be
door beloperator Jun 24, 2012 om 21:15
Auto & vervoer

Postnl

Van de week een wervingskaart van postnl in de bus.Men zoekt parttime postbestellers voor bezorging op dinsdag,donderdag en zaterdag tussen 11.00 en 17,oo uur.Men kan zelf bepalen wanneer men in eigen buurt de post rondbrengt.
In de zomer 2012 editie van het blad ER IS POST legt commercieel directeur Ger Jacobs omstandig uit dat er veranderingen zijn in de postbezorging.Men concentreert zich op de Dinsdag,Donderdag en Vrijdag maar DAGELIJKS blijft er tot 18.00 uur post afgeleverd worden.
Zondagmiddag 24 juni bracht ik een paar poststukken naar de brievenbus.Tot mijn verbazing las ik dat de eerstvolgende buslichting op maandag zou zijn om 18.oo uur.Voorheen was dat op zondag om 18.00 uur,
Als er zondag geen lichting is;is er op maandag dus weinig of niets te bezorgen.
Is ons geprivatiseerde postbedrijf op slinkse wijze bezig om een driedaags bezorgsysteem te realiseren? Of om zonder meer de maandag definitief als bezorgdag te schrappen?

11489 43 Rapporteer

jo
door jorisw - Jun 24, 2012 om 21:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maandag is toch al jaren een de-facto bezorgvrije dag?

tdehond
door tdehond - Jun 24, 2012 om 21:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

dinsdag,donderdag en zaterdag

Wordt er opeens op vrijdag ook al niet bezorgd?
Er wordt al enige tijd niet meer op zondagavond de postbussen geleegd.

De post op maandag in de bus doen is helaas vroeg genoeg.

zwemmer
door zwemmer - Jun 24, 2012 om 21:38
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Mogelijkerwijs wordt er zo ingespeeld op het steeds verder om zich heen grijpende internetverkeer voor de verzending van post.

su
door susannef - Jun 24, 2012 om 22:48
303 Antwoorden / 9 Vragen

Bij de bussen waar ik doorgaans mijn stukken post is er ook wat gewijzigd; lichting om 17.00 uur in plaats van om 18.00 uur, maar nog wel van zondag t/m vrijdag.
Mocht je een bus zoeken die nog wel gelicht wordt, dan kan je die via de site van postnl zoeken. Zo kwam ik er namelijk ook achter dat er in mijn woonplaats nog één plek is (het centrale postnl-punt) waar je tot 18.00 uur post in de bus kan gooien.

le
door leonmols - Jun 25, 2012 om 12:35
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, hier is de bezorging toch al tijden naadje. En of ze nu de post op maandag t/m vrijdag jatten, of alleen of dinsdag, donderdag en zaterdag, dat maakt geen r**t uit.

En volg de media maar eens, om de haverklap is er weer een bericht van post die bij een bezorger thuis gevonden wordt, of dat een hele wijk geen post kreeg. Zojuist op Twitter gezien dat iemand een hele postzak, NAAST een vuilcontainer gevonden heeft.

Ja PostNL, ga vooral nog meer partimers en ongemotiveerden aannemen.

mostertpot
door mostertpot - Jun 25, 2012 om 12:43
162 Antwoorden / 13 Vragen

Ons postbedrijf zoekt naar oplossingen waarbij het zichzelf uit de markt prijst. Juist door de wijzigingen, de onbetrouwbaarheid, de beperkingen en de achteruitgang in kwaliteit van bezorgers, doen mij steeds vaker e-mailverkeer inzetten. Alleen zendingen die niet per e-mail kunnen, die gaan nu nog in de PostNL bus. En, dat alleen nog zolang ik mijn poststukken niet makkelijk ergens anders kan aanbieden.

ma
door marielous - Jun 25, 2012 om 12:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Goed idee.Maar het zou nog beter zijn als de postbezorging weer in één hand kwam en als dat ene overkoepelende postbedrijf beter ging samenwerken met het internet.Er zou een systeem bedacht moeten worden waarbij de geadresseerde een mailtje krijgt als er post voor hem is, zodat hij die post kan komen afhalen.De post zou dan "gratis"op één of twee dagen in de week bezorgd kunnen worden of tegen extra bezorgkosten op andere dagen.

ed
door eddyvanluin - Jun 25, 2012 om 12:49
11 Antwoorden / 3 Vragen

Er word ook niet goed bezorgt ik ben ook regelmatig post kwijt.
Ja wat gebeurd ermee als het bij de buren in de bus word
gegooid.Waar blijft dan je post.
Vroeger ging er ook wel eens iets verkeerd maar niet
zoals het nu gaat.
Hoop dat het snel beter word !
Heb al een keer een klacht ingediend bij postbedrijf

tdehond
door tdehond - Jun 25, 2012 om 12:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Klopt.
Ik probeer bestellingen te doen bij bedrijven die geen gebruik maken van PostNL.

In blijde afwachting op het moment dat de particulier kan kiezen voor een andere bezorgdienst als PostNL

=mostertpot schreef op maandag 25 jun 2012, 12:43: Juist door de wijzigingen, de onbetrouwbaarheid, de beperkingen en de achteruitgang in kwaliteit van bezorgers, doen mij steeds vaker e-mailverkeer inzetten.

traporgel
door traporgel - Jun 25, 2012 om 12:53
191 Antwoorden / 4 Vragen

De post kan heel gemakkelijk weer 6 dagen per week bezorgd worden. De keerzijde is dan wel dat een brief van 1 velletjes dan van een postzegel van € 1,30 moet krijgen. En dat een pakje voortaan 12 euro gaat kosten.

Of zo.

he
door henny1001 - Jun 25, 2012 om 12:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Krijg je een keer post dan blijkt het ook nog een niet voor jou te zijn. Verkeerd bezorgd.. Dit is mij in 3 weken al 3 keer overkomen. En dan geen post voor de buren of. Nee drie vier straten verderop. 1e 2 keer klacht ingediend maar toch zelf gebracht. Derde keer weer gebeld en op laten laten. Ik ben tenslotte geen post bezorger. De verkeerd bezorgde post werd de volgende dag opgehaald.
Dus was ,al is het maar voor een dag ook nog eens een dependance van TNT Post
of hoe ze nu ook mogen heten.
Ik verwachtte post maar dat duurde al even ik op dinsdag gebeld met de afzender.
Deze wist mij te melden dat de brief dinsdag of uiterlijk woensdag verzonden zou worden. Zaterdag werd de brief met dagtekening 19 juni pas bezorgd zaterdag 23 juni. En TNT op haar site maar volhouden dat de bezorg kwaliteit 91.5 % is.

Hierbij roep ik alle afzenders op hun contract met TNT Post op te zeggen en over te stappen naar Sandd. Daar heb ik in ieder geval betere ervaringen mee.

mostertpot
door mostertpot - Jun 25, 2012 om 13:06
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=traporgel schreef op maandag 25 jun 2012, 12:53]De post kan heel gemakkelijk weer 6 dagen per week bezorgd worden. De keerzijde is dan wel dat een brief van 1 velletjes dan van een postzegel van € 1,30 moet krijgen. En dat een pakje voortaan 12 euro gaat kosten.

Of zo.
Hoi traporgel, je reageert hier net als de directie van PostNL. Het probleem wordt bij de klant gelegd. Maar juist zou men wat creatiever in het bedrijf zelf moeten worden. Lagere prijzen nodigen meer uit dan hoge prijzen. De winst zit dan in het kwantum. Wij wonen in Zeeuws-Vlaanderen waar veel post met bestelauto's wordt bezorgt. Nu staan 's middags deze bestelauto's bij ons om de hoek, een stuk of 20, te verinteresten. Waarom niet de autovloot tot de helft terug brengen en 's morgens de ene helft van het gebied bezorgen en 's middags de andere helft? Ze werken toch met parttimers, dus daar zitten geen meerkosten in. Bij mijn beste weten worden buslichtingen apart gedaan, waarom geen bussen lichten tijdens de bezorging? In andere landen doen ze dat ook. Maak een brievenbus achterop elke postauto? Dan breng je de brievenbusbus bij de mensen thuis voor de deur. Mak het mogelijk met de post ook pakjes mee te geven als hij toch voor je deur staat. Met zoveel kassa forum bezoekers moeten we toch een heleboel ideetjes op tafel kunnen leggen, als dan 1% bruikbaar is, is PostNL weer heel goedkoop een stukje verder geholpen.

audb
door audb - Jun 25, 2012 om 13:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Hopelijk mogen bedrijven zoals Sand binnenkort ook post van particulieren gaan bezorgen dan krijgen we op maandag, woensdag en vrijdag gewoon de post weer in de bus :)

addiee
door addiee - Jun 25, 2012 om 13:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eddyvanluin schreef op maandag 25 jun 2012, 12:49]Er word ook niet goed bezorgt ik ben ook regelmatig post kwijt.
Ja wat gebeurd ermee als het bij de buren in de bus word
gegooid.Waar blijft dan je post.
Vroeger ging er ook wel eens iets verkeerd maar niet
zoals het nu gaat.
Hoop dat het snel beter word !
Heb al een keer een klacht ingediend bij postbedrijf

th
door theo50 - Jun 25, 2012 om 13:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan mij nog herinneren dat in de jaren 50 van de vorige eeuw de PTT tweemaal daags de post kwam bezorgen.Er stond toen ook nog geen manager aan het hoofd, die alleen maar keek hoe de aandeelhouders het meeste tevreden konden worden gesteld en zo goedkoop mogelijk te werken.
Om over de kwaliteit van de postbezorging nog maar te zwijgen, vroeger kreeg ik elke dag mijn post, nu krijg ik tweemaal daags de post van de buren.
Tot nog toe heeft de privatisering van alle overheidsdiensten ons nog niet veel goeds opgeleverd.

md
door mdentz - Jun 25, 2012 om 13:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe gaat het dan met de kaarten van de trombosedienst. Dit kan toch niet!!!!
Laatst kreeg ik ook een kaart van de trombosedienst die niet voor ons was, maar omdat ik weet dat dit zeer belangrijk is heb ik de kaart zelf maar naar het juiste adres gebracht. Dit is toch van de gekke zulk een belangrijk bericht ???

he
door henny1001 - Jun 25, 2012 om 13:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Theo50,

Tegenwoordig bezorgt TNT ook 2 keer per dag eerst de reclame folders van AH en C1000. En dan de gewone post. Tenminste zo werkt het in mijn straat.

danath
door danath - Jun 25, 2012 om 13:18
88 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg geregeld post van iemand uit een heel andere straat!
Het enige wat klopt is het huisnummer.
Was vroeger wel anders, toen werd vaak de post goed bezorgd ook al was het adres verkeerd!

kaneeltje
door kaneeltje - Jun 25, 2012 om 13:31
18 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag de dag ben ik al blij als de post geleverd wordt.
Laatst weer een bank-afschrift weg!
En al tv-bladen, bestelde boeken kwijtgeraakt .
En geen behoorlijk antwoord van post.nl.
Waar blijft de regerin om die gasten eens aan te pakken !!!!

he
door henkrom - Jun 25, 2012 om 14:40
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb 40 jr. met plezier bij PTT gewerkt totdat de VVD Nely Kroes het bedrijf in de commercie gooide. Dat noemde men toen met een mooi woord privatisering.
Net als NS en gezondheid zorg
En nu .. weten we het , Failite bedrijven en wanorde. Dank u VVD.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 25, 2012 om 15:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Theo, het antwoord is simpel.
Toen was PTT een staatsbedrijf en was winst niet belangrijk.
En mensen die daar werkten waren meen ik zelfs ambtenaar.
Verlies werd gewoon betaald uit de belastingpot.
En er werd aangebeld als er post in de bus was gedaan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====

=theo50 schreef op maandag 25 jun 2012, 13:14: Ik kan mij nog herinneren dat in de jaren 50 van de vorige eeuw de PTT tweemaal daags de post kwam bezorgen.Er stond toen ook nog geen manager aan het hoofd, die alleen maar keek hoe de aandeelhouders het meeste tevreden konden worden gesteld en zo goedkoop mogelijk te werken.
Om over de kwaliteit van de postbezorging nog maar te zwijgen, vroeger kreeg ik elke dag mijn post, nu krijg ik tweemaal daags de post van de buren.
Tot nog toe heeft de privatisering van alle overheidsdiensten ons nog niet veel goeds opgeleverd.

hi
door hipppo - Jun 25, 2012 om 15:50
303 Antwoorden / 2 Vragen

privatisering van een aantal nutsvoorzieningen was natuurlijk vooral het stokpaardje van de VVD, maar ik dacht dat ook het CDA en de PvdA zich hier met verve voor ingezet hebben. Blijkbaar heeft niemand van al die sufkoppen kunnen bedenken dat als je meer dan één bedrijf toestaat de post in hetzelfde gebied te bezorgen, dat er dan dubbel of driemaal zoveel werk verzet moet worden om hetzelfde resultaat te bereiken als met één bezorger. Privatiseren betekent dan ook eigenlijk: prijsgeven aan het privaat, door de plee spoelen dus.

wilma 1949
door wilma 1949 - Jun 25, 2012 om 16:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nog iets, de postbestellers kunnen alleen cijfers lezen bv:
ik woon op 4, een school is op 14. Men vergist zich en zet 4 op de brief bestemd voor de school en wie krijgt de brief? Ik dus...........

Fijn he, dat privatiseren, breek mij de bek NIET open !!!!!

le
door leonmols - Jun 25, 2012 om 16:20
16 Antwoorden / 0 Vragen

Of het echt aan de privatisering ligt, weet ik niet, maar wel aan personeel aannemen met een IQ lager dan de gemiddelde kamertemperatuur, en nu, in de zomermaanden, nog een zootje ongemotiveerde vakantiewerkers.

En een afdeling klantenservice, die je mag betalen om een klacht te deponeren, (met medewerkers met het IQ van een leeg aquarium), daar heb je ook niks aan.

Afgelopen weken met een paar van die [censuur] aan de gang geweest vanwege een pakket dat tot 3x een dag later dan gepland, zou worden bezorgd, en ze komen met het ene smoesje na het andere.

Verleden jaar een plastic zak gekregen met post van 3-4 maanden, die bij een bezorger thuis was gevonden.

Dit jaar al kwijtgeraakt door PostNL, bestemd voor mij: 1 BluRay speler, 10 DVD's, 6-8 CD's, creditcard, brief met pincode voor die creditcard, rekeningen, div keren Veronica Magazine en dan nog eens wat ik niet eens weet. En ze doen helemaal geen r**t eraan. Alleen maar 'excuses' en smoesjes.

En ondertussen het management maar bonussen geven, omdat die zoveel verbeter ideeen hebben!

hi
door hintopleidingen - Jun 25, 2012 om 16:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

hoe zo wordt de post bij jullie nog bezorgd dan?
bij ons soms of elders in de straat in de bus gedaan.
ik doe zoveel mogelijk met internet komt altijd en snel aan.
het is jammer genoeg geen ptt meer hoor.

at
door at pietersen - Jun 25, 2012 om 16:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jaja mensen de post van tegenwoordig ,inderdaad verkeerd bezorgt enof je ziet je bankafschriften niet meer ,of helemaal geen post ,post van een paar straten verderop bij jou bezorgt.
Enja de spullen die men bestelt ,via het ozo makkelijke internet bedrijven ,vanwaar men zo bang voor was dat men zoveel via het internet bestelde. Inderdaad de spullen die men vooraf betaalde want rembours is toch duurder ,maar nooit de spullen gezien. Voor mij geen post meer !
Ik koop tegenwoordig mijn spullen in de winkel ,lekker ouderwets ,hoef ik ook niet bang te zijn vandat het niet aankomt ,durf zo niks meer te bestellen via het internet. Nee de post heeft het bij mij afgedaan ,doe de bankzaken online ,geen bankafschriften meer die print ik wel en ik ga naar de winkel. Bedankt post ,wat een zooitje is dat geworden. Mvg. A.Pietersen

sepke2008
door sepke2008 - Jun 25, 2012 om 17:01
191 Antwoorden / 47 Vragen

Al ben je geen bedrijfeconoom dan nog begrijp je dat dit een logisch gevolg is van het lagere aanbod van post. Dit hoort nu eenmaal bij de vernieuwing ( lees internet ).Om toch rendabel te blijven zal men genoodzaakt zijn om minder bezorgrondes te maken zodat de bezorger toch met een gevulde tas op weg kan.

M.v.g. Sepke

le
door leonmols - Jun 25, 2012 om 17:05
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sepke schreef op maandag 25 jun 2012, 17:01]Al ben je geen bedrijfeconoom dan nog begrijp je dat dit een logisch gevolg is van het lagere aanbod van post. Dit hoort nu eenmaal bij de vernieuwing ( lees internet ).Om toch rendabel te blijven zal men genoodzaakt zijn om minder bezorgrondes te maken zodat de bezorger toch met een gevulde tas op weg kan.

M.v.g. Sepke

Of geen 18 bedrijven een vergunning geven om post te bezorgen.

sepke2008
door sepke2008 - Jun 25, 2012 om 17:18
191 Antwoorden / 47 Vragen

Dat is een beslissing van de overheid, hier heeft Post.nl geen invloed op.

M.v.g. Sepke

danath
door danath - Jun 25, 2012 om 17:40
88 Antwoorden / 1 Vragen

Maar Postnl zou wel een betere opleiding kunnen geven en mensen screenen om er voor te zorgen dat we de post krijgen en niet in een andere brievenbus of ergens in een schuur of bij het oud papier!

la
door lamb - Jun 25, 2012 om 21:50
28 Antwoorden / 2 Vragen

Wanneer ze het bezorgen maakt me niet veel uit, als de dagen maar bekend zijn EN DE POST IN DE GOEDE BRIEVENBUS WORDT GEDAAN!!!
Afgelopen zaterdag was het weer raak, de 'postbode' had de straten door elkaar gehaald, dus veel post verkeerd afgeleverd en werd door iemand (die toevallig bij zijn brievenbus stond) hierop attent gemaakt. Vervolgens haalde de postbode de post weer uit de buitenbussen (alleen bij deze kon dat) om ze daarna weer hopelijk goed te kunnen bezorgen. 's Avonds hadden wij 3 poststukken, waarvan twee voor andere straten/personen, alleen het nummer klopte. Dus hebben wij zondag maar weer voor postbode gespeeld. We alleen weten niet of andere post van ons nu ergens anders ligt..... Sommige mensen zijn hier zo kwaad over, dat ze de verkeerde post liefst verscheuren.
Hopeloos, en dit was zeker niet de enige keer.
DUS LIEVER MINDER VAAK BEZORGEN, MAAR A.U.B. WEL OP HET GOEDE ADRES!!!

le
door leonmols - Jun 26, 2012 om 12:28
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lamb schreef op maandag 25 jun 2012, 21:50]
DUS LIEVER MINDER VAAK BEZORGEN, MAAR A.U.B. WEL OP HET GOEDE ADRES!!!

Ben ik het niet mee eens, gewoon bezorgen EN ook op het goeie adres.
Volgens mij moet een leerling met alleen lagere school ook kunnen lezen dus er is GEEN excuus om continu post fout af te leveren. How hard can it be?

Motivatie is ook wel iets, ik denk dat de gemiddelde bezorger absoluut niet gemotiveerd is, en het helemaal niet boeit wat er met poststukken gebeurd.

Maar zolang het management vette bonussen voor reorganisaties (of die nu lukken of niet) kan vangen, zal er helemaal niks gebeuren.

Klantenservice is ook iets waar ze iets aan kunnen doen. Vanochtend gebeld n.a.v. mijn zoveelste klacht. Telefoon gaat maar liefst 2 x over en dan is het al voorbij en krijg je een emailtje met een smoesje "Wij hebben u geprobeerd te bereiken" ...

Stierenpoep! Ze zijn blij dat je niet zo snel opneemt, dan kunnen ze een standaard emailtje sturen. Als excuus zeggen ze dan dat ze het druk hebben. Ja, vind je het gek met eem zo belabberde service zal de klanten'service' overuren moeten draaien. Maar wat is de 'core business' van PostNL? Excuses verzinnen bij klanten'service' of POST BEZORGEN??????

traporgel
door traporgel - Jun 26, 2012 om 12:30
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=mostertpot schreef op maandag 25 jun 2012, 13:06]
Hoi traporgel, je reageert hier net als de directie van PostNL. Het probleem wordt bij de klant gelegd.

Ik reageerde ook op een fenomeen dat hier op dit forum maar niet opgelost kan worden, ondanks vrijwel elke week een nieuw topic over post.nl

Ik vraag mij af waarom de redactie niet eens serieus gaat inventariseren WAAR het zo beroerd gesteld is met de bezorging van de post. Ik heb enkele dagen geleden een mail verstuurd naar iedereen in mijn adresboek en gevraagd hoe vaak ze post niet ontvangen, of verkeerd bezorgde post in de brievenbus krijgen.

Mijn "onderzoekje" telt ruim 300 e-mail adressen. Resultaat was dat twee mensen aangaven dat ze soms de post later krijgen dan ze gedacht hadden. Maar geen problemen hadden met post die niet bezorgd wordt, of verkeerd bezorgd werd.

Als de redactie zo'n inventarisatie zou (kunnen) doen, dan zou het probleem wellicht getackeld worden.

Een andere oorzaak van de problemen zou natuurlijk kunnen zijn dat Post.nl bewust de post verkeerd (of helemaal niet) bezorgd bij klanten die ooit wel eens een bericht op dit forum of een melding op klacht.nl hebben geplaatst. U begrijpt hopelijk dat achter deze alinea een grote smiley moet staan, maar die optie heeft dit forum niet.

mostertpot
door mostertpot - Jun 26, 2012 om 12:40
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=traporgel schreef op dinsdag 26 jun 2012, 12:30][quote=mostertpot schreef op maandag 25 jun 2012, 13:06]
Hoi traporgel, je reageert hier net als de directie van PostNL. Het probleem wordt bij de klant gelegd.

Ik reageerde ook op een fenomeen dat hier op dit forum maar niet opgelost kan worden, ondanks vrijwel elke week een nieuw topic over post.nl

.......
Een andere oorzaak van de problemen zou natuurlijk kunnen zijn dat Post.nl bewust de post verkeerd (of helemaal niet) bezorgd bij klanten die ooit wel eens een bericht op dit forum of een melding op klacht.nl hebben geplaatst. U begrijpt hopelijk dat achter deze alinea een grote smiley moet staan, maar die optie heeft dit forum niet.

:) kleintje dan, vooruit

le
door leonmols - Jun 26, 2012 om 12:53
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=traporgel schreef op dinsdag 26 jun 2012, 12:30]
Een andere oorzaak van de problemen zou natuurlijk kunnen zijn dat Post.nl bewust de post verkeerd (of helemaal niet) bezorgd bij klanten die ooit wel eens een bericht op dit forum of een melding op klacht.nl hebben geplaatst. U begrijpt hopelijk dat achter deze alinea een grote smiley moet staan, maar die optie heeft dit forum niet.

Nou .... Ik merk toch regelmatig dat als ik klaag, ik de dagen erna ineens HELEMAAL geen post meer krijg. Dat heb ik ook vaak bij PostNL aangegeven, maar ja ... Da's tegen dovemansoren praten.

En ik snap ook niet dat consumentenprogramma's hie rniet in duiken, of weten ze dat het toch niks uitmaakt. Hoe vaak is de post niet in beeld geweest en komen ze weer met hun bekende "96% van de post die wel op tijd en juist bezorgd wordt" (overigens klopt dat al lang niet meer, ik heb op de website van PostNL een grafiek gezien dat ze in maart 2012 niet veel beter dan 92% zitten)

le
door leonmols - Jun 26, 2012 om 13:02
16 Antwoorden / 0 Vragen

Hier staat hun eigen analyse:

In de tekst: 96% op tijd maar in de grafiek voor maart 2012 91,5%
Ik vraag me dan af hoe je gemiddeld in een jaar 96% kunt halen?

http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/kwaliteit-van-postnl/?bnr=dp-cm-nvt240412-onzebezorgkwaliteit

En om met hun eigen cijfers te spreken: 14 miljoen poststukken per dag, 91.5% op tijd, dus 8.5% NIET op tijd, dat zijn er 1.19 miljoen die NIET op tijd zijn.

tdehond
door tdehond - Jun 26, 2012 om 13:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ leonmols
Staat er ook bij hoeveel pakketten en brieven miraculeus verdwijnen?

mostertpot
door mostertpot - Jun 26, 2012 om 13:13
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 26 jun 2012, 13:06]@ leonmols
Staat er ook bij hoeveel pakketten en brieven miraculeus verdwijnen?

Beste T, je ziet het verkeerd, veel post komt na een tijdje weer ergens bij een besteller thuis, of in een sloot, boven water en is dus nooit verdwenen. Ook lege pakketjes komen op bestemming en hoeven niet in de statistieken. Gisteren kreeg een kennis van mij van maanden post in een keer thuis bezorgd, stond ook bij een besteller in het schuurtje, hoeft dus niet in de statistieken toch?

le
door leonmols - Jun 26, 2012 om 13:14
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 26 jun 2012, 13:06]@ leonmols
Staat er ook bij hoeveel pakketten en brieven miraculeus verdwijnen?

Nee, dat houden ze buiten de statistieken. Dit gaat alleen over de daadwerkelijk bezorgde poststukken.

tdehond
door tdehond - Jun 26, 2012 om 15:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Toch wel. Dan is de post uiteindelijk bezorgd. :)

In blijde afwachting van nog enkele stukken.

Hopelijk meldt een ieder zijn klachten bij Consuwijzer. Dan mag toch gehoopt worden dat een grondig onderzoek naar de grote verdwijntruc van m.n. postpakketten gaat plaats vinden.

Dat een uitnodiging verdwijnt is vervelend, maar pakketten met de problematiek daarom heen is een stuk lastiger.

Als de webwinkels een andere vervoerder gaan kiezen, dan valt m.i. pas het kwartje.

=mostertpot schreef op dinsdag 26 jun 2012, 13:13:
=tdehond schreef op dinsdag 26 jun 2012, 13:06: @ leonmols
Staat er ook bij hoeveel pakketten en brieven miraculeus verdwijnen?

Beste T, je ziet het verkeerd, veel post komt na een tijdje weer ergens bij een besteller thuis, of in een sloot, boven water en is dus nooit verdwenen. Ook lege pakketjes komen op bestemming en hoeven niet in de statistieken. Gisteren kreeg een kennis van mij van maanden post in een keer thuis bezorgd, stond ook bij een besteller in het schuurtje, hoeft dus niet in de statistieken toch?

be
door beloperator - Jun 27, 2012 om 15:46
9 Antwoorden / 4 Vragen

Uit het aantal reacties op mijn berichtje van zondag 24 juni blijkt wel dat er veel critiek is op onze huidige postverzorger.Het was inderdaad Neelie Smit-Kroes,die de privatisering van de PTT heeft doorgevoerd.Trouwens tijdens heer ministerschap zijn meer wonderlijke zaken tot stand gekomen.Ik denk hierbij aan het verder uit elkaar plaatsen van trasm- en bushaltes.
Over de onjuiste postbezorging valt een boek te schrijven.Ik krijg (kreeg) redelijk veel post omdat ik met buitenlandse verzamelaars postzegels ruil.Als een brief de mist in gaat is dat verzameltechnisch zeer vervelend.Een verkeerd bezorgde brief werd door de bewoner van dat adres als GEADRESSEERDE HIER ONBEKEND naar het buitenland teruggestuurd.
Op een dag verscheen er aan mijn voordeur een mij onbekende mijnheer met een aantal voor mij bestemde brieven.Het bleek dat deze heer bij buren van mij,verderop in de straat tijdens hun vacantie de planten water gaf en tussen hun post mijn brieven had aangetroffen.Zo zijn er uiteraard meer ervaringen.
Ja,vroeger,toen konden we trots zijn op onze nationale PTT.Voor de oorlog drie maal daags postbezorging,na de oorlog nog maar twee keer.Inderdaad werd er op de bel gedrukt. Heel vroeger was er zelfs op zondagen een bestelronde,er diende dan wel een gratis zegel BESTELLEN OP ZONDAG naast de postzegel geplakt te worden.
Het is te begrijpen dat in deze ruttige tijd van bezuinigingen en banenverlies mensen blij zijn als zij via postnl een grijpstuiver kunnen verdienen.Dat laat onverlet dat postnl een goe4d aanname beleid moet voeren.
De ontslagen echte postbodes waren ook altijd een vraagbaak als je in een bepaald district een straat zocht.Keurig in uniform,altijd herkenbaar.
Het feit dat de PTT een ambtelijke organisatie was en van ons belastinggeld werd betaald is juist,maar gaf veel zekerheid in de postbezorging.Nu gaat ons belastinggeld ook op maar meer aan bonussen.
Het zou mooi zijn als de PTT weer een staatsbedrijf werd.( geldt ook voor NS)Iedere naamsverandering van ons nationale postbedrijf zorgde voor slechtere service.Laat de letters PTT symbool zijn voor de slogan Prettige Terug Tocht.

rm
door rma070 - Jul 1, 2012 om 04:30
52 Antwoorden / 1 Vragen

ze hadden ooit toch een slogan zo iets van vandaag in de bus, morgen op de mat ?
pakjes doe ik al langere tijd niet meer bij onze nationale "trots"

tdehond
door tdehond - Jul 1, 2012 om 07:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Nu "streven ze ernaar", maar zelfs een aangetekende brief is dagen onderweg.

=rma070 schreef op zondag 1 jul 2012, 04:30: ze hadden ooit toch een slogan zo iets van vandaag in de bus, morgen op de mat ?
pakjes doe ik al langere tijd niet meer bij onze nationale "trots"