D-reizen
Vorig jaar augustus zouden wij op vakantie gaan via d-reizen. Ivm corona heeft dreizen deze geannuleerd. Wij zouden ipv een voucher het gehele bedrag terug krijgen. Dit is ons in oktober toegezegd. Het zou een aantal weken duren voordat dit terug betaald zou gaan worden. Ondertussen ging april dit jaar dreizen failliet. Wij hebben geen voucher dus nodigt sgr ons ook niet uit voor een claim in te dienen maar waar moeten we nu dan heen?? Ik heb ondertussen een claim ingediend bij claimsagent.nl maar daar krijg je ook geen antwoord meer als je een vraag stelt. Lopen er nog meer mensen tegen dit probleem. En heeft iemand al geprobeerd dit met het juridisch loket?.. Alvast bedankt voor de antwoorden!
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Jettie90,
Een soortgelijke vraag is hier al eens eerder gesteld.
Klik op de volgende link :
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/terug-betaling-dreizen
Bedankt voor u antwoord. Helaas gaat dit over een voucher waarmee geld terug gehaald moet worden. Alleen hebben wij nooit een voucher gehad. Maar een mondelinge afspraak over het terug krijgen van het geld. Zo doende hangt onze zaak ergens in de lucht waar niemand grip op lijkt te krijgen.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Hallo Jettie90 ,
Mijn reis is vorig jaar geannuleerd door D-reizen en ik heb geen voucher of terugbetaling ontangen , Val ik onder de SGR - garantie ?
Nee. Als je reis is geannuleerd door D-reizen en je hebt geen voucher of geld terug ontvangen, dan val je – normaal gesproken – niet onder de SGR-dekking. Je hebt dan geen reisovereenkomst meer op het moment van faillissement en er is geen voucher uitgegeven door D-reizen, hierin voorziet de regeling van SGR niet. We begrijpen dat dit een vervelende situatie is. SGR gaat in overleg met het Ministerie van Economische Zaken bekijken of er een mogelijkheid gevonden kan worden om jou alsnog te helpen. Zodra hier meer over bekend is, ontvang je bericht van SGR. Dat kan nog wel maanden duren.
Wat een ellende niet!! Snap dat dit voor iedereen een vervelende situatie is hoor begrijp mij niet verkeerd maar als ik dan zie dat er alweer wordt geadverteerd door dreizen na de overname. Dan valt mond wel even open van verbazing!
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
@Jettie90 ,
Neem eens contact op met de curatoren , niet geschoten is altijd mis ,
https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/details/15.nho.21.47.F.1300.1.21
Lees ook hier ,
https://www.ad.nl/reizen/curatoren-d-reizen-bereiden-opnieuw-procedure-voor-tegen-oud-eigenaren~a1e171b0/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.startpage.com%2F
Dank je wel. Ik ga zeker even proberen contact op te nemen met de curatoren.
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Jettie90,
Eerder dit jaar heeft Kassa een item van D-reizen gemaakt.
Klik op de volgende link :
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/reisorganisatie-d-reizen-is-failliet-verklaard
![panter22](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f33d6a492f29ae96cec86158870062c2e9179953b9d6d7000f7256b86edf19e3.png)
D-reizen is failliet en je geld krijg je niet meer terug . Het juridisch loket of een advocaat kan dat niet veranderen.
Dat is het risico als je geen voucher accepteert en je geld terug wilt.
Misschien hoor je nog wat de de SGR, maar reken daar niet op.
Wij hebben nooit de mogelijkheid gehad om een voucher te weigeren. We kregen van d-reizen te horen dat we het bedrag zouden terug krijgen. En nooit de optie voucher gehad.
![panter22](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f33d6a492f29ae96cec86158870062c2e9179953b9d6d7000f7256b86edf19e3.png)
Nog erger dus. Ze hebben je maar wat wijsgemaakt. Heb contact gehad met de SGR ? Zou ik even melden. Ben je naar een reiswinkel geweest, dan zul je de enige niet zijn die dit overkomen is,
Ja het is echt ongelooflijk hoe dit gaat. Ik heb nu idd een claim ingediend bij claimsagent. Maar ook daar hoor je verder niks van. Snap dat dit voor iedereen een groot probleem is maar je wordt er wel moedeloos van.
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Zie ook nog deze info die echter nu D-Reizen failliet is strikt gesproken inhoudt dat u uw claim kunt deponeren bij de curator en gelet op de omvang van de schuld, het feit dat er preferente eisers zijn zoals Balastingdienst en UWV en voor u wel niets 'meer te halen zal zijn':
In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals al weer enige tijd geleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/ en ook https://www.juridischloket.nl/actueel/d-reizen-failliet/ en deze https://www.amsadvocaten.nl/blog/insolventierecht/een-van-mijn-klanten-is-failliet-wat-moet-ik-doen/ ergo, indien u wilt claimen bij de curator, doe dat dan snel.
D-Reizen,
Inderdaad wij hadden een vakantie geboekt. En precies hetzelfde geval. We hadden in eerste instantie niet eens geboekt bij D-reizen.
Maar het reisbureau waar we wel geboekt hadden werd overgenomen door D-reizen. Nu zitten we te wachten op een bedrag van meer dan € 4.700,-
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
![Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/6a635cc6f9b366b4d64c6e08a64597de8b28ac15.png)
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer