ixjeer1300
door ixjeer1300 Feb 24, 2013 om 09:33
Geldzaken & recht

ING slaat slaatje uit eigen probleem.

Onlangs heb ik contact gehad met de ING Bank aangaande de omzetting van mijn aflossingsvrije hypotheek naar eentje waarbij banksparen is opgenomen. Men heeft daarvoor nog tot 1 april de tijd. Een vriendelijke jongeman vertelde mij dat de bank daar geen tijd voor heeft omdat men zeer druk is met andere klanten. Beetje vreemd, maar dat kan voorkomen. Om de klanten tegemoet te komen, heeft de ING daarom een 'deal' gesloten met De Hypotheekshop zodat zij het advies kunnen uitbrengen en de eventuele omzetting alsnog op tijd regelen. Een redelijke, klantvriendelijke oplossing. Maar nu komt het! Kosten bij de ING bedragen 225 Euro, maar daar hebben ze dus geen tijd voor. Via De Hypotheekshop gaat dit 450 Euro kosten. 100% meer. En ja, dat moet de klant zelf betalen. Dit is echt te gek voor woorden. De onbeschoftheid druipt hier vanaf. De banken blijven zich verrijken ten koste van de consument/klant en de staat kijkt de andere kant op. Ik kan nu geen andere aanbieder kiezen vanwege de boete. Wat nu?

1194 29 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2013 om 09:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Wat nu?........

Lijkt me duidelijk: of aanvragen bij de Hypotheekshop of alles laten zoals het is. Je had natuurlijk al veel eerder stappen kunnen ondernemen, je wacht zelf tot het (bijna) te laat is.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Feb 24, 2013 om 09:48
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 24 feb 2013, 09:39].......Wat nu?........

Lijkt me duidelijk: of aanvragen bij de Hypotheekshop of alles laten zoals het is. Je had natuurlijk al veel eerder stappen kunnen ondernemen, je wacht zelf tot het (bijna) te laat is.

Dat is een onzinantwoord. Ik ben toch op tijd, of niet?
Het probleem zit bij de bank, niet bij mij.

Als je om vijf voor zes naar de bakker gaat voor brood, dan is de deur toch ook niet 'alvast gesloten' omdat er nog klanten in de winkel staan?
Het gaat mij om het principe, niet om die 225 euro.

Heb je niets anders te doen dan dit soort open deuren in te trappen?

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2013 om 09:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u eigenlijk uw hypotheek om willen zetten?

Toen u die hypotheek afsloot, hebt u dat toch met uw volle verstand gedaan?

De banken hebben het te druk door alle paniek verhalen over de hypotheken en ze kunnen u niet meer voor sluitingstijd helpen. Jammer dan.

Volgens velen is een aflossingsvrije hypotheek het summum, ben het daar niet mee eens, maar u had ook verleden jaar februari de hypotheek kunnen wijzigen. Had u en de bank alle tijd gehad.

En dat is geen open deur, maar eigen schuld.

_connie_
door _connie_ - Feb 24, 2013 om 10:06
168 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 09:48][quote=carola.83 schreef op zondag 24 feb 2013, 09:39].......Wat nu?........

Lijkt me duidelijk: of aanvragen bij de Hypotheekshop of alles laten zoals het is. Je had natuurlijk al veel eerder stappen kunnen ondernemen, je wacht zelf tot het (bijna) te laat is.

Dat is een onzinantwoord. Ik ben toch op tijd, of niet?
Het probleem zit bij de bank, niet bij mij.

Als je om vijf voor zes naar de bakker gaat voor brood, dan is de deur toch ook niet 'alvast gesloten' omdat er nog klanten in de winkel staan?
Het gaat mij om het principe, niet om die 225 euro.

De deur zal dan misschien niet op slot zijn maar het brood wel uitverkocht....en dat is een beetje waar het nu dus om gaat.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Feb 24, 2013 om 10:07
132 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1

U bent ook al zo'n gefrustreerde bankmedewerker. Service, wel eens van gehoord?
Jandoedel.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Feb 24, 2013 om 10:11
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=_connie_ schreef op zondag 24 feb 2013, 10:06][quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 09:48][quote=carola.83 schreef op zondag 24 feb 2013, 09:39].......Wat nu?........

Lijkt me duidelijk: of aanvragen bij de Hypotheekshop of alles laten zoals het is. Je had natuurlijk al veel eerder stappen kunnen ondernemen, je wacht zelf tot het (bijna) te laat is.

Dat is een onzinantwoord. Ik ben toch op tijd, of niet?
Het probleem zit bij de bank, niet bij mij.

Als je om vijf voor zes naar de bakker gaat voor brood, dan is de deur toch ook niet 'alvast gesloten' omdat er nog klanten in de winkel staan?
Het gaat mij om het principe, niet om die 225 euro.

De deur zal dan misschien niet op slot zijn maar het brood wel uitverkocht....en dat is een beetje waar het nu dus om gaat.

Heel leuk Connie, maar die beste bakker heeft nog wel brood, maar dat ligt bij de concurrent. Daarmee heeft hij een deal gesloten. Daar kun je namelijk om vijf voor zes wel naar binnen. Alleen kost zijn brood ineens het dubbele.
Jullie begrijpen het allemaal niet. of jullie zijn vermoedelijk bankmedewerkers die de boel trollen.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2013 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik werkte gisteren anders nog bij Lekturama, maar goed de ING doe ik er een beetje bij.

Weet nu nog steeds niet waarom u uw hypotheek wilt veranderen. Of is het omdat "iedereen" het doet?

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Feb 24, 2013 om 10:19
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 24 feb 2013, 10:12]Ik werkte gisteren anders nog bij Lekturama, maar goed de ING doe ik er een beetje bij.

Weet nu nog steeds niet waarom u uw hypotheek wilt veranderen. Of is het omdat "iedereen" het doet?

Als je dit nu als eerste had gevraagd ipv direct een mening te geven of ik iets wel of niet moet doen. Want dat bepaal ik namelijk zelf.
Maar goed.Ik wil je graag wat meer info geven.
Het gaat namelijk om een levensverzekeringswoekerpolis van de SNS-bank die zo slecht rendeert, dat ik ermee moet stoppen. Volgens mijn tussenpersoon was het nu gunstig om het vrijgekomen bedrag in een bankspaarconstructie onder te brengen. De hypotheek loopt dus bij de ING.
Daarom ben ik aan de late kant, maar nogmaals: IK BEN NIET TE LAAT.

_connie_
door _connie_ - Feb 24, 2013 om 10:20
168 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 10:11][quote=_connie_ schreef op zondag 24 feb 2013, 10:06][quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 09:48][quote=carola.83 schreef op zondag 24 feb 2013, 09:39].......Wat nu?........

Lijkt me duidelijk: of aanvragen bij de Hypotheekshop of alles laten zoals het is. Je had natuurlijk al veel eerder stappen kunnen ondernemen, je wacht zelf tot het (bijna) te laat is.

Dat is een onzinantwoord. Ik ben toch op tijd, of niet?
Het probleem zit bij de bank, niet bij mij.

Als je om vijf voor zes naar de bakker gaat voor brood, dan is de deur toch ook niet 'alvast gesloten' omdat er nog klanten in de winkel staan?
Het gaat mij om het principe, niet om die 225 euro.

De deur zal dan misschien niet op slot zijn maar het brood wel uitverkocht....en dat is een beetje waar het nu dus om gaat.

Heel leuk Connie, maar die beste bakker heeft nog wel brood, maar dat ligt bij de concurrent. Daarmee heeft hij een deal gesloten. Daar kun je namelijk om vijf voor zes wel naar binnen. Alleen kost zijn brood ineens het dubbele.
Jullie begrijpen het allemaal niet. of jullie zijn vermoedelijk bankmedewerkers die de boel trollen.

Wij begrijpen het wel,volgens mij begrijpt u het echter niet helemaal.
Wilt u uw hypotheek voor 1 april omgezet hebben dan zit u gewoon aan die kosten vast.
Dit hele probleem met niet op tijd om kunnen zetten door de banken is al maanden bekent.

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2013 om 10:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 09:48]

Dat is een onzinantwoord. Ik ben toch op tijd, of niet?
Het probleem zit bij de bank, niet bij mij.

Als je om vijf voor zes naar de bakker gaat voor brood, dan is de deur toch ook niet 'alvast gesloten' omdat er nog klanten in de winkel staan?
Het gaat mij om het principe, niet om die 225 euro.

Heb je niets anders te doen dan dit soort open deuren in te trappen?

Je komt zeker nooit vlak voor sluitingstijd in een winkel? Dan kun je nl. weten dat inderdaad vaak de deur al dicht is, terwijl er nog klanten in de winkel rond lopen.

En probeer nog maar eens het brood te kopen dat je wilt, vlak voor sluitingstijd! Lukt je ook niet.

Je denkt toch zeker niet dat je de enige bent die op het laatste moment tot omzetting hypotheek besluit? Voor klachten moet je trouwens bij Minister Blok zijn, die had dan moeten regelen dat alle aanvragen die voor 1/4 bij de bank binnen zijn, nog in behandeling moeten worden genomen.

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2013 om 10:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

...... maar nogmaals: IK BEN NIET TE LAAT........

Het dringt maar niet tot je door: je bent WEL te laat, want er is geen tijd meer je aanvraag op tijd af te ronden!

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Feb 24, 2013 om 10:27
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 24 feb 2013, 10:21][quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 09:48]

Dat is een onzinantwoord. Ik ben toch op tijd, of niet?
Het probleem zit bij de bank, niet bij mij.

Als je om vijf voor zes naar de bakker gaat voor brood, dan is de deur toch ook niet 'alvast gesloten' omdat er nog klanten in de winkel staan?
Het gaat mij om het principe, niet om die 225 euro.

Heb je niets anders te doen dan dit soort open deuren in te trappen?

Je komt zeker nooit vlak voor sluitingstijd in een winkel? Dan kun je nl. weten dat inderdaad vaak de deur al dicht is, terwijl er nog klanten in de winkel rond lopen.

En probeer nog maar eens het brood te kopen dat je wilt, vlak voor sluitingstijd! Lukt je ook niet.

Je denkt toch zeker niet dat je de enige bent die op het laatste moment tot omzetting hypotheek besluit? Voor klachten moet je trouwens bij Minister Blok zijn, die had dan moeten regelen dat alle aanvragen die voor 1/4 bij de bank binnen zijn, nog in behandeling moeten worden genomen.

Wat zijn jullie toch agressief. Ik ben op tijd punt uit. Niet te laat, maar OP TIJD. Of begrijp je deze twee woorden niet? Die deal met de Hypotheekshop vind ik op zich wel prima, maar als bank ga je de kosten van hun onderbezetting toch niet afwentelen op je vaste klanten?

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2013 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 10:19][quote=tijger1 schreef op zondag 24 feb 2013, 10:12]Ik werkte gisteren anders nog bij Lekturama, maar goed de ING doe ik er een beetje bij.

Weet nu nog steeds niet waarom u uw hypotheek wilt veranderen. Of is het omdat "iedereen" het doet?

Als je dit nu als eerste had gevraagd ipv direct een mening te geven of ik iets wel of niet moet doen. Want dat bepaal ik namelijk zelf.
Maar goed.Ik wil je graag wat meer info geven.
Het gaat namelijk om een levensverzekeringswoekerpolis van de SNS-bank die zo slecht rendeert, dat ik ermee moet stoppen. Volgens mijn tussenpersoon was het nu gunstig om het vrijgekomen bedrag in een bankspaarconstructie onder te brengen. De hypotheek loopt dus bij de ING.
Daarom ben ik aan de late kant, maar nogmaals: IK BEN NIET TE LAAT.

Dat was ook het eerste dat ik gevraagd heb.

Waarom zou u eigenlijk uw hypotheek om willen zetten?

Die woekerpolis van de SNS staat dus los van de hypotheek, en zal al jaren en jaren slecht renderen. Wel grappig dat uw tussenpersoon het nu "gunstig" vind om dat bedrag in een bankspaarproduct onder te brengen. Moet ook wel weer kassa zijn voor hem.

U kunt dat bedrag ook gewoon gebruiken om af te lossen op de hypotheek hoor. Maar uiteraard bepaalt u dat zelf.

Ik ga anders niet graag van pissebed naar kakkebed.

me
door mein33 - Feb 24, 2013 om 11:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

IXJEER 1300,

Uw eerste reactie op het antwoord van Carola.83 een maakt een agressieve indruk en uw volgende reacties doen daar zeker niet voor onder. De pot verwijt de ketel. Niet doen, het is nergens voor nodig.

Nu een reactie op uw vraag.
De ING geeft te kennen dat zij, net als andere banken, geen ruimte meer hebben om alle aanvragen voor 1 april te behandelen. Dit moet nl. van Dhr. Blok, namens de VVD in het kabinet.
De ING geeft u een alternatief om uw hypotheek zaken alsnog via derden te regelen. Dat de kosten hiervoor hoger uitvallen lijkt mij niet zo vreemd aangezien de bank en de hypotheekshop hiervoor kosten maken.
Het is uiteindelijk aan u om te bepalen of u met deze hype mee wil doen en/of de gemaakte kosten opwegen tegen de baten van de wijziging.
En nee, ik werk niet bij de bank o.i.d.

Vr.gr. Mein33

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Feb 24, 2013 om 11:10
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 24 feb 2013, 10:35][quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 10:19][quote=tijger1 schreef op zondag 24 feb 2013, 10:12]Ik werkte gisteren anders nog bij Lekturama, maar goed de ING doe ik er een beetje bij.

Weet nu nog steeds niet waarom u uw hypotheek wilt veranderen. Of is het omdat "iedereen" het doet?

Als je dit nu als eerste had gevraagd ipv direct een mening te geven of ik iets wel of niet moet doen. Want dat bepaal ik namelijk zelf.
Maar goed.Ik wil je graag wat meer info geven.
Het gaat namelijk om een levensverzekeringswoekerpolis van de SNS-bank die zo slecht rendeert, dat ik ermee moet stoppen. Volgens mijn tussenpersoon was het nu gunstig om het vrijgekomen bedrag in een bankspaarconstructie onder te brengen. De hypotheek loopt dus bij de ING.
Daarom ben ik aan de late kant, maar nogmaals: IK BEN NIET TE LAAT.

Dat was ook het eerste dat ik gevraagd heb.

Waarom zou u eigenlijk uw hypotheek om willen zetten?

Die woekerpolis van de SNS staat dus los van de hypotheek, en zal al jaren en jaren slecht renderen. Wel grappig dat uw tussenpersoon het nu "gunstig" vind om dat bedrag in een bankspaarproduct onder te brengen. Moet ook wel weer kassa zijn voor hem.

U kunt dat bedrag ook gewoon gebruiken om af te lossen op de hypotheek hoor. Maar uiteraard bepaalt u dat zelf.

Ik ga anders niet graag van pissebed naar kakkebed.

Kijk. Dat is een antwoord waar ik iets mee kan. Dank U.
Dat bedrag is ruim 18.000 euro. Aflossen is een optie. Welke opties zijn er nog meer?

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2013 om 11:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 10:07]@tijger1

U bent ook al zo'n gefrustreerde bankmedewerker. Service, wel eens van gehoord?
Jandoedel.

U zou eerst wel excuses kunnen maken voor deze en andere reacties.

jo
door jorisw - Feb 24, 2013 om 12:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het op zich netjes dat de ING in ieder geval voor een alternatief heeft gezorgd omdat hun eigen mensen volgeboekt zijn. En ik snap ook wel dat De Hypotheekshop hun eigen kosten willen doorbereken waardoor dat duurder is. Je hoeft immers helemaal de hypotheek niet te veranderen. Het is een eigen keuze dus waarom zou iemand anders daarvoor de kosten op zich moeten nemen.

Een alternatief zou natuurlijk kunnen zijn dat de ING hun medewerkers verplicht om 16 uur per dag te gaan werken om de hoeveelheid aanvragen af te handelen....

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2013 om 19:43
16847 Antwoorden / 108 Vragen

ixjeer1300 meneer, volgens mij heeft u leest u niet wat u wilt lezen en raakt gefrustreerd. Vervelend voor u dat de ING geen tijd had en het uit handen heeft gegeven. Soms gebeuren zulke dingen maar met uw instelling zult u wel tegen meer problemen aanlopen dan alleen een dichte ING deur.

_connie_
door _connie_ - Feb 25, 2013 om 14:39
168 Antwoorden / 5 Vragen

[off topic - redactie]

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Feb 25, 2013 om 14:43
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 24 feb 2013, 11:20][quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 10:07]@tijger1

U bent ook al zo'n gefrustreerde bankmedewerker. Service, wel eens van gehoord?
Jandoedel.

U zou eerst wel excuses kunnen maken voor deze en andere reacties.

[ongepast taalgebruik - redactie]

Cookies
door Cookies - Feb 25, 2013 om 14:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 11:24] [ongepast taalgebruik - redactie]

Toppunt van beschaving! En dan anderen van agressiviteit betichten?

De (niet hartelijke) groeten!

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2013 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[off topic - redactie]

me
door mein33 - Feb 25, 2013 om 14:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[off topic - redactie]

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Feb 25, 2013 om 14:50
132 Antwoorden / 1 Vragen

[off topic - redactie]

Waarom reageer je dan zelf?
Ik heb gevraagd om een oplossing en niet om opmerkingen zoals ' je bent toch lekker te laat', 'eigen schuld', enz.
Je mening ventileren doe je maar ergens anders.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2013 om 14:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[off topic - redactie]

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Feb 25, 2013 om 22:59
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ixjeer1300 schreef op zondag 24 feb 2013, 09:33]Onlangs heb ik contact gehad met de ING Bank aangaande de omzetting van mijn aflossingsvrije hypotheek naar eentje waarbij banksparen is opgenomen. Men heeft daarvoor nog tot 1 april de tijd. Een vriendelijke jongeman vertelde mij dat de bank daar geen tijd voor heeft omdat men zeer druk is met andere klanten. Beetje vreemd, maar dat kan voorkomen. Om de klanten tegemoet te komen, heeft de ING daarom een 'deal' gesloten met De Hypotheekshop zodat zij het advies kunnen uitbrengen en de eventuele omzetting alsnog op tijd regelen. Een redelijke, klantvriendelijke oplossing. Maar nu komt het! Kosten bij de ING bedragen 225 Euro, maar daar hebben ze dus geen tijd voor. Via De Hypotheekshop gaat dit 450 Euro kosten. 100% meer. En ja, dat moet de klant zelf betalen. Dit is echt te gek voor woorden. De onbeschoftheid druipt hier vanaf. De banken blijven zich verrijken ten koste van de consument/klant en de staat kijkt de andere kant op. Ik kan nu geen andere aanbieder kiezen vanwege de boete. Wat nu?

Vanmorgen werd ik - terwijl ik bij De Hypotheekshop zat- gebeld door de ING met de mededeling dat ze de 225,= euro voor hun rekening zouden nemen. Met de welgemeende excuses.
Voor alle reaguurders zoals tijgetje, carole, en meine met hun 'constructieve' antwoorden: service kun je wel degelijk afdwingen. Alleen moet je soms wat druk zetten. Zo is het leven nu eenmaal. Zouden jullie ook moeten doen.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 2, 2013 om 10:20
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op zondag 24 feb 2013, 12:40]Ik vind het op zich netjes dat de ING in ieder geval voor een alternatief heeft gezorgd omdat hun eigen mensen volgeboekt zijn. En ik snap ook wel dat De Hypotheekshop hun eigen kosten willen doorbereken waardoor dat duurder is. Je hoeft immers helemaal de hypotheek niet te veranderen. Het is een eigen keuze dus waarom zou iemand anders daarvoor de kosten op zich moeten nemen.

Een alternatief zou natuurlijk kunnen zijn dat de ING hun medewerkers verplicht om 16 uur per dag te gaan werken om de hoeveelheid aanvragen af te handelen....

Het ging erom dat ik op tijd was. Je ziet dat klagen wel helpt. Heeft mij 225,= euro opgeleverd.

eclipse
door eclipse - Mar 3, 2013 om 15:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[edit - redactie]

eclipse
door eclipse - Mar 3, 2013 om 15:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[edit - redactie]