H.
door H.Anna Mar 13, 2018 om 15:16
Geldzaken & recht
Waarom betaalt Viagogo niet terug, geen 14 dagen bedenktermijn, neppe tickets

Hoi!
Ik had meteen door dat deze website niet betrouwbaar is, maar had toen helaas net betaald. Het scherm met de exacte kosten kwam pas in beeld nadat ik had betaald, echt bizar! Heb mij meteen beroepen op 14 dagen bedenktijd, herroepingsrecht. Heb een formulier naar ze gestuurd om dat kenbaar te maken en heb 5 mails gestuurd om ze duidelijk te maken dat ik mijn geld terug wil. Heb helaas via iDEAL betaald, want bij incasso kan je bank het terugstorten blijkbaar.
Vervolgens kreeg ik na 2 dagen tickets, ik heb via ticketswap gecheckt of ze echt waren. Ik dacht: als zij mijn geld niet terug geven dan kan ik via ticketswap ten minste nog ten minste 50% terugverdienen. Wat blijkt? Dat tickets zijn NEP! Ze zijn niet up te loaden waardoor ze ook niet te verkopen zijn. Nu ben ik niet zo iemand die ze via marktplaats gaat proberen te verkopen, ik heb gemaild dat ze mij neppe tickets sturen die geen toegang bieden tot het event en daarmee helemaal klaar ben met de service en van de overeenkomst af wil.
Hoe kom ik in Gods naam van deze overeenkomst af, en hoe krijg ik ze zover om mijn ticketsprijs van ruim 190euro terug te storten??

11218 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2018 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou zo “meteen” was het anders niet dat u iets door had.

En nee, u krijgt niets terug, want u hebt geen 14 dagen herroepingsrecht.

Hie vaak moet er nog voor die sites gewaarschuwd worden!

jo
door jorisw Mar 13, 2018 om 22:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nog meer waarschuwen is energieverspilling. Veel mensen willen blijkbaar gewoon bedonderd worden (of hebben teveel geld zodat ze nie verder kijken dan hun neus lang is)

H.
door H.Anna Mar 16, 2018 om 12:54
Antwoorden / 1 Vragen

Sommige mensen hebben iets te veel vertrouwen in de mensheid, terwijl de meeste mensen tegenwoordig blijkbaar zo wantrouwend mogelijk moeten zijn om aan de Nederlandse norm te voldoen.
En inderdaad, geld zat en ik kan het ook wel missen, maar aangezien ik nog enig rechtvaardigheidsgevoel heb, in tegenstellig tot sommige mensen hier, wil ik tot de kern van dit probleem gaan om eventuele andere gedupeerden te kunnen helpen of te voorkomen dat dit nog veel mensen gebeurt.

H.
door H.Anna Mar 16, 2018 om 12:59
Antwoorden / 1 Vragen

daarnaast geldt er in geval van doorverkoopsite wel een herroepingsrecht, dit staat ook in hun algemene voorwaarden, echter, zij stellen dat je binnen 14 dagen na ontvangst van de tickets dit kan claimen. De grap is dat het evenement nog heel lang duurt, maar het goede nieuws is dat ik binnen 1 dag na ontvangst tickets erachter ben dat de tickets vals zijn. Grote eer aan Ticketswap!

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2018 om 13:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hanna
De kern van het probleem is dat mensen niet lezen en u dus ook niet. Heeft helemaal niets met te veel vertrouwen in de mensheid te maken.

En ze komen allemaal hier jammeren NADAT ze iets gekocht hebben op een site die ze niet eerst gelezen hebben.

Oplossing? Die mensen verbieden iets op internet te kopen. Maar dat zal wel weer duscriminatie of iets dergelijks zijn,

H.
door H.Anna Mar 16, 2018 om 14:11
Antwoorden / 1 Vragen

Als dat volgens jou de oplossing is  @TIJGER1 zeer hoogopgeleide naam btw, dan heb je toch echt wat gemist in je lessen over de rechtsstaat. De overheid moet wetten maken en burgers beschermen om zulke grote corrupte partijen aan te pakken. Waarom gebeurt dit dan niet? Het is nou niet alsof ik via een of andere Afrikaanse website voor 1000 euro aan tickets heb gekocht, of een andere niet professioneel uitziende website zonder bankgegevens, adressen, klantenservice etc. DAT is echt dom ja.

Mensen verbieden iets op internet te verkopen als oplossing aandragen is toch echt de meest nutteloze oplossing die je kunt bedenken, besef je je dat wel? Als jij in een dictatuur wilt leven prima, maar gaan dan in een ander land wonen.

pe
door pebk Mar 16, 2018 om 14:32
590 Antwoorden / 0 Vragen

@H.Anna
Die wetten zijn er wel en er wordt ook wel aan gewerkt, maar dat gaat allemaal niet zo hard. Het opzetten van zo'n website is heel eenvoudig. Tegen de tijd dat de naam slecht bekend staat, dan kun je zo een nieuwe site beginnen. 'Wij' willen een kleine overheid en minder bemoeienis (anders was de VVD nooit zo groot geworden). Dit is een gevolg. Het opzetten van zo'n site kost vele malen minder dan het weghalen door de overheid. Een paar <censuur> die de kaarten kopen en de kosten zijn terugverdiend. Heel lucratief.

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2018 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@h.anna

En daarvoor moet je echt hoog opgeleid zijn om iets aan een forumnaam op te hangen.

Er passeren hier dagelijks de mooiste websites, maar ik koop er niet, want ik lees eerst.

marita5
door marita5 - Mar 13, 2018 om 15:23
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo H Anna ,

In het vervolg , geen tickets kopen bij een primair voorverkooppunt ,

Lees deze informatie , eens door , klik op de rode regels .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/

Ik had meteen door dat deze website niet betrouwbaar is, maar had toen helaas net betaald.

Eerst controleren vooraf i.pv achteraf , het hele internet staat vol met klachten

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/05-03-2018/radar-checkt-viagogo/

https://nl.trustpilot.com/review/www.viagogo.nl

https://www.google.nl/search?client=opera&hs=5dn&ei=Wd-nWt-_EsGUsAeCy6ioBg&q=klacht+Viagogo&oq=klacht+Viagogo&gs_l=psy-ab.3..0.4307.5970.0.7603.7.7.0.0.0.0.106.632.5j2.7.0....0...1.1.64.psy-ab..0.7.627...0i13k1j0i7i30k1j0i8i7i30k1.0.kt97UdtdVR8

H.
door H.Anna Mar 16, 2018 om 12:49
Antwoorden / 1 Vragen

belachelijk dat je zoveel vooronderzoek moet doen voordat je weet of je een betrouwbare partij hebt!
wat doet de regering dan nog ? hoezo wordt dit allemaal toegestaan ? is absurd dat er geen rechtszaken zijn geweest tegen zulke corrupte bezigheden. En dan denken Nederlanders dan Nederland een van de minst corrupte landen is, iets waaraan ik nooit heb getwijfeld. Nederland is net zo corrupt als elk ander land en de regering doet hier helemaal niks aan. ''Verzorgingssstaat''

H.
door H.Anna Mar 16, 2018 om 13:25
Antwoorden / 1 Vragen

en ik neem aan dat u bedoelt: ''voortaan geen tickets kopen bij een primair doorverkooppunt''.

En is goed, ik zal voortaan 100 websites afgaan om eerst te checken of de website betrouwbaar is ;)

marita5
door marita5 Mar 16, 2018 om 13:43
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@H Anna , belachelijk dat je zoveel vooronderzoek moet doen voordat je weet of je een betrouwbare partij hebt! Doordat u als hoogopgeleide dit niet heeft gecontroleerd , zult u vaker de mist ingaan en de deksel op uw neus krijgen . Trouwens voor iets te controleren op betrouwbaarheid , hoef je niet hoogopgeleid te zijn . .

aurora1
door aurora1 - Mar 13, 2018 om 15:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Beetje dom....daarom krijgt u dat geld niet terug.
U helpt helaas mee dit genre bedrijven in stand te houden.

Cookies
door Cookies - Mar 13, 2018 om 15:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Viagogo staat bekend als een onbetrouwbare ticketshop, zie link van @marita5. Je geld terug kun je vergeten. Voortaan opletten waar je je tickets koopt.

hoe krijg ik ze zover om mijn ticketsprijs van ruim 190euro terug te storten??

ne
door neodutchio - Mar 13, 2018 om 15:27
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Wij zijn 's werelds grootste secundaire platform voor live event tickets. Alle tickets zijn volledig beschermd door onze garantie. Prijzen worden vastgesteld door verkopers en kunnen hoger of lager zijn de oorspronkelijke verkoopprijs.

Inderdaad, u kunt meteen zien wat voor site dit is. En dan toch nog bestellen? Wat hoopt u met uw vraag te beginnen hier? U bent de zoveelste met dezelfde vraag, maar zo lang niemand voor de aankoop gaat kijken gebeurd er niets. Dit soort bedrijfjes bestaan bij het feit dat mensen geen tv kijken, geen krant lezen, niet naar de radio luisteren en pas op internet kijken als ze gekocht hebben. Als se volgorde eens omgedraaid wordt sterft het vanzelf uit.
U kunt fluiten naar uw geld. Er geldt geen herroepingsrecht op tickets. U hebt tickets ontvangen en u weet pas of ze nep zijn als u niet toegelaten wordt. Daarna kunt u pas actie ondernemen.

tenormin
door tenormin Mar 13, 2018 om 16:11
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Daarna kunt u pas actie ondernemen. Hoe dan?

tijger1
door tijger1 Mar 13, 2018 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stampvoeten dat al het geld weggegooid is, niet alleen maar veel te duur.:-))

H.
door H.Anna Mar 16, 2018 om 12:39
Antwoorden / 1 Vragen

Niet waar.

Allereerst, ben ik een hoogopgeleide persoon en heb nog nooit dergelijke praktijken op mijn geweten. Ik heb altijd via betrouwbare websites tickets gekocht en ik ga naar veel concerten. Voordat je me gaat beschuldigen en voor van alles gaat uitmaken, denk zelf even na.
Als je even Viagogo googlet dan komt deze als eerste zoekfunctie in Google, wat inhoudt dat ze erg betrouwbaar lijken over te komen. Daarnaast geven ze eerst de normale prijs aan maar zonder dat je het doorhebt komen er ineens super hoge transactie kosten bij en de grap is: ook al heb je niet betaald, maar een ''bestelling'' geplaatst dan zit je al vast aan de bestelling. Blijkbaar kan dat. Contractrechtelijk gezien is dit ook slim aangezien je door te klikken op de volgende pagina en de tickets selecteert, en nog niet hebt betaald, daarmee wel hebt voldaan aan de eis 'aanvaarding' in het overeenkomstenrecht van aanbod en aanvaarding. Daarnaast bestaat er een hele grote community van mensen in de UK die stappen hebben gezet en een refund hebben gekregen.

Als mensen zoals @Neodutchio wat meer hart had voor het eigen volk, dan was zoiets ook gaande in Nederland, maar nee we geven gelijk op en zeggen ''had je maar niet zo dom geweest''. Belachelijke mentaliteit.

Daarnaast, is het wel aan te tonen dat de tickets nep zijn. Blijkbaar beschikt Ticketswap over een systeem die kan zien dat de tickets niet hetorigineel zijn, waardoor ik mijn ticket niet kan doorverkopen. Anders had ik tenminste nog een deel van mijn geld terug kunnen krijgen. Aangezien de tickets nep zijn kan ik ze niet eens doorverkopen behalve via hun interne site, en die interne site garandeert niet eens dat er wordt verkocht. Ik heb ze bewust niet op de interne site te koop gezet omdat dan iemand anders de dupe wordt van precies hetzelfde en ik ben ook niet een persoon die de tickets alsnog via marktplaats gaat verkopen nu ik zelf weet dat ze vals zijn. Soms zijn mensen wel goed!

Daarnaast geldt er WEL een herroepingsrecht. Ik vraag me af wat jij hier doet op deze site als je helemaal geen enkele bruikbare tips kan geven. Ik ben geinformeerd door de consumentenbond en die zeggen dat bij amsument (kopen voor tickets voor concerten) geen herroepingsrecht geldt, maar dat is alleen bij de originele verkoper. Aangezien dit blijkbaar een doorverkoper is (dat geven ze niet goed aan!) en niet een orignele verkoper, geldt de termijn van 14 dagen dus WEL. Dat geeft een herroepingsrecht. Het is nu alleen de vraag of deze corrupte organisatie gaat meewerken hieraan, maar daarmee ben ik bezig (heb al minstens 50 mailtjes gestuurd en ze reageren wel maar reageren op slinkse wijze).

Ik ga lekker door met actie ondernemen en ik hoef geen reactie meer te ontvangen hier. Ik verwijder deze informatie niet omdat het nog relevant kan zijn voor andere gedupeerden maar bespaar me de moeite en reageer niet aangezien ik niks aan deze reacties heb gehad.

ne
door neodutchio Mar 16, 2018 om 14:30
5173 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt de informatie ook niet verwijderen, maar wat heeft het voor zin om het op internet te zetten? Heeft u immers alle waarschuwingen gelezen voordat u ging bestellen? Inderdaad, waarschuwen is tegen dovemansoren.
Zoals u had kunnen lezen begon mij reaktie met de eerste tekst die te vinden is op de website van Viagogo, hoe duidelijk wilt u het hebben dat ze en secundaire verkoper zijn die andere prijzen hanteren dan de oorspronkelijke verkoopprijs?
Het maakt ook niet uit waar u kaartjes koopt, deze zijn uitgesloten van het herroepingsrecht volgens artikel 6.3 Richtlijn 97/7/EG. Een concert valt namelijk binnen de definitie van een dienst die vrijetijdsbesteding betreft en waarbij op voorhand een bepaalde datum is vastgesteld. Voor deze diensten wordt een bedenktermijn als onredelijk beschouwd.
Als ik Viagogo google krijg ik eerst commerciële sites te zien. Deze kunt u herkennen aan de letters ADV die er voor staat.
Ticketswap is geen partij in deze. Dat ze zeggen dat iets nep wil niet zeggen dat het ook zo is. U weet het pas als u wel of niet toegelaten wordt bij de ingang.

Al met al roept u dat u hoogopgeleid bent, maar of het wel of niet het geval is, deze praktijken gebeuren al jaren en is al ontzettend vaak voor gewaarschuwd. Nogmaals, internet staat er vol mee en televisieprogramma’s vol zijn er mee gevuld. Dat u na al die jaren waarschuwen niet weet waar opte letten bij aankoop, het verschil niet ziet tussen een commerciële webpagina, het woordje wederverkoper niet herkent, ja, dan noem ik het eigen schuld. Dat u nog de utopie heeft om anderen ook te waarschuwen, u heeft ook niets gedaan met de waarschuwingen.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/voetbaltickets-geblokkeerd-via-viagogo-1?id=594225
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/frauduleus-handelen-viagogo?id=591884
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/oplichting-viagogo?id=590982
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/viagogo-1?id=588592
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/viagogo-2?id=590029
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/viagogo?id=540247
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/viagogo-3?id=592604

De enige waar u boos op kunt zijn is uzelf.

diumenge
door diumenge - Mar 13, 2018 om 22:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bizar zeg!

H.
door H.Anna Mar 16, 2018 om 12:55
Antwoorden / 1 Vragen

Ja he! Het meest bizar zou zijn als ik er pas op het evenement zelf achter zou komen en sowieso geen kans van slagen had.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Mar 16, 2018 om 13:37
6599 Antwoorden / Vragen

Wat heb je er aan om hier te gaan stampvoeten.
Je hebt een vergissing gemaakt en op een niet betrouwbare  site tickets gekocht.
Jij koopt nu tickets, een ander schoenen, een hoekbank en noem maar op.
Dat kan iedereen overkomen, ook als je hoog opgeleid bent. Dat heeft er totaal niets mee te maken.
Dacht je vroeger dat dit alleen sukkels overkwam, nu overkomt het jou. Dat is even schrikken.
Dan kun je wel roepen dat je het meteen doorhad of andere excusen bedenken, reageerders op dit forum de maat nemen, maar dat lost niets op. Jij hebt je vergist en niemand anders.
Lees de links van Marita5 dan weet je wat je moet doen.

H.
door H.Anna Mar 16, 2018 om 14:17
Antwoorden / 1 Vragen

Thanks voor je feedback! Ben het volledig met je eens dus vandaar dat ik mij er ook allang bij heb neergelegd dat het geld kwijt is. Ik hoopte alleen op zinvolle reacties op dit forum, maar het is bewezen dat de mensen hier bij bnn geen enkele uitkomsten bieden en geen enkele gevoel voor respect tonen hebben, dus zal voortaan enkel ergens anders informatie inwinnen :) De tips neem ik mee!

pe
door pebk Mar 16, 2018 om 14:37
590 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn geen mensen van bnn, maar mensen op een forum. Een deel van deze mensen heeft weinig anders te doen dan elke dag hier reageren. Er zitten overigens wel regelmatig zinnige reacties tussen. Ook hier geldt (net als op de doorverkoopsites) dat u het kaf zelf van het koren moet scheiden.

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2018 om 14:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pebk.

Bij doorverkoopsites moet je dus helemaal niet zijn,

Redacteur
door Redacteur - Mar 16, 2018 om 15:12
1063 Antwoorden / 62 Vragen

S.v.p. alleen ingaan op het aan de orde gestelde. Daar zijn vragensteller en lezers van het topic het meest mee geholpen.

De redactie

Jo
door JohnDoe21 - Apr 9, 2018 om 23:54
1 Antwoorden / Vragen

Hoe weet je zeker dat de tickets nep zijn? Viagogo is gewoon een betrouwbare site. Jij laat je gek maken door de mensen om je heen!
Als de tickets niet goed zijn kan je dit gewoon aangeven. Je krijgt een mail met een telefoonnummer er in mochten er problemen zijn met de tickets..

marita567
door marita567 Apr 10, 2018 om 00:08
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@johndoe21 , Viagogo is gewoon een betrouwbare site., lees de reacties boven u en droom dan verder . mail met een tel nr wat niet werkt .

ne
door neodutchio Apr 10, 2018 om 08:19
5173 Antwoorden / 12 Vragen

John, u vergeet te vermelden dat u toevallig op deze site uit kwam en het topic las.
Maar goed, u verdient uw boterham aan Viagogo en helaas verliezen mensen bij u veel geld.