Eurotickets
Geachte,
wij hebben op 11 februari 2012 4 kaarten voor het evenement Hardbass besteld via het ticketbureau Euro Tickets dit is gevestigd op het Zernike park 12 in Groningen.
Wij hebben 4 kaarten besteld voor de prijs van 75euro per ticket. dit viermaal is 300euro. Omdat het evenement al op 12februari was hebben wij het via internetbankieren gedaan alleen van een Rabobank rekening naar een ABN Amro rekening en dit duurd enkele dagen wel hebben wij er kopie bijgevoegd dat het goedgekeurd is door de Rabobank en afgeschreven onze rekening.
Helaas was het bedrag bij hun nog niet bijgeschreven en kreeg ik op 12 februari een mail van het ticket bedrijf dat de betaling niet binnen was en wij dus geen recht hadden op onze tickets en de 300euro met spoed terug gestort zou worden. ik heb na 12 februari steeds contact gehouden en ze hebben mij beloftes gedaan dat zou terug gestort worden we zijn vandaag 27 februari en het geld is nog steeds niet terug gestort. terwijl ze me de 23e nog een mail hadden gestuurd dat het uiterlijk vandaag op de rekening zou moeten staan. helaas is dit niet het geval. wat kan ik nu het beste doen?
Beste Silvanavos,
Allereerst zou ik de algemene voorwaarden nakijken met betrekking tot de gesloten overeenkomst. Er zijn ongetwijfeld clausules opgenomen die in dergelijke situaties voorzien.
Verder zou, eventuele clausules uit de overeenkomst en/of algemene voorwaarden buiten beschouwing gelaten, er sprake zijn onverschuldigde betaling. Zonder in al te veel details te treden heeft u recht op restitutie binnen een redelijke termijn. Indien dit niet het geval is kunt u hen het beste schriftelijk in gebreke stellen om vervolgens de vordering te gaan incasseren.
[quote=dd87 schreef op maandag 27 feb 2012, 21:36] er sprake zijn onverschuldigde betaling. . Indien dit niet het geval is kunt u hen het beste schriftelijk in gebreke stellen om vervolgens de vordering te gaan incasseren.
Zo simpel ligt het natuurlijk niet.............
Vraagsteller besteld iets en betaald niet volgens de voorwaarden en niet op tijd.........
Daarmee is vraagsteller in gebreke en niet de leverancier van het product,
wat een tijdsgebonden product is, en waarvoor geen bedenktijd geldt.........
Feitelijk wordt het een annulering (door koper) omdat bestelde Niet (op tijd) is betaald.
--Artikel 8b Betaling telefonische reservering
Eenmaal online gekochte tickets worden niet teruggenomen.
Tenzij specifieke condities zijn overeengekomen zal cliënt zeven dagen voor bezoek het factuurbedrag betalen.
Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de totaalsom
Bij annulering op de vertrekdag of later: de volle totaalsom--
Mi mag je blij zijn als je geld terug krijgt.........
Zoals ik al aangeef ben ik niet op de hoogte van de algemene voorwaarden noch van de specifieke voorwaarden met betrekking tot de gesloten overeenkomst.
Neem aan dat je het artikel uit de algemene voorwaarden hebt? Daarbij vraag ik me af of de tickers "telefonisch" zijn gereserveerd? Buiten dat ben ik uitgegaan van een niet verstreken betalingstermijn.
Het is mij niet duidelijk welke betalingstermijn is opgenomen. Het is de wederpartij niet zondermeer toegestaan de ontvangen gelden te houden, al zou de vraagsteller in gebreke zijn. Hier zitten zeker nog wat "haken en ogen" aan.
Voor een passend antwoord; algemene voorwaarden doornemen en eens goed kijken naar de overeenkomst.
=dd87 schreef op maandag 27 feb 2012, 23:00: Zoals ik al aangeef ben ik niet op de hoogte van de algemene voorwaarden noch van de specifieke voorwaarden met betrekking tot de gesloten overeenkomst.
Dan moet je niet zomaar een advies geven......
=dd87 schreef op maandag 27 feb 2012, 23:00: Neem aan dat je het artikel uit de algemene voorwaarden hebt? Daarbij vraag ik me af of de tickers "telefonisch" zijn gereserveerd? Buiten dat ben ik uitgegaan van een niet verstreken betalingstermijn.
Ja, link vergeten maar zo op internet te vinden....AV
Heeft niets van doen met een verstreken betalingstermijn feitelijk, maar betaling voor tickets voor de 12e waren de 12 e niet binnen- dus niet betaald.......
logisch dat je ze dan niet krijgt, wat je Niet zomaar ontslaat van je betaalverplichtingen want je hebt ze wel besteld/gekocht en in dit geval omdat het hier een tijdsgebonden en ( niet kostenloos te annuleren) Koop betreft, zonder bedenktijd, en waarvoor dus geldt Koop=Koop heb je het gekocht en moet je het betalen
Dat die betaling via via was waardoor het te laat was is toch echt fout/probleem van koper dan......en verkoper Niet te verwijten maar die heeft een op of na de 12e onverkoopbare ticket over, die is dus te betalen door de koper.
Die annuleringstermijnen van 8b waren trouwens enkel voor groepen zie ik nu, maar als ze zelf geen mogelijkheid aanbieden dan geldt wettelijke regeling, geen bedenktijd voor dit soort aankopen.
Komt er op neer dat geldt koop=koop wat inhoud dat ruilen of retourneren Geen recht is, maar een gunst Als de verkoper die wenst te verlenen.........
Bij internetaankopen, wat dit was geldt veelal een 7 dagen bedenktijd/annuleringsrecht Maar daarbij gelden uitzonderingen, en dit is daar dus 1 van........
--Wet koop op afstand
Herroepingsrecht
Na ontvangst van de bestelling heb je een bedenktijd van zeven werkdagen waarbinnen je de koopovereenkomst zonder opgaaf van redenen mag herroepen (ontbinden).
De bedenktijd is bij bepaalde diensten en producten niet van toepassing:
•cd's, dvd's en cd-roms waarvan je de verzegeling al hebt verbroken;
•maatwerk of producten met een duidelijk persoonlijk karakter zoals medicijnen of een maatpak;
•weddenschappen en loterijen;
•tijdsgebonden producten zoals tijdschriften, kranten en concertkaartjes;
•producten die snel bederven of verouderen;
•diensten waarbij je zelf toestemming hebt gegeven om alvast met de uitvoering van de dienst te beginnen;
•wanneer de prijs afhankelijk is van prijsschommelingen op financiële markten waarop de verkoper geen invloed heeft.Info
Welbeschouwd heb je nu dus iets gekocht dat je moet betalen maar waar je helaas niets meer aan hebt (verkoper ook niet) omdat het verlopen is...........
Omdat de fout bij de koper ligt in dit geval is het de verkoper niet te verwijten.
Als ze terug willen betalen mogen ze dat natuurlijk, maar gezien de (wettelijke) regels zijn ze dat in dit geval niet verplicht.
Alleen een beetje vreemd dat ze het schriftelijk wel toegezegd hebben volgens vraagsteller want dat heb ik met zo`n geval niet eerder gehoord, maar dan zou ik even geduld uitoefenen daar de terugbetalingstermijn voor bedrijven 30 dagen is en het dan nog in de verwerking zit wellicht.
Hoe het gaat als ze terugkomen op het terugboek verhaal omdat iemand een foute toezegging heeft gedaan weet ik niet echt want welbeschouwd heb je er -ook volgens de voorwaarden- geen recht op.
Was het niet zo dat er gevraagd werd om met ideal te betalen?
Meestal als een evenement op zo'n korte termijn is moet men met ideal betalen zodat het geld direct overgemaakt is,en niet via een gewone overboeking.
@stacey,Hoe werkt het dan als het gekochte een dag van te voren besteld is en je het geld normaal overboekt zoals bedrijf vraagt,maar het geld tussen banken blijft"hangen" en zodoende niet binnen 1 dag over is.Ts heeft bewijs dat het 11 Feb van rekening is afgeschreven,dat het geld niet over is kan ts niks aan doen ,ts kon niet eerder overmaken dan dag voor evenement.
[quote=goldensky schreef op dinsdag 28 feb 2012, 09:55]@stacey,Hoe werkt het dan als het gekochte een dag van te voren besteld is en je het geld normaal overboekt zoals bedrijf vraagt,maar het geld tussen banken blijft"hangen" en zodoende niet binnen 1 dag over is.Ts heeft bewijs dat het 11 Feb van rekening is afgeschreven,dat het geld niet over is kan ts niks aan doen ,ts kon niet eerder overmaken dan dag voor evenement.
Tja, (gewone) overboekingen kosten veelal tijd, maar heb ik nog nooit van gehoord met een Ideal betaling dat is voorzover ik weet altijd direct, maar vraagsteller ging hier eerst zelf tussen eigen rekeningen overboeken en dat kost veelal tijd.......
Probleem is dat kaart maar 1x /dag geldig is en je het zonder betalen gewoon - en logisch - niet krijgt.
Ik zou zelf op zo`n korte termijn zoiets niet durven bestellen en zeker niet als het niet direct bij Ideal kan betaald.....
Wij hebben vrijdagochtend 11februari telefonisch contact met het bedrijf gehad toen heeft de meneer mijn gegevens gekregen en mij hun rekeningnummer doorgegeven waar het op gestort moest worden. alleen wisten wij dus niet dat het om een ABN Amro rekening gestort werd daarom hebben wij er een bewijs bij gedaan. Meneer heeft mij die zaterdagsmiddag gebeld dat het geld
nog niet bij hun binnen was maar als wij opnieuw 300euro overmaakten via een ABN Amro rekening wij alsnog dezelfde dag de kaarten zouden krijgen. Toen heb ik dit bedrijf opgezocht op internet en het blijkt dat dit bedrijf al meer van dit soort praktijken heeft gehad. ook bekend bij het programma Kassa. het vreemde
is dat ik wel 5 mails heb met de belofte dat het geld met spoed zou terug gestort worden en dat ik een kortingsbon zou ontvangen voor een volgende keer als ik kaarten bij hun zou bestellen. we hoefden zelfs geen administratie kosten te betalen van 15 euro over de 300euro omdat we zo'n moeite hadden gedaan om contact met hun te krijgen blablabla. nou oplichters 1e klas zijn het dus!
Ook heb ik meerdere malen telefonisch contact proberen te zoeken wat 50 cent per minuut kost. ik krijg dan steeds een muziekje en bandje met iemand die zegt er is nog 1 wachtende voor u. zelfs als ik met 2 telefoons bel huistelefoon en mobiel hoor ik dit zelfde bandje. dus gewoon niemand bereikbaar maar wel 50 cent per minuut betalen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer