Hybrid-rijders zijn profiteurs
Helaas moet ik constateren dat de diverse merken, auto's ontwerpen die in NL belastingvrij mogen rondrijden, maar mij met een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 15 voorbijracen.
De uitstoot van die Prius-achtigen zijn net zo hoog (of hoger) dan de gemiddelde normale auto. Hoe kan het dan dat die eigenaren op de kosten van de rest rondrijden.
Zijn het er meer met me eens, dat ik als bestuurder van een normale auto geen zin heb in het betalen van de auto's van belastingontduikers ?
@ jftm
Ik deel uw mening over deze autorijders niet ( ik betaal wegenbelasting).
Als u ook van dit belastingvoordeel zou willen genieten dan ben ik bang dat u in een dergelijke auto zal moeten investeren.
Zelfs 1 op 1 is met een spaardiesel van VW, Seat of Skoda mogelijk.....
Als je met de 1.2 Tdi vol gas bij een stoplicht weg zou scheuren zie je de boord computer tijdelijk tot 98 liters per 100 km oplopen.
Maar rustig tussen de vrachtwagens is ook 1 op 30 of soms nog zuiniger haalbaar.
Niet de auto maar de chauffeur zal het verbruik bepalen maar ze zijn altijd zuiniger dan normale auto die bij een dergelijke rijstijl nog hoger verbruik zou hebben.
En het belastingvoordeel, dat verminderd na 2013 dus in 2014 wel betalen maar wel minder dan vuile oude techniek.
Wat wordt u er beter van als zij ook moeten betalen?U kosten zullen er echt niet lager van worden.
[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 1 mei 2012, 20:49]Wat wordt u er beter van als zij ook moeten betalen?U kosten zullen er echt niet lager van worden.
Het gaat om de gelijkheid. Ik wil er niet beter van worden. U denkt niet verder dan vandaag; een veel gemaakte fout.
Wat..als..er straks 1 miljoen mensen mee rijden?
Wat...als..er dan belastingverhoging plaatsvindt om dat op te vangen?
Ben benieuwd of u dan nog zo over e.e.a. denkt.
John
Als je dan echt geen zin hebt om met een "gewone" auto wegenbelasting te betalen, neem dan een oldtimer, een hybride of gewoon een zuinige auto. Overigens is de uitstoot meestal lager dan bij een "gewone" auto, omdat de hybride auto kan rijden op de accu en de motor meestal wat groener is afgesteld.
Maar goed, als je 100 in z'n 3 gaat rijden heb je daar ook weinig aan.
We gaan trouwens al naar het rekeningrijden toe, dus de gebruiker betaalt dan, maar dat zal ook wel niet eerlijk zijn om een of andere reden.
Hybride-rijders wegzetten als profiteurs vind ik een beetje laag; je kunt de regelgeving krom vinden (en daar heb je m.i. gelijk in), maar als je in een hybride rijdt, dan maak je gewoon gebruik van de huidige wetgeving. Vind je mensen die gebruik maken van de hypotheekrente-aftrek ook profiteurs? Of mensen die (via wat voor regeling dan ook) belasting terugvragen? Als je hier wat aan wilt doen, moet je bij de wetgever zijn en niet bij de mensen die hier gebruik van maken...
[quote=jftm schreef op dinsdag 1 mei 2012, 21:04]
Wat..als..er straks 1 miljoen mensen mee rijden?
Wat...als..er dan belastingverhoging plaatsvindt om dat op te vangen?
Ben benieuwd of u dan nog zo over e.e.a. denkt.
John
Wees maar niet bang. Onze overheid is onbetrouwbaar genoeg om tijdens het spel de spelregels te veranderen. Dus mensen die een langlopende verplichting aan zijn gegaan kunnen vanaf het ene op het andere moment worden geconfronteerd met nieuwe regels. Oftewel: als er teveel mensen in een hybride gaan rijden, worden gewoon de voordelen afgeschaft of verminderd.
[quote=jftm schreef op dinsdag 1 mei 2012, 17:57]Helaas moet ik constateren dat de diverse merken, auto's ontwerpen die in NL belastingvrij mogen rondrijden, maar mij met een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 15 voorbijracen.
De uitstoot van die Prius-achtigen zijn net zo hoog (of hoger) dan de gemiddelde normale auto. Hoe kan het dan dat die eigenaren op de kosten van de rest rondrijden.
Zijn het er meer met me eens, dat ik als bestuurder van een normale auto geen zin heb in het betalen van de auto's van belastingontduikers ?
ga dan ook Hybride rijden, kun je, je aansluiten.
[quote=eva369 schreef op woensdag 2 mei 2012, 09:36][quote=jftm schreef op dinsdag 1 mei 2012, 17:57]Helaas moet ik constateren dat de diverse merken, auto's ontwerpen die in NL belastingvrij mogen rondrijden, maar mij met een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 15 voorbijracen.
De uitstoot van die Prius-achtigen zijn net zo hoog (of hoger) dan de gemiddelde normale auto. Hoe kan het dan dat die eigenaren op de kosten van de rest rondrijden.
Zijn het er meer met me eens, dat ik als bestuurder van een normale auto geen zin heb in het betalen van de auto's van belastingontduikers ?
ga dan ook Hybride rijden, kun je, je aansluiten.
Ik ben een Priusrijder, en heb het genot om geen wegenbelasting te betalen, ik zie dit niet als profiteren, daar wij hier in Nederland de hoogste benzineprijzen van Europa hebben, In Frankrijk, waar de benzine goedkoper is als hier, zit zelfs de wegenbelasting in die prijs verwerkt!Hier in Nederland, betaalt men voor alles de topprijs, en dan moet de BTW weer omhoog, wat weer inhoudt dat de prijzen voor brandstof en boodschappen, in de grensstreken weer goedkoper worden als hier.....
Kijk eens hoeveel winst de Shell per kwartaal maakt.....
Als je niet uitkijkt, dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
Will
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerKun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer