Onheuse bejegening Jumbo-supermarkt
Goedmorgen, ik kan mij uw ontevredenheid indenken omdat dit m.i. ook echt klantonvriendelijk is. Heeft u uw klacht neergelegd bij de eigenaar van deze vestiging indien het een franchiser is of bij de bedrijfsleider? U kunt ook dit benutten https://www.jumbo.com/service/contactformulier om in te dien bij het hoofdkantoor.
Of deze: https://klantenservicecontact.nl/jumbo-bellen/ en meld dit ook bij www.klachtenkompas.nl indien de reacties zijdens Jumbo onbevedriugend zijn en waarmee uw klacht dan ook meer ruchtbaarheid krijgt hetgeen men dan bij JUMBO dan naar ik aanneem minder leuk zal vinden.
En wat is er dan precies klantonvriendelijk? Natuurlijk doet de Jumbo dit niet expres. En natuurlijk nemen ze normaal altijd lege flessen in. In dit geval is het niet klantonvriendelijk, maar de klant is onvriendelijk. Als je niet eens wilt of kunt accepteren dat wel eens iets kapot kan gaan en dat er geen opzet in het spel is, dan is het, en wellicht zeg ik het wat hard, droever met je gestelt.
Helaas maar op basis van eigen ervaring zijn er wel degfelijk ook supermarkt (medwerkers) die bij een defect inname apparaat wel degelijk handmatig afwikkelen. Waarom zo kritisch naar vraagstelster.
@heremietkreeft, waarom zo kritisch naar vraagstelster? Omdat vraagstelster een zwart/wit dame is. In gedachte zie ik haar stampvoetend staan bij een pinautomaat: jawel, waar ook staat dat het buiten werking is. Net zoals ze in de Jumbo zag dat flessen inname niet mogelijk was i.v.m. een storing. En nee, inname handmatig afwikkelen gaat, door de zo bejubelde automatisering niet. Enig idee hoe bevoorraden in de winkel gaan? Juist, automatisch. Als dat al niet werkt, geen producten, dan werkt het statiegeld systeem niet. Wat dus, zoals de TS wel schrijft, niet werkte. En toch staat Madam erop dat ze recht heeft op .... en je bevestigd dat? Echt nonsens hoor. Nu geef/gaf je dus een slecht advies, Maar ja, je puntjes van je vaste afnemers score je wel weer. Zal mij een rotzorg zijn: de puntjes. Maar je concurrentie is nu al lang weg: jammer, Tijger1 kon je nog wel de baas zijn.
@TENORMIN: U ziet haar stampvoetens staan bij de automaat, in gedachte! U was daar niet bij!
Ts schrijft dit: Mijn verontwaardiging over dit antwoord leidde bij mij tot stemverheffing.' Dat is nog geen stampvoeten. En dan toch dit, ik had een tijd geleden een discussie bij Lidll hetgfeen ook aanleiding gaf tot stemverheffing en men vroeg om de winkel te verlaten. Ik heb daarovereen klacht ingediend bij Lidll en kreeg excuses en een tegoedbon als genoegdoening. Ik rapprteer dit en dan vooral ook m.b.t. de laatste twee zinnen. Dacht u nou heus dat het mij om punten gaat?
Jawel, puntjes vergaren, En ik schetste een situatie waar de automaat geld uit spuwt: de gele Maat. Die uit order was. Ja, natuurlijk zie ik deze dame ook daar stamvoetend staan. Maar goed, lees alle commentaren maar: mevrouw is, op zijn minst gezegd of een trol of iemand die de poot strek houd: geen nee: alles ja: Zie haar constante mededeling waarin ze schrijft "in haar recht te staan", Niet dus.
Ach ja, de prinsjes en prinsesjes die zich consument noemen zijn tegenwoordig wel heel erg snel op hun teentjes getrapt. En ik zou als bedrijfsleider hetzelfde hebben gedaan als klanten bedreigend gaan doen richting mijn team.
De klant heeft het volste recht om op te komen voor zijn of haar belangen, ook in de supermarkt. En als medewerkers maar wat onzin uitkramen, mag je ze daar, zelfs met stemverheffing , op wijzen. Ik laat dit mij ook niet gebeuren. Ook in een AH filaal flink tekeer gegaan toen er werd geweigerd om de mondkappenplicht na te komen. Je hebt namelijk de wet uit te voeren en geen eigen regeltjes te bedenken..De betreffende filiaaleider is vertrokken vanwege zijn wangedrag.
Onzin, er is geen service plicht, als je je niet kan gedragen in de ogen van de bedrijfsleider heeft die het volste recht je te verzoeken de winkel te verlaten en indien nodig je uit te winkel te laten zetten, winkelverbodje er overheen en je zoekt maar er een andere supermarkt.
ik sta in mijn recht: https://www.statiegeldnederland.nl/innamepunt/
Ik ben het 100% met RJW eens
De medewerker kon u niet van de flessen afhelpen omdat er in dit geval overmacht gaande is.
Met stemverheffing en boze taal wordt korte metten gemaakt wat m.i. terecht is.
?
!
ik sta in mijn recht: https://www.statiegeldnederland.nl/innamepunt/
Hallo @SJOPPY, ter toelichting op mijn ?van 22/4 11:03: Vorig jaar had ik een soortgelijke ervaring in een vestiging van een andere grootgrutter waarbij een medewerker naar mijn mening klantonvriedelijk en ook onjuist op mijn klacht reageerde en vervolgens de bedrijfsleider daar mee in ging. Voor mij meer dan afdoende reden om een klacht neer te leggen bij het Hoofdkantoor van dit bedrijf waarop de reactie kwam: Wij hebben de bedrijfsleider hierop aangesproken onze excuses en een kadobon ad. €25,00 als genoegdoening. Is aan u o.a. de opmerink over 'gooi de statiegeld flessen maar in de glasbak' u ontgaan? M.i. meer dan afdoende reden om dat niet te accepteren en kenbaar te maken warabij zelfs van enige stemverheffing sprake kan en mag zijn. Ik blijf ook zeer benieuwd hoe men bij JUMBO / resp. zijdens de eigenaar hierop reageert.
U en ik weten niet wanneer er gezegd is "gooi maar in de glasbak". Als dat direct gezegd word (lijkt mij sterk) zou u een punt kunnen hebben. Gebeurt dat tijdens de stemverheffing omdat de medewerkers er klaar mee waren, dan is het geel begrijpelijk.
@heremietkreeft,
de stemverheffing heeft volgens mij plaatsgevonden in een vroeg stadium en het antwoord daarop was
"gooi die flessen maar in de glasbak"
Jumbo heeft het in het recente verleden zwaar te verduren gehad en de medewerkers zullen van hogerhand passende instructies hebben gekregen.
Het is duidelijk dat klantvriendelijkheid niet is wat het ooit was en dat klanten zich ook niet kunnen gedragen. Allemaal mensen, wij dus, en wij zijn me toch een stelletje horken geworden. Is dat begrijpelijk in het Gronings, "Hork"?
"Allemaal mensen, wij dus, en wij zijn me toch een stelletje horken geworden."
Je begrijpt de logica blijkbaar niet. Zowel die supermarktmedewerker als die klant zijn beiden mensen en gedragen zich beiden horkerig en ik maak het nog wat breder want de hele samenleving lijkt mij horkeriger te worden.
maar ik sta in mijn recht en de bedrijfsleider van jumbo niet: https://www.statiegeldnederland.nl/innamepunt/
Ja, wellicht, maar je denkfout is dat als jij in je recht staat je dat dan ook met een grote bek af kunt dwingen. Als je niet goed behandeld wordt kun je een klacht indienen. Zo doen nette mensen dat als ze hun gelijk niet krijgen. En Amerikanen beginnen een rechtszaak om de emotionele schade te verhalen.
Heeft u wel eens van overmacht gehoord? Dan kunt u alle recht van de wereld te willen hebben, maar als de flessenautomaat eventjes niet werkt, dan is het claimen van je recht eigenlijk zielig te noemen.
Accepteer gewoon dat het eventjes niet werkt, neem de flessen weer mee en lever ze de volgende keer in. Een schande om daar zo'n heisa van te maken.
Het is geen overmacht . Ze moeten als het apparaat kapotb is de flessen simpelweg handmatig aannemen en een bon met het bedrag afgegen. Je hoeft als klant niet de lege flessen weer mee naar huis te nemen. Gekker kun je het niet maken. Het is je volste recht om eisen te stellen ,zodat ze hun wettelijke verplichting nakomen.
Heeft u enig idee hoe u overkomt? Ik ben al een tijdje weg uit de supermarktwezen, maar klanten als u zou ik vierkant uitlachen. Heel hard hoe ik het zeg, maar als er vanuit de kant van de klant 0,0 menselijkheid te vinden is, dan neem ik die niet serieus.
precies, als een klant zo tegen mij tekeer gegaan had ik hem ook uit de winkel gezet en er direct een winkelverbod van een jaar aangehangen.
ik sta gewoon in mijn recht: https://www.statiegeldnederland.nl/innamepunt/
Staat u dan ook om 1 uur 's nachts op de deur te bonzen omdat u flessen wilt inleveren? Want innemen is innemen en er staat niet bij dat het tussen bepaalde tijden moet.
Doet u ons en uzelf eens een plezier en stuur een mailtje naar statiegeld Nederland. Leg daarbij uit dat de machine door een technisch defect tijdelijk niet te gebruiken was en of de winkelier dan toch verplicht is lege flessen in te nemen. Mocht u dat niet willen, schakel dan eens een jurist in om uw gelijk te halen. Ik gok niet vaak, maar hier zet ik 100% in op verlies voor u.
Definitie van overmacht: Overmacht is een juridisch begrip dat een niet-toerekenbare onmogelijkheid aanduidt om een verplichting na te komen, waardoor de persoon in kwestie van deze verplichting bevrijd wordt. Men gaat er immers van uit dat "niemand gehouden is tot het onmogelijke".
Jumbo zal zelf niet de machine uitgezet hebben. Ze zullen zelf niet hebben lopen prutsen omdat ze teveel winst gemaakt hebben en hierdoor kosten kunnen maken om zo de winst te verlagen. Oftewel, het is niet toerekenbaar. Daarvoor word de persoon, en dat is Jumbo in dit geval, bevrijd wordt van de verplichting. Oftewel, zij hoeven op dat moment geen lege flessen in te nemen. Het onmogelijke is simpelweg niet mogelijk. Iets dat niet werkt werkt niet. En waar de buurtsuper wat makkelijker kan schakelen kan een grote ketensupermarkt dat niet.
Doe dus even de oogkleppen af, kom wat tot rust en accepteer dat soms iets anders loopt dat u zou willen.
Mijn hemel,
wat maak je een hoop stamoiuj over iets waar die medewerker niets aan kan doen. Weet jij veel of betreffende persoon dat al vele malen heeft moeten vertellen. Hoe volwassen was het geweest als je je knopen geteld had en naar een ander filiaal gegaan was.
sarcasm on
Ik zou er een rechtzaak van maken en smartegeld vragen.
sarcasm off
Geef het betreffende filiaal groot gelijk dat ze je de deur gewezen hebben. Besef je wel dat je met honing meer vliegen vangt dan met azijn?? ;))
Bent u toevallig familie van Laurens? Die denkt namelijk ook altijd recht te hebben en dat recht te kunnen misbruiken. Ook al heeft hij dat recht niet.
☺☺☺
Geachte Wendel,
Gaat het om kratten met lege bierflesjes van eigen merk?
Zo ja, dan begrijp ik uw frustratie.
Lege plastic flesjes kunt u bij elke supermarkt inleveren.
Je kunt prima Aldi bierkratten inleveren bij andere supers. Ik kan bijna alle frisdrank flessen bij onze Dekamarkt inleveren. Ook als zij het product zelf niet verkopen.
helaas overmacht ja, lees mijn andere reactie
Ja, natuurlijk kunnen ze handmatig flessen innemen. Dan moet er wel een proces bestaan, om dit geld ook aan de klanten uit te betalen. Je heeft tenslotte "geld" aan de klant, wat niet in het systeem zit. Ook kunnen de medewerkers niet controleren of de ingeleverde flessen überhaupt statiegeld hebben en voor welk bedrag. Er zijn, in tegenstelling tot "vroeger", veel meer varianten van statiegeldflessen in de supermark. Dus een beetje begrip is wel op z'n plaats.
De flessen automaat is al zo'n 12 jaar bijna standaard in supermarkten aanwezig dus waar u het vandaan haalt dat die automaten pas een paar jaar geleden zijn geplaatst kan niet kloppend zijn.
Nee geen overmacht! Niet welwillend om de klant gewoon van dienst te zijn. Daar gaat dit om! De bedrijfsleider van het betreffende filiaal is gewoon in strijd met de wet bezig geweest. Dit moet consequencies krijgen.
VOMAR probeerde dit een paar jaar terug ook bij mij. Ik vroeg de bedrijfsleider of hij wist wat het statiegeld was van een bierkratje met 24 lege flesjes. Hij wist het tot op de cent. Nou, dan kunt u ook een bonnetje schrijven waarop ik dat geld bij de kassa terugkrijg zoals het hoort. En dat deed mijnheer met frisse tegenzin. Jammer voor hem dat de klanten na mij er precies zo over dachten. Hoe hij het verder administratief regelt, is zijn zorg, niet de mijne. Ieder zijn rol.
ja en daar is vast ook wel extra personeel voor beschikbaar.
Wat is het nu voor moeite om je flessen een keer ergens anders in te leveren?
En je stem hiervoor te verheffen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Als klant ben je te gast in de winkel maar sommige klanten gedragen zich of zij de eigenaar zijn.
ik sta gewoon in mijn recht: https://www.statiegeldnederland.nl/innamepunt/
schei toch uit met die onzin.
Nu al voor de 4e keer :" Ik sta gewoon in mijn recht". Dan weet je dus waar je je klacht moet neerleggen... of heb je t idee dat iemand van dit forum toevallig de Jumbo manager is die het nu wel even in orde maakt?
Je hebt i.i.g. je boze gevoelens geuit... hoop dat dat wat opluchting geeft.
Iemand heeft het al geschreven.
,,Schei uit met die onzin"
Heremietkreeft is er sowieso meteen altijd bij ...weet alles beter.
Ook een opjutter....
Er is ook bafgesproken dat er 4 treinen per uur van Alkmaar naar Amsterdam rijden. Toch valt vaak een trein uit....
Hoe zou in dit geval dit opgelost moeten worden?
@wendel707, overmacht? Hoe moeilijk is het om lege flessen handmatig in te nemen? Okay, schrijft u dan eens hoe U dit zou hebben gedaan? Alles is geautomatiseerd, dus ik ben erg benieuwd naar uw oplossing. Die is er dan ook niet, gezien uw toelichting bent u ook niet gemakkelijk te overtuigen dat de staf van de Jumbo daar echt niet aan kan beginnen. Want met handmatig betekent het wel dat de hele "voorraad" flessen terug in het honderd zou lopen. Maar ik denk niet dat u weet hoe zoiets achterin een winkel word afgewerkt om de emballage weer in te nemen. Ik begrijp nu wel waarom u de winkel werd uitgezet, eerlijk gezegd.
ik sta gewoon in mijn recht: https://www.statiegeldnederland.nl/innamepunt/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer