.

Laat je a.u.b. niet gek maken door allerlei complotdenkers....

Wij zijn hier in NL. ik ben Franse, heb familie in Duitsland, Frankrijk, Italie, België etc... Ik lees heel veel over bijverschijnsels over die Mexicaanse griep.

Vertel u mij maar waarom er verschillende vaccin er zijn? Waarom in Engeland mensen totaal andere aandoeningen bekomen die wij hier in het land NOG NIET HEB WAARGENOMEN!

Eén vaccin tegen Mexicaanse griep....verwacht ik wel dat het overaal exact hetzelfde vaccin is! Waarom krijgen "hogere" kringen (volgens het MCM) een betere vaccin met minder kwik??
Er zijn heel veel vragen die ik niet weet maar u misschien wel!...en het heeft met complot maken absoluut geen rede!
m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lelyonnais:
Ik ben half Engels en heb eveneens familie verspreid over de hele wereld. En ik kan je mededelen naar wat ik van hen hoor, de verschijnselen van de Mexicaanse griep (zo ongeveer overal ter wereld onterecht de varkensgriep genoemd) overal globaal hetzelfde zijn.

Dat er verschillende vaccins zijn, is niet zo vreemd: één fabrikant kan onmogelijk alle vaccins op tijd produceren. Dus worden vaccins door meerdere fabrikanten geproduceerd. Deze vaccins hebben een verschillende samenstelling, met name qua hulpstoffen. Daar is niets geheimzinnigs aan, dat staat ook gewoon in de publieksvoorlichting! Echter, alle vaccins die in Europa op de markt komen,voldoen aan de richtlijnen van de WHO en EMEA en kunnen derhalve als veilig worden beschouwd.

Wat je bedoelt met "totaal andere aandoeningen" is mij geheel onduidelijk. En dat JIJ iets niet hebt waargenomen, wil natuurlijk niet zeggen dat het hier niet voorkomt. Ik neem ook aan dat je geen medisch onderzoeker bent die alle geregistreerde gevallen van H1N1-virusslachtoffers heeft onderzocht. Ik zou daar wel iets meer over willen weten. Over wat voor "aandoeningen" heb je het dan eigenlijk?

Wat betreft het MCM: ik zie er niets over op hun website staan en kan er verder ook niets over vinden! Sterker nog: op hun website verwijzen ze gewoon naar de informatie van het RIVM. Waar heb jij die informatie vandaan?

En nee, het is dus niet overal hetzelfde vaccin zoals je aanneemt. Het gezeur over kwik en aluminium is de wereld ingeholpen door de Stichting Stralingsarm Nederland. Er zit geen kwik en aluminium in de vaccins. SSAN vermoedt daarnaast overigens ook dat met de vaccinatie een RFID-chip wordt ingebracht.... neem je die liever serieus dan een leger aan wetenschappers? En natuurlijk piesen al die wetenschappers allemaal in één potje.... tuurlijk....

En ja, dit heeft alles te maken met de huidige trend om alles wat door een instituut met autoriteit publiek gemaakt wordt. Zo ongeveer alles wordt tegenwoordig in twijfel getrokken, het is mode geworden: 9/11 is gepland door Bush en de zijnen, condenssporen achter vliegtuigen zijn stoffen die men uitstrooit om ons rustig te houden (ze werken trouwens erg slecht, dan), er zijn verschillende griepvaccins voor "hogeren" en "lageren", en zo kun je nog uren doorgaan met allerlei verhalen die met graagte door de massa worden meegeblèrd, simpelweg omdat het fijn is te zeuren over de machthebbers en dat we het allemaal zo slecht hebben en dat ze "ons" van alles proberen aan te doen en, en, en...

Bovendien is het lekker makkelijk: je schreeuwt en beweert de meest nonsensicale dingen en gilt er meteen achteraan dat de tegenpartij maar moet bewijzen dat het niet zo is. Zelf kunnen deze figuren over het algemeen geen enkel wetenschappelijk onderbouwd bewijs leveren, afgezien van een aantal incidenten waarbij er heel misschien een kleine kans zou kunnen bestaan dat het iets met het onderwerp van doen heeft. En dat is dan meteen het zogenaamde bewijs dat alles niet deugt. En dat terwijl wetenschappelijk allang het tegendeel is aangetoond. Maar ja.... borrelpraat is nu eenmaal veel gemakkelijker te begrijpen, hè?

Nogmaals: het is mode geworden te loeien met het koor tegendenkers. Waarom leiden we eigenlijk nog wetenschappers op? Jan-met-de-pet weet het toch beter! Bovendien zijn die wetenschappers er kennelijk alleen maar op uit om ons allerlei kwaads aan te doen. Welk doel ze daarmee hebben blijft overigens voorlopig uiterst duister. Ik stel ondertussen voor de universiteiten af te schaffen en vanaf morgen iedereen op te leiden tot maximaal vmbo-bb-niveau. Ho, wacht... dat kan niet, want daarvoor heb je hoger opgeleide docenten nodig... hmmm.... lastig....

Sorry hoor, maar gebruik eens je gezonde verstand zonder je door allerlei idioten van alles te laten aanpraten!

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Holden,

Mijn gezonde verstand lees, concludeer en neem beslissingen aanhand van wat ik lees. Borrelpraat is voor mij iets anders dan lezen op vele forums wat intelligent(ere) mensen schrijven.
Ik denkt dat veel mensen zo denken, maar het niet verwoorden. Laat ons pro en contra zijn voor deze thema, want eerlijk gezegd, zonder pro en contra zouden we in een eenzijdig wereld leven....

http://www.brabantsdagblad.nl/algemeen/gezondheid/5767813/Geen-spieraandoening-door-griepvaccin.ece

Andere artikel van MCM is niet meer terug te vinden! Aan ieder zijn keus om zich wel of niet te laten vaccineren denke ik zo. Gelukkig hebben we tenminste nog de keus!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Robert,

Forums zijn zo ongeveer de slechtste bronnen om je oordeel op te baseren. Ze worden over het algemeen niet bevolkt door zeer deskundigen. Ook hier op de Kassa-site geldt dat, overigens.

Maar met name op allerlei publieke forums wordt van alles geroepen dat volledig uit zijn verband is gerukt. Bijvoorbeeld het spookverhaal over "kwik": er zit thiomersal in; dat is geen kwik, maar een chemische verbinding waarin ook inderdaad wat kwik-moleculen rondzweven. Het lichaam is in staat deze kleine hoeveelheden van deze verbinding zelf af te breken.

Het artikel dat jij aanhaalt, beschrijft inderdaad één incident in1976 ergens in de VS, waarbij er iets niet helemaal jofel ging bij een inentingscampagne. Inmiddels zijn we 33 jaar verder en wijzer. Het risico dat zoiets nu ook weer gebeurt, is uitermate klein. Alleen laten we ons door allerlei onheilsprofeten meteen weer gek maken. Dit keer gaat dat extra makkelijk, omdat we nu het internet tot onze beschikking hebben, waar elke idioot kan roepen wat-ie wil, zonder enige echte onderbouwing.

Verder kan ik uit het artikel niets anders halen dan dat het risico op GBS uitermate gering is. Bovendien staat dat risico ook gewoon vermeld in allerlei officiële documentatie over het vaccin. Heb je wel eens de bijsluiters van allerlei andere medicijnen gelezen? Je kunt van de simpelste medicijnen soms de ergste aandoeningen oplopen! Alleen wordt er nu opeens door allerlei complotdenkers op gewezen en wordt gedaan alsof we ons bloot moeten stellen aan een ongelooflijk risico. En dat is klinkklare nonsens, niet meer en niet minder.
Bij elke pil die je slikt neem je ongeveer hetzelfde risico, alleen hoor je daar niemand over.

En natuurlijk heb je gewoon de vrije keus; ik val niet in de doelgroep, maar ook al zou ik dat wel doen, dan nog zou ik me denk ik niet laten inenten. Maar niet om de redenen die jij hier aangeeft.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een duimpje van mij voor deze algemeen reactie! ik laat het hierbij.
m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Holpen, dan ook een duimpje van mij! Nu ik je beter heb leren kennen, en weet waar je het over hebt. Dat is nu wél weer dat voordeel van dat duimpje, maar @webdesigner: haal dat idiote rode kinderachtige duimpje nu toch eens weg!!
Groeten en Bedankt!

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Holpen, dan ook een duimpje van mij! Nu ik je beter heb leren kennen, en weet waar je het over hebt. Dat is nu wél weer dat voordeel van dat duimpje, maar @webdesigner: haal dat idiote rode kinderachtige duimpje nu toch eens weg!!
Groeten en Bedankt!

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hup, en wederom een 'bug' : druk eenmaal op verzend, en zie het resultaat....

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hup, en wederom een 'bug' : druk eenmaal op verzend, en zie het resultaat....

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hup, en wederom een 'bug' : druk eenmaal op verzend, en zie het resultaat....

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hee.... ik heb ineens achtentachtig prachtige duimpjes.... ;-P
Hahaha!

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Holpen als ik al die duimpjes ziet denk ik dat het de mexiicaanse griep is die vermenigvuldig zich ook zo snel.
Mar ik heb toch besloten om de inentingen te doen beter voorkomen
dan genezen zeg ik maar.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Holpen
Twee maal een duimpje van mij voor je onderbouwde en uitgebreide reactie.

Bovendien een hele dikke pluim voor je foutloos geschreven en goed geformuleerd Nederlands. Heerlijk om dat eens waar te nemen. Daar kunnen wij ons aan spiegelen op dit forum.

Zullen wij met z'n allen proberen, voordat wij op de knop verzenden drukken, eerst even onze reactie door te lezen en na te kijken op een e.v. tik- of taalfoutje?

En weet u het soms niet meer zo goed? Dan is deze site een leerzame afleiding
http://www.beterspellen.nl/website/index, met elke dag een nieuwe oefening.
Tot schrijfs! ;)

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Holpen
Twee maal een duimpje van mij voor je onderbouwde en uitgebreide reactie.

Bovendien een hele dikke pluim voor je foutloos geschreven en goed geformuleerd Nederlands. Heerlijk om dat eens waar te nemen. Daar kunnen wij ons aan spiegelen op dit forum.

Zullen wij met z'n allen proberen, voordat wij op de knop verzenden drukken, eerst even onze reactie door te lezen en na te kijken op een e.v. tik- of taalfoutje?

En weet u het soms niet meer zo goed? Dan is deze site een leerzame afleiding
http://www.beterspellen.nl/website/index, met elke dag een nieuwe oefening.
Tot schrijfs! ;)

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gallito,
In een multiculturele Nederland kan man niet verwachten dat iedereen perfect en foutloze Nederlands kan schrijven...anders had deze forum alleen voor de echte nederlanders geopend mogen worden...en dan nog!....
Ik respecteer iedereen met "zijn" nederlands, en als ik ziet dat iemand fouten "maak" of schrijf, doet het mij weinig. Diegene heeft doch zijn beste gedaan en daar gaat het om niet waar?
Natuurlijk streven we allemaal foutloos te schrijven; ik ook als Franse, maar het valt niet mee een andere taal 100% perfect te spreken en te schrijven en dan heb ik het nog niet over de taal spreken!
Respect voor elkaar is belangrijker dan een spelfout!
Ben ik ( ik voel me niet aangesproken hoor) minder omdat ik beter Frans of Duits foutloos kan schrijven en nederlands niet?...dacht het niet!...

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........maar het valt niet mee een andere taal 100% perfect te spreken en te schrijven en dan heb ik het nog niet over de taal spreken!

Zie ik nu dat ik een fout heb gemaakt! Schande!...laatste zin was overbodig!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of ze een grieppik willen hebben of niet ,ook al zijn ze hiervoor opgeroepen.
Ik maak voor mijn werk zelf de gewone griepprik en deze vind ik veilig genoeg om deze ook zelf te nemen.
Hierover hebben wij een zwijgplicht over het hoe en wat al vind ik persoonlijk dat er met de mexicaanse griepprik te weinig onderzoek naar is gedaan.
Het kan zijn dat bepaalde mensen een allergiesche reactie op de mex- griepprik kunnen krijgen.
Maar net als andere medicijnen heb je dus duurdere en goedkope medicijnen.
Voorbeeld; contrastvloeistof, hiervan heb je al meerdere soorten.
Standaard krijgen De jongeren de goedkope en mensen die ouder zijn of last hebben van allergieén de duurdere om complicatie's te voorkomen.
In de gewone griepprik zitten meestal 3 stammen voor 3 type meestvoorkomende griepen dus kan het zijn dat je alsnog de griep kunt krijgen alleen is dit dan weer een ander type griep een mildere.
Dit word door de wereld gezondheiddienst van te voren bepaald wat voor een stammen er in een griepspuit moeten komen.
Iedereen moet het dus zelf weten.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of ze een grieppik willen hebben of niet ,ook al zijn ze hiervoor opgeroepen.
Ik maak voor mijn werk zelf de gewone griepprik en deze vind ik veilig genoeg om deze ook zelf te nemen.
Hierover hebben wij een zwijgplicht over het hoe en wat al vind ik persoonlijk dat er met de mexicaanse griepprik te weinig onderzoek naar is gedaan.
Het kan zijn dat bepaalde mensen een allergiesche reactie op de mex- griepprik kunnen krijgen.
Maar net als andere medicijnen heb je dus duurdere en goedkope medicijnen.
Voorbeeld; contrastvloeistof, hiervan heb je al meerdere soorten.
Standaard krijgen De jongeren de goedkope en mensen die ouder zijn of last hebben van allergieén de duurdere om complicatie's te voorkomen.
In de gewone griepprik zitten meestal 3 stammen voor 3 type meestvoorkomende griepen dus kan het zijn dat je alsnog de griep kunt krijgen alleen is dit dan weer een ander type griep een mildere.
Dit word door de wereld gezondheiddienst van te voren bepaald wat voor een stammen er in een griepspuit moeten komen.
Iedereen moet het dus zelf weten.