Coolbleu hun afhandeling met de klant.
Wij kochten 15 mei een wasmachine Samsung eco 9 kilo. Helemaal blij toen hij er stond. De eerste was hadden wij al een vreemd gevoel over de geur. We vroegen via fb contact. En kregen reactie dat de reparatie aan is gevraagd. Na lang wachten nog maar gevraagd met antwoord morgen word u terug gebeld. En anders mag u zelf heen bellen. Niet terug gebeld en als je heen belt kost het 10 cent per minuut. Boos bericht gestuurd dat wij al 1,5 maand wachten. Begin van de week zeiden ze ja deze week word u gebeld. Vrijdag nog niet gebeld. Weer reactie geplaatst met antwoord zaterdag word er echt gebeld. En wat denk je nog niet gebeld. Ik boos bericht op Facebook gezet en ja hoor binnen 10 minuten geregd. In middels 2 maanden moeten wachten tot er een monteur komt. Met het antwoord, mevrouw er kan helemaal geen 9 kilo was in. Alleen op 1 programma kan 9 kilo was in. De rest van de programma's kan 4 kilo in... Daar koop je dan een dure machine voor. Ook je beddengoed programma mag maar 2 kilo in. De monteur gaat en wij zitten met een machine die niet voldoet aan onze eisen. We namen contact op met coolbleu met reactie aan de telefoon ja mw. U bent buiten de tijd om te ruilen. Ik vertelde dat ik 2 maanden moest wachten op reparatie! En elke keer werd er sowieso een compensatie aangeboden. De meneer vertelde dat binnen 48 uur reactie zou krijgen. Dit kreeg ik met kort antwoord dat het vervelend voor mij is maar er niks aan gedaan kan worden. Ik mail achter aan met hoe het zit met de compensatie. Hier kreeg ik antwoord op dat ik wel 20 euro kon krijgen. Ik heb hier nog niet op gereageerd maar dit is gewoon weg belachelijk toch! Dit mag toch niet kunnen. Wij willen een wasmachine die voldoet aan eisen. En op hun site staat ook nog mooi tekstje dat dit de perfectie machine is voor gezien van 5...
Boeiend dat men zich beroept op de wetgeving zoals die geldt bij on-line. men vergeet echter dat hier wel degelijk de consumentenbeschermingswetgeving van toepassing is zoals is geregeld in het BW art 7:17 t/m 25. Ik geef u nu el1 verwijzing en daarna nog enkele: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten Ik kom zo hier nader op terug met meer verwijzingen.
Nadere verwijzingen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn ; https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/ en m.b.t. hget verkrijgen van uw recht op basis van de wetgeving, waarbij o.a. de bewijslast bij de verkoper ligt: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeldbrief waarvan het m.i. zeer zinnig is om daar mee te beginnen en dan de reactie af te wachten eer u verder zou willen procederen https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ met de opmerking dat u ook nog voor nader advies m.b.t. eventuele toewijzing etc. van een advocaat u zich kunt wenden tot het www.juridischloket.nl U kunt ook nog misleiding aanvoeren en daarvoor deze info benutten: https://www.acm.nl/nl/publicaties/consument-beter-beschermd-tegen-online-misleiding nu het een on-line aankoop betrof
U zit dit met een wasmachine die niet kapot was (ten onrechte als zodanig gemeld bij Coolblue). maar die niet de eigenschappen bezit waar u op rekende.
Cruciale vraag is: waren uw verwachtingen gerechtvaardigd?
Lastig te beantwoorden.
Het is niet zo dat alleen het feit dat u zit opgescheept met een wasmachine die 'niet aan uw eisen voldoet', maakt dat u in uw recht staat.
De reden waarom er een monteur moet komen, is mij volkomen onduidelijk. Er zijn 2 programma's waar 9 kg wasgoed (w.o. beddengoed) in kan. Dat niet bij alle programma's 9 kg wasgoed in kan is gebruikelijk, ook bij wasmachines die stukken duurder zijn dan deze relatief goedkope Samsung Eco.
Katoen (9 kg): Voor katoenen kleding, beddengoed, tafellinnen, ondergoed, handdoeken en overhemden. De tijdsduur van het wassen en het aantal spoelbeurten wordt automatisch aangepast aan de mate waarin de trommel is gevuld.
Katoen (9 kg) Optimale prestaties met minder energieverbruik voor katoenen kleding, beddengoed, tafellinnen, ondergoed, handdoeken en overhemden. Bij energiebesparing kan de werkelijke wastemperatuur lager zijn dan opgegeven.
Uw verwachtingen zullen nooit kloppen met de werkelijkheid. Overigens staat de handleiding op de site van Coolblue, die had u even kunnen doornemen voordat u overging tot aankoop van deze wasmachine.
Als ik het goed begrijp hebt u een wasmachine waar u een keuze kunt maken voor het aantal kilogrammen.
Als u alleen het beddengoed wilt wassen gebruikt u het programma van 2 kilo.
Als u tegelijkertijd meer wilt wassen dan kan u eventueel tot 9 kilo gaan.
Wij hebben monteur in geschakeld omdat er een muffe( stank) kleding uit de machine kwam. Niet wetende dat we maar 4 kilo mochten gebruiken in de wasmachine. Vandaar dat we een monteur hebben gevraagd.
Hier moesten we 2 maanden op wachten. Tot dat de monteur vertelde precies wat hier boven staat. Ik heb dit wel degelijk goed begrepen en was hier duidelijk in dat ik het daar mee moest doen.
Toen ik dit melden bij Coolblue dat we niet een wasmachine hadden gekocht dat alleen op katoen 9 kilo kan wassen kregen we eerst alleen een antwoord met wat vervelend. Maar kunnen niks doen.
Als u andere stoffen wilt wassen dan katoen kunt u gerust het 9 kilo programma gebruiken alleen moet u dan de temperatuur en tijdsduur bijstellen.
Dat kan dus niet, het is een voorgeprogrammeerd programma waarmee je niets meer kunt instellen.
Ook ik heb voorgeprogrammeerde programma's maar kan het wel tijdelijk wijzigen.
Daarna gaat het automatisch terug naar geprogrammeerd
Dat kan dus niet
Alsof de machine weet dat je er iets anders in stopt dan katoen. Volgens mij heeft u gewoon het verkeerde programma gebruikt.
Later ben ik ervan overtuigd geraakt dat ik de verkeerde wasmachine gebruik.:)
Quote: Wij hebben monteur in geschakeld omdat er een muffe( stank) kleding uit de machine kwam. Niet wetende dat we maar 4 kilo mochten gebruiken in de wasmachine. Vandaar dat we een monteur hebben gevraagd.
Hier moesten we 2 maanden op wachten. Tot dat de monteur vertelde precies wat hier boven staat. Ik heb dit wel degelijk goed begrepen en was hier duidelijk in dat ik het daar mee moest doen.
Toen ik dit melden bij Coolblue dat we niet een wasmachine hadden gekocht dat alleen op katoen 9 kilo kan wassen kregen we eerst alleen een antwoord met wat vervelend. Maar kunnen niks doen.
U heeft dus een wasprogramma gebruikt zonder eerst de gebruiksaanwijzing door te lezen. Dat u andere verwachtingen had bij de aankoop, daar kan Coolblue inderdaad niets aan veranderen. Een verkeerde aanschaf had u kunnen voorkomen door eerst de op de site vermelde handleiding door te nemen. Of door op de Samsung site te kijken.
Aanvulling: dat het 2 maanden heeft geduurd voordat er een monteur kwam, is vervelend maar het was zeker in die periode (en is nog steeds) een gekkenhuis door Corona.
Ik meen te hebben begrepen dat de vraagsteller € 0,10 per minuut (in mijn visie een gewoon tarief) te duur vond en daarom gewacht heeft totdat er teruggebeld zou worden.
De eerste keer moet je de wasmachine met wat wasmiddel zonder was laten draaien.
Stond ook in de gebruiksaanwijzing.
Dus je duwt twee keer de hoeveelheid was in een machine die erin past zonder dat er een belletje gaat rinkelen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer