Bol.com blokkeert cadeaubonnen!!
Nooit eerder meegemaakt dat dit kon, maar het is echt zo. Bol.com kan jouw cadaubonnen blokkeren zonder vooraf enige uitleg te geven. Inmiddels weet ik waarom, maar of dit zomaar mag? Ben al lang klant van Bol.com en heb ik de loop van de jaren best wel eens een bon gekregen. Om uiteenlopende redenen. Nu zijn mijn laatste twee cadeaubonnen geblokkeerd. Na lang klagen kwamen ze met een antwoord. Ze waren geblokkeerd, omdat ik minstens 30 keer (zeggen ze) de cadeaubon niet gelijk heb verzilverd door bijvoorbeeld een prijsstijging. Dit als compensatie. Alleen heb ik ze niet altijd gelijk verzilderd, omdat er vaak een datum aan vast hangt. Dus het kan best zo zijn dat ik iets later bestel. Bol.com zegt dat dit niet mag. Dat kan redelijk klinken, maar waarom geven ze dan een bon die geldig is tot na twee jaar. En dat steekt mij. Als ik ze gelijk moet verzilveren moet je het kenbaar maken of de bon zo insluiten dat je het produkt gelijk moet kopen (tenminste als ie niet is uitverkocht) Ik vind dat Bol.com het niet kan maken een bon te geven tot twee jaar na dato en dan zeggen, je moet m gelijk verzilveren. Volgens mij mag dit niet. In ieder geval staat het niet in hun voorwaarden. Althans niet bekend bij de klant.
Ik begrijp helemaal niets van dit verhaal. Beweer je nu dat een Bol.com je dwingt om ontvangen cadeaubonnen direct te verziliveren ondanks een bepaalde geldigheidsduur. Raar en ongeloofwaardig verhaal.
Ja daar komt het wel op neer, maar omdat ze volgens henzelf onterecht zijn uitgegeven zijn de laatste twee openstaande cadeaubonnen geblokkeerd. Dit zonder medeweten. De geldigheidsduur is twee jaar, maar dan ineens niet meer relevant.
Maar waar komen die bonnen vandaan? Hoezo onterecht uitgegeven bijvoorbeeld?
Medewerker van Bol.com geeft ze zelf uit, maar iemand anders besluit kennelijk ze later weer in te trekken.
Heeft u het over bonnen die u krijgt ter compensatie van ....?
Comensatie voor voor wat dan ook ja.
Ik begrijp niet om welke reden u die tegoedbonnen van bol.com krijgt.
Wanneer u de bon krijgt ter compensatie van een prijsstijging en u koopt het betreffende artikel niet of niet voor die hogere prijs, ja dan kan ik me voorstellen dat bol.com de bon blokkeert.
Als het anders is, graag uitleg.
Klinkt logisch maar waarom geef je dan een bon uit voor minimaal 2 jaar. Soms kocht ik het artikel direct soms een dag of week later. Maar het gaat mij meer op de houdbaarheidsdatum.
Als je een tijdje niets meer besteld heb bij Bol krijg je wel eens een kadobon. Die is maar beperkt geldig en zekere geen 2 jaar. Bedoel je dat?
Klopt ja maar die bonnen staan niet in je account en gaan vanzelf weg als de tijd is verstreken.
Ook mijn vraag: wat bedoelt u? ik kan van uw verhaal 'geen chocola maken' anders dan dat voor cadeaubonnen, echte cadeaubonnen, een waarde geldt en indien dat is aangegeven op de bon er sprake is van een vervaldatum.
Het lijkt mij dat de bonnen die u bedoelt bestemd waren voor of een bepaals iets of inderdaad dan toch met een vervaldatum al geeft u aan daarop te letten.
U zou als ik uw verhaal probeer te begrijpen u al wel tenminste 30 keer de kans de kans heeft laten lopen om de bon(nen) te verzilveren. Merkwaardig.
NIet laten lopen alleen soms niet direct verzilverd. Er was mij ook geen termijn gesteld, maar gewoon een bon gegeven voor 2 jaar. Ik begrijp hun princiepe wel, maar dan moet je geen bon geven voor twee jaar als ik het artikel iets later koop of duidelijk in je voorwaarden vermelden. Het blijft hoe dan ook verwarrend, omdat ze standaard kennelijk die twee jaar hanteren.
Bedankt voor al jullie antwoorden. Helaas zie ik dat ik klaarblijkelijk niet duidelijk genoeg ben geweest in mijn uitleg. Ik doe een nieuwe poging ;)
Soms krijg je als compensatie van Bol.com een cadeaubon. Je chat met Bol.com en wanneer ze het met jouw klacht eens zijn kan je een cadeaubon krijgen. Bijvoorbeeld als de aanbieding is verlopen, maar het pakketje van Post.nl niet is aangekomen. Ook is het mij wel eens voorgekomen dat het mandje niet goed werd verwerkt en ja hoor ineens is de aanbieding omhoog gegaan. Zo zijn er tal van redenen waarom je soms wel soms niet in aanmerking komt voor een tegoedbon, cadeaubon hoe je het ook wil noemen. Als je zo'n bon krijgt is ie altijd 2 jaar geldig en staat netjes op mijn account vermeld.
Maar nu zou ik volgens Bol.com geen recht meer hebben op mijn laatste twee cadeaubonnen omdat ik ze direcht had moeten verzilveren of zo zei hij ze nooit hadden uitgekeerd mogen worden door Bol.com. Afijn geldigheidsduur ten spijt, Bol.com heeft ze gewoon geblokkeerd.
Volgens mij mag niet dit zomaar. Dan hadden ze mij bijvoorbeeld een bon moeten geven van 24 uur of zo. Maar niet op deze wijze.
https://www.bol.com/nl/m/kortingscodevoorwaarden/
Daar staan alle voorwaarden netjes vermeld. Die van mij past daar niet in.
https://www.bol.com/nl/m/kortingscodevoorwaarden/ De rechtstreekse link. U geeft echter in een andere reactie wel een termijn van twee jaren aan. Zie citaat van uw opmerking: Er was mij ook geen termijn gesteld, maar gewoon een bon gegeven voor 2 jaar. Dat is dan toch een termijn van twee jaar die is gesteld? Bovendien zie ik nu wat bij punt 3 van de voorwaarden waar u zelf naar verwijst is gesteld: 3 De aard, duur en vervaldatum van een aanbieding en overige specifieke gebruiksvoorwaarden vind je in de uiting waarin de kortingscode is opgenomen. Iedere kortingscode is gedurende een bepaalde periode geldig, na deze periode kan de kortingscode niet meer worden gebruikt.
Nou ik heb ook weleens zomaar een cadeaubon gehad van Bol, maar die kon ik rustig tijden later gebruiken.
Maar blijkbaar krijgt u er heel veel en vinden ze dat nu een beetje raar worden.
Hebt u al eens schrijftelijk geklaagd?
Het gaat niet om cadeaubonnen zoals je hierboven kunt lezen. Maar een soort van compensatie. De titel van het topic is misleidend.
Ik ben al jaren klant dus in de loop van de jaren heb ik er wel eens wat gekregen ja. Kennelijk zagen ze een bepaald patroon. Ik ga morgen bellen met Consument en Recht.
Maar op de bon staat toch duidelijk CADEAUBON. Heb hier ook een kopie van.
Kan dus wel eens verschillen met de houdbaarheidsdatum
Klopt dit zinnetje heb ik ook gelezen. Maar die vind je nooit terug op de bon. Heel soms in een mail. Maar feit blijf dat de houdbaarheidsdatum 2 jaar is. Vaak heb ik het artkel overigens al binnen 2 weken besteld. De kopie van de cadeaubonnen heb ik in bezit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer