td
door tdm Nov 28, 2012 om 13:56
Auto & vervoer

Anwb

Vandaag 28 november 2012 wilde ik mijn lidmaatschap van de anwb veranderen en dan wel de buitenland hulp eraf omdat ik niet meer in het buitenland kom met mijn auto.Volgens de anwb kon dat niet meer omdat ik dat voor 15 november moest doen.
Ik wilde alleen veranderen en niet opzeggen omdat het voor mijn te duur word en het niet meer nodig heb.
Kan de anwb dit zomaar doen,ik vind dit geen vorm van klantvriendelijkheid.

2723 23 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2012 om 14:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, je hebt met een groot mogol te maken; die zijn zo star als een ezel, dus daar kom je helaas niet vanaf voor volgend jaar. Dus nu al gewoon de buitenland hulp opzeggen, vragen om bevestiging en dat is alles wat je kan doen. Helaas. Klantvriendelijkheid kent de ANWB niet; alleen de hulpverleners op de weg zijn klantvriendelijk. Dit is een helaas verhaal.

gompy2
door gompy2 - Nov 28, 2012 om 16:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 28 nov 2012, 14:56]Tja, je hebt met een groot mogol te maken; die zijn zo star als een ezel, dus daar kom je helaas niet vanaf voor volgend jaar. Dus nu al gewoon de buitenland hulp opzeggen, vragen om bevestiging en dat is alles wat je kan doen. Helaas. Klantvriendelijkheid kent de ANWB niet; alleen de hulpverleners op de weg zijn klantvriendelijk. Dit is een helaas verhaal.
Mens hou toch is een keer op met die baarlijke nonsens die je hier en in andere forums altijd neerplempt.
Als je ergens geen verstand van hebt dan moet je je van commentaar onthouden en eerst zorgen dat je je inleest hoe de daadwerkelijke feiten en regels zijn, en niet zoals JIJ denkt dat het is of zou moeten zijn, daar schiet niemand wat mee op die hier een vraag of een probleem heeft maar je zet die persoon wel steeds op het verkeerde been, klaar!

Topicstarter is ooit een verbintenis aangegaan met de ANWB. >Feit
Bij die verbintenis behoren bepaalde voorwaarden. > Feit
Topicstarter heeft bij het aangaan van die verbintenis een handtekening geplaatst, en behoort daardoor de voorwaarden te kennen. > Feit!

Topicstarter, op de site van de ANWB en ook in de papieren die je hebt gekregen van de ANWB staat onder meer het volgende:
______________________
Belangrijk om te weten

Bij alle Services van de Wegenwacht is het ANWB-lidmaatschap inbegrepen,
Als u besluit uw Service te wijzigen in een uitgebreidere Service (bijv. van Wegenwacht Nederland Service naar Wegenwacht Europa Service) dan gaat deze per direct in.
Het lidmaatschap en/of de Service van de Wegenwacht loopt van 1 januari tot en met 31 december en wordt automatisch verlengd, tenzij de ANWB voor 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar een schriftelijke opzegging/wijziging onder vermelding van het lidmaatschapsnummer heeft ontvangen.
Na een inschrijving voor of wijziging van één van de Services van de Wegenwacht en nadat de volledige contributie door de ANWB is ontvangen, heeft u in Nederland de eerste 8 dagen uitsluitend tegen betaling recht op sleutelhulp.
Daarna heeft u recht op volledige hulp.
Bij een uitbreiding van uw Service, betaalt u ons conform uw bestaande betaalwijze.
Als u uw e-mailadres in heeft gevuld, sturen wij u direct per email een bevestiging toe.
Na 2 dagen is uw wijziging zichtbaar op Mijn ANWB.
Na ontvangst van uw betaling krijgt u uw gewijzigde bewijs van overeenkomst en/of lidmaatschapsdocument direct toegestuurd. Tot die tijd kunt u de bevestigingsmail gebruiken als voorlopig bewijs van inschrijving. Bij pech onderweg dient u dit bewijs te tonen aan de wegenwacht.

Het ANWB-lidmaatschap wordt automatisch verlengd, tenzij u voor 15 november schriftelijk (niet per e-mail) opzegt.
------------------------------------------------

Het komt er dus op neer dat je nog een jaartje aan je Europa service vastzit, het is niet anders vrees ik.

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2012 om 16:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 28 nov 2012, 16:08][quote=tenormin schreef op woensdag 28 nov 2012, 14:56]Tja, je hebt met een groot mogol te maken; die zijn zo star als een ezel, dus daar kom je helaas niet vanaf voor volgend jaar. Dus nu al gewoon de buitenland hulp opzeggen, vragen om bevestiging en dat is alles wat je kan doen. Helaas. Klantvriendelijkheid kent de ANWB niet; alleen de hulpverleners op de weg zijn klantvriendelijk. Dit is een helaas verhaal.
Mens hou toch is een keer op met die baarlijke nonsens die je hier en in andere forums altijd neerplempt.
Als je ergens geen verstand van hebt dan moet je je van commentaar onthouden en eerst zorgen dat je je inleest hoe de daadwerkelijke feiten en regels zijn, en niet zoals JIJ denkt dat het is of zou moeten zijn, daar schiet niemand wat mee op die hier een vraag of een probleem heeft maar je zet die persoon wel steeds op het verkeerde been, klaar!

Topicstarter is ooit een verbintenis aangegaan met de ANWB. >Feit
Bij die verbintenis behoren bepaalde voorwaarden. > Feit
Topicstarter heeft bij het aangaan van die verbintenis een handtekening geplaatst, en behoort daardoor de voorwaarden te kennen. > Feit!

Topicstarter, op de site van de ANWB en ook in de papieren die je hebt gekregen van de ANWB staat onder meer het volgende:
______________________
Belangrijk om te weten

Bij alle Services van de Wegenwacht is het ANWB-lidmaatschap inbegrepen,
Als u besluit uw Service te wijzigen in een uitgebreidere Service (bijv. van Wegenwacht Nederland Service naar Wegenwacht Europa Service) dan gaat deze per direct in.
Het lidmaatschap en/of de Service van de Wegenwacht loopt van 1 januari tot en met 31 december en wordt automatisch verlengd, tenzij de ANWB voor 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar een schriftelijke opzegging/wijziging onder vermelding van het lidmaatschapsnummer heeft ontvangen.
Na een inschrijving voor of wijziging van één van de Services van de Wegenwacht en nadat de volledige contributie door de ANWB is ontvangen, heeft u in Nederland de eerste 8 dagen uitsluitend tegen betaling recht op sleutelhulp.
Daarna heeft u recht op volledige hulp.
Bij een uitbreiding van uw Service, betaalt u ons conform uw bestaande betaalwijze.
Als u uw e-mailadres in heeft gevuld, sturen wij u direct per email een bevestiging toe.
Na 2 dagen is uw wijziging zichtbaar op Mijn ANWB.
Na ontvangst van uw betaling krijgt u uw gewijzigde bewijs van overeenkomst en/of lidmaatschapsdocument direct toegestuurd. Tot die tijd kunt u de bevestigingsmail gebruiken als voorlopig bewijs van inschrijving. Bij pech onderweg dient u dit bewijs te tonen aan de wegenwacht.

Het ANWB-lidmaatschap wordt automatisch verlengd, tenzij u voor 15 november schriftelijk (niet per e-mail) opzegt.
------------------------------------------------

Het komt er dus op neer dat je nog een jaartje aan je Europa service vastzit, het is niet anders vrees ik.

Ga uw onbehoorlijkheid ergens anders botvieren. Ik schrijf niets anders dan dat waar u kennelijk 1000 woorden voor nodig heeft. Je baart nonsens uit, alleen maar omdat je mijn naam ziet. Heel simpel en zo herkenbaar van gomp"us".

gompy2
door gompy2 - Nov 28, 2012 om 16:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet je gewoon bij de feiten houden mens.

Een bedrijf een groot mogol, zo star als een ezel en klantonvriendelijk noemen omdat ze zich aan bepaalde spelregels houden, die overigens bij praktisch elke overeenkomst geldt die men sluit, slaat helemaal nergens op.
Dát is n.l. onbehoorlijkheid en is nergens op gebaseerd.

td
door tdm - Nov 28, 2012 om 17:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 28 nov 2012, 16:08][quote=tenormin schreef op woensdag 28 nov 2012, 14:56]Tja, je hebt met een groot mogol te maken; die zijn zo star als een ezel, dus daar kom je helaas niet vanaf voor volgend jaar. Dus nu al gewoon de buitenland hulp opzeggen, vragen om bevestiging en dat is alles wat je kan doen. Helaas. Klantvriendelijkheid kent de ANWB niet; alleen de hulpverleners op de weg zijn klantvriendelijk. Dit is een helaas verhaal.
Mens hou toch is een keer op met die baarlijke nonsens die je hier en in andere forums altijd neerplempt.
Als je ergens geen verstand van hebt dan moet je je van commentaar onthouden en eerst zorgen dat je je inleest hoe de daadwerkelijke feiten en regels zijn, en niet zoals JIJ denkt dat het is of zou moeten zijn, daar schiet niemand wat mee op die hier een vraag of een probleem heeft maar je zet die persoon wel steeds op het verkeerde been, klaar!

Topicstarter is ooit een verbintenis aangegaan met de ANWB. >Feit
Bij die verbintenis behoren bepaalde voorwaarden. > Feit
Topicstarter heeft bij het aangaan van die verbintenis een handtekening geplaatst, en behoort daardoor de voorwaarden te kennen. > Feit!

Topicstarter, op de site van de ANWB en ook in de papieren die je hebt gekregen van de ANWB staat onder meer het volgende:
______________________
Belangrijk om te weten

Bij alle Services van de Wegenwacht is het ANWB-lidmaatschap inbegrepen,
Als u besluit uw Service te wijzigen in een uitgebreidere Service (bijv. van Wegenwacht Nederland Service naar Wegenwacht Europa Service) dan gaat deze per direct in.
Het lidmaatschap en/of de Service van de Wegenwacht loopt van 1 januari tot en met 31 december en wordt automatisch verlengd, tenzij de ANWB voor 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar een schriftelijke opzegging/wijziging onder vermelding van het lidmaatschapsnummer heeft ontvangen.
Na een inschrijving voor of wijziging van één van de Services van de Wegenwacht en nadat de volledige contributie door de ANWB is ontvangen, heeft u in Nederland de eerste 8 dagen uitsluitend tegen betaling recht op sleutelhulp.
Daarna heeft u recht op volledige hulp.
Bij een uitbreiding van uw Service, betaalt u ons conform uw bestaande betaalwijze.
Als u uw e-mailadres in heeft gevuld, sturen wij u direct per email een bevestiging toe.
Na 2 dagen is uw wijziging zichtbaar op Mijn ANWB.
Na ontvangst van uw betaling krijgt u uw gewijzigde bewijs van overeenkomst en/of lidmaatschapsdocument direct toegestuurd. Tot die tijd kunt u de bevestigingsmail gebruiken als voorlopig bewijs van inschrijving. Bij pech onderweg dient u dit bewijs te tonen aan de wegenwacht.

Het ANWB-lidmaatschap wordt automatisch verlengd, tenzij u voor 15 november schriftelijk (niet per e-mail) opzegt.
------------------------------------------------

Het komt er dus op neer dat je nog een jaartje aan je Europa service vastzit, het is niet anders vrees ik.

td
door tdm - Nov 28, 2012 om 17:18
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 28 nov 2012, 16:08][quote=tenormin schreef op woensdag 28 nov 2012, 14:56]Tja, je hebt met een groot mogol te maken; die zijn zo star als een ezel, dus daar kom je helaas niet vanaf voor volgend jaar. Dus nu al gewoon de buitenland hulp opzeggen, vragen om bevestiging en dat is alles wat je kan doen. Helaas. Klantvriendelijkheid kent de ANWB niet; alleen de hulpverleners op de weg zijn klantvriendelijk. Dit is een helaas verhaal.
Mens hou toch is een keer op met die baarlijke nonsens die je hier en in andere forums altijd neerplempt.
Als je ergens geen verstand van hebt dan moet je je van commentaar onthouden en eerst zorgen dat je je inleest hoe de daadwerkelijke feiten en regels zijn, en niet zoals JIJ denkt dat het is of zou moeten zijn, daar schiet niemand wat mee op die hier een vraag of een probleem heeft maar je zet die persoon wel steeds op het verkeerde been, klaar!

Topicstarter is ooit een verbintenis aangegaan met de ANWB. >Feit
Bij die verbintenis behoren bepaalde voorwaarden. > Feit
Topicstarter heeft bij het aangaan van die verbintenis een handtekening geplaatst, en behoort daardoor de voorwaarden te kennen. > Feit!

Topicstarter, op de site van de ANWB en ook in de papieren die je hebt gekregen van de ANWB staat onder meer het volgende:
______________________
Belangrijk om te weten

Bij alle Services van de Wegenwacht is het ANWB-lidmaatschap inbegrepen,
Als u besluit uw Service te wijzigen in een uitgebreidere Service (bijv. van Wegenwacht Nederland Service naar Wegenwacht Europa Service) dan gaat deze per direct in.
Het lidmaatschap en/of de Service van de Wegenwacht loopt van 1 januari tot en met 31 december en wordt automatisch verlengd, tenzij de ANWB voor 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar een schriftelijke opzegging/wijziging onder vermelding van het lidmaatschapsnummer heeft ontvangen.
Na een inschrijving voor of wijziging van één van de Services van de Wegenwacht en nadat de volledige contributie door de ANWB is ontvangen, heeft u in Nederland de eerste 8 dagen uitsluitend tegen betaling recht op sleutelhulp.
Daarna heeft u recht op volledige hulp.
Bij een uitbreiding van uw Service, betaalt u ons conform uw bestaande betaalwijze.
Als u uw e-mailadres in heeft gevuld, sturen wij u direct per email een bevestiging toe.
Na 2 dagen is uw wijziging zichtbaar op Mijn ANWB.
Na ontvangst van uw betaling krijgt u uw gewijzigde bewijs van overeenkomst en/of lidmaatschapsdocument direct toegestuurd. Tot die tijd kunt u de bevestigingsmail gebruiken als voorlopig bewijs van inschrijving. Bij pech onderweg dient u dit bewijs te tonen aan de wegenwacht.

Het ANWB-lidmaatschap wordt automatisch verlengd, tenzij u voor 15 november schriftelijk (niet per e-mail) opzegt.
------------------------------------------------

Het komt er dus op neer dat je nog een jaartje aan je Europa service vastzit, het is niet anders vrees ik.

Ik weet wat er in de voorwaarden staat,mijn gaat het om het feit dat ik nu na 30 jaar lidmaatschap en zeggen en schrijven (gelukkig) 3 x gebruikt heb gemaakt van hun diensten er ook een coulance toegepast kan wordn omdat het om een verandering gaat en GEEN opzegging.
Ook de anwb is alleen maar gefocust op geld en winst maken,Ook had ik ze uitgelegd dat dit is i.v.m ontslag per 4 januari a.s en dit gisteren pas heb vernomen.
In deze zeer moeilijke tijd voor iedereen zou juist dat een pluim voor de organisatie zijn en een blijk van begrip.
Regels en voorwaarden zijn er ook om van af te wijken want als het de organisatie uitkomt wijken ze er ook van af.

gompy2
door gompy2 - Nov 28, 2012 om 17:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tdm,

Je stelde een vraag naar aanleiding van het feit dat de ANWB niet wilde meegaan op je verzoek om een onderdeel van je lidmaatschap te willen annuleren na de aangegeven opzeg/verander termijn.
Je vroeg of de ANWB dat zomaar kon doen.
Het antwoord is dan ja, dat kunnen ze gewoon doen, omdat dat in hun voorwaarden staat.
Ik ben ook al vele jaren lid van de ANWB, nog nooit nodig gehad, maar daar ga je een lidmaatschap voor aan, hulp bij bepaalde calamiteiten.
Ledental ANWB (per 1-1-2012) is 3.964.546 leden. Als die allemaal gaan verlangen om de regeltjes en voorwaarden naar hun eigen wensen aangepast te krijgen wordt het leuke vereniging, denk je niet?
Dat je zonder werk komt is spijtig voor je, dat meen ik oprecht, maar over welk "extra" bedrag voor de Europadekking over een heel jaar hebben we het?

Elke onderneming is gebaseerd op winst, zo werkt het in onze boze wereld nu eenmaal...
Als het bedrijf waar je nu nog werkt dat ook niet had gemaakt, was het nooit geen bedrijf geweest, en geen enkel bedrijf trouwens, hoe had je dan moeten leven?
Suc6

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2012 om 19:00
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Kijk tdm, dat is nu exact wat ik bedoel, wettelijk gezien is er geen speld tussen te krijgen en heb je "nergens recht op". Gompy is het heel duidelijk eens met de starre houding van de ANWB die zich aan de regels houd. Daarom noemt hij me ook "mens, hou eens op met je enz..." Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat het bedrijven zou sieren als men ook eens op een individuele manier naar zaken zou kijken. Ik weet zeker als dit een "interessante zaak zou zijn" (wat het helaas niet is) je met hulp van, noem ze zelf allemaal maar op, men wel op je verzoek, als uitzondering, zou willen ingaan. Maar daar is het niet belangrijk genoeg voor. 't Is echt jammer voor je.

td
door tdm - Nov 28, 2012 om 19:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Werk jij soms zelf bij de anwb omdat je constant voor ze in de bres springt??
En kom nu niet aan met "dat zijn de regels" want lees dan maar eens op andere forums hoe de anwb soms met mensen omgaat,de tijd van vriendelijkheid en op weg helpen is niet altijd aan de orde en dan bedoel ik niet iedereeen hoor want de meeste monteurs zijn aardige kerels maar ook zij krijgen hun meerdere te maken als ze niet doen wat er word verlangt onder het mom van "voor onze leden"
Ik zeg niet dat voor iedereen de regels versoepeld moeten worden maar individueel zou dat mogelijk moeten zijn.Dat gebeurt overal maar jij vind een paar tientjes niet veel,waarschijnlijk heb je het beter dan het de meeste want mijn auto moet misschien wel weg juist door de situatie waar ik begrip voor vraag en dan betaal ik hoogst waarschijnlijk een gewoon lidm. zonder auto
Als je ze goed op de hoogte ben bekijk hun jaarcijfers dan maar eens,ze mogen van mijn alle winst hebben die mogelijk is maar verlies dan niet uit het oog door wie en wat het zover is gekomen DOOR DE LEDEN DIE AL JAREN BETALEN.
Ik vind het nog steeds jammer dat ze z"on monopolie posite hebben er zou eens een zelfde soort org. opgericht worden maar dan door de dealers/garagehouders zelf.

gompy2
door gompy2 - Nov 28, 2012 om 19:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tdm,

Nog 1 reactie en dan stoppen we er echt mee, doorgaan heeft namelijk geen zin.

Ik werk niet voor de anwb maar ik heb iets wat jij een beetje, en die tenormin al helemaal ontbeert en dat is "realiteitszin" , oftewel besef van de werkelijkheid.

De anwb heeft geen monopoliepositie, er bestaan meer bedrijven,
Route Mobiel
Klik maar op het woord, dan kom je er van zelf.

Sterkte

jo
door jorisw - Nov 28, 2012 om 20:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De oplossing is zo simpel: de ANWB moet gewoon zorgen dat ieder lid zijn persoonlijke accountmanager heeft. En om zo flexibel mogelijk om de wensen van de klant in te kunnen spelen zorgen we ervoor dat iedere accountmanager maximaal voor 10 leden verantwoordelijk is. Kost je dan wel 10.000 euro per jaar, maar dan heb je ook wat als lid.....

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 28, 2012 om 20:55
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=tdm schreef op woensdag 28 nov 2012, 13:56]Vandaag 28 november 2012 wilde ik mijn lidmaatschap van de anwb veranderen en dan wel de buitenland hulp eraf omdat ik niet meer in het buitenland kom met mijn auto.Volgens de anwb kon dat niet meer omdat ik dat voor 15 november moest doen.
Ik wilde alleen veranderen en niet opzeggen omdat het voor mijn te duur word en het niet meer nodig heb.
Kan de anwb dit zomaar doen,ik vind dit geen vorm van klantvriendelijkheid.

Ja! De algemene voorwaarden zijn van toepassing voor dit specifiek (verzekering)product.

De voorwaarden zijn duidelijk bij de ANWB: opzegging van het product/lidmaatschap/abonnement dient vóór 15 november van het lopend jaar te geschieden.

fr
door frankie1977 - Dec 19, 2012 om 12:51
3 Antwoorden / 2 Vragen

In de algemene voorwaarden van de ANWB staat ook dat zij prijswijzigingen op hun website in in de kampioen moeten publiceren voor 1 november. Dat hebben ze ook niet gedaan want de nieuwe prijzen die zijn pas gepubliceerd in de Kampioen die in november is verspreid.

Daarnaast het volgende:
De ANWB zegt dat de Wegenwachtservice een verzekering is.
(Dit wordt ook door de wetgever zo bepaald, anders hoeft er namelijk geen premieverhoging plaats te vinden vanwegen de assurantie-belastingen.)
De ANWB stelt ook op zijn eigen website dat het voor al haar verzekeringen een opzegtermijn van 1 maand hanteerd.
Dus 1+1=2 ==>
Wegenwachtservice = AWNB-verzekering,
ANWB-verzekering = maandelijks opzegbaar
dus Wegenwachtservice = maandelijks opzegbaar!

Maar zo redeneert de ANWB niet (als een van de weinige verzekaars in Nederland).
En mijn ervaringen met de customercenter en teamklacht zijn ook buitengewoon slecht.
Ze gaan niet inhoudelijk op argumenten, bellen niet terug na terugbelverzoek.

Het wordt tijd voor een opstand van de niet-tevreden klanten, Als je een beetje de internet-formus volgt dan zie je dat het er honderden zoniet duizenden zijn.

=gompy2 schreef op woensdag 28 nov 2012, 16:08:
=tenormin schreef op woensdag 28 nov 2012, 14:56: Tja, je hebt met een groot mogol te maken; die zijn zo star als een ezel, dus daar kom je helaas niet vanaf voor volgend jaar. Dus nu al gewoon de buitenland hulp opzeggen, vragen om bevestiging en dat is alles wat je kan doen. Helaas. Klantvriendelijkheid kent de ANWB niet; alleen de hulpverleners op de weg zijn klantvriendelijk. Dit is een helaas verhaal.

Mens hou toch is een keer op met die baarlijke nonsens die je hier en in andere forums altijd neerplempt.
Als je ergens geen verstand van hebt dan moet je je van commentaar onthouden en eerst zorgen dat je je inleest hoe de daadwerkelijke feiten en regels zijn, en niet zoals JIJ denkt dat het is of zou moeten zijn, daar schiet niemand wat mee op die hier een vraag of een probleem heeft maar je zet die persoon wel steeds op het verkeerde been, klaar!

Topicstarter is ooit een verbintenis aangegaan met de ANWB. >Feit
Bij die verbintenis behoren bepaalde voorwaarden. > Feit
Topicstarter heeft bij het aangaan van die verbintenis een handtekening geplaatst, en behoort daardoor de voorwaarden te kennen. > Feit!

Topicstarter, op de site van de ANWB en ook in de papieren die je hebt gekregen van de ANWB staat onder meer het volgende:
______________________
Belangrijk om te weten

Bij alle Services van de Wegenwacht is het ANWB-lidmaatschap inbegrepen,
Als u besluit uw Service te wijzigen in een uitgebreidere Service (bijv. van Wegenwacht Nederland Service naar Wegenwacht Europa Service) dan gaat deze per direct in.
Het lidmaatschap en/of de Service van de Wegenwacht loopt van 1 januari tot en met 31 december en wordt automatisch verlengd, tenzij de ANWB voor 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar een schriftelijke opzegging/wijziging onder vermelding van het lidmaatschapsnummer heeft ontvangen.
Na een inschrijving voor of wijziging van één van de Services van de Wegenwacht en nadat de volledige contributie door de ANWB is ontvangen, heeft u in Nederland de eerste 8 dagen uitsluitend tegen betaling recht op sleutelhulp.
Daarna heeft u recht op volledige hulp.
Bij een uitbreiding van uw Service, betaalt u ons conform uw bestaande betaalwijze.
Als u uw e-mailadres in heeft gevuld, sturen wij u direct per email een bevestiging toe.
Na 2 dagen is uw wijziging zichtbaar op Mijn ANWB.
Na ontvangst van uw betaling krijgt u uw gewijzigde bewijs van overeenkomst en/of lidmaatschapsdocument direct toegestuurd. Tot die tijd kunt u de bevestigingsmail gebruiken als voorlopig bewijs van inschrijving. Bij pech onderweg dient u dit bewijs te tonen aan de wegenwacht.

Het ANWB-lidmaatschap wordt automatisch verlengd, tenzij u voor 15 november schriftelijk (niet per e-mail) opzegt.
------------------------------------------------

Het komt er dus op neer dat je nog een jaartje aan je Europa service vastzit, het is niet anders vrees ik.

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2012 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niemand hoeft lid te worden van de ANWB, er zijn meer organisaties die u op weg helpen. Maar ook die zullen voorwaarden hebben, die vastliggen.

Je kunt niet van een organisatie verwachten dat ze voor het ene lid een uitzondering maken in dit geval en voor het andere lid in dat geval.

Ook de veronderstelling dat men meer rechten heeft op coulance omdat men al veel langer lid is, of er geen gebruik van gemaakt heeft, leeft vaak, maar is natuurlijk ook onzin.

Ook wordt vaak opgeworpen dat een reageerder wel bij de aangevallen organisatie zal werken, als hij het standpunt van die organisatie uiteenzet. Typisch geval van oogkleppen bij de vraagsteller.

Ik weet niet wat die buitenlanddekking kost, want ik ben geen lid, en nee ik werk er ook niet, maar dat zal toch niet meer dan € 40 per jaar zijn. U zult dus i.v.m. Uw ontslag en daardoor dalende inkomsten 1 jaar extra op andere zaken moeten bezuinigen.

gompy2
door gompy2 - Dec 19, 2012 om 13:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=frankie1977 schreef op woensdag 19 dec 2012, 12:51]
Het wordt tijd voor een opstand van de niet-tevreden klanten, Als je een beetje de internet-formus volgt dan zie je dat het er honderden zoniet duizenden zijn.

Wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe politieke partij?

Beste,

Jij mag de dingen lezen zoals jij ze wilt lezen en zien, en gezien al je commentaar doe je dat ook.
Maar met al je geschrijf en gedoe schiet je geen steek op.
Wat jij moet doen is naar een rechter stappen, samen met al die honderden, zoniet duizenden, en die boevenbende van een ANWB een proces aan hun broek smeren, wat denken ze wel niet, poeh..

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2012 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@frankie1977

Zeg uw lidmaatschap op. Dat zal ze leren.

td
door tdm - Dec 19, 2012 om 13:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

.Ik ben in ieder geval klaar met die klantonvriendelijke en verdomde commerciele ANWB want het is zoals frankie1977 zegt :het is een verzekering (ook al interpreteert de anwb dat anders) want er komt een assurantie verhoging bij en verzekeringen zijn bij verhogingen sowieso opzegbaar en wel een maand voor einde contract.
Maar omdat deze klote organisatie teveel macht heeft en ik en vele anderen geen zin hebben om een incasso aan te vechten moeten we het dit jaar zo laten maar daarna benik er klaar mee.
Ik heb desyijds het abonnement gehouden omdat het vertrouwd is maar ik heb ook nog eens een mobiliteitsgarantie van mijn dealer en dat is hetzelfde concept als je met pech komt te staan alleen is het bijkomemd voordeel dat je dan door een merkgerelateerde monteur word geholpen en misschien is dat net iets gunstiger qua kennis (zinder afbreuk te doen aan de ww monteurs want die zijn wel in orde).
Veel mensen weten niet dat als ze een auto dealer onderhouden je ook automatisch onder die mobiliteitsgarantie valt.VRAAG HET UW DEALER..

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2012 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus dan betaalde u altijd al voor iets dat u niet nodig had. Niet verder zeuren dus.

fr
door frankie1977 - Dec 19, 2012 om 14:30
3 Antwoorden / 2 Vragen

Jaja, dingen lezen zoals je ze wilt lezen
Bij deze het letterlijke citaat van de AWNB-website:

"Hoe zit het nou met het opzeggen van het ANWB-lidmaatschap, er is toch een wet voor het maandelijks kunnen opzeggen?
Dit is de Wet van Dam, eigenlijk gaat de Wet van Dam over het maandelijks kunnen opzeggen van contracten. De ANWB is een vereniging met een lidmaatschap en valt daarom niet onder deze wet.
De Wegenwacht is weer een verhaal apart, dat wordt door de wetgever namelijk gezien als een soort verzekering. Verzekeringen vallen weer onder een andere wet. Die wet staat stilzwijgende verlenging wel toe. Veel verzekeraars hebben toch besloten maandelijkse opzegging wel mogelijk te maken, ook al hoeven zij dit niet volgens de wet. Ook ANWB heeft haar eigen verzekeringen maandelijks opzegbaar gemaakt. De ANWB Autoverzekering kunt u zelfs dagelijks opzeggen."

Dit lijkt mij maar op een manier te interpreteren.
1. ja de wegenwachtservice wordt door de wetgever gezien als verzekering.
2. ja, De ANWB heeft haar eigen verzekeringen maandelijks opzegbaar gemaakt.
Dus > wegenwachtservice = AWNB-verzekering = maandelijks opzegbaar.

Volgens mij werk Gompy2 bij de ANWB dat ze het zo voor hen opneemt.
En ja, ik laat het via stornering van de incasse voorkomen bij de rechter om zo mijn gelijk te halen.
Het wordt tijd dat er een gerechtelijke uitspraak gaat komen tegen de ANWB!

=gompy2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 13:34:
=frankie1977 schreef op woensdag 19 dec 2012, 12:51:
Het wordt tijd voor een opstand van de niet-tevreden klanten, Als je een beetje de internet-formus volgt dan zie je dat het er honderden zoniet duizenden zijn.

Wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe politieke partij?

Beste,

Jij mag de dingen lezen zoals jij ze wilt lezen en zien, en gezien al je commentaar doe je dat ook.
Maar met al je geschrijf en gedoe schiet je geen steek op.
Wat jij moet doen is naar een rechter stappen, samen met al die honderden, zoniet duizenden, en die boevenbende van een ANWB een proces aan hun broek smeren, wat denken ze wel niet, poeh..

gompy2
door gompy2 - Dec 19, 2012 om 14:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

frankie1977

Ieder mag een mening hebben, zo ook jij.
Echter begin je nu op een vervelend zeurend kind te lijken.
Man, zeur alsjebrlieft niet verder, doe die vermaledijde ANWB een proces aan!

fr
door frankie1977 - Dec 19, 2012 om 15:49
3 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij werk jij voor de ANWB want ik ben je naam ook al op andere forums tegengekomen.
Grappig dat je iemand een vervelend zeurend kind gaat noemen als op basis van de inhoud geen enkele reden meer is aan te geven waarom da ANWB op deze manier te werk gaat.
De bedenker van de wet heeft het de methode op een net goede manier benoemd als "onfatsoenlijke praktijken", andere woorden zijn er niet voor te geven

Citaat van de bedenker van wet (Martijn van Dam):
"Verzekeringen vallen onder een andere wet. Die wet staat stilzwijgende verlenging wel toe. Maar alle fatsoenlijke verzekeraars hebben gezamenlijk afgesproken daar geen gebruik meer van te maken en opzeggingen met opzegtermijn van maximaal een maand te accepteren. De ANWB doet ook daar niet aan mee. Daar is geen objectief argument voor te bedenken. Ik vind het onfatsoenlijke praktijken en roep de ANWB dus op om te stoppen met stilzwijgende verlenging. De wet verbiedt dit echter niet omdat noch het lidmaatschap van de ANWB, noch de Wegenwacht onder deze wet vallen."

=gompy2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 14:42: frankie1977

Ieder mag een mening hebben, zo ook jij.
Echter begin je nu op een vervelend zeurend kind te lijken.
Man, zeur alsjebrlieft niet verder, doe die vermaledijde ANWB een proces aan!

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2012 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik werk er stiekem ook, hiep hoi toch nog een baan na mijn pensioen.

gompy2
door gompy2 - Dec 19, 2012 om 16:03
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=frankie1977 schreef op woensdag 19 dec 2012, 15:49]Volgens mij werk jij voor de ANWB want ik ben je naam ook al op andere forums tegengekomen.

SHIT!
Hebben ze het toch door geluld?
Klopt, dan moet dat op het ANWB-forum zijn geweest.
Nou ja, goed dan..
Nu je het toch weet, mijn echte naam is:
mr. G.H.N.L. (Guido) van Woerkom, hoofddirecteur

Ik heb rechten gestudeerd in Leiden. Ik werkte onder meer bij Albert Heijn en werd in 1990 directeur van een communicatieadviesbureau in de BBDO Groep Nederland. Kort daarop trad ik toe tot het groepsbestuur.

Sinds augustus 1999 ben ik hoofddirecteur van de ANWB. Mijn permanente aandachtsgebieden zijn HRM, Risicomanagement, Communicatie, Governance en Belangenbehartiging.

Ik vervulde diverse nevenfuncties, waaronder die van voorzitter van de Hotelschool Den Haag en van de woningcorporatie Ymere. Verder had ik toezichthoudende rollen in de verkeersveiligheid (vicevoorzitter van de SWOV) en het toerisme (penningmeester van Nederland Schoon). Daarnaast bekleedt ik diverse functies in internationale samenwerkingsverbanden zoals de FIA.

Niet verder lullen hoor!!