frannie
door frannie Aug 25, 2006 om 03:11
Geldzaken & recht

Verkeerd betaald,terugstorten?

Hallo beste mensen.

Ik zit met een groot probleem,wat is het geval?
Met het betalen via internet bankieren wilde ik 156 euro overmaken
Naar Essent,maar wat doet nu het geval ik vinkte p/o Casema aan,die 2 staan pal onder elkaar dus een foutje van mij
kan gebeuren toch,ben ook maar een mens.
Na bijna 3 weken kom ik erachter dat ik die 156 aan Casema gestuurd heb met onderschrift ,Betaling Gas/Licht mijn nam en adres,nou zien ze toch zeker wel wat er staat?en na mijn weten levert casema geen gas/licht maar hebben het ook niet terug overgemaakt,waaronder ik hun via de casema website een dringende oproep stuurde vanwegen ik essent moest betalen en met de vraag+bewijzen of ze het AUB (smeekte ik) terug wilde storten,en kreeg toen bericht van dat van die 156 euro achterstallige rek zijn betaald?? die had ik niet eens.
Wat moet ik nu?? H E L P..

Liefs frannie

1470 75 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 07:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Frannie,

Ik zou met spoed eisen dat Casema je duidelijk gespecificeerd overlegd wat er dan achterstallig zou zijn. Kunnen ze dat niet, binnen 5 werkdagen, dan moet je eisen dat het geld per direkt wordt teruggeboekt.

Mocht je door hun onterechte vasthouden van je geld kosten moeten maken (bijvoorbeeld kosten voor essent omdat je daar te laat betaalt) mag je die bij hen in rekening brengen (of in ieder geval verzoeken dit aan u te vergoeden).

Casema mag geen kosten in rekening brengen voor het terugstorten van het geld.

Linda

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Frannie,

In aanvulling op het bovenstaande: doe dit per (aangetekende) post. De ervaring leert dat correspondentie per e-mail or telefoon erg traag is en je soms vaak van verschillende medewerkers een tegenstrijdig antwoord krijgt.

Kun je aantonen dat alle oude rekeningen tijdig zijn betaald? Doe daar dan kopieen bij als bewijs.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Frannie,Op grond van het Burgerlijk Wetboek, boek 6 art 203 (zoek de artikelen na bij www.wetboek-online.nl bent u gerechtigd het genoemde bedrag als onverschuldigd betaald terug te vorderen U heeft de betaling zonder enige rechtsgrond gedaan.

Sterker nog, al zou u een betalingsachterstand hebben bij Casema, dan nog mag men het niet verrekeken.

Dus: snel een aangetrekende brief met ontvangstbevestiging naar Casema waarbij u verwijzend naar art 6:203 het bedrag terugvordert.

Indien Casema onverhoopt een beroep doet op art 204 zal dat falen, men wist op basis van de beschrijving dat het niet voor hen bestemd was. Casema kan zich evenmin beroepen op art 208 (m.i)

Maar als al gezegd, u heeft geen betalingsachterstand dus het terugontvangen zal gewoon moeten.

Via e-mail de vragen stellen heeft absoluut geen zin.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank lieve mensen voor jullei antwoorden

Ja ze hebben de bewijzen (copies) v mijn bank EN van hun website.
Daarbij stuur ik geen email maar reageer via hun website en hun zien dan meteen dat er een aanvraag in gediend is,alleen hebben ze daar het lak aan,per post stuur ik het liever niet omdat ze (ook al is het aangetekend) altyd kunnen zeggen,sorry mevr of mhr maar we zijn uw brief kwijt OF er zat geen bewijs in!! snappie en nu heb ik bewijs EN dat ik geschreven heb EN dat er bewijs bij gevoegd is.
Daarbij heb ik casema al in het laatste berichtje gedreigd dat ze..OF mijn geld + een overzicht van al mijn betalingen binnen 1 week sturen OF ik schakel een advocaat in en maak er een rechtzaak van,zijn ze helemaal gek geworden,ik zal na dit bericht wet wel even posten hier,er komen dan 5 berichten te staan,3 van mij en 2 van casema.:-) ben blij dat ik in mijn recht sta.thanks ;-=)

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

1  Geachte Casema.
Op 14-JUL-2006 hebben jullie van mij een betaling ontvangen van 156,- maar dat was niet voor jullie bestemd,maar zoals U kunt lezen bij de omschrijving/mededeling maar voor mijn gas/licht ESSENT dus.Dus nu is mijn vraag,kunnen jullie dat AUB zo spoedig mogenlijk terug op mijn rekening(Giro 9059210 tnv F.M Ras)terug kunnen storten please,het is echt p/o gebeurd,ik zag het net pas.'
Mijn Dank Is Groot.
Zie onderin de rekening gegevens die van jullie site komt.Nogmaals mijn exuses hiervoor.
Met Vriendelijke Groet
-------------------------------------------------------------------------
2     Geachte heer/mevrouw
In uw Serviceaanvraag geeft u aan dat u een onjuiste betaling aan ons heeft voldaan hierover informeren wij u graag als volgt.
Uit onze administratie blijkt niet dat wij dit bedrag hebben ontvangen. Wij verzoeken u daarom vriendelijk ons kopieën van uw betalingsafschriften te sturen. U kunt uw kopieën sturen naar N.V. Casema, t.a.v. Afdeling Billing, Antwoordnummer 10912, 2501 WB  Den Haag. Een postzegel is niet nodig.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Heeft u nog vragen, maakt u dan een nieuwe serviceaanvraag aan of neem contact op met de Klantenservice op 0900-8896 (€ 0,10 p/min). De Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 18.00 uur. Met vriendelijke groet,
N.V. Casema
Afdeling Klantenservice

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

3    Geachte Casema.
Hierbij een kopie van een reactie van een van uw medewerkers......
,Geachte heer/mevrouw Ras,
In uw Serviceaanvraag geeft u aan dat u een onjuiste betaling aan ons heeft voldaan hierover informeren wij u graag als volgt.
Uit onze administratie blijkt niet dat wij dit bedrag hebben ontvangen...))))
Maar Bij deze kunt u naar mijn mening WEL IN de administratie mijn betaling terugzien en wel onder het volgende betalingsnummer
         <zie hier onder>
Betalingsdetails voor betalingsnummer A06071400008
Mijn bankafschrift v/d betaling van 156,-euro heb ik hier als bijlage toegevoegd,dus graag spoedig een terugboeking.
Met spoed wacht ik op uw reactie,
MvG F.M Ras
-------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw ,
In uw Serviceaanvraag geeft u aan dat een bedrag van € 156,- per abuis aan ons te hebben overgemaakt in plaats van aan de Essent.
Wij delen u het volgende mee. Het bedrag wat u heeft overgemaakt is al verrekend met de openstaande rekeningen, waardoor u momenteel een tegoed heeft van € 10,13. Dit bedrag zal teruggestort worden op uw rekening.
U had hier openstaande rekeningen staan, die ook op korte termijn betaald moesten worden. Door het bedrag te retourneren aan u, zal dan alsnog een openstaand saldo ontstaan, wat kan leiden tot afsluiten. Helaas kunnen wij op grond van eerder genoemde redenen niet aan uw verzoek voldoen.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Heeft u nog vragen, maakt u dan een nieuwe serviceaanvraag aan of neem contact op met de Klantenservice op 0900-8896 (€ 0,10 p/min). De Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 18.00 uur.
Met vriendelijke groet,
N.V. Casema
Afdeling Klantenservice
-------------------------------------------------------------

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

5   24-AUG-2006  13:23:10 Bijgewerkt door F Ras Soort Opmerkingen
Ten eerste had ik helemaal geen rekening openstaan en ten 2e zal dat nooit 146 euro zijn geweest,ik eis dat jullie EN de 156,- TERUG storten en een rekening dat ik nog een betalingachterstand zou hebben bij jullie.
Storten jullie DEZE WEEK NIET de 156,euro terug Ga ik naar de consumenten bond en neem ik een advocaat in handen,zijn jullie nou helemaal gek geworden,dat is mijn geld en
dan nog leugens vertellen over dat er nog een rekening betaald moest worden bla bla,die 156 euro wordt tot door jullie terug gestord.
Vertel mij maar eens van wanneer ik een rekening moest betalen?en van hoeveel want ook dat wordt niet vemeld.
Zie hieronder het antwoord

Dit was het pfff en zit nu te wachten op een reactie van casema.

liefs frannie

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

de Geschillencommissie Telecommunicatie ??? heb hier niet echt veel aan ,het gaat nml niet over een Telecommunicatie of dergelijke??
Toch Bedankt voor het meedenken en het reageren

Liefs frannie

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja had ik uit kwaadheis dus ook al meteen gedaan (zie onderin),ze durven wel zeg,Bedankt voor uw Tip en reactie.

Liefs frannie

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in,maar dan alsnog zeggen ze dat ze mijn brief kwijt zijn,niet de post maar het bedrijf en klaar is casema,weer 156 euro rijker,en ik weet ongeveer wat ik doen moet en moet reageren maar zo zijn er zoooo vele Met name de ouderen die dat niet weten of durven,zielig hoor....

Liefs frannie

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat begrijp ik, Frannie, maar je hebt wel een klacht over/een probleem met een bedrijf dat is aangesloten bij die geschillencommissie...... het is dan ook niet belangrijk of het over telecommunicatie gaat of niet.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herhaal: reageer met dezelfde tekst middels een aangetekende brief!! U staat dan veel sterker dan middels i-net correspondentie.

Of anders gedaan misschien: bevestig uw i-net correspondentie oper aangetekend schrijven. U staat dan veel sterker.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK dan ga ik die brief maar eens even in orde maken.

Dank je wel voor de tip
Liefs frannie.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Frannie,

Casema is aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie (klik op deze link).

Indien de klacht over Casema niet naar uw zin verholpen wordt, kunt u een klacht indienen bij deze Geschillencommissie Telecommunicatie.

Dit kost u €25,-- , maar indien u in het gelijk wordt gesteld, krijgt u dat geld weer terug.

Lees eerst eens rustig de site van de SGC.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok hutch maar ze vragen wat het probleem is qua telfoon en welke ik heb + de klachten ed,wat moet ik invullen dan?? ik snap het even niet..
Ik zal eerst de aangetekende brief gaan versturen en als dat niet helpt kan ik alsnog naar de site die jij me gaf maar wil je me dat als het de tyd ervoor is wel helpen?want ik weet niet wat ik daar moet doen en invullen.....

lifs frannie.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hutch,

Ik moet je helaas even corrigeren, ondanks je doorgaans goede antwoorden.

De Geschillencommissie Telecommunicatie behandelt alleen klachten die betrekking hebben op telefoon- en telegraafdiensten. Casema is tegenwoordig wel een telefoondienst-aanbieder (via de kabel) en derhalve aangesloten bij deze commissie, maar voor geschillen die betrekking hebben op televisie of internet kun je helaas niet bij deze geschillencommissie terecht. Dit geintje kost je dus gewoon alleen maar Eur 25.00, waarna je klacht in de prullenbak verdwijnt.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

.... en bewaar overal kopieen van (maar dat doet u volgens mij al).
Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee heb geen telefoon aansluiting v casema maar KabelInternet VIA casema naar Orange voorheen Wanadoo en ja natuurlijk de televisie aansluiting.

Liefs frannie

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

HIHI valt het op Mvgr - B,
Ja dat is iets wat ik de afgelopen jaren wel geleerd heb,alles bewaren wat je later nog nodig zou kunnen hebben en dankzij de goede tips en informatie van mijn moeder (heeft me moeder vele ervaringen mee)
Maar toch bedankt voor de hele goede tip.

liefs frannie

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Betaal u de rekeningen na het ontvangen  met acceptgir0 of heeft u een machteging afgegeven. Ik neem aan dat u o.a.breedband heeft van Casema. Dan kunt u u rekening bekijken via internet, dan kuntu zien wat er open stond.

Als u een machteging afgeven heeft dan is Casema dus vergeten om de verschuldigde gelden automatisch af te schrijven maar dan weet u toch dat u moet betalen zodat u dit bedrag gereseveerd heeft.

Bij mijn is het n.l al de 5e maand dat ze geen geld hebben afgeschreven reeds verschillend malen hier over contact gezocht maar weten niet wanneer het gaat gebeuren. Maar het is dus wel door mij gereseveerd.

Alleen toen informeerde of ze dus een paar dagen van te voren de rekening wilde sturen verteld ze dat dit niet mogelijk was, ik vroeg dit n.l. zodat ik niet in de min kwam testaan, daar werd op geantwoord dan u storneren en een regeling treffen maar daar had ik geen oren naar dus zorg dat het tegoed op mijn girorekening voldoende blijft, anders had ik het op mijn spaar rekening gezet maar ik heb geen zin om in de min te komen staan.

Vr. groet valerius.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Internet gaat automatisch en TVcasema betaal ik iedere 3e maand via Internetbankieren,en ja weet ik dat je op de casema site een overzicht kunt zien en tjekken en JUIST daar is Internet deze maand er gewoon afgehouden,dat is 19,95 en dus geen 140 euro?verder is en WAS alles al bij gewerkt EN ook mijn betaling van 156 euro zie ik daar staan,dus ze kuynnen het gewoon terug storten dat is mijn eis want het was niet voor hun bedoeld en dat staat ook op de rek ,GAS/LICHT essent,en dus niet Casema.stelletje tuig ;-)

liefs frannie

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ooh heb jullie antwoord een eerder hierboven gezet,sorry foutje.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 04:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn adviezen voor Frannie:

De gepubliceerde mailwisseling doet toch wel vermoeden dat er een rekening openstond bij Casema. De reacties van Casema zijn iets overtuigender dan de mails van uw hand. Mogelijk is deze rekening van zeer recente datum waardoor u er nog niet van op de hoogte was. Voordeel is nu wel dat u deze rekening niet meer hoeft te betalen.

Advies1: Maak je niet druk.

Advies2. Vergeet vooral niet Essent alsnog op tijd te betalen. Niet betalen kan ook daar tot afsluiting leiden.

Advies3: Communiceer op correcte wijze (kijk 'ns naar de wijze waarop Casema dat doet): het gebruiken van termen als 'zijn jullie gek geworden', 'leugens' en ‘stelletje tuig’ verkleint dat kans dat u uw zin krijgt. Ook op dit forum wordt u er door gebruik van deze termen niet geloofwaardiger op.

Advies4: Verspil geen geld aan aangetekende brieven. Dat scheelt zo’n 7 euro per brief. Casema is een fatsoenlijk bedrijf. Mocht u onverhoopt gelijk hebben dan krijgt u dat echt wel zonder aangetekende brief. Een gewone brief of telefoontje is goed genoeg (let wel op advies3!).

Advies5: Laat u niet op het verkeerde been zetten door pseudo-juristen die artikelen uit het Burgerlijk Wetboek aanhalen, maar klaarblijkelijk moeite hebben met de juiste interpretatie ervan. Verwijzen naar deze artikelen in uw correspondentie met Casema heeft dan ook geen zin. In concreto: in geval betalingsachterstand bij Casema is er geen sprake van ‘onverschuldigd betaald’ hebben (wel van ‘per ongeluk’  betaald hebben, maar dat is iets heel anders).

Terzijde: in het (waarschijnlijk hypothetische) geval van wel ‘onverschuldigd betaald’ hebben zal Casema zich overigens niet  beroepen op de artikelen 204 en 208. Zij beschikken immers wel over geschoolde juristen. Artikel 204-1 is namelijk alleen van toepassing als men niet als ‘een zorgvuldig schuldenaar voor het goed zorgdraagt’. Daarvan is hier geen sprake (het geld is niet zoekgeraakt of kapot gegaan o.i.d.). Zich, Casema zijnde, beroepen op artikel 208 slaat helemaal als een tang op een varken.

Hopelijk kunt u uw voordeel doen met de adviezen. Succes!

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Brynnar,

als er sprake is van een mogelijke achterstallige rekening: ".... en kreeg toen bericht van dat van die 156 euro achterstallige rek zijn betaald??", dan zou ik wel een klacht indienen via genoemde geschillencommissie, indien ik niet naar behoren geholpen zou worden, lijkt mij zo...... vandaar dat ik deze reactie hier neer zette.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerland???!!!! Mag ik vragen wat bedoeld wordt met pseudo juristen, ik mag hopen dat een aantal van ons en ikzelf mij niet aangesproken behoeven te voelen. Behoed u zelf voor laster.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gerritaltena,

Wat bedoeld wordt met 'pseudo-juristen' blijkt overduidelijk uit mijn vijfde advies hierboven: degenen die, ongetwijfeld met de beste bedoelingen, maar niet gehinderd door enige kennis van zaken op dit forum schermen met juridisch jargon en verwijzingen naar wetsartikelen, zonder duidelijk te maken wat ze nu precies bedoelen, en zonder toe te lichten hoe de vragensteller daarmee geholpen is.

De nadelige gevolgen hiervan zijn evident: - vragenstellers worden op het verkeerde been gezet, - er wordt valse hoop gewekt, - het risico bestaat dat de (onjuiste) adviezen worden opgevolgd, - het risico bestaat dat vragenstellers hierdoor (verdere) schade leiden (men komt zogezegd van de regen in de drup)

Niemand hoeft zich aangesproken te voelen. Wie de schoen past, trekke hem aan.

Voelt u zich aangesproken?

U gaat me toch niet vertellen dat u jurist bent, hè?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hutch,

De dienst die door Casema hier geleverd wordt is kabelinternet. Dit
valt niet onder de bevoegdheden van genoemde geschillencommissie. Je
kunt dus wel een klacht indienen, maar dat kost je dus alleen die 25
euro. Die kun je net zo goed aan het WNF geven, dan maak je tenminste
een goede doel nog blij hiermee.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Kunt u niet met u internetbankieren de betaling nog intrekken?Bij sommige interbankieren kan dat.

groetjes Pascal

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een betaling die u zelf heeft uitgevoerd (acceptgiro, telebankieren etc.) kan nooit zomaar ingetrokken worden. In geval van onverschuldigde betaling kan de ontvangen alleen verzocht worden om het bedrag terug te storten. U bent waarschijnlijk in de war met een automatische incasso, die kan wel gestorneerd worden door de bank.

Vraagsteller heeft een bedrag overgemaakt aan Casema zonder vermelding van het Casema klantnr. (de betaling was bestemd voor Essent.) Ik weet niet precies hoe Casema inkomende betalingen verwerkt waarbij geen klantnr. vermeld is, kijken ze alleen naar de naam of checken ze ook het bankrekeningnr.? Als er meerdere mensen met dezelfde naam lid zijn van Casema kan ik me voorstellen dat er iets mis kan gaan. Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:

1: Casema heeft aan de hand van de naam van de betaler de betaling op de juiste klant geboekt. Omdat er nog oude facturen open stonden zijn deze afgeboekt met de betaling. Mocht dat zo zijn dan kunt u Casema vragen om een specificatie van de afgboekte facturen zodat u kunt beoordelen of het terecht is dat deze nog open stonden. Als u de facturen al had betaald dan kunt u dat aantonen d.m.v. het overleggen van betalingsbewijzen.

2: Casema heeft de betaling op de verkeerde klant geboekt, deze klant had nog facturen open staan en die zijn met de betaling afgeboekt. U kunt het betalingsbewijs van de 156 euro naar Casema sturen onder vermelding van het klantnummer waarvoor de betaling bestemd is. Casema kan dan nagaan of de betaling op het juiste klantnr. geboekt is. Mocht dat niet zo zijn en u heeft geen facuten meer open staan dan is Casema verplicht de betaling terug te storten omdat er sprake is van onverschuldigde betaling.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

O dan heb ik het helemaal verkeerd.Mijn excuses.

groeten Pascal

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 01:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo gerland

Hier heb ik maar een antwoord op,hou je goedbedoelde adviezen aub maar bij want als je goed gelezen had ,had je kunnen lezen dat ALLE rekeningen betaald IEDERE MAAND meneer op tyd betaler.
En als je het dan nog zo goed weet,weet je ook dat je op de site v casema je rekeningen online kan bekijken,en dat is iets waar ik altyd gebruik van maak en alles was/is betaald.
En denk maar niet dat dit het eerste probleem is wat ik met hun heb,ok en dat gaat niet eens over rekeningen of betalingen.

Daarbij mocht het wel zo zijn dat er een rekening betaald moest worden denk jij dan echt dat ze wachten tot ik PO een rek betaal van 156 euro? en dan geeft het hun nog geen recht om het te houden.
Het geld was niet VOOr casema,er stond ook GEEN klantenummer of betalingsnummer op alleen GAS/LICHT datum,naam + adres

Dus eerst goed je eigen laten informeren (beter lezen) dan reageren
of ben je misschien een werknemer van casema omdat je ze zo enorm goed verdedigd?

frannie

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 02:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

36857177 19-AUG-2006 Factuur Artikelen    €16,76
Verzending    €0,00
BTW    €3,19
-----------------------------------------------------
Totaal    €19,95
 €19,95 €0,00 26-AUG-2006
35699042 19-JUL-2006 Factuur Artikelen    €16,76
Verzending    €0,00
BTW    €3,19
-----------------------------------------------------
Totaal    €19,95
 €19,95 €0,00 26-JUL-2006
34446530 20-JUN-2006 Factuur Artikelen    €16,76
Verzending    €0,00
BTW    €3,19
-----------------------------------------------------
Totaal    €19,95
 €19,95 €0,00 27-JUN-2006
34450447 20-JUN-2006 Factuur Artikelen    €38,74
Verzending    €0,00
BTW    €7,36
------------------------------------------------------
Totaal    €46,10
 €46,10 €0,00 04-JUL-2006
32919069 19-MEI-2006 Factuur Artikelen    €16,76
Verzending    €0,00
BTW    €3,19
---------------------------------------------------
Totaal    €19,95
 €19,95 €0,00 26-MEI-2006
31770797 19-APR-2006 Factuur Artikelen    €16,76
Verzending    €0,00
BTW    €3,19
---------------------------------------------------
Totaal    €19,95
 €19,95 €0,00 26-APR-2006
30360612 21-MRT-2006 Factuur Artikelen    €16,76
Verzending    €0,00
BTW    €3,19
----------------------------------------------------
Totaal    €19,95
 €19,95 €0,00 28-MRT-2006
30396891 21-MRT-2006 Factuur Artikelen    €38,74
Verzending    €0,00
BTW    €7,36
-----------------------------------------------------
Totaal    €46,10
 €46,10 €0,00 04-APR-2006
29369210 24-FEB-2006 Factuur Artikelen    €16,76
Verzending    €0,00
BTW    €3,19
----------------------------------------------------
Totaal    €19,95
 €19,95 €0,00 03-MRT-2006
28046452 25-JAN-2006 Factuur Artikelen    €16,76
Verzending    €0,00
BTW    €3,19
----------------------------------------------------
Totaal    €19,95
 €19,95 €0,00 27-JAN-2006

En zoals je hierboven ziet ken je alles tjekken bij casema.
Daarbij al ik meerdere rek moest betalen zouden die wel met meerdere in een vak staan maar alles staat er in een apart vak,een andere datum en andere betalingnummers ,EN alles elke maand betaald!!! ben geen wanbetaler zeg.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 02:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het totaale moet eigenlijk onderin staan ipv erboven DUS het totaal is het bedrag wat betaald is../.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 08:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als Kassa ermee doorgaat begint de Belbus binnenkort weer, misschien even aanmelden.

Dan krijgt u het misschien wel contant mee.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk, en dat bedoel ik dus Gerland@ In de eerste plaats is deze site niet om vrijwilligers af te kraken, die als het goed is op basis van ervaring, kennis en kunde vvragen beantwoorden. Het is aan de vraagsteller wat die er mee doet, dat ten eerste. Ten tweede reageren sommigen aanvullend op al gegeven antwoortden, ter ondersteuning. En helaas voor u, ik heb een wel zeer degelijke juridische opleiding/achtergrond op basis van opleidingen en ervaring, zowel op HBO niveau als  met een academische graad op o.a. het gebied van overeenkomsten recht, strafrecht, bestuursrecht, erfrecht, fiscale en sociale wetgeving.

En dan nog iets: het ontgaat u ook deze keer dat ieder uitleg m.b.t. juridische vragen gebaseerd is op interpretatie. U heeft er waarschijnlijk nog nimmer van gehoord dat de advocaat van de andere partij veelal een tegengestelde interpretatie geeft inzake eenzeklfde wetsartikel resp. de toepassing daarvan. Als u dat niet bevalt??

Voor de vraagsteller en andere reageerders: dit moest ik toch even kwijt, al is dit geen forum Het gaat er om wat de vraagsteller met de antwoorden kan doen, niet wat anderen er van vinden (tenzij een antwoord finale flauwekul is eventueel.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een  bedrag van 156 euro overgemaakt, Casema zegt dat daar nog 10,13 euro van 'over' is. Ik kom dan op een bedrag van euro 145.78, volgens Casema was dit een oude openstaande post (of facturen). Als ik kijk naar de recente facturen kom ik in de verste verte niet aan dit bedrag, kan ook wel kloppen want je zegt dat alle facturen netjes betaald zijn. Ik ben benieuwd wat er in hun volgende reactie staat, waar ze die 145,78 vandaan hebben..... Kan het niet een oude openstaande post zijn die je niet zag op de Casema site, van voor de tijd dat ze met het inlog klantensysteem werkten (aansluitkosten o.i.d., ik roep maar wat hoor)?

Ik denk ook dat aangetekende brieven e.d. niet nodig zijn bij dit probleem, reageren via internet is een goede manier. Het is niet een of ander reactieformuliertje dat ingevuld wordt via de website, maar het betreft het online klantensysteem van Casema (waar ook echt op ingelogd moet worden). Alle vragen en de reacties van Casema worden netjes onder je klantnr. opgeslagen en zijn ook altijd weer opvraagbaar, er bestaat ook nog een mogelijkheid om bijv. ingescande documenten aan berichten te koppelen. Casema kan dan ook nooit zeggen 'hebben we niet ontvangen' want als jij de gegevens/berichten kunt zien in het systeem dan kunnen zij dat ook. Ik heb ook enkele keren contact met ze opgenomen via dit systeem en mijn ervaring is dat ze snel reageren en dat alles traceerbaar is.

Het lijkt of hier sprake is van een verkeerd verwerkte betaling (ze hebben de openstaande post van iemand anders 'betaald' met jouw overboeking, misschien iemand met dezelfde naam?) Dit moet je ze alleen even op een nette manier duidelijk maken en dan krijg je echt je geld wel terug.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

miffie53@ bij dit soort zaken echt ALTIJD reageren middels een aangetekend schrijven. Dat geeft/heeft wettelijke bewijskracht, al het andere niet.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Gerritaltena.

Jahoor van mij mag je gerust je zegje doen hoor,heb ik toch ook gedaan en daarbij geloof IK wel dat U een jurist bent en daar gaat het toch om,wat maakt het uit wat gerland vind DUS hoeft u hem verder ook geen text en uitleg te geven toch?,hij heeft geen problemen denk ik enn hij heeft zeker weten geld genoeg omdat hij zijn eigen niet druk zou maken als hji 156 euro voor niks betaald,NOU ik maak me eigen er wel degelijk druk om,156 euro is niet niks lijkt mij toch en dat is nog meer dan wat ik in 1 week kan besteden.

Maar nog wat,als er een rekening betaald moest worden was het die van 1sep t/m 1 okt en dat is 19,95 en geen 145 euro,maar de brief is al onderweg dus nu maar even afwachten....

Liefs frannie

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Advies3: Communiceer op correcte wijze (kijk 'ns naar de wijze waarop Casema dat doet): het gebruiken van termen als 'zijn jullie gek geworden', 'leugens' en ‘stelletje tuig’ verkleint dat kans dat u uw zin krijgt. Ook op dit forum wordt u er door gebruik van deze termen niet geloofwaardiger op.

Nou even voor de duidelijkheid,ja dat vd rekening is een leugen ja en communiceren? de casema communiceerd helemaal niks dus over welke WIJZE heb je het dan??
en daarbij je hoeft me niet te geloven,heb ik ook niet gevraagd,tis allemaal maar onzin wat ik hier neerzet ,ik zet hier alles bij kaasa neer omdat ik dat zo leuk vind,ik wou alleen advies WAT ik kon doen en of er kans was dat ik het terug kreeg,en kreeg antwoord op me vraag,van meerdere zelf.bedankt daarvoor mensen.

frannie

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

MIffy53.

Nee ik weet echt zeker dat ik geen achterstanden heb bij casema,heb het al eens eerder gehad dat ze beweerde dat ik een rek nog niet betaald had ,van 46 euro,maar was wel het geval en kosste me echt moeite hun te overtuigen.

ja wat je zegt over online en rekeningen via casema .nl klopt helemaal en wat ik bovenin gezet heb dat met heb ik niet aan casema gemaild hoor,jawel dat het een leugen is van die rekening(en) die nog betaald moesten worden?

en ja ik ben ook benieuwd waar hun die 145 euro vabdaan helen,heb ik zeker al 1 jaar geen 19,95 meer betaald....

Nee er klopt helemaal niks van en ben blij dat dat meerderen mensen zien.

Liefs frannie.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

BESTE GERRITALTENA

WILT U AUB EVEN CONTACT MET MIJ OPNEMEN IK DOE HET VIA HIER WANT IK WEET NIET HOE IK U MOET BEREIKEN,WANT IK HEB EEN ZEER DRINGENDE VRAAG EN KAN DIE HIER NIET STELLEN.

BVD LIEFS FRANNIE
zie mijn pers pagina.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Frannie, geef svp aan welk positienummer u heeft.

Het geven van e-mail adressen geeft problemen, lukt het niet dan zal ik eventueel morgen via hotmail een tijdelijk adres aanmaken.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

emailadres staat op mijn personlijke pagine,klik op mijn naam bij mijn afbeelding dan kom u zo op mijn pagina.

liefs frannie

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gerritaltena

Mijn positie nummer is 1113 hopenlijk lukt het een beetje zo.

liefs frannie

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou wordt ie mooi,ik ben er van de week achter gekomen dat ze met mijn rekeningen sjoemelen ,ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen maar kijk maar naar de rekeningen van casema die bovenin staan en deze rekeningen va casema.

Zoals je kunt zien by de 2e x de betaling van 19,95 ,daar is ineens 30,08 van gemaakt,en wat ik terug zou krijgen??? dit KAN en MAG toch niet he?

Ben ik blij dat ik eerder kopies gemaakt had van de rekeningen van casema.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja heb trouwens nog steeds niks gehoord van hun,ben benieuwd hoelang het nog gaat duren.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2006 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, het wordt dus boeiend. Als Casema inderdaad met rekeningen sjoemelt, dan kom je in de richting van een strafbaae feit maar ik zou nog heel even afwachten. Zal vandaag trachten een tijdelijk e-mail accaunt aa te maken voor jouw vraag.

Groet

ve
door verwijderd - Sep 2, 2006 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Frannie, ik heb een tijdelijk accaunt geopend met:

kassagerrit@gmail.com

Als de vraag niet wordt gesteld voor maandag maak ik het maandag weer ongedaan.

Met groet.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2006 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ziek gerrit dus ik hoop dat je het hotmailadres nog hebt :-)
Ik probeer het in ieder geval nu.

groetjes frannie

ve
door verwijderd - Sep 4, 2006 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zult het niet geloven maar ze hebben wat die 30 euro betreft weer ongedaan gemaakt? Bij de maand Juli

zie hier

Ben zo benieuwd wat dat mag betekenen.

gerrit heb me vraag al naar je verzonden.

Liefs frannie

ve
door verwijderd - Sep 4, 2006 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Frannie,

jij hebt waarschijnlijk geprobeerd een jpg-bestand te kopiëren van jouw pc naar deze site..... en dat lukt niet (dat lukt alleen bij het maken/plaatsen van een avatar). Wat je nu te zien krijgt, is die afbeelding hierboven (een koppeling naar jouw pc), een vakje met een rood kruisje.

Wat je dan moet doen, is eerst dat bestandje op het internet plaatsen, bijv. bij www.mijnalbum.nl. Van daaruit kan het wel op deze site geplaatst worden.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Hutch

heb het mailtje v gerrit gelezen en vind het best wat hij voorstelde.
maar wat bedoel je met jpg enzo,ik weet wel wat jpg inhoud maar wat heeft dat te maken met wat erop stond? ik zie hetzelfde als voorheen hoor alleen nu weer 19,95 snappie ??

liefs frannie

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hutch ziet U die betalingen dan niet? ik zie geen rood kruisje hoor,maar laat het anders maar even weten dan stuur ik het wel prv naar u toe als u wilt.

liefs frannie

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Frannie,
Voor jouw is het plaatje wel goed zichtbaar, omdat het op je eigen PC staat. Het bestand verwijst ook naar file:///C:/casema4-9-06.JPG. Aangezien jij de enige bent die dat plaatje op die lokatie hebt staan, is het voor jouw wel zichtbaar. Als je op een andere PC gaat werken, dan zul je zien dat deze voor een ander niet zichtbaar is.
Mvgr - B

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aaaaaaaaaaah ok dan brynnar dank je wel,nu snap ik ook wat Hutch bedoeld,goh dat wist ik niet dat jullie dat niet konden zien ik zal het anders oplossen .

Bedankt nogmaals,liefs frannie

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok Hutch.

Bij deze de link naar mijn album met de benodigde foto's en hopenlijk zie je ze nu wel ;-)
frannies.mijnalbums.nl

liefs frannie

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij moet ik deze linke hier neerztten? ikdoe het toch maar en merk het wel als er iets niet goed is,laat het dan wel even weten aub.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=N46URYQP en
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=HRKOMLUV

liefs frannie

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Frannie,

Brynnar had het al uitgelegt. Nu zijn de facturen wel te zien. Ik heb even 2 linken gemaakt (is makkelijker). Door er op te klikken zie je direct die facturen:

factuur -1   en  factuur - 2

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Frannie, op mijn manier lukt het niet. Dan wordt het toch kopiëren en plakken..........

ve
door verwijderd - Sep 11, 2006 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok Hutch maakt niet uit hoor,ikga nu naar het juridisch loket want ze vertikken het om het bedrag terug te storten,ze hebben er wat nummers op gezet wat volgens hun nog niet betaald zou zijn maar na nader onderzoek,dus zelf datums an dergelijke uitgedoktert te hebben blijken die rek dus wel betaald te zijn dus ik ga nu vragen of ik een advocaat kan krijgen.

Bedankt voor alles,jullie adviezen en antwoorden maar helaas het mocht niet baten.
Ik hou jullie op de hoogte zodra ik meer weet.

Liefs Frannie.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2006 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Succes Frannie en dan lezen we wel hoe het is afgelopen.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 11, 2006 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

succes en graag gedaan

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hutch
Dank je wel nog voor je bericht,om jullie ff op de hoogte te brengen,ik ben geen stap verder,bij rechtshulp zeiden ze dat het bedrag te laag is voor een advocaat en klachtenservice v casema kost 25euro kan ik wel een klacht indienen zoals hierboven al gemeld werd maar die betaald volgens rechtshulp casema mij ook niet terug dus zit nu gewoon met me handen in het haar,daarbij heb ik bij het laatste antwoord van casema een aantal nummers gehad wat rekeningen moeten voorstellen wat volgens hun niet betaald zou zijn?? wel dus maar niks helpt,hoe is dit toch mogenlijk,
sterker nog Vandaag kreeg ik deze mail van Casema aan....Zie hieronder

Geachte heer/ mevrouw Ras,Wij betreuren de gang van zaken omtrent uw klacht ten zeerste. Voor de
tekortkomingen in onze dienstverlening bieden wij u dan ook onze welgemeende
excuses.Uit onze administratie is gebleken dat u EUR 156,00 aan ons heeft overgemaakt.
Helaas moeten wij u mededelen dat wij dit bedrag niet kunnen retourneren als
gevolg van het bestaan van achterstallige facturen.Casema is van mening u voldoende geïnformeerd te hebben over deze kwestie. Op
verdere correspondentie over deze zaak gaan wij niet in.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,Casema Klantenservice.

Dit is toch niet normaal meer,ik wil verdomme gewoon me geld terug daar heb ik recht op.
sorry hoor maar ik ben nu zo pisst off alleen helpt het helemaal niks en sta machteloos met me rug tegen de muur...DENKEN ZE,ik heb vandaag BOYCOT ingelicht en hopenlijk kunnen hun me helpen....

Liefs frannie

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Frannie,

dank je voor de terugkoppeling. Je staat inderdaad met de rug tegen de muur. Dit is ook de welbekende tactiek (demotiverende opstelling) van dit soort grote, onpersoonlijke, bedrijven. Zij hopen dat je na een poos afhaakt.......

Als zij jou nodig hebben, om bijv. klant te worden, weten zij jou altijd wel te vinden en zijn poeslief en aardig. Eenmaal gestrikt ben je gewoon de pineut en overgeleverd aan de willekeur van zo'n, onpersoonlijke, organisatie. Het eerste wat zij ook vaak roepen: ga maar naar de Geschillencommissie.... m.a.w.: zoek het zelf maar uit.

Die 25 euro zou je kunnen investeren, maar dat is natuurlijk helemaal aan jou zelf.....

Je zou er nog eens een telefoontje aan kunnen wagen, door het nummer: 088-0707070 te bellen (van: www.consuwijzer.nl, een site over de rechten van de consument) en daar advies inwinnen. Dat advies is gratis, je betaalt alleen de telefoonkosten (lokaal tarief). En indien je bijvoorbeeld via '1643-Telecom' belt, kost je dat (hele) gesprek niet meer dan 5 cent (zie hiervoor: www.1643telecom.nl).

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Hutch

Geen dank,ik doe wat ik beloofd hebt,jullie zijn ook bereid mij te helpen dus is het niet meer dat normaal om je even op de hoogte te houden van de gang van zaken toch.
Ok doe ik,alleen heb ik t-mobile en Telfort moderators dus ik weet niet wat me dat gaat kosten,maar kan ik niet beter eerst even Boycot.nu afwachten?
Ik ga de site's die je gaf even tjekken,bedankt daarvoor.

Liefs frannie

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Frannie,

Je zou nog twee dingen kunnen doen: een e-mail naar de kassa redactie, verwijzen naar alles war hier aan voorafging en vragen om de BELBUS. Ook zou je Casema bij Radar kunnen melden voor een koude douche.

Casema  verhipt het klaarblijkelijk om ook aan te tonen wat er dan aan achterstand zou zijn.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2006 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Gerrit,
Ik had het nog even afgewacht maar de mail is verstuurd hoor naar kaasa belbus,wat denk je,nu kreeg ik gisteren weer een brief van casema een afsluitingsbrief en dat ik WEER een achterstallige rekening zou hebben over aug 2006 terwijl ik toen zelfs het bewijs van casema.nl afgehaald heb en op alle 2 de kopies staat dat augustes betaald is en nu ineens staat er niks meer in augustes...ze bedriegen echt gewoon de hele boel zo,ze veranderen bedragen en halen bedragen weg terwijl die er eerder wel op stonden...

Ik weet het nu echt niet meer hoor,augustes is betaald met die 156 euro maar heb daar geen bewijs van,en naar die 156 euro ken ik wel fluiten ondanks ik hier gewoon bewijzen heb liggen DIT MAG EN KAN TOCH NIET KUNNEN.ik weet het niet meer hoor,echt ik weet het niet meer wat ik nu nog kan doen.ik wou dat er eens een langs kwam van casema zodat ik het onder hun neus kon vwrijven.

daarbij kloppen al hun datums helemaal niet,qua betalingen,ik heb op mijn giro afschriften hele anderen datums staan dan bij hun...Raar echt raar.

liefs frannie

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 03:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

HALLO.
Gerrit wil je toch even laten weten dat ik een advocaat in handen heb genomen.heb nog steeds niks terug en krijg maar constant steeds hetzelfde antwoord en was het nu zo ontzettend BEU,en heb meerdere maken gewaarschuwd en tsja wie niet horen wilt, moet ook maar voelen..moest ik ook,daarbij mijn advocaat heeft al eerder met het bijltje gehakt wat Casema betreft,zoooooveel klachten en zo'n onvriendelijke klanteservice enzoals ik ook al in de brief schreef naar Casema...er wordt daar Fraude gepleegd en ik heb daar het bewijs van liggen hier...zodoende dus dat de advocaat mij ook helpt....toppie he....

Liefs Frannie.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet zeggen dat ik weinig problemen heb met Casema, waarschijnlijk doet mijn juridische jargon toch wonderen?!

Ik zou niet zo lang hebben gewacht. Mijn reactie in dezen zou al een dagvaarding bij de kantonrechter zijn geweest, zonodig een gerechtsdeurwaarder beslag laten leggen op de bankrekening van Casema.

Maar je advocaat gaat aan de slag.

Soms moet je engelengeduld hebben, alhoewel sommigen tegen het randje van het fatsoen balanceren, m.a.w. tot het uiterste gaan!

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Frannie, dank voor de melding. Ik hoop dat het allemaal tot succes leidt en vaak is het, als bburcht ook stelt een zaak van lange adem. Ik blijf graag op de hoogte en zo er nog weer een vraag is, meldt dat dan hier.  Goede kerst en jaarwisseling.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Frannie

Dit vind ik wel een heel vreemd verhaal zeg. Ik lig ook in de clinch met Casema en wel om een gratis digitaal ontvanger die dus uiteindelijk niet gratis bleek te zijn. bovendien kreeg ik de eerste half jaar voor 9,95 i.p.v. 19,95 dat gebeurde ook niet etc

maar in jouw geval zou ik gewoon de postbank of waar je bent aangesloten bellen en zeggen dat ze die rekening terug moeten vorderen omdat zij een fout hebben gemaakt

het rekeningnummer komt namelijk niet overeen met bedrijfsnaam en kunnen zij het eigenlijk niet uitvoeren. het is dus een fout van de bank. zij mogen die betaling niet uitvoeren en jij staat in je recht het terug te vorderen van casema.

Ik hoop dat ik je op een weg heb geholpen en wens je succes

groet jk

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

jkroon@ was het maar zo gemakkelijk met de Postbank. Ik ben al meer dan twee jaar bezig met een probleem met valse handtekening op basis waarvan wel opdrachten zijn uitgevoerd. Je moet als ook anderen zeggen een hele lange adem hebben. Ik neem aan det Frannie er nog niet uit is anders hadden wij het wel gehoord.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste gerrrit

Ik had een keer een overschrijfkaart verkeerd ingevuld en die kreeg ik netjes terug met de mededeling dat ze de betaling niet konden uitvoeren omdat het rekeningnummer niet overeen kwam met de  naam van het bedrijf dus net zoiets als bij Frannie. Ja ze had gelijk moeten bellen met de postbank en het terug moeten laten draaien dat kan toch binnen bepaalde tijd?

Ik wilde Casema opzeggen na een jaar zeggen ze dat ik dat een maand eerder had moeten doen omdat ze het contract stilzwijgend verlengd hadden zit ik er weer een jaar aan vast. bovendien had ik al februari 2006 geschreven dat ik mijn abonnement op wilde zeggen. en in december 2006 heb ik het dus weer geprobeerd na een akkefietje over dat digitale kastje wat mij blijft achtervolgen. eerst kon het niet omdat het te vroeg was en nu kan het niet omdat het te laat was. Lekker he? Nu heb ik weer een brief geschreven en gerefereerd naar die eerdere brief uit februari waar ik het ook al heb opgezegd. Ik wil gewoon van ze af. Gelukkig heeft Frannie geen internet en telefonie van hun. WAnt dat wordt helemaal een ingewikkelde zaaak

groet Judith

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vindt het allemaal heel aardig dat jullie mij (op weg) willen helpen maar denken jullie nou echt dat ik dat allemaal ( wat jullie aangeven) niet gedaan heb??? Lees dan AUB eerst ff goed wat mijn probleem is voordat je reaktie geeft
En Nee dus,GEEN ene bank haal het geld terug wat je zelf overgemaakt hebt,alleen als het een incasso was dan kon het wel,binnen 30 dagen.
EEn overschrijf kaart is heel wat anders dan internet bankieren.
Daarbij is het geval met Internet bankieren zo dat als je een vakje van BV casema aanvinkt,het Rekeningsnummer EN bedrijf helemaal klopt hoor,dus NIET de fout van de postbank maar gewoon een stomme fout van mij,Maar nogmaals....aangezien ik ook maar een mens ben en dus ook fouten kan maken maar wordt voor deze fout wel heel zwaar bestraft.

Wie weet van wie ze op deze manier nog meer geld afgetroggeld hebben,want dat is het gewoon aftroggelen en oplichterij en in me eerdere berichten kan je lezen waarom.

HEEEEY Gerrit (nog de beste wensen trouwens),je hebt helemaal gelijk hoor,en mijn advocaat is er nog steeds mee bezig...maar nu ze weten dat ik woord bij daad gericht heb kunnen ze me ineens telefonisch te woord staan wat ik al zooovaak had gevraagd,ik bel niet meer naar casema, 1x gedaan en was binnen 10 min 25 euro kwijt en het geld groeit niet op me rug..maar dat wist je ondertussen al wel ;-)......

In ieder geval toch bedankt voor jullie hulp....

Liefs frannie

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ennuh judith.....Ik heb dus wel internet via casema,al +/- 5 jaar nu en heb nooit problemen gehad ,TOT de dag dat ik verhuist was toen is alle ellende begonnen en ook dat kan je lezen in mijn berichten (dacht ik) heb in ieder geval geen zin het allemaal weer uit te gaan leggen want het is gelukkig niet zon klein beetje ook.

In ieder geval...heb de breedband verbinding van Orange MAAR via Casema.....tsja 5 jaar geleden kon het niet anders,een korte tyd later ging wanadoo zelf voor verbindingen zorgen maar wat de rest betreft van casema ,dus de internet verbinding,snelheid en storingen springt Casema wel overal uit....zelfs qua prijs is  casema de goedkoopste want als je actie van 3/6 mnd voorbij is betaal je nu meestal meer dan 19,95 p/m en ik betaa dat al 5 jr nu.
En internet via telefonie wil ik dus mooi niet ,vindt dit best zo.
En verder niks ingewikkeld,ik betaal gewoon mijn rekeningen wanneer ik die moet betalen,en Casema weet gewoon dat ik in mijn recht sta ,WEL of GEEN achterstallige rekeningen.....

gr frannie