Re
door ReneSpawn Jun 18, 2023 om 13:46
Garantie & verzekeringen

Bol.com lost niets op

Ik heb een product besteld van 119,- bij bol.com. Het zou thuis bezorgd worden door DHL en het product werd verkocht door bol.com zelf.
Vervolgens komt DHL niet opdagen terwijl ik huisgebonden ben en dus de hele dag heb zitten wachten voor niets. Geen kaartje van DHL in de bus
en geen pakketje ontvangen. Wat uren later krijg ik een bericht dat dhl mij heeft gemist en dat het pakketje word afgegeven bij een afhaalpunt in een
andere stad ? Op de dhl site is niets aan te passen en ook geen andere afspraak te maken.

Bol.com klanten service begint met een chatbot die niets begrijpt en later komt er een medewerkster (Of is het ook een bot) die mij meld dat het pakketje
wat vertraging heeft en dat ik het over 4 dagen kan ontvangen. Ik meld haar dat op de track en trace andere meldingen staan en dat ik niet in staat ben het pakket af te halen.Oh dan kunt u het 7 dagen daar laten en dan word het terug gestuurd en krijgt u naar een paar dagen u geld terug ?

Ik vraag kunnen jullie niet annuleren en dan via post.nl het pakket mij alsnog doen toekomen ? Of dhl benaderen met klacht en oplossing ? Het is immers bol.com die verkoopt en verzend. Nee dat is niet mogelijk men hanteerd regels die zij moeten aanhouden. Of ik verder nog vragen had ?
Na mijn teleurstelling te hebben uitgesproken krijg ik nog de opmerking : Nog een fijne dag en zorg dat u koeltjes blijft met de warmte ? deze bot medewerkster gebruikt een overkill aan emoticons

12023 21 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Jun 18, 2023 om 14:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is helaas ook mijn ervaring met DHL. Echter, er worden al lang geen kaartjes meer in de bus gedaan. Ik ook ben aan huis gebonden en ook ik heb die ervaring. Maar als het van Bol is, gewoon door blijven zeuren, de verzender moet de klacht behandelen. Ik heb dan gelukkig een buurvrouw die het gaat ophalen voor me, met al mijn informatie, anders krijgt zij het ook niet mee. Heeft u niet ook een goede fee? En los van dat: een bot geeft u geen overvloed aan emoticons, dus het zal een "echt mens" geweest zijn, die ook last van de warmte had. ;-)

vd
door vdlieuw - Jun 18, 2023 om 14:56
211 Antwoorden / 6 Vragen

Probleem ligt maar deels bij Bol.com.
Grootste probleem ligt bij DHL. Deze koerier snoept mee van de koek maar werkt met een 30 jaar oud software systeem enerzijds en anderzijds met koeriers die op alle mogelijke manieren de kantjes er van aflopen.
Ik bestel niets meer online als ik zie dat er met DHL gewerkt wordt. DHL ontkent alles maar het zijn gewoon heel slechte koerier cowboys.
Maar veel bedrijven kijken alleen naar de kosten van verzending en niet naar de kwaliteit er van

ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 15:36
5156 Antwoorden / 12 Vragen

En weet u wat zo leuk is, menig onderaannemer rijdt voor meerdere opdrachtgevers. Op een van onze zakelijke locatie komt regelmatig dezelfde chauffeuse, maar steeds met een andere bus. DHL, PostNL en DPD, ze rijdt alles.

Overigens gaat het vaker goed dan fout, dus om dan helemaal niet meer te laten leveren door hun...

JMA2
door JMA2 Jun 18, 2023 om 23:54
117 Antwoorden / 2 Vragen

Goh nooit geweten dat er 30 jaar geleden handscanners en qr codes werden gebruikt. Das best knap om dat in 30 jaar oude software te implementeren.
Dan zijn de workstations dus ook bijna zo oud want dat is niet meer op een recente computer te installeren.
Dus grote vraag is hoe komt u aan dit gegeven?

mahadma
door mahadma - Jun 18, 2023 om 19:17
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Met post.nl hebben wij soms een dag vertraging, drukte, okay. DHL is een crisis qua bezorgers,  bellen niet 1x aan, beweren  dat je niet thuis was, en laten (tot 2 x geconstateerd)  pakjes onbeheerd in de centrale hal achter. Zonder briefje oid waar het wel bezorgd is.

Bol is uw enige aanspreekpunt omdat die de verkoper is. En daar moet u uw zaak regelen.

ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 19:47
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Bezorgen is altijd tot de eerste deur, ze hoeven dus bij een flatgebouw of appartementen niet naar boven toe.

mahadma
door mahadma Jun 18, 2023 om 22:02
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Dat klopt, maar een doos met dure keukenspullen die dus 12 uur onbewaakt in de hal stonden., de 2 de keer is er bij de ontvanger,  wij zelf, met 2 mensen thuis en deuren zover open dat de bel zeker gehoord wordt. Er is dus totaal niet gebeld.

john devries
door john devries Jun 19, 2023 om 15:42
219 Antwoorden / Vragen

Grapjas .

Ar
door Arjan25 - Jun 18, 2023 om 20:10
37 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik de Postnl en Dhl app, daar kun je altijd aangeven wat er met een pakketje moet gebeuren.
Dus op welke dag hij bezorgt moet worden of waar je hem wilt afhalen. Ook of hij ergens rond om huis neer gelegd mag worden.
Bij Dhl alleen een paar keer gehad, dat ik aangaf dat hij naast de deur neer gezet moest worden en dan belde ze nog aan en bleven wachten tot je open deed.
Pakketjes van Bol komen trouwens bij mij altijd via Postnl en dat gaat altijd netjes volgens afspraak.

gerard van kooten
door gerard van kooten - Jun 19, 2023 om 11:56
9 Antwoorden / Vragen

Deze ervaringen heb ik niet hoor. Onderlaatst had ik ook iets met het bezorgen met Cycloon van Bol.com. Cycloon heeft het prima opgelost hoor. Ik heb eerst rechtstreeks de klantenservice van Cycloon gebeld en daarna rechtstreeks de klantenservice van Bol.com. Dus mijn advies indien het mogelijk rechtstreeks de klantenservice opbellen.

1paul
door 1paul - Jun 19, 2023 om 11:57
3155 Antwoorden / 0 Vragen

product word terug gestuurd en dan krijgt u uw geld terug, daarna kunt u gewoon weer dit produkt bestellen, eventueel bij een ander die met andere bezorgdienst werkt!!!!

verzender is en blijft verantwoordelijk voor pakket tot het bij u afgeleverd is..

john devries
door john devries - Jun 19, 2023 om 12:01
219 Antwoorden / Vragen

Je kan twee dingen doen. Je haalt het artikel op in de andere stad of je laat het liggen en het artikel wordt na een paar weken geretourneerd . Je besteld artikel opnieuw eventueel op een ander webshop .Al het andere lost weinig op en is zonde van de moeite.

marijke77
door marijke77 - Jun 19, 2023 om 12:14
158 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij wordt het dus gewoon tijd voor een nationale bezorginstantie, want hoe meer er komen hoe groter de zooi is. Het draait maar om 1 ding en dat is geld.

pe
door pebk Jun 19, 2023 om 12:58
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dat noemden we vroeger de PTT. Maar onze regering heeft toentertijd bedacht dat het liberaliseren van de markt gunstig zou zijn voor de consument.. en dat de verkoop van de PTT een hoop geld opleverde.

Maar dit is een goed plan, ook voor zorg, zorgverzekeringen, nutsvoorzieningen, openbaar vervoer. Eigenlijk alle essentiele voorzieningen.

john devries
door john devries Jun 19, 2023 om 14:40
219 Antwoorden / Vragen

De PTT was meer van de post en kleine pakjes. Ik heb nog nooit gezien ,dat er een wasmachine of iets dergelijks voor verzending werd aangeboden op het Postkantoor. Pakketten etc gingen vroeger o.a. met van Gend & Loos en andere particuliere bodes. Alle nutsvoorzieningen en andere essentiele diensten weer toevertrouwen aan een zeer onbetrouwbare overheid lijkt mij een zeer slecht plan daar wordt het alleen maar duurder van. Laat de overheid eerst hun eigen problemen maar oplossen.

Ge
door Gert Moes - Jun 19, 2023 om 12:34
12 Antwoorden / 2 Vragen

je noemt er 2 .. 2 op die om te kotsen zijn , 2 x achter elkaar van bol een ding van nog geen 2 euro , 6 euro bijbetalen te weinig postzegels.... dhl komt gewoon zonder iets te laten weten niet opdagen , sturen 2 dagen later doodleuk in de APP we komen vandaag tussen zo en zo laat , goh laat ik toevallig geen afspraken hebben , 2 waardeloze beroerde instanties

mo
door mof - Jun 19, 2023 om 12:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nou ja, de pakketbezorging van vandaag. Niet alleen DHL, maar ook PostNL, maken het van tijd tot tijd erg bont. Maar u kunt nog van geluk spreken. UW pakje gaat retour en u krijgt uw geld terug. In het verleden heb ik wel meegemaakt dat DHL pakjes gewoon voor de voordeur van ons flatgebouw neerzet, op de stoep/openbare weg waar iedere voorbijganger het pakket zo kan meenemen .... Of ongevraagd bij buren afleveren. Uiteindelijk is het de verzender die verantwoordelijk is dat het pakket bij u terecht komt. Als u het niet ontvangt hoeft u niet op zoek waar het is. DAt moet de verzender doen, die heeft immers een overeenkomst met een pakketbezorger gesloten. Gelukkig accepteert bol.com de retour. Zelf probeer ik altijd bij bol.com de optie
"betalen na ontvangst" aan te vinken. Dan houd ik de regie beter in eigen hand.

pe
door pebk - Jun 19, 2023 om 12:55
581 Antwoorden / 0 Vragen

Via de app van bol.com kun je best een echte medewerker te pakken krijgen. Via de chatbot kan het ook, als je maar vragen blijft stellen waar deze geen antwoord op kan geven.

ka
door kaartendraak - Jun 19, 2023 om 13:02
182 Antwoorden / 2 Vragen

Bol.com is niet altijd degene die verstuurd. Als het een externe verkoper via Bol is dan ben je afhankelijk van die verkoper hoe en waar die het pakje naartoe stuurt. Zij horen het naar je huisadres te sturen, dat geeft je tenslotte op bij je bestelling. Willen ze het naar een afhaalpunt verturen omdat dat goedkoper is, dan behoren ze, vind ik(is wel zo klantvriendelijk) om het even te checken bij je of dat oke is. Maar je hoort ook van DHL (of welke bezorgdienst dan ook) een mail te krijgen met de track en trace zodat je kan zien waar je pakje heen gaat.
En idd, klagen bij Bol dat zij de externe verkopers nadrukkelijk vertellen dat ze altijd naar huisadressen moeten versturen. Ik vind dat ook ergerlijk als dat gebeurt zonder overleg. Ik bestel niet voor niks online, als ik het allemaal makkelijk kon afhalen ging ik wel naar winkels of geef ik het aan dat ik het zelf ga afhalen.

Li
door Lilian60 - Jun 19, 2023 om 14:54
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,Heb t zelfde gehad. Als je op je bestellingen kijkt dan zie je wat je besteld hebt. Klik dit aan en onder deze bestelling staat rapporteren. Probeer dat eens.
Is bekend dat DHL zegt ze zijn geweest en niemand heeft ze gezien. Succes.

lp
door lpaard1981 - Jun 19, 2023 om 16:51
50 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb als je weet naar welk verzendpunt het pakket verstuurd is, kunnen ze u daar vaak wel verder helpen.
beetje afhankelijk van wie er daar werkt, vaak zijn ze wel behulpzaam om u verder te helpen.

heeft u trouwens echt bij bol.com besteld of bij een partner van bol.com? Via een partner kan het soms wel lang duren voordat er een oplossing wordt gevonden.

Re
door ReneSpawn - Jun 19, 2023 om 18:35
2 Antwoorden / 2 Vragen

Voor de duidelijkheid het product is van bol.com en word door bol.com verkocht direct dus geen andere winkel.

Er word makkelijk gedaan over afhalen maar er zijn mensen die helaas niemand hebben die hier voor klaar wil en kan staan en aan huis gebonden zijn.(De reden voor bestellen)

En of je je geld terug krijgt valt te bezien daar dhl nog al eens gewoon producten kwijt raakt. Feit is ik bestel zodat het thuis bezorgt word. Een zzp dhl bezorger die snel klaar wil zijn bepaald voor mij dat ik niet thuis ben (Liegen dus) en dropt het dan op een afhaalpunt dhl in een andere gemeente terwijl er 3 afhaal punten bij mij om de hoek zitten.

Vervolgens kan ik niet een nieuwe afspraak maken of een ander afhaalpunt kiezen (Wat wel zou moeten) en word ik het geacht op te halen. Zo niet dan stuurt dhl het terug. Als consument zou je dat moeten pikken ? Bol. com com is verantwoordelijk en lost het op door te zeggen laat maar terug sturen en bestel opnieuw. (Waarbij risico dat pakket verdwijnt en jij als consument weer sores erbij krijgt) Het moet gewoon goed gaan klaar. Verzoek aan bol.com om te laten zien voor betaling met welke dienst het verzonden word zodat ik kan cancellen. Ik weet het ligt aan de bezorgers dat zaken fout lopen maar dat probleem word nooit opgepikt blijkbaar.

mo
door mokassa - Jun 19, 2023 om 19:02
15 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur een mail naar de afdeling special care van DHL, mogelijk kan men u daar helpen. Ik heb ook weleens een pakket gehad waarmee DHL niet kwam opdagen en dat ik niet op kon halen. Na tussenkomst van die afdeling werd het pakket toen opnieuw langsgebracht.

Ik mag vast het mailadres hier niet schrijven, maar als u special care en DHL (com) aan elkaar plakt komt u bij de afdeling terecht.

mi
door mirelle155 - Jun 19, 2023 om 20:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Had een elec openhaard besteld.
Kreeg het apparaat bezorgt( loodzwaar) en pakte het uit en het bleek dat er vele beschadigingen op de openhaard zaten en de openhaard zat scheef in de schouw.
Meteen contact gezocht met bol.com en verkoper.  Email gestuurd met foto's van de beschadigingen.
Verkoper reageerde dagen later pas en ook meerdere malen contact gezocht met bol.com.

Het uiteindelijke antwoord was ; retour sturen.
Heb geen auto en het pakket was loodzwaar.
Volgens bol.com was dat mijn eigen probleem.
Kon wel een tegoedbon krijgen van 15 euro.. uiteindelijk zit ik dus met een beschadig produkt ...

ha
door hanssieben - Jun 19, 2023 om 22:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Jullie graven allemaal je eigen graf,ga in een gewone winkel kopen misschien voor een paar euro meer maar dan heb je het gelijk en ook wat betreft de garantie.Iedereen wil voor een dubbletje op de eerste rang zitten.

Viela
door Viela - Jun 20, 2023 om 09:53
4 Antwoorden / Vragen

Ik heb net zo'n probleem met Bol, had een fiets besteld met DPD als vervoerder. Na drie keer overgestapt naar Joom, hopelijk gaat het nu wel goed.

Smc32
door Smc32 - Jun 23, 2023 om 02:38
1 Antwoorden / Vragen

Bol.com lost al jaren niets op.
Sinds de klantenservice is uitbesteed aan een extern callcenter buiten Nederland.
Ze weten niets  beloven vanalles en uiteindelijk zit je wekenlang op antwoord te wachten.
Kijk maar eens op Trustpilot.nl en Klacht.nl het overstroomd van de mensen die zich zwaar in de maling genomen voelen.