Ik heb geld willen overmaken naar een andere rekening van mij bij een andere bank. Afijn alles ingevuld zoals altijd met internetbankieren. Bedragen klopte dus door de procedure heen. Nadat ik alles bevestigd had zie ik tot mijn stomme verbazing dat het geld is overgeboekt naar andere rekening dan ik had gewild. zelfs naar een andere bank. stom, maar eigen fout Toch maar even bellen met de bank: "Nee, wij kunnen u niet helpen, u heeft zelf toestemming gegeven. U kunt natuurlijk wel contact opnemen met de begunstigde." ik: : ik zou graag willen weten wie dat is" bank" Dat mogen wij u niet zeggen ivm de privacy wetgeving" ik: " maar hoe moet ik dit dan oplossen?" bank: maar gewoon afwachten....
toch maar even gebeld met die andere bank: bank: nee, wij kunnen hierin niets betekenen. U bent geen klant van ons. gaat u maar naar uw eigen bank. ik: mag ik dan weten wie de eigenaar is van dit rekening nummer zodat ik contact op kan nemen? bank: nee, dan mogen wij u niet geven vanwege de privacy.
Goed. Zelf op de RABOwebsite staat dat in dit geval contact moet worden opgenomen met de begunstigde.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe met dit probleem kan worden omgegaan?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
mijn moeder heeft dit ook ooit gedaan. toen heeft ze een brief geschreven en de bank heeft die aan de begunstigde gegeven. misschien even persoonlijk bij de bank langsgaan om duidelijkheid te krijgen wat er gedaan moet worden?
Dit soort vragen zijn al vaker aan bod gekomen op dit forum, en ik zou eerlijk gezegd geen methode weten hoe dit simpel is op te lossen.
De banken zouden stornering kunnen toestaan in geval van foutieve overboekingen, maar daarmee werk je fraude in de hand (bijv. je bestelt iets, je betaalt, product wordt bezorgd, je storneert de betaling).
Een andere optie zou zijn dat je de gegevens krijgt van de andere partij. Dat lijkt me ook geen optie. Ik (en ik denk dat vrijwel iedereen er zo over denkt) zit niet te wachten op een regeling waarbij een vreemde mijn gegevens kan krijgen. Ook dan heb heb je een regeling die erg fraudegevoelig is.
De enige technische oplossing die ik kan bedenken is dat bankrekeningnummers ingewikkelder worden. Nu moet een nummer aan de 11-proef voldoen om te worden geaccepteerd, maar daar kan je natuurlijke ingewikkeldere algoritmes voor gaan gebruiken. Dat betekent wel dat iedereen een nieuw rekeningnummer krijgt. Ook niet zo fijn en de kosten staan niet in verhouding tot de baten.
Als laatste zou je nog allen NAW gegevens van klanten van alle banken centraal kunnen gaan opslaan en dan een check inbouwen zoals dat voor voormalige Postbank klanten bij ING gedaan wordt. Persoonlijk zit ik hier niet op te wachten en ook dit is een oplossing waarbij de kosten niet opwegen tegen de baten.
Vóór verzending altijd dubbel controleren of alles goed is in gevuld.
Nu is er naar een willekeurig iemand een onverschuldigde betaling gedaan, die terugbetaald moet worden, maar of de persoon meewerkt, is de vraag. Stel heel even dat die persoon zo rood als een kroot staat en het niet terug kàn betalen. Uiteindelijk geeft U de opdracht om X geld naar rekening Y te sturen.
Ik heb dit ook eens meegemaakt en heb toen 0,01 overgemaakt naar datzelfde nummer en bij de opmerkingen gevraagd of ze het bedrag terug wilde storten, als deze mensen eerlijk zijn doen ze dat.
Ongeloofwaardig verhaal. Als je een typefoutje maakt, dan zal de 11-proef geen positieve uitslag geven en de overboeking worden geweigerd. Overigens, als je met internetbankieren overboekt naar een eigen rekening, dan zal dat nummer toch wel in je adresboek staan? Verder kan je bij een overboeking niet zien welke bank het is.
[quote=anduril schreef op maandag 12 mrt 2012, 12:29]Ongeloofwaardig verhaal. Als je een typefoutje maakt, dan zal de 11-proef geen positieve uitslag geven en de overboeking worden geweigerd. Overigens, als je met internetbankieren overboekt naar een eigen rekening, dan zal dat nummer toch wel in je adresboek staan? Verder kan je bij een overboeking niet zien welke bank het is.
Tsja, een van de weinige banken die met minder cijfers werken is de ING. Wordt op de een of andere manier een cijfer 'vergeten' dat wordt het bedrag automatisch overgemaakt naar de ING. Vind ik persoonlijk een foutje in de bank software, maar wie ben ik...
Heekl lastig, maar wat te doen als e het niet terug storten. Is het een luttel bedrag dan ben je geneigd te deneken laat maar. Maar is het een groot bedrag ja dan wil je dat weer terug. De ontvanger wil het niet terug geven dat blijkt na een paar maanden...men had dan inzage in de rekening kunnen hebben. het feit dat men het niet terug wil geven is een eigendoms handeling, de ontvanger wilover het geld beschikken. Het is ver gezocht maar het levert het misdrijf verduistering op. Aangifte doen bij de politie is dan het enige dat men nog kan doen. Waarvan aangifte dan wel, van verduistering van enig goed dat men anders dan door misdrijf onder zich heeft...letterlijke tekst.( artikel 321 Wetboek van Strafrecht). In eerste instantie zal men niet echt staan te springen om dit soort aangiften, maar het is wel degelijk strafbaar. De politie kan ook de gegevens achterhalen, het is de enige methode die overblijft. Succes ermee
Als het geld inderdaad is overgemaakt naar de ING kan iedereen met een rekening bij ING de naam en woonplaats van de rekeninghouder achterhalen door een bedrag over te maken en dat rekening nummer met de laatste handeling achterwegen laten.
Is het niet verstandiger een minimaal bedrag nogmaals naar het zelfde rekeningnummer over te boeken en in bijzonderheden vriendelijk vertyellen wat er de vorige keer gebeurd is Vraag tevens de lokale prijs van een keurige bos bloemen om de vergissing enigzins goed te maken als het geld gecrediteerd is.
Inderdaad, een nette brief met uitleg aan de andere bank met het verzoek een tweede brief door te geven aan de klant met dàt nummer. Dan is de privacy van die meneer of mevrouw gewaarborgd, En dan maar hopen dat dat een eerlijk mens is die het bedrag terugstort. Want hoe je het ook keert of wend U HEEFT ZELF zitten slapen!!
Blijft vreemd, dat er als je zelf iets terug wilt draaien dat het niet kan, als de bank een eigen betaling terug wil draaien gaat het wel. Eigen ervaring: Een behoorlijk bedrag van mijn rekening afgeschreven door een hacker. Bedrag door ING binnen een week vergoed. Echter de dag na bijschrijving van de vergoeding wordt het bedrag teruggestort op mijn rekening, dit omdat de hacker een foutieve bestemmingsrekening had opgegeven. Per saldo was ik dus niets kwijt (gelukkig). Nu kon de bank WEL het ten onrechte overgemaakte bedrag van de vergoeding terugdraaien. Dus als particulier gaat het niet, maar als bank wel.Meten met twee maten?
Ik kan de houding van de bank wel begrijpen in dit mysterieuze geval. Natuurlijk doet de bank niet aan uitzonderlijke hulp bij ongelukken en verricht alleen handelingen die in het eigen belang zijn. Nu heb je een foutje gemaakt en het gaat niet aan om de software van de bank hiervoor aansprakelijk te stellen. Probeer het eens wat kevinmanon voortstelt (zie 12:25). Ik heb op deze manier eens kontakt gezocht met een begunstigde door bij mededelingen iets van "gaarne kontakt" ofzo te zetten waarbij ik 0.10 cent overmaakte. Het werd begrepen, maar ik moet er wel bij zeggen dat de begunstigde mij in zekere zin al kende.
Ooit heb ik zoiets ook gehad, toen heb ik een briefje bij de toenmalige postbank afgegeven, die door de postbank aan de rekeninghouder werd verdergeleid. Gelukkig had ik fijne mensen die het geld teruggestort hebben. Misschien een poging waard?
Heel vreemd dat de betaling dan uitgevoerd wordt, de naam komt dan toch niet overeen met de rekeninghouder? Controleert de bank dit dan niet? Erg toevallig ook dat het nummer met typefout bestaat. Ik heb ook eens een typefout gemaakt bij een overschrijving, die kwam gewoon terug omdat de rekening niet bestond.
Heel vreemd dat de betaling dan uitgevoerd wordt, de naam komt dan toch niet overeen met de rekeninghouder? Controleert de bank dit dan niet? Erg toevallig ook dat het nummer met typefout bestaat. Ik heb ook eens een typefout gemaakt bij een overschrijving, die kwam gewoon terug omdat de rekening niet bestond.
Voor zover mij bekend komt er alleen naam/nummer controle plaats bij de ing.
En dat je geld op een niet bestaande rekening had willen styorten, dàt was pure mazzel.
[quote=jantje7 schreef op maandag 12 mrt 2012, 12:45]Als het geld inderdaad is overgemaakt naar de ING kan iedereen met een rekening bij ING de naam en woonplaats van de rekeninghouder achterhalen door een bedrag over te maken en dat rekening nummer met de laatste handeling achterwegen laten.
Jantje
Dat klopt niet altijd, inderdaad, soms maak je geld over naar een -voor jou onbekende- rekening en dan wordt in rode letters aangegeven van wie dit rekeningnummer is en of het wel klopt, maar vaak krijg je deze melding ook niet.
[quote=oordopje schreef op maandag 12 mrt 2012, 12:36] Tsja, een van de weinige banken die met minder cijfers werken is de ING. Wordt op de een of andere manier een cijfer 'vergeten' dat wordt het bedrag automatisch overgemaakt naar de ING. Vind ik persoonlijk een foutje in de bank software, maar wie ben ik...
Alleen de vroegere postbank-nummers hadden minder cijfers en voldeden niet aan de 11-proef. De postbank is inmiddels overgegaan naar de ING. Bij rekeningnummers die niet voldoen aan de 11-proef wordt normaal gesproken het nummer gecheckt aan de hand van het opgegeven adres. De 11-proef is ontworpen om type-fouten te voorkomen. Het zou wel heel toevallig zijn dat je 2 type-fouten maakt in een rekening-nummer die ook nog eens aan de 11-proef voldoen.
Ik kan me voorstellen dat TS een verkeerde ontvanger in de adreslijst heeft gekozen. Echter dan zou ze/hij de ontvanger eenvoudig kunnen achterhalen. Geld dat via een overschrijving wordt overgemaakt is overgemaakt en niet gemakkelijk teug te halen. Je hebt in beginsel daarvoor medewerking nodig van de ontvanger.
[quote=alfons schreef op maandag 12 mrt 2012, 13:07]Blijft vreemd, dat er als je zelf iets terug wilt draaien dat het niet kan, als de bank een eigen betaling terug wil draaien gaat het wel. Eigen ervaring: Een behoorlijk bedrag van mijn rekening afgeschreven door een hacker. Bedrag door ING binnen een week vergoed. Echter de dag na bijschrijving van de vergoeding wordt het bedrag teruggestort op mijn rekening, dit omdat de hacker een foutieve bestemmingsrekening had opgegeven. Per saldo was ik dus niets kwijt (gelukkig). Nu kon de bank WEL het ten onrechte overgemaakte bedrag van de vergoeding terugdraaien. Dus als particulier gaat het niet, maar als bank wel.Meten met twee maten?
Dat gevoel heb ik ook. Meten met twee maten. Ja ik heb een foutje gemaakt. Doen we allemaal dacht ik zo. Maar ik ben min of meer verplicht om een rekening te hebben bij een bank. Die zelf ook wel eens in de fout gaat. Mag ik dan als eenvoudige consument dan verwachten dat de bank mij ook helpt om een fout ongedaan te maken waarmee ik zelf niets anders kan doen dan via een achterdeur of via aangifte er werk van te maken? Of is dit verwachtingspatroon onredelijk? We zijn er als de kippen bij om te zeggen dat we beter moeten opletten en te wijzen op de mogelijkheid van fraude. Allemaal waar maar hoe zou je zelf reageren als dit je overkwam? Als je het kunt missen zal er niet zoveel aan de hand zijn. Maar als je het niet hebt? Dan ineens ontstaat het gevoel dat de privacy wetgeving tegen ons gebruikt terwijl die er is om ons goedwillende burgers zoveel mogelijk te beschermen (tegen de invloed van bedrijven en kwaadwillenden Bedrijven die toch al meer van je weten dan je zelf weet.
Ik wist niet dat geld overmaken naar een andere rekening dan bedoeld met een aangifte kan worden geregeld. Ga ik zeker doen. bedankt Ook zal nog eens een paar centen overmaken met een mededeling erop dat ik het geld graag terug wil(duh)
Heb dit ook meegemaakt Groot verschil met Internet bankieren tussen banken Tikfout in rekening nummer
Rabobank controleert NIET of reknr en naam bij elkaar horen en maakt gewoon over naar foutenr Ing controleert dat wel en 3dgn later geld weer terug op mijn rekening. Sindsdien is internet bankieren bij RABOBANK voor mij taboe
Hoi, Ik kreeg zelf een geld gestort door een foute overboeking. Eerste weken niks van gehoord. Toen ik kreeg ik een brief van de bank dat ik het geld terug moest storten of dat ze anders mijn gegevens zouden doorgeven aan de persoon die de fout gemaakt had. Ik heb het toen teruggestort. Maar je bank moet natuurlijk wel meewerken om zoiets voor elkaar te krijgen. Uit eigen beweging zou ik het niet teruggestort hebben (eerlijk is eerlijk). Maar als ze dreigen je naam door te geven aan de persoon die de fout maakte, dan doe je dat wel. Wil jouw bank niet zo'n 'dreigbrief' sturen? Dan hoeft de bank in eerste instantie geen privacy te schenden van de verkeerde ontvanger, en die heeft dan zelf de keus: stort ik het niet/wel terug en hij weet dan ook, dat zijn gegevens wel doorgegeven worden als hij op het geld blijft zitten. Succes!
Uit eigen beweging zou ik het niet teruggestort hebben (eerlijk is eerlijk). Maar als ze dreigen je naam door te geven aan de persoon die de fout maakte, dan doe je dat wel.
Kunt u mij uitleggen wat er zoals u schrijft: "eerlijk is eerlijk" aan is? Mijn snappertje begrijpt dit niet.
Als het de ING is. Zullen ze zonder ook zelf maar verder te kijken naam en adres gegevens doorgeven aan de persoon die verkeerd heeft gestort. Ook sturen ze zelf dreigbrieven. Dat als je niet binnen een bepaalde tijd terug stort ze dit doen. Dit uit eigen ervaring. We hebben nog alle brieven op zolder liggen. Aangezien ze op een bepaalde rekening nogal vaak verkeerd stortte. Wij hebben altijd netjes gelijk terug gestort zodra wij merkten dat er iemand was geweest die naar het verkeerde rekening nummer had over gemaakt. Ik kan met dus niet voorstellen dat ze u niet zullen helpen bij de ING. Anders een afschrift vragen vaak staat hier ook een naam en woonplaats op. Soms zelfs een straatnaam en huisnummer. Deze zou je een brief kunnen sturen. Wij hebben tenslotte om deze reden de rekening op gezegd bij de ING. Ze nemen het dus niet zo nauw daar bij de ING met de privacy van hun klanten Bij de Rabobank heb ik dit nog nooit mee gemaakt. Dus weet niet hoe hun het oplossen.
Men kan gewoon de eigen bank opdracht geven te storneren. Dat betekent dan dat de eigen bank de betaling ongedaan maakt.Bij de Rabobank heb ik dit al eerder laten doen. Ik ben dan de bank en verzoek storenen. Het voordeel van de Rabobank is ook dat je naar een normaal vast nummer belt. Dus geen 0900 betaalnummer.
Op de site van de conusmentenbond staat het onderstaande:
Juridisch advies Vraag Ik heb per ongeluk een overboeking naar een verkeerde rekening gedaan. Wat moet ik doen? Antwoord: Heb je het verkeerde rekeningnummer ingevoerd? Vraag dan aan jouw bank of ze het geld kunnen terughalen.
Wat zijn mijn rechten?
Je hebt helaas weinig rechten. Je bent afhankelijk van de medewerking van de ontvanger. In de Algemene Bankvoorwaarden staat dat banken niet de naam en het rekeningnummer hoeven te controleren. Dit betekent dat het geld gewoon wordt overgemaakt als het verkeerd ingetypte rekeningnummer daadwerkelijk bestaat.
Wat kan ik het beste doen?
Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen. Jouw bank neemt contact op met de bank waarbij de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken. Als de ontvanger het geld niet vrijwillig terugboekt, moet je zelf (juridische) maatregelen nemen. De banken geven op verzoek wel de contactgegevens van de ontvanger. TIP Voorkomen is beter dan genezen dus controleer heel zorgvuldig of je het goede rekeningnummer invult bij elektronisch bankieren of betaling via een overschrijfkaart.
LET OP Heeft de bank de fout gemaakt, dan is de bank verplicht de betaling ongedaan te maken en het geld terug te geven.
"Men kan gewoon de eigen bank opdracht geven te storneren. "
Storneren kan ALLEEN bij een incasso via machtiging binnen 59 dagen. Dit betreft een overschrijving van rekening A naar rekening B waarbij de betaler een fout rekeningnummer heeft ingevuld.
[quote=mahadma schreef op maandag 12 mrt 2012, 15:11]Omatine,
Uit eigen beweging zou ik het niet teruggestort hebben (eerlijk is eerlijk). Maar als ze dreigen je naam door te geven aan de persoon die de fout maakte, dan doe je dat wel.
Kunt u mij uitleggen wat er zoals u schrijft: "eerlijk is eerlijk" aan is? Mijn snappertje begrijpt dit niet.Omatine geeft eerlijk toe dat hij/zij het geld niet zou terugstorten, dus is eerlijk over dat oneerlijke gedrag. Althans da's mijn interpretatie.
Verder zou het me niet verbazen als oordopje en jasperk dezelfde personen zijn.
de bank is verplicht een naam nummer controle te doen. Dat dit in de praktijk niet is gebeurt (en heel vaak niet gebeurt) is hun probleem, niet het uwe.
Eis het geld terug bij uw eigen bank. Zij hebben immers die controle achterwege gelaten
[quote=michael03 schreef op maandag 12 mrt 2012, 19:36]de bank is verplicht een naam nummer controle te doen. Dat dit in de praktijk niet is gebeurt (en heel vaak niet gebeurt) is hun probleem, niet het uwe.
Eis het geld terug bij uw eigen bank. Zij hebben immers die controle achterwege gelatenOnzin. Uit de voorwaarden van ING:[quote]80 Onjuist rekeningnummer 80.1 Als u in de betaalopdracht een onjuist rekeningnummer heeft gezet, is de ING niet aansprakelijk voor de schade die u daardoor lijdt. 80.2 De ING gebruikt bij de uitvoering van uw betaalopdracht alleen het rekeningnummer dat u heeft opgegeven. Wij melden de naam van de door u vermelde ontvanger aan u terug. De ING hoeft niet te controleren of het door u opgegeven rekeningnummer overeenstemt met de door u opgegeven naam van de ontvanger. 80.3 Ook al is de ING niet aansprakelijk, op uw verzoek kunnen we wel proberen om het geld terug te krijgen. Wij brengen u hiervoor kosten in rekening.
Andersom heb ik pas meegemaakt, ik kreeg ca 63 euro bijgeboekt op mijn rekening. Navraag bij de bank werd verteld dat het geld een buitenlandse overboeking is aan het Gemeentehuis De Ronde Venen. Hun bankrekening nummer komt echter op geen getal na op mijn bankrekening nummer...wat doe ik dan? De bank adviseert mij met die gemeente contact op te nemen maar ik weet niet wie de zender is van het geld, die noemt de bank niet... Martijn.
M.i.z. zou het kunnen dat U de bank aan schrijft met verzoek door te sturen aan degene waarbij het geld terecht is gekomen. Op dat moment wordt de wet op privege omzijld en niet overtreden. Zelf zou ik het bedrag stomweg direct stoneren en terug laten storten. Men kan onmogelijk reclaemeren er is immers geen bewijs dat er een dienstverrichting tegenoverstaat.
[quote=agapon schreef op maandag 12 mrt 2012, 20:52]M.i.z. zou het kunnen dat U de bank aan schrijft met verzoek door te sturen aan degene waarbij het geld terecht is gekomen. Op dat moment wordt de wet op privege omzijld en niet overtreden. Zelf zou ik het bedrag stomweg direct stoneren en terug laten storten. Men kan onmogelijk reclaemeren er is immers geen bewijs dat er een dienstverrichting tegenoverstaat. Dus eigenlijk wat de allereerste beantwoorder al schreef. En, om het nog maar 's te herhalen, storneren is in dit geval niet mogelijk!
Beste, Ik zelf heb rabo ING en AMRO rekening, de laatste twee zijn zakelijke bedrijven, de rabo is meer voor particuleren, ik zal het even vertellen
Als ik van de Rabo overmaak naar een AMRO of ING rekening, staat mijn adres op de afschrift van de begunstigde erbij.
Anders om is dat niet, als je van AMRO of ING, naar de rabobank iets overmaakt, dan staan jou adres gegevens er niet bij !!!! Rabobank werkt dus niet zakelijk.
Ik ben zelf bankier !!.
Tip: Neem een Rabo en een AMRO rekening, beide betaalrekeningen.
Maak 0,01 cent over van de Rabo naar je eigen Amro, en je ziet je eigen adres. Als je van Amro 0,01 cent overmaakt naar de Rabo dan zie je je eigen adres niet bij afschriften staan.
het zelfde geld dus voor ING en Amro en andersom
Rabo heeft de privacy hoog in het vaandel, mijn tip nr 2: vraag altijd aan de persoon welke bank hij heeft
is mij ook gebeurd.ik kreeg mijn geld niet terug.en nee als het geld naar een andere bank gaat word de naam en rekeninghouder niet herkend dus kan de betaling fout gaan .de banken moeten hier een oplossing voor vinden. want een cijfer verkeerd . en je zit in de problemen . en dat kan iedereen gebeuren !!
[quote=oordopje schreef op maandag 12 mrt 2012, 12:36][quote=anduril schreef op maandag 12 mrt 2012, 12:29]Ongeloofwaardig verhaal. Als je een typefoutje maakt, dan zal de 11-proef geen positieve uitslag geven en de overboeking worden geweigerd. Overigens, als je met internetbankieren overboekt naar een eigen rekening, dan zal dat nummer toch wel in je adresboek staan? Verder kan je bij een overboeking niet zien welke bank het is.
Tsja, een van de weinige banken die met minder cijfers werken is de ING. Wordt op de een of andere manier een cijfer 'vergeten' dat wordt het bedrag automatisch overgemaakt naar de ING. Vind ik persoonlijk een foutje in de bank software, maar wie ben ik...
Dat gaat dan om de oude Postbank nummers, ING nummers (oude en nieuwe) voldoen gewoon aan de regels voor bankrekeningnummers, incl. 11-proef.
Als je een fout maakt in een "Postbank" nummer krijg je altijd de vraag of de naam klopt (als je andermans nummer invoert, krijg je ook de naam van die rekeninghouder te zien). Dus als gebruikers moet je dan al 2 fouten maken om te betaling naar een verkeerde rekening te doen (1e is verkeerd nummer invoeren, 2e is de waarschuwing negeren).
Veel reakties geven als antwoord dat het niet mogelijk is, of dat je halsbrekende toeren moet uithalen waarvan tegelijk ook aangeven wordt dat dat ook weinig zal uithalen, en . . . dat het haar eigen schuld is. Die mevrouw is daar helemaal niet mee geholpen en het forum lijkt wel een van die a-social media. Geef alleen bruikbare tips door zoals die 1 cent overmaken met een tekstje er bij. Zeker persoonlijk naar uw eigen bank gaan (niet bellen naar zo'n callcenter), alles uitleggen en dan helpen ze je zeker verder. En als de onterechte ontvanger van jouw geld niet wil teruggeven dan aangifte doen van verduistering (zoals ook als werd genoemd) en dan moeten de agenten die 'daar niet op zitten te wachten' hun donuts maar later opsnoepen.
Een ding is wel zeker: Pas goed op met wat je met je centjes doet!!
U dient bij uw eigen bank een verzoek in om te bemiddelen. Uw bank stuurt onterechte begunstigde brief met verzoek terugstorting. Indien na 3 weken geen reactie krijgt u de n.a.w. gegevens. Alle banken werken volgens deze procedure.
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po
...
Lees meer
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer