Zijn er meer mensen gedupeerd door Travelberry?
Zijn er meer mensen gedupeerd door het niet doorgaan van onder andere stedentrips en Disneyworld Parijs reizen die door het bedrijf Travelberry (al dan niet via Vakantieveilingen) wordt of werd aangeboden?
Meermaals afgezegd?
Geen afzegging ontvangen?
Belofte gedaan dat volgende keer wel doorgaat en dan toch weer niet?
Geen reacties op mail krijgen?
Telefonisch niet bereikbaar?
Geld niet terugkrijgen?
Online nep recensies vinden o.a. over reizen waarvan je gezegd is dat ze niet doorgaan?
Heeft u een of meerdere dingen meegemaakt met Travelberry?
Laat van u horen en plaats uw reactie hier.
Heeft u dan de slechte reviews niet gelezen of die overgeslagen wegens de goedkope aanbiedingen?
U moet bij die organisatie zijn met uw klachten. Op dit forum worden geen klachten behandeld en het is ook niet voor het plaatsen van oproepen.
Volgens mij begon ik hier toch echt met een vraag. :-/
Die slechte reviews zijn juist van de mensen die nu gedupeerd zijn en zich melden. De positieve recensies blijken allemaal nep te zijn.
De organisatie reageert niet en middels deze vraag willen we graag gedupeerden in kaart brengen maar met name ook andere niets vermoedende consumenten, zoals uzelf, waarschuwen voor dit malafide bedrijf.
Hier staan enkele reviews te lezen:
https://nl.trustpilot.com/review/travelberry.nl
Nog eentje:
https://www.travelpro.nl/nieuwe-online-touroperator-travelberry/
Alles wat positief is, is zonder uitzondering, helemaal en 100% zeker nep.
Helaas kan dat op internet, dus tuin er niet in!
Er staan onder andere reviews in van medewerkers van Travelberry, notabene onder hun eigen (!) naam, dus dat is makkelijk uit te vinden.
Positieve reviewers die wel bestaan zijn van personen die elkaar weer kennen via andere sociale media, wel erg toevallig.
Reviews met namen waarvan je gewoon ziet dat ze nep zijn, weleens iemand ontmoet die Drik als voornaam heeft? Dan moet je die review van hem maar eens opzoeken ...
Ook reviews over reizen waarvan Travelberry aan gedupeerden heeft gezegd dat ze niet doorgingen ... lijkt me duidelijk.
Van de ene op de andere dag, precies na een slechte review opeens allemaal 5 sterren reviews die precies het tegenovergestelde beweren over waarover geklaagd wordt: slechte communicatie, klantenservice onprofessioneel - de reviews hemelen dan de geweldige klantenservice en communicatie in de hemel etc - volledig ongeloofwaardig.
Van de ene op de andere dag honderden neuwe likes op Facebook, die zijn gewoon gekocht, dat kan niet anders.
De eigenaar, CEO, COO -of hoe [edit-red.}die bij Travelberry betrokken is- zich ook noemt, is in verleden bij duistere zaken betrokken geweest. Onder andere bij een eerder bedrijf wat van de een op de andere dag niet meer bestond en ook toen vele mensen gedupeerd heeft.
En zo gaat het nog een tijdje door.
U bent gewaarschuwd!
Helaas voor heb ik alleen maar goede ervaringen met vakantieveilingen.nl.
En vakantieveiling is wel degelijk bereikbaar. https://www.vakantieveilingen.nl/service.html
En men stelt te zijn aangesloten bij: https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/travelberry/ en dus kunt u dan daar uw klacht indienen.
Vakantieveilingen is ook niet de boosdoener. Zij zijn ook op de hoogte van een ander hebben we begrepen.
Het is Travelberry die partijen benadeelt.
SGR is alleen voor gedupeerden in geval van faillissementen
Lees net zoveel positieve als negatieve ervaringen met Travelberry. Zou zelf dus niet geboekt hebben op deze fifty-fifty basis. Wat inhoud dat ik geen ervaring met Travelberry heb.
Letterlijk alle positieve reviews zijn nep, dat is ondertussen wel duidelijk geworden.
Hallo Onlineboeker ,
[Red: Inhoud verwijderd ivm delen persoonsgegevens.]
Dank daarvoor, die gegevens zijn ook bekend en beproefd maar betreffende [edit - red.] en consorten reageren nergens op en komen afspraken niet na.
Beste,
Hier helaas het zelfde verhaal. Alleen dan geboekt via voucher. Dan komen ineens na het boeken voorwaarden te voorschijn die eerder niet te lezen waren. Spijtig van het geld en de reis naar heb het gevoel dat het niet door zal gaan. Hoevaak we het ook 'verzetten'.
@MMaas , Dan komen ineens na het boeken voorwaarden te voorschijn die eerder niet te lezen waren. De reisvoorwaarden staan op de site , klik op de rode regel . https://assets.travelberry.nl/beleid/Reisvoorwaarden_okt.pdf
Topantwoord
Boeken bij zo’n bedrijfje dat net begonnen is? Laat anderen maar de slechte ervaringen opdoen.
Goed punt, helaas pas te laat ontdekt. Wel apart dat een Vakantieveilingen dan wel met zo'n bedrijf in zee gaat ..... dat geeft ze geen goede naam.
Ook wij hebben geen slechte ervaringen met Vakantieveilingen, nemen ze ook niets kwalijk, maar dit geeft wel te denken over de aanbieders die op hun website staan.
Update:
Vakantieveilingen komt mensen die via hun een Travelberry reis hebben gekocht met een ruilveiling tegemoet heb ik ondertussen begrepen.
Dat Vakantieveilingen je hiermee tegemoet wil komen zegt wel iets over hoe de situatie is want volgens hun voorwaarden nemen ze daar geen verantwoordelijkheid voor.
Naar verluidt willen ze met dit soort praktijken niets te maken hebben en dat lijkt me ook logisch want het geeft ook Vakantieveilingen een hele slechte naam. Maar nu: chapeau Vakantieveilingen!
Let wel: als je rechtstreeks bij Travelberry hebt geboekt of bepaalde toeslagen aan ze hebt betaald dan ben je je geld .... kwijt!
Heb je wel geklaagd bij Vakantieveilingen?
- Wij selecteren onze aanbieders zorgvuldig, maar de aanbieder zorgt voor de uitvoering. Wij zijn voor de correcte nakoming door de aanbieder niet aansprakelijk. We doen er wel alles aan om ervoor te zorgen dat de aanbieder zijn verplichtingen naar jou netjes nakomt. Eventuele klachten over een aanbieder horen we dan ook graag. We proberen deze klachten zo goed mogelijk op te lossen en we kunnen daarin opnieuw bemiddelen tussen jou en de aanbieder. Je kunt op ons rekenen, maar je kunt ons daar niet toe verplichten. We zijn niet verplicht om een vergoeding of restitutie aan je te betalen, alleen de aanbieder is daartoe gehouden.
- https://privacy.talpanetwork.com/nl/veiling/
Let op: Vakantieveilingen is ook niet de boosdoener.
Zij zijn op de hoogte van de wanpraktijken en willen hiermee niet geassocieerd worden.
Ze bieden mensen iig een ruilveiling aan begrijp ik - erg netjes van ze en wel veelzeggend over de gang van zaken.
Het is Travelberry die partijen benadeelt en als je daar rechtstreeks hebt geboekt of bijvoorbeeld extra toeslagen hebt betaald dan kan je fluiten naar je reis en je geld.
LET OP en voor de duidelijkheid:
Vakantieveilingen is hier niet de boosdoener, Travelberry is het bedrijf wat hier in gebreke blijft.
Heb pas later begrepen dat uw topic een waarschuwing inhield, bedankt hiervoor.
Dat is altijd zo met die tussenpersonen. Maar als je niet klaagt bij Vakantieveilingen dan kan Travelberry gewoon doorgaan.
En in 1 dag retour Parijs inclusief Disneyland? Hoe kom je er op.
@sjoppie:
correct en graag gedaan! :-)
@panter22:
idd, Vakantieveilingen is hiervan ook op de hoogte gesteld en we hebben begrepen dat zij zich tot dusver zeer coulant hebben opgesteld om tot een oplossing te komen - voor zover zij dat kunnen regelen. Dit terwijl Vakantieveilingen notabene niet verplicht is om dat te doen! Dus chapeau!
Daar kan Travelberry nog een - heleboel - van leren ...... dat er iets niet doorgaat kan gebeuren maar om dat dan niet te communiceren, nergens op te reageren, valse beloftes te doen en nep reviews te plaatsen plus klanten alleen na lang en meermaals aandringen (mogelijk) hun geld terug geven ... dat kan gewoon niet.
Dat er ook zo massaal gedupeerden online komen is iets wat ze geheel - en 100% verdiend - te danken hebben aan hun - eigen - dubieuze handelen.
Zeer amateuristisch en onprofessioneel ... weinig overlevingskans ...
Heb na lang wikken en wegen op 5-6 jl. online een busreis naar Disneyland voor mijn zoontje van 9 en mezelf gedaan bij Travelberry, voor vertrek op 15 juni. We hadden een zwaar jaar gehad. Moeizame scheiding, plotselinge overliijden van mijn vader, financieel niet breed met alle bijkomende stress hiervan. Dus dacht: probeer iets positiefs voor ons beiden te realiseren. Mijn zoontje wilde van zijn verjaardagsgeld zelfs meebetalen, dus leek de aanbieding van Travelberry van 89,- voor een dagreis naar Disneyland Parijs onze uitkomst. En om het nog leuker te maken, waren er toen ook nog de Avengers in het park!! Kon niet beter, want hij is mega fan van deze Avengers!! Eindelijk ff iets positiefs om op te verheugen!! Reserveringsbevestiging direct ontvangen na betaling, helemaal toppie. In deze bevestiging stond dat de ticjets 4/ 5 dagen voor vertrek zouden worden verstuurd. Maar niets was helaas minder waar!! 3 dagen voor vertrek, nog niets ontvangen, en dus gebeld natuurlijk. Hierbij een volgens mij nogal jonge jongen aan de lijn gehad, die mij vertelde dat zijn baas zojuist zei dat die reis niet door kon gaan ivm te weinig animo, en dat ik hiervan dezelfde dag van boeking een mail zou hebben ontvangen dat de reis niet door kon gaan, maar dat ik evt een andere datum kon kiezen. Echter, heb nooit zo'n dergelijke mail van hun ontvangen, anders zou ik toch niet bellen met de vraag waar mijn e- tickets blijven. Heb de jongen gevraagd of hij mij anders nogmaals deze mail wilde versturen, maar dat was niet mogelijk werd mij mede gedeeld. Zij werken met een systeem waarbij dit niet kan!!?? Zei konden dus wel in hun systeem zien dat deze verstuurd was, maar konden hem niet doorsturen naar mij. Vond ik echt verdacht op dat moment!! Ik kon evt wel op dat moment direct aan de telefoon een nieuwe datum kiezen, zei hij. Maar mijn onderbuik gevoel zei me dat dat waarschijnlijk ook niet door zou gaan, en heb het gesprek beëindigd met dat ik daar later op terug zou komen. Heb mijn zoontje het teleurstellende nieuws verteld, en ben gaan googelen!! En kwam zo dus bij jullie terecht.
Met vriendelijke groeten
Cynthia Beintema
Vind je het gek dat er te weinig animo is voor zo'n busreis? De bus rijdt niet voor een paar mensen. Dat kan niet uit.
Je zit zo 10 tot 12 uur in de bus .
Heb je je geld terug gevraagd?
Ik heb het grote vermoeden dat er helemaal geen bus of reis is geweest, als je alleen al bedenkt hoe duur tickets voor Disney zijn en ook dat je die eigenlijk nooit met korting kan krijgen behalve met een actie van Disney zelf.
Vreemde gang van zaken.
@onlineboeker ,
Het postadres wat op de site staat , is een pand waar je kantoorruimte kunt huren .
https://www.google.nl/maps/place/Herengracht+244,+1016+BT+Amsterdam/@52.3719665,4.8867956,3a,75y,283.4h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAzZjdlBt0eNdZgOJNRrdLQ!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DAzZjdlBt0eNdZgOJNRrdLQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D283.39755%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192!4m5!3m4!1s0x47c609c38f2eb5cf:0x607b6855f30b52aa!8m2!3d52.3720075!4d4.8865809
Bij Kvk staat een ander adres .
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=71827005&start=0&site=kvk2014
https://www.google.com/maps/place/Lichtschip+67,+3991+LK+Houten/@52.0209692,5.1571905,3a,75y,221.11h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUz_65-tRR6ssW_wRgZdCUQ!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c666eeae52e59b:0x367ea28736d20d74!8m2!3d52.0206497!4d5.1567362
Dien een klacht in bij Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer
Ik had dat ook al onderzocht, is allemaal heel apart hoe een en ander in elkaar zit.
Ondertussen hebben we na veel geheen en weer en smoes na smoes ons geld terug gekregen van Travelberry, dus er is nog hoop, maar makkelijk gaat het zeker niet en het blijft afwachten want hoelang zo'n bedrijf nog kan blijven bestaan met zo'n bedrijfsvoering en zulke slechte recensies ...?
Nog een TIP: eigenaar Mark L. heeft ooit eens in een online artikel gemeld dat Travelberry een activiteit is van Huski Reizen(!), die zitten op hetzelfde adres in Houten, aldus ... even slim aanpakken en doe er je voordeel mee ....... :-)
Travelberry is -geloof het of niet- ook (nog) aangesloten bij de SGR ...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer