brigitte1
door brigitte1 Mar 14, 2013 om 20:25
Vrije tijd & tuin

Betaling terugkrijgen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, zit nl een beetje in de rats. In januari heb ik schaatsen gekocht en deze volldig betaald, ruim 500 euro. De schaatsen zouden binnen een week geleverd worden, maar dit bleek later niet mogelijk. Ik heb steeds zelf naar de levertermijn moeten vragen en 27-2-2013 heb ik nog emailcontact gehad waarbij de andere partij de betaling zou terugstorten, binnen een dag.
Tot op heden heb ik niets ontvangen en "wegens ernstige prive-omstandigheden" is de winkel gesloten krijg ik te horen op het antwoordapparaat.

Ik ga morgen een brief op de post doen, maar bij geen reactie, wat kan ik dan nog doen??

3589 54 Rapporteer

dc
door dcz - Mar 14, 2013 om 20:30
439 Antwoorden / 1 Vragen

Naam van de toko?

Als ik het nu moet inschatten ben je je geld kwijt....

brigitte1
door brigitte1 - Mar 14, 2013 om 20:33
7 Antwoorden / 2 Vragen

pff... hoop het niet....
Het is wel een bedrijf dat bij de Kvk ingeschreven staat. Iceskates-schop.com, Defeijter-online.

brigitte1
door brigitte1 - Mar 14, 2013 om 20:41
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dcz schreef op donderdag 14 mrt 2013, 20:30]Naam van de toko?

Als ik het nu moet inschatten ben je je geld kwijt....

pff... hoop het niet....
Het is wel een bedrijf dat bij de Kvk ingeschreven staat. Iceskates-schop.com, Defeijter-online

freya
door freya - Mar 14, 2013 om 20:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo brigitte1,

Je bedoelt waarschijnlijk:

http://iceskates-shop.com *[u]klik[/u]*?

Freya

brigitte1
door brigitte1 - Mar 14, 2013 om 20:50
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 14 mrt 2013, 20:48]Hallo brigitte1,

Je bedoelt waarschijnlijk:

http://iceskates-shop.com *[u]klik[/u]*?

Freya

Ja, sorry dat is hem inderdaad!

dc
door dcz - Mar 14, 2013 om 20:59
439 Antwoorden / 1 Vragen

Nou...dat ziet er niet best uit...geen bezoekadres, hoewel ze het daar wel constant over hebben...site al 10 maanden niet bijgewerkt..

Dat geld zie je nooit meer...

brigitte1
door brigitte1 - Mar 14, 2013 om 21:02
7 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je dan geen poot om op te staan? Ook als ze ingeschreven staan bij de kvk?
Ik heb echter wel een adres, die stond in het emailcontact.

zoekster
door zoekster - Mar 14, 2013 om 21:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat is het adres? Als het goed is zijn ze aangesloten bij de Geschillencommissie Webshop. Maar ik weet niet onder welke naam ze ingeschreven zijn.
Daar zou je, als er wat misgaat, aan moeten kunnen kloppen.
Laatste twitter actie is van november.

Overigens heeft een webshop maximaal 30 dagen de tijd om je geld terug te storten na annulering.

brigitte1
door brigitte1 - Mar 14, 2013 om 21:04
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dcz schreef op donderdag 14 mrt 2013, 20:59]Nou...dat ziet er niet best uit...geen bezoekadres, hoewel ze het daar wel constant over hebben...site al 10 maanden niet bijgewerkt..

Dat geld zie je nooit meer...

Overigens staat de magazijn-opruiming pas sinds twee weken op de website

dearagain
door dearagain - Mar 14, 2013 om 21:06
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*een optie zou kunnen zijn: zelf op basis van no cure no pay een incassobureau inschakkelen

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2013 om 21:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens wat de site scamadviser over die site meldt: KLIK HIER.

vr.gr.

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2013 om 22:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 14 mrt 2013, 21:49]Kijk eens wat de site scamadviser over die site meldt: KLIK HIER.

vr.gr.

Jouw verwijzing geeft High rating, dus misschien ook high hope...?

bl
door blabla44 - Mar 15, 2013 om 14:44
2 Antwoorden / 2 Vragen

dit staat bij de algemene voorwaarden op hun website
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.
5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

ta
door tar - Mar 15, 2013 om 16:23
522 Antwoorden / 9 Vragen

Ik verbaas mij er nog steeds over dat mensen gewoon vrij grote geldbedragen overmaken naar "webwinkels" zonder 1 keurmerk; dit houdt in dat als er wat misgaat je je geld gewoon kwijt bent.

Misschien zijn die webwinkels zonder keurmerk (iets) goedkoper, maar je heb juridisch geen poot om op te staan als er iets misgaat!

Citaat van de Kassa-site:

Op dit moment zijn er twee keurmerken die zijn goedgekeurd door de Raad, namelijk Thuiswinkel Waarborg en Stichting Webshop Keurmerk

Bron:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/?tx_varakassamedia[uid]=4804081&cHash=6d5dead4c558290b1eab08e8d4fd181e

ta
door tar - Mar 15, 2013 om 16:34
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=blabla44 schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 14:44]dit staat bij de algemene voorwaarden op hun website
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.
5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Ik kan de iceskates-shop niet vinden op:

http://www.keurmerk.info/Leden_Partners?s=www.iceskates-shop.com&c=0

Dus, ik ga er voorlopig vanuit dat de iceskates-shop niet is aangesloten bij welk keurmerk dan ook...

ta
door tar - Mar 15, 2013 om 16:42
522 Antwoorden / 9 Vragen

@ Brigitte1

Herstel.

Ik zei: "Misschien zijn die webwinkels zonder keurmerk (iets) goedkoper, maar je hebt juridisch geen poot om op te staan als er iets misgaat!".

U zult privaatrechtelijk actie moeten ondernemen als u niet vrijwillig uw geld terugkrijgt... Maar meestal zijn dit "kale kikkers" dus er valt (meestal) geen cent meer te halen. :(

brigitte1
door brigitte1 - Mar 15, 2013 om 18:27
7 Antwoorden / 2 Vragen

Heb zojuist via telefoongids een familielid aan de lijn gehad (stond een ander adres in telefoongids, maar wel de goede persoon op goed geluk). Hopelijk gaat het nu goed komen!!
Toevallig vanmiddag ook al een aangetekende brief verzonden, dus heb er toch nog vertrouwen in. Wel een melding gedaan bij hety keurmerk.
En zeker een wijze les... dat overmaken doie ik noooooit meer!

Hou jullie op de hoogte en bedankt voor jullie reacties!!

wimmi20
door wimmi20 - Mar 16, 2013 om 02:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Brigitte,
het bedrag van 500 euro roept bij mij toch wel een vraag op.
Dure schaatsen kosten bij Iceskates 125 euro.
Heeft u meerdere paren gekocht ?
Er is een online uitverkoop gaande, en de webwinkel is sinds 12 februari gesloten.
Het lijkt erop dat de eigenaar met o.a. uw centjes ergens in de zon zit.
En wat die uitverkoop betreft : er moet toch een adres zijn, of deze nieuwe kopers worden ook getild.

ta
door tar - Mar 16, 2013 om 13:23
522 Antwoorden / 9 Vragen

@ Brigitte1,

Tot het tegendeel is bewezen.

http://www.iceskates-shop.com doet alsof het aangesloten is bij Stichting Webshop Keurmerk; bewijs van lidmaatschap kan ik niet vinden.

http://www.iceskates-shop.com geeft niet uw geld terug; ik krijg sterk de indruk dat u opgelicht bent/bewust aan het lijntje wordt gehouden, zodat u geen actie onderneemt...

In dat geval doe altijd digitaal aangifte zodat deze oplichters kunnen worden gestopt en zo min mogelijk andere mensen ook het slachtoffer worden:

Zie o.a.:

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml

http://www.stichtingstopinternetoplichting.nl/index.php/wie-zijn-wij

Als door overtuigend en grondig BEWIJS duidelijk is dat u bet opgelicht en wie de oplichters zijn, de namen noemen op b.v. dit forum.

Veel succes gewenst!

domantwoord
door domantwoord - Mar 17, 2013 om 17:38
192 Antwoorden / 0 Vragen

een beetje googelen bracht mij het volgende adres, misschien heb je er iets aan.....

DEFEIJTER-GROEP BEHEER
T.a.v. Afdeling Retouren
Smaragd 69
3893ES Zeewolde

het is hetzelfde telefoon nummer dus wie weet......

domantwoord
door domantwoord - Mar 17, 2013 om 17:43
192 Antwoorden / 0 Vragen

en anders misschien deze....
Ice! Skates Sportwinkels Grote Beer 54
3893 ES Zeewolde
NETHERLANDS
Tel. 036-5242034
www.iceskates-shop.com

ook weer hetzelfde telefoon nummer

zie ook http://www.viking.nl/nl/dealers.html

domantwoord
door domantwoord - Mar 17, 2013 om 17:50
192 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet hoe recent de google maps foto is maar de auto word gerepareerd (de uitlaat ligt er naast) en het huis staat er te koop dus misschien moet je snel zijn..........:-)

domantwoord
door domantwoord - Mar 17, 2013 om 17:53
192 Antwoorden / 0 Vragen

smaragd 69 staat ook te koop........(op google maps)

tenormin
door tenormin - Mar 17, 2013 om 18:15
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=domantwoord schreef op zondag 17 mrt 2013, 17:53]smaragd 69 staat ook te koop........(op google maps)

Off Topic: haha, heb je een stoelenhandel met lichtflits? ;-))

wimmi20
door wimmi20 - Mar 17, 2013 om 19:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin, (far off topic)
Hahahaha, een stoelenhandel met lichtflits.
Ik heb in tijden niet zo gelachen.
Ik weet alleen niet waarom.
Wat bedoelt u er eigenlijk mee ?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=tenormin schreef op zondag 17 mrt 2013, 18:15:
=domantwoord schreef op zondag 17 mrt 2013, 17:53: smaragd 69 staat ook te koop........(op google maps)

Off Topic: haha, heb je een stoelenhandel met lichtflits? ;-))

ikbenik
door ikbenik - Mar 17, 2013 om 21:23
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tar schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 16:42]
@ Brigitte1

Herstel.

Ik zei: "Misschien zijn die webwinkels zonder keurmerk (iets) goedkoper, maar je hebt juridisch geen poot om op te staan als er iets misgaat!".

U zult privaatrechtelijk actie moeten ondernemen als u niet vrijwillig uw geld terugkrijgt... Maar meestal zijn dit "kale kikkers" dus er valt (meestal) geen cent meer te halen. :(

Een keurmerk zegt totaal niets.

Ik ken een branche waarin vijf verschillende keurmerken aangeven dat zij DE keurmerk zijn.
En in de meeste gevallen betaald de ondernemer grof geld om een keurmerk te mogen voeren.
Kleine ondernemers zijn daarom NIET bij een keurmerk aangesloten, net zoals een geschillencommissie.

Als een ondernemer niet bij een keurmerk of geschillencommissie is aangesloten, wilt niet zeggen dat die ondernemer niet deugd.

ikbenik
door ikbenik - Mar 17, 2013 om 21:29
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=domantwoord schreef op zondag 17 mrt 2013, 17:50]Ik weet niet hoe recent de google maps foto is maar de auto word gerepareerd (de uitlaat ligt er naast) en het huis staat er te koop dus misschien moet je snel zijn..........:-)

Het huis is al verkocht.

bron: http://www.funda.nl/koop/verkocht/zeewolde/huis-47460276-grote-beer-54/

ikbenik
door ikbenik - Mar 17, 2013 om 21:31
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Meer info:

Afhaaladres:

DEFEIJTER-BIKEPARTS.NL

Grote Beer 54

3893 DK Zeewolde

The Netherlands

Correspondentieadres:

DEFEIJTER-GROEP BEHEER

Grote Beer 54

3893 DK Zeewolde

The Netherlands

KVK te Flevoland: 0922035
BTW nummer: NL213131523B01

Rabobank: 1279.82.833

IBAN: NL75RABO0127982833
BIC: RABONL2U

Telefoon: 036-5242034 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 9:00 - 21:00 uur)

E-mail: info@defeijter-bikeparts.nl

Openingstijden: maandag t/m zaterdag van 9:00 - 20:00 uur (op afspraak)

U kunt ook contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen. Contactformulier

bron: https://defeijter-bikeparts.nl/contact-met-defeijterbikepart.html

domantwoord
door domantwoord - Mar 17, 2013 om 22:01
192 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ikbenik, dat wilde ik eigenlijk dus ook alleen duidelijk maken dat met even googelen meer te vinden is dan je denkt, ik googelde gewoon heel even op het telefoonnummer en zo zijn er dus nog wel wat mogelijkheden hè .....

ikbenik
door ikbenik - Mar 17, 2013 om 22:11
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=domantwoord schreef op zondag 17 mrt 2013, 22:01]Beste ikbenik, dat wilde ik eigenlijk dus ook alleen duidelijk maken dat met even googelen meer te vinden is dan je denkt, ik googelde gewoon heel even op het telefoonnummer en zo zijn er dus nog wel wat mogelijkheden hè .....

Klopt als een zwerende vinger!

Op die manier ben ik ook achter de informatie gekomen.

Daarnaast kijk ik ook of een onderneming failliet is, of wel/geen KvK registratie heeft.
Of dat er veel meer klachten over de betreffende onderneming zijn.

Dergelijke informatie is inderdaad via Google te vinden.
Of Bing (anders doe ik aan reclame).

ta
door tar - Mar 18, 2013 om 12:45
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 17 mrt 2013, 21:23]
Een keurmerk zegt totaal niets.

Ik ken een branche waarin vijf verschillende keurmerken aangeven dat zij DE keurmerk zijn.
En in de meeste gevallen betaald de ondernemer grof geld om een keurmerk te mogen voeren.
Kleine ondernemers zijn daarom NIET bij een keurmerk aangesloten, net zoals een geschillencommissie.

Als een ondernemer niet bij een keurmerk of geschillencommissie is aangesloten, wilt niet zeggen dat die ondernemer niet deugd.
Geachte Ikbenik,

Ik "ken" u van dit forum als een deskundige, betrokkene en professionele ICT-ondernemer; u beweert nu helaas dingen die aantoonbaar niet juist zijn...

Ik begrijp dat u als kleine ICT-ondernemer geen geld wenst te betalen voor een officieel ICTWaarborg-keurmerk, dat is wel jammer want u loopt zo waarschijnlijk ongemerkt (veel) geld mis!
Ik zou b.v. geen (grote) zaken met u doen/fikse aanbetalingen doen als u niet zou zijn aangesloten bij het ICTWaarborg...

Als u niet bent aangesloten bij het ICTWaarborg kunt u zelf bepalen hoe redelijk/onredelijk u bent bij (terechte) Klachten en geschillen...

Als u failliet gaat en ik heb (veel geld) aanbetaald kan ik helemaal achteraan gaan aansluiten bij de schuldeisers om mijn geld ooit proberen terug te krijgen... De particulier blijft -zoals u ook weet- meestal altijd met lege handen achter!

Ik heb geen zin in (vermijdbare) problemen als ik een (duur) product koop!
Daarom koop ik producten bij winkels die zijn aangesloten bij een officieel keurmerk en koop ik b.v. een auto bij een merkgarage die BOVAG-gecertificeerd is.
U koopt uw nieuwe auto toch ook niet bij Beun de Haas, zonder BOVAG-garantie/fabrieksgarantie?

U boekt toch ook geen dure vakantiereis en betaalt vooruit bij een reisorganisatie die niet bij het SGR-keurmerk is aangesloten, zodat bij een faillissement -zo goed als zeker- al uw geld "verdwijnt"?!

Zonder officieel keurmerk heb je zeer weinig tot geen (bemiddelings-)rechten en zul bij problemen meteen zijn aangewezen op kostbare (en vaak zinloze) juridische bijstand.

Zie Brigitte; die ruim 500 Euro is zij zo goed als zeker kwijt en kan geen enkel beroep doen op dwingende regelgeving en/of een financieel vangnet geregeld bij een officieel keurmerk.

(Web)winkels met een officieel keurmerk dienen zich te conformeren aan allerlei regels en de consument wordt financieel goed beschermt bij een faillissement van de betreffende (Web)winkel!

Ik geloof meteen dat u een bonafide en toegewijde ICT-ondernemer bent; helaas zijn er steeds meer "collega-ondernemers" die consumenten gewoon willens en wetens keihard oplichten en dan vormt een officieel keurmerk zeker een zeer waardevolle toevoeging!
Dit is niet mijn eigen mening, maar de mening van o.a. kassa.vara.nl en vele andere onafhankelijke consumentenorganisaties!

Ik verzoek u mijn post van: vrijdag 15 mrt 2013, 16:23 nog eens door te lezen.

U kunt en mag als belanghebbende ondernemer een gekleurde mening hebben; ik volg liever de onafhankelijke raad van o.a. kassa.vara.nl op.

Als Brigitte een Webwinkel had uitgezocht die was aangesloten bij een 1 van de 2 officiële keurmerken, dan had zij nu al haar geld teruggekregen!

Met vriendelijke groet,

Tar

domantwoord
door domantwoord - Mar 18, 2013 om 13:02
192 Antwoorden / 0 Vragen

beste Tar, u heeft denk ik voor een groot deel gelijk.
Je moet zeker niet bij de eerste de beste kopen en dat geld zeker op het internet.
Ik ben zelf geen ondernemer dus heb met het hebben van een keurmerk geen ervaring maar ik denk dat ikbenik er op doelt dat je als consument af en toe door al de keurmerkbomen het werkelijke kwaliteit bos mist en daar kan ik ook inkomen, kijk alleen maar eens naar de zin maar vooral onzin van keurmerken op voeding....

Verder zet ik bij uw opmerking over de onafhankelijke raad van kassa ook zo af en toe heeeeeeel grote vraagtekens.............

ta
door tar - Mar 18, 2013 om 13:31
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=domantwoord schreef op maandag 18 mrt 2013, 13:02]beste Tar, u heeft denk ik voor een groot deel gelijk.
Je moet zeker niet bij de eerste de beste kopen en dat geld zeker op het internet.
Ik ben zelf geen ondernemer dus heb met het hebben van een keurmerk geen ervaring maar ik denk dat ikbenik er op doelt dat je als consument af en toe door al de keurmerkbomen het werkelijke kwaliteit bos mist en daar kan ik ook inkomen, kijk alleen maar eens naar de zin maar vooral onzin van keurmerken op voeding....

Verder zet ik bij uw opmerking over de onafhankelijke raad van kassa ook zo af en toe heeeeeeel grote vraagtekens.............

Hallo Domantwoord,

U heeft gelijk; gelukkig zijn er onafhankelijke consumentenorganisaties die (bijna) alles voor je, -als consument- uitzoeken:

Graag uw bewijs dat Kassa.Vara.nl niet onafhankelijk is!

De Consumentenbond steunt trouwens ook deze uitspraak over de keurmerken.

Zie deze simpele opsomming:

Citaat van de Kassa-site:

Op dit moment zijn er twee keurmerken die zijn goedgekeurd door de Raad, namelijk Thuiswinkel Waarborg en Stichting Webshop Keurmerk

Bron:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/?tx_varakassamedia[uid]=4804081&cHash=6d5dead4c558290b1eab08e8d4fd181e

Voor de ICT-branche is dit het ICTWaarborg; zie b.v. deze 7 zekerheden:

http://www.ictwaarborg.nl/over-ictwaarborg/7-zekerheden/

Brigitte heeft helaas ondervonden dat er steeds meer "(Web)-ondernemers" bij komen die bewezen malafide zijn en slechts 1 doel hebben: in korte tijd zo veel mogelijk mensen oplichten...

Ik betaal zelfs liever iets meer bij een winkel die is aangesloten bij een officieel en goedgekeurd keurmerk, dan bij een winkel waar ik AL mijn geld kwijt ben als de ondernemer (bewust) failliet gaat.
Laat staan als de ondernemen onredelijk is, je hebt nauwelijks een poot om op te staan als je het er niet mee eens bent; bij een officieel keurmerk kun je actief verhaal gaan halen!

Wat ik ook al tegen Ikbenik zei: u boekt toch ook geen dure vakantiereis bij een reisbureau wat niet is aangesloten bij het SGR-keurmerk?!

Of koopt een (nieuwe) auto zonder fabrieks-/BOVAG-garantie?!

Turkse "reis-ondernemers" maken tegenwoordig veelvuldig gebruik om klanten voor duizenden Euro's op te lichten, als het reisbureau niet is aangesloten bij het SGR-keurmerk ben je al je geld kwijt.

Zie o.a.:

http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/article/detail/257117/2009/08/05/Turkse-reisbureaus-vaak-failliet.dhtml

ikbenik
door ikbenik - Mar 18, 2013 om 13:33
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Het ICTWaarborg hanteert niet de Nederlandse wetgeving, maar de mening van de consumentenautoriteit en Consumentenbond.

Zij beweren keihard dat de verkopende partij aansprakelijk is als een computer gedurende de eerste vijf jaar na aankoop een defect vertoont. Zij hanteren het beleid dat een computer gedurende de eerste vijf jaar na aankoop geen problemen mag vertonen.
Daarnaast weten zij donders goed dat de verkopende partij aan de hun gestelde voorwaarden nooit aan kan voldoen, en toch blijven zij die voorwaarden hanteren.

Een dergelijke organisatie neem ik dus niet serieus, net zoals ik al jaren de consumentenbond en consumentenautoriteit niet serieus neem.

ICTWaarborg beweert dat zij HET keurmerk zijn, net zoals vier andere keurmerken dat doen.

Met andere woorden: in de ICT is geen keurmerk.

Om bij ICTWaarborg het keurmerk te mogen voeren, dient de ondernemer veel geld te betalen.

Daarom ben ik al tegen dergelijke keurmerken.

Een keurmerk dient gewoon gratis te zijn en echt bepaalde uitstraling uit te stralen.
Bij al die kenmerken mis ik de essentiële zaken zoals: vakkennis, ESD veilig werken, zelf complexe storingen op kunnen lossen, naar de mensen luisteren.

Bij al die keurmerken zie ik dat zij de loopjongens zijn van de consumentenbond en consumentenautoriteit, waarbij consumentenbescherming op de eerste plaats staat. Dat is onacceptabel.

Mij zegt al die keurmerken totaal niets.

Ik zie liever een keurmerk waarbij de werkplaats het belangrijkste is: ESD veilig werken enz.

Een organisatie die zit te blaten dat de verkopende partij de keiharde garantie moet geven dat een harde schijf gedurende de eerste vijf jaar na aankoop niet behoort te crashen en niet kapot mag gaan en ook nog roepen dat zij HET keurmerk zijn, kan ik domweg niet serieus nemen.

ikbenik
door ikbenik - Mar 18, 2013 om 13:56
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 12:45]
Als u failliet gaat en ik heb (veel geld) aanbetaald kan ik helemaal achteraan gaan aansluiten bij de schuldeisers om mijn geld ooit proberen terug te krijgen... De particulier blijft -zoals u ook weet- meestal altijd met lege handen achter!
Dat geldt net zo goed voor de ondernemer die achter de klant aan moet gaan. Er zijn genoeg mensen die alles op de pof kopen en weten dat ze het nooit meer kunnen betalen.

Helaas is het zo dat veel ondernemers heel vaak achter de vodden van de klanten aan moeten zitten omdat veel klanten pas gaan betalen als er drie aanmaningen door de ondernemer verstuurd zijn en daarna ook diverse aanmaningen door het incassobureau zijn verstuurd. Pas als de laatste brief voor een rechtszaak verstuurd is, gaan mensen pas betalen.

Maar dat mag niet gezegd worden.

[quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 12:45]
Ik heb geen zin in (vermijdbare) problemen als ik een (duur) product koop!
Daarom koop ik producten bij winkels die zijn aangesloten bij een officieel keurmerk en koop ik b.v. een auto bij een merkgarage die BOVAG-gecertificeerd is.
U koopt uw nieuwe auto toch ook niet bij Beun de Haas, zonder BOVAG-garantie/fabrieksgarantie?
Bovag is iets anders.
Bovag staat voor kwaliteit.
Aan de meeste keurmerken op internet is de consumentvriendelijkheid welke volgens de consumentenbond en consumentenautoriteit zou moeten zijn, het uitgangspunt.

Daarnaast moet de ondernemer grof geld betalen om het keurmerk te mogen voeren. In de meeste gevallen ziet de ondernemer daar niets voor terug.
Dus die ondernemer moet betalen voor de conculega's die failliet gaan.

No thanks!

[quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 12:45]
Ik geloof meteen dat u een bonafide en toegewijde ICT-ondernemer bent; helaas zijn er steeds meer "collega-ondernemers" die consumenten gewoon willens en wetens keihard oplichten en dan vormt een officieel keurmerk zeker een zeer waardevolle toevoeging!

Met dank aan de wetgevers in Europa die van mening zijn dat steeds goedkopere prijs goed voor de consument is.

En dan nog iets:

In de gedragscode van ICT-WAARBORG staat:

[quote]Het aangesloten bedrijf onderhoudt goede contacten met zijn collega's. Het maakt zich niet schuldig aan oneerlijke concurrentie en laat zich zonder noodzaak tegenover derden niet negatief uit over collega's of hun optreden.

Lage winstmarges, grijze import of parallelle import is orde aan de dag. Dus dat is voor de kleine ondernemer een zeer groot probleem.
Omdat de concurrenten €50,- a €100,- onder de inkoopsprijs gaan zitten.

En waarom treedt ICT-WAARBORG daar niet tegen op?

???

Als ik zie wat de ondernemer aan jaarlijkse bijdrage moet betalen aan die organisaties en ook wat voor kosten zij te maken krijgen als ze bij een geschil in het ongelijk worden gesteld, is dat voor veel ondernemers totaal niet aantrekkelijk om zo'n keurmerk te voeren.

Ik zie het gewoon als een melk koe.

ta
door tar - Mar 18, 2013 om 14:15
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 18 mrt 2013, 13:33]Het ICTWaarborg hanteert niet de Nederlandse wetgeving, maar de mening van de consumentenautoriteit en Consumentenbond.

Zij beweren keihard dat de verkopende partij aansprakelijk is als een computer gedurende de eerste vijf jaar na aankoop een defect vertoont. Zij hanteren het beleid dat een computer gedurende de eerste vijf jaar na aankoop geen problemen mag vertonen.
Daarnaast weten zij donders goed dat de verkopende partij aan de hun gestelde voorwaarden nooit aan kan voldoen, en toch blijven zij die voorwaarden hanteren.

Een dergelijke organisatie neem ik dus niet serieus, net zoals ik al jaren de consumentenbond en consumentenautoriteit niet serieus neem.

ICTWaarborg beweert dat zij HET keurmerk zijn, net zoals vier andere keurmerken dat doen.

Met andere woorden: in de ICT is geen keurmerk.

Om bij ICTWaarborg het keurmerk te mogen voeren, dient de ondernemer veel geld te betalen.

Daarom ben ik al tegen dergelijke keurmerken.

Een keurmerk dient gewoon gratis te zijn en echt bepaalde uitstraling uit te stralen.
Bij al die kenmerken mis ik de essentiële zaken zoals: vakkennis, ESD veilig werken, zelf complexe storingen op kunnen lossen, naar de mensen luisteren.

Bij al die keurmerken zie ik dat zij de loopjongens zijn van de consumentenbond en consumentenautoriteit, waarbij consumentenbescherming op de eerste plaats staat. Dat is onacceptabel.

Mij zegt al die keurmerken totaal niets.

Ik zie liever een keurmerk waarbij de werkplaats het belangrijkste is: ESD veilig werken enz.

Een organisatie die zit te blaten dat de verkopende partij de keiharde garantie moet geven dat een harde schijf gedurende de eerste vijf jaar na aankoop niet behoort te crashen en niet kapot mag gaan en ook nog roepen dat zij HET keurmerk zijn, kan ik domweg niet serieus nemen.
Beste Ibenik,

Wij verschillen duidelijk van mening:

Uw eigen standpunt is duidelijk en uw ook uw eigen keus.

U maak glashelder wat u van consumentenrechten vindt als u zegt:

"Bij al die keurmerken zie ik dat zij de loopjongens zijn van de consumentenbond en consumentenautoriteit, waarbij consumentenbescherming op de eerste plaats staat. Dat is onacceptabel".

Voor u misschien! Maar zeker niet voor de consument!

Helaas zijn er andere "(ICT)-ondernemers" die niet het beste met de klant voor hebben en keihard en grof misbruik maken van de zeer lakse regelgeving in Nederland; daarom zijn die keurmerken uit noodzaak ontstaan!!!

Ik wil totaal geen gezeur en/of financieel verlies bij faillissement en daarom koop ik mijn nieuwe computer en/of dure onderdelen gewoon bij een (Web)winkel die het ICTwaarborg-Keurmerk heeft.

Als willekeurig voorbeeld!: Waarom zou ik bij u iets kopen als b.v. Mycom wel is aangesloten bij het ICTwaarborg-Keurmerk... (Retorische vraag!).

http://www.ictwaarborg.nl/nieuws/2007/09/229-mycom-winkel-aangesloten-bij-ictwaarborg/

Mycom heeft blijkbaar geen problemen met de "onredelijke" eisen van het ICTwaarborg-Keurmerk...

Als u failliet gaat moet ik u wel op uw blauwe ogen geloven dat ik mijn vooruitbetaalde geld terug krijg...
Als ik vind dat u onredelijk bent zijn mijn opties zeer beperkt en kan ik niemand gratis inschakelen die mijn belangen behartigt.

Wat ik al zei; en u daar (bewust?) geen antwoord op gaf:

U boekt tocht ook geen dure reis bij een reisbureau zonder SGR-keurmerk?

U zei:

"Een organisatie die zit te blaten dat de verkopende partij de keiharde garantie moet geven dat een harde schijf gedurende de eerste vijf jaar na aankoop niet behoort te crashen en niet kapot mag gaan en ook nog roepen dat zij HET keurmerk zijn, kan ik domweg niet serieus nemen".

Dit geldt slechts als een fabrikant uitdrukkelijk 5 jaar garantie op zijn product geeft, dan dient die fabrikant zich daar ook aan te houden, binnen de opgestelde voorwaarden/regels.

U heeft uw eigen mening als ondernemer; ik moet als consument proberen om mijn eigen belangen zo goed mogelijk te behartigen.

freya
door freya - Mar 18, 2013 om 14:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^:

En ikbenik maar steeds beweren dat zijn 'mening' en 'adviezen' niet gekleurd zijn door het feit dat hij zelf ondernemer is.....
Het moet toch niet gekker worden.....

Freya

ta
door tar - Mar 18, 2013 om 14:33
522 Antwoorden / 9 Vragen

P.S.

U schreef:

=ikbenik schreef op maandag 18 mrt 2013, 13:56:
Daarnaast moet de ondernemer grof geld betalen om het keurmerk te mogen voeren. In de meeste gevallen ziet de ondernemer daar niets voor terug.
Dus die ondernemer moet betalen voor de conculega's die failliet gaan.

No thanks!

Met dit geld wordt de consument schadeloos gesteld voor de (bewust) failliet gaande "collega's" op uw eigen ICT-verkoop en vakgebied!

Mede hierdoor behoudt uw eigen ICT-verkoop en vakgebied wel zijn geloofwaardigheid en betrouwbaarheid!

Redacteur
door Redacteur - Mar 18, 2013 om 14:54
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Graag alleen on topic reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa Internetredactie

ta
door tar - Mar 18, 2013 om 14:57
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 18 mrt 2013, 13:56][quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 12:45]
Als u failliet gaat en ik heb (veel geld) aanbetaald kan ik helemaal achteraan gaan aansluiten bij de schuldeisers om mijn geld ooit proberen terug te krijgen... De particulier blijft -zoals u ook weet- meestal altijd met lege handen achter!
Dat geldt net zo goed voor de ondernemer die achter de klant aan moet gaan. Er zijn genoeg mensen die alles op de pof kopen en weten dat ze het nooit meer kunnen betalen.

Helaas is het zo dat veel ondernemers heel vaak achter de vodden van de klanten aan moeten zitten omdat veel klanten pas gaan betalen als er drie aanmaningen door de ondernemer verstuurd zijn en daarna ook diverse aanmaningen door het incassobureau zijn verstuurd. Pas als de laatste brief voor een rechtszaak verstuurd is, gaan mensen pas betalen.

Maar dat mag niet gezegd worden.
Dat is niet hetzelfde!

Maar mag wel gewoon gezegd worden!

De ondernemer bepaalt helemaal zelf hoe hij zijn geld voor de geleverde goederen wenst te innen!

De consument heeft hier weinig invloed op en gaat akkoord of niet akkoord.

Dat sommige ondernemers Eurotekens in hun ogen krijgen en zonder goede (financiële) navraag dure goederen gaan leveren aan onvermogende zakelijke of private partijen is hun eigen ondernemersrisico.

O.a. de Tros-studio van Tros opgelicht zit regelmatig vol met ondernemers die voor tienduizenden Euro's het schip zijn in gegaan door zeer mooie en suppergladde praatjes van oplichters, waarvan men meestal niet eens een officieel legitimatiebewijs heeft gezien en/of even de naam van de afnemer van de goederen heeft Gegoogeld...

Ik besef terdege dat kleine zelfstandige het tegenwoordig (erg) moeilijk hebben.

ta
door tar - Mar 18, 2013 om 15:00
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=redacteur schreef op maandag 18 mrt 2013, 14:54]Graag alleen on topic reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa Internetredactie
Graag aangeven waar niet on topic wordt gereageerd.

Apetjoek
door Apetjoek - Mar 18, 2013 om 15:10
234 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 15:00][quote=redacteur schreef op maandag 18 mrt 2013, 14:54]Graag alleen on topic reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa Internetredactie
Graag aangeven waar niet on topic wordt gereageerd.

slecht geheugen of woordblind ,is trouwens ook een curses voor te volgen schriftelijk!!

ta
door tar - Mar 18, 2013 om 15:25
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=kowalski schreef op maandag 18 mrt 2013, 15:10]

slecht geheugen of woordblind ,is trouwens ook een curses voor te volgen schriftelijk!!

Brigitte1 heeft schaatsen gekocht bij een webwinkel die geen keurmerk had, daardoor is deze vraag/discussie ontstaan en geeft het belang van een keurmerk direct weer!

wimmi20
door wimmi20 - Mar 18, 2013 om 16:08
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kowalski,
die taalcursus is een goed idee !
Als ik u was zou ik die cursus ook gaan volgen.
U schrijft curses, op de cursus leert u dat het cursus moet zijn, daar zijn cursussen voor bedoeld.
Jaja, we zouden niet over taalfouten zeuren, maar Kowalski begon, ikke niet.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=kowalski schreef op maandag 18 mrt 2013, 15:10: [quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 15:00
=redacteur schreef op maandag 18 mrt 2013, 14:54: Graag alleen on topic reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa Internetredactie

Graag aangeven waar niet on topic wordt gereageerd.

slecht geheugen of woordblind ,is trouwens ook een curses voor te volgen schriftelijk!!

ikbenik
door ikbenik - Mar 18, 2013 om 16:32
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 14:15]
U maak glashelder wat u van consumentenrechten vindt als u zegt:

"Bij al die keurmerken zie ik dat zij de loopjongens zijn van de consumentenbond en consumentenautoriteit, waarbij consumentenbescherming op de eerste plaats staat. Dat is onacceptabel".

Voor u misschien! Maar zeker niet voor de consument!

Waarschijnlijk is het niet goed overgekomen.
Een keurmerk die exact de denkwijze van de consumentenbond of consumentenautoriteit volgt, is geen keurmerk.

Een goede keurmerk moet niet als basis de mening en denkwijze van de consumentenbond en consumentenautoriteit hebben, maar dat het personeel vakbekwaam is, de juiste reparatieprocedures volgt en ga maar door.

De consument is echt niet gebaad bij een keurmerk die de denkwijze van de consumentenautoriteit en consumentenbond volgt.

Bij de Bovag is het zo dat niet alleen naar de consument gekeken wordt, maar ook naar de vakbekwaamheid van het personeel, dat er op een technisch hoog gebied gewerkt wordt. En dat mis ik echt bij de keurmerken van het ICT en ook bij andere keurmerken zoals keurmerken voor webshops e.d.

Laat ik het anders stellen: een keurmerk moet je als ondernemer verdienen en niet geld ervoor moeten betalen.

Neem bijvoorbeeld koks. Een goede kok krijgt een beloning in de vorm van een ster. Die kan niet gekocht worden.

Ik vind het best dat er keurmerken zijn, maar dan moet de ondernemer daar geen geld voor moeten betalen en dat mistery-shoppers de zaak onderzoekt of de betreffende ondernemer wel vakbekwaam is, productkennis heeft, ESD veilig werkt, reparaties vakbekwaam uitvoert.

Dat zegt mij meer dan een "keurmerk" waarbij de betreffende ondernemer op jaarbasis meer dan €600,- voor de contributie moet gaan betalen en waarbij de nadruk bij dat "keurmerk" ligt dat de ondernemer de denkwijze en mening van de consumentenbond en consumentenautoriteit volgt.
Dergelijke keurmerken zijn waardeloos.

Ook keurmerken waarbij de nadruk ligt dat de consument na faillissement toch het geld terug kan krijgen zijn ook waardeloos.
Want wat zeggen die keurmerken nu over de vakbekwaamheid van de onderneming en of bij computers de onderneming wel ESD veilig werkt? Totaal niets.
Dus waardeloos.

Die keurmerken zijn totaal niet te vergelijken met de Bovag: dus waardeloos.

Dus zegt het iets over een onderneming als die niet bij zo'n keurmerk is aangesloten? Nee. Totaal niets.

Komt ook nog bij dat iedereen een keurmerk kan beginnen. Zo zijn er in de ICT al meer dan vijf keurmerken waarvan iedere keurmerk zegt dat zij HET keurmerk van die branche zijn.
Jaja.

Dat bedoel ik dus.

ikbenik
door ikbenik - Mar 18, 2013 om 17:04
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 12:45]U kunt en mag als belanghebbende ondernemer een gekleurde mening hebben; ik volg liever de onafhankelijke raad van o.a. kassa.vara.nl op.

Als Brigitte een Webwinkel had uitgezocht die was aangesloten bij een 1 van de 2 officiële keurmerken, dan had zij nu al haar geld teruggekregen!

Als ik het zo terug lees, is dat keurmerk helemaal geen keurmerk, maar gewoon een verzekering waarvan de ondernemers een maandelijkse premie voor betalen. Als een deelnemende onderneming failliet gaat, worden de "gedupeerde" klanten schadeloos gesteld door het ingelegde bedrag.
Een verzekering dus.

In het geval van de TS kan de TS de verkopende partij aanmanen om het betaalde bedrag terug te storten. Dus de koop ongedaan te maken.
Als die daar geen gehoor aan geeft, kan de TS naar de rechter stappen om de koop ongedaan te maken.

Zoals ik het nu bekijk, is de verkopende partij niet failliet. Dus zal de verzekering welke zich keurmerk noemt, de TS niet schadeloos stellen.

brigitte1
door brigitte1 - Mar 21, 2013 om 20:27
7 Antwoorden / 2 Vragen

Even een update! Na een telefoontje op het huisadres (gevonden via de telefoongids) en een aangetekende brief heb ik mijn betaling terug ontvangen.
De eigenaar schijnt ernstig ziek te zijn en daarom niet in staat eerder te reageren, maar plotseling kon het toch erg snel. Ik ben vooral blij dat ik mijn betaling terug heb, maar zal hier niet zo snel weer intrappen!

freya
door freya - Mar 21, 2013 om 20:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@brigitte1:

Mooi dat het voor elkaar is, dat zal een hele opluchting zijn.
Enne....de volgende keer inderdaad maar bestellen bij een 'shop' die wat bekender/betrouwbaarder is....

Bedankt voor je berichtje.

Freya

ta
door tar - Mar 23, 2013 om 08:44
522 Antwoorden / 9 Vragen

@brigitte1,

Bedankt voor de terugkoppeling!

Blijkbaar zijn de wonderen toch nog niet de wereld uit.

Groetjes,

Tar

ap
door apiejoepie - Mar 23, 2013 om 09:30
130 Antwoorden / 4 Vragen

@brigitte1:gefeliciteerd
en het forum gefeliciteerd met het feit dat de one man show van ikbenik ten einde komt

gompy2
door gompy2 - Mar 23, 2013 om 13:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=apiejoepie schreef op zaterdag 23 mrt 2013, 09:30]
en het forum gefeliciteerd met het feit dat de one man show van ikbenik ten einde komt
Daar kom je niet van af.
Die is zo geobsedeerd en heeft een zodanig obsessief gedrag dat als ook maar ergens het woord garantie valt, of iets wat er mee te maken heeft, hij door zichzelf wordt gedwongen om het hele topic te stalken en alles vol te plempen met lappen tekst.
Dat soort obsessief gedrag vind je ook wel bij mensen die te vuur en te zwaard willen blijven verkondigen dat de aarde plat is...

xa
door xantha74 - Jun 2, 2013 om 08:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis Juridisch advies :

www.juridischloket.nl

dearagain
door dearagain - Jun 2, 2013 om 18:51
2462 Antwoorden / 7 Vragen

xantha74

*op zich best een goede verwijzing, maar ik denk dat het probleem inmiddels wel opgelost is, of dat duidelijk is dat het niet wordt opgelost (gezien de postdatum)

***WELKOM BIJ DE CLUB***

zoekster
door zoekster - Jun 2, 2013 om 18:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=dearagain schreef op zondag 2 jun 2013, 18:51]

, of dat duidelijk is dat het niet wordt opgelost (gezien de postdatum)

Brigitte1 heeft toch al verteld dat ze haar geld terug heeft? Duidelijk opgelost!