Extra vergoeding schadeclaim
''Je doet mee met onze kredietclaim omdat je een krediet bij ABN AMRO hebt of had. Als beloning voor jouw deelname aan onze claim, hebben we een extra vergoeding van €175,- voor je bereikt. We verwachten binnen enkele weken dit bedrag aan jou over te maken. Geef hiervoor jouw bankrekeningnummer aan ons door''
Wat is hier het addertje onder het gras? Wat verwachten ze nu over te maken binnen enkele weken? Wat is de totale vergoeding van de claim die ingediend is, daar draait het allemaal om.
Ik denk dat als je het bankrekeningnummer doorgeeft, dat je dan automatisch accoord gaat met de verborgen voorwaarden die hier aankleven. Ze zijn mij niet bekend in ieder geval, ook zie ik dat niet geschreven in de tekst die ze mij gemaild hebben.
Zijn er lezers die het mij beter uit kunnen leggen?
Vr.Grt.
Vind het moeilijk een addertje te vinden.
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/compensatieregeling-abn-amro
Dat bericht is afkomstig van de Consumentenbond. 3x raden aan wie je dan het beste die vraag kan stellen.
Topantwoord
Hallo Atlas1302 ,
Consumenten die zich eerder meldden met een woekerrente bij ABN AMRO krijgen, als dank voor hun bijdrage in het onderzoek, een extra vergoeding van €175. De no cure no pay vergoeding wordt betaald door ABN AMRO. Klanten van deze bank kunnen zich niet meer melden bij Consumentenbond Claimservice.
Lees hier veelgestelde vragen ,
https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/compensatieregeling/index.html
Lees ook deze informatie ,
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mogelijk-toch-hogere-compensatie-voor-abn-amro-klant-die-te-veel-rente-betaalde
Zie ook deze link , scroll helemaal naar beneden ,
https://geldbelangen.nl/
ABN AMRO en ING hebben een waardeloze regeling bekend gemaakt. En dat nog wel na onderhandeling met de Consumentenbond..
Dus dat is eigenlijk het bod wat je krijgt van de bank!, maar ze spreken juist over een extra vergoeding en dat is die 175 euro. Dat is dan toch misleidend, want als je jouw bankrekeingnummer doorgeeft dan is voor de bank de kous af, en je hebt maar 175 euro in de knip en geen recht van spreken meer. Ik doe het in ieder geval niet, tenzij iemand mij kan overtuigen dat ik het anders moet zien.
Dat is het addertje zo als ik het zie, ik denk dat ik wel een paar duizend tegoed heb van die fijne bank.
ABN AMRO en ING hebben een waardeloze regeling bekend gemaakt. En dat nog wel na onderhandeling met de Consumentenbond..
Precies dat!
Atlas1302, tja, het bericht is van de Consumentenbond afkomstig geweest. Nu de ABNAMRO zo "gul" om je inderdaad met €175,00 af te schepen, wat inderdaad zou kunnen betekenen dat men verder "de mond moet houden". Geen idee hoeveel meer ze je schuldig zijn, maar dat kan jij het beste weten.
Hoeveel pecies meer dat weet ik ook niet, maar zeker meer dan 175 euro. Dus het is een kadootje om op te zouten, na die 175 euro komt er niets meer. Dat verwachtte ik wel, maar het staat dan erg misleidend in de mail van de Consumentenbond die ik heb gekregen. Ze zeggen dat het een extraatje is, en dat kan je ook weer op 2 manieren opvatten.
Ik denk dat ik maar op mijn gezond gevoel afga, ik weet niet wat ze kunnen doen als je het negeert tot nu toe.
Doe dat dan maar, op je eigen gevoel af gaan. Je hebt al voor hetere vuren gestaan, toch? Wens je nog steeds veel succes met je Kaap Verdische "toestanden" die je runt. ☺
Nou, wat ik run dat draait perfect, Dank u voor het compliment. Het zijn i.d.d. de Nederlandse toestanden waar je mee te maken hebt als je eenmaal emigreert. Misschien houdt dat velen nog tegen om die sprong te maken, ze kijken liever hoe Nederland volstroomt met alle merken nationaliteiten.
Maar die AMRO, die heeft toch wel gore lef hoor.
Ja joh, mee eens. Inderdaad stroomt Nederland met alle merken nationaliteiten, maar dat is niet nieuw. Woon in een achterstandswijk met meer dan, inmiddels, 90 culturen. Als je hier woont: de ratten en de meeuwen vieren hier feest: allerlei UFO's in de vorm van Turks brood, couscous, alles word over het balkon naar beneden geflikkerd. Durf niet eens meer een Medelander op fouten te wijzen: staan gewoon om je deur te bonken om verhaal te halen. Als oude vrouw: doe niet open. Wil nog niet dood. Agressief als stieren.
Als je weet hoe toestanden op te kunnen lossen is dat alleen maar fijn, dan heb je voldoening en kan je verder. In uw geval vind ik het verschrikkelijk vervelend voor u, dat is niet op te lossen en escaleert zelfs. Ik hoop voor u dat u wel gezond blijft en rechtop blijft staan, en niet die deur open maken.
Zodra het bedrag wordt overgemaakt, ontvang je van ons bericht.
NB: Deze extra vergoeding staat los van de compensatieregeling die ABN AMRO rechtstreeks uitkeert. Heb je vragen over jouw compensatie? Neem dan contact op met ABN AMRO.
DUS? extra.
Waarschijnlijk of misschien om de no curr no pay kosten te betalen?? Ik vind het een vage mail en ik heb hem ook niet gehad als deelnemer van de comsumentenbond. Ik kreeg een goed aanbod van de bank en heb daarop mijn deelname bij de consumentenbond afgesloten. Dit is vorige week donderdag geweest.
Het is geheel aan u om te acceopteren maar ik zou het wel doen omdat indien u toch nog meer zou willen hebben zelf zou moeten procederen hetgeen dan mogelijk veel meer geld zal kosten indien het resultaat per saldo negatief is. Dat geldt dan m.b.t. procedrene vna Rechtspraak maar ook via KiFiD (naar mijn mening)
Nee ik niet, als ze je willen afschepen met 175 dan betekent dat er veel meer in het vat zit, ik heb de bankstukken opgegestuurd en ze hebben natuurlijk ook een berekening. Ze willen compenseren...doe dit dan met recht! En geef geen fooitje omdat ik zo aardig ben geweest om mij aan te melden bij claimservice.
Ik denk dat het een vaststeliingsovereenkomst is, als je dit extraatje aanpakt dan is het daarmee afgedaan.Van de bank hoor je uiteraard nooit meer wat, tenzij de bank geld van je tegoed heeft. Maar dat is geen probleem, dan stel je ook een extraatje voor.
Nou, bedankt voor alle wijze antwoorden en reactie`s, ik ben er uit! en ga vandaag eens extra iets leuks doen. In ieder geval hoop ik dat ik met dit berichtje lezers van de ABNAMRO, zijn geattendeerd.
Is het dan toch ook geen idee om uw vraag/bemerking voor te leggen aan
Veelgestelde vragen
De veelgestelde vragen zijn onderverdeeld in algemene vragen en specifieke vragen over de claims. Klik hiernaast op het onderwerp waar jij vragen over hebt om de bijbehorende vragen en antwoorden te zien.
Staat jouw vraag er niet bij?
Dan kun je deze e-mailen naar vragen@claimservice.nl. Specifieke individuele vragen kunnen wij niet altijd beantwoorden. bron: https://www.claimservice.nl/vragen/
Bedankt voor attentie, neen de kaarten zijn geschud, de lijnen zijn uitgezet. Ik heb al een hint gegeven hoe ik het verder ga doen, voorlopig in ieder geval helemaal niets. Ik hou van anticiperen en inspelen, dat kost je de minste energie en je houd meer tijd over voor andere leuke dingen. En die zijn er, maar al teveel.
Ik vind het een minne bank, en zo zal ik ze behandelen ook!
Dat lijkt me nu heel simpel te achterhalen, en kost minder tijd dan dit relaas hierboven.
ABN/AMRO BELLEN!!
Als je klant meer bent en geen rekening hebt, kan je bellen totdat je een gram weegt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer dan 10 euro statiegeld
Beste Kassa,
In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in
...
Lees meer
Drift trike
Geachte heer/mevrouw,
Mijn zoon wil van zijn spaargeld een drift trike kopen, alleen ben ik niet bekend met de wetgeving omtrend deze elektrische voertuigen.
Ook het zoeken op de pagina van de rijksoverheid en RDW heeft mij niet verder geholpen. Waar kan ik teruglezen welke voertuigen toegestaan zijn op de weg of stoep? Op de pagina van de rijksoverheid staat wel een overzicht van
...
Lees meer
Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G
Koop nieuwe koelkast bij een witgoedfirma, na 10 maanden kom ik terug van een weekje vakantie en het water stroomt uit mijn koelkast. De lade eronder staat al open gebarsten. Dan moet ik meer dan een maand wachten op een AEG expert. Die zegt dit is niet meer te repareren deze koelkast is niet nieuw en is al eens gerepareerd. Krijg wel een nieuwe koelkast,maar de schade willen ze niets van wete ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer