op
door opgelethoor Sep 27, 2010 om 13:42
Geldzaken & recht

Ultraglass Emmen

Zoals meer mensen hier mijn autoruit laten reparen door Ultraglass uit Emmen op 2 juni 2010. Hierbij werd mij verzekerd dat dit vergoed werd door mijn verzekering, waarvan ze de groene kaart bekeken. Op mijn vraag waarom ze helemaal uit Emmen naar Haarlem kwamen kreeg ik als antwoord dat dit was omdat de verzekeraars uit de streek waar ze vandaan kwamen, hun werk niet meer vergoeden. Maar hier wel, en zeker met mijn verzekering werd mij verzekerd.
Autoruit laten reparen en nu in september krijg ik een rekening van 155 euro want de verzekering vergoed niet, deze heeft afspraken met bedrijven aangesloten bij de Focwa. Ook blijkt het bedrag 50 euro boven de normale prijs te liggen.
Na enig zoeken op internet en ook hier bij kassa wordt mij duidelijk dat ik niet de enige ben. Ook moet het bedrijf dit al langer geweten hebben dat unigarant niet vergoed want ik zie al berichten uit januari dit jaar.
Na contact met juridisch loket wordt mij geadviseerd dit op papier te zetten en naar ultraglass te sturen met de melding dat ik niet betaal wegens dwaling.
Nu is mijn vraag : Heeft iemand dit ook al gedaan en hoe is dit gegaan? Ik ben heel benieuwd!! Of heeft iemand een andere weg beland die succesvol was?

6030 48 Rapporteer

vladja
door vladja - Sep 27, 2010 om 14:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat staat er op de groene kaart? Vaak wordt daar al aangegeven waar ruitreparaties/vervanging uitgevoerd moeten worden.

Vladja

marcel75
door marcel75 - Sep 27, 2010 om 14:11
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Hmm, het advies van het Juridisch Loket kan ik maar voor de helft volgen. Als je met succes een beroep op dwaling doet, wordt de hele overeenkomst vernietigd en moet alles weer worden teruggedraaid naar de toestand zoals die voor het aangaan van de overeenkomst was. Beetje kryptische zin, maar dat betekent dat de ruitschade er ook weer moet zijn. De herstelling moet dus ongedaan gemaakt worden. Maar dan hoef je inderdaad niet meer te betalen.

En ik vraag me ook af of er daadwerkelijk gedwaald is in de reparatie of in de verzekering. Zelf denk ik eerder dat laatste. En je hebt zelf nog de vraag gesteld waarom ze helemaal uit Emmen naar Haarlem kwamen en daarop het antwoord: "Bij ons vergoeden de verzekeraars niet meer" gekregen. Dat heeft je niet aan het twijfelen gebracht dan? Die verzekeraars opereren bijna allemaal landelijk. Wordt het in Drenthe niet vergoed, dan ook niet in Noord-Holland.

Proberen kun je het of het ook helpt ben ik ook erg benieuwd naar. Maar kreeg je niet de via je verzekering toegestuurd trouwens?

invalide
door invalide - Sep 27, 2010 om 14:40
787 Antwoorden / 5 Vragen

De groene kaart is nodig voor polis nummer en naam maatschappij.
Ik kan niet eens zien of ik WA of AR verzekerd ben.

Deze firma moet weten welke wel en niet vergoeden en wat het maximale bedrag is wat een sterretje kan kosten.

Omdat U duidelijk heeft gevraagd niets betalen en laat maar voorkomen.
De reacties van andere op Kassa vormen Uw bewijs en zij hebben niets.

Ik koop niets meer op straat of aan de deur omdat oplichters dit zo vaak doen dat ik de goede ook maar over sla.
Op de site van Uw verzekeraar staan alle bedrijven die wel vergoed worden en die zullen ook meestal beter werk afleveren.

Dus niets betalen en laat hun maar een rechtszaak starten, want ze hebben geen enkel bewijs was U heeft gevraagd .
De belofte van gratis via verzekering is Uw vrijspraak.

marcel75
door marcel75 - Sep 27, 2010 om 14:48
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Invalide,
Maar TS heeft ook geen enkel bewijs dat het hem rechtstreeks niets zou kosten. Gratis via de verzekering is overigens niets. Je betaald niet voor niets premie.

En ze hebben aantoonbaar wel de schade verholpen.

Niet betalen kan dus grote gevolgen hebben (zeg dus niet dat zo is, maar kan wel). Verlies je de zaak, dan zijn de kosten nog hoger!

vladja
door vladja - Sep 27, 2010 om 15:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Marcel, helemaal met je eens.

Van dat hele gesprek is niets te bewijzen. Ultraglass zal dan beweren dat ze gezegd hebben dat ruitschade verzekerd is op de polis. Dat is zichtbaar aan een bepaalde code op de groene kaart. Daar is nl. aangegeven: WA of WA-BAC (WA+) of Casco (all risk).

En een ieder op z'n mooie blauwe ogen geloven, daar zet de rechter ook vraagtekens bij. Dwaling?, zelf heb je ook onderzoeksplicht!

Terugdraaien gaat niet., omdat de reparatie niet ongedaan gemaakt kan worden. Dwaling?, er is wel een reparatie gedaan. Die zal toch op een of andere manier betaald moeten worden. Dat wordt niet gratis door dwaling.

€ 50,-- duurder? Nou, dan had je van tevoren een prijsafspraak moeten maken. Doe je dat niet, pech gehad.

Hoe vervelend het ook is, als ze naar de rechter stappen, heb je geen poot om op te staan. Een verloren rechtszaak, waarbij de verliezer tot betaling van de kosten wordt veroordeeld (wat vrijwel altijd het geval is) gaat in de richting van € 500,--.

Maar deze discussie is hier eerder gevoerd en er zijn heel veel dapperen, die roepen niet betalen. Maar ja, die staan straks niet voor de rechter. En als het niet je eigen portemonnee is, kan je heel stoer zijn.

Vladja

s.
door s.lubberts - Oct 26, 2010 om 19:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg een rekening van Ultraglass van 154,70 euro.
Mijn vrouw is dit overkomen,en ze had nog wel zo gevraagt of verzekering Onna-Onna dit 100% zou vergoeden,hierop werd bevestigend geantwoord,Volgens de medewerkers werd ruitschade alleen niet vergoed door Unive.
Ik heb inmiddels reaktie gekregen van mijn verzekerings maatschappij,deze zeggen nooit een nota te hebben ontvangen van Ultra Glass.
Ik kon mijn nota alsnog naar hun opsturen,deze zou dan worden betaald door hun.
Ook mijn zoon heeft onlangs zijn ruit laten repareren,ze hadden meerdere sterren gerepareerd zeiden ze,hem werdt geadviseerd om een nieuwe ruit te laten plaatsen,ook dit is onlangs gebeurt,ik hou mijn hart vast wat voor rekening ik hier voor krijg gepresenteerd
Ik hoop dat het nu goed komt, maar ik trap er niet weer in met Ultra Glass.

Appeltje.

lv
door lvansoelen - Dec 8, 2010 om 20:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Helaas heeft het bedrijf ons ook een brief met rekening gestuurd.

Op 11 augustus 2010 was het bedrijf UltraGlass in het centrum van Zeewolde. Ik was op dat moment even boodschappen doen toen ze aan mijn man vroegen of ze een sterretje mochten repareren. Mijn man heeft expliciet gevraagd voordat hij zijn handtekening plaatste of wij hiervoor verzekerd zijn en de UltraGlass man bevestigde dat na het zien van de groene verzekeringskaart.

Een paar maanden later kregen wij van onze verzekeringsmaatschappij te horen dat zij dit niet gaan vergoeden. Onze assurantie contactpersoon is speciaal bij ons langs gekomen om dit uit te leggen waarom dit niet verzekerd is. Bovendien attendeerde hij ons erop dat er een grijze vlek in het raam zat op de plek waar het sterretje zat.

Ik probeerde meteen dat bedrijf te bellen en ging op zoek naar een e-mail adres of website. In de brief die wij hebben gekregen staat geen contactpersoon vermeld. Het enige dat ik kan vinden op het internet zijn de klachten van ontevreden klanten.

Wij hebben de auto niet meer en kunnen dus ook niet meer laten zien dat het niet goed gedaan is. Er is mondeling duidelijk toegezegd dat alles vergoed wordt door de verzekering.Het bedrijf is onbereikbaar.

Kunnen we wachten tot het bedrijf failliet is of is het mogelijk dit samen met andere gedupeerde aan te vechten?

In de brief staat dat je na betaling contact op kan nemen met de verzekeraar om de claim te verhalen. Dit gaan wij in ieder geval niet doen!

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Ik vind het fijn om een reactie/steun te krijgen, dus alle meningen zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Leonie

vladja
door vladja - Dec 8, 2010 om 21:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Mijn man heeft expliciet gevraagd voordat hij zijn handtekening plaatste of wij hiervoor verzekerd zijn en de UltraGlass man bevestigde dat na het zien van de groene verzekeringskaart.

Daar is geen woord aan gelogen. Je bent verzekerd voor ruitschade (als je WA-plus/BAC of Casco/All risk dekking hebt). Dat is te zien aan een code op de groene kaart.

Wat niet gevraagd is, of het herstellen van de ruitschade door de verzekering vergoed wordt als U.traglass de reparatie uitvoert.

Mensen horen: het is verzekerd, en dan denken ze dat het goed zit. Maar verzekeringsmaatschappijen hebben meestal een samenwerkingsverband met een 1 of meerdere glasbedrijven en vergoeden alleen de reparatie als die door dat bedrijf is uitgevoerd. Vaak is dat zelfs op de groene kaart aangegeven.

Die samenwerking is ontstaan als tegenkracht tegen deze ruitencowboys, die het behoorlijk bont gemaakt hebben in het verleden (7 reparaties in 1 voorruit en dan ook nog eens in het zichtgedeelte (mag niet).

Vladja

be
door benzdriver - Dec 24, 2010 om 06:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Grote boeven zijn het! In mei 2010 heb ik mijn ruit laten repareren, mijn verzekering heeft netjes betaald en ik heb daar ook een brief van ontvangen. Nu kreeg ik enige tijd later een rekening van ultraglass van 92 euro. Na 2 dagen bellen kreeg ik [edit]eindelijk aan de telefoon. Hij gaat aan het kijken in het systeem en komt dan met de mededeling dat de verzekering wel had betaald. Dus zaak afgedaan zegt hij..........Op 21 Dec krijg ik opeens een brief van een incassoburo of ik even 102 euro wil betalen. Hoe slecht ben je dan? Incassoburo gebeld en hier mee overeengekomen dat ik de brief van de verzekering kan faxen. Mocht ik nog weer aangeschreven worden door deze boef dan ga ik zeker aangifte doen van oplichting. Gelukkig heb ik een schrijven van mijn verzekering dat er WEL is betaald dus heb ik voldoende bewijs tegen hem. Dus meneer [edit] als u dit leest: betalen zal ik nooit. [edit redactie]!

ad
door admiraal - Jan 12, 2011 om 11:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo alle gedupeerden van UltraGlass

Deze verhalen zijn mij helaas ook bekend, want ik ben namelijk ook [edit redactie] door Ultraglass… Het gaat allemaal op dezelfde manier, de groene kaart bekijken, jou verzekeren dat het echt helemaal gratis is. En vervolgens na een half jaar een gescande factuur krijgen waar ze ook nog zelf een akte van cessie hebben toegevoegd. En dat ook nog zonder een naam van de monteur erbij. Misschien is het achteraf ook niet geheel slim van mij geweest, want ik had zelf de kaart ook kunnen bekijken. Maar op dat moment sta je daar niet bij stil want je vertrouwt op de eerlijkheid van de medemens. Je vertrouwd hen op hun deskundigheid want zij weten echt wel waar ze wel en niet vergoed krijgen. Ik ben ook al benaderd door incassobureau Trilandia en heb nog niet betaald. Deze onmenselijke praktijken moeten gestopt worden! Het kan toch niet dat onschuldige mensen met een goed vertrouwen op zo’n manier misleid en belazerd kan worden…. Ik snap ook niet dat dit zomaar getolereerd kan worden in Nederland. Mensen dit moet stoppen!!! We moeten met z’n allen een rechtszaak aanspannen tegen Ultraglass. Ik heb me al laten informeren dat dit mogelijk is. Zou iemand samen met mij hier over willen buigen. Zodat we een einde kunnen maken aan dit oneerlijk, onmenselijk gedrag! Tip! Meld uw verhaal ook naar de Vara redactie.

Mijn email adres waarop jullie mij kunnen benaderen is: [edit redactie]

ar
door arnouddo - Jan 26, 2011 om 16:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het mij ook overkomen. Ik was boodschappen doen in Burgum en daar stonden ze. Ook mij vroegen ze of ze gratis mijn ramen mochten herstellen. En ook tegen mij zeiden ze ook na doorvragen dat mijn verzekering alles zou vergoeden.

Nu krijg ik ineens een telefoontje van incassobureau Trilandia. Tot vandaag had ik er nooit meer iets van gehoord en ik was het voorval eerlijk gezegd al bijna vergeten. Wat een stelletje oplichters zeg. Bah!

be
door benzdriver - Jan 28, 2011 om 11:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mensen,

Ultraglass is op 19 januari 2011 failliet verklaard. Dus alle gedupeerden kunnen weer rustig ademhalen!

Ultraglass failliet verklaard
woensdag 19 januari 13:33
EMMEN - De Rechtbank in Assen heeft vandaag het faillissement uitgesproken over een bedrijf uit Emmen. Het gaat om VOF Ultraglass aan de Notaris Oostingstraat in Emmen.

http://www.emmen.nu/?s_id=490&n_id=178303

Naam: UltraGlass
Vestigingsadres: Notaris Oostingstraat 10
Vestigingsplaats: 7811CT Emmen
KvK-nummer: 01166078 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Tel.nr. curator: 0591686360

https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSW ... R=01166078

pino123
door pino123 - Jan 28, 2011 om 12:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=benzdriver schreef op vrijdag 28 jan 2011, 11:56]Hallo mensen,

Ultraglass is op 19 januari 2011 failliet verklaard. Dus alle gedupeerden kunnen weer rustig ademhalen!

Ultraglass failliet verklaard
woensdag 19 januari 13:33
EMMEN - De Rechtbank in Assen heeft vandaag het faillissement uitgesproken over een bedrijf uit Emmen. Het gaat om VOF Ultraglass aan de Notaris Oostingstraat in Emmen.

http://www.emmen.nu/?s_id=490&n_id=178303

Naam: UltraGlass
Vestigingsadres: Notaris Oostingstraat 10
Vestigingsplaats: 7811CT Emmen
KvK-nummer: 01166078 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Tel.nr. curator: 0591686360

https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSW ... R=01166078

Ik hoop maar dat ze rustig kunnen ademhalen en niet alsnog een incassobureau achter zich aan krijgen.

ar
door arnouddo - Jan 28, 2011 om 12:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben woensdag 26 januari nog gebeld door het incassobureau Trilandia dus ik denk dat de curator toch nog probeert om wat geld binnen te halen voor de schuldeisers.

vladja
door vladja - Jan 28, 2011 om 13:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Verder alleen nog zaken doen met de curator!!!

Natuurlijk probeert dat incassobureau nog even te kassen. Van hun opdrachtgever hebben ze niets meer te verwachten. En het is nog maar de vraag of ze geld doorbetalen aan de failliet boedel. Straks komt de curator ook nog een keer langs.

Uiteraard zal de curator nog uitstaande vorderingen (proberen) binnen (te) halen.

Met een faillissement verdwijnen de rekeningen niet. Het is de plicht van de curator om zoveel mogelijk geld binnen ten halen voor de schuldeisers. Dus van rustig ademhalen is nog lang geen sprake!!

Vladja

ka
door kamaro72 - Feb 3, 2011 om 11:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit er ook middenin. Vorig jaar in Burgum ruitschade laten repareren en ze hielden bij hoog en laag vol dat het 100% vergoedt zou worden. Geen twijfel mogelijk, zeiden zelfs dat ze garant stonden voor de kosten.

Nadat ik de nota van Ultra Glass had ontvangen heb ik een brief gestuurd met mijn verhaal en dat ik een reactie van hun kant verwachtte. Heb nooit iets van ze gehoord totdat ik een brief kreeg van Trilandia. Heb hun het verhaal gedaan en kopie van de brief gestuurd. Zij zouden het opnieuw aankaarten bij Ultra Glass. Weer geen reactie en nu krijg ik ineens een brief van Trilandia dat ik binnen 5 dagen moet betalen. Heb aangegeven dat ik dit niet van plan ben en nu dreigen ze met dagvaarding.

Heeft iemand hier al mee te maken gehad? Wil graag weten hoe nu verder, ik ben niet van plan te gaan betalen.

vladja
door vladja - Feb 3, 2011 om 11:48
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De Rechtbank in Assen heeft 19.01.2011 het faillissement uitgesproken over een bedrijf uit Emmen. Het gaat om VOF Ultraglass aan de Notaris Oostingstraat in Emmen.

Ik neem aan dat het om hetzelfde bedrijf gaat. Wat het incassobureau probeert, is nog snel even wat geld binnen te halen. Dus NIET betalen.

Vanaf nu zal de curator in het faillissement de uitstaande factuurbedragen innen om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor de schuldeisers. Je bent dus nog niet van de rekening af. Lees: hier....

Ik heb nog niet kunnen achterhalen wie tot curator is benoemd. Wacht het af.

Vladja

vladja
door vladja - Feb 3, 2011 om 11:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

kamaro,

Op de vorige pagina staat ook al dat Ultraglass Emmen failliet verklaard is. Misschien toch eerst even alles lezen. Daar staat ook een telefoonnummer van de curator.

Vladja

marcel75
door marcel75 - Feb 3, 2011 om 12:34
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Leuke link, maar gaan betalen voor gegevens die gewoon gratis te verkrijgen zijn is een beetje onzin en poot-uittrekkerij. Volg deze link en je hebt meteen de nodige gegevens: link naar insolventieregister

ka
door kamaro72 - Feb 3, 2011 om 12:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie Vladja maar ik had ook al gelezen dat Ultra Glass failliet is verklaard. Het gaat mij nu gewoon om de nota, deze wil ik niet betalen maar ik vraag me af of wie dan ook, dat nu toch gaat eisen. Ik wil niet voor torenhoge kosten komen te staan als ze me gaan dagvaarden.

vladja
door vladja - Feb 3, 2011 om 12:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Marcel,

Die link werkt niet echt goed.

Klik rechtspersoon aan, vul Ultraglass en dan zoek., komt de naam van de curator.

Vladja

marcel75
door marcel75 - Feb 3, 2011 om 12:51
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Kamaro,
Iemand zal de nota moeten gaan betalen. De curator zal contact met je opnemen om alsnog de nota te voldoen. Dat je verzekering dit niet dekt is niet het probleem van de curator. Je voorruit is immers gerepareerd, dus is de dienst verleend.

Ik zou alleen nu wel eerst de aktie van de curator afwachten.

vladja
door vladja - Feb 3, 2011 om 13:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb even gebeld met het kantoor van curator (zelf niet aanwezig). Er loopt nog een hoger beroepszaak tegen de faillissementsuitspraak. Maar voorlopig ligt er de faillissementsuitspraak.

Voor zover na te gaan, was er niets bekend van het inschakelen van een incassobureau, maar misschien dat de curator er persoonlijk zelf meer van wist. Het wordt doorgeven.

Het is echter hoogstmerkwaardig als een curator nu al een incassobureau zou inschakelen, terwijl het hoger beroep nog loopt. Het inschakelen van een incassoobureau op zich is al merkwaardig, je verwacht dan eerder gelijk een bevoegde instantie als een deurwaarder en geen tussenstap met een incassobureau in Geleen. Lekker dichtbij! Een incassobureau kan alleen maar dreigen en briefjes schrijven heeft verder geen enkele macht. Ik kan ook een bordje met "incassobureau" op mijn voordeur spijkeren en ik ben een incassobureau.

Van de site van het incassobureau:

Door onze transparante en 100% No Cure No Pay werkwijze is het altijd rendabel relatief kleine vorderingen Trilandia Incasso uit te besteden. Wij zijn dan ook gespecialiseerd in high volume incasso oftewel bulkincasso. . Zie: hier....

Voor mijn gevoel klopt hier iets niet, sterker nog mijn speurneus zegt: dit stinkt!

Vladja

ar
door arnouddo - Feb 3, 2011 om 15:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

@kamaro: Ik ben ws. door dezelfde mensen benaderd in Burgum op de Markt.. Ik kreeg ook een 100% garantie dat het geregeld zou worden met de verzekering. Anders had ik het ook nooit laten repareren aangezien het een leaseauto is.

De rekening heb ik dan ook nooit gezien omdat ze mijn adres niet eens hebben en ik ben vorige week gebeld door Trilandia. Ze gaven aan dat ze een rekening hadden verstuurd naar mijn werkgeven maar die zegt op zijn beurt weer nooit een rekening gezien te hebben.

Ik ben in ieder geval niet van plan een rekening te betalen die ik nooit gekregen heb. Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

ka
door kamaro72 - Feb 3, 2011 om 17:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ook erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ook ik had het nooit gedaan als ik niet de garantie had gekregen dat het volledig vergoed zou worden.

Ik heb vanmiddag nog met een advocaat gesproken en die zei ook dat ik beter af kon wachten en niet direct te betalen. Misschien hoor ik er nooit meer iets van maar mocht dit wel gebeuren dan ga ik de confrontatie wel aan bij het kantongerecht.

ch
door chong - Feb 19, 2011 om 12:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag kreeg ik dus ook rekening binnen van incasso trilandia.
met het totale bedrag van 168,63.
Als het goed is is het ook ongeveer 6 maanden geleden van ruitreparatie.
Uiteraard had de monteur van ultraglass bevestigd dat het 100% vergoedt werd door de verzekering.
Ik was all-risc verzekerd bij ditzo, dus ging er ook vanuit dat alles vergoed werd.
Sterrretje in het ruit, dat kost niks dacht ik vergeleken met volledig vervangen van voorruit.
De monteur had mij een kaartje gegeven van de andere vestigingen van ultraglass:
edama 20 Uithuizen
haskerveldweg 10 Joure
Aangezien Uithuizen dichtbij mijn woonplaats was, had ik er wel vertrouwen in.
Tot mijn spijt.
Maar nu lees ik dus dat Ultraglass emmen failliet is.
Geld dat ook meteen voor de andere vestigingen?

op
door opgelicht57 - Feb 19, 2011 om 13:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg vandaag een brief van incassobedrijf Trilandia met de mededeling om het bedrag van 105,49 euro te betalen binnen 7 dagen.

Vorig jaar mei is op de parkeerplaats bij een supermarkt door ultraglas mijn ruit gerepareerd met de duidelijke bevestiging dat het vergoed werd door de verzekering. Ik heb dit dan ook invertrouwen laten doen nadat ze mijn groene kaart hadden bekeken en zeiden dat dit 100% werd vergoed.

Tot mijn stomme verbazing krijg ik nu een brief van Trilandia.
Ik heb nog nooit een rekening van Ultraglas ontvangen vorig jaar en nog steeds niet en ineens ligt er een brief in de bus van een incassobedrijf.

Wat moet ik nu gaan doen? Ik ga toch niet betalen voor een nooit gekregen rekening?

vladja
door vladja - Feb 19, 2011 om 13:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb voor Ultraglasss Uithuizen en Joure geen inschrijvingen kunnen vinden bij de Kamer van Koophandel en Fabrieken Noord-Nederland, waar Ultraglass Emmen wel bij ingeschreven stond. De curator daarvan is:

Mr. J. Knotter
Postbus 2231
7801CE Emmen
Telefoon: 0591-686360

In ieder geval NOOIT aan Trilandia betalen. Neem anders even contact op met het kantoor van de curator en vraag of Uithuizen en Joure ook bij Ultraglass Emmen behoort.

Vladja

kn
door knettertje - Feb 19, 2011 om 15:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag ook een brief gekregen van Trilandia... Ik kon het me eigenlijk niet eens meer herinneren dat ik ruit schade had gehad, maar zoals op de achterkant van de brief te lezen, is de factuur datum van vorig jaar 1-6-2010.

Ik ben allrisk verzekerd dus ik maakte mij geen zorgen over de betaling daarvan. Dat zou allemaal via mijn verzekering lopen. Ik durf ook bijna te wedden dat mijn verzekering hier nooit bericht van heeft gehad. Anders hadden zij, indien zij niet zouden betalen, de factuur wel door gestuurd naar mij.

Maar tot mijn grote verbazing zijn zoooooo veel mensen hier de dupe van geworden... En het vreemde is dat er nooit een factuur geweest is en nu na een half jaar krijgt iedereen opeens een brief van het incassoburo!

Ik lees dat er in ieder geval niet betaald moet worden aan Trilandia, dit zal ik ook zeker niet gaan doen.

Maar wat ik mij eigenlijk afvraag, gaat de curator nu contact opnemen met alle mensen die een brief hebben gehad van Trilandia??

Ik hoop in ieder geval dat mensen elkaar hier op de hoogte gaan houden met de vorderingen ervan... Ik zal volgende week ook rond gaan bellen wat er nu precies gaat gebeuren...

Succes iedereen!

s.
door s.lubberts - Feb 19, 2011 om 16:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Simon Lubberts,

Ook ik kreeg net een brief van Trilandia,of ik even de nota van 168 euro wou betalen.Deze nota is in eerste instantie nooit of naar een verkeerd adres gestuurd.
Ik heb toen met Ultra Glass gebeld en heb toen een nieuwe nota van Ultra Glass ontvangen en deze naar mijn verzekering gestuurd,deze nota zou worden voldaan
door hun.Ook Ultra Glass nog weer gebeld om te vragen of de nota was voldaan,dit werdt toen bevestigd.
Inmiddels is Ultra Glass failliet, en nu zou er dus een voor de tweede keer voor de reparatie moeten worden betaald.Nou dat kunnen ze wel schudden,ik ga bij mijn verzekering nog even vragen of ze mij een bewijs willen sturen van betaling van de nota.
Verder wens ik iedereen veel succes met dit drama.

me
door meisinga - Feb 19, 2011 om 17:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg net een brief van Trilandia van 105,80 euro .
Het gaat om een nota die ik nooit van Ultraglass heb ontvangen.
Vorig jaar in april heb ik een sterretje in mijn voorruit laten repareren. De meneer die het gerepareerd heeft verzekerde mij er van dat het gratis was en dat de verzekering het zou betalen. Nu blijkt dat de verzekering de nota nooit heeft betaald.
Ik heb Ultra Glass gebeld om uitleg. De reactie was; dat zij dat ook niet konden weten en dat ik mij van te voren beter had moeten laten informeren.
De reparateur heeft voor de reparatie de groene kaart bekeken en mij er van verzekerd dat het door de verzekering betaald zou worden. Omdat ik All-risk ben verzekerd ging ik er vanuit dat de het klopte wat de reparateur vertelde.

Ik vraag me af welke stappen ik moet ondernemen, ik ben niet van plan om de nota aan Trilandia te betalen. Maar ik hoop niet dat de kosten dan verder oplopen.

M

hutch
door hutch - Feb 19, 2011 om 19:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb Trilandia benaderd en hen verzocht hier een reactie te geven aangaande Ultraglass.

Gr. Hutch

vladja
door vladja - Feb 19, 2011 om 19:46
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik ben benieuwd!

Vladja

er
door erik1983 - Feb 21, 2011 om 08:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn vriendin heeft een sterretje laten repareren in haar autoruit door Ultraglass.
Ook hier wederom de belofte dat het ons niets zou kosten. Rekening zou betaald worden door verzekering.

We hebben ook nooit een rekening gezien, krijgen in 1 keer de incasso voor onze neus...

Maar jullie geven dus aan, niet betalen aan het incassobureau(Trilandia)?

Ben benieuwd naar de vorderingen omtrent jullie verhaal!
Laten we elkaar op de hoogte houden. Ik ga straks maar even bellen met Trilandia.
Misschien dat ik dan iets wijzer wordt..

Wordt vervolgd.....

ah
door aheide_1 - Feb 21, 2011 om 09:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij kregen zaterdag een incassobrief van Trilandia van een reparatie in februari 2010. We hebben echter nooit een rekening o.i.d. gehad. Zoek nu contact met de curator en het incassoburo en schakel desnoods mijn rechtbijstandsverzekering in.

Wordt vervolgd......

er
door erik1983 - Feb 21, 2011 om 13:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gebeld met de curator. Er is een beroep ingediend tegen het faillissement, die dient komende donderdag. Naar aanleiding daarvan worden de te volgen acties bepaald.
Curator zei ook dat Trilandia NIET in opdracht van de curator heeft gehandeld met het versturen van de brieven/incasso's. Verder adviseerde de curator ook niet te betalen totdat ze contact met ons opgenomen hebben. Ik heb mijn gegevens achter gelaten bij de curator.

Ik adviseer een ieder met hetzelfde probleem dit ook te doen!

wordt vervolgd....

op
door opgelicht57 - Feb 22, 2011 om 19:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal,

ik heb vanmiddag Trilandia incasso gebeld en een goed gesprek gehad met de directeur dhr. Wullschleger.
hij was erg geschrokken van deze actie van UltraGlass Emmen en wil hier dan ook verder niks mee te maken hebben.
dit bedrijf heeft een goede naam en wil hier niet bij betrokkken zijn.
ik ben zeer tevreden hoe dhr. Wullschleger mij te woord heeft gestaan en hij heeft mijn dossiernummer gesloten.
ik raad dan ook iedereen aan om zelf Trilandia te bellen en het dossiernummer door te geven zodat dit afgehandeld kan worden.

m.vr.gr.

hutch
door hutch - Feb 27, 2011 om 17:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb een reactie gekregen van Trilandia. Zij kunnen niet inhoudelijk ingaan op (een) dossier(s).
Dit is uiteraard begrijpelijk, daar ik (persoonlijk) geen relatie met hen heb.

Degenen die een dossier hebben bij Trilandia kunnen Trilandia dan ook per email benaderen.
Vermeld dan wel het dossiernummer.

Uiteraard zijn wij benieuwd hoe het verdere verloop is in deze zaak.

Gr. Hutch

ja
door jan jan - Feb 28, 2011 om 11:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

een volgende slachtoffer van Ultraglass. Op 18 februari 2011 kreeg ik van Trilandia een brief met daarin de opdracht of ik maar even €169,67 wilde betalen voor een ruitreparatie. De nota zou gedateerd zijn op 1 april 2010!!!!! Mijn verzekering heeft nooit een factuur of een acte van sessie ontvangen en heeft dus ook niets betaald. Ik zelf heb ook nooit een factuur gezien. Bovendien heeft Ultraglass nooit een reparatie aan mijn auto uitgevoerd. Dit alles heb ik Trilandia ook gemaild en later nog eens schriftelijk bevestigd. Bovendien heb ik hun gemeld dat Ultraglass op 20 januari 2011 failliet is verklaard en dat ik dus geen zaken met hen doe. Alleen met de curator. Ik heb Trilandia gevraagd om een gespecificeerde factuur en een door mij getekende acte van sessie. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen en ga ik dus ook niet over tot betaling. Ik heb hun nog gemeld, dat als dit een "spooknota" is ik aangifte bij de politie ga doen.

ah
door aheide_1 - Feb 28, 2011 om 12:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zojuist contact gehad met de curator. Het faillisement is in hoger beroep staande gebleven. De curator heeft mij gezegd dat ik niet mag betalen, hij neemt contact op voor het vervolg. Zodra ik weer wat hoor laat ik het weten.

au
door autoruit - May 9, 2011 om 11:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo alemaal,

Ik heb alles gelezen en ik vind het heel vervelend voor alle gedupeerden.
Mijn naam is Victor Gout zelf zit ik al meer dan 13 jaar in het autoruitenvak en heb ik alle problemen zelf mee gemaakt omdat verzekerings maatschappijen de reparatie vergoedingen steeds meer dichtspijkeren.

Door mijn ervaring heb ik een aantal oplossingen voor de gedupeerden:

Zoek eerst goed uit of je daadwerkelijk voor ruitschade verzekerd bent! Je wil natuurlijk geen flater slaan bij de maatschappij. Ben je wel voor ruitschade verzekerd dan leg je uit dat je een factuur heb ontvangen voor een reparatie die is uitgevoerd en of je deze vergoed kan krijgen.

Wanneer ze vertellen dat de schade alleen verzekerd is als deze door een aangesloten partijen wordt uitgevoerd. Is je antwoord hierop dat je daar niet van op de hoogte was en daar geen ervaring mee heb omdat je nooit geen schade hebt geclaimt. (Mocht je wel eerder hebben geclaimt wat goed is gegaan wijs ze daar dan op)

Dan leg je uit dat dit allemaal heel vervelend is gegaan en vraag je als nog of de verzekerings maatschappij dit voor éénmalig door de vingers wilt zien en dat je in vervolg hier beter op zal letten.

Wanneer de verzekerings maatschappij hier niet op in speelt maak je ze duidelijk dat je de verzekerings polis gaat beeindigen en dat je op zoek gaat naar een andere maatschappij die soepeler omgaat met het uitbetalen van schade waar je voor verzekerd bent.(Uiteraad zal een maatschappij ook aan klanten binding doen en eieren voor zijn geld kiezen.)

Als verzekerde kun je meer voor elkaar krijgen bij een maatschappij dan als reparateur.

Mocht dit bovenste allemaal niet baten dan is mijn advies om het bedrijf te bellen die de reparatie heeft uitgevoerd en leg hem de situatie uit. Het is door hun advies tot een reparatie gekomen die door de verzekeringsmaatschappij vergoed zal worden. En omdat zij zich niet hebben aangesloten bij overkoepelende organisaties is het dat de maatschappij niet betaald.

Hierop doe je het bedrijf een voorstel om een derde van het bedrag te betalen. Betaal nooit meer dan wat comform de markt prijs is en vraag bij diverse bedrijven bij u in de buurt wat een reparatie ongeveer zal kosten om aan een gemiddeld bedrag te komen.

Zorg ten alle tijden dat er een bedrag is overgemaakt naar wat u vind wat de reparatie waard is. Voordat er een rechtzaak komt, de rechter zal het betaalde bedrag accepteren als een feit wat de waarde echt waard is! En er is een bewijs dat u niet in gebreke bent gebleven. Over het algemeen zal de rechter dan partij kiezen voor de klant in zijn ogen de gedupeerde en worden de kosten dan niet hoger.

Tot slot nog een advies om een vrijwaring te krijgen van uw voertuig om een verzekering op te zeggen. Schrijf het voertuig over op de naam van een vriend of partner en schrijf de auto vervolgens weer terug op uw eigen naam dit geeft zo'n € 20,00 kosten met zich mee maar u kunt de auto per direct van maatschappij opzeggen met als reden: verkoop van het voertuig. Zorg er wel voor dat u het voertuig voor de opzegging bij een ander maatschappij heb onder gebracht zodat u niet onverzekerd rondrijdt.

In de meeste gevallen kunt u nog een extra bonus-males percentage afspreken om van maatschappij over te stappen. (Elke maatschappij wil nieuwe en meer klanten)

Mocht u autoruit niet verzekerd zijn dan kunt u kijken op www.autoruitnietverzekerd.nl voor een dealer in de buurt deze zijn altijd goedkoper dan de grote partijen op de markt. Zo heeft u uw ruit gerepareerd of vervangen voor een fractie van de prijs!

Groet Victor

ja
door jan jan - May 11, 2011 om 16:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Victor,
Ik vind het leuk dat je reageert, maar waar je mee aankomt, daar gaat het helemaal niet over. De firma Ultraglass is gewoon een oplichtersbende.
Mij een brief sturen van een al evenzo niet goed bekend staand incassobureau en daarin doodleuk in zetten of ik maar even een bedrag ad € 169.67 wil betalen voor iets wat ze nooit hebben uitgevoerd, nl. het repareren van mijn autoruit. En ik ben niet de enige die zo'n brief cq. nota heeft ontvangen. Daar gaat het om. Een goede autoverzekeraar zal heus wel een ruit schade willen betalen, als je tenminste daarvoor bent verzekerd. En dat overstappen naar een ander, dat is wel heel makkelijk.
Ik hoop dat je de stukken die hier allemaal beschreven staan eens beter zult gaan lezen voor je weer commentaar geeft.
Groetjes jan jan.

au
door autoruit - May 12, 2011 om 10:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jan jan schreef op woensdag 11 mei 2011, 16:00]Victor,
Ik vind het leuk dat je reageert, maar waar je mee aankomt, daar gaat het helemaal niet over. De firma Ultraglass is gewoon een oplichtersbende.
Mij een brief sturen van een al evenzo niet goed bekend staand incassobureau en daarin doodleuk in zetten of ik maar even een bedrag ad € 169.67 wil betalen voor iets wat ze nooit hebben uitgevoerd, nl. het repareren van mijn autoruit. En ik ben niet de enige die zo'n brief cq. nota heeft ontvangen. Daar gaat het om. Een goede autoverzekeraar zal heus wel een ruit schade willen betalen, als je tenminste daarvoor bent verzekerd. En dat overstappen naar een ander, dat is wel heel makkelijk.
Ik hoop dat je de stukken die hier allemaal beschreven staan eens beter zult gaan lezen voor je weer commentaar geeft.
Groetjes jan jan.

Sorry Jan Jan,

Ik heb eigenlijk gereageerd op het verhaal dat deze blog heeft gestart wat namelijk helemaal boven op de pagina staat. Deze persoon onder de naam "Opgelethoor" heeft wel degelijk een reparatie laten uitvoeren waarbij hem verzekerd werd dat zijn verzekerings maatschappij geen problemen zou hebben met het vergoeden van de reparatie. Vele mensen laten reparatie's uitvoeren waarvoor ze zelfs weten dat ze verzekerd zijn en dat ze later de rekening op de mat krijgen omdat het reparatie bedrijf niet bij de verzekerings maatschappij staat als aangesloten partij.

Niet getreurd ik heb uw reactie "verhaal" ook even gelezen en in uw geval zal er een geval van fraude kunnen zijn. Ga zeker niet in tot betalen zonder u op z'n minst de opdracht van reparatie (akte van cessie) heeft gezien.

Ik heb ook gezien dat het desbetreffende bedrijf niet meer bestaat.

Er is jammer genoeg ontzettend veel gefraudeerd door aantal autoglasbedrijven. Meestal stonden ze bij bouwmarkten en supermarkten met grote parkeertereinen (De goede bedrijven uitgesloten).Dit deden ze door b.v. een sterreparatie te noteren wat helemaal geen ster was maar een opelvlakte beschadiging. 60% van de voertuig eigenaren wist helemaal niet dat ze een ruitschade hadden laat staan dat ze wisten hoe een sterretje eruit zag. Er zijn copie's van oude groene kaarten gebruikt om nieuwe schade's te claimen. Er waren bedrijven die op deze manier rond de € 15000,00 per week claimde bij de maatschappijen. Er ligt bij een verzekerings maatschappij van één bedrijf voor meer dan € 100.000,00 aan facturen voor al meer dan een jaar. En er is nog niemand geweest die daar achter aan heeft gebeld van waar blijft mijn geld. ????? Dit alles heeft de maatschappijen aangezet door deze manier van huidige aanpak. Ongelijk? Nee Jammer genoeg zijn de goede weer de dupe van de slechte. Ook ik ben hierdoor benadeeld. Alleen kan ik het me niet veroorloven om kapot te gaan door een grotere macht (partij) [edit red.]

In elk geval succes

Groet Victor

vr
door vrijgezel - Aug 2, 2011 om 10:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik wil niet veel zeggen hoor maar ze mogen alleen met toestemming van gemeente ergens staan ruiten te repareren alleen houd zich niet iedereen er aan. en dat weet mr sok ook heeft hij mezelf verteld op een parkeer plaats

hutch
door hutch - Feb 22, 2012 om 09:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Alhoewel dit malafide bedrijf (Ultraglass) in januari 2011 failliet is verklaard, is het toch nog goed om te lezen, dat er een strafrechtelijk onderzoek is geweest naar 'een' autoruithersteller uit Emmen.

Zie:

http://nos.nl/artikel/343703-grote-fraude-bij-autoruithersteller.html

le
door legendary - Feb 22, 2012 om 19:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Ik ben een ex medewerker van Ultra Glass.
Het valt mij op dat de meeste mensen hier de monteurs op de parkeerplaatsen de schuld geven van dit alles en dat zij zogenaamd de grote oplichters zijn. terwijl dat compleet ten onrechte is.

Hoe ik dat weet?

Omdat de mensen die bij Ultra Glass werkten ( als monteur) allemaal mensen zijn die in de uitkering hebben gezeten en in een werk/leer traject werden gezet door de gemeente. Waar onder ik zelf...

Er werd ons bij Ultra Glass geleerd wat eventuele ruitschade zou zijn en wat niet.
Ook werd ons geleerd hoe je op de ''beroemde'' groenekaart kon zien of de klant wel of niet verzekerd was.
Was de klant verzekerd dan konden wij kosteloos de reparatie uitvoeren en na afloop van de reparatie een ''bon'' invullen voor de gegevens van de klant en van de verzekering waar hij/zij bij zit.
Die ''bon'' namen we mee naar ''de baas'' ( Meneer Sok ) en die zou volgens eigenzeggen de ''bon'' inleveren bij de verzekeraar en zo het geld claimen.

Na verloop van tijd werd ons verteld dat bepaalde verzekeraars moeilijk gingen doen en dat sommigen van hun niet meer uit zouden betalen. Daar door mochten wij als monteur zijnde geen ruiten meer reparen van verzekeraar Univé. Als we een klant van Univé tegen kwamen dan moesten we die weigeren. Verder mochten we alle andere verzekeraars nog gewoon doen, en meneer Sok verzekerde ons dat hij het allemaal zou regelen en dat het goed zou komen met verzekeraar Univé en alle andere verzekeraars.
Wij hadden geen reden om daar aan te twijfelen want wij kregen immers gewoon door betaald.

Wij werden zelf ook voorgelogen door meneer Sok want er was zogenaamd niks aan de hand en de zaken liepen goed ondanks dat Univé weg was gevallen als geldboompje...
Tot dat er op de 1 of ander dag werd aangekondigd dat de vestiging in Uithuizen dicht moest omdat meneer Sok financieel het hoofd niet meer boven water zou kunnen houden... En daardoor dus met nog maar 1 vestiging door zou gaan. Maar met de vestiging in Joure zou het nog wel goed komen en we zouden ons baantje dus kunnen behouden, tot dat er een paar weken later werd aangekondigd dat ook die dicht ging en wij maar ander werk moesten zoeken ;-)

Meneer Sok heeft niet alleen klanten met ruitschade gedupeert maar ook zijn eigen medewerkers uit de bijstand! Waar hij van meerdere gemeentes een fikse vergoeding voor kreeg omdat hij werklozen aan een baan hielp!

Ondanks dat ik maar 3maanden onder contract bij het bedrijf heb gewerkt staat er op mijn jaar opgaaf ( die meneer Sok zelf heeft uitgedraaid ) dat ik over het jaar 2009 ook al 11.000 zou hebben verdient bij Ultra Glass. Dat is opzich wel vreemd aangezien ik op 01-07-2010 pas in dienst ben gekomen bij Ultra Glass.

Al met al ons werd alleen maar geleerd om ruitschade te herstellen en wij moesten alleen maar de gegevens van de klant en de verzekeraar noteren zodat meneer Sok het zelf wel zou regelen met de verzekeraar om het geld te declareren.
Want wij als monteur zijnde hadden natuurlijk niks te maken met het boekhoud gedeelte.

Ik had zelf nooit gedacht dat meneer Sok met deze praktijken bezig was, en zoveel mensen heeft gedupeerd. Ik schaam me er voor dat ik voor dat bedrijf heb gewerkt...

le
door legendary - Feb 22, 2012 om 20:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hutch

Dit artikel: http://nos.nl/artikel/343703-grote-fraude-bij-autoruithersteller.html gaat zeker weten niet over Ultra Glass. Ultra Glass heeft nooit zoveel medewerkers in dienst gehad. Het zal waarschijnlijk gaan om Star Glass. Sowieso zijn er in Emmen meerdere autoruitreparatiebedrijven actief waarschijnlijk rond de 30 individuele bedrijfjes :-) Waarvan Star Glass 1 van de grotere is.

vladja
door vladja - Feb 22, 2012 om 20:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het probleem bij Ultraglass was juist dat de verzekeringsmaatschappijen niets wilde vergoeden en ook niet uitbetaalden. Als je niet uitbetaalt, kan je niet opgelicht worden.

Bovendien kon Ultraglass als parkeerplaatscowboy geen ruiten vervangen, alleen repareren. In het persbericht wordt gesproken over ruitvervanging.

Vladja