Xdinges
door Xdinges Aug 30, 2020 om 12:28
Winkels & webshops
Coolbleu hun afhandeling met de klant.

Wij kochten 15 mei een wasmachine Samsung eco 9 kilo. Helemaal blij toen hij er stond. De eerste was hadden wij al een vreemd gevoel over de geur. We vroegen via fb contact. En kregen reactie dat de reparatie aan is gevraagd. Na lang wachten nog maar gevraagd met antwoord morgen word u terug gebeld. En anders mag u zelf heen bellen. Niet terug gebeld en als je heen belt kost het 10 cent per minuut. Boos bericht gestuurd dat wij al 1,5 maand wachten. Begin van de week zeiden ze ja deze week word u gebeld. Vrijdag nog niet gebeld. Weer reactie geplaatst met antwoord zaterdag word er echt gebeld. En wat denk je nog niet gebeld. Ik boos bericht op Facebook gezet en ja hoor binnen 10 minuten geregd. In middels 2 maanden moeten wachten tot er een monteur komt. Met het antwoord, mevrouw er kan helemaal geen 9 kilo was in. Alleen op 1 programma kan 9 kilo was in. De rest van de programma's kan 4 kilo in... Daar koop je dan een dure machine voor. Ook je beddengoed programma mag maar 2 kilo in. De monteur gaat en wij zitten met een machine die niet voldoet aan onze eisen. We namen contact op met coolbleu met reactie aan de telefoon ja mw. U bent buiten de tijd om te ruilen. Ik vertelde dat ik 2 maanden moest wachten op reparatie! En elke keer werd er sowieso een compensatie aangeboden. De meneer vertelde dat binnen 48 uur reactie zou krijgen. Dit kreeg ik met kort antwoord dat het vervelend voor mij is maar er niks aan gedaan kan worden. Ik mail achter aan met hoe het zit met de compensatie. Hier kreeg ik antwoord op dat ik wel 20 euro kon krijgen. Ik heb hier nog niet op gereageerd maar dit is gewoon weg belachelijk toch! Dit mag toch niet kunnen. Wij willen een wasmachine die voldoet aan eisen. En op hun site staat ook nog mooi tekstje dat dit de perfectie machine is voor gezien van 5...

22830 22 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 30, 2020 om 12:33
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Boeiend dat men zich beroept op de wetgeving zoals die geldt bij on-line. men vergeet echter dat hier wel degelijk de consumentenbeschermingswetgeving van toepassing is zoals is geregeld in het BW art 7:17 t/m 25. Ik geef u nu el1 verwijzing en daarna nog enkele: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  Ik kom zo hier nader op terug met meer verwijzingen.

Nadere verwijzingen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn  ; https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/  en m.b.t. hget verkrijgen van uw recht op basis van de wetgeving, waarbij o.a. de bewijslast bij de verkoper ligt: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeldbrief waarvan het m.i. zeer zinnig is om daar mee te beginnen en dan de reactie af te wachten eer u verder zou willen procederen https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  met de opmerking dat u ook nog voor nader advies m.b.t. eventuele toewijzing etc. van een advocaat u zich kunt wenden tot het www.juridischloket.nl  U kunt ook nog misleiding aanvoeren en daarvoor deze info benutten: https://www.acm.nl/nl/publicaties/consument-beter-beschermd-tegen-online-misleiding nu het een on-line aankoop betrof

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2020 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een beddengoed programma van twee kilo? Dat moet u verkeerd begrepen hebben,

Tr
door Trostomaat - Aug 30, 2020 om 12:52
239 Antwoorden / Vragen

U zit dit met een wasmachine die niet kapot was (ten onrechte als zodanig gemeld bij Coolblue). maar die niet de eigenschappen bezit waar u op rekende.
Cruciale vraag is: waren uw verwachtingen gerechtvaardigd?
Lastig te beantwoorden.
Het is niet zo dat alleen het feit dat u zit opgescheept met een wasmachine die 'niet aan uw eisen voldoet', maakt dat u in uw recht staat.

Donuts
door Donuts - Aug 30, 2020 om 13:07
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De reden waarom er een monteur moet komen, is mij volkomen onduidelijk. Er zijn 2 programma's waar 9 kg wasgoed (w.o. beddengoed) in kan. Dat niet bij alle programma's 9 kg wasgoed in kan is gebruikelijk, ook bij wasmachines die stukken duurder zijn dan deze relatief goedkope Samsung Eco.

Katoen (9 kg): Voor katoenen kleding, beddengoed, tafellinnen, ondergoed, handdoeken en overhemden. De tijdsduur van het wassen en het aantal spoelbeurten wordt automatisch aangepast aan de mate waarin de trommel is gevuld.

Katoen (9 kg) Optimale prestaties met minder energieverbruik voor katoenen kleding, beddengoed, tafellinnen, ondergoed, handdoeken en overhemden. Bij energiebesparing kan de werkelijke wastemperatuur lager zijn dan opgegeven.

Uw verwachtingen zullen nooit kloppen met de werkelijkheid. Overigens staat de handleiding op de site van Coolblue, die had u even kunnen doornemen voordat u overging tot aankoop van deze wasmachine.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 30, 2020 om 13:12
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik het goed begrijp hebt u een wasmachine waar u een keuze kunt maken voor het aantal kilogrammen.
Als u alleen het beddengoed wilt wassen gebruikt u het programma van 2 kilo.
Als u tegelijkertijd meer wilt wassen dan kan u eventueel tot 9 kilo gaan.

Xdinges
door Xdinges - Aug 30, 2020 om 13:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben monteur in geschakeld omdat er een muffe( stank) kleding uit de machine kwam. Niet wetende dat we maar 4 kilo mochten gebruiken in de wasmachine. Vandaar dat we een monteur hebben gevraagd.
Hier moesten we 2 maanden op wachten. Tot dat de monteur vertelde precies wat hier boven staat. Ik heb dit wel degelijk goed begrepen en was hier duidelijk in dat ik het daar mee moest doen.
Toen ik dit melden bij Coolblue dat we niet een wasmachine hadden gekocht dat alleen op katoen 9 kilo kan wassen kregen we eerst alleen een antwoord met wat vervelend. Maar kunnen niks doen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 30, 2020 om 13:44
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als u andere stoffen wilt wassen dan katoen kunt u gerust het 9 kilo programma gebruiken alleen moet u dan de temperatuur en tijdsduur bijstellen.

justmeagain
door justmeagain Aug 31, 2020 om 00:06
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dat kan dus niet, het is een voorgeprogrammeerd programma waarmee je niets meer kunt instellen.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 31, 2020 om 07:26
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb voorgeprogrammeerde programma's maar kan het wel tijdelijk wijzigen.
Daarna gaat het automatisch terug naar geprogrammeerd

pino123
door pino123 Aug 31, 2020 om 11:07
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dat kan dus niet
Alsof de machine weet dat je er iets anders in stopt dan katoen. Volgens mij heeft u gewoon het verkeerde programma gebruikt.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 31, 2020 om 12:53
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Later ben ik ervan overtuigd geraakt dat ik de verkeerde wasmachine gebruik.:)

Donuts
door Donuts - Aug 30, 2020 om 13:44
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Wij hebben monteur in geschakeld omdat er een muffe( stank) kleding uit de machine kwam. Niet wetende dat we maar 4 kilo mochten gebruiken in de wasmachine. Vandaar dat we een monteur hebben gevraagd.
Hier moesten we 2 maanden op wachten. Tot dat de monteur vertelde precies wat hier boven staat. Ik heb dit wel degelijk goed begrepen en was hier duidelijk in dat ik het daar mee moest doen.
Toen ik dit melden bij Coolblue dat we niet een wasmachine hadden gekocht dat alleen op katoen 9 kilo kan wassen kregen we eerst alleen een antwoord met wat vervelend. Maar kunnen niks doen.

U heeft dus een wasprogramma gebruikt zonder eerst de gebruiksaanwijzing door te lezen. Dat u andere verwachtingen had bij de aankoop, daar kan Coolblue inderdaad niets aan veranderen. Een verkeerde aanschaf had u kunnen voorkomen door eerst de op de site vermelde handleiding door te nemen. Of door op de Samsung site te kijken.

Aanvulling: dat het 2 maanden heeft geduurd voordat er een monteur kwam, is vervelend maar het was zeker in die periode (en is nog steeds) een gekkenhuis door Corona.

mahadma
door mahadma Aug 30, 2020 om 15:05
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik meen te hebben begrepen dat de vraagsteller € 0,10 per minuut (in mijn visie een gewoon tarief) te duur vond en daarom gewacht heeft totdat er teruggebeld zou worden.

panter22
door panter22 - Aug 30, 2020 om 14:15
6599 Antwoorden / Vragen

De eerste keer moet je de wasmachine met wat wasmiddel zonder was laten draaien.
Stond ook in de gebruiksaanwijzing.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 30, 2020 om 15:17
2055 Antwoorden / Vragen

Dus je duwt twee keer de hoeveelheid was in een machine die erin past zonder dat er een belletje gaat rinkelen?

ma
door malty - Aug 30, 2020 om 17:05
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer er op de site van coolblue staat dat het een 9kg machine is mag je erop vertrouwen dat de meeste wasprogramma's ook geschikt zijn voor 9kg wasgoed en niet twee voor uitsluitend katoen.
De reactie van de servicemonteur dat de machine niet voor 9kg maar voor 4 kg geschikt is zegt voldoende.
Coolblue had er wel bij mogen vertellen dat de belading voor dagelijkse was, o.a. overhemden welke niet van 100% katoen zijn, maar 4 kg mag bedragen.

Kopieer de informatie welke coolblue geeft bij de betreffende wasmachine, wanneer u verder gaat met uw klacht kan bekeken worden of die informatie niet te rooskleurig is voor de beteffende machine.

rj
door rjw Aug 30, 2020 om 20:32
3262 Antwoorden / 5 Vragen

"Wanneer er op de site van coolblue staat dat het een 9kg machine is mag je erop vertrouwen dat de meeste wasprogramma's ook geschikt zijn voor 9kg wasgoed en niet twee voor uitsluitend katoen."

Dat is natuurlijk klinkklare onzin zoals je het hier schrijft. Je snapt zelf ook wel dat je eerst de handleiding moet lezen, zeker voor een wasmachine met veel mogelijkheden. Ik heb een veel simpelere Indesit en daar moet je toch ook bij ieder programma even kijken wat er precies gedaan wordt en wat kan.

ma
door malty Aug 30, 2020 om 21:15
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@rjw Als je de wasmachine eenmaal gekocht hebt moet je natuurlijk de handleiding raadplegen.
Maar om dit al te doen voordat je de wasmachine koopt lijkt me overdreven.
Veel webshops hebben ook geen link naar de handleiding, Coolblue is een van de uitzonderingen.

justmeagain
door justmeagain Aug 31, 2020 om 00:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Het is maximaal 9kg, dat kan dus met één of twee programma's zijn. Coolblue geeft dus de juiste informatie.

panter22
door panter22 - Aug 30, 2020 om 19:37
6599 Antwoorden / Vragen

Geen enkele wasmachine kun je volproppen. Noch met katoen, en zeker niet met kleding die extra zwaar wordt als er water bij komt.
Wat je beschrijft is een heel normale wasmachine.

rj
door rjw - Aug 30, 2020 om 20:40
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Derde zin in de handleiding:

"Lees deze handleiding aandachtig door om optimaal gebruik te kunnen maken van de vele mogelijkheden en functies van deze wasmachine."

Pagina 35 bevat alle details over hoeveel er in de machine mag. Ik neem aan dat je die gelezen hebt voordat je de machine bent gaan gebruiken.

Het conflicteert ook niet met wat er op de Coolblue site staat. Daarnaast kan het nooit kwaad om eerst even de handleiding van een (duur) product dat je wilt gaan kopen te downloaden voordat je tot aanschaf overgaat. Dan heb je alle specificaties kunnen lezen, en dan kan je een beslissing nemen of het product aan je eisen voldoet. Of je gaat voortaan gewoon naar de lokale speciaalzaak waar je de verkoper de oren van de kop kunt vragen om alle ins-en-outs van een product te leren kennen.

ma
door malty Aug 30, 2020 om 21:23
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat denkt u van het antwoord van de monteur, Mevrouw er kan helemaal geen 9 kg was in.

rj
door rjw Aug 31, 2020 om 10:34
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Wat een monteur zegt is niet zo relevant. De handleiding is leidend. Het is ook maar de vraag wat de monteur exact gezegd heeft. Wij waren er niet bij. In het heetst van de strijd raakt er wel eens informatie kwijt in een gesprek. Lost in translation zullen we maar zeggen.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2020 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niets mis met die machine. U doet het gewoon verkeerd. Mag toch aannemen dat het niet uw eerste wasautomaat is?

justmeagain
door justmeagain - Aug 31, 2020 om 00:11
623 Antwoorden / 8 Vragen

U had ook hier beter even kunnen lezen hoe het werkt op een forum

In uw correspondentie staat uw volledige e-mail adres.

Daarnaast vind ik deze tekst bij een willekeurige Samsung 9kg machine bij Coolblue.

 Ook dit is met de pauzeknop en de AddWash deur mogelijk. In de trommel past tot 9 kilogram aan kleding. Dit is geschikt voor een huishouden van 3 tot 5 personen

va
door vanlotjegetikt - Aug 31, 2020 om 08:53
809 Antwoorden / Vragen

Wat is de reden voor deze aankoop geweest.

ap
door apiejoepie Aug 31, 2020 om 09:54
130 Antwoorden / 4 Vragen

geld teveel

pe
door pebk Aug 31, 2020 om 11:54
581 Antwoorden / 0 Vragen

Is de reden van aanschaf van belang voor het product?

Als ik een koelkast koop om mijn was mee te doen, zou ik ook niet blij zijn met het resultaat. Doet dat iets af aan de kwaliteit van de koelkast?

1paul
door 1paul - Aug 31, 2020 om 09:06
3148 Antwoorden / 0 Vragen

of u misleid bent is maar de vraag, heeft u de handleiding wel gelezen voor u tot aankoop overging of heeft u enkel gekeken naar de aanprijzingen op de site van coolbleu, en de volgende vraag waar ik het antwoord al denk te weten, heeft u de gebruiksaanwijzing wel gelezen????

Had u deze gelezen VOOR u de machine in gebruik nam dan had u gelezen wat de mogelijkheden en de ONmogelijkheden zijn van deze machine EN dan had u deze machine direct retour kunnen sturen....

Om een beroep te doen op de verschillende consumentenwetgevingen moet u zichzelf wel van te voren inlichten, er geld ook een informatieplicht bij de consument, deze moet zich ook eerst goed informeren voor de aankoop van een produkt en als iets niet duidelijk is moet je deze vraag stellen aan de verkopende partij voor je tot aanschaf overgaat....

dit gezegd hebbende vind ik dat CB op de site ook niet de complete info geeft en op grond daarvan zou je ze aan kunnen spreken, er staat bij de omschrijving duidelijk vulgewicht en niet vulgewicht maximaal of iets dergelijks....

Blijft wels taan dat u kenneklijk de gebruiksaanwijzing niet gelezen heeft voor ingebruikname en ik denk dat CB het daar nu op zal gooien en terecht naar mijn idee, u heeft zelf ook een verantwoordelijkheid in deze!!!!

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Aug 31, 2020 om 09:43
104 Antwoorden / Vragen

Interessant zou zijn als u even het moedel vermeld, dan kan een ieder kijken wat deze machine nu wel of niet kan.
Maar volgens mij is het zo dat er 2 wasprogramma's opzitten die 9 kilo mogen wegen, en dan gaat om droge was.
Uiteraard zijn er producten die erg veel water opnemen, zoals b.v. wol en dekbedden. Daar mogen dan in droge vorm niet meer dan 2 kilo in.
Wilt u dekbedden wassen die in droge vorm 9 kilo wegen dan moet u een industrie machine kopen.

U heeft heeft een goede machine gekocht maar van te voren niet gekeken naar de mogelijkheden van deze machine.
En inderdaad 9 kilo witte en bonte was is geen probleem en vaak goed voor een gezin van 5 personen.

rj
door rjw Aug 31, 2020 om 10:37
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Er is maar 1 Samsung 9kg Ecobubble machine beschikbaar.

1paul
door 1paul Aug 31, 2020 om 15:27
3148 Antwoorden / 0 Vragen

2 volgens mij....

newmikey
door newmikey - Aug 31, 2020 om 09:56
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het een triest verhaal maar het is toch wel een gevalletje eigen schuld. Mijn auto rijdt ook géén 220km/u ondanks dat dat wèl op de teller staat en hij verbruikt ook meer benzine dan waar mee wordt geadverteerd.

Het is altijd nuttig reclame- en marketingclaims te onderscheiden van de werkelijkheid. Bij uw wasmachine staat alles duidelijk omschreven in de handleiding. Het is ook volstrekt logisch dat je er alleen 9 kg in krijgt bij bepaalde stoffen en programma's, dat snapt iedereen! Mijn wasmachine kan maar 5kg aan maar van sommige stoffen moet je er ook niet te veel instoppen, dan gaat hij het hele huis door en komen de buren vragen of we de boel aan het afbreken zijn.

rj
door rjw Aug 31, 2020 om 10:36
3262 Antwoorden / 5 Vragen

En al zal jouw auto wel 220km/uur kunnen halen, dan wil dat ook niet zeggen dat dit lukt op een helling van +15%. Of als de auto maximaal volgeladen is.

mo
door mof - Aug 31, 2020 om 14:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

HEt herroepingsrecht is duidelijk: u bestelt bij een webwinkel, u krijgt vanaf dag van ontvangst 14 dagen de tijd om te inspecteren of het bestelde aan uw wensen voldoet en kunt dit product zonder opgave van redenen retourneren als dit niet zo is. Als u akkoord gaat met reparatie dan accepteert u het product en vervalt het herroepingsrecht na die veertien dagenb. U kunt dan slechts nog bedingen bij een defect product: ruil tegen een gelijkwaardig product, reparatie, of geld terug. Het is dan aan Coolblue om 1 van deze   opties te kiezen enb als dit reparatie is dan zult u het ermee moeten doen. Slechts als reparatie te lanbg duurt kunt u nog eisen om geld terug of een vervangend product.
Wat u niet kunt is uw geld terug vragen omdat het product niet aan uw wensen voldoet. Daarvoor had u de eerste 14 dagen moeten gebruiken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 31, 2020 om 15:56
2055 Antwoorden / Vragen

En zelfs dan, je hebt het recht het product te bekijken en uit te proberen op dezelfde wijze als in een winkel. Nou doet Coolblue volgens mij niet zo moeilijk maar ik denk dat je bij menig winkel een serieuze discussie kunt verwachten als je na het draaien van een was de wasmachine wil retourneren omdat hij niet bevalt.

Fa
door Faxface - Sep 1, 2020 om 09:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Kan alleen maar vol lof over de service van Coolblue spreken. Koelkast 3 maal defect en 3 maal supersnel een monteur in huis. 3 maal defect vond Coolblue wel een beetje veel, dus volledig aankoop bedrag terug en een ander mogen bestellen. Inmiddels was de koelkast al dik over de 2 jaar heen.

Samsung TV 2 maal een nieuw led paneel, 1 maal een nieuw moederboard en nu witte flitsen in beeld. Altijd super snel een monteur in huis. Toestel is 28 maanden oud en weer het volledige aankoopbedrag terug en nu een OLED besteld. Maandag de klacht gemeld en woensdag het nieuwe toestel in huis. Beetje pech gehad maar Coolblue lost het wel supersnel op.

Klantenservice altijd vriendelijk en denkt in oplossingen.

he
door henkdevries78 - Sep 1, 2020 om 19:32
2 Antwoorden / Vragen

Hi,

Was het de Samsung ww10n642rba/en EcoBubble QuickDrive wasmachine?
Die is namelijk wel best beoordeeld door de Consumentenbond, als je niets hoort van Coolblue dan kan je ook nog even mail sturen naar de Consumentenbond of natuurlijk kassa.
Gr.

Henk