waterjuffer
door waterjuffer Jan 24, 2014 om 10:29
Geldzaken & recht

Tegoed bon of geld terug

Ik kocht een heel leuk truitje met steentjes erop ,de eerste dag dat ik hem droeg viel er spontaan 10% van de steentjes af .Dus terug naar de winkel, er moest eerst overlegd worden maar meer dan een tegoed bon zou het niet worden.Ik zei dat ik recht op geld terug had want dat was mijn recht nu volgens hun niet.Ik kon ook en ander truitje uit zoeken maar zo een leuk truitje als ik gekocht had was er niet meer.De winkel is 30km van mijn woonplaats nu belde ze op ze waren eruit ik kon een tegoed bon ophalen daar heb ik weinig aan.Volgens hun heb ik het helemaal mis en geen recht op geld terug wat moet ik hier nu mee.Heb ik het toch mis?en wat te doen als ik het niet mis heb Gaarne reacties

1448 19 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 24, 2014 om 10:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je hebt het niet mis. Als een product niet goed is, heb je in de eerste plaats recht op herstel of vervanging, lukt dat niet, dan geld terug. Geen tegoedbon. Zoals ik je vraag lees, kunnen ze je datzelfde truitje niet leveren zonder steentjesuitval, dan moeten ze je het geld teruggeven, daar heb je recht op. Daar kun je ze allereerst nogmaals op wijzen per telefoon.

Blijven ze volhouden, dan een mail sturen waarbij je gebruik maakt van de volgende voorbeeldbrief

klik HIER

Als je dan nog niets voor elkaar krijgt, dan dreig je maar ze wat 'naamsbekendheid' te verschaffen op internet. Bijv. hier op de site. Dat is meestal bijzonder effectief.

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2014 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo waterjuffer,

Als ze niet meer zo'n zelfde truitje hebben heb je recht op geld terug.
Lees even hier.

zwemmer
door zwemmer - Jan 24, 2014 om 11:22
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Mensen op hun nummer zetten en bedreigen lijkt mij nu niet zo'n voorbeeldig advies. Dat is echt Hollands maar ik zou het toch beleefd houden. Natuurlijk moet het geld teruggegeven worden. Wellicht is de winkel hier niet van op de hoogte en doen ze het daarom fout. Leg dat dus netjes uit. Als ze het bewust fout doen is het beter om te doen alsof je neus bloedt. Kalm blijven hoor, niet opjutten of op laten jutten.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Jan 24, 2014 om 12:01
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Overigens, een tegoedbon is alleen een optie in geval je zelf zonder foutconstatering het artikel wilt teruggeven. Maar er is dus wel een fout gezien.

pi
door pieterwolters - Jan 24, 2014 om 14:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen asocialen gaan dreigen.

waterjuffer
door waterjuffer - Jan 29, 2014 om 14:30
28 Antwoorden / 19 Vragen

ik weet niet of ik dit op deze manier goed doe, maar ik wil even wat laten horen op mijn truitje omdat het 30 km van mijn woonadres is probeer ik telefonisch een oplossing te vinden Nu dat lukt niet aldoor iemand aan de lijn die het begrijpt maar niets te beslissen heeft ,er werd ook vriendelijk gezegd de bon (die ik nog moet ophalen )blijft geldig misschien zit er iets bij van de nieuwe zomercolectie ja misschien maar misschien ook niet ik heb een grote maat en daar hebben ze niet zo veel van Ik ga toch maar weer naar de winkel maar ik ben zo wel veel reisgeld kwijt zonder dat ik er iets aan heb.Als ik in de winkel ben geweest laat ik wel weten hoe dat ging maar ik denk jullie doen je best om mij te helpen dan laat ik vast wat horen
groetjes

zoekster
door zoekster - Jan 29, 2014 om 14:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=waterjuffer schreef op woensdag 29 jan 2014, 14:30]ik weet niet of ik dit op deze manier goed doe, maar ik wil even wat laten horen op mijn truitje omdat het 30 km van mijn woonadres is probeer ik telefonisch een oplossing te vinden Nu dat lukt niet aldoor iemand aan de lijn die het begrijpt maar niets te beslissen heeft ,er werd ook vriendelijk gezegd de bon (die ik nog moet ophalen )blijft geldig misschien zit er iets bij van de nieuwe zomercolectie ja misschien maar misschien ook niet ik heb een grote maat en daar hebben ze niet zo veel van Ik ga toch maar weer naar de winkel maar ik ben zo wel veel reisgeld kwijt zonder dat ik er iets aan heb.Als ik in de winkel ben geweest laat ik wel weten hoe dat ging maar ik denk jullie doen je best om mij te helpen dan laat ik vast wat horen
groetjes
Als ze niets voor je willen doen, behalve die tegoedbon, dan zet je de naam van de winkel hier maar op de site. Je hebt gewoon recht op geld terug en daarmee uit.

Je snapt natuurlijk wel dat ik met 'dreigen' bedoelde, aankondigen dat je de naam van de winkel publiekelijk bekend gaat maken als ze je je geld niet teruggeven.

(je hebt natuurlijk altijd dombo's zoals hierboven die dat niet begrijpen, maar jij weet vast wel beter)

hutch
door hutch - Jan 29, 2014 om 14:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals reeds gesteld is die winkel helemaal fout bezig.
U heeft gewoon recht (!!) op teruggave van het volledige aankoopbedrag.

Dat een winkel niet op de hoogte is van bepaalde wettelijke regels zegt meer over die winkel dan over een klant.

U kunt die winkel ook een verwijzing naar het Burgerlijk Wetboek (boek 7) geven.
Dan kunnen zij zelf de formele zijde nalezen.

Klik * *, * * en * * voor de juiste artikels (17, 21 en 22 BW7)

Mocht u niet tevreden zijn met de oplossing van die winkel, kunt u altijd nog de naam vrijgeven op deze website.
Ik wil best even een mailtje sturen met een duidelijke (vriendelijke) uitleg.

Succes, gr. Hutch

waterjuffer
door waterjuffer - Feb 10, 2014 om 13:08
28 Antwoorden / 19 Vragen

Ik kom hoe dan ook niet verder met deze zaak ze blijven bij tegoed ben, orders van het hoofdkantoor alleen kom ik er niet achter waar dat hoofdkantoor dan wel zit.
Maar ik woon in Haarlem en iedere keer naar Lisse om te kijken of ze al wat hebben wat ik leuk vind is toch belachelijk .Het is niet echt een zaak voor grote maten dus dat is er mondjes maat.Wel mocht ik de bon die ik nog steeds moet ophalen aan mijn dochter geven die er wat dichter bij woont (die ze ook konden) en er wat vaker kwam,Het personeel blijft vriendelijk en kennen ons omdat we er steeds terug komen mijn dochter vaker dan ik Dus afgelopen zaterdag was ze er ze zag een broek die ze wel wilde maar die was 15 euro goedkoper dan dat truitje dus dat werd voor de 15 die overbleef weer een tegoed bon, ze houden maar vol staat op de bon we geven geen geld terug.Maar zo een zelfde truitje waar die steentjes na een keer dragen, en wat ook als klacht erkend is (staat op mijn antwoord apparaat) want het moest eerst beoordeeld worden hebben ze ook niet.Mijn dochter is kwaad de winkel uitgelopen zonder broek en komt daar niet meer terug haar vriendin en mijn schoondochter ook niet Het is echt niet door mij verordeneerd mij zij zeggen als er iets niet goed is is dan zitten wij ook met dat probleem.Ik hou er op zich niet van maar ik ga nu da zaak noemen want misschien weet iemand waar het hoofdkantoor zit van Fréres mode Berkhoutlaan 3 in Lisse ze hebben ook winkels in Castricum en Alphen aan de rijn tot nu toe hebben ze bereikt dat ze 4 klanten kwijt zijn want als ik toch die tegoedbon moet nemen kom ik daarna er ook nooit meer terug.

hutch
door hutch - Feb 10, 2014 om 16:33
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zojuist heb ik Fréres mode aangeschreven met een verzoek te reageren.

En zo te lezen zijn zij wel daartoe bereid:
"Dank u voor uw reactie. Uw gegevens zijn verzonden.
Wij nemen z.s.m. contact met u op
."

Dus nu even wachten op een reactie van Fréres mode.

zinook
door zinook - Feb 10, 2014 om 17:47
261 Antwoorden / 7 Vragen

Even los van het feit dat u inderdaad geld moet terugkrijgen of niet, ik zie dat u telkens schrijft dat u te ver van de winkel woont of teveel reistijd kwijt bent om even te komen ruilen of wat u ook maar wilt.Daar heeft de winkel geen boodschap aan. Het is zeer vervelend dat u zo ver moet rijden, maar dat betekent niet dat de winkel dan maar extra coulance moet geven of dat u zo verbouwereerd moet reageren over dat feit. U heeft toentertijd besloten daar het kledingstuk te kopen met het risico dat u deze misschien zou moeten ruilen, terugbrengen.

Uitleg over ruilen, vergoeden enz. hebben de andere forummers al antwoord op gegeven. De reisduur staat helemaal los van dit verhaal.

waterjuffer
door waterjuffer - Feb 11, 2014 om 13:01
28 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=hutch schreef op maandag 10 feb 2014, 16:33]Zojuist heb ik Fréres mode aangeschreven met een verzoek te reageren.

En zo te lezen zijn zij wel daartoe bereid:
"Dank u voor uw reactie. Uw gegevens zijn verzonden.
Wij nemen z.s.m. contact met u op
."

Dus nu even wachten op een reactie van Fréres mode.

waterjuffer
door waterjuffer - Feb 11, 2014 om 13:13
28 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=hutch schreef op maandag 10 feb 2014, 16:33]Zojuist heb ik Fréres mode aangeschreven met een verzoek te reageren.

En zo te lezen zijn zij wel daartoe bereid:
"Dank u voor uw reactie. Uw gegevens zijn verzonden.
Wij nemen z.s.m. contact met u op
."

Dus nu even wachten op een reactie van Fréres mode.

Hallo Hutch
Hartelijk bedankt voor de moeite die u voor mij heeft genomen.
Ik werd vanochtend gebeld door Freres mode.Het was allemaal een misverstand hoe had het allemaal zo ver kunnen komen .Natuurlijk had ik recht op geld terug. Het zou onmiddellijk op mijn bankrekening gestort worden. Niet omdat Vara Kassa contact met ze had opgenomen maar om dat ik volkomen gelijk had. Er ligt zelfs een kadobon van 25 euro voor mij klaar die ik in de winkel op kan halen .Dus het is dankzij Vara Kassa opgelost Want zelf lukte mij het echt niet.
groetjes waterjuffer

mahadma
door mahadma - Feb 11, 2014 om 13:14
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Vakwerk Hutch!, en vraagsteller, dank voor het melden!.

zoekster
door zoekster - Feb 11, 2014 om 13:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hartstikke mooi dat je je geld hebt teruggekregen! Gefeliciteerd!

Wel jammer dat het weer eens niet zonder het Kassaforum kan, maar je hebt tenminste je geld terug.

Prima gedaan, Hutch!

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2014 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou moet u er toch nog naar toe, voor die cadeaubon.;-)

Niks misverstand, pas na dat mailtje van Hutch, doen ze wat ze moeten doen.treurig zo'n zaak. Besteed meteen die cadeaubon en zet er nadien geen stap meer over de drempel.

hutch
door hutch - Feb 11, 2014 om 14:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoe dan ook...... het is netjes opgelost door Fréres mode, en dat mag ook best 'gezegd' worden.

Waterjuffer, graag gedaan en Fréres mode, dank voor uw reactie (gisteren per email).

Gr. Hutch

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2014 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=hutch schreef op dinsdag 11 feb 2014, 14:03]Hoe dan ook...... het is netjes opgelost door Fréres mode, en dat mag ook best 'gezegd' worden.

Waterjuffer, graag gedaan en Fréres mode, dank voor uw reactie (gisteren per email).

Gr. Hutch

Nou, netjes? Het is toch eigenlijk te gek, dat iemand van hier moet gaan mailen naar die shop, om te zorgen dat iemand anders zijn recht krijgt.

Dat een medewerker in de winkel niet weet hoe het zit, alla, maar de winkel heeft zelf contact gehad met het hoofdkantoor.

zoekster
door zoekster - Feb 11, 2014 om 15:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vind ik ook . Niet zo bijzonder van een winkel om vlug toe te geven als kassa erbij wordt gehaald. Dat is als klant je laatste optie. Een flutwinkel die ts tot het uiterste liet gaan om haar recht te behalen..