pl
door plmkra May 5, 2022 om 13:03
Winkels & webshops

Pakket postnl niet afgeleverd, maar volgens track trace wel.

Bij Ali Express een  seniorenalarm horloge besteld.

Kreeg op 13 april bericht van Ali Express dat de bestelling zou zijn afgeleverd.

Volgens de track & trace code van Postnl  (LS109613051NL) klopte dit ook, maar op het afgeleverde tijdstip waren wij niet eens thuis.

Het probleem is dat Postnl geen briefje meer achterlaat als je niet thuis bent en je krijgt alleen een mail als het bij de buren wordt afgeleverd.

Klacht ingediend bij Postnl: ze zouden het uitzoeken en mij een bericht sturen.

Na enige dagen kreeg ik ook een mail terug waarin onder meer stond: “

We hebben uw melding doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.

We gaan er vanuit dat de situatie zich nu niet meer voordoet.

Reageren op deze mail is niet mogelijkl!

Ook bij Ali Express klacht ingediend. Helaas niets meer van gehoord.

Dus daar sta je dan. Geen pakket en je geld kwijt.

8466 11 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - May 5, 2022 om 13:11
854 Antwoorden / 3 Vragen

Bij AliExpress kun je na binnen 14 dagen na de (vermeende) ontvangst van je pakje een dispute openen. Zodra je dat doet dan krijg je de keuze om aan te vinken of je het wel of niet ontvangen hebt.
Zij gaan dan verdere actie ondernemen.

Overigens...
Ik kwam gisteren thuis en er stond een bezorger van PostNL bij de centrale deur. Waar hij moest bezorgen kreeg hij geen gehoor. Of ik het pakje wilde aannemen dan zou hij bij de ontvanger een briefje in de bus doen en het melden in de app. Dus, waarschijnlijk niet alle, bezorgers werken nog wel met die niet thuis briefjes.

marita5
door marita5 May 5, 2022 om 14:44
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Thecla58 ,

  • U kunt een geschil openen om restitutie aan te vragen op de 11e dag na de bestelling die als verzonden is gemarkeerd door hier te klikken om de bestelling te vinden en het geschil te openen . We zullen tussenbeide komen als u binnen 5 dagen geen overeenkomst met de verkoper kunt bereiken.

    Vriendelijke herinnering: door een geschil te openen, kunnen we ervoor zorgen dat uw betaling niet wordt vrijgegeven aan de verkoper en heeft dit geen invloed op de normale levering van uw pakket op hetzelfde moment.

    - Als het over de beschermingstijd is, maar de goederen nog steeds niet heeft ontvangen:

    Aangezien u geen geschil kunt openen omdat u geen geschil heeft binnen de beschermingstijd, moet u contact opnemen met de verkoper voor hulp . We raden u ook ten zeerste aan om de volgende keer een geschil in de kopersbeschermingsperiode te openen om terugbetaling te eisen.

sira
door sira - May 5, 2022 om 17:15
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik lees nergens dat u al bent wezen informeren bij een post.nl locatie bij u in de woonplaats.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 5, 2022 om 17:17
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, ook in deze kwestie is aan de orde dat degenen die het pakket heeft verzonden aansprakelijk is voor goede verzending en aflevering.
Dat bezorgers van PostNL geen melding meer achterlaten indien men u niet thuis treft is naar mijn mening absoluut onjuist. Men laat een bericht achter waar u het pakket kunt ophalen of indien het bij buren is afgegeven met die melding.

U heeft het pakket niet ontvangen en dat betekent dat men kan bij Ali Express niet bewijzen dat u het zou hebben ontvangen.
Ik verwijs u naar deze site, in het Nederlands: https://vraagalex.com/aliexpress-klachten/  en ook deze van de gratis service van Consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/aliexpress waar uw klacht ook aandacht krijgt. U ziet, ook helaas, dat u niet de enige bent met dit soort klacht..

En dan ook helaas is Ali Expess te classificeren als dropshipperen zie dan dit: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

marita5
door marita5 May 5, 2022 om 19:15
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Dat bezorgers van PostNL geen melding meer achterlaten indien men u niet thuis treft is naar mijn mening absoluut onjuist. Men laat een bericht achter waar u het pakket kunt ophalen of indien het bij buren is afgegeven met die melding . Dit veranderd v.a. 1 juli  https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5300673/postnl-pakket-bezorger-gemist-briefje-mail-digitaal

heremietkreeft
door heremietkreeft May 5, 2022 om 19:31
16848 Antwoorden / 202 Vragen

En wat stelde ik dan? Dit toch: 'Dat bezorgers van PostNL geen melding meer achterlaten indien men u niet thuis treft is naar mijn mening absoluut onjuist. Men laat een bericht achter waar u het pakket kunt ophalen of indien het bij buren is afgegeven met die melding'.
Tot 1 juli a.s. is het toch juist wel juist?

heremietkreeft
door heremietkreeft May 5, 2022 om 19:38
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Ik neem aan dat daartegen ook bezwaar zal worden gemaakt omdat niet iedereen internet heeft of benut en Postnl dient dan bovendien ook een e-mail adres of telefoonnummer te hebbven voor het zenden van een e-mail of SMS bericht resp. whatsapp.

hutch
door hutch - May 5, 2022 om 20:09
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit zijn standaard antwoorden van dat clubje.

PostNL doet helemaal geen onderzoek. Ook zij weten dat er (zeer) veel gestolen wordt bij hen.
Zij zouden een dagtaak hebben aan de zeer vele klachten m.b.t. niet ontvangen pakjes e.d. als zij dat zouden doen wat zij 'beloven': een onderzoek instellen. Nou..... vergeet dat maar! Het enige wat zij doen is mailtjes versturen.

En die Chinese website? Tja...........

Misschien zou dit een mooi item zijn voor een programma (noem er maar eentje op...), door bijv. een waardevol pakket(je) te versturen met een tracker erin.
Of maak ik nu iemand wakker daar in Hilversum e.o.   ;-)

tenormin
door tenormin May 6, 2022 om 01:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou @hutch, dat is tegen het zere been van velen hoor. Dat PostNL geen onderzoek doet. Doen ze ook echt niet. Heel vroeger stuurde ik geld voor een verjaardag (als ik zelf niet aanwezig kon zijn): dat geld was zo goed als altijd pleitte. Dus dat kan nu gewoon via een bankrekening. Maar dat er gejat word, zoals jij het keurig omschrijft: gestolen: is ook nu. Mijn zus is 7 Mei jarig, heb haar ook een kaart gestuurd, want 90 jaar is niet niks. Een dikke kaart, inclusief 2 ballonnen, die moesten worden opgeblazen: een met een 9 en een met een nul. Ze belde me en zei: bedankt voor je kaart maar..... de envelop is opengemaakt. Kortom, dit zijn peanuts, maar zelfs de ballonnetjes worden eruit gehaald. Dus morgen maar haar echte cadeau overhandigen. Maar goed: in de samenleving zitten altijd rotte appels. En nee, ik denk niet dat je iemand in Hilversum wakker maakt.

pe
door pebk May 6, 2022 om 09:58
581 Antwoorden / 0 Vragen

@Hutch, dan zijn ze straks niet alleen het pakketje, maar ook de tracker kwijt. Trouwens, deze zijn ook te koop bij genoemde Chinese website.

rj
door rjw May 6, 2022 om 14:49
3261 Antwoorden / 5 Vragen

"PostNL doet helemaal geen onderzoek. Ook zij weten dat er (zeer) veel gestolen wordt bij hen."

Nu maar hopen dat je bewijzen hiervoor hebt. En zo niet, dan maar hopen dat de juristen van Postnl dit niet lezen.

"En die Chinese website?"

Ali Express is 1 van de grootste bedrijven ter wereld.

mo
door mof - May 6, 2022 om 12:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een track and trace code van de bestelling heeft gekregen had u de bestelling kunnen volgen en ervoor kunnen zorgen dat er iemand was om de bestelling aan te nemen.
Dat is uw verantwoordelijkheid. Post NL echter maakt zich er steeds makkelijker vanaf. Door geen bericht achter te laten weten ontvangers die geen track and trace code ontvangen, bijvoordbeeld omdat een aangetekend stuk wordt verstuurd door bijvoorbeeld een schuldeiser, niet of en wanneer er een poststuk aan komt.
Dat kan grote en vervelende consequenties hebben. Gelukkig moet er dan nog wel getekend worden voor ontvangst.

Het wordt voor de klant in elk geval onoverzichtelijker om te controleren of een poststuk ook aankomt.

Zelf kies ik er zoveel mogelijk voor de pakketten bij een afhaalpunt in de buurt te laten afleveren. Daar blijft het gewoon liggen maar ook dan moet de klant een bericht krijgen wanneer het is afgeleverd.

wi
door wim koelewijn - May 6, 2022 om 13:36
68 Antwoorden / Vragen

tjahhhhh. . . . ik hoor bij ons in het perceel regelmatig kreten ( een flatje van 65 woningen) dat er post(pakjes) niet is/zijn aangekomen.....een buur bestelt heel vaak bij Ali, en vaak komt het niet aan..ik haal het weleens uit haar brievenbus omdat ze slecht ter been is...wat er uit de verpakkingen komt is ongelooflijk..de kleinste prulletjes in maxiverpakking. De postpakjes worden gewoon in de hal achtergelaten..op de galerij neergezet, kortom; er wordt niet zo nauw gekeken..

sira
door sira May 6, 2022 om 18:35
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik bestel nu 3½ jaar regelmatig bij AliExpress, niet alleen voor mijzelf, maar ook op verzoek van anderen.

Pakketjes komen altijd aan en ik heb nog nooit prullen gehad, als je maar goed kijkt naar wat je bestelt.

ka
door kaartendraak - May 6, 2022 om 13:45
180 Antwoorden / 2 Vragen

Het is idd heel vervelend als er geen briefjes meer in de bus gedaan worden, niet elke afzender geeft je e-mail adres door aan de vervoerder, los van de vraag of dat ivm privacy eigenlijk wel mag.
Wat is nog erger vind is dat als op de track en trace bij AliExpress staat dat het afgeleverd is zij zeggen dat je het hebt en zelf onderzoek moet doen war het is. Heb je het echt niet dan vragen zij om een 'proof of non-received' wat je bij Post.nl dan zou moeten aanvragen. Ja erg leuk, maar Post.nl heeft dit helemaal niet, ze weten niet eens wat het is, heb het al meerdere keren gevraagd, dus hoe vraag je dan iets aan waar de vervoerder totaal geen idee van heeft wat het is?
Dus als je dat niet kan aanvragen en je kan het pakje nergens vinden, is het volgens Ali pech gehad.
Ik heb daarom weleens gemeld dat ik het verkeerde ontvangen had.

va
door vanlotjegetikt - May 6, 2022 om 14:31
809 Antwoorden / Vragen

Ai, heb toevallig wat besteld bij Alie..........
Kon het hele traject volgen incluis de melding van .......... DHL wanneer ze bij mij voor de deur zouden staan.
Tot op het halve uur nauwkeurig. Afgeleverd en Alie gemeld dat pakketje binnen was en Alie meldde weer terug dat het geld naar de verkoper werd overgemaakt.
Heel soms:-)

sira
door sira May 6, 2022 om 18:42
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ook nooit problemen gehad met leveringen van AliE.

Omdat velen wel keurig de spullen ontvangen, klagen uiteraard uitsluitend de mensen die een keer niets hebben ontvangen. Daardoor lijken het er velen te zijn.
Laten ook de mensen die geen klacht hebben (het overgrote deel) eens reageren, dan ontstaat er een heel ander beeld.

agapon1951
door agapon1951 - May 6, 2022 om 16:48
171 Antwoorden / Vragen

DHL kan er ook wat van. Jas geretourneerd - geen trac and trace verkregen - zouden deze naar mail adres sturen - pakketje verdwenen na afgifte bij DHL -  verznder benaderd en stuur bij deze ook de met de bomen bos in (Atlas for menn) - reeds betaald en de beschadigde jas nooit meer terug gezien ook het geld niet. Verleden week weer hetzelfde liedje DHL beweert af gegeven te hebben - echter is nooit iets van afgegeven in de hand - pakketje verdwenen - geen reactie DHL - OVERIGENS ZEER MOEILIJK BENADERBAAR.
Verzender op de hoogte gebarcht en DHL - na een week nog steeds geen reactie DHL. DHL geeft ook hele middagen op en verschijnt ervolgens niet (5 mei) - zit je voor joker te wachten - dag later gehele middag 14.00 - 16.00 uur ineens veranderd naar 17.00 - 19.30 - dus weer een middag naar filesteinen. Echter ik heb geleerd niet meer vooruit te betalen en niet eerder dan pakketje in de hand verkrijg.
Verzender zal het dus uit moeten zoeken bij DHL waar het is gebleven. DHL slaat vele malen de plank mis en heb liever geen pakketje meer van hun geleverd, als je naar vraagt wordt je geconfronteerd met problemen hunnerzijds.
Bovenstaande vermelding dat POST nl geen briefjes meer achter laat klopt wel zij wil daarmede papier uit sparen wat neer komt op naar ik meen 750000 kg per jaar. JKoop dus iets via internet - betaal niet eerder dan je bezit hebt - is nog de beste weg.

is
door ischut - May 6, 2022 om 22:47
20 Antwoorden / 25 Vragen

Ik had eenzelfde probleem met PostNL. Een bestelllling uit het buitenland werd maar niet bezorgd. Geklaagd bij afzender in buitenland. Die snapten er niets van. Pakket was toch verstuurd en afgeleverd. Bleek het 8 dagen eerder bij de buren afgegeven te zijn. PostNL heeft geen bericht achtergelaten. Geen kaartje in de bus, geen mailtje, zelfs geen melding in de PostNL app. Klagen heeft geen zin. Ze zijn amper bereikbaar en als je ze weet te bereiken doen ze toch niets met je klacht. Je staat gewoon machteloos.