Mediamarkt liegt en bedriegt consument. Retour naar hun antwoordnummer kwijt

30-06-2022 stuurde ik mijn product retour. Dit heb ik gedaan door precies de procedure van de MediaMarkt op te volgen. Zei geven mij volledige instructies en gaven toen nog niet aan dat het mijn verantwoordelijkheid is. Ze zeggen zwart op wit dat ik binnen 14 dagen na aantonen van verzendbewijs recht heb op mijn terugbetaling. Heb ze gebeld en geven aan dat ik mijn zorgen hoef te maken. Tot mijn verbazing na weken niks van ze vernomen. Omdat de track and trace code niet verder gaat heb ik ook contact opgenomen met PostNL. Zei geven aan dat de Mediamarkt verantwoordelijk is omdat zei in contract staan met PostNL.
Nou heb ik de geschillencommissie ingeschakeld, waar ik voor moet betalen. De geschillencommissie laat mij een half jaar wachten. Hun antwoord is dat mijn PostNL verzendbewijs niet voldoende is. Waarom heet dit anders een verzendbewijs. Mediamarkt, PostNL en de geschillencommissie laat de consument achter met een verlies van 1899.

9801 20 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jan 23, 2023 om 20:53
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Oftewel, u hebt een dure laptop terug gestuurd naar Media Markt en die is verloren gegaan. Geen idee wat dat met liegen en bedriegen van Media Markt te maken heeft, maar dat is een geschil tussen u en PostNL.
Als u de laptop niet aangetekend verzonden hebt bent u inderdaad het geld kwijt.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 23, 2023 om 21:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

Enige optie die ik kreeg is dit antwoordnummer met duidelijke instructies. Mag er dan vanuit gaan dat de Mediamarkt dit goed geregeld heeft met PostNL. Mediamarkt betaald postnl dus de Mediamarkt is de opdrachtgever. Mediamarkt zegt maakt u zich geen zorgen hoe dan ook komt het goed. Nou dat is dus gelogen

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2023 om 20:55
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Het moge alom bekend zijn dat de verkoper ook de verzender is en dat het artikel reist voor risico en rekening verkoper/verzender.

Deze instelling geldt dus ook voor U als de klant die een artikel retourneerd naar de verkoper. Het pakket gaat dan ook voor uw risico en rekneeing/antwoordnummer retour verkoper. U mag dan een verzendbewijs hebben, en als er wat fout gaat dan bent U als verzender aansprakelijk totdat de verkoper het pakket fysiek in handen heeft.

U heeft het artikel dus niet aangetekend en of verzekerd verzonden, ga ik even vanuit. Juridische vragen en antwoorden geven ook deze info, U bent aansprakelijk voor het retourzenden, zelfs bij antwoordnummer gebruik.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 23, 2023 om 21:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

Je spreekt jezelf tegen. Verkoper is de verzender dus verantwoordelijk. Mediamarkt zegt zelf dat als je kan aantonen dat het verzonden is. (Verzendbewijs) ze uiteindelijk binnen 14 dagen terug betalen. Hun voorwaarden toen gaf geen andere verzend mogelijkheden. Had gedacht dat die Mediamarkt dit beter had geregeld met PostNL. Mediamarkt zei zelf maakt u zich geen zorgen, hoe dan ook het komt goed. Niet dus liegen is dit

getty
door getty Jan 23, 2023 om 21:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U bent in deze de verzender..

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 23, 2023 om 21:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dan moeten ze geen retourlabel met instructies geven. Dan moeten ze zeggen dat ik hem verzekerd moet opsturen. Zodat ik zelf verantwoordelijk ben en PostNL aansprakelijk kan stellen. Mediamarkt betaald postnl dus zei hebben een contract met ze en zijn de verzender.

va
door vanlotjegetikt Jan 24, 2023 om 09:26
809 Antwoorden / Vragen

Jeutje, een beetje zelf reflectie kan hier geen kwaad.
Dure stukken altijd aangetekend verzenden.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als je hieronder leest stond er dus toen in de voorwaarden dat als je het precies opstuurt zoals hun mijn aangeven in de mail of betalen ze je dus hoe dan ook terug bij aantonen van verzendbewijs, dit heb ik dus zorgvuldig gedaan. Je mag verwachten van de Mediamarkt dat ze dit dan ook dan. Als ze je dat te zeggen geven ze mij het idee een goed verzekerd contact te hebben met PostNL. Dit maakt de kwestie wel anders met hoe ze het nu op de site hebben. Gelukkig heb ik van alles een screenshot. En kan ik ze aanklagen op dit punt. Want als ik dit wis te ging het zeke verzekerd terug

ne
door neodutchio Jan 26, 2023 om 15:21
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dat u een sticker kreeg om op de doos te plakken maakt het niet ineens dat MM de opdrachtgever word. U had zelf ook het antwoordnummer op de doos kunnen schrijven.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 26, 2023 om 17:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als de Mediamarkt niet op de site had staan dat ze uiterlijk na 14 dagen van aantonen van verzendbewijs terugbetalen. Had ik het zeker verzekerd opgestuurd. Als de Mediamarkt dat verkondigd geeft dat je toch zekerheid, dacht ik. Blijkbaar is de Mediamarkt een bedrijf van niks qua hoeveel ze geven om de consument

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 23, 2023 om 20:56
2011 Antwoorden / Vragen

Last me raden, je hebt iets opgestuurd dat de Mediamarkt nooit heeft ontvangen en je was je er niet van bewust dat de verzender, jij dus, verantwoordelijk is voor vervoer? Vervelend voor je maar nu je wel weet hoe de wereld werkt en hoe de wet in elkaar zit, wat is nu je vraag?

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 23, 2023 om 21:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zegt de Mediamarkt dat bij aantonen verzendbewijs je uiteindelijk binnen 14 dagen wordt terugbetaald. Met zulke verzendinstructies mag je toch van een Mediamarkt uitgaan dat ze dat goed geregeld hebben en dan ook hun belofte nakomt

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 23, 2023 om 22:33
2011 Antwoorden / Vragen

Absoluut, volgens de wet heb jij de plicht aan te tonen dat zij het ONTVANGEN hebben maar zal ze in hun voorwaarden zetten dat ze genoegen nemen met een verzendbewijs heb je ze bij de ballen. Succes met je zaak.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 24, 2023 om 01:50
2011 Antwoorden / Vragen

Dat stond toch ook echt in hun voorwaarden toch? Ik dacht ... is niet hetzelfde.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 24, 2023 om 06:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dat zwart op wit dat ze zeggen dat bij het aantonen van een verzendbewijs ik binnen 14 dagen mijn aankoopbedrag terug zou krijgen. Daardoor gaf de Mediamarkt mij het gevoel dat ze een contract hebben met PostNL waarin de pakketten verzekerd zijn. Zie reactie hieronder voor bewijs. Denk je dat ik hiermee een zaak kan beginnen. Ga het er niet bij laten zitten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 24, 2023 om 12:41
2011 Antwoorden / Vragen

Zwart op wit is zwart op wit, dat kunnen ze niet zomaar van tafel vegen. Nogmaals succes ermee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2023 om 21:07
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, iets onverzekerd terugzenden zoals een laptop? Helaas bent u dan wel zelf verantwoordelijk en kan ook ik het besluit van de geschillencommissie goed volgen. Waarom heeft u de laptop niet zelf teruggebracht naar een MediaMarkt vestiging? Dan had u ditr probleem niet gehad. En ook niet indien u het in een winkel had gekocht ,maar ja, dat is helaas 'mosterd na de maaltijd'.

Overigens is het wel zo dat de reactie van Post Nl dat MediaMarkt verantwoordelijk zou zijn niet correct. U bent als verzender verantwoordelijk als al gezegd. Zie dit naast nog meer info die hierover te vinden is en let op, het geldt ook m.b.t. verzenden via anderen zoals bijv. DHL, UPC etc. https://www.klacht.nl/aansprakelijkheid-pakketpostverzending/

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 23, 2023 om 21:45
4 Antwoorden / 1 Vragen

Je gaat ervanuit dat als de Mediamarkt belooft dat als je een verzendbewijs hebt ze binnen 14 dagen terugbetalen. Dat gaf mij zekerheid. Dan vertrouw je erop dat de Mediamarkt dit goed heeft geregeld met PostNL. Zei betalen PostNL dus zijn de verzender. Ze geven zelf deze optie. Waarom niet naar een filiaal gaan is niet relevant. Mediamarkt had dit met PostNL beter moeten regelen. Nu is de consument de dupe. Er was geen andere verzend optie voorgelegd door de Mediamarkt. Als ze me niet dit vertrouwen hadden gegeven had ik hem wel laten terugbrengen naar een filiaal

Gr
door Grunn1 Jan 24, 2023 om 10:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Jij gaat ervan uit dat wat je terug gestuurd hebt ook het daadwerkelijke product is en geen pakje met bakstenen. Een verzendbewijs bewijst niet wat je hebt terug gestuurd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 24, 2023 om 10:24
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op de reactie van @GRUNN die u m.i. ook duidelijk wijst op een onjuist uitgangspunt toch ook weer mijn advies zoals u zelf al aangeeft in uw naam kan nooit meer bestellen bij MM een optie zijn hoewel het wel een feit is dat exact hetzelfde ook bij retourneren van hetgeen on-line werd besteld bij anderen aan de orde kan zijn indien het grote waarde heeft en niet is verzekerd resp. persoonlijk wordt teruggebracht.
M.a.w. bij verzenden van relatief dure zaken altijd verzekeren!.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dan hadden ze dus niet moeten zeggen bij aantonen van verzendbewijs krijg je hoe dan ook je geld terug. Dat gaf mij het gevoel dat ze dus zelf een verzekerdcontract hebben bij PostNL. Ze weten dit ook, daarom hebben de de voorwaarden op de site aangepast. Dit eerlijk toegeven doen ze niet. Niks waard de Mediamarkt. Voortaan lekker bol.com

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 25, 2023 om 09:55
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Nu u aangeeft dat MM de voorwaarden op de site heeft aangepast kan het toch zinnig zijn om inzake uw casus advies te vragen bij

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl en melding te doen bij

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 22:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wauw een pakketje met een baksteen zeg je. Nou dat gaat me wel heel ver. Ik zet echt niet wat ik op het spel voor zoiets. Heel raar wat je zegt. Tevens raakt niet elke pakket spoorloos bij PostNL dus de Mediamarkt zou dit dan ontvangen. Denk je het zelf

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 26, 2023 om 10:36
16775 Antwoorden / 202 Vragen

@ARJAN... : u reageert onder mijnn antwoord. Ik heb niets gezegd over het zenden van bakstenen.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 26, 2023 om 17:07
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee gaat om het Grunn1. Beetje rare reactie van deze persoon, vindt je niet?

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt - Jan 23, 2023 om 21:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Deze valse belofte gaf mij het gevoel dat de Mediamarkt dit goed heeft geregeld met PostNL.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 23, 2023 om 22:02
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, gelet op hetgeen u nu bijvoegt zie ik wel de mogelijkheid om melding te doen van misleiding en zie dan https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/wat-kan-ik-doen en/of nader advies te vragen bij - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl. U heeft zich inderdaad aan de aanwijzingen van MM gehoden waarin niets wordt gezegd over apart verzekeren. Zie dan bijv. dit: https://www.wetrecht.nl/misleidende-reclame/ . En dan afwachten wat de reacties zijn en of nadere aktie wordt geadviseerd in derichting van Media Markt. Het zou best eens zo kunnen zijn dat de beslissing van de geschillencommiss als onjuist wordt geacht en ik hoop dan niet dat u daar heeft aangegeven de uitslag van hen als bindend te betrachten want indien dat zo is, dan 'dikke pech'. Een uitspraak van een geschillencommissie die niet bindend is kan aaltijd worden 'aangevochten'. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in.

rj
door rjw Jan 24, 2023 om 07:34
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ze verwijzen naar de retourvoorwaarden. Wat zijn die? Daar zit denk ik de crux.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zie bijlage die geüpload is dit waren toen de voorwaarden. Dat hadden ze dus zelf niet goed. Want dit hebben ze nu gewijzigd. Dat hebben ze niet voor niks gedaan, omdat ze weten dat ze fout zitten.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

Voor misleiding zal ik dan gaan. Want ik heb de mail nog en het bericht waarin staat dat ze bij aantonen van de kassabon uiteindelijk na 14 dagen doen terugbetalen. Dit gaf mij de zekerheid om het precies op te sturen zoals de Mediamarkt dat vroeg. Van een bedrijf zo groot als de Mediamarkt dacht ik dat je er dan vanuit kan gaan dat dit zo is. Waarom zeggen ze dat dan. Zie bijlage.

Mabelle
door Mabelle - Jan 23, 2023 om 22:40
404 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe kom je erbij om het te retourneren naar een antwoordnummer? Dit staat op hun site:

Zend het product onder vermelding van het bestelnummer en artikelnummer terug naar:
MediaMarkt Online Nederland
Pearyweg 1
4462 GT Goes

Verder staat ook nog op hun site:

Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het terugsturen van je product, raden we je aan om:

het product goed te verpakken,
het product verzekerd te verzenden,
alleen gebruik te maken van bekende vervoersbedrijven.

https://www.mediamarkt.nl/nl/service/klantenservice/ruilen-retourneren

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 24, 2023 om 06:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit hebben ze dus veranderd. Ik heb nog de mail met de verzendinstructies, daarin staat heel uitgebreid dat het naar hun antwoordnummer verzonden moet worden. Dit kan ik dus ook bewijzen. Ze hadden dit dus nog niet goed op site staan, maar dit hebben de later aangepast. Ik ga alles in een dossier doen en voorleggen bij de kantonrechter.

Gr
door Grunn1 Jan 24, 2023 om 10:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En dan nog ben je als verzender verantwoordelijk en had je het aangetkend of verzekerd moet verzenden

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nu geven ze dit aan op de site. Ze weten dat ze fout zitten anders hadden ze de voorwaarden op de site niet aangepast. Plus ze hebben me beloofd uiterlijk na 14 dagen na aantonen van verzendbewijs het bedrag retouren te doen. Nooit bestellen bij de Mediamarkt.

Mabelle
door Mabelle - Jan 23, 2023 om 22:48
404 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind je beschuldiging over liegen en bedriegen onterecht.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Je leest niet het hele verhaal. De Mediamarkt had dan eerlijk moeten zeggen dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt. Niet dat ze uiterlijk na 14 dagen na aantonen van verzendbewijs het bedrag retouren

atlas1302
door atlas1302 Jan 25, 2023 om 11:23
341 Antwoorden / 13 Vragen

@mabelle heeft problemen met hele verhalen lezen, ze leest wat ze wil lezen en dat verdraaid ze dan ook nog. Waarom zou je het niet terug kunnen zenden naar een antwoord nummer als Mediamarkt dat voorschrijft? Waarom zou @Arjan daar over liegen?

Volgens mij is Mediamarkt niet erg duidelijk geweest in de communicatie!

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 22:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je begrip. Weinig empathie heeft ze niet nee. En ze doet net alsof ze niet wilt zien dat de Mediamarkt zelf beloofd terug te betalen na aantonen van het verzendbewijs. Dit heb ik namelijk goed bewaard. En tevens waarom heeft de Mediamarkt nu geen andwoordnummer meer? En staat er nu duidelijk dat het verzekerd moet. Als ik dit namelijk had geweten had ik dit zeker wel gedaan.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt - Jan 24, 2023 om 06:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bij deze bewijs dat er in Juni andere voorwaarden waren. Dus de Mediamarkt weet ze het toen niet goed hadden

Gr
door Grunn1 Jan 24, 2023 om 10:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit is geen bewijs dat voorwaarden anders waren maar een retour stikker. De verzender is en blijft voor verzending verantwoordelijk niet de ontvanger.
Jij hebt een probleem met de verzender niet met de ontvanger dus niet bedrijven beschuldigen die hier niet verantwoordelijk voor zijn.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zie bijlage van valse belofte over uiterlijk na 14 dagen terugbetalen. Als ze dit zeggen mag je ervan uit gaan dat ze zich goed hebben ingedekt. Niet dus. Mediamarkt slechtse webshop ooit

marita5
door marita5 - Jan 24, 2023 om 09:31
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Arjan-nooit bestellen mediamrkt ,

Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid

Om te beginnen: niet de ontvanger maar de verzender van een poststuk is degene die een overeenkomst heeft met de bezorgdienst. De verzender heeft het immers gefrankeerd, en de bezorgdienst de opdracht tot verzending gegeven.

De bezorgdienst is vervolgens verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan. Dat wil echter niet per definitie zeggen dat je eventuele schade die ontstaat door het kwijtraken ervan, kunt verhalen op die bezorgdienst.

Is je poststuk 'gewoon' verstuurd, dus niet aangetekend? Dan is de bezorgdienst niet aansprakelijk voor het kwijtraken ervan. Dit staat doorgaans ook vermeld in de algemene voorwaarden.

In het geval van een aangetekende zending is het postbedrijf wel aansprakelijk, zij het in beperkte mate:

  • Voor een brief die aangetekend verstuurd is, is de aansprakelijkheid beperkt tot 50 euro.
  • Voor een pakket dat aangetekend verstuurd is, is de aansprakelijkheid beperkt tot 500 euro.

Met andere woorden: als je aangetekende brief of pakket kwijtraakt in de post, kun je daar maximaal 50, respectievelijk 500 euro voor vergoed krijgen. Voor een zending met een hogere waarde is het dan ook wellicht verstandig om te kiezen voor een verzekerde verzending.

Voorbeeldbrief , klaag als verzender .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-verzender/

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit had ik andere ook zeker gedaan. Maar het bericht dat ze uiterlijk terugbetalen na 14 dagen na aantonen van verzendbewijs gaf mij zekerheid dat het goed zo komen. Ze stuurde een hele mail met verzendinstructies. Mediamarkt leek me een goede webshop. Nou ze denken alleen aan hun zelf. En de consument kan erin stikken

1paul
door 1paul - Jan 24, 2023 om 11:48
3103 Antwoorden / 0 Vragen

in het kort, verzender is en blijft verantwoordelijk voor pakket, had je dit pakket verzekerd en aangetekend verzonden had je dit probleem nu niet gehad.

andere weg is om iets met deze prijs zelf terug te brengen.

nu je dit niet gedaan hebt allemaal komt de schade post inderdaad op je eigen knip terecht!

vervelend maar wel hoe het werkt in deze wereld, voortaan even de voorwaarden lezen voor je iets doet een optie?

Lees onderaan deze pagina ook even....

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/artikel-pakketje-kwijt-dit-kun-je-doen

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Heel slecht dat ze je dan precies vertellen hoe het pakket retour moet. En dan ze beloven uiteindelijk na 14 dagen na aantonen van verzendbewijs het bedrag retour te doen. Plus dat ze dit u allemaal veranderd hebben op de site geeft al aan de de weten dat ze verkeerd zitten. Consument is niks waard voor de Mediamarkt alleen maar je geld

1paul
door 1paul Jan 25, 2023 om 10:51
3103 Antwoorden / 0 Vragen

ja zeker dit is niet hoe het hoort te gaan, denk zomaar een medewerker die even verkeerd zat!!!!

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 22:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit waren hun voorwaarden. Zie bijlage in ander bericht. PostNL zegt zelf dat de Mediamarkt verantwoordelijk is. Omdat zei met het andwoordnummer een contract met ze zijn aangegaan. De Mediamarkt betaald PostNL. Zelfs PostNL zegt dat de Mediamarkt in deze kwestie verantwoordelijk is. PostNL heeft mij dit in een bericht laten weten. Dit heb ik ook zwart op wit. Tevens belde PostNL met mij en zeiden ze dit normaals. PostNL zou dit wel weten.

1paul
door 1paul Jan 26, 2023 om 09:11
3103 Antwoorden / 0 Vragen

dan rest slechts een stap naar de rechterlijke macht als deze weg nog openstaat!

win wel eerst juridische advies in bij bijv. juridische loket.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 26, 2023 om 17:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt. Heb al contact gehad met me advocaat. Ik ben bereid d om dit juridisch aan te vechten. Omdat ik weet dat de informatie destijds op de site van de Mediamarkt vals is. Daarom dat de Mediamarkt liegt. Als ze maar sales maken. Empathie voor de klant is bij de Mediamarkt ver te zoeken.

ro
door ronny530 - Jan 24, 2023 om 13:16
2752 Antwoorden / 41 Vragen

In de uitspraak staat ook dat u onvoldoende heeft aangetoond dat de laptop retour is verzonden u toont wel printscreens maar dat is onvoldoende bewijs. Zodra een retourpakket bij een post.nl punt inlevert krijgt u een verzendbewijs op papier mee en dat verzendbewijs dient u zorgvuldig te bewaren want het toont aan dat u het pakket daadwerkelijk heeft verzonden.  In de aangehaalde retour voorwaarden staat dat ook geschreven 'of de consument heeft aangetoond dat hij de laptop heeft verzonden' en dat kan alleen met overlegging van het papieren verzendbewijs dus niet met een printscreen van de track&trace code. Zo te lezen is op grond van het niet kunnen tonen van het papieren verzendbewijs uw klacht ongegrond verklaard.

redfloor
door redfloor Jan 24, 2023 om 13:26
166 Antwoorden / 21 Vragen

Precies, zoals ik het lees betaalt Media Markt wel degelijk terug als de klant kan aantonen op de juiste wijze retour te sturen (ook als dat niet aangetekend, verzekerd etc. is), maar kan TS dat niet aantonen, omdat er iets ontbreekt.

ro
door ronny530 Jan 24, 2023 om 13:55
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Ik stuur niet vaak iets retour maar als ik dat doe wordt er expliciet bij verteld dat ik het verzendbewijs goed moet bewaren ookal is het maar een soort van kassabon.

mahadma
door mahadma Jan 24, 2023 om 14:35
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Afgelopen week een artikel naar bol teruggestuurd (zou een internet radio zijn volgens de info, bleek DAB+ te zijn effectief), bewijsje gekregen meteen bij de telefoon bewaard.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook een officiële mail van PostNL. Daarin staat dus ook verzendbewijs. Dat is dus niet alleen een track and trace. Dus dit verhaal klopt niet. Ik heb een officieel verzendbewijs van PostNL.

Thecla58
door Thecla58 - Jan 24, 2023 om 15:35
843 Antwoorden / 3 Vragen

de Mediamarkt heeft een contract met PostNL voor het verzenden van je bestelling naar jou. De bestelling is afgeleverd dus de overeenkomst tussen MM en PostNL is hiermede beëindigd.
Jij ben niet tevreden met hetgeen je besteld hebt en je stuurt het terug dat het een antwoordnummer is, doet niet terzake. Du moment dat jij je laptop afgeeft bij een PostNL-punt ga jij een overeenkomst aan met PostNL en ben jij de verzender en is MM de ontvanger.

Het zou je sieren als je ook de hand in eigen boezem steekt en toegeeft dat je niet slim gehandeld hebt. Count your loss en stop met het smaden van MM.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 07:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mediamarkt beloofd na aantonen van verzendbewijs het bedrag retouren te doen na uiterlijk 14 werkdagen. Het zou de Mediamarkt sieren dit op te lossen. Ze weten dat ze fout zitten, want ze hebben de voorwaarden op de site aangepast.zoals je kan zien werken ze nu niet met een andwoordnummer. Ik klaag ze overal aan op elke site. Laat het er zeker niet bijzitten.

Gr
door Grunn1 Jan 25, 2023 om 10:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En het zal jou ook eens sieren om te stoppen met steeds maar dezelfde valse beschuldigingen te uiten en eens te kijken wat je zelf beter had moeten doen.
Wettelijk ben je als afzender zelf verantwoordelijk voor het verzenden hoe je het ook bekijkt maar helaas beperk je je steeds tot een heel klein en hetzelfde antwoord.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 22:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nou nee. Je gaat ervanuit dat wat ze toen in de voorwaarden hebben staan ook geldend is. Helemaal voor een bedrijf als de Mediamarkt mag je dit verwachten. Ze geven me uitgebreide mail met volledige instructies over hoe te retourneren. Er stond niet bij dat het risico voor de consument, wanneer er wat gebeurt. Nee de Mediamarkt zegt uiterlijk na 14 dagen na aantonen van verzendbewijs recht op het retourbedrag. de

agapon1951
door agapon1951 - Jan 25, 2023 om 15:10
166 Antwoorden / Vragen

Hoewel ik de reacties begrijp, zie ik ook een ander punt nl. de verantwoordelijkheid van degene die geacht wordt de dienst die hij/zij aanbiedt naar behoren te voldoen en uit te voeren. De verzending is niet naar behoren itgevoerd, dus is m.i.z. degene die tot een wanprestatie is gekomen er verantwoordelijk voor. Overigens zelf dezelfde ellende met DHL gehad en deze had zelfs geen trac and trace code gegeven, die zouden ze toesturen. Daar sta je dan, het heeft mij geld gekost en geconfronteerd met een niet bereikbaar bedrijf.
Sta er nu op een schriftelijk bewijs van afgifte en neits geen track en bedrieg code meer.
Mijn mening is ook dat de wetgeving aangepast dient te worden vanwege het lever van een wanprestatie, door een postpakket bedrijf als POST NL, DHL enz enz., als het bewijs van afgifte aanwezig is, behoort dergelijke bedrijf ook aansprakelijk gesteld te kunnen worden voor de volle 100% als een pakket verdwenen wordt en niet afgedaan met voerntueel een beperkte schadeloos stelling. Het lijdt tot scherper toezicht en interne diefstallen minder zullen voorkomen. Het is vrijwel zeker dat bovenstaande gestolen is binnen de POST NL.   .

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 25, 2023 om 16:19
2011 Antwoorden / Vragen

Dat lees je wel vaker en het zei u vergeven maar dat is simpelweg onmogelijk. Voor alle vervoer, ook voor post, geldt dat de vervoerder nooit verantwoordelijk is voor de waarde van de lading en daar zijn de prijzen ook op afgestemd. De verzender kan, indien hij daar prijs op stelt de lading verzekeren en moet dan dus ook de waarde opgeven. Bij post noemen we dat meestal aantekenen en dat is een optie, geen plicht en heeft niet hetzelfde prijskaartje als onverzekerd. De keuze ligt dus bij de verzender. Nou hoor ik u denken, dat u nog steeds denkt dat met het overgaan op een plicht alles weliswaar duurder wordt maar dat de wereld daar dan ook een stuk beter van zou worden. Dat zou best kunnen maar dit soort dingen zijn echt internationaal geregeld, daar kan Nederland helemaal niet in afwijken.

va
door vanlotjegetikt - Jan 25, 2023 om 17:02
809 Antwoorden / Vragen

Ik vraag mij af of het pakket bij MM is afgeleverd? haal dat nl nergens uit het relaas.
(Bij mij gaan bij het noemen van MM en duren spullen oa Apple IPhones en de route van het poststuk toch alarmbellen afgaan maar dan meer richting MM zelf)Op het Radarforum staat het relaas van het ontvreemden van een IPhone door de bezorger op te wachten.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=199520&hilit=Mediamarkt

atlas1302
door atlas1302 Jan 25, 2023 om 17:36
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ja dat denk ik ook, niets is meer onmogelijk tegenwoordig. Het zijn altijd de dure dingen die per ongeluk en heel toevallig verdwijnen op miraculeuze wijze bij de vervoerders. Waarom zou M.M. moeilijk doen als het pakket gewoon aankomt? Ze zitten ook niet te wachten op dit gezijk op verschillende forums, wat door iedereen gelezen kan worden.

Ik vind een antwoordnummer nog steeds een goed bewijs van verzending. Bij UWV komen zelfs aangetekende poststukken niet aan, en dat na vier pogingen. Je kan altijd bewijzen dat het pakketje is afgeleverd bij een inname punt, het past niet door de brievenbus toch? Je krijgt altijd een bewijs dat het is in genomen toch?

En dan, dan raakt het ineens plotseling kwijt....foetsie en niemand weet er iets van. Bij mij gaat er dan ook wat rinkelen hoor. En dat ligt allemaal aan de verzender natuurlijk, ja natuurlijk. Daarom zou ik nooit een webshop beginnen, een verzender is altijd het haasje.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 22:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee inderdaad niemand zit te wachten op dit. Heb namelijk het officiële verzendbewijs aangeleverd. Dus ze weten dat ik het pakket heb opgestuurd. Ze moeten gewoon eerlijk toegeven dat ze liegen en het verkeerd hebben en dat ze daarom nu andere voorwaarden op hun site hebben. Ga dit verhaal overal posten. Kost me meer tijd als dat de laptop is. Maar dit gaat me nu meer om hoe de Mediamarkt met mij als consument omgaat. Tevens heeft de medewerker aan de lijn gezegd maak u zich geen zorgen het komt hoe dan ook goed. Ja voor hun. De Mediamarkt lekker hun geld en de consument is zijn geld of laptop kwijt.

mo
door mof - Jan 25, 2023 om 17:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt niet aantonen dat MEdiamarkt het artikel heeft ontvangen. En daar gaat het om. Pas wanneer het artikel in handen van Mediamarkt is, is Mediamarkt verantwoordelijk.
Voortaan dus aangetekend en/of verzekerd versturen. Bij verzekerd versturen heeft u recht op schadevergoeding van PostNL. Bij aangetekend is het geregistreerd dat het is afgeleverd bij Mediamarkt.

atlas1302
door atlas1302 Jan 25, 2023 om 18:37
341 Antwoorden / 13 Vragen

Fout, als Mediamarkt zegt niks te hebben ontvangen en ook niet hebben getekend voor ontvangst, sta je nog net zover als in het begin. Ik schrijf hiervoor een bericht dat UWV 4 keer niets heeft ontvangen, geen aangetekend stuk...helemaal niets. Waar blijft dat dan?
Na een bezwaarschrift opgesteld door een vriend de advocaat, vielen de brieven ineens op de mat. Zomaar...ineens!

Ik kreeg wel onaangemeld controle aan huis met twee man sterk, binnen 2 weken stonden ze voor mijn deur in Kaapverdië te bonken, ik schrok me rot.
Ik heb maar niet gevraagd wat de aanleiding was voor deze plotselinge controle, ik houd er maar op dat ze mij gewoon een leuke oude man vonden die een bezoekje wel op prijs zou stellen.

Als bekende overheidsinstellingen zo kunnen klooien, denk ik dat het voor M.M. een makkie is en niet anders.

Zo kan ik ook nog een leuke vertellen van een bank de RABOBANK, die hoorde na 4 maanden ineens op een datum om 09.00 uur de enveloppe ploffen op de deurmat van hun filiaal. Ze hielden ook vol niets te hebben ontvangen van mij, geen enkel posstuk. Toen ik de datum eens goed bekeek bleek dat op maandagochtend te zijn. Wat u zegt, maandagochtend.

Niemand bezorgt op maandag door het hele land niet. Foutje van de bank, dachten ook slim te zijn.

va
door vanlotjegetikt Jan 25, 2023 om 20:17
809 Antwoorden / Vragen

Als je bij postnl navraagt ook op een antwoordnummer of er bezorgd is kunnen zij dat altijd controleren.
Is het antwoord ja dan is er toch wat anders aan de hand.
Is het antwoord nee dan is het einde oefening met het verhaal, je hebt dan geen poot om op te staan.

atlas1302
door atlas1302 Jan 25, 2023 om 22:04
341 Antwoorden / 13 Vragen

Maar dat is het punt! in het verhaal komt niet duidelijk naar voren of er concreet bezorgd en afgeleverd is bij M.M. Het lijkt wel of er bewust niet over gesproken wordt.
Maar goed, ik zou het zo al helemaal niet doen maar persoonlijk brengen. Ik weet het...kost een beetje en ook nog eens tijd, maar het bedrag leent er wel voor 1899 euro. Dikkemik.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt Jan 25, 2023 om 22:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nou dat is niet waar wat de voorwaarden die ze toen hadden gaf dus anders aan. Maar blijkbaar lees je niet het hele bericht. Waarom zou de Mediamarkt nu geen andwoordnummer meer gebruiken? Hun voorwaarden zoals ik als bewijs heb geüpload geeft toch echt aan dat ze zelf zeggen dat ze terugbetalen na aantonen van verzendbewijs. Ze kunnen PostNL navragen of dit het verzendbewijs is dat ik van hun heb gekregen, als de Mediamarkt de consument wantrouwend.

ne
door neodutchio Jan 26, 2023 om 15:30
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom ze geen antwoordnummer meer hebben? Enerzijds omdat het MM geld kost en er nu een kentering komt dat herroepers zelf moeten gaan betalen voor het retour sturen. Anderzijds duurt verzenden via een antwoordnummer langer aangezien die post 2 dagen later aangeboden word. Dus ook 2 dagen langer wachten voor de verwerking.

Het wil dus niet zeggen dat ze gestopt zijn met het antwoordnummer omdat uw pakje verdwenen is.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt - Jan 25, 2023 om 22:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga in deze dagen het bericht van PostNL uploaden. Tevens mijn verzendbewijs van PostNL. Het bericht van de PostNL medewerker geeft duidelijk aan dat de Mediamarkt PostNL betaald voor het andwoordnummer. Dat de Mediamarkt dit met PostNL moet oppakken. Omdat ik dus niet PostNL betaald heb ben ik niet de verzender. Ik heb alleen het pakket afgegeven zoals de Mediamarkt mij vroeg. Dus de Mediamarkt is verantwoordelijk. PostNL weet echt wel wie dan verantwoordelijk is, dit zeggen ze ook in dat bericht de Mediamarkt.

ne
door neodutchio Jan 26, 2023 om 15:32
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Bij aflevering is het risico van MM naar u over gegaan. Aangeven dat u wil herroepen maakt het niet ineens dat MM de verantwoording weer krijgt. En of u nu een sticker van MM plakt of zelf het adres op de doos schrijft, dat maakt geen verschil. In beide gevallen bent u diegene die uw aankoop maar een PostNL punt brengt. Die laptop was van u vanaf het moment dat u het ontvangen hebt.

Ar
door Arjan_Nooit bestellen Mediamarkt - Jan 25, 2023 om 22:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

PostNL zegt hier zelf dat de Mediamarkt verantwoordelijk is

1paul
door 1paul Jan 26, 2023 om 09:24
3103 Antwoorden / 0 Vragen

dit werpt een ander licht op deze zaak vanuit postnl., zoals al hierboven gesteld, zoek juridische hulp in deze!

als MM inderdaad de opdrachtgever is zijn deze ook verantwoordelijk voor de zending, echter MM stelt enkel een retourlabel beschikbaar om terug te zenden en jij bent de opdrachtgever en dan is de algemene consescus dat jij verantwoordelijk bent, let wel, algemeen er zijn ook andere geluiden!

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2026112

agapon1951
door agapon1951 Jan 27, 2023 om 19:11
166 Antwoorden / Vragen

Deze discussie is maar al te herkenbaar. De ene wijst naar de andere. Heb dit meegemaakt met Atlas for men, met een retrourzending (kapotte rits van jas - dus ook nog eens een wanprestatie geleverd) welke in dit geval door een ander bedrijf werd gedaan nl. DHL. Zou een trac and trace code worden toegestuurd, nimmer ontvangen (niet ierdeen heeft een mobieltje) en bij navraag bleek de retour jas verdwenen. Atlas for men verwijst weer naar de DHL en omgekeerd. Hier echt maanden mee bezig geweest en ten slotte maar op gegeven. Geen van beiden heeft maar iets gedaan om het poststuk terug te verkrijgen. Gezien de geringe waarde was ook de R en B niet bereidt om beneden de 100 euro stappen te onder nemen. DHL is daarnaast ook nog eens onzettend moeilijk te benaderen je moet Einstein wezen om er door te komen. Dit was ingebracht met een retourlabel.

va
door vanlotjegetikt - Jan 26, 2023 om 08:50
809 Antwoorden / Vragen

Oke de snuggere vraag. Heeft u contact gehad met postnl met de vraag OF er op het antwoordnummer is afgeleverd.

atlas1302
door atlas1302 Jan 26, 2023 om 10:13
341 Antwoorden / 13 Vragen

Juist, dat wilt u toch graag weten. U heeft een barcode met het verzendbewijs toch?

va
door vanlotjegetikt Jan 26, 2023 om 13:49
809 Antwoorden / Vragen

Tja, laat maar.

ro
door ronny530 - Jan 26, 2023 om 16:23
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Feit is en blijft dat de screenshots als verzendbewijs niet voldoende waren en om die reden de klacht ongegrond is verklaard. U stelt nu dat u zowel een papieren verzendbewijs als ook een verzendbewijs per mail heeft ontvangen en dan vraag ik me af waarom het digitale verzendbewijs niet uitgeprint heeft en later als bewijs heeft ingediend. Een scan van het digitale verzendbewijs kan als bewijs dienen omdat die als alleen lezen PDF bestand niet veranderd kan worden terwijl aan screenshot naar believen gesleuteld kan worden vooral als die in Windows paint als bestand wordt opgeslagen. U bent nu wel een beetje laat met het zoeken naar het originele verzendbewijs en de mail die u destijds heeft ontvangen want we zijn inmiddels 6 maanden verder en is in beroep gaan geen optie meer omdat de uitspraak voor beide partijen bindend is geworden. Hopelijk kan de Mediamarkt nog iets voor u betekenen maar die kans acht ik bijzonder klein.

Bm
door Bmaaskant76 - Feb 8, 2023 om 07:51
1 Antwoorden / Vragen

Hier hetzelfde probleem...

Mediamarkt heeft ons een defecte tv geleverd en na melding een dag later opgehaald. En daarna werd het stil op de lijn.

Na diverse malen geprobeerd om iemand aan de lijn te krijgen, wat blijkt je krijgt altijd een Belgische medewerker aan de lijn, gaven ze toe de defecte tv om te leveren.

We zijn inmiddels 3 weken verder en nog steeds geen tv geleverd. Gisteren gebeld en wat blijkt, we krijgen het verwijt dat hij al geleverd is, wat helaas niet waar is.

Telkens wordt er geschermd dat er een "fout" in het systeem is en dat we worden geholpen. Helaas zonder resultaat.

Je moet wel direct bij aanschaf in de winkel betalen echter zonder product en goede afhandeling van het ontstane probleem.

De lol is er nu echt vanaf net als ons vertrouwen in Mediamarkt.

Wellicht kan hier eens een item op tv over worden gewijd aangezien het een steeds groter probleem wordt bij deze club.

atlas1302
door atlas1302 Feb 8, 2023 om 09:05
341 Antwoorden / 13 Vragen

we krijgen het verwijt dat hij al geleverd is, Dan vraagt u toch om een verzendbewijs en afleverbewijs, deze lijkt me niet zo moeilijk. Hier zou ik mijn tanden wel in willen zetten.