aajee
door aajee Aug 26, 2009 om 10:23
Geldzaken & recht

Hotel Gold Card

Vandaag werd ik gebeld namens Hotel Gold Card met de mededeling dat ik door de gemeente waar ik woon was geselecteerd voor die Card. Het moet niet gekker worden. Nog even wachten en Balkenende selecteert mij voor een of ander produkt.

15856 209 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

vandaag door de KPN gebeld dat ik een SIM kaart kan krijgen voor de vaste telefoon van KPN

KPN stel het niet op prijs dat jullie mij opbellen

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben vandaag ook gebeld. Kreeg de hotelgoldcard met korting aangeboden omdat ik "geselecteerd" was. Ik heb vroeger al eens zo'n kaart gehad en dat beviel me goed maar ben er nu niet meteen op ingegaan en eerst bij de servicelijn van Hotel Gold Card geïnformeerd of hunzelf mij benaderd hadden. Er werd me verteld dat een aantal call centers de kaarten bij hun inkopen en vervolgens op eigen initiatief weer doorverkopen. Ze waren daar niet blij met mijn verhaal dat de card voor een lagere prijs dan dat ze op hun eigen website hebben staan door het callcenter werd aangeboden. Blijkbaar konden ze daar niets aan doen en gaat die hele telefonische verkoop buiten hun om. Het meisje aan de telefoon bleef desondanks wel erg vriendelijk en bood aan om te helpen met een hotel te reserveren als ik daarbij hulp nodig had. Zo kan het dus ook. Dat telefonisch lastig vallen is soms wel vervelend maar blijkbaar kun je dan wel goedkoper aan zo'n kaart komen als bij de firma Hotel Gold Card zelf.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat je daar helemaal gelijk in hebt, Ik ben van de week ook gebelt. Ik ben er gewoon op ingegaan en ik heb netjes het paketje met de kaart en al ontvangen en ik ben er erg tevreden mee. Ik dacht eerst dat het weer een of andere scam aktie was, mr blijkbaar niet!

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hahahhaha  wat jij zegt klopt echt niet want ik ben zelf benaderd en niemand heeft tegen mij gezegt dat ze van de gemeente zijn maar dat in mijn gemeente mensen zij geselecteerd door de hotel goldcard.Dus dat ze niet vand e gemeente zijn. Ik denk dat jij ze gewoon niet goed heb verstaan.Of je nederlands is gewoon niet goed dat kan ook nog eens.

Is niet netjes dat je andere bedrijven onder uit probeert tehalen omdat je gewoon niets tedoen hebt Hier lijk je op.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het ook genoemen. En ja alles wat ze zeiden tegen mij klopte.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2009 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jah het is weer zover, je wordt weer kapot gebeld door vanalles en nog wat. Meestal word je er gek van maar dit keer vond ik het zodanig interessant omdat ik veel van reizen houd, dat ik er toch op ingegaan ben. Twee weken terug werd ik gebeld, ontving netjes het pakket in huis zoals beloofd, en ook ik werd gebeld met het verhaal dat ik binnen mijn gemeente geselecteerd was. Uiteraard zo'n verkoopspraatje, maar ik kreeg iig niet het verhaal 'namens de gemeente' zoals hierboven wel werd beweerd. Denk dat dat een vergissing moet zijn. Iig om een lang verhaal kort te maken, het pakket werd afgeleverd zoals beloofd, kreeg het idd goedkoper dan op de site, en ben al een weekend weggeweest (binnen NL welliswaar), maar het beviel prima!

Gr. Adriaan

ve
door verwijderd - Aug 31, 2009 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit-redactie: reactie verwijderd]

ve
door verwijderd - Sep 8, 2009 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd dus vorige week ook gebeld over deze kaart,leek mij best intressant maar had nog twijfels.Toen stelde de telefoniste voor mij een informatiepakket te sturen zonder enige verplichting.Als ik de kaart niet wilde kon ik dit binnen 7 dagen laten weten en als ik hem wel wilde zou het geld pas worden afgeschreven.Voor het gemak wilde ze wel graag al mijn gegevens weten incl mijn rekeningnummer maar er zou echt niets afgeschreven worden.Er werd ook nog een geluidsopname gemaakt zodat ze zeker waren dat al mijn gegevens klopte en hier moest ik ook even zeggen dat ze die 100 euro af mochten schrijven,maar er werd mij nogmaals verzekerd dat er niets zou worden afgeschreven totdat ik liet weten dat ik de kaart wilde.Heb nog steeds geen pakket ontvangen maar het geld is ondertussen wel mooi afgeschreven!Voel me mooi genaait!Achteraf wel een beetje mijn eigen schuld,had beter moeten nadenken toen ik dat mens aan de telefoon had,maarja dat is achteraf...Ben nu druk aan het mailen enzo in de hoop dat ik mijn 100 euro nog eens terugzie...

ve
door verwijderd - Oct 8, 2009 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik ben vandaag gebeld voor de hotel gold card. Ik wist niet wat het was en vroeg haar het mij uit te leggen. Toen ze mij vervolgens een bedrag noemde heb ik haar vriendelijk onderbroken met de woorden dat zij niet verder hoefde te gaan omdat het mij simpelweg aan financiele ruimte ontbreekt....begint ze een scheldtirade.....nou ja zeg!!!

ve
door verwijderd - Oct 16, 2009 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is precies hetzelfde overkomen! Ik heb ook meerdere keren aan de telefooniste gevraagd of er niets zou worden afgeschreven zolang ik de kaart binnen 7 dagen zou terugsturen. Dit heeft ze me verzekerd!!! Ik ben ook druk aan het mailen, maar krijg alleen nul respons. Heb ze iedere dag al een mail gestuurd, maar ze reageren gewoon niet! Ik heb ook contact met de bank opgenomen. De incasso kan niet worden teruggeboekt! Wel gaf ze me het advies dat als ik de kaarten niet ontvang, de politie kan inschakelen. Heeft iemand van jullie al het geld terug? En hoelang duurde het dat je kaarten hebt ontvangen?

ve
door verwijderd - Oct 16, 2009 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd ook gebeld door een callcenter en toen ik meedeelde dat ik hiervoor de financiele middelen niet bezit,begint die telefoonklapper over het feit,dat ik dan iets niet goed doe met mijn financiele zaken.Je moet soms erg grof worden om deze figuren te laten stoppen,want anders blijven ze maar door zeuren.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2009 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er ook ingetuind. althans zo voelt het wel. Het pakket is een brief met met 2 kaarten en 2 kopietjes van een voucher voor 3 overnachtingen voor 2 personen.

Het geld is al afgeschreven. Ik ben bang dat als ik nu de spullen terugstuur ik niet alleen m'n geld niet teruggestort krijg maar tevens de kaarten definitief kwijt ben. Wat te doen !!

Heeft iemand z'n geld al retour gekregen na terugsturen "pakket"?

ve
door verwijderd - Oct 19, 2009 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt als verscheidene mensen hierboven, wel netjes het pakket gekregen met de kaarten en 2 vouchers en ook de mededeling dat het geld (139,90 euro) was afgeschreven met een automatische incasso. Er stonden 2 telefoonnummers in het begeleidende schrijven, waarvan er een 80 cent per minuut was, en het andere bereikbaar tussen 10.00 en 16.00 uur. Het verbaasde me niet, maar ik heb geen contact kunnen krijgen. Vervolgens heb ik een brief opgesteld en per email en aangetekend verstuurd, omdat ik anders de 7 dagen bedenktijd zou overschrijden. Ik heb in mijn schrijven ook nog gerefereerd aan de colportage- wet, want deze is hierop van toepassing. Normaal geldt dat voor personen die iets aan de deur verkopen, daarom heet deze telefonische verkoop "colportage op afstand". Nu is het wachten op de reaktie van Sell-it uit Amerongen, want dat is de firma die me benaderd heeft.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben op *********. ik ben al reeds benaderd door KASSA, ze zijn er mee bezig. Hotel goldcard heeft beloofd de problemen te gaan oplossen. ik heb veel gemaild met hgc@sell-it.nl en info@hotelgoldcard.info inmiddels heb ik mijn geld terug ontvangen. het blijft pure oplichting en ik wens iedereen veel succes!

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd gisteren gebeld met de mededeling dat ik een zevendaagse vakantie had gewonnen. Ik begreep er niets van en vroeg dan ook waar ik die dan mee gewonnen had. Ik scheen een keer een vragenlijstje op internet te hebben ingevuld en daar zou mijn postcode en huisnummer uit zijn gerold. Ik vroeg nog hoe ze aan mijn telefoonnummer kwam maar de dame begon een heel verhaal over de goldcard en silvercard die ik er dan voor een eenmalig bedrag van 139 euro bij zou krijgen. Ik vroeg haar alles even op de mail te zetten of op te sturen. Dat kon maar dan moest ik wel mijn rekeningnummer geven anders kon ze niet verder in het systeem......

Heel vreemd en de website is ook heel beknopt, ik ontdekte na enig onderzoek dat er bij de consumentenbond, kassa en radar al klachten waren binnengekomen over incasso's die niet meer teruggehaald konden worden. Jammer....ik was zo blij met een "gratis" vakantie voor het hele gezin. Ze belt vandaag tussen 10.00 en 12.00 terug maar ik ga dit beslist niet doen.

Deze mensen moeten aangepakt worden, oudere mensen trappen hier zo in.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gisteren de spullen eindelijk ontvangen en na enig beraadt besloten er toch niet op in te gaan. Is terug sturen verstandig; het geld is nog niet afgeschreven vandaar.... Ik ga wel de bank inlichten en kijken of ze wat voor me kunnen doen indien er een afschrijving plaats vindt.

Wat vinden jullie??

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

op een verjaardagspartijtje hing je de CLOWN uit en enkele dagen geleden bleek dat deze persson werkzaam te zijn in het HILTON te Soestdijk

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal! Ten eerste verzoek ik jullie mij excuseren voor foutjes in mijn tekst verder. Ik kom uit ander land.

Het gaat om hotelgoldcard, natuurlijk. Een telefoontje naar mijn mobieltje. Daarbij geen naam “hotelcard” was gebruikt, of zoiets. Toen ik beweerd was tegen mijn vraag dat het niets te eten of het betalen voor het eten zou verplicht en nodig zijn (ik hoorde al over zulke arrangementen), realiseerde ik me dat het nauwelijks waarheid zou kunnen zijn. Maar er was gezegd dat ik een schriftelijke bericht zou krijgen om mijn toestemming te bevestigen, of ik het altijd met een e-mailtje zou kunnen afzeggen. Zo stom van mij om zulke spelletjes met *******ken proberen te spelen. Toch dacht ik dat ik geen risico lip van een kant, en van andere kant dacht ik “wie weet!”…, en van derde kant wilde ik zien welk truc er onder ligt als het een oplichting is. Daarom gaf ik uiteindelijk (met velen “maar”) toestemming om eenmalig bedrag van mijn rekening af te schrijven. Ik dacht dat als ik mijn mondelinge toestemming schriftelijk afzeg, dan zijn er geen gevolgen voor mij, geen afschrijving dus. Bovendien hoorde ik dat ik altijd naar de bank kan om iedere transactie dan ook terug te keren. Stom! Omdat na afloop van het gesprek (die was afgerond absoluut anders dan ik verwachtte) belde ik mijn bank (ING) meteen op en kwam tot begrip dat er geen manier bestaat om afschrijving te vermijden. Het gesprek met de bank gaf mij interessante ervaring ook. Maar dat is ander verhaal. (einde deel 1)

ve
door verwijderd - Oct 27, 2009 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Heb jij de hotelgoldcard via Sell-it ontvangen En zou je mij dan misschien het rekeningnummer kunnen geven van hen. Ik heb het pakketje na alle negatieve berichten teruggestuurd maar wil voorkomen dat het geld toch afgeschreven wordt. Dit kan alleen als ik een rekeningnummer heb.
Alvast bedankt.
Annelies

ve
door verwijderd - Oct 27, 2009 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben de kaart(en) aangetekend teruggestuurd, maar we zijn bang dat het geld toch wordt afgeschreven. Om de incasso door Tell-it, die de kaart onder valse voorwendselen (eerst 7 dagen gratis overnachting, ter kennismaking) aan ons heeft verkocht, tegen te kunnen houden, heeft onze bank het rekeningnummer van Tell-it nodig. Kan iemand dat nummer noemen?

ve
door verwijderd - Dec 3, 2009 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb via de telefoon een call center aan de telefoon gehad. Ben er op in gegaan maar heb de spullen retour gezonden, maar toch is het geld afgeschreven. Dit heb ik terug lasten boeken, maar nu dreigen ze met een deurwaarde. beetje raar.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook in de verkooptruc getrapt. Heb nu 3 weken na het telefoontje de kaarten ontvangen en er is nog geen geld afgeschreven. Van een kale kip kun je niet plukken...

Maar ik vroeg mij nu af wat het juiste adres is om het pakketje te retourneren:
In de brief staat:
Postbus 113, 3958 ZV Amerongen.

En het adres op de site is:
Postbus 1031,6201 BA Maastricht.

Wat is het juiste adres?? Of maakt dat niet uit en kunnen ze me niets maken, zolang ik het maar terugstuur?

Gr. Paul

ve
door verwijderd - Dec 8, 2009 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Advies: gebruik het adres dat in de brief staat.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2009 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben eind november telefonisch ingegaan.
Na het lezen van de forums ging ik naar de bank. Omdat ik geen duidelijk rekeningnummer in hand had moest ik mijn bankrekening volledig blokkeren met alle nedelen ervan (hypotheek, abonnementen enz.).

Op 3 december kwam een envelop met de kaarten. Datum op de brief 30 november. Adres was

Postbus 113, 3958 ZV Amerongen

Volgende dag aangetekend teruggestuurd.
Op tracktrace staat nu inmiddels meer dan een week lang "in distributie" zonder "afgeleverd". Die postbus blijkt dus een zwarte gat of zoiets.

Zo kan ik mijn rekening nog niet deblokkeren. Heeft iemand de bankrekening en naam die bij Amerongen hoort kunnen opsporen? Met dat nummer zal ik mijn blokkering kunnen overzetten naar specifiek nummer. Helaas geeft ABN AMRO geen informatie over pogingen tot incasso.

Bedankt en groeten.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Gebruik de zoekfunktie bij Radar eens. Wellicht staat daar een rekeningnummer.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste mensen

als je de dupe bent geworden van mat c het telefoonnummer wat eerder is gegeven in dit forum werkt ( nog op 12/12/09 ) ik heb net gebeld wacht al 3 maanden op mijn geld er was een fout ontstaan in hun p.c werdt er gezegd.
nu is me beloofd dat bij de volgende betaling dit zou rond 30ste moeten zijn mijn geld mee wordt overgemaakt.
ik geef weer het nummer 0852016682.
ik zou zeggen met welke vraag je ook zit bel dit nummer.
ik werd goed geholpen ok heb het geld nog niet maar er is misschien een lichtpuntje voor ieder van jullie succes.

de mensen die dit nummer hebben weten te achterhalen gefeliciteerd en bedankt ik vermoed dat jullie velen hierdoor helpen.

gr feelgood

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben vandaag gebeld door Hotel Goldcard (het bedrijf zelf) en ben er ook mooi ingetrapt. Ik heb gezegd dat ik er nog over wilde nadenken en ze zouden mij het hele pakket toesturen. Als ik het niet wilde kon ik het binnen 7 dagen terugsturen en het geld zou niet worden afgeschreven. Stom als ik ben heb ik ook mijn rekeningnummer gegeven. En ook een stukje gesprek laten opnemen waarin ik akkoord ben gegaan met dat ze eenmalig 104,90 euro zouden afschrijven. Pas toen ik ophing besefte ik wat ik heb gedaan en ben ik op internet gaan kijken. Hier zag ik al deze reacties en baalde ik natuurlijk als een stekker! Ik heb mijn geld van mijn rekening gehaald naar een andere rekening, totdat er er minder dan 100 euro op staat, zodat ze het geld er niet vanaf kunnen halen. Toch ben ik nog steeds lichtelijk in paniek over wat ik nu moet doen. Heeft iemand van jullie nog advies hierover? Ik ben dus niet gebeld vanuit de gemeente of Sell-It, gewoon vanuit Hotel Goldcard zelf. Ik waardeer het als iemand zo snel mogelijk kan reageren.
Groeten!

ve
door verwijderd - Dec 23, 2009 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gast schreef op maandag 19 okt 2009, 15:44: Ik ben er ook ingetuind. althans zo voelt het wel. Het pakket is een brief met met 2 kaarten en 2 kopietjes van een voucher voor 3 overnachtingen voor 2 personen.
Het geld is al afgeschreven. Ik ben bang dat als ik nu de spullen terugstuur ik niet alleen m'n geld niet teruggestort krijg maar tevens de kaarten definitief kwijt ben. Wat te doen !!
Heeft iemand z'n geld al retour gekregen na terugsturen "pakket"?

Heb pakket retour gestuurd maar nu een incassoburo aan telefoon, Na 2 maanden.
hahah

Rob

ve
door verwijderd - Dec 28, 2009 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dezelfde problemen met Sell-It. In oktober de Hotel Gold Card genomen, binnen 7 dagen geretourneerd. In november een aanmaning gehad, hierover gebeld maar pakketje was nooit aangekomen.

Nu een incassobureau voor euro 180,- aan mijn broek.

Wat nu?

ve
door verwijderd - Dec 28, 2009 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderstaand bericht kwam ik tegen op de website van "Hotelgoldcard".
Ik weet niet of u er iets mee kunt beginnen maar niet geschoten is altijd mis.

Bovendien, ik zou dat incassobureau een duidelijke brief sturen waarin u aangeeft dat u geen enkele verplichting hebt ten aanzien van hun opdrachtgever (Sell-It) en voortaan verschoond wil blijven van hun correspondentie c.a.

(tekst website)

Correspondentie telefonische bestellingen
Het komt voor dat wij e-mails, brieven, retourzendingen en ook telefoon ontvangen met vragen, opmerkingen of annuleringen over een bestelling die geplaatst is via derden zoals callcenters, websites e.d. Vaak is men in de veronderstelling dat de bestelling bij Hotelgoldcard zelf is geplaatst en wij dit zullen afhandelen. Dit berust helaas op een misverstand.

Naast de verkoop via onze eigen website worden onze producten via een groot aantal zelfstandig opererende verkoopkanalen in Nederland en diverse andere landen verkocht. Het is daarom voor ons ondoenlijk om correspondentie over een bestelling die niet rechtstreeks bij Hotelgoldcard is geplaatst te behandelen. Meestal zijn wij niet ervan op de hoogte bij wie de klant een bestelling heeft geplaatst omdat de correspondentie niet vergezeld gaat van de NAW gegevens van het verkoopkanaal. Indien u niet weet bij u een bestelling heeft gedaan dan kunt u bellen met onze klantenservice 0900 7770001. Aldaar zal men dan trachten om u behulpzaam te zijn in het traceren van het betreffende verkoopkantoor.

Wij adviseren u om er altijd notie van te nemen bij welk bedrijf u een bestelling heeft geplaatst en te informeren naar de adres- en telefoongegevensgegevens zodat u weet waar u achteraf voor vragen of het eventueel retourneren van uw bestelling terecht kunt. Retourzendingen van bestellingen die niet rechtstreeks bij ons, doch bij derden zijn geplaatst kunnen niet door ons worden geaccepteerd!

Hotelgoldcard aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor bestellingen en betalingen aan derden. Wel zal Hotelgoldcard zich inspannen om op uw verzoek te bemiddelen tussen u en de distributeur mochten er problemen over de bestelling ontstaan.

Een dergelijk verzoek kunt u uitsluitend richten aan:
Directie Hotelgoldcard, 6201 BA Maastricht.

Uw schrijven dient de volgende informatie te bevatten:
NAW + tel. nummer van uzelf.
NAW gegevens van het verkoopkantoor
Datum bestelling
Datum levering
Datum betaling + bewijs van betaling
De met redenen omklede klacht.

Alleen indien uw verzoek aan bovenstaand voldoet wordt dit in behandeling genomen. Indien wij van mening zijn dat uw klacht terecht is ontvangt u binnen 30 dagen bericht en zullen wij al het mogelijke doen om de klacht naar tevredenheid door de distributeur te laten oplossen. Let op: ook aan ons gerichte e-mails kunnen om bovengenoemde redenen niet worden behandeld en beantwoord.
(einde tekst website)

ve
door verwijderd - Dec 28, 2009 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Incassobureau of deurwaarder?
De verwarring begint al met deze onduidelijkheid. Want er zijn grote praktische en wettelijke verschillen. Een incassobureau heeft geen wettelijke status. Iedereen kan een incassobureau beginnen. Een beperkt aantal is lid van de NVIO, de Nederlandse Vereniging voor Incasso-Ondernemingen.
Omdat een incassobureau geen wettelijke status heeft, mogen zij ook geen dwangmiddelen gebruiken. Zo kunnen zij geen beslag leggen op uw loon, uitkering, inboedel of huis. Zij mogen alleen met brieven u steeds indringender vragen te betalen. Helpt dat niet dan moeten zij een echte deurwaarder inschakelen.
Het is verstandig om altijd te reageren als u een brief krijgt van een incassobureau. Bent u het met de schuld niet eens, schrijf dat dan aan het incassobureau maar schrijf ook een brief naar de schuldeiser. Weet u totaal niet waar de schuld over gaat, vraag dan uitleg aan de schuldeiser. Laat u niet afschepen met het argument dat "alles nu in handen is van het incassobureau".

Mocht u denken een gegronde klacht te hebben over het functioneren van een incassobureau, dan kunt u een klacht indienen bij de Raad van Toezicht van het NVIO). Veel incassobureaus zijn bij deze geschillencommissie aangesloten, maar helaas niet allemaal. Wanneer u een klacht heeft over een incassobureau welke niet is aangesloten, is de enige mogelijkheid om nog iets te ondernemen, een rechtszaak aanspannen.

Kortom, word nu niet direct nerveus als u een brief krijgt van een incassobureau.

Zoals ik al aan heb gegeven moet u het incassobureau een brief sturen waarin u aangeeft niet voornemens te zijn om de rekening te betalen.
Bovendien verzoekt u het incassobureau om een deugdelijke rekening van hun opdrachtgever. Als u die al krijgt, dan heeft u in ieder geval de adressering en andere informatie over SellI-it.
Maar als ik de verhalen zo door lees denk ik dat u helemaal geen verdere informatie krijgt.

Veel succes.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2009 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ook ik werd vandaag gebeld door Hotel gold card. Nu weet ik niet of het van hunzelf was of zo een call center. Maar goed mij werd ook van alles beloofd voor een prijs van 159,95 en de mededeling ja mevrouw heel veel mensen reageren verbaasd als wij hen deze actie overleggen.
Ik ben met alles akkoord gegaan en later toen ik had opgehangen bedacht ik mij dat de Surinaamse meneer mij in de opname gezegd had van of ik er mee akkoord ga dat er 159,95 van de rekening afgeschreven mag worden (waarop ik heb gezegd ja) en niet specifiek heeft gevraagd: Gaat u ermee akkoord dat er 159,95 euro van uw rekenig als u besluit de kaarten te behouden. Dit zijn natuurlijk twee totaal verschillende dingen waar ze je kunnen pakken als ze het heel letterlijk gaan nemen. Jammer dat ik daar niet aan dacht toen hij met de vraag ging stellen :-s.
Ik ben heel benieuwd binnen hoeveel dagen ik het pakketje thuis krijg en of er geld van mijn rekening af wordt geschreven wat niet hoort. En inderdaad zoals raadgever hierboven vermeldt is men niet verplicht om aan de betalingen door een incassobureau te voldoen.

Groetjes

ve
door verwijderd - Dec 29, 2009 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oja dit was ik nog vergeten. er werd mij een nieuwe telefoonnummer gegeven omdat de nummer in de brief die ik zou krijgen niet juist zou zijn: 0900-7770001

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weer enkele mensen die alles hebben terug gestuurd naar Sell-It h.o.d.n. Hotel Gold Card. Zij blijven beweren geen kaarten retour te hebben ontvangen.
Zo kan men vele mensen een loer draaien!!! En dat is nog netjes uitgedrukt.
Een manier om misschien op een zeer dubieuze manier snel rijk te worden.
Wat een oplichters!!!

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

shahrzad schreef op dinsdag 29 dec 2009, 16:34: Hoi,

Ook ik werd vandaag gebeld door Hotel gold card. Nu weet ik niet of het van hunzelf was of zo een call center. Maar goed mij werd ook van alles beloofd voor een prijs van 159,95 en de mededeling ja mevrouw heel veel mensen reageren verbaasd als wij hen deze actie overleggen.
Ik ben met alles akkoord gegaan en later toen ik had opgehangen bedacht ik mij dat de Surinaamse meneer mij in de opname gezegd had van of ik er mee akkoord ga dat er 159,95 van de rekening afgeschreven mag worden (waarop ik heb gezegd ja) en niet specifiek heeft gevraagd: Gaat u ermee akkoord dat er 159,95 euro van uw rekenig als u besluit de kaarten te behouden. Dit zijn natuurlijk twee totaal verschillende dingen waar ze je kunnen pakken als ze het heel letterlijk gaan nemen. Jammer dat ik daar niet aan dacht toen hij met de vraag ging stellen :-s.
Ik ben heel benieuwd binnen hoeveel dagen ik het pakketje thuis krijg en of er geld van mijn rekening af wordt geschreven wat niet hoort. En inderdaad zoals raadgever hierboven vermeldt is men niet verplicht om aan de betalingen door een incassobureau te voldoen.

Groetjes

Ik had dus precies hetzelfde. Tussen Kerst en oud en nieuw heb ik de brief met kaartjes gekregen, en meteen weer teruggestuurd. Ik dacht dat alles nu goed opgelost was, maar afgelopen week is er toch 104 euro afgeschreven. Dat wordt dus flink mailen!!

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, nu wil ik je niet meteen ongerust maken, maar ik zou toch je post en bankzaken in de gaten houden...

ve
door verwijderd - Jan 20, 2010 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na diverse dreigbrieven van het incassoburo Direct-incasso, waarin men schreef dat Hotel Gold Card mijn bonnen niet had retour gekregen, het volgende: eerst beweert men dat zij de kaarten niet hebben ontvangen. Nu komt men met de bespottelijke mededeling, na 3 maanden, de bonnen wel retour te hebben gekregen, maar 7 weken te laat. HAHA. Ik laat me niet gek maken, maar hier moet toch echt wel iets aan te doen zijn via Kassa of Opgelicht?
Heb de binnen zoals ik al schreef, 22 okt 2009 ontvangen en ook weer dezelfde dag retour gestuurd. Ze zitten wel verlegen om geld volgens mij. Ook heb ik mijn bedenkingen betreffende het incasso buro uit Arnhem. In hun brief staat een geheel ander tel. en fax nummer dan op internet.

Graag zoveel mogelijk reacties betreffende deze bonnen s.v.p!!!!

ve
door verwijderd - Jan 20, 2010 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

arends60

Het incassoburo Direct-incasso was enkele jaren geleden een bonafide en gerespecteerd bedrijf. Mogelijk zijn ze afgegleden. Dat zou jammer zijn, omdat ik voorheen nogal eens een verwijzing naar hen deed. Dat zij zaken doen met de Vakantiekaart is voor mij voldoende aanleiding om niet meer naar hen te verwijzen.

Pedro.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2010 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ rectificatie

Ik schreef: Vakantiekaart

dat moet zijn

Hotel Gold Card

Pedro.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik had ook een hotel-gold-card en deze terug gestuurd. Gelukkig wel direct bedrag laten stoneren. maar de firma Sell-it geeft aan het pakket te laat te hebben ontvangen en stuurt dus Direct-incasso op me af.
2 aangetekende brieven verder kreeg ik vandaag telefoon van het incasso-bureau dat ze de bandopname hadden en mij wilde versturen.

prima, dus ik heb mijn eigen bandopnamen. Het feit is gewoon dat Sell-it met de data van de verzendingen aan het knoeien is, waardoor het retourtermijn van 7 dagen nooit gehaald wordt en je dus altijd aan de betaling verplicht bent.

Maar daar trap ik dus niet in. direct incasso geeft aan dat ik het niet aangetekend teruggestuurd heb. klopt! maar sell-it heeft ze ook niet aangetekend verzonden, dus kunnen ze nooit garanderen waardoor hun verhaal op losse schroeven staat.

Maar zijn er al concrete acties van mensen / instanties die ook iets hebben opgeleverd?

mvg Jasper

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 maanden na het bewuste telefoontje is de zaak voor mij nu gesloten.
Heb zojuist het incassobureau aan de lijn gehad en die vertelden me dat het incassotraject stopgezet was. Hotel Gold card beweerde eerst nog wel niets te ontvangen hebben, maar het adres in de brief is misleidend. Nergens staat vermeld dat het pakketje retour moet naar het adres onderaan die brief. En ik heb het dan ook naar het adres van de site terug gestuurd. Aangetekend retour. Natuurlijk heb ik ook gevraagd om een handtekening retour voor eigen administratie.
Verder heb ik al het verzamelde materiaal als bijlage in een boze mail toegevoegd, van handtekening tot punten waarop ze zichzelf tegenspreken. (algemene voorwaarden).

Wens de andere veel succes, blijf gewoon veel brieven sturen/mailen.
En hou alles zelf goed bij, alles wat je toegestuurd krijgt, maak een kopie ofzo. En verstuur het dus aangetekend handtekening retour. Alleen dan kun je aantonen dat het pakket is aangekomen.

Gr. Paul

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

japseflaps

Sterk punt! Laat deze fraaie firma nu eerst zelf maar eens bewijzen dat ze die card naar je gestuurd hebben. Als ze niet kunnen bewijzen, dat je die card in ontvangst hebt genomen, dan kun jij vervolgens alles ontkennen wat zij beweren. Dan moeten ze met de billen bloot en indien nodig zal de rechter daaruit kunnen konkluderen, dat ze liegen en de potentiële klant bedriegen. Wellicht zal dat een lesje voor hun zijn, zodat ze in de toekomst geen ********** handelspraktijken toepassen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

japseflaps schreef op donderdag 21 jan 2010, 13:26: Hoi,

Ik had ook een hotel-gold-card en deze terug gestuurd. Gelukkig wel direct bedrag laten stoneren. maar de firma Sell-it geeft aan het pakket te laat te hebben ontvangen en stuurt dus Direct-incasso op me af.
2 aangetekende brieven verder kreeg ik vandaag telefoon van het incasso-bureau dat ze de bandopname hadden en mij wilde versturen.

prima, dus ik heb mijn eigen bandopnamen. Het feit is gewoon dat Sell-it met de data van de verzendingen aan het knoeien is, waardoor het retourtermijn van 7 dagen nooit gehaald wordt en je dus altijd aan de betaling verplicht bent.

Maar daar trap ik dus niet in. direct incasso geeft aan dat ik het niet aangetekend teruggestuurd heb. klopt! maar sell-it heeft ze ook niet aangetekend verzonden, dus kunnen ze nooit garanderen waardoor hun verhaal op losse schroeven staat.

Maar zijn er al concrete acties van mensen / instanties die ook iets hebben opgeleverd?

mvg Jasper

Hoi Jasper,

Heb je daadwerkelijk een bandopname gekregen? En wat stond daar in? Zou je dat letterlijk uit kunnen typen? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de juridische houdbaarheid van de opname.

Daarbij is hotelgoldcard niet geregistreerd als entiteit, als handelsnaam of rechtspersoon bij het KVK. Sell IT is dat wel maar heeft geen vermelding van het 'merk' hotelgoldcard. Daarbij is Sell IT volgens de gegevens van het KVK gevestigd te Amersfoort, aan de Stadsring 181. In het pand dat aan de Stadsring 181 in Amersfoort is gelegen is geen bedrijf dat de naam 'SELL IT' draagt als huurder geregistreerd (website stadsring) Te meer omdat 'hotelgoldcard de indruk doet wekken gevestigd te zijn in Amerongen doet dit geheel verdacht aan.

Het komt er feitelijk op neer dat u met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te maken heeft met oplichters. Betaal niet, doe aangifte bij uw regionale politiebureau en laat u niet bang maken.

De bewijskracht van de vermeende verkoop ligt inderdaad bij 'hotelgoldcard'. Zij zullen aan moeten tonen dat ze hebben geleverd, u bent als consument wettelijk goed beschermd.

Ik ben benieuwd naar je reactie Jasper (en anderen)

vriendelijke groet,

Ruben

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de eerste plaatst heeft dit incassoburo niets te maken met het Direct-incassoburo zoals boven omschreven door Pedro. Op hun website staat nl dat zij een jong bedrijf zijn. Het tel.nr en fax nummer klopt ook niet met het incassoburo dat ik gevonden heb in Arnhem. Er staat zelfs niet eens een adres bij, alleen een
Postbus en dat is voor een gerenomeerd bedrijf al niet normaal.

Vandaag kreeg ik een brief waarin mij gesommeerd werd meteen te bellen voor een betalingsregeling, HET MOET TOCH NIET GEKKER WORDEN,Als ik dit niet doe, zal ik nog vele brieven van hen in de toekomst ontvangen.
Ga denk ik toch maar aangifte doen.
Of niet????

Graag van iemand advies!!!!

Rob

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik voel me een beetje dom. Ik werd gebeld door Hotel Gold Card. De vrouw aan de telefoon bood me van alles aan. Ik was in 1ste instantie nogal scepties. Mooi verhaal mevrouw, maar wat is het addertje onder het gras? Daar hoefde ik me geen zorgen om te maken. Ze zou me het pakket toesturen zodat ik het op me gemak kon nalezen en erover kon beslissen. Indien ik het pakketje binnen 14 werkdagen zou retourneren, was er niets aan de hand. Indien ik dit niet deed werd er E139,- van mijn rekening afgeschreven. Vervolgens werd er vragen gesteld, welke zouden worden opgenomen. Daar ging het mis. Ik gaf toestemming om het bedrag van mij rekening af te schrijven. Daar was ik het niet mee eens en gaf aan dat dat niet de afspraak was. Hierop raakte mevrouw geirriteerd en stopte de opname om deze later weer opnieuw te starten. Dat er op dat moment geen lampje bij me ging branden, kan ik nog steeds niet uitstaan. Afijn... het pakketje was nog niet verzonden of Hotel Gold Card had het bedrag al van ijn rekening afgeschreven. Het pakketje heb ik direct bij binnenkomst, geretourneerd met een begeleidend schrijven. Om het pakketje met begeleidend schrijven aangetekend te retourneren kwam ook niet bij me op! Wederom jammer van mezelf! Via mijn bank heb ik het bedrag terug laten storten. Vervolgens krijg ik een brief van Hotel Gold Card. Hierop heb ik getracht contact met hun op te nemen. U raad het al, geen contact mee te krijgen. Nu heb ik een hele mooie brief van DIRECT INCASSO toegezonden gekregen. Met de mededeling dat ik E194,24 moet betalen binnen 10 dgn. Daarmee voorkom ik zowel de gerechtelijke als buitengerechtelijke invorderingskosten. Yeh Right! Ik betaal helemaal NIETS! Dit kan nog heel leuk en interessant worden. Desnoods ga ik aangifte doen. Ze hebben niets en kunnen niets. Ik heb al navraag gedaan bij de politie. Het is eigenlijk een soort van kat en muis spel. Een 1 op 1 verhaal. Hun zeggen dat ik niets heb geretourneerd en ik zeg van wel. Kortom, ik heb er van geleerd en gooi direct de hoorn erop als ik weer eens wordt benaderd door dit soort acties. Ik hoop dat anderen van mijn verhaal wat opsteken en in ieder geval beter nadenken over wat ze doen en met wie ze in zee gaan.

Ps. Ook contact met DIRECT INCASSO is niet mogelijk!

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Danielle,

Het beste zou zijn als iedereen hier op deze site de krachten bundelen en een
klachtenmail zouden sturen naar Kassa. Het lijkt me sterk dat zij hier geen onderzoek naar gaan doen dan. Inderdaad de politie kan hier op dit moment nog niet veel aan doen denk ik ook.
Ze praten nu al over 14 dagen, maar bij mij was dat binnen 7 dagen. Heb ook alles dezelfde dag terug gestuurd. Ze zeggen dat ze de kaarten hebben terug gekregen, echter pas na 7 weken. Is absoluut niet waar. Een grote oplichtersbende.
Wil

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 03:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er ook ingeluist. Na velen mailtjes gestuurd te hebben (en antwoord gekregen) heb ik gevraagd om bewijs dat ze het naar mij hebben opgestuurd. Nu heb ik al meer dan een maand niets meer gehoord. Ik mail ze nog steeds elke 3-4 dagen. Ik ben bang dat ik naar mijn centen kan fluiten.

Kan niemand hier nou wat aan doen? Kassa? Opgelicht?

ve
door verwijderd - Jan 26, 2010 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Tom,

Dat vraag ik mij ook af? Laat iedereen van deze discussie een mail sturen naar
Kassa. Misschien kunnen zij er dan eens in een t.v.uitzending aandacht aan besteden.

Gr.Arends60

ve
door verwijderd - Jan 26, 2010 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de redactie van kassa:

Beste redactie,

Ik ben een tijd geleden gebeld om een Hotel Goldcard aan te schaffen voor 105 euro. Hiermee zou ik in meer dan 10000 hotels in Europa gratis kunnen overnachten. Ik zou het pakket binnen 7 werkdagen kunnen terugsturen en dan zou er geen geld worden afgeschreven. Dit geld is echter wel afgeschreven, terwijl ik het pakket dezelfde dag als dat ik het ontvangen had terug heb gestuurd. Het geld willen ze echter niet teruggeven, omdat ze beweren dat ze mijn retourzending nooit hebben ontvangen. Op internet zag ik velen medegedupeerden met hetzelfde verhaal. Ik heb ook al vier keer een e-mail gestuurd met de vraag of ze konden bewijzen dat zij het wel hadden verstuurd en ik ontvangen, maar daar krijg ik geen antwoord op. Op jullie eigen site is ook een discussie aan de gang over dit onderwerp:

http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/hotel-gold-card/cpagina/45/?

tevens staan hier ook andere reacties:

http://www.organisatieadviesbureaus.nl/Utrecht/Maarssen/MAT_Consultancy

Ik hoop dat jullie er in een uitzending misschien wat tijd aan kunnen besteden, aangezien veel mensen nog steeds voor hun trucjes vallen. Ze blijven dus gewoon doorgaan met de oplichting als niemand er iets aan doet. Mocht ik alsnog mijn geld niet terugkrijgen, dan worden andere mensen tenminste gewezen op deze praktijk zodat niemand er meer in trapt. Ik hoop snel antwoord te ontvangen.

Als iedereen dit nou doet, stoppen die mensen misschien met oplichten!

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Tom,

Heel goed dat je deze mail hebt gestuurd. Heb er net ook een gestuurd.
Als iedereen dit nu gaat doen dan kan men er misschien werk van maken.

Heb je nog nieuws hou ons op de hoogte.

Gr.Arend60

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik werd gebeld door hotel goldcard en toen ik zei dat ik geen tijd en interesse had werd er gezegd dat ik wat gewonnen had, dat veranderde voor mij de zaak en ik hoefde alleen maar klein bedrag van 39,95 te betalen voor een weekend weg.
Nu had ik die pakketjes gekregen maar vond het toch allemaal erg vaag en in de brief stond dat ik het gekocht heb ipv gewonnen dus is voor mij meer principe heb het pakketje (heel erg dom) niet aangetekend retour gestuurd.
Dus heb daar geen bewijs van maar nu wel direct incasso op mijn dak over het feit dat ze dat bedrag willen incasseren en ze reageren totaal niet op mijn mededeling dat ik het retour verzonden heb.
Het was hun taak om dat geld binnen te krijgen.
Nu dus weer mail eruit gestuurd om toch iets op papier te krijgen over de communicatie tussen hotel gold card en mij, maar moet nog even op antwoord wachten.
Heeft iemand nog tips?

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Het adres van de KassaRedactie is:

http://kassa.vara.nl/secundair/contact/?vHash=c749c73j

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 28 jan 2010, 10:39: @@@

Het adres van de KassaRedactie is:

http://kassa.vara.nl/secundair/contact/?vHash=c749c73j

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Ik heb ze ook al mailtje gestuurd met de vraag of ze dit item willen behandelen in hun programma hopelijk werkt het ;)

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mensen allemaal, betreft de Hotel Gold Card.
Vandaag kreeg ik een dreigbrief van het incassoburo Direct incasso. Zij hebben hun advocaat opdracht gegeven een gerechtelijke procedure te starten. Hij zal binnen enkele dagen de procedure in gang zetten en zullen wij worden opgeroepen voor een openbare terechtzitting.Zij willen dan een bedrag vorderen van 139,90 euro. Zij schrijven dan ook letterlijk: Na vonnis zullen wij overgaan tot beslaglegging en openbare verkoop van uw roerende en evt. onroerende zaken.

Tevens zullen zij op zoek gaan naar steunvorderingen voor een eventuele faillissementsaanvraag.
Ik dacht dat het al gek genoeg was, maar dit spant de kroon.
Dus wij gaan failliet om een bedrag van 139,90 euro, wat niet terecht is, aangezien wij de kaarten nog dezelfde dag hebben terug gestuurd, zij zeggen ze wel ontvangen te hebben, maar 7 weken te laat.
Zo luis je er iedereen in.

Zou er een advocaat of rechter zijn die deze procedure gaat starten???
Ben benieuwd.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Re: Arends60 - 29/1 - 00.04 uur.
Dit verbaast mij niet want mondeling had ik deze dreigementen ook al gehoord.
DirectIncasso wil zich duidelijk waarmaken en U bent misschien de testcase. Als ze een advocaat inhuren van hetzelfde kaliber kunt U de lol op. Als er geen steunvorderingen zijn is het bedrag waarschijnlijk te laag voor beslaglegging.
Sterk punt dat U de handel heeft geretourneerd ! Vertraging (van ontvangst) kan voor een rechter geen reden zijn deze eis toe te wijzen. Wel (een goed) juridisch advies vragen ! Argumenten genoeg voor een goede verdediging.
Spannend hoor ! Sterkte.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Re: shit2009 28 januari 2009 14:33

Het adres van Sell-It is toch Amerongen, daar heb ik tenminste de kaarten naar toe gestuurd.

Een rechtbijstandsverzekerings-advocaat neemt geen zaken aan onder de 200,-- eur. Dus dat zou wel gelden voor Direct-Incasso?

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Postadres van de Hotelgoldcard is inderdaad POB 113, 3958ZV AMERONGEN maar de rek. schijnt op Sell-it Amersfoort te staan. Een vestiging overigens waarvan het bestaan ook duister is.
Adres DirectIncasso: Cronjestraat 2, 6814AH ARNHEM.026-3723723.
Als het zo is dat niet geacteerd wordt beneden € 200,-- zou dat heel mooi zijn voor U en vele anderen want dat zou dan ook voor het incassobureau moeten gelden.
Ik zou gewoon afwachten.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2010 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, het adres van Sell-It is Amerongen, maar Hotel Gold Card zit in Maastricht.
Het tel.nr van Direct incasso, waarvan ik brieven krijg is: 0900-0400291 (35 ct.p.m.24 uur per dag). Zo staat het op hun briefpapier. Volgens mij is dit geen normale zaak!! Raar he? Het fax nummer is 026 - 3723360.

Er staat alleen Postbus 95 op en geen straat naam. Ook vreemd voor een gerenomeerd bedrijf. Of niet?

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het misschien een idee om zoveel mogelijk mensen bij z on rechtzaak te verzamelen en dan kijken of we samen sterker zijn dan die [edit redactie] Vind iemand dat een goed idee want ook ik ben bedreigd door direct incasso en van hotel gold card ontvang ik geen enkele reactie.
groetjes anja

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er helemaal voor in!!!!

Postema, helmond

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er ook helemaal voor in, maar pas op, een rechtzaak beginnen kost erg veel geld en een advocaat van de rechtbijstandsverzekering neemt geen zaak aan onder de 200,-- euro.

WArends

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben door deze [edit redactie] opgelicht.
Tijdens de bandopname heb ik gevraagd dat als ik de zending niet wil of ik deze dan aangetekend terug moest sturen. Dat was niet nodig, ik kon het zaakje zo terug sturen en dan zou er geen geld van mijn rekening afgeschreven worden.
Helaas, er werd toch € 153,95 van mijn rekening afgeschreven.
Ik zal ook de redactie van vara vragen om deze zaak in behandeling te nemen.
Deze pure [edit redactie] moeten zo snel mogelijk gestopt worden.

Postema, helmond

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de bank gebeld en gevraagd of ze de rekening nummers willen blokkeren voor automatisch incasso.

Ik hoop dat dit de juiste rekening nummer zijn.

4562636

grt Patrick

ve
door verwijderd - Feb 13, 2010 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik had mijn rekening geblokeerd. Zij konden niets automatisch afschrijven dus. Resultaat: een incassoburo met veeeeel dreigementen dat zij een rechtzaak zullen gaan beginnen etc. Zie bovenstaande discussies van arends60 hoe het is gegaan allemaal dan weet je zeker dat het oplichters zijn.
Niet reageren is het beste advies wat ik heb gekregen van een adviseur.
En nogmaals, met zijn alle aanpakken die handel!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

RE: Truus2010

Ook ik heb al eerder voorgesteld een zaak te beginnen met z'n allen. Ook heb ik al twee maal de redactie van Kassa een mail gestuurd, maar hierop krijg ik helaas ook van hen geen reactie. Misschien als wij dat allemaal doen, hebben zij genoeg klachten om er aandacht aan te gaan besteden. Ook ik kreeg dreigementen van een incassoburo, ze willen ons zelfs failliet laten gaan ha.ha!!
Mij is geadviseerd niet te reageren, nergens op. Heb nu al een paar weken niets gehoord. Ben benieuwd. Succes in de strijd en maak er ook werk van via Kassa-redactie zou ik zeggen, want samen staan we sterker dan alleen !!!!!

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo iedereen,

Ik wil graag mee werken dat zooitje [edit redactie] aan te pakken en voor de rechter te brengen. Maar hoe? Iedereen is hier anoniem. Het wordt daardoor moeilijk iets te organiseren. Wie heeft een suggestie. Als we de kosten delen moet het goed te doen zijn. Ook ik heb redactie een mail getuurd en ook ik krijg geen reactie. Ik ga zo een herinnering sturen en vragen waarom er niet gereageerd wordt. IAls iedereen dat om te beginnen nu eens doet, komt er wellicht beweging in deze zaak.
Kopieer mijn tekst en plak het als tekst in je email, met je eigen naam er onder en verstuur deze naar de redactie op: http://kassa.vara.nl/secundair/contact/?vHash=c749c73j

Kom op mensen, doe wat, je wilt toch geen lijdzaam slachtoffer zijn van deze roversbende?
Voorstel tekst:

Geachte Vara-kassaredectie,
Enige tijd geleden heb ik u een mail gestuurd aangaande de oplichtingspraktijken van Mat_Consultancy/Sell-it/Hotelgoldcard te Maarssen. Deze mensen beroven gewoon je bankrekening en er valt niks tegen te doen.
Ik verwijs u voor uitgebreide informatie naar uw eigen forum met het onderwerp "Hotel Gold Card".
Ik heb tot heden nog geen reactie mogen ontvangen. Op het forum lees ik dat u op geen enkele mail heeft gereageerd. Ik vraag u nogmaals dringend om deze zaak in behandeling te nemen en te reageren op onze e-mails.
Gezien de berichten op het forum gaan de praktijken van bovengenoemde organisatie nog steeds door en vallen er nog dagelijks vele slachtoffers.
HELP ONS!!!

met vriendelijke groet
xxxxx

groeten
Philip

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een ps-je:

Ik heb de organisatie van Hotel Gold Card te Maastricht nu ook aangeschreven om ons te steunen en te helpen om deze lui aan te pakken. Het is tenslotte ook in hun belang.
Volg s.v.p.mijn voorbeeld! Je kunt mailen naar: info@hotelgoldcard.info

groeten
Philip

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

anoniempje,

Als je een incassoburo op je nek krijgt en bewijsbaar alleen maar om informatie gevraagd hebt, dan kun je 1 van de 3 modelbrieven gebruiken.
Laat je vooral niet intimideren door deze ********* en hou van alles wat je doet en krijgt een logboek bij, zodat je later als dat nodig is, die lui daarmee om de oren kunt slaan.

Voorbeeldbrieven:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Voorbeeld brief1:
(datum)
(Naam en adres)

Geachte ….

Zoals door u aangegeven ben ik mij er niet van bewust, dat ik een overeenkomst met uw cliente zou hebben op grond waarvan ik het door u gevorderde zou moeten betalen. Indien uw cliente bij haar vordering persisteert, wilt u mij dan alle daarop betrekking hebbende stukken doen toekomen, waarna ik mij in overleg met mijn rechtsadviseur op de verder tegen uw cliente te nemen stappen zal beraden.

Graag zie ik de stukken binnen 14 dagen na dagtekening tegemoet komen, mocht ik binnen dit termijn niets hebben ontvangen dan zal ik de zaak als afgedaan beschouwen.

Indien u mij zonder valide grond noodzaakt om rechtsbijstand in te roepen, dan zullen alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op uw cliente worden verhaald.

Onder voorbehoud van rechten en weren verblijft,

Hoogachtend,

(naam en adres)
(geen handtekening!!!)
--------------------------------------------------------------------------------------------

Modelbrief afwijzen van incasso vordering

Voorbeeld brief2:

Geachte meneer/mevrouw,

Met verbazing heb ik kennis genomen van uw brief gedateerd ...... waarin u mij maant een door u gesuggereerde schuld ad € …….. voor (datum) aan u te voldoen.
Mij is niets bekend van een schuld die ik bij u of het door u genoemde (naam firma) zou hebben.
Ik zou u dan ook vriendelijk willen verzoeken om de door u gesuggereerde schuld met overleg van schriftelijk bewijzen aannemelijk te maken/te bewijzen.

Uw antwoord tegemoet ziende, teken ik.

Hoogachtend

(naam en adres)

Ps. Als je een handtekening zet, zet die dan dwas door de adresgegevens zodat zij daarmee geen valsheid in geschrifte kunnen plegen.
Bron: RADAR-Jannux
----------------------------------------------------------------------------------------------

Voorbeeld brief3:

Geachte heer/mevrouw,

In reactie op uw schrijven van [datum] bericht ik u als volgt. Ik heb nimmer een (abonnement) bij/met uw cliënt afgesloten. Van een vordering kan dus geen sprake zijn. (Tevens wijs ik u er op dat de vordering -mocht deze al hebben bestaan- inmiddels verjaard is (art 3:307 BW)). Indien u anderszins van mening bent, dan kunt u zich wenden tot de kantonrechter. Ik zal mij in een dergelijk geval echter in overleg met mijn rechtskundig adviseur, in den rechte verweren en alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten op Lindorff verhalen.

Hoogachtend,

(zet je handtekening dwars door het adres, dan kan iemand die handtekening niet valselijk onder een ander document plakken en kopiëren)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ho shit, ik kreeg al een reactie uit Maastricht.
Nou ja Maastricht..............het is dezelfde oelewapper.
Schrijf dus niets aan wat zich hotelcoldcard noemt.
Read heb jij vara's kassa al opnieuw gemaild?

groetjes
Philip

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

phpostema

Ik ben geen belanghebbende maar een beantwoorder pur sang.

Met vriendelijke groet, ReadAC

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ben vandaag ook opgebeld op mijn mobiel door 1 of ander iets van Hotel cold card, Helaas ben ik er ook ingetuimd en heb ik jammer genoeg niet verstaan wat de naam van het call center was. Ik heb dit ook niet gevraagd. Wel viel mij op dat het meisje heel erg snel prate en ik er bijna niet tussen kon komen.

Ik was het gesprek aan het opnemen ivm met dat ze ook mijn rekening nummer moesten hebben.

Nu heb ik al mijn geld maar op de spaarbank gezet en ook het kwartaal credit van de ING opgeheven.

Het ging om een bedrag van 139'95 dat dus nu hoogst waarschijnlijk word afgeschreven.

Nu is mijn vraag.

Is het nog steeds sell-it? En kan ik gewoon mijn bank bellen om de incasso te weigeren ivm>

Bij is het bedrag naar rekning nummer: 4562636 - MAT CONSULTANCY LEERSUM gegaan

Met Vriendelijke Groet

P [edit redactie]

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het net ontvangen,

Waar moet ik het eigenlijk naar terug sturen???

grt P

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

secrifice

Om je goed te kunnen adviseren, zou ik graag heel precies willen weten WAT je ontvangen hebt.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hotel cold card en silver card heb ik ontvangen.

mvg P

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand heeft het voor me uitgezocht en ik met het inderdaad naar dat adres sturen wat onderaan de broef staat. Telefonisch contact is er ook geweest met des betrefende organisatie. Als het goed is schiet het niet op om het aangetekend te sturen omdat er bij postbussen niemand zit. Dus ik stuur het op de gewone manier en ze kunnen de pot op als ze zeggen dat ze niks ontvangen hebben. het moet voor 25 Februari daar aangekomen zijn maar dan is het er al lang. Ik heb precies hetzelfde gedaan en 4 rekening nummers laten blokkeren.

Ik wacht het incasso gebeuren anders wel af en dan nog is het allemaal niet rechtsgeldig!

Het blijft inderdaad stom maar ja soms klinken dingen echt te mooi en nadat je heb opgehangen besef je wat je gedaan heb. En ik heb me ook al meteen aangemeld bij belmeniet.

Ik hoop dat dit op een normale manier verloopt anders als het toch van me rekening gehaald word ga ik het hoogst persoonlijk bij hun ophalen.

grt P

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sta bij de consumentenbond ingeschreven dat ik niet gebeld wilt worden voor acquisitie. Ik moet zeggen het werkt goed. Ik word nooit gebeld en als een bedrijf belt dan meld ik gelijk dat ik bij de consumentenbond sta ingeschreven dat ik niet gebeld wil worden voor acquisitie dan bieden ze gelijk een excuus aan en einde gesprek. Heerlijk lekker rustig.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 01:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de redactie van kassa nogmaals gemailt. Het e-mail verkeer met sell-it is afgelopen, ik heb het verloren. Ze weigeren gewoon om mij mijn geld terug te geven en er is niets dat ik er meer aan kan doen. Ik heb overigens net ook het rtl programma kat in de zak gemailt. Als iedereen die slachtoffer is geworden dit nou doet wordt hier misschien wel eens naar geluisterd. Kassa enzo doen er iig weinig mee heb ik zo het idee. Mailen kan naar katindezak@rtl.nl

Ik hoop dat de mensen achter sell-it/mat consultancy hun verdiende loon krijgen en nooit meer in staat zullen zijn iemand dit soort laffe dingen aan te doen. Ik gun ze het slechtste dat de wereld te bieden heeft.

Tevens lezen ze volgens mij mee met deze discussie. Vraag me af of jullie nou geen spijt krijgen als jullie dit lezen....

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer [edit redactie] gaat mij nu ook al bedreigen. Nu gaan we het krijgen hoor.

Hierbij zijn bedreiging:

Blijkens uw uitlatingen heeft u iets tegen mij. Dat mag, wat niet mag is mensen op fora uitmaken voor bedrieger of crimineel. Daarvoor zult u toch een uitspraak voor moeten hebben van een rechterlijke instantie. Tot die tijd maakt u zich schuldig aan smaad. Ik verzoek u dan ook vriendelijk doch dringend uw post te verwijderen. Geeft u hier geen gehoor aan zal ik de post laten verwijderen door de beheerder/ moderator en niet schromen juridische maatregelen te treffen tegen u.

Met behoud van alle rechten en weren,
Hoogachtend,

[edit redactie]

Mijn antwoord:
[edit redactie],

U heeft op een gemene manier mij € 153,95 afhandig gemaakt. Deze handels wijze is crimineel. Mensen die er crimenele handelswijzen er op na houden zijn crimineel. Ik nodig je hierbij uit om mij voor de rechter te slepen. Ik zie de dagvaarding met belangstelling te gemoed

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bas van der Heuvel is ook actief op deze klachtensite:
http://www.klachtenoplossing.nl/hotel-gold-card/
daar geeft hij reacties als we hebben het niet retour gekregen en dan zeggen dat de klacht is opgelost... haha

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg volgende antwoord van de redactie van Kassa:

Het is niet gek dat u wilt dat dit gestopt wordt, alleen kan Kassa er niet voor zorgen dat alle gevallen van (mogelijke) oplichting gestopt worden. Het is onze eerste taak wekelijks een telvisieprogramma te maken en met de onderwerpen daarin een zo groot en breed mogelijk publiek te bedienen. Het aantal klachten dat bij ons is binnengekomen over de hotelcard heeft ertoe geleid dat er wel is gesproken over het onderwerp, maar dat het niet is opgenomen in het programma. Daarmee houdt onze bemoeienis met een onderwerp doorgaans op, omdat wij geen organisatie zijn als de Consumentenbond of het juridisch loket, maar een VARA redactie die probeert een zo goed mogelijk consumentenprogramma te maken waar zoveel mogelijk mensen iets aan hebben.

Wij hebben overigens wel contact gehad met de directeur van hotelcard, en van hem de garantie gekregen dat gegronde klachten opgelost zullen worden. Wij hebben niet de mankracht om daarnaast iedere klacht individueel voor te leggen.

Met vriendelijke groet,

redactie Kassa

Blijf de redactie dus mailen, ook alle nieuwe slachtoffers.
Dan wordt het vanzelf een interessante zaak voor een uitzending.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok, nu ik dit lees zal ik de redactie ook nog een mail sturen. ik vind dat ze er in ieder geval wel aandacht aan moeten besteden al is het maar om nederland te waarschuwing hier niet op in te gaan! en ze moeten uiteraard meneertje Bas van der H uitnodigen! :-)

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist ben ik gebeld door het bedrijf "Hotel Gold Card". (zei ze). Dankzij mijn postcode ben ik geselecteerd voor het ontvangen van een gold card voor slechts €139,- ! ! . "Is dat niet mooi, meneer?".

Toevallig had ik mijn internetbrowser al open en terwijl zij haar verhaal aan het voorlezen was kwam ik via Google terecht op deze discussie pagina. Op het moment dat ze me vertelde dat ze mij iets toesturen en ik niets te betalen hoef mits ik het op tijd terugstuur heb ik bedankt.

Ze bood aan me door te verbinden met een systeem waarmee ik me telefonisch/automatisch zou kunnen laten registreren in het 'bel-me-niet' register. Dit riekt toch ook?

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ppv

Als je bent ingeschreven bij het BMN-register, dan had ze helemaal niet mogen bellen. Hierover zou je dan een klacht kunnen indienen.

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Tot nu toe geef ik hier de volgende zakelijke gegevens van Mat Consultancy (de uitgever van Hotel Cold Card):

Adres HotelColdCard

Naam: Mat Consultancy
Vestigingsadres: Stadsring 181
Vestigingsplaats: 3817BA Amersfoort

KvK-nummer: 30212067 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

De aquisitie wordt (waarschijnlijk) verzorgd door het hier volgende callcenter:

[edit - redactie]

Wat ik nog mis, zijn mogelijke aliassen en telefoonnummers.

Alvast met dank, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2010 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Okay,
Wat mij overkomen is heb ik nog niet bij de reacties gezien:
Ik kreeg gisteren een card toegestuurd. Schrik om het hart: hier was ik toch al jaren geleden klaar mee? Een keer aan en aanbieding meegedaan gelukkig maar 40 euro armer en heel veel wijzer. Veel telefoontjes en brieven verder had ik toch een bevestiging dat ik hier niets mee te maken had. Was dat nog maar kort geleden? Nee in elk geval in 2009 niets afgeschreven. Gewoon negeren? Ik heb niemand gebeld, geen telefoontje van Goldcard gehad. Vandaag tig keer gebeld (a 80 ct perminuut! Australie is goedkoper) Toch vertrouwde ik het niet dus even bij de bank gecheckt.
Geld afgeschreven! Natuurlijk terug laten boeken, maar als ik jullie verhalen zo lees is dit niet het laatste...
Het andere telefoonnummer ga ik zeker gebruiken en de lijst met te blokkeren rekeningnummers ook. Bedankt!

ve
door verwijderd - Mar 5, 2010 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanochtend heb ik een mailtje naar die uitgekookte honden gestuurd, onder het mom dat ik een vraag had maar helaas niet vanuit België naar hun 0900-n° kon bellen. Op vriendelijke toon, weliswaar. Ik kreeg direct een nummer: 0031-337508772. En ja hoor, je krijgt direct één van hun schijnheilige üntermenschen aan de lijn.

[edit - redactie]
Dit lucht zo lekker op!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2010 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het vreemde is dat ik op tijd heb opgezegd destijds. Ik weet niet eens meer hoe lang dat geleden is. Na herhaaaldelijk bellen heb ik daarvan ook een bevestiging gekregen. De kaart heb ik nu (aangetekend) teruggestuurd. het geld is terug, maar ik wil zekerheid dat ik dit niet nog eens ga meemaken.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pas op,als je eenmaal een zending hebt laten komen heb je een soort abonnement en ben je elk jaar de klos. Ik had per email om teruggave van mijn geld gevraagd. Zie onderstaand antwoord van 22 februari.

Geachte heer,

Wij hebben tot op heden geen retourzending van u mogen ontvangen. Wij kunnen enkel annuleringen in behandeling nemen op basis van een retourzending of een bewijs van verzending. Gezien u geen van beide kunt overleggen zullen wij niet overgaan tot restitutie van uw aankoopbedrag. Gezien het feit dat u voor dit jaar had willen annuleren zal ik de annulering voor de verlenging langs deze weg verwerken. Dit dient u normaliter 2 maanden voor afloop te doen.

Ervan uitgaande u langs deze weg van dienst geweest te zijn,

Met vriendelijke groet,

[edit redactie]
Hotelgoldcard

Blijkbaar werkt Henk Binnendijk van de EO er ook

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verder ging ik meteen naar de politie om te melden dat  ik in een poging tot oplichting van mij zit en dat is een goede kans voor politie om zulke praktijk proberen te stoppen. Gisteren kreeg ik deze waardeloze kaarten (ik was totaal verrast – ik verwachte alleen een brief met verklaring) maar het bedrag van mijn rekening is nog niet overgeschreven. Kaartjes trouwens zijn absoluut waardelos – als men de lijst van hotels doorkijkt (te weinig van hen en op de meeste plaatsen waar men bijna nooit naartoe gat, en de verplichte betalingen zijn zo hoog!) Pure [edit redactie], nogmaals!

Ik belde ING bank opnieuw op en hoorde van hen weer iets nieuw. De ING alarm service zei tegen mij dat als ik een bankrekening noem naar welke het geld overgemaakt zou worden, dan is het voor de bank mogelijk om zulke betaling te blokkeren. Daarom verzoek ik iedereen die al bevestiging van de transactie kreeg de volledige bankgegevens van deze anonieme “Sell-it” in Amerongen (geen adres, geen KvK nummer, geen bank data – niks!) naar mijn e-mail adres zo snel mogelijk te sturen.

Het is inderdaad zo dat het voor mij veel moeilijker tegen deze [edit redactie] iets te doen dan het voor hier “getogen en gebogen” mensen zou zijn. Maar toch zal ik alles proberen te doen om aan deze *******ken zo veel mogelijk schade te veroorzaken. Natuurlijk mijn eerste doel is om het geld naar hen te proberen niet laten gaan. En als het toch gebeurt, dan het geld terug te krijgen. Daarom zal ik op maandag 26 oktober de kaarten met de brief aangetekend retourneren (volgens hun algemene voorwarden). Maar eerst ga ik opnieuw naar de politie met de brief voor verdere melding – helaas is er geen punt om aangifte de doen.

De grootse teleurstelling voor mij is dat ik geen verzekering voor juridische hulp heb. Daarom vraag ik iedereen of is er iemand met zulke verzekering die met deze [edit redactie] in tegenstand zich bevindt? Ik denk dat wij samen iets zou kunnen doen – als getuigen met onze verhalen, als een van ons kan naar de rechter voor het proces met kostenvergoeding tegen deze [edit redactie]. Ik kon me nauwelijks voorstellen toen ik naar Nederland kwam wat ik hier tegen zou komen – zoveel fraude en [edit redactie]! Wij moeten proberen iets te doen.

Igor. Tel. [edit redactie]

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg een pakketje met een bon en boek van Hotelgoldkaart.Alles op 22-10-2009 retour gestuurd.Niets meer van gehoord, geen enkele aanmaning of zo, tot mijn vebazing vandaag 22-12- na 2 maanden opeens een incassoburo aan de telefoon. Moet betalen.Kan Sell-It niet bereiken nummer besttat niet meer. 0900-770001. Dit is de grootste [edit redactie] die er bestaat.

Robinho

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

arends60 schreef op woensdag 23 dec 2009, 21:04: Ook ik kreeg een pakketje met een bon en boek van Hotelgoldkaart.Alles op 22-10-2009 retour gestuurd.Niets meer van gehoord, geen enkele aanmaning of zo, tot mijn vebazing vandaag 22-12- na 2 maanden opeens een incassoburo aan de telefoon. Moet betalen.Kan Sell-It niet bereiken nummer besttat niet meer. 0900-770001. Dit is de grootste [edit redactie] die er bestaat.

Robinho

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben vandaag opgebeld door hotel gold card met de mededeling dat ik een 7- daagse reis had gewonnen voor 2 personen naar een land naar keuze binnen Europa.

Deze mevrouw vertelde over een goldcard waar je gratis en onbeperkt voor 1 jaar lang met je hele gezin binnen Europa op vakantie kon en over een silvercard waarmee je 50% korting kon krijgen bij 1000 hotels binnen Europa.

Ik vertrouwde dit niet en vroeg aan haar hoe ze aan mijn gegevens kwam. Ze wist me te vertellen dat ik mee had gedaan aan een enquete, dat ik hierdoor in een bestand terecht ben gekomen en ze me hieruit geselecteerd hadden.
Ook dit vertrouwde ik niet want ik neem geen deel aan enquetes via internet.

Mevrouw beloofde mij een vakantieboek waaruit ik mijn vakantie kon kiezen en ik zou 1/5 week de tijd hebben om te beslissen, mocht ik geen intresse hebben zou ik het binnen 7 werkdagen retour moeten sturen.
Het leek me allemaal leuk een aardig tot dat ze om mijn rekeningnummer vroeg, deze heb ik echter niet gegeven maar gezegd dat ze me morgen maar terug moest bellen.Zo had ik de kans om uit te zoeken of dit oplichterij zou zijn.

Dit is dus pure [edit redactie] zoals ik het hier vernomen heb.

Ik ga morgen wel mededelen dat ik geen interesse heb maar ben wel bang dat ze me lastig blijven vallen, wat is hier aan te doen?

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Santoinnette, geef niet je rekeningnummer, want ze schrijven meteen geld van je rekening en dat krijg je niet terug. Als ze iets willen sturen, sturen ze het maar zo. Trap er niet in, het zijn [edit redactie]. Ik weet ook niet wat ik er aan moet doen. Consumenten TV programma's reageren niet op deze praktijken. En een advocaat wordt te duur, ik ben gewoon 150 euro kwijt

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Ook ik ben er ingetrapt (stom stom stom)
ongeveer 2 weken geleden werdt ik gebeld,ik kom de naam maar moeilijk verstaan,maar het kwam erop neer dat ik uit een selectie als winnaar was gekomen.
de prijs??....een jaar lang onbeperkt op vakantie met mijn gezin met de gold card.
en met de silver card kreeg ik 50 % korting op hotels buiten europa en 2 vouchers kreeg ik erbij.
Het enigste was dat ik eenmalig 139,90euro moest betalen voor administratie kosten.
enz enz enz.eigenlijk de rest van het verhaal precies hetzelfde als de meeste gedupeerde.
s'avonds toen ik thuis kwam ben ik gelijk op internet wezen kijken op verschillende site's waaronder deze,omdat het me niet lekker zat.
En ja hoor...ik was gewoon [edit redactie].
Direct alle rekeningnummers en e-mail adres die ik van hun op deze site's kon vinden opgeschreven en een mail gestruurd.
In deze mail ben ik gezet dat ik van alles afzag en dat ik verschillende negatieve reactie's had gelezen en het niet vertrouwde en dat ik eisde dat ze geen geld van mijn rekening afhaalde.
Ik kreeg de dag erna direct een mail terug dat er niets meer aan veranderd kon worden dat dit buiten hun systeem om ging bla bla.
Tot 3 x toe heb ik van deze mails gestuurd. en elke keer kreeg ik hetzefde andwoord terug, er kon nu niets meer aan gedaan worden op de bandopname stond dat ik toestemming had gegeven,ik moest mijn'aankoop' dan maar retour sturen en dan was alles opgelost.
ik vertelde deze eikel dat ik geen aankoop had gedaan,ik had alleen maar info opgevraagd,ik heb toen lopen dreigen dat ik het gesprek op mijn telefoon had opgenomen en dat ik bewijs had dat ik alleen info had gevraagd en dat de mw daar ook mee had ingestemd,en dat ik naar de politie zou gaan.
Daar reageerde meneer wel op...hij wilde de bandopname hebben,omdat de mw niet volgends de regels dan had gewerkt.
Natuurlijk heb ik gezegt dat hi9j die niet kreeg en deze pas te horen kreeg in de rechtbank als het zover moest komen.
daarna niets meer van hun kant vernomen,toch afgelopen zaterdag het pakket ontvangen,ik heb het direct aangetekend terug gestuurd en natuurlijk de rekeningnummers van hun laten blokkeren.
helaas vertelde mijn bank dat ze zo een ander rekeningnummer konde openen en alsnog het bedrag eraf konden halen,dus heb ik mijn hele rekening met spoed opgezegt.

Nu ben ik bang dat ze me toch aanmaningen gaan sturen of gaan dreigen met een incasso of deurwaarder.
Wat moet ik nu verder doen??? HELP!!
Ze hebben de aangetekende brief vandaag aangeboden maar ze hebben niet getekend.
Ik heb de politie al gebeld maar die kunnen niets eerder doen pas als er gedl is afgeschreven,maar dit gaat hun dus niet meer lukken.

Misschien kunnen we met z'n allen een zaak beginnen, dat is meer als 200 euro en we staan sterk,en kunnen de kosten van advocaat delen of zelfs sell-it ervoor laten opdraaien.
Dit soort mensen moeten gestopt worden!!
ze kunnen je leven behoorlijk kapot maken.

Heeft iemand nog tips wat ik nu kan of moet doen??
alvast bedankt,

gr anoniempje

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige adres dat op de brief staat is die in amerongen. daar dus aangetekend heengestuurd. Tot nu toe "Zending zit in afleverroute"... Heb op de rekeningen een incassoblokkade gezet en gaat tot dusver goed. Mocht het toch nog op 1 of andere manier afgeschreven worden werkt de bank mee om het te storneren :-). En anders zal ik eerdaags wel bericht van een incassobureau krijgen, zien we dan wel weer.

Tja het blijft stom natuurlijk en gek eigenlijk dat het belletje pas gaat rinkelen wanneer je neergelegd hebt. Beetje googlen was genoeg. Nu weet ik zeker dat ik nergens meer op in ga (afkloppen).

@read, dit is wat ik gehad heb: Post HotelGoldCard
wat ik begrijp is dat niet iedereen hetzelfde krijgt, dan zouden er ook meerdere [edit redactie] actief zijn. is dit zo??

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

secrifice schreef op donderdag 18 feb 2010, 17:21: Als het goed is schiet het niet op om het aangetekend te sturen omdat er bij postbussen niemand zit.
Ik heb het aangetekend verstuurd en als ik nu op TrackTrace kijk is de zending afgeleverd. Nu heb ik dus bewijs dat ik het èn verstuurd heb èn dat zij het ontvangen hebben voor als ik nog problemen krijg.

@phpostema: Er is bij mij geen geld van mijn rekening gehaald dus ik heb nu geen zaak. Mocht ik er nog problemen krijgen meld ik me weer.

Al vind ik wel dat zulke praktijken gestopt moeten worden en vindt ik het heel sneu dat mensen zoals Bas van der Heuvel hun kop in het zand steken.
Als je alle klachten en reacties leest op de diverse fora (en dat doet hij) ga je je als bonafide gerenomeerd bedrijf toch afvragen of het wel de juiste handelswijze is die je hanteerd. Oftewel dan stop je daar toch mee? Wanneer de klachten zich opstapelen, let op de ZELFDE klachten dan doe je daar toch wat aan? Dhr van der Heuvel heeft al honderden keren gehoord dat een pakket retour verzonden is, en maar volhouden dat dat niet zo is en zich verschuilen achter TNT. En ook volhouden dat iedereen een aankoop gedaan heeft terwijl IEDEREEN aangeeft dat het pakket ter inzage gestuurd zou worden.
Dat duidt er dan toch op dat Dhr van der Heuvel willens en wetens doorgaat met deze praktijken! En volgens mij heeft hij er heel veel plezier in mensen [edit redactie]...
Maarja natuurlijk zal hij nu zeggen dat hij daar allemaal niets vanaf weet om vervolgens zijn kop weer in het zand te steken, zaak opgelost.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onder 3 van de 4 rekeningen. De laatste zou je op een van de andere fora even moeten zoek, die van de tros dacht ik.

[edit redactie]

Ik heb het pakket aangetekend naar het adres van de site verstuurd. Hij is daar goed aangekomen samen met mijn brief.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Allemaal!

Bij deze even een reactie, precies hetzelfde is bij mij gebeurd op 24/2. Hotelgoldcard, Silver+Gold Card toegestuurd gekregen (ontvangen 26/2) incl. 2 goldcard Vouchers (met activatiecode, dus niet papieren vouchers).

Stappen die ik heb ondernomen:
--> Klantenservice was niet meer bereikbaar
--> Forums afgepluist naar informatie
--> Email gestuurd naar alle vindbare adressen: info@hotelgoldcard.nl, info@hotelgoldcard.info, administratie@sell-it.nl, verkoop@hotelgoldcard.info, hgc@sell-it.nl
alleen van hgc@sell-it.nl een ontvangstbevestiging gehad
--> rekeningnummers verzameld: Zowel die op deze site vermeld staan als die van Radar
[edit redactie]
--> Hele vriendelijke mevrouw bij ING: ALLE rekeningen laten blokkeren
--> Kaarten Aangetekend retour gestuurd: 3958 ZV Amerongen
--> Afwachten

Dit wou ik delen met de mensen wie dit nog meer zal overkomen of die hier geen raad mee weten. Dat wist ik in het begin ook niet, maar er wordt enorm veel informatie hier gegeven wat ontzettend nuttig is, maar verspreid over 7 pagina's (duurt even voordat je erdoor heen bent ;). Hier staat in ieder geval het belangrijkste (alle rekeningnummers) bij elkaar.

Zodra ik nieuws heb zal ik het uiteraard ook weer hier vermelden.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Wellicht heb je ook nog wat aan de hier volgende info:

Info van het Juridisch Loket:

In antwoord op uw vraag/verhaal per, kan ik u als volgt berichten. Helaas krijgen wij meer, soortgelijke klachten over dit bedrijf. U vindt bijgaand een brief die u kunt aanpassen aan de omstandigheden en vervolgens kunt versturen, zowel aangetekend als per gewone post (zowel naar het bedrijf en t.z.t. het incassobureau. Verder raden wij u aan niet meer te reageren op brieven van het bedrijf. Momenteel zijn verschillende instellingen bezig onderzoek uit te voeren naar de rechtmatigheid van het handelen van het bedrijf. Waarschijnlijk zal er op niet al te lange termijn actie worden ondernomen.
Het Juridisch Loket Maastricht

Modelbrief:

Aan
(naam en adres van Hotel Gold Card)
(datum)

Recentelijk ben ik benaderd door uw bedrijf inzake een proefpakket. Ik heb met toezending van dit proefpakket ingestemd nadat uitdrukkelijk was vermeld en bevestigd dat dit slechts € 5,- aan kosten mee zou brengen en dat er verder aan dit aanbod geen andere verplichting vastzitten. Op (datum noemen) heb ik het proefpakket ontvangen en het bedrag aan verzendkosten ad. € 5,- betaald.
Ik heb nimmer verzocht om verdere toezending van vakantiecheques in welk vorm dan ook. Ik heb mij gewend tot het Juridisch Loket. Deze heeft mij geïnformeerd dat het op grond van artikel 7:7 BW verboden is om ongevraagd zaken aan consumenten toe te zenden. Op grond van ditzelfde artikel is de ontvanger bevoegd de toezending om niet (zonder te betalen!) te behouden en mag hij niet lastig worden gevallen door terugvordering van het produkt of betaling voor de toezending.

Ondanks dat ik hiertoe niet verplicht zijn neem ik hierover toch contact met u op om de ongevraagde toezending aan u ter beschikking te stellen. Ik ben niet gehouden verder iets te betalen en heb geen enkele andere verplichting jegens u. Het moge duidelijk zijn dat ik in het eerste telefoongesprek ben misleid en dat ik onder geen beding ongevraagd vakantiecheques wens te ontvangen,
Ik laat u weten dat ik de cheques ter uwe beschikking stel. U krijgt van mij de gelegenheid om alsdan uw produkt binnen een termijn van twee weken (datum en tijdstip noemen) op mijn adres op te halen.

Middels deze brief sommeer ik u van verdere correspondentie aan mijn adres af te zien.
Indien u hiertoe niet overgaat en mij lastig blijft vallen, stel ik u reeds nu aansprakelijk voor alle schade die ik door uw misleidende handelswijze lijdt. Mocht u mij blijven lastig vallen met misleidende post dan zal ik in overleg met mijn rechtsadviseur verdere juridische stappen tegen u ondernemen.
Ik ben uiteraard ook op de hoogte van de verschillende berichten op Radar en Kassa die ingaan op uw mogelijk onbetrouwbare handelwijze. Gezien de negatieve naamsbekendheid die daardoor ontstaat rondom Vakantiekaart, zie ik een eventuele juridische procedure met vertrouwen tegenmoet.

Ik doe u dit schrijven zowel aangetekend met bewijs van ontvangst, alsmede per gewone post toekomen.

Onder voorbehoud van al mijn rechten en weren en erop vertrouwende dat de zaak hiermede is afgedaan, verblijf ik,

De heer/mevrouw
(adres)
(een handtekening zetten dwars door het adres)

Juist dit soort bedrijven kunnen valsheid in geschrifte plegen als zij beschikken over een goede handtekening (dat is dan een kwestie van knippen/plakken en kopieëren).

Sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb opgehangen net voor ze het bandje starte, had zo een voorgevoel hier voor
ik hoop omdat het bandje niet liep ik niks meer van ze hoor! met der gratis vakantie

toen maar eens gaan zoeken naar dit bedrijf en best snel bingo maar dit is weer zo een snelle jongen die denkt makkelijk geld te verdienen heb al een aantal gegevens van hun MAT CONSULTANCY. uit leersum ook dat meneer van den berg de scepter zwaait
hier bij nog wat aanvulling

Mat Consultancy

[edit redactie]

vriendelijke groet
Dave van Dal

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb opgehangen net voor ze het bandje starte, had zo een voorgevoel hier voor
ik hoop omdat het bandje niet liep ik niks meer van ze hoor! met der gratis vakantie

toen maar eens gaan zoeken naar dit bedrijf en best snel bingo maar dit is weer zo een snelle jongen die denkt makkelijk geld te verdienen heb al een aantal gegevens van hun MAT CONSULTANCY. uit leersum ook dat meneer van den berg de scepter zwaait
hier bij nog wat aanvulling

Mat Consultancy

[edit redactie]

vriendelijke groet
Dave van Dal

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

elvisdally schreef op zaterdag 14 nov 2009, 15:44: ik heb opgehangen net voor ze het bandje starte, had zo een voorgevoel hier voor
ik hoop omdat het bandje niet liep ik niks meer van ze hoor! met der gratis vakantie

toen maar eens gaan zoeken naar dit bedrijf en best snel bingo maar dit is weer zo een snelle jongen die denkt makkelijk geld te verdienen heb al een aantal gegevens van hun MAT CONSULTANCY. uit leersum ook dat meneer van den berg de scepter zwaait
hier bij nog wat aanvulling

Mat Consultancy

[edit redactie]

vriendelijke groet
Dave van Dal

Bij is het bedrag naar rekning nummer: [edit redactie] - MAT CONSULTANCY LEERSUM gegaan. Zelfde bedrijfsnaam, alleen nu een andere rekening nummer.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een tijdje geleden ook problemen gehad met dit bedrijf.
Ben toen erg goed geholpen aan juiste gegevens door medewerkers van deze site!!! http://www.myoffice.nl/gids/Mat_Consultancy.html
Is het cker waard hier eens te gaan kijken of informeren....succes allemaal!!!

ikben schreef op donderdag 3 dec 2009, 19:30:
elvisdally schreef op zaterdag 14 nov 2009, 15:44: ik heb opgehangen net voor ze het bandje starte, had zo een voorgevoel hier voor
ik hoop omdat het bandje niet liep ik niks meer van ze hoor! met der gratis vakantie

toen maar eens gaan zoeken naar dit bedrijf en best snel bingo maar dit is weer zo een snelle jongen die denkt makkelijk geld te verdienen heb al een aantal gegevens van hun MAT CONSULTANCY. uit leersum ook dat meneer van den berg de scepter zwaait
hier bij nog wat aanvulling

Mat Consultancy

[edit redactie]

vriendelijke groet
Dave van Dal

Bij is het bedrag naar rekning nummer: [edit redactie] gegaan. Zelfde bedrijfsnaam, alleen nu een andere rekening nummer.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

klojo007 schreef op vrijdag 19 feb 2010, 17:12:
secrifice schreef op donderdag 18 feb 2010, 17:21: Als het goed is schiet het niet op om het aangetekend te sturen omdat er bij postbussen niemand zit.
Ik heb het aangetekend verstuurd en als ik nu op TrackTrace kijk is de zending afgeleverd. Nu heb ik dus bewijs dat ik het èn verstuurd heb èn dat zij het ontvangen hebben voor als ik nog problemen krijg.

@phpostema: Er is bij mij geen geld van mijn rekening gehaald dus ik heb nu geen zaak. Mocht ik er nog problemen krijgen meld ik me weer.

hoi klojo007, heb jij al meer info over jouw zaak? want ik ben ook zo'n doos die er is ingetrapt..

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal...

Nou IK ben vandaag ook gebeld met de mededeling dat ik een vakantie had gewonnen.....een heel verhaal zoals hier op dit forum....Ze checkte mijn gegevens na, en die klopte, maar toen kwam het verhaal over de 139,95 te betalen...en mijn banknummer.....die heb ik gelukkig NIET gegeven, omdat er al een lampje ging branden.....Ik heb gezegd dat ik mijn nummer niet bijdehand had, en ze zou mij terug bellen...wat ze inderdaad ook heeft gedaan...maar ik de oproep heb gemist....Ondertussen heb ik gegoogeld en kwam deze reacties tegemoet.....
pppfffff.....ik hoop eigenlijk dat ze nog terug beld morgen.....zal ik haar eens ff onder uit de zak geven!! [edit - redactie]

ve
door verwijderd - Apr 27, 2010 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal

ook ik ben gebed en net zo als velen er ook ingetrapt
maar als je het aangetekend terug stuurd heb je toch een bewijs
en misschien is kat in de zak een optie

ve
door verwijderd - Apr 27, 2010 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

vennies

Als je alles binnen de bedenktijd aangetekend en met bewijs van ontvangst hebt verstuurd, dan zal dit wel goedkomen. Hou in elk geval je bankrekening nog een tijdlang goed in de gaten en storneer indien van toepassing tijdig.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2010 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, als je het aangetekend verstuurd is er niets aan de hand. Er is bij mij niets van mijn rekening afgeschreven. Op zich is het geen verkeerde aanbieding, maar de manier waarop is jammerlijk.. Als je zeker weet dat je gebruik gaat maken van zo'n kaart en het kan betalen, geen probleem denk ik, maar je wordt te makkelijk overgehaald. Op zich doet zo'n callcenter agent het dan best goed, uit commercieel oogpunt gezien. Ik heb me aangemeld mij bel me niet. Voor iedereen die zelf wil beslissen wat hij/zij aanschaft, doe dat!

Het beste!

ve
door verwijderd - Apr 29, 2010 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mede dupeerde,

Ik ben helaas hierin getrapt… moet hun rotzooi nog ontvangen, maar als ik het ontvang stuur ik het meteen aangetekend terug. Maar goed ben meteen aan de slag gegaan.

28 april jl. ben ik telefonisch benaderd voor een Hotel Gold Card / Discount Card, voor de afwisseling een Nederlandstalige man, een zogeheten Janssen met dubbele S. Meneer X gefeliciteerd, mag ik u gelukkig maken jadada… Ok time to wake-up, mijn collega zei “dit klinkt te goed om waar te zijn” controleer deze organisatie op de web. En ja hoor niks anders dan negatieve feedback.

29 april jl. 14:00 uur heb ik telefonisch contact gezocht met deze organisatie dat ik het toch maar af zie, na ruim 40 minuten heb geen medewerker aan de lijn gekregen, oh ja af toe een buitenlandse man die mij te woord stond, heeft momentje wij hebben het druk dank u, deze buitenlandse papegaai kon niks anders zeggen.

29 april jl. 16:30 uur ben ik maar persoonlijk langs het bezoekadres gegaan die op de website van Hotel Gold Card staat aangezien ik op steenworp van Maastricht woon dacht ik waarom niet als ze op. En tot mijn verbazing stond dit pand te huur, niemand was aanwezig zal volgende week nog een poging wagen, maar hier zit duidelijk een luchtje aan.

Link: screenshot van Hotel Gold Card Site naar makkelaar

[Administrator dit geen reclame voor de makelaar, dient als bewijs dat het pand te huur staat]
Je tekst hier...

Screenshot van de site gemaakt:
http://img88.imageshack.us/img88/5435/hotelgoldcardcontactgeg.jpg

ve
door verwijderd - May 1, 2010 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nunivo: irritant hè? als je denkt dat je er niet in zal trappen en toch doet! ik voelde me zelf zo'n sukkel.. Gewoon aangetekend terugsturen inderdaad en een volgende keer is nee gewoon nee en niet misschien ;)

Grote groeten!

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Fekman: Inderdaad, je denkt mij gebeurd zoiets niet, je waarschuwt iedereen maar ja, wat doe je er aan?

Op 1 mei heb ik alles ontvangen (zoals afgesproken), op 3 mei heb ik alles aangetekend geretourneerd met een begeleidend schrijven; dat ik ze ontzeg van de eenmalige machtiging en mij een schriftelijke bevestiging moeten sturen.

Vandaag heb ik een schriftelijke bevestiging ontvangen, dat ze alles in goede orde hebben ontvangen en dat ze de machtiging uit hun systeem hebben gehaald. Dat hebben ze netjes afgehandeld, misschien hebben ze van de fouten geleerd.

Groet,
Nunivo

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nunivo

En toch zou ik jouw bankrekening de komende tijd maar extra goed in de gaten houden.

Pedro.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Pedro

Ik houd mijn bankrekening dagelijks de gaten, maar juridisch gezien sta ik sterker in de schoenen.

In ieder geval deze discussie heeft dingen versnelt, waardoor ik meteen kon reageren en ingrijpen (bankzaken regelen enz.).

Groet,
Nunivo

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

nunivo

In elk geval gefeliciteerd, want meestal weet deze fraaie firma niet van ophouden.

Pedro.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@alphapack: e-mail met informatie is gestuurd.

administrator kunt het e-mail van alphapack verwijderen, ivm onodige reclames. Alvast bedankt.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met telefoon reacties geven, gaat altijd verkeerd :P

@alphapack: e-mail met informatie en tips is gestuurd. Met het volgende onderwerp Kassa Hotelgold.

@Administrator: zou u het e-mail adres van alphapack kunnen verwijderen ivm onodige reclames. Alvast bedankt.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Nunivo,

Bedankt voor uw info.

Ik ben ook getrapt in dit scam. En, Ik heb afgelopen zaterdag het post ontvangen met de kaarten. Ik had alleen informatie brochure aangevraagd om goed lezen en begrijpen om een beslissing nemen voor dat (als) ik wil verder. Ik krig helemaal geen brochure / Informatie. maar een brief met de kaarten.

Dat was niet mijn afspraak met de HOTELGOLDCARD medewerker. Ik heb meerdere emails verstuurd, maar niks gehoord van dit bedrijf. Bovendien, heb ik advies gekregen van mij advocaat en morgen ga ik de brief terug sturen. het maak niet uit als ze alleen een postbus adres uitgeeft. Ze hebben een fout gemaakt en Ik ga geen cent uitgeven aan dit scam bedrijf. Bovendien heb ik ook afgesproken met mijn bank over dit fraude scam. En vanmiddag ga ik naar de politie om een klacht indienen.

Kunt u a.u.b doorgeven die adress waar u heeft de post terugestuurd naar mijn email [edit - redactie]

Bedankt.
alphapack

ve
door verwijderd - Jul 14, 2010 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, holladijee...vandaag was ik de gelukkige winnaar!!!!
Joepie! geweldig...ongelofelijk dat IK (samen met 20 andere mensen uit mijn regio) die prijs win!!...Als bedankje omdat ik ooit meegedaan heb met een enquete.
Geweldig! Ik krijg mijn prijs thuisgestuurd, officieel met een vent met bloemen erbij, tv camera erop...want het is natuurlijk wel uitzonderlijk dat ik dat win!
Gratis op vakantie, 50% korting op Mediamarkt, pretparken etc etc!!

De praktijk:

"Goedemiddag, ik mag u feliciteren!"
"Oja joh?"
"U ontvangt een pakket met daarin een Hotelcard voor gratis overnachting, pretparken etc, etc.." en meer van dat gelul.
"Nou fantastisch! maar....wat is het addertje onder het gras?"
"Addertje? Nee hoor, u krijgt dit gewoon..stelt u zich toch eens voor dat u gratis kunt overnachten, ontbijten.
"U krijgt het pakket, u heeft 9 dagen bedenktijd. Wilt u het niet dan stuurt u het terug.
wilt u het wel, dat halen wij eenmalig 139,90 van uw rekening."

Dus ik vraag hoe zij aan die machtiging komt, want als ik iemand machtig om geld van mn rekening weg te halen wil ik daar schriftelijk voor tekenen.
Gaf ze geen antwoord op.
Van een bandje was nog geen sprake.(dat zou later komen geloof ik)
Ze bleef aan aandringen (ze snapte niet wat het probleem was).

Ik zeg: mevrouw, voor hetzelfde geld machtig ik jullie, daarna halen jullie 500 euro van mn rekening, ontvang ik niks en misschien word er daarna nog een keer geld weggehaald.
Laten we het anders doen: U stuurt mij dat pakket MET een acceptgiro, en ALS ik interesse heb, dan stort ik ZELF dat geld.
Dus zij er weer overheen: "wat is nou het probleem?"
"Probleem is dat ik al 2x ben opgelicht met dit soort grapjes en dat ik op mn hoede ben.
Daarbij: U feliciteert mij dat ik dit heb gewonnen"
"Ik heb u niet gefeliciteerd" zegt dat mokkel
"Nou echt wel". en als ik wat gewonnen heb, wil ik graag de prijs in ontvangst nemen maar ik wil NIKS hoeven betalen.
"U zei zelf dat het uniek is dat ik er voor in aanmerking kom"

Al met al, na 40 minuten een "fijn" gesprek te hebben gehad, heb ik het afgekapt. Ik: "Mevrouw, maak er maar iemand anders blij mee, maar ik laat me niet meer oplichten, Goedemiddag"

Mn rekeningnummer heb ik niet gegeven, geen bandje gehoordwat opgenomen word, dat ben ik allemaal voor geweest.
Maar het is een waarschuwing aan een ieder hier.
DOE HET NIET, je word opgelicht!

Groet van iemand die erg op zn hoede is sinds de Nigerianen mij via marktplaats hebben gevonden en de lui van TONO underwear mij een herenstring wilden aansmeren

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mede gedupeerde
Ik word ook in de maling genomen door Bedrijf B. st derdengelden/hotel gold card
Ik werd in april gebeld door een mevrouw die mij kon feliciteren dat ik een 7 daagse reis binnen europa had gewonnen,hierbij mocht ze me een hotel gold card van 139.95 aanbieden hiermee kon ik met het hele gezin weekendjes weg enz enz.
Nu krijg ik steeds dreigbrieven van direct incasso de laatste brief heb ik vandaag gekregen aankondiging gerechtelijke procedure wat zou betekennen dat er beslag op loon of goederen gelegd zou worden,
De 7 daagse reis heb ik nooit gekregen wat de goldcard betreft(niet helemaal handig) of ik heb hem nooit gekregen of meteen teruggestuurd(ik had 7 dagen bedenktyd)
Ik ben erg geschrokken van de laatste brief! Ik kan me namelijk echt geen rechtzaak veroorloven en de 197,- inmiddels wil ik zeker niet betalen!!
Ik ben van plan aangifte te doen bij de politie en hiermee naar juridish loket te gaan.
vandaaf meerdere malen gesproken met de mensen van Direct incasso die eigenlijk vrijwel nergens op in willen gaan behalve dat ik moet betalen dat anders een deurwaarder het over zou nemen?!
als ik op google hotel gold card of st [Cens.:] Bedrijf B. derdengelden intyp krijg ik aleen maar oplichtings site's te zien.wat moet ik nu??
HEEEEELLPP !!! AUB

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bianca,

Als u heeft de brief met de goldcard en andere card niet verstuurd via getekend post, dan sturen ze incasso. Ik denk dat de incasso bedrijf is ook a dochter bedrijf van hotelgoldcardinfo. Het is allemaal fraude bedrijven.

Heeft u een bewijs voor de terugsturen van de ontvangen goldcard met brief ?

Stuur emails aan die bedrijf een vraag aan een verklaring over de status van uw terug gestuurd post en status van gebruik van uw kaart.

Heeft u een kopie gemaakt van de brief en goldcard ?

De enige manier om antwoord krijgen is stuur een email elke dag tot u krijgt antwoord.

En, maak een aangifte bij de politie en stuur een kopie naar de bedrijf via email. Als de deurwaarder komt langs, laat hem de aangifte zien. En, geef geen cent aan iemand.

Success verder.

Gr.
alphapack.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

biancaaa99

Stuur een aangetekende brief naar het incassobureau met daarin de vermelding, dat je geen overeenkomst hebt afgesloten met hun opdrachtgever en dat je dus derhalve aan hen niets verschuldigd bent. Geef ook aan dat je een rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet en dat je indien nodig, alle gerechtelijke en andere kosten op de tegenpartij zult verhalen.

Pedro.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi alphapack
Ik heb dit inderdaad niet via aangetekende post gedaan.
helaas heb ik niet alle brieven bewaard omdat ik dacht dat ze wel op zouden houden met brieven sture,beetje te makkelijk gedacht dus.
Ik ga morgen aangifte doen bedankt voor de tip!!
groetjes

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi read
Ik heb wel een mailtje van ze gekregen met de opnamen band waarin ik akkoord ging met de afschrijving ect,daar was trouwens niets te horen over de zogenaamde gewonnen reis! Betekend dit dat ik geen overeenkomst heb?
bedankt voor je reactie!
groetjes

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

biancaaa99

Als je er volstrekt zeker van bent, dat jij op dat bandje "ja" zegt op de vraag "gaat u accoord met de automatische afschrijving"?, dan heb je wel degelijk een overeenkomst afgesloten. Dan moet je dus gewoon betalen en vervolgens je lidmaatschap per de eerstkomende vervaldatum beëindigen. Doe dat wél aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Pedro.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi read
Ja ben zeker dat ik ja heb gezegt aleen heb ik nooit de beloofde reis
Gekregen of de goldcard en bovendien ist [edit redactie]
Wat adviseren jullie?
Groet

ve
door verwijderd - Jul 29, 2010 om 00:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon nergens op reageren. Gaan voor dit kleine bedrag echt geen deurwaarder of advocaat sturen. Wat denk je dat deze mensen kosten!! Laat je niet gek maken. Op den duur hoor je niets meer van hen!! Let er wel op dat er geen nep deurwaarder komt, want dat zou wel eens kunnen gebeuren met deze malafide praktijken. Komt er een, vragen naar indentificatie en voor welk buro zij werken.
Bel dit buro of het echt allemaal klopt. Zo niet, hou hen aan het lijntje en bel ondertussen de politie. Je hoeft hier echter niet bang voor te zijn, want er komt toch niemand. Reageer niet op telefoontjes of brieven. Het stopt vanzelf.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2010 om 01:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

aajee schreef op woensdag 26 aug 2009, 10:23: Vandaag werd ik gebeld namens Hotel Gold Card met de mededeling dat ik door de gemeente waar ik woon was geselecteerd voor die Card. Het moet niet gekker worden. Nog even wachten en Balkenende selecteert mij voor een of ander produkt.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2010 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze man zat ook achter de Full Wonder Cheque samen met [edit redactie] zelfde [edit redactie].In 2007 samen met [edit redactie] 5 vestigingen op gezet Weryou ze belden voor de Nem.In juni 2009 500 werknemers op straat zelf grote jongen uithangen met malafide praktijken en hij gaat maar door.
Mat concultancy heeft ie samen met zijn ouders.....en hij woont zelf in leersum
Mensen kijk uit voor deze [edit redactie]!!!!!!

ve
door verwijderd - Aug 18, 2010 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit iets per telefoon kopen en gesprek stoppen.

Verder hebben ze naast het bandje ook dit forum tegen want dan is het bewijs dat meerdere personen [edit redactie] zijn en dat mag niet.

De rechtszaak voor dit bedrag zal wel nooit komen, gezien de ervaring van eerdere verkopen van deze persoon die hier achter zit.

Gewoon retour afzender, verhuist, adres onbekend helpt ook vaak bij dit soort bedrijven.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2010 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn zoon is gebeld onder de voorwendselen dat hij een vakantie gewonnen heeft. Ook hij heeft zijn rek. nr afgegeven, en voor hem het geluk dat hij never nooit geld op zijn rekening heeft.
Als ouder zijnde heb ik er meteen op gereageerd:
Men mag niet verkopen aan personen beneden 18 jaar,
Men mag ook geen gesprekken opnemen!!!!!!
Na 2 mailtjes, en een heerlijk schrijven erbij heb ik niets meer van ze vernomen, en mijn zoon heeft gelukkig nog zijn geld. Erg en dat te bedenken dat de eigenaar van Gold Card een dorpsgenoot is.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2010 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het moet toch niet gekker worden. Ik heb mij een tijd geleden laten uitschrijven zodat een eventuele verlenging van de kaarten niet door zou gaan. Is er alsnog 149 euro (OPNIEUW!) afgeschreven!!! Ik dacht toch wel dat ik duidelijk was geweest. Ze krijgen van mij een paar dagen de tijd het terug te sturen, anders ga ik langs de kvk voor gegevens waar de schuldigen zich bevinden. Ik dacht dat dit nare hoofdstuk eindelijk eens was afgesloten, maar blijkbaar willen ze geld blijven trekken van arme studenten als ik. Gatverdamme wat een .

ve
door verwijderd - Sep 7, 2010 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schrok een paar maanden geleden ook van hetzelfde. Al jaren geen kaart meer (nooit gebruikt ook) en ineens kaart en afschrijving. Ben meteen heel actief geworden op allerlei sites. Veel dezelfde ervaringen. Bellen heeft geen zin (kost wel heel veel geld) Heb de kaart (doorgeknipt) aangetekend teruggestuurd. Ben naar bank gegaan om geld te laten storneren. Heb op deze site alle nummers opgezocht en doorgegeven aan bank (dat werd ze wat veel we houden het nu in de gaten) Ik heb mails gestuurd (elke dag) uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik de kaart niet had moeten doorknippen (maar ja ik wil misbruik voorkomen) En even later bericht dat het toch een fout was er was een nieuw systeem in gebruik genomen en daar was ik de dupe van, de kosten van het aantekenen zouden vergoed worden....Dat was het laatste (nu 6 maanden geleden?) geen geld voor aantekenen gekregen, maar ook niets meer afgeschreven!

Heel veel succes

ve
door verwijderd - Sep 7, 2010 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het nu verstandig voor mij om ze ook door te knippen (om misbruik te voorkomen) en terug te sturen (wel aangetekend) naar het adres onder aan de brief?

ve
door verwijderd - Sep 7, 2010 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar de bank gaan voor je geld en aangetekend terug sturen lijkt mij het beste. Je hebt dan een bewijs dat je de kaart hebt teruggestuurd. Ik ben op klachtenoplossing ook beziggeweest met een meneer vd heuvel.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2010 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

op 20-7-2010 werd ik gebeld dat ik gewonnen bij hotelgold een kaat waarmee ik voor 50% korting op vakantie kon naar het buitenland en gratis een aantal overnachtingen in een hotel,het geld hebben ze gelijk af geschreven nooit geen boek ontvangen,na dat we terug van vakantie kwamene wilde ik een hotel boeken in amsterdam,ik via internet gezocht en gebeld,nou wat ik toen te horen kreeg,het was zo ie zo maar 50% korting maar dan wel op de duusrte kamer,dus bijvoorbeeld een normale kamer kost 190 euro de duurste kost 340 euro en de helft daarvan is 170 euro,dus met andere woorden ik krijg 20 euro korting,van 1 hotel wist de receptie niet eens waar ik het over had,heb hem op internet laten zoeken en toen kwam dus zo,n lul verhaal eruit,ik heb 139.90 gelijk terug laten storten,nu krijg ik vandaag een brief dat ze nog steeds geen geld hebben gekregen,ik ben al 2 weken aan het bellen op nr.0900-7770001 daar rkijg je een bandje en word er ezegd het is vandaag erg druk probeer het op een later tijdstip nog eens een x,mensen zeg je rekening op of zorg dat er geen geld af gehaald kan worden,maar wie weet hoe nu verder?
groetjes

ve
door verwijderd - Sep 12, 2010 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi iedereen,

ik zit met een probleem. Ik ben 26-8-2010 ook benaderd door hotelgoldcard. En ben er ook in gestinkt. Ze boden mij twee kaarten aan voor een eenmalig bedrag van €139,90. Waar ik voor een heel jaar gratis in hotels kon overnachten en voor 50% korting op hotelkamers kreeg.
Ik ben hier mee akkoord gegaan. En er is een een bandje opgenomen. Ik heb helaas mijn bankrekeningnummer gegeven.
ik ben vergeten het pakketje zoals zij het noemen binnen 7 werkdagen terug te sturen.
Ik heb hem gemaild over de vraag of het pakketje nog moest komen of dat dat die brief was met die kaarten. en of ik het alsnog kon annuleren.
Hier heb ik geen antwoord opgehad.
ze hebben geprobeerd om het geld eraf te halen. Maar is niet gelukt.
En heb ik nu een brief binnen gekregen dat ik het geld bedrag alsnog over moet maken voor 20 september.

Ik sta niet in me recht omdat ik het niet binnen 7 dagen heb terug gestuurd. Maar ik heb volgens mij ook begrepen dat je het kon annuleren als je je aanmeldde bij bel me niet. nl. En dat heb ik ook meteen gedaan.
Ik ben heel bang dat er straks iemand voor de deur staat die geld komt eisen.
En daar heb ik totaal geen zin in. Dit is voor mij de eerste keer dat ik in aanraking kom met [edit redactie]. Zoals ik heb begrepen.
kan iemand mij helpen??!! Moet ik het zo laten, en wachten totdat het incassobureau belt? of moet ik alsnog die 139 euro betalen. om gezeik te voorkomen? ik weet het niet!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2010 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

90hoorn90

In dit geval zou ik toch echt betalen. Je hebt op een reguliere overeenkomst afgesloten en die niet tijdig herroepen. Vergeet niet om de overeenkomst op de eerstvolgende vervaldatum te ontbinden. Doe dat aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Pedro.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2010 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

90hoorn90,

Stuur je kaarten gewoon terug.
Als jij geen toestemming hebt gegeven om het gesprek op te nemen, dan mag dat zowiezo niet!. Dus hier gaan ze al in de fout.
En een deurwaarder sturen? Wat dacht je dat dat kost. Hier wilden ze mij ook mee opzadelen, maar niks gezien hoor.
Zorg gewoon dat ze geen geld van de rekening kunnen halen. Ze houden vanzelf op, en mail ze(wel de mail bewaren als bewijs) dat je de kaarten terug stuurt en er verder niks meer mee wilt te maken hebben. Voor mijn part stuur je ze aangetekend retour, heb je altijd een bewijs dat je niks meer in hhuis hebt. Betaal aub niet!!!!!!!!!!!!!!

Vanda

ve
door verwijderd - Sep 13, 2010 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi iedereen.

ook wij zijn de duppe geworden van deze praktijk hotel gold card.
eergister nu ook een aanmalinggehad,
heb ze via een heeel ander telefoonnummer (gevonden via google)
op naam sell it !
te pakken gekregen, eerst dacht ik dat dit een tussenpersoon was , maar eenmaal in het gesprek wert mij duidelijk dat dit gewoon de persoon van gold card is !
man was niet voor rede vatbaar,
ik heb de kaarten teruggestuurt !
maar hun zeggen dat ze niet zijn aangekomen . lekker makkelijk exuus !
nu dus wel een probleem, heb al zoveel problemen gehoort gelezen. als je niet betaald incasso bureau zelfs dagvaaringen die aan de orde komen.
dat ik daar toch ook niet veel zin in heb.
echter vind ik ook dat zo'n malafide bedrijf gestopt moet worden. maar hoe ??
volgend punt van mij, weet niet of jullie algemene voorwaarde hebben gelezen.
is dat als je niet schriftelijk ook het abonnement opzegt het naar 10 maanden weer voor een jaar wordt verlengt en dat je dan 149 euro moet betalen !!!!
maar ja wie garandeert mij dat als ik opzegging doe die wel aankomt , ja aangetekend dit keer verstandiger maar ja ook daar hoor ik vage verhalen over !!

gr

ve
door verwijderd - Sep 13, 2010 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Iedereen,

Er moet zeker een wet zijn om dit soort [edit redactie] bedrijf te stoppen en een boete geven voor dit soort handel.

De enige manier om oppaken is klacht bij polite met namen & plaats van alle gedupeerde en een link van dit site / forum.

En, een uitlegging aan Kamer van koophandel, een kopie naar polite, waar de klacht in ingedient.
* van hoe arrogant and vies die bedrijf dupeert klanten met hun hideos trucs.
* van hoe ze liegen dat terug gestuurd post is niet aangekomen. (Zo veel kan niet)
* van hoe ze pakken geld van klanten ook na opzegging van de rot abonnement, voor einde van 1ste jaar.

* van de liegen over sturen van informatie en zo.

En laatst, stuur een kopie van de boven genoemde informatie naar de Minister van economic zaken , bestuur van K.V.K. De personen achter aan zo`n fraudulent zaak mag nooit meer zaak openen of runnen voor andere mensen.

Groeten.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2010 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik word er zo moe van dat we in NL geen authoriteit hebben die zulkse walgelijke bedrijven definitief de mond kan snoeren! Banken zouden ook best hierin kunnen meedenken. Na zoveel klachten en storneer-opdrachten denk je toch dat men de rekeningnummers van dit soort malafide bedrijven kan blokkeren.

Ik heb destijds de heerlijke opluchting gehad om een medewerkster te bellen [edit redactie] en de huid vol te schelden. Hieronder lees je de latere reactie van haar "baas":

"Geachte heer,

We hebben een klacht ontvangen betreffende uw telefoongesprek,u heeft nogal grove uitlatingen geuit naar onze medewerkster die u vriendelijk te woord stond en duidelijk uitgelegd heeft dat u op kunt zeggen doormiddel van de kaarten op te sturen binnen de wettelijke 7 werkdagen en dat het product in goede orde dient te zijn wanneer we het ontvangen.
U begrijpt dat we na deze duidelijke uitleg en na uw zeer grove uitlatingen niet meer geneigd zijn om u nog te woord te staan of via mail nog te antwoorden.

Hopend u langs deze weg voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Hotelgoldcard
verkoop@hotelgoldcard.info

ve
door verwijderd - Sep 13, 2010 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Maak je geen illusie, dit bedrijf gaat gewoon door.
Vorige week werd er plots € 149 van mijn rekening afgeschreven, zonder ook maar ooit een goldcard te hebben ontvangen, die aangetekend had terug kunnen sturen.
Ik had hun rekening bij de bank al laten blokkeren, maar dan proberen ze het via 7 (misschien nog wel meer) andere bankrekeningen van je rekening af te boeken.
Ik reageer nergens meer, boek alleen de incasso weer terug. Laat dat incassobureau maar komen................loonbeslag laten leggen kan alleen als er een rechtzaak is geweest, nou laat die rechtzaak dan maar komen.
Ik heb niks gekregen en dus hoef ik ook niks te betalen. En een verwijzing naar diverse fora, zal een rechter al gauw wakker schudden. Ik ben niet zo bang voor een rechtzaak.
Ik vind alphapack's voorstel een goeie, maar vrees dat niemand hier echt iets doet, alleen het slachtoffer spelen.
Heb al eens eerder hier een actie proberen op te zetten, maar niemand reageert.
Voor de volledigheid de bankrekeningnummers die gebruikt worden:
4562636
4137663

ik vrees dat dit rijtje waarschijnlijk niet volledig is.

Volgende week ga ik op vakantie, tegen mijn principe in, gaat mijn laptop mee, om elke dag de afschrijvingen in de gaten te houden.
Dit is een vervelende vorm van terreur waar je maar weinig tegen kunt beginnen.
Ik hoop dat hij me voor de rechter gaat slepen eerlijk gezegd, ik ga het er wel op laten aankomen. Heb al informatie ingewonnen bij het juridisch loket.
De kans is waarschijnlijk erg klein dat hij een zaak gaat aanspannen helaas.
N.a.v. dit advies heb ik mijn advocaat al op de hoogte gebracht.
Ik ben dus voorbereid op die klojo, laat maar komen.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2010 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

heey

het is idd niet makkelijk dit soort dingen aan te pakken.
en tuurlijk slachttoffers melden zich hier echter is samenspannen vaak niet makkelijk.
en de kosten lopen dan behoorlijk op van incasso bureau en daar zit niemand op te wachten denk ik zo.
iedereen hier wil advies van andere slachtoffers en weten wat er gebeurt bij die gene die durven niet te betalen.

samenspannen zou mooi zijn maar de kans dat het iets uithaald is minimaal en dan ben je alwel weer 100 euro boven op de 139,90.

begrijp me niet verkeert ik snap je bedoeling en het moet ook gestopt worden maar door zoveel klachten op forums moet er toch een lampje gaan branden bij kassa en radar die staan veel hoger dan wij !!

ojah dat nummer heb ik idd vanmorgen ook gebeld ;) helaas was die man niet voor rede vatbaar.

gr

phpostema schreef op maandag 13 sep 2010, 12:48: Hallo allemaal,

Maak je geen illusie, dit bedrijf gaat gewoon door.
Vorige week werd er plots € 149 van mijn rekening afgeschreven, zonder ook maar ooit een goldcard te hebben ontvangen, die aangetekend had terug kunnen sturen.
Ik had hun rekening bij de bank al laten blokkeren, maar dan proberen ze het via 7 (misschien nog wel meer) andere bankrekeningen van je rekening af te boeken.
Ik reageer nergens meer, boek alleen de incasso weer terug. Laat dat incassobureau maar komen................loonbeslag laten leggen kan alleen als er een rechtzaak is geweest, nou laat die rechtzaak dan maar komen.
Ik heb niks gekregen en dus hoef ik ook niks te betalen. En een verwijzing naar diverse fora, zal een rechter al gauw wakker schudden. Ik ben niet zo bang voor een rechtzaak.
Ik vind alphapack's voorstel een goeie, maar vrees dat niemand hier echt iets doet, alleen het slachtoffer spelen.
Heb al eens eerder hier een actie proberen op te zetten, maar niemand reageert.
Voor de volledigheid de bankrekeningnummers die gebruikt worden:
4562636
4137663

ik vrees dat dit rijtje waarschijnlijk niet volledig is.

Volgende week ga ik op vakantie, tegen mijn principe in, gaat mijn laptop mee, om elke dag de afschrijvingen in de gaten te houden.
Dit is een vervelende vorm van terreur waar je maar weinig tegen kunt beginnen.
Ik hoop dat hij me voor de rechter gaat slepen eerlijk gezegd, ik ga het er wel op laten aankomen. Heb al informatie ingewonnen bij het juridisch loket.
De kans is waarschijnlijk erg klein dat hij een zaak gaat aanspannen helaas.
N.a.v. dit advies heb ik mijn advocaat al op de hoogte gebracht.
Ik ben dus voorbereid op die klojo, laat maar komen.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2010 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijlage(s): hierbij retourneer ik de volgende productie die u aan mij heeft geleverd:

ve
door verwijderd - Sep 13, 2010 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

zal mijn opzeggingsbrief aanpassen met deze zinnen , bedankt !

ve
door verwijderd - Sep 14, 2010 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg vandaag een telefoontje van Hotel Goldcard met de mededeling dat ik een prijs had gewonnen.De man was moeilijk te verstaan maar ik zou via internet aan een enquette hebben meegedaan ? Ik weet echter nergens van ! Nadat hij me wel drie keer feliciteerde vertelde hij mij dat ik een gratis hotelvakantie had gewonnen maar dat mij dat eenmalig 139 euro zou kosten ! Ik moest daarvoor eerst mijn bankrekeningnummer doorgeven. Op mijn vraag waarom vertelde hij dat hij mij anders niet kon aanmelden en voegde er nog aan toe dat het ook een oud bankrekeningnummer mocht zijn. Ik zou een pakket thuisgestuurd krijgen en zonder mijn toestemming zou er geen geld afgeschreven worden. Ik zei dat ik het een vreemd verhaal vond en vertrouwde er niets van. Na mijn weigering raakte hij geirriteerd en wenste mij een fijne dag. Direct heb ik jullie site bezocht en alles werd al snel duidelijk: OPLICHTING ! Ik hoop dat Kassa hier snel op TV aandacht aan besteed.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2010 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://player.omroep.nl/?aflID=11270260&fragid=3

Omroep MAX, ziet meer de noodzaak om dit aan het licht te brengen.
Kassa en Radar laten het er bij zitten!!!

ve
door verwijderd - Sep 14, 2010 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas is mijn dochter van 18 ingetrapt ,via haar mobiele nr ze hadden tegen haar gezegd dat ze een weekendje had gewonnen via hotelcard ,ze heeft een bandje ingesproken om haar weekendje in ontvangst te nemen .De kaarten werden opgestuurd met 3 maal een brief dat met een rekening van 149,00 en incassokosten 50,00 .We hebben zo braaf de rekening betaald met de mededeling hier geen gebruik van wenst te maken . Nu bijna een jaar verder weer dezelfde kaarten in de bus ,dit terug gestuurd aangetekend naar het adres in maastricht . Een week verder weer een brief met de rekening van 149,00 anders incasso na bellen met 0900 -777000 80ct per minuut wel doorverbonden na lange tijd nog 1 wachtende voor u dan lijn verbroken . nogmaals geprobeerd weer hetzelfde . ik moet nu binnen 1 week het bedrag storten anders incasso maar door ddit forum en meerdere dgedupeerde ,ga ik niet betalen aan deze oplichters maar ik ben er niet blij mee ik kom niet van ze af !!!!! wat moet ik doen ?????? help

ve
door verwijderd - Sep 14, 2010 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gabrielse: Het adres in Maastricht is duidelijk fake.... ik woon zelf een kleine 25km van Maastricht. Toen ze mij hadden benaderd ([edit redactie] ergens in april) ben ik er persoonlijk naar het bezoekadres gegaan die op hun site stond, aangezien zij mij niet te fatsoenlijk te woord wilden staan, het pand die eerst op hun site stond, staat nog steeds te huur bij een groot makerlaars kantoor.

Screenshot van contact gegevens:
http://img88.imageshack.us/img88/5435/hotelgoldcardcontactgeg.jpg

Link naar de makkelaar die had pand aanbied:
http://www.fundainbusiness.nl/kantoor/maastricht/object-47401682-stationsplein-8-k/kenmerken/

Het enige wat u zou kunnen doen is naar de bank gaan en het bedrag te laten stoneren en zeggen dat uw dochter vorig jaar een eenmalige machtiging heeft toegekend (volgens mij gaat het ook om eenmalige machtiging). Ook zou u de politie kunnen benaderen en aangifte van oplichting/fraude te doen.

Refereer de bank en politie vooral naar Tros Rader en Kassa, dit moet genoeg bewijs opleveren dat dit bedrijf niet pluis is.

Succes!!

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi iedereen

vandaag bericht gehad van advocaat. zei heeft me veel duidelijkheid gegeven.
en in princiepe blijft het een moeilijke kwestie.
aangezien er nog niet aantoonbaar bewijs is van zwendel en de wet nog niet is aangepast op zulke praktijken blijft het een moeilijke kwestie.
echter is een bandopname rechtgeldig als toezegging van incasso van je bankrekeningnummer. dus daarmee staan hun in hun recht.
(haat dit om te zeggen)
maar goed verders als je geen bewijs heb dat je de pasjes heb teruggestuurt (zoals ik niet aangetekend gedaan) staan hun sterk omdat ze een belachelijke algemene voorwaarde hebben. echter in de bandopname is gevraagt of je akkoort ging met voorwaarde.
(weer een stom punt voor hun)
tuurlijk is dit allemaal niet eerlijk, maar ze staan vrij sterk met deze punten.
echter is de vraag of ze zover durven te gaan, omdat ze hiermee hun bedrijf open en bloot moeten stellen die geen zuivere koffie is.
maarrr ik moet eerlijk zeggen dat ik morgen de rekening ga betalen echter voor dit jaar dus. en gelijk een opzegging doe voor volgend jaar aangetekend na 2 adressen, het bekende postbus adres en dat van sell it in amersfoort + dezelfde brief per mail dit wert mij geadviseert .
dan sta ik voor volgend jaar wel in me recht !
echter als je geen opzegging doet staan hun weer sterk maar minder sterk dan nu !!!

liefst betaal ik ook niet ik heb er uiteindelijk niks voor, geen pasjes of niks. maar wel veel gezeik minder, wat ik gezien mijn zwangerschap ook de stress niet meer kan verdragen en de kans te groot vind dat ze uiteindelijk de zaak nog winnen ook. maar blijft zeer moeilijk .

gr jojo

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb enige tijd geleden ook al eens een bericht hier gepost,

Maar een vriendin van me heeft opgebeld met de beste man door middel van internet (nummer achterhaald), Ik kom het retour sturen naar een ander adres als er word omschreven in de brief die je erbij kreeg,

Ik heb dit gedaan en nooit meer wat van gehoord. Terwijl ik ook akkoord was gegaan en het niet eens aangetekend heb terug gestuurd.

Misschien dat ik volgend jaar wel weer die kaarten in de bus vind. Maar dat zie ik dan wel weer. Ik heb ook een hoop rekening nummer laten blokkeren zodat ze er niks af kunnen halen.

Jammer genoeg heb ik dat telefoon nummer niet meer .

Groet P

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb net de rekening betaald, en gelijk lange brief opgesteld ( opzegging )die ik aangetekend na 2 adressen stuur en per mail verstuur.
anders volgend jaar weer gezeik. mischien nu ook oor en blijven ze eigenwijs maar dan heb ik in ieder geval bewijs van opzegging.

gr jojo

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste keer heb ik ook de rekening betaald ,maar het is mij niet verteld dat het om een abonnement ging ,nu ik weer een brief van ze kreeg met daarbij de kaarten heb ik gelijk het abonnement schriftelijk opgezegd en aangetekend verstuurd maar als ik al lees in de berichten van de gedupeerde ,zeggen ze niets ontvangen te hebben ,of geven adressen van die panden staan leeg .Ze hebben geprobeerd weer het geld eraf tehalen maar mn dochter (die is de dupe) heeft gelukkig haar rekeningnr niet correct doorgegeven omdat ze al iets niet vertrouwde . Wie heeft ervaring ermee door aangetekend de opzegging verstuurd te hebben ,en ook van ze af zijn ???? ,of blijven ze kaarten sturen ,ik ben nl van plan niet meer met die oplichters in zee te gaan ,Mijn dochter is wel naar de politie gegaan en die hebben gezegd tegen haar er niet meer op te reageren , ik denk dat ik dat ook maar doe ,mijn dochter kan het nl niet betalen ,

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 08:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

heey

wat ik zou doen is het bewijs van aangetekend versturen even scannen en mailen naar dat adres wat achterop de brief staat. dan heb je gedaan wat hun willen.
mail goed bewaren en het aangetekend bewijs en idd niet meer reageren !!
je staat goed in je recht nu dus poot stijf houwe ;)
makkelijk gezegt maar niet nog een keer betalen zeker niet als je duidelijk bewijs heb van terugsturen binnen 7 dagen van de pasjes !!!

en ja heb verhalen gelezen dat ze het dan wel netjes afhandelen als je het heb gemailt . maar niet te min ook verhalen van mensen die nooit reactie krijgen !!

gr jojo

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gedupeerden,

Kijk ook eens naar het fragment van omroep Max die een item hadden over de hotelgoldcard.
fragment omroep Max over Goldcard
Ik zou er niet wakker van liggen want ze bluffen gewoon in de hoop dat je betaald.

Verder graag klachten laten opnemen bij consuwijzer.nl en de consumentenbond.

Hotelgoldcard overtreed zoveel regels dat ze niet snel een rechtzaak starten

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gedupeerde,

Zoals ik al eerder geschreven heb (en dit is de laatste tip) REAGEER nergens meer op.!!!!
Niet op mails, telefoon of dreigbrieven. Zij stoppen dan automatisch overal mee. Het wordt voor hen een veel te kostbare zaak om overal een deurwaarder naar toe te sturen of een rechtzaak te beginnen. Zij weten wel dat ze nooit zullen winnen.
En laat u vooral niet bang maken..... Doe dit met z'n alle s.v.p.

Dus.. reageer nergens meer op.!!!!!!

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

JAAAA, kijk zeker naar het fragment van omroep Max!! (zie boven)
Dit is de beste tip die er bestaat. Zeker doen, dan is iedereen gerustgesteld.
Als men tenminste zijn belofte houdt.

Succes!!!

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb die link naar Max opgeslagen.
Zeer,zeer verhelderend.
Zo zie je maar dat er veel meer"bedrijven"vanuit huis-en achterkamertjes werken dan met al vermoed.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste grootvader,

En zo is het gewoon!!!!!!!!!!!!

Laat je niet gek maken!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi arends 60 ,misschien heb je ook wel gelijk maar volgens hun voorwaarde staat nadrukkelijk wanneer op te zeggen het lidmaatschap ,ik heb nu betaald met heel veel twijfel maar nu weet ik ze kunnen mij niets meer maken ,ik heb mij aan de regels gehouden en netjes aangetekend verstuurd mijn opzegging . ik zal mijn bewijs goed bewaren . dit is dus mijn dochter van 18 overkomen blij met een gratis reisje die bedriegers , .zij heeft hierdoor wel haar lesje geleerd alleen kostte het mij geld ,maar je doet dit toch voor je kind om een hoop ellende te besparen .
Ik kan nu slapen want het heeft mij slapeloze nachten bezorgd en veel stress ,door deze oplichters , zij kunnen mij niets meer maken , Ik denk altijd maar hun TIJD KOMT WEL ,, Voor mij is dit hoofdstuk afgesloten .

ve
door verwijderd - Sep 25, 2010 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi gabrielse

ik ben het met je eens, ik heb ook betaald, als je er een advocaat na laat kijken.
zeggen hun ook dat in de voorwaardes heel wat punten staan waarmee hun sterk staan. (en tuurlijk zeggen die ook tis geen zuivere koffie, maar hoe ver durf je dat te testen) en ja mischien gaan ze wel niet zo ver met deurwaarders, maar dat is een risico die je dan neemt. plus heel veel slapenloze nachten (kan er over meepraten)
heb nu acoord van hun gehad van mijn opzeggingsbrief !! jij ook gabrielse ????
en idd heel goed bewaren om volgend jaar niet weer dit gezeur te hebben !!

gr

ve
door verwijderd - Sep 25, 2010 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Via via heb ik gehoord, dat Consuwijzer samen met de Consumentenbond een zaak voorbereidt tegen dit fraaie bedrijfje.

Pedro.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

jojobanjer ,ik heb nog geen akkoord gehad met mijn opzeg brief maar ik wacht geduldig af ,ik bewaar alles zorgvuldig ,ze kunnen mij niet zeggen niets te hebben ontvangen , ik heb het netjes verstuurd naar het adres wat vermeld stond onderaan de brief .,als je het abonnement wilt stop zetten .

ve
door verwijderd - Sep 27, 2010 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

heey gabrielse

boven mijn verwachting had ik binnen 2 dagen na ontvangst een bevesteging .
mijn opzegbrief was niet netjes en ben erg concreet geweest in de gang van zaken die niet klopte.
ik heb het na amerongen (adres onder op de brief) gestuurt en naar sell it in amersfoort + per mail !!!
dat had ik ook in de brief gezet en er bij gezet : dit zodat jullie niet kunnen zeggen niets te hebben ontvangen !

hoop dat je snel bevestiging krijgt anders mischien volgend jaar weer dat gezeik. al sta je dan wel gewoon in je recht omdat je bewijs heb.
echter kunnen ze alleen zeggen dat je alleen bewijs heb dat je EEN BRIEF aangetekend heb verstuurt maar geen bewijs heb van de inhoud.
maar goed hoop dat ze niet zo ver gaan :(

gr
jojobanjer

ve
door verwijderd - Oct 13, 2010 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al eerder vermeld had, heeft mat concultancy via BUCKAROO ST.DERDENGELDEN weer geld van mijn rekening afgeschreven, € 149. Ik heb dit direct door de bank laten terugboeken.
En nu krijg ik een brief van Direct Incasso uit Arnhem of ik maar even € 204,28 wil gaan betalen. (www.directincasso.nl) Het is ongelooflijk dat zo'n incassobureau daar aan mee wil doen.
Maar goed, ik ben benieuwd hoe het verder gaat, want betalen ga ik niet doen.

groeten Philip

ve
door verwijderd - Oct 13, 2010 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal
Ook wij zijn gedupeerd, zelfs een bezoekadres wordt vervalst. (adres wat werd doorgegeven was vrij om verhuurd te worden) Ik ben inmiddels zo wantrouwend, dat ik de kaarten persoonlijk wil afgeven. Tegen bewijs van ontvangst en verklaring dat de kaarten in goede ontvangst zijn ontvangen. Ik begrijp het wel hoor gezien de hoeveelheid boze mensen, dan wil je wel anoniem blijven en wordt er dus geen adres afgegeven. Maar wel heel vervelend dat je dit niet face to face kan regelen!! Ook het bedrijf direct incasso is discutabel. Men geeft aan dat hotelcard een zeer grote klant van hun is. Dat wil ik ook wel geloven met de zeer lastige algemene voorwaarden van hotel gold card. Ook hier wil men geen bezoekadres afgeven en zegt men dit niet te weten. Flauwekul, ze hebben hier al heel veel aan verdient en weten donders goed waar hun rekening naar toe gaat. Waar ik erg nieuwsgierig naar ben: is er al iemand voor het gerecht gesleept en wat was de uitkomst? Ik ben nergens op het internet een rechtsgang tegen gekomen. Dus het lijkt erop dat het een loos dreigement is. Graag een reactie!

ve
door verwijderd - Oct 13, 2010 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

arie1234 schreef op woensdag 13 okt 2010, 18:24: Waar ik erg nieuwsgierig naar ben: is er al iemand voor het gerecht gesleept en wat was de uitkomst? Ik ben nergens op het internet een rechtsgang tegen gekomen. Dus het lijkt erop dat het een loos dreigement is. Graag een reactie!

Hoi Arie1234, ik ben niet van plan te betalen, dus ik ga het er op aan laten komen.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, voor het geval dat het echt zo ver komt.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2010 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb opgezegd maar nog geen reactie ontvangen van bewijs dat is 1 mnd geleden geweest . .ik heb geen ervaringen met incasso en evt rechtzaak maar ik heb wel gehoord dat ze bezig zijn om de [edit redactie] aan te pakken via kassa .dat waren mijn laatste berichten , helaas heb ik die oplichters wel betaald met een officieele opzegging . dus wat willen ze nog van mij ..... eigelijk van mijn dochter van 18 jr die er in geloofde een reisje te hebben gewonnen volgens valse voorwenselen met alle gevolge van dien die rotzakken snel achter de tralies .

ve
door verwijderd - Oct 14, 2010 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een rechtbijstandsverzekering kun je alleen aankloppen als het om een bedrag gaat dat hoger is dan 250 euro. Ik heb daar zelf naar geinformeerd.
Beter is nergens op te reageren, dan gaat alles vanzelf over. Er is niemand die een rechtzaak gaat beginnen voor een paar honderd euro. Geloof mij maar. Dat is
veel te kostbaar en geen advocaat of rechter begint eraan.
Het beste is deze oplichters hard aan te laten pakken door kassa/opgelicht of eventueel de politie.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2010 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken direct-incasso, voorheen Ned-incasso toch als een serieus werkend bedrijf en heb daarom om een contact verzocht om eens naar dit forum te kijken onder vermelding van Hotel-Gold-Card.
Ik ben er zeker van dat zij die "firma"uit hun bestand zullen halen zoals al eens eerder op verzoek gedaan is van een soortgelijke oplichtingsbende die zich bezig hield met advertentiefraude.

Het resultaat zal ik direct na contact hier vermelden.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

heey

ik snap egt niet dat dit bedrijf nog steeds bestaat zoveel gedupeerde belachelijk gewoon.
ik heb wel een goedkeuring van opzegging van hun gekregen !
maar heb dan ook niet zo'aardige opzeggingsbrief gestuurt naar de bekende 2 adressen (aangetekend) en het bewijs + de brief ook gemailt.
toen kreeg ik binnen 4 dagen een reactie per post dat het was opgezegt.
heb wel het bedrag betaald 149,00 de eerste keer omdat ik het een risico vond en best eng vond die incassobureau;s enzo.
ik hoop er nooit meer iets van te horen en hoop dat dit bedrijf wordt gepakt en alle gedupeerde ervan af zijn dit is gewoon niet leuk meer.

gr jojo

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

phpostema schreef op woensdag 13 okt 2010, 16:45: Zoals ik al eerder vermeld had, heeft mat concultancy via BUCKAROO ST.DERDENGELDEN weer geld van mijn rekening afgeschreven, € 149. Ik heb dit direct door de bank laten terugboeken.
En nu krijg ik een brief van Direct Incasso uit Arnhem of ik maar even € 204,28 wil gaan betalen. (www.directincasso.nl) Het is ongelooflijk dat zo'n incassobureau daar aan mee wil doen.
Maar goed, ik ben benieuwd hoe het verder gaat, want betalen ga ik niet doen.

groeten Philip
ik heb dus ook een rekening van het incasso direct,ik heb hun gebeld ben met ze aan het mailen,ik wil een adres van hotel gold card,krijg ik een e-mail adres wat niet klopt,heb al zeker 20 x gebeld naar gold card,nou dat nummer is dus niet in gebruik,ik ga morgen stappen onder nemen,wat direct wil toch dat ik ga betalen,kom op zeg,voor iets wat niet klopt ga ik niet betalen,met hun mooie verhaaaltjes,6 gratis overnachtingenwat niet waar is en een gratis vakantie,ja een voetreis naar rome,het is te gek,dat zowel stichting derden gelden en direct nog zaken met hun blijven doen,dat heb ik ze ook gemailt en zal hun morgen nog is bellen,ga aangifte doen bij de politie,ik laat me nit van me eigen geld af handig maken,voor dingen waarover word gelogen

ve
door verwijderd - Oct 29, 2010 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een klacht ingediend bij de Consuwijzer betreft Sell Itt Hotel Gold Card en Incasso Direct, hoe meer mensen hun klacht indienen hoe eerder er actie wordt ondernomen tegen dit soort bedrijven. Want Incasso Direct legt alle argumenten zoals de Wet oneerlijke handelspraktijken (sinds 15 oktober 2008 Burgelijk Wetboek artikel 193a en verder) gewoon naast zich neer.
Ik heb de voicelog (bandje) opgevraagd, dit is hun enige bewijs van Sell Itt Hotel Gold Card en hierop werd geen vermelding gedaan van algemene voorwaarden en er werd misleidende informatie gegeven (o.a. eenmalige afschrijving). De essentiële informatie die wel nodig was, werd achterwege gelaten. Als de algemene voorwaarden niet voor de koop of overeenkomst worden vermeld of dat ze bestaan. Dat zijn deze niet rechtsgeldig en is er ook geen overeenkomst. Hetzelfde betreft misleidende informatie, dat men anders niet tot koop was overgegaan als de goede informatie was doorgegeven, dit is ook strafbaar.
Het telefoonnummer van de Consuwijzer is: 088 0707070 tijdens kantooruren van 08.30 tot 17.30 uur.
Ik hoop dat heel veel mensen met deze klacht dit nummer bellen.

Groeten van Anja

ve
door verwijderd - Oct 29, 2010 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

arie1234 schreef op woensdag 13 okt 2010, 18:24: is er al iemand voor het gerecht gesleept en wat was de uitkomst? Ik ben nergens op het internet een rechtsgang tegen gekomen. Dus het lijkt erop dat het een loos dreigement is. Graag een reactie!

Ja, is in voorbereiding maar kost ook het nodige en wil wel zeker weten dat alles ingedekt is want het concern is gewend om alles wat krom is recht te praten.
Rechtsbijstandverzekering gaat pas vanaf 250 en alleen als ze kunnen winnen dus reken daar nog niet te hard op, wel dat er nog nooit iemand voor het gerecht is gedaagd,

ve
door verwijderd - Oct 29, 2010 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedoelde hierboven dat ik als consument een rechtszaak overweeg, niet dat er al iemand voor het gerecht is gesleept.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2010 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

MIjn rechtsbijstandverzekering help me dus wel...............en ze kennen Hotel Gold Card. Dus meldt je voodal WEL bij je rechtsbijstandsverzekering.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2010 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

coldcard schreef op vrijdag 29 okt 2010, 20:45: Bedoelde hierboven dat ik als consument een rechtszaak overweeg, niet dat er al iemand voor het gerecht is gesleept.

Golcard, ik vrees dat ik ook dat ik een een rechtszaak terecht kom, kunnen we misschien off-line ervaringen uitwisselen?

ve
door verwijderd - Nov 3, 2010 om 07:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

phpostema schreef op dinsdag 2 nov 2010, 22:56:
Golcard, ik vrees dat ik ook dat ik een een rechtszaak terecht kom, kunnen we misschien off-line ervaringen uitwisselen?

[edit redactie]

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zaak met Hotel Gold Card kreeg voormij vandaag een bijzondere wending.
Na de derde aanmaning van Direct Incasso, waarbij gedreigd werd met loonbeslag, heb ik hen een mail gestuurd, dat ik niet ban plan ben ook maar 1 cent te betalen. Daarna heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld ivm dreigende loonbeslag. Mijn rechtsbijstandsverzekering nam contact op met Direct Incasso, waar ze te horen kregen dan mijn dossiers gesloten is.
Blijkbaar zit HGC niet echt te wachten om voor de rechter te komen, wat ik wel graag gewild had.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Jaguar,

niet te hard reageren, je steunt immers een goed doel.
Hotelgoldcard staat als volgt ingeschreven bij de KvK.

14 14086045 Kindertehuis Afrika telnr: 06-13154086
Stationsplein 8 K 6221BT Maastricht

Bedrijfsomschrijving : De handel in kortingskaarten ter verwezenlijking van het doel om een opvang voor kinderen in Afrika te scheppen.

Hoop dat ze alleen niet zo dreigend overkomen bij de (wees)kindjes.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou zeggen neem die telefoon eens op of bel mij,
maar nee dan zouden jullie weer eens in gebreken komen

ach ik zou zeggen plat bellen dat nummer ens zal er opgenomen worden
ik ben er helemaal klaar mee en tom zou ik zeggen laat die incasso maar komen bijna 1100 mensen staan er klaar voor

of coldcard meneer ik zou zeggen geef je nummer bel ik je efe

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ow was vergeten te typen
je mist 1 ding ik steun niets jullie hebben mijn bank nr niet :p

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaguar schreef op zaterdag 4 dec 2010, 14:30: toch triest een nr opgeven van kinder thehuis afrika terwijl het een gewoon een burger is erg triest coldcard meneertje blijkt maar weer hoe triest jullie zijn

Hey Jaguar, even de nageltjes vijlen. Ik ben niet van de hotelgoldcard, ik ben gewoon iemand die ook last heeft van dezelfde incassobureau.
Wil je wel helpen maar dan op een vriendelijke toon.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

best vreemd jezelf dan coldcard te noemen

tevens plaats jij dat bericht over die afrikaanse weeskinderen en de dame achter dat 06 nummer word constant lastig gevallen

wil je direct mailen doe dat dan onder webmaster@landscape-interactive.com

misschien beter en kan er effe wat actie genomen worden

en aub niet naar dat 06 nummer bellen tis genoeg geweest voor die dame

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

en maureen als je dit leest de mail staat hier boven sorry kreeg een fout mail adres terug

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Ik ben degene van het hierboven genoemde nummer, sinds een half jaar heb ik een nieuwe telefoon en word constant lastig gevallen door mensen die dhr [edit -redactie] zoeken, ik weet hier dus niets van en ik vind het heel erg vervelend. Jaguar, bedankt voor je telefoontje en de link naar deze site. Ik ga direct aangifte doen en ik hoop dat deze zaak dan snel afgerond kan worden en vooral dat ik niet meer lastig gevallen wordt door allemaal boze mensen..

Mvg,

Maureen

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

maureenn schreef op zaterdag 4 dec 2010, 18:21: Hallo allemaal,

Ik ben degene van het hierboven genoemde nummer, sinds een half jaar heb ik een nieuwe telefoon en word constant lastig gevallen door mensen die dhr [edit -redactie] zoeken

Hoi Maureen,
sorry om te lezen dat je er zo'n overlast van hebt.
Meld je maandag ook even bij de KvK Limburg 088-9876428. Zij kunnen je nummer verwijderen uit het register.
Hoop dat je er snel van af bent. Ik zal de redactie van Kassa vragen het nummer van deze site te verwijderen.

groetjes

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil ze wel voor de rechter slepen!! Dat word gewoon een middagje lachen!!

ve
door verwijderd - Dec 6, 2010 om 08:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ben ik er vandaag ook ingetrapt.

Ik heb tijdens het telefoongesprek 3x nagevraagd of er geen geld van mijn rekening zonder toestemming word afgeschreven. Elke keer kreeg ik de melding dat ik dus 7 dagen bedenktijd heb & dat er helemaal niks wordt afgeschreven. Uiteindelijk dus toch mijn rekeningnummer doorgegeven.

Na het gesprek ben ik toch heel erg gaan twijfelen aan de betrouwbaarheid van dit telefoontje. Even googlen & ik zag de eerste hits alweer staan *Opgelicht*

Nou heb ik direct al het geld van de desbetreffende rekening afgehaald zodat er niks van afgeschreven kan worden. Ik verwacht aankomende donderdag het pakketje sowieso te ontvangen.

Nou wil ik uiteraard het pakketje diréct terug sturen. Maar ik lees hier zoal dat het pakketje dan volgens het bedrijf niet aangekomen is & daarmee ben ik dan dus mijn geld + het pakketje kwijt.

Graag wil ik van jullie het advies wat ik het beste kan doen.

- Naar de politie, aangifte doen?
- Naar mijn bank gaan om een bepaald rek. nummer te blokkeren?
- Vragen aan mijn provider of het mogelijk is om het gesprek terug te luisteren i.v.m bewijs?

Alvast ontzettend bedankt.

Byron.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder gal het pakketje AANGETEKEND verzenden MET BERICHT VAN ONTVANGST!
Ook als dat pakketje "vermist" wordt/zogenaamd "niet ontvangen" dan nog heeft die ontvanger geen poot om op te staan!
In dit geval zeker niet omdat dit "HotelGoldcard""al zo'n slechte naam heeft dat "niet ontvangen" door een rechter als ongeloofwaardig opzij zal worden geschoven.

Tenslotte; als u de vele berichten hebt doorgeploegd dan zult u hebben dat dit HotelGoldcard zich bedient van verschillende bank/gironummers.
Dus van belang is wel dat u op elk bank/gironummer een selektieve blokkade laat leggen door uw bank.

De Vrije ?vogel

ve
door verwijderd - Jan 26, 2011 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mensen!!

Haha directincasso is nu ook boos op mij! Maar deze jongen gaat lekker niets betalen!! Ik zie ze graag in de rechtbank. Nooit geen goldcard ontvangen.

Er is volgens mij ook nog nooit iemand voor de rechter verschenen. Ben graag de eerste!! :P

Groetjes

ve
door verwijderd - Feb 13, 2011 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe met je mee. Procederen kost ons niets namelijk. Wel afwachten wat de rechter bepaald, lijkt mij geen probleem met velen zullen we sterk zijn.

Griffierecht bij het Kantongerecht
Tarieven overzicht griffierecht bij de Kantonrechtbank (per 1 februari 2008.) Bij het kantongerecht betaalt alleen de eiser of de verzoeker (degene die het proces start) griffierecht. De verweerder betaalt niets. Geschillen met geldelijk belang:

•tot € 91,- € 61,-
•van € 91,- tot € 453,- € 90,-
•van € 453,- tot € 1.361,- € 153,-
•van € 1.361,- tot € 4.538,- € 201,-
Vorderingen boven de € 5.000,00 moeten aan de rechtbank worden voorgelegd. Hierbij is wel een procureurstelling verplicht.

http://www.leerwiki.nl/Hoe_verloopt_een_juridische_incasso_procedure

ve
door verwijderd - Feb 24, 2011 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kom er nu ook net achter dat dit een oplichting is. Heb de brief met de pas thuis ontvangen en wil hem graag terugsturen. In de algemene voorwaarden staat dat je dat aangetekend naar een postburnummer in Amerongen moet doen. Maar iets aangetekend versturen naar een postbus kan helemaal niet...
En als ik hun klantenservice bel en kies voor optie 2 om iemand te spreken, dan zeggen ze doodleuk dat het kantoor gesloten is.
Ik weet ff niet wat ik moet doen. Het geld zal binnenkort afgeschreven worden verwacht ik.
What to do?
Ik vind de afschrijving ongedaan laten maken door de bank en dan vervolgens allerlei problemen met een deurwaarder niet echt aanlokkelijk. Iemand nog goede ideeen?

ve
door verwijderd - Feb 24, 2011 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

mbatenburg: je kan wel een aangetekende zending naar een postbus sturen. De postbeambte legt dan een briefje in de postbus en als postbushouder moet ja dan naar het loket (of aanbellen) en dan reikt de postbeambte het pakket of brief uit. Gewoon met een leuke brief terug sturen, waar je je zelf mee ingraaft:

Geachte heer/mevrouw,

dag/maand jl. tijdstip uur ben ik door u organisatie telefonisch benarderd voor een Hotel Gold Card en Hotel Express International Card. Bij dezen retourneer ik beide kaarten.

Middels dit schrijven ontzeg ik u van van mijn machtiging die ik u op dag/maand/jaar telefonisch heb toegekend. Indien er toch geld
wordt geincasseerd van mijn bankrekening ben ik genoodzaakt om een aangifte van oplichting te doen.

Graag ontvang ik van u binnen 8 werkdagen na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging van al de diensten en
producten die u heeft aangeboden. Mocht ik binnen 8 werkdagen geen schriftelijke reactie van u ontvangen dan beschouw ik de
opzegging van al de diensten en producten die u heeft aangeboden als definitief.

Hoogachtend,

(Uw naam)

Groetjes,
Ivo

ve
door verwijderd - Feb 24, 2011 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten te zeggen als je het safe wilt spelen gewoon aangetekend opsturen (kost wel iets meer), met en track&trace kan je je poststuk volgen en zien dat het bij de geadresseerde is afgeleverd (maar nog niet ontvangst genomen).... het mooie hiervan is als de tegen partij te lui is om naar het postvakje te gaan is het hun probleem jij bent je plicht nagekomen want jij hebt het bewijs dat het is opgestuurd.

Met het ontvangst bewijs en bovenstaande brief sta je juridisch sterk in de schoenen, maar als ik de verhalen/ervaring lees van rechtszaken denk ik dat het gewoon lariekoek om mensen bang te maken…

Groetjes,
Ivo

PS. zie dat de brief een beetje vervormt is bij enkele zinnen paar backspaces doen, veel succes!!

ve
door verwijderd - Feb 24, 2011 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mensen,

Laat je niet gek maken door die oplichters! Ze doen helemaal NIETS!! Ze gaan paar x dreigen met een deurwaarder en daarna blijft het stil. Mochten ze bij mij nu nog 1x gaan dreigen dan ga ik ze direct laten dagvaarden! Kennis van me heeft namelijk zelf ook een incassobureau en die zegt dat het grote oplichters zijn! Ook directincasso zijn grote boeven!

Dus geld terug laten halen door de bank en daarna gewoon NERGENS op reageren! Niet op mail of telefoon of brief of wat dan ook!! Laat ze lekker verrekken!!

Succes met de boeven!!

Groeten

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo beste lezers,

Ik ben vorige jaar ook benaderd door dit bedrijf. Mij werd verteld dat ik aanspraak maakte voor een goldcard voucher,die de hele jaar geldig zou zijn. Dit allemaal voor een bedrag van 149,- euro per jaar. Zij vroegen om mijn gegevens etc. Het geld zou pas afgeschreven worden binnen zeven dagen,als je er mee akkoord zou gaan. Het gesprek werd op een bandje opgenomen. Hierbij werd er ook gemeld dat het vrijblijvend mogelijk was op mijn abonnement op te zeggen. Twee maanden terug hebben ze het bedrag weer automatisch afgeschreven wat niet de afspraak was. Nu na twee maanden later 10.03.2011 krijg ik een dreigmail van hun dat ik het bedrag binnen drie dagen moet betalen, anders komt de gerechtsdeurwaarder etc etc. Dit zijn mensen die echt hard aangepakt moet worden door politie en justitie. Wat zij doen is mensen regelrecht afpersen. Het mooiste was, dat zij ook een turkssprekende dame in dienst hadden denk ik. Dit om hiermee ook mensen van turkse komaf erin te luizen.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2011 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

giovenus

Advies: het bedrag storneren en een selectieve blokkade laten aanleggen door de bank. Daarnaas alle post linea recta ongeopend retour zenden met de tekst: geadresseerde overleden.

Pedro.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2011 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste mensen ,

ik denk dat ik hier ook maar wat op gaan zetten we hebben ook te maken met dit bedrijf mijn vrouw had via het bandje gevraagd of het vrijblijvend was en ja zodra je er geen gebruikt van maakt word er niks in rekening gebracht en ze heb 7 x gevraagd maar na direct incasso niet te hebben gereageerd krijgen wij nu de ruys collection met een aanmaning tenzij wij de vorige brieven enkeld open gemaakt te hebben en niet te hebben reageerd blijven ze nu toch weer komen weten jullie de volgende stap

groetjes Pablo

ve
door verwijderd - Sep 29, 2011 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook (vorig jaar)benaderd door die lui. zie ergens in deze klaagbank.
Ik ben er niet ingetrapt gelukkig

Maar waar het me nu hier even om gaat:
alstublieft mensen, gebruik leestekens in uw berichten!

groet

ve
door verwijderd - Oct 8, 2011 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yep hier ook erin getrapt vorig jaar kreeg in september opnieuw een kaart met 2 vouchers een week daarna een aanmaningsbrief en nu een brief met dreiging incasso. De hotel gold card zat in amerongen en nu krijg ik een brief uit zwolle.

Ik heb na de aanmaning alles teruggestuurd aangetekend en dat ik geen gebruik wens te maken van hun diensten.

Help wat moet ik met de volgende brief doen? Of moet ik niets doen wie heeft advies. Hoe kom ik van deze oplichters af?

Thanks alvast voor het advies.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2012 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook een aanmaning ontvangen ivm een hotel kaart, maar dan van Sell-it en de aanmaning komt van Ruys Collections......... maar nimmer de kaart ontvangen. Wel is er een bedrag afgeschreven, maar dat hebben we gelijk weer terug laten storten....
Dat dit toch allemaal gewoon mogelijk is!!!

ve
door verwijderd - Feb 16, 2012 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook al een tijdje last van Hotel Gold Card. Binnen 7 dagen heeft mijn zoon het aangetekend schriftelijk opgezegd. Toen is er 2 keer geprobeerd om geld af te schrijven van zijn rekening met 2 verschillende rekeningnummers. Terug laten storten en laten blokkeren. Toen een deurwaarder brief gehad, die bleek toevallig op hetzelfde adres te zitten... dus die was gedist! Toen een jaar niets gehoord, nu een brief van 'Ruys Collections'. Ga naar de site van Ruys en er staat bijna niets. Tik het kvk nummer in bij de bedrijvengids en... wat zie je...
Dit kvk nr. staat op naam van M. en M. holding bv, aantal medewerkers 1, adres in Dronten. Dus Ruys is een postbus in Zwolle.
M.a.w. je kunt de brieven van Ruys negeren, wel goed archiveren natuurlijk. Je weet nooit wanneer je mee kan werken deze club de stront in te helpen.
Succes en betaal vooral NIET!

ve
door verwijderd - Apr 10, 2012 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn een stel irritante gasten….

Na 24 maanden durven de gasten van GoldCard mij weer te bellen, ik heb zaterdag opgenomen maar gezegd “geen tijd”. Nu bellen ze mij 3 tot 5 per dag, mijn accu leid erdoor :P.

Een of ander debiteur bedrijf had mij ook nog gebeld dat ik een wanbetaler was (dat er een rekening na 2 jaar openstond). Heb gezegd ik heb netjes alles terug gestuurd en een bevestiging gekregen en alles mij niet met rust laten hun aanklaag voor fraude.

Gast aan de telefoon maar meneer hier staat echt dat u aan ons moet betalen, ik terug gedreigd als jullie mij nog een keer lastig vallen voor deze onzin stuur ik de fiscus naar jullie toe, stelletje oplichters (en reken maar dat telecom bedrijven meehelpen om jullie te traceren). Uitgepraat!!.

Maar waarom bestaan dit soort mensen nog in deze tijd?, op de vuurpeloton met ze.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben eind 2009 een keer door ze opgelicht (pagina 4 van de reacties volgens mij). Ik dacht er al een tijdje vanaf te zijn. Wat denk je? Wordt ik vandaag gebeld door hotel goldcard! Het moet toch niet gekker worden. Ik sta ingeschreven bij het bel-me-niet register (al sinds 2010 volgens mij). Hoe kan ik dan gebeld worden? Waar kan ik dit fraude bedrijf aangeven? Ik wil ze helemaal kapot maken omdat ze er nog steeds mee doorgaan. Blijkbaar gaan ze gewoon door ondanks de honderden klachten en 2(!!!) uitzendingen van Meldpunt (omroep max).

ve
door verwijderd - Apr 13, 2012 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook met deze persoon te maken gehad. Je hoeft niet bang te zijn. deze oplichter laat het niet zover komen voor de rechter te komen.
Ik heb zelf destijds mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Eén telefoontje van hen was genoeg om de boel te stoppen.
Wel voor alle zekerheid je correspondentie bewaren.

Succes

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik word er gek van al 3 jaar zitten ze me te stalken, nu hebben ze via een voicemail bericht een computer stemmetje laten inspreken dat het tot een dagvaarding is gekomen met vonnis met daarbij aanzienlijke verhoogde bedrag blablabla

HELP!

wat te doen??

ve
door verwijderd - Aug 17, 2013 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn vraagsteller en beantwoorder niet zelfde persoon zie nickname olijfje3