mo
door molenheide Jan 6, 2019 om 09:44
Geldzaken & recht

Ons woonadres is geblokkeerd omdat de vorige bewoner schulden heeft gemaakt ???

wij kunnen niet zomaar bestellen
op ons woonadres dit is geblokkeerd
omdat de vorige bewoner  wanbetaler was
hoe kunnen wij hier vanaf komen ????

6057 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2019 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En bij wie kunt u dan allemaal niet bestellen? Betaalt u toch vóóruit? Dan is er niets in de weg.

En hoe weet u dat de vorige bewoner een wanbetaler was?

pe
door peentjes - Jan 6, 2019 om 10:30
421 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kunt u de leverancier doorgeven waar de vorige bewoner nu verblijft?

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2019 om 10:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon vooruit betalen zoals gesuggereerd, en dan bij voorkeur met een creditcard zodat je zelf ook kopersbescherming hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 6, 2019 om 10:48
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Een doordenker: als je niet kunt bestellen, kun je dan wel betalen? Lijkt mij van niet. (Als het adres geblokkeerd is).

diumenge
door diumenge Jan 6, 2019 om 10:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk kan je wel bestellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 6, 2019 om 14:59
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@D - vraagsteller stelt NIET te kunnen bestellen. Hoe zo zou je dan wel natuurlijk kunnen bestellen?

Cookies
door Cookies Jan 6, 2019 om 15:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@G: je denkt toch niet dat een webshop een vooraf betaalde bestelling gaat weigeren? Het kan niet anders of TS heeft het over kopen op afbetaling bij Wehkamp o.i.d.

diumenge
door diumenge Jan 6, 2019 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Precies wat @Netflixfan zegt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2019 om 10:40
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Een stevige klacht indienen bij de degene die u blokkert maar let op de toon, geef duidelijk aan dat er sprake is van foutief handelen in uw nadeel.
En anders daar niet meer bestellen (na aangeven van de reden daarvoor).

koekeloer
door koekeloer Jan 7, 2019 om 11:33
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom moet dat? Leverancier mag zelf bepalen aan wie hij wel of niet levert. Klagen bij wie ?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 7, 2019 om 11:36
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Een klacht als de blokkering onterecht is resp. er geen enkele reden voor is. Een klant kan zelf bepalen of hi/zij een klacht indient.

Als u verder heeft gelezen heeft u mogelijk gezien dat de vraag van Ts wel nadere vragen oproept.

me
door mein33 - Jan 6, 2019 om 10:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@molenheide,

Er zijn veel postcode gebieden waar niet op de pof wordt geleverd en dat vanwege het hoge aantal slechte betalers die er (mogelijk) wonen of gewoond hebben.
Als een adres eenmaal op die lijst staat dan zal daar weing aan te veranderen zijn en het maakt daarbij niet uit wie er op dat adres woont.
Een leverancier heeft geen leveringsplicht en bepaald zelf of er wel dan niet geleverd wordt en /of onder welke voorwaarden dit gedaan wordt.
Zoals al eerder aangegeven zal vooruitbetalen bij het bestellen de enige mogelijkheid zijn.

Ka
door Kassagebruiker - Jan 6, 2019 om 13:40
683 Antwoorden / 5 Vragen

Een goede bekende van mij had ooit hetzelfde probleem, een meneer die tuinierde in de kelder via een omleiding en de nodige schulden had.
De energieverkoper wilde toen mijn bekende daar ging wonen, toch nog even graag dat mijn bekende nog even de schuld van de vorige bewoner betaalde ...... dat is dus niet gebeurd, er werd zelfs vooruitbetaling gevraagd op grond van de vorige bewoner terwijl mijn bekende "clean" was. Zij werd gewoon honds behandeld door de energieverkoper, heeft tig deurwaarders gehad op de koffie maar na tonen van huurovereenkomst en id was dat ook weer opgelost,

Advies aan de vraagsteller: Maak een "beveiligde copie" van uw id en stuur die als ze niet willen luisteren, maar vertel ze eerst dat u zich in dit geval niet echt klantvriendelijk geholpen vindt. Immers, u bent NIET de vorige bewoner. Dat de verkopers alleen een adres hanteren ipv adres en ten naam stelling is minimaal niet eerlijk te noemen.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2019 om 13:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En sinds wanneer woont u op dat adres? Al minstens sinds 2009, dus in ieder geval al zo'n 10 jaren toch? Bedoelt u niet uzelf? Uw eerdere vraag of vragen hebben toch met problemen met betalen te maken?
Ga gewoon naar stenen winkels en betaal aan de kassa met munten en papiergeld of met de pin. Net zoals iedereen, en dat geeft geen problemen. U bent toch niet verplicht om "zomaar op uw woonadres" te bestellen?

panter22
door panter22 Jan 6, 2019 om 15:53
6599 Antwoorden / Vragen

Ts kan  intussen verhuisd zijn.

mo
door molenheide Jan 11, 2019 om 12:34
2 Antwoorden / 5 Vragen

ik woon sinds een jaar op dit adres.
en hebben menige aanmaningen gekregen
vorige bewoner met de noorderzon vertrokken..
en wij zijn stipte betalers en willen soms ook bestellen
en hetgeen wat goed is dan betalen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2019 om 15:03
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@AURORA1, scherp gezien, goed geheugen, ik zie inmiddels ook meer vragen m.b.t. afsluiting en betaalproblemen.

panter22
door panter22 - Jan 6, 2019 om 15:57
6599 Antwoorden / Vragen

Je zult voorlopig direct moeten betalen wat je bestelt.
Je kunt nu even geen schoenen en kleding bestellen om een keus uit te maken en de rest weer terug te sturen en te betalen wat je houdt.

me
door mein33 Jan 6, 2019 om 17:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er kan wel teruggestuurd worden wat men niet wil en het geld daarvan terugkrijgen.
Al moet er vaak wel enig geduld zijn alvorens het geld wordt teruggestort.

panter22
door panter22 Jan 6, 2019 om 17:59
6599 Antwoorden / Vragen

Dat kan, maar dan ga je gericht wat kopen.
Dat hoeft niet overal, Bij Zalando bv kun je gemakkelijk meerdere paren schoenen bestellen zonder te betalen.
Daar maak je een keus uit of je stuurt ze allemaal weer terug, na ze 14 dagen uitgeprobeerd te hebben.
Je hoeft ze niet van tevoren te betalen, je betaalt geen verzendkosten,
Maar nu moet je die schoenen wel betalen Dan ben je al snel een paar honderd euro kwijt. Dat is de bedoeling niet,

Cookies
door Cookies Jan 6, 2019 om 18:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Schoenen hoef je toch maar 1x uit te proberen? Even de kamer op en neer? In een winkel blijf je toch ook niet 14 dagen overnachten? Het is echt niet de bedoeling dat je er 14 dagen mee aan de wandel gaat.

panter22
door panter22 Jan 6, 2019 om 19:26
6599 Antwoorden / Vragen

Dat klopt. Maar niet iedereen weet dat. Ik heb eens een paar schoenen thuis gekregen waaraan duidelijk aan de zolen te zien was dat ze buitenshuis waren gedragen. Kompleet met kreukels van het dragen, En dat voor nieuwprijs. Komt vaker voor: Uit het artikel van de Volkskrant; Distubutiecentrum Bol: Zo tref ik stofzuigers met propvolle zakken aan, schuurmachines waar het bouwstof aangekoekt zit of een doos met een bladblazer waar de herfstblaadjes uit dwarrelen. Redenen voor teruggaaf: ‘Bevalt niet’ Of: ‘Ik vond de kleur niet mooi.’ Een collega vertelt dat hij ooit een koffer zag met het label van de vliegtuigmaatschappij er nog aan. ‘Er zat ook nog een paar vieze sokken in.’ https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hoe-is-het-om-te-werken-in-het-distributiecentrum-van-bol-com-journalist-jeroen-van-bergeijk-maakte-het-mee~b18a9510/

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2019 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, schokkend verhaal van Bol. Maar ik heb nog nooit van wat voor bedrijf ook maar iets ontvangen waarvan ik vermoedde dat het al gebruikt was.

Zoals ik las bij Bol, gaat het daar naar de opkoper.

Cookies
door Cookies Jan 7, 2019 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat verhaal ken ik. Toevallig gaat dit over Bol.com, maar bij andere webshops (zelfs bij Coolblue) gebeurt hetzelfde. Wie denkt dat dit alleen bij Bol.com gebeurd, is wel erg naïef. Zelf heb ik dit meegemaakt bij Bol, Wehkamp en CB. Dat spul gaat linea recta retour afzender.

lo
door lovewinnie - Jan 6, 2019 om 20:10
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat mag. Zelfs als u wijk wordt gezien als risico mogen ze het weigeren. Achteraf betalen is een gunst, geen verplichting

me
door mein33 - Jan 7, 2019 om 11:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR GERRITALTENA 6 JAN. 2019 OM 14:59
8517 ANTWOORDEN / 147 VRAGEN

@D - vraagsteller stelt NIET te kunnen bestellen. Hoe zo zou je dan wel natuurlijk kunnen bestellen?

@gerritaltena,

Ts. schrijft :  "wij kunnen niet zomaar bestellen".

De clou van het verhaal zit'm in het woordje "zomaar" en "zomaar" bestellen is bestellen zonder te betalen, dus een levering op de 'pof'.
Echter, als er 'boter bij de vis' wordt geleverd dan is elke leverancie gaarne genegen om het gewenste aan betrokkene te leveren, zij lopen dan immers geen enkel financieel risico !

ja
door jan24 - Jan 7, 2019 om 14:07
109 Antwoorden / 4 Vragen

Er komen in mijn beleving wel meer vragen voorbij, waarvan ik denk/vermoed dat de vraagsteller donders goed weet wat er speelt. Maar dan toch probeert om via dit soort kanalen een antwoord te krijgen wat hem/haar past. Opvallend dat er dan mensen zijn die hier serieus op ingaan. Terwijl je kunt verwachten dat de TS nimmer zal reageren op welke vraag of toelichting dan ook.
Helder voor de geest staat mij de vraag van iemand die een fietsband liet plakken bij de fietsenmaker. En prompt een rekening kreeg van € 150,00. En dan zijn er toch mensen die hier serieus op reageren.
De redactie van Kassa zou, indien het binnen hun mogelijkheden valt, hier wat strikter op kunnen toezien. Of een systeem bedenken waardoor TS verplicht wordt te reageren op vragen van de behulpzame mensen.

Misschien niet geheel on-topic, maar ik wil dit even kwijt.