Problemen met TUI vlucht naar Kreta morgenochtend. Advies nodig
We hebben een vakantie naar Kreta geboekt via TUI.
Voor deze vakantie hebben we behoorlijk veel extra betaald om op de vroege vlucht te zitten. Op deze manier komen we begin van de middag aan op Kreta.
De vlucht zou morgenochtend rond 8:45 vertrekken, wat betekent dat we rond 4:00 al van huis moeten vertrekken. Vroeg naar bed dus. Vlak voor het slapen nog even snel op de Schiphol site gecontroleerd of alles volgens schema zou verlopen. Daar zagen we dat deze vlucht 12 uur vertraging heeft, waardoor we pas rond 3 uur ’s nachts aan zullen komen bij ons appartement op Kreta.
Om dit te verifiëren hebben we met TUI gebeld. Na ongeveer 45 minuten in de wacht te hebben gestaan, gaven ze aan dat de vlucht gewoon om 8:45 vertrekt volgens schema. Na veel aandringen hebben ze even verder gezocht en blijkt dat de vlucht inderdaad (waarschijnlijk) 12 uur vertraging heeft.
Hun reactie was echter dat de vlucht ook veel eerder of veel later kan vertrekken en dat de oorzaak niet bekend is.
Omdat het zo op het laatste moment duidelijk was dat er zo’n grote vertraging is, heb ik de klantenservice geëist dat ik binnen een uur teruggebeld zou worden met meer informatie. Hun reactie daarop was dat we geduld moeten hebben en dat we waarschijnlijk vanavond wel meer zouden horen.
Op de TUI site staat ook nog steeds dat de vlucht om 08:45 vertrekt, terwijl op de Schiphol site al enkele uren staat dat er een enorme vertraging is.
Hebben meer mensen ervaring met dit soort praktijken van TUI en hoe hebben jullie dat opgelost?
Wacht even eerst af wat er gaat gebeuren en ga daarna iets ondernemen, nu klinkt het als huilen voordat je geslagen wordt.
O ja er zit een verschil tussen charter en lijnvlucht. Misschien volgende keer een lijnvlucht boeken.
Er valt nu niet meer te doen dan de berichtgeving hierover heel goed in de gaten te houden en de plannen aan te passen aan de veranderde omstandigheden als daar sprake van is.
https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/vlucht/D20190721OR245/
Het vervelende is dat TUI totaal geen informatie kan/wil geven over het vertrektijdstip en letterlijk aangeeft dat deze vlucht nog geen prioriteit heeft. Volgens hen kan de vlucht nog steeds rond 8:45 vertrekken, maar kan de vertraging ook veel meer dan 12 uur zijn.
We hebben dus geen idee of we morgenochtend rond 4 uur in de auto moeten zitten, of pas de volgende nacht. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Hier kan je de OO-JBG in de gaten houden: https://www.flightradar24.com/TFL750/215d8d9c
Momenteel nog onderweg naar Eindhoven...
En hier informatie over de vlucht: https://www.flightradar24.com/data/flights/or245
Dat is inderdaad kort dag. Men kan wel van de site die @diumenge aangeeft uitgaan, maar stel dat het toestel toch op tijd, of met een beetje oponthoud vertrekt. Dan zitten jullie er niet in. Ik weet niet wat ik zou doen, eerlijk gezegd. Denk dat ik toch maar vannacht in de auto stap, je wel voorbereidend om wat extra eten en drinken me te nemen. Sorry, ik heb geen ervaring hiermee; altijd lijnvluchten. Die ook kunnen uitlopen trouwens.
Nee, geen ervaring mee, maar in de voorwaarden zal het een en ander staan, en die heeft u natuurlijk gelezen en bent u mee akkoord gegaan.
Anders niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en een gewone vlucht boeken? Dan krijgt u ook de service die u hier en nu bij een budgetreis wenst.
Dus nu zorgen dat u op tijd voor de vlucht bent wanneer die ook moge vertrekken. Vroeg naar bed of opblijven?
Waarom vraagt u hier wat u “moet” doen? Wij kunnen toch niet vertellen wat u “moet” doen? Verstand gebruiken? Geen risico nemen?
Volgens die site vertrekt die wel op tijd, volgens Schiphol niet en TUI weet het niet. Volgens TUI website is er zelfs helemaal geen vlucht meer morgen...
Dat is dan lekker rustig...,
maar bent u niet erg druk bezig om van uw vakantie iets vervelends te maken ipv voorpret te hebben?
Ik zou me er ook druk over maken, tuurlijk. Je wil toch weten waar je aan toe bent. Zeker zelf nooit op vakantie geweest.
Ha ha
Ik zou maar vast naar bed gaan als ik u was, anders hoeft u de wekker niet meer te zetten.
Op de luchthaven krijgt u precies te horens over het hoe en wat m.b.t. uw vlucht.
Prettige vakantie !! ;-))
Staat nog steeds op 8.45 uur vertrek. Maak screen shot voor eventualiteiten. Is nu 22.00 uur dus zou nu correct vermeld moeten staan.
Heb ik gedaan :) Ik zit nu ook alweer ruim een uur in de wacht bij de klantenservice van TUI....
Ga proberen een tukje te doen en op tijd naar Schiphol. Want op @aurora1 link staan nog steeds te vertrekken als juist aangegeven.
Inderdaad screenshot maken en op tijd heen gaan. Teveel vertraging dan een klacht indienen en compensatie eisen, screenshot als bewijs toe oegen.
Echt slechte service van TUI. Maar ik vlieg nooit met TUI, boek er alleen, dat gaat altijd wel goed, alleen: nooit een chartervlucht. Ze zijn daar ook ietwat "dom". Zoon vloog vorige week terug van Curaçao, business classe was zo goed als leeg; (terwijl hij dat wel geboekt had): wilde zelfs een extra €1000,00 betalen voor 2 personen: nee hoor: moest € 2000,00 zijn. Dom van ze. Hij boekt ook niet meer via TUI, terug naar KLM.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer