Geld terug of vervangend artikel
1.5 jaar geleden burostoel gekocht bij leen bakker. zit 2 jaar garantie op. dit is al de 2e stoel die kapot gaat. als ik de stoel terugbreng kan ik een andere stoel krijgen voor de aanschafprijs echter deze heeft dezelfde bevestiging die op de kapotte stoel zit. kan ik nu mijn geld terugkrijgen of moet ik een vervangende stoel accepteren heb geen zin om weer een 3e stoel te kopen met dit mankement.
Ik denk toch dat wanneer de winkelier bereid is je een gelijkwaardig vervangend artikel aan te bieden, dat ze het toch prima regelen, want zo horen ze het ook te doen.
Misschien dat u met een bijbetaling een duurdere en kwalitatief betere stoel kunt kopen, zullen ze vast ook niet moeilijk over doen.
![hutch](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/d40e0b88875b3e1d834978ebb4dc137adb1a979f20bcc1d42fea0a5af01b934b.png)
Dag Vipertronic,
als ik het goed begrijp heeft u nog garantie. Nu is de 2e stoel defect.
Ook blijkt dat het om dezelfde mankementen gaat. Het is dus (zeer) waarschijnlijk een constructiefout. U mag er dus vanuit gaan dat ook die 3e stoel (die u, naar ik aanneem, zonder betaling mee krijgt: garantie) weer defect raakt.
M.i. is dit lapwerk en geeft Leen Bakker u net zolang een andere stoel mee, van dezelfde inferieure kwaliteit, tot dat de garantie verlopen is. Twee keer (hetzelfde) defect wijst dus op een constructiefout, zoals ik al schreef.
Echter, er moet ook gegeken worden naar de prijs - kwaliteit verhouding. U mag van een burostoel van 30 euro niet hetzelfde verwachten als van een burostoel van 300 euro.
Maar wel dat de verkoper (Leen bakker) er binnen de garantietermijn niet in geslaagd is aan haar verplichtingen te voldoen: het leveren van een deugdelijk product, welke aan de verwachtingen en de afspraken, gedaan bij de aankoop van deze stoel, voldoet. Tenzij duidelijk is aangegeven, dat deze stoel, bijv. vanwege een lage aanschafprijs, maar 2 jaar mee gaat.
Gr. Hutch
nee zo zit het niet
1e stoel was 50 euro daarvan ging de rugleuning kapot teruggebracht en een duurdere teruggekocht van 70 euro. van deze stoel schiet een placstic buis uit de stoel als je het zitvlak omhoog wil doen . resultaat plastic buis eruit en stoel zit wankel. vervelend is dat ik last van me schouder heb en alle stoelen van leen bakker geen stelmogelijheden hebben die ik nodig heb (oa stelmogelijkheden armsteunen hoogte en breedte) ik heb dus meer aan mijn geld terug zodat ik bij een office centre wel de juiste stoel kan aanschaffen. mijn vraag is echter kan ik mijn geld terugkrijgen of moet ik tevreden zijn met een vervangend product ? een duurdere stoel kopen bij leen bakker heeft dus geen zin.
als ik het zo lees, zou ik mijn geld terug vragen, want dit is echt aan het lijntje houden, en ergens anders gaan kijken voor een stoel, en die wel eerst in de winkel goed uitproberen.
![hardenberg](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/47d98b4c789bd438ec751dc8817979b75225dec29a1b5fcb10c58987a10f700b.png)
als ik u was zou ik ook een brief schrijven aan de hoofd bureau en gewoon u verhaal doen dat u steeds een nieuwe stoel krijgt maar dat die het zelfde probleem blijkt te hebben dat u nu toch graag ziet dat het probleem grondig word afgehandeld dat u nu toch u geld terug eist om dat het probleem niet word opgelost naar u wens dat het niet voldoend aan de eissen van u.
ze zouden u ook een iets duurdere stoel kunnen geven ook al zou u er een klein bedrag aan toe moeten voegen maar dat de garantie weer op nieuw word verlengt
U heeft recht op ontbinding mits het hetzelfde product is wat faalt.
U geeft zelf aan een andere stoel genomen te hebben en deze heeft een ander mankement dus dit kan een fabricagefout zijn en heeft met het recht om U een nieuwe stoel aan te bieden uitdezelfde prijsklasse. Dit is al een heel nette oplossing want zij mogen er ook voor kiezen om de stoel te laten repareren.
Ontbinding van de koop kan alleen mits men coulant wil zijn en dat zal een filiaal niet zo snel zijn omdat zij richtlijnen hebben vanuit het hoofdkantoor dus zou ik hun benaderen
![druifje01](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4292177.animaatjes-herfst-21639.gif)
U stelt een vraag die U m.i. beter bij Leen Bakker zelf neer kunt leggen. Als de verkoper van het filiaal hier geen bevredigende beslissing in kan of mag nemen staat het U vrij om naar het hoofdkantoor te schrijven. Het is wel teleurstellend en ik hoop dat U een degelijker model mag uitzoeken. Test in dit geval dan even de zitzekerheid.
![hutch](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/d40e0b88875b3e1d834978ebb4dc137adb1a979f20bcc1d42fea0a5af01b934b.png)
U heeft dus in feite 2 verschillende stoelen gekocht. In deze zult u LB de gelegenheid moeten geven om (ook) die tweede stoel aan de verwachtingen te laten voldoen. LB mag dan kiezen voor reparatie of een vervangende stoel.
In deze ga ik grotendeels mee met 'Mrphylos', echter met dien verstande dat wanneer, binnen de garantietermijn, dezelfde stoel meerdere keren defect raakt, men kan uitgaan van een non-conform artikel (conformiteitsbeginsel, zie artikel 17 Burgerlijk Wetboek, boek 7).
In de wet is een termijn van 6 maanden (na aankoop) vast gelegd, waarbinnen de verkoper (!!) moet bewijzen, dat het wel een deugdelijk product is en het mankement aan u zelf te wijten is. Na die 6 maanden kan de verkoper van u (!!) verlangen, dat u moet aantonen dat het een fabricagefout betreft.
De volgende site is ook interessant om eens door te lezen:
verweer tegen gebruikelijke excuses van de winkeliers
In uw geval zult u dus moeten accepteren, dat LB of deze stoel repareert (laat repareren), of u een andere (gelijkwaardige) stoel aanbiedt. Dat u achteraf niet tevreden bent met deze stoel, om wat voor een reden dan ook, daar kan LB niets aan doen. U geeft namelijk 2 verschillende redenen op: een mankement en geen stelmogelijkheden. Dat eerste kunt u uiteraard niet weten..... maar die tweede reden wist u van tevoren, voordat u die stoel kocht.... althans had u kunnen weten.
Gr. Hutch
Sorry Vipertronic,
Je kunt nu eenmaal niet veel verwachten van een bureaustoel voor 50 á 70 euro. Vooral als je lichamelijke klachten hebt, is het beter om een verstelbare bureaustoel aan te schaffen. Als je voor weinig geld toch een degelijke bureaustoel wilt aanschaffen, raad ik je aan om eens te zoeken op de veilingsite Daanauctions.com. Niet te hoog bieden natuurlijk. Ik, bijvoorbeeld, heb via Daan een geweldige stoel op de kop weten te tikken voor maar 21 euro. Succes!
viper ik vind dat je een beetje dom bezig bent
1 als je last hebt van je schouder en je 1 stoel koopt waar geen stelmogelijkheden op zitten zoals je wens en dan weer een stoel neemt waar geen stelmogelijkheden op zit waar ben je dan mee bezig
zelf heb ik ook versleten schouders en heb een stoel gekocht van 250 euro zo dat ik die desgewenst kan in stellen naar mijn klachten
dus geld terug vragen ik zal het niet durfen om dat het je eigen schuld is
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Behandelen jullie nog klachten mbt Ryan air?
onterechte fee gevraagd bij incheck balie eindhoven, door fout in systeem van Ryan air.
Om in te checken moet je land van uitgifte van je paspoort opgeven .
Onze paspoorten zijn uitgegeven in Curacao, maar het systeem van Ryan air geeft die optie niet.
Dus konden we niet online inchecken
Nadat we onze bagage hadden afgegeven bij de drop off balie, zijn we naar andere bali
...
Lees meer
![Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/b215dbe6cd2631b4af386eabbd20baa733a0f8ba.png)
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
![Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/6a635cc6f9b366b4d64c6e08a64597de8b28ac15.png)
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
![adjepatatje](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/d9d63efac98310c6900ec7bf4dc6c4fbca050f785579fb00c723165ed7964f05.png)
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer