Bol.com lost niets op
Ik heb een product besteld van 119,- bij bol.com. Het zou thuis bezorgd worden door DHL en het product werd verkocht door bol.com zelf.
Vervolgens komt DHL niet opdagen terwijl ik huisgebonden ben en dus de hele dag heb zitten wachten voor niets. Geen kaartje van DHL in de bus
en geen pakketje ontvangen. Wat uren later krijg ik een bericht dat dhl mij heeft gemist en dat het pakketje word afgegeven bij een afhaalpunt in een
andere stad ? Op de dhl site is niets aan te passen en ook geen andere afspraak te maken.
Bol.com klanten service begint met een chatbot die niets begrijpt en later komt er een medewerkster (Of is het ook een bot) die mij meld dat het pakketje
wat vertraging heeft en dat ik het over 4 dagen kan ontvangen. Ik meld haar dat op de track en trace andere meldingen staan en dat ik niet in staat ben het pakket af te halen.Oh dan kunt u het 7 dagen daar laten en dan word het terug gestuurd en krijgt u naar een paar dagen u geld terug ?
Ik vraag kunnen jullie niet annuleren en dan via post.nl het pakket mij alsnog doen toekomen ? Of dhl benaderen met klacht en oplossing ? Het is immers bol.com die verkoopt en verzend. Nee dat is niet mogelijk men hanteerd regels die zij moeten aanhouden. Of ik verder nog vragen had ?
Na mijn teleurstelling te hebben uitgesproken krijg ik nog de opmerking : Nog een fijne dag en zorg dat u koeltjes blijft met de warmte ? deze bot medewerkster gebruikt een overkill aan emoticons
Dat is helaas ook mijn ervaring met DHL. Echter, er worden al lang geen kaartjes meer in de bus gedaan. Ik ook ben aan huis gebonden en ook ik heb die ervaring. Maar als het van Bol is, gewoon door blijven zeuren, de verzender moet de klacht behandelen. Ik heb dan gelukkig een buurvrouw die het gaat ophalen voor me, met al mijn informatie, anders krijgt zij het ook niet mee. Heeft u niet ook een goede fee? En los van dat: een bot geeft u geen overvloed aan emoticons, dus het zal een "echt mens" geweest zijn, die ook last van de warmte had. ;-)
Probleem ligt maar deels bij Bol.com.
Grootste probleem ligt bij DHL. Deze koerier snoept mee van de koek maar werkt met een 30 jaar oud software systeem enerzijds en anderzijds met koeriers die op alle mogelijke manieren de kantjes er van aflopen.
Ik bestel niets meer online als ik zie dat er met DHL gewerkt wordt. DHL ontkent alles maar het zijn gewoon heel slechte koerier cowboys.
Maar veel bedrijven kijken alleen naar de kosten van verzending en niet naar de kwaliteit er van
En weet u wat zo leuk is, menig onderaannemer rijdt voor meerdere opdrachtgevers. Op een van onze zakelijke locatie komt regelmatig dezelfde chauffeuse, maar steeds met een andere bus. DHL, PostNL en DPD, ze rijdt alles.
Overigens gaat het vaker goed dan fout, dus om dan helemaal niet meer te laten leveren door hun...
Goh nooit geweten dat er 30 jaar geleden handscanners en qr codes werden gebruikt. Das best knap om dat in 30 jaar oude software te implementeren.
Dan zijn de workstations dus ook bijna zo oud want dat is niet meer op een recente computer te installeren.
Dus grote vraag is hoe komt u aan dit gegeven?
Met post.nl hebben wij soms een dag vertraging, drukte, okay. DHL is een crisis qua bezorgers, bellen niet 1x aan, beweren dat je niet thuis was, en laten (tot 2 x geconstateerd) pakjes onbeheerd in de centrale hal achter. Zonder briefje oid waar het wel bezorgd is.
Bol is uw enige aanspreekpunt omdat die de verkoper is. En daar moet u uw zaak regelen.
Bezorgen is altijd tot de eerste deur, ze hoeven dus bij een flatgebouw of appartementen niet naar boven toe.
Dat klopt, maar een doos met dure keukenspullen die dus 12 uur onbewaakt in de hal stonden., de 2 de keer is er bij de ontvanger, wij zelf, met 2 mensen thuis en deuren zover open dat de bel zeker gehoord wordt. Er is dus totaal niet gebeld.
Grapjas .
Ik gebruik de Postnl en Dhl app, daar kun je altijd aangeven wat er met een pakketje moet gebeuren.
Dus op welke dag hij bezorgt moet worden of waar je hem wilt afhalen. Ook of hij ergens rond om huis neer gelegd mag worden.
Bij Dhl alleen een paar keer gehad, dat ik aangaf dat hij naast de deur neer gezet moest worden en dan belde ze nog aan en bleven wachten tot je open deed.
Pakketjes van Bol komen trouwens bij mij altijd via Postnl en dat gaat altijd netjes volgens afspraak.
Deze ervaringen heb ik niet hoor. Onderlaatst had ik ook iets met het bezorgen met Cycloon van Bol.com. Cycloon heeft het prima opgelost hoor. Ik heb eerst rechtstreeks de klantenservice van Cycloon gebeld en daarna rechtstreeks de klantenservice van Bol.com. Dus mijn advies indien het mogelijk rechtstreeks de klantenservice opbellen.
product word terug gestuurd en dan krijgt u uw geld terug, daarna kunt u gewoon weer dit produkt bestellen, eventueel bij een ander die met andere bezorgdienst werkt!!!!
verzender is en blijft verantwoordelijk voor pakket tot het bij u afgeleverd is..
Je kan twee dingen doen. Je haalt het artikel op in de andere stad of je laat het liggen en het artikel wordt na een paar weken geretourneerd . Je besteld artikel opnieuw eventueel op een ander webshop .Al het andere lost weinig op en is zonde van de moeite.
Volgens mij wordt het dus gewoon tijd voor een nationale bezorginstantie, want hoe meer er komen hoe groter de zooi is. Het draait maar om 1 ding en dat is geld.
Dat noemden we vroeger de PTT. Maar onze regering heeft toentertijd bedacht dat het liberaliseren van de markt gunstig zou zijn voor de consument.. en dat de verkoop van de PTT een hoop geld opleverde.
Maar dit is een goed plan, ook voor zorg, zorgverzekeringen, nutsvoorzieningen, openbaar vervoer. Eigenlijk alle essentiele voorzieningen.
De PTT was meer van de post en kleine pakjes. Ik heb nog nooit gezien ,dat er een wasmachine of iets dergelijks voor verzending werd aangeboden op het Postkantoor. Pakketten etc gingen vroeger o.a. met van Gend & Loos en andere particuliere bodes. Alle nutsvoorzieningen en andere essentiele diensten weer toevertrouwen aan een zeer onbetrouwbare overheid lijkt mij een zeer slecht plan daar wordt het alleen maar duurder van. Laat de overheid eerst hun eigen problemen maar oplossen.
je noemt er 2 .. 2 op die om te kotsen zijn , 2 x achter elkaar van bol een ding van nog geen 2 euro , 6 euro bijbetalen te weinig postzegels.... dhl komt gewoon zonder iets te laten weten niet opdagen , sturen 2 dagen later doodleuk in de APP we komen vandaag tussen zo en zo laat , goh laat ik toevallig geen afspraken hebben , 2 waardeloze beroerde instanties
Nou ja, de pakketbezorging van vandaag. Niet alleen DHL, maar ook PostNL, maken het van tijd tot tijd erg bont. Maar u kunt nog van geluk spreken. UW pakje gaat retour en u krijgt uw geld terug. In het verleden heb ik wel meegemaakt dat DHL pakjes gewoon voor de voordeur van ons flatgebouw neerzet, op de stoep/openbare weg waar iedere voorbijganger het pakket zo kan meenemen .... Of ongevraagd bij buren afleveren. Uiteindelijk is het de verzender die verantwoordelijk is dat het pakket bij u terecht komt. Als u het niet ontvangt hoeft u niet op zoek waar het is. DAt moet de verzender doen, die heeft immers een overeenkomst met een pakketbezorger gesloten. Gelukkig accepteert bol.com de retour. Zelf probeer ik altijd bij bol.com de optie
"betalen na ontvangst" aan te vinken. Dan houd ik de regie beter in eigen hand.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer