ma
door makkertje Mar 3, 2017 om 13:36
Huishouden & energie

Traplift Otolift. Geen reactie op vragen/klachten

Nadat mijn vader, slechts enkele dagen na het bestellen van een traplift, overleed, hebben wij deze traplift bij Otoliften direct geannuleerd. Uiteraard hebben wij begrip voor kosten van inmeten e.d. Echter toen wij uitleg vroegen over de grootte van de factuur (waar wij erg van schrokken) hebben we nooit geen reactie meer gehad. Diverse mails en telefoontjes van onze kant, geen reactie. Wat wel kwam was een aanmaning inclusief incassokosten! Het is toch zo dat wij, als zij productiekosten claimen, wij recht hebben op de spullen die al geproduceerd zijn? Maar helemaal geen reactie geven vinden wij sowieso ongehoord.

10706 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2017 om 13:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar helemaal geen reactie geven vinden wij sowieso ongehoord.
Helemaal mee eens!
Niet bepaald wat je verwacht van een 'koninklijk' bedrijf.
En alsnog gecondoleerd. Je annuleert niert zomaar.
Wat staat er in de Algemene Voorwaarden over annuleren?
Zou m'n klacht op www.klachtenkompas.nl plaatsen.

fa
door familyman - Mar 3, 2017 om 14:20
888 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet mogelijk dat u na een factuur meteen een aanmaning krijgt met incassokosten. Vergeet u niet iets te schrijven?

Klik eerst HIER en lees.

  • U niet heeft betaald binnen de gestelde termijn.
  • U een betalingsherinnering heeft ontvangen.
  • U niet hebt betaald binnen de gestelde termijn in de betalingsherinnering. De gestelde termijn zal in de regel 14 dagen zijn.

Maximale hoogte incassokosten

Vordering tot € 2.500,- Maximaal 15% incassokosten Minimaal € 40,-
Vordering € 2.500,- tot € 5.000,- Maximaal 10% incassokosten Minimaal € 40,-
Vordering € 5.000,- tot € 10.000,- Maximaal 5% incassokosten Minimaal € 40,-
Vordering € 10.000,- tot € 25.000,- Maximaal 1% incassokosten Minimaal € 40,-

tenormin
door tenormin - Mar 3, 2017 om 14:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@Makkertje, gecondoleerd met het verlies van uw vader. Wat u schrijft is zeker niet Koninklijk van Otolift. Ik heb derhalve de vrijheid genomen en de link van uw Topic aan hen doorgezonden. Of men er op zal antwoorden op deze site, dat betwijfel ik, maar toch, nu weet men daar wel dat u over hen geklaagd heeft hier. En inderdaad, zet u het ook op Klachtenkompas. Ik wens u veel sterkte.

me
door mein33 - Mar 3, 2017 om 14:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Echter toen wij uitleg vroegen over de grootte van de factuur (waar wij erg van schrokken)

@makkertje,

Ik vraag mij af om welk type traplift het gaat en van welk bedrag u zo bent geschrokken.

tenormin
door tenormin - Mar 3, 2017 om 15:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@makkertje, ik heb een mail ontvangen van Otolift waarin men schrijft : bedankt voor het melden van deze klacht wat wij natuurlijk erg vervelend vinden en graag uit willen zoeken.Heb de desbetreffende klant een e-mail gestuurd en navraag gedaan van gegevens.
Dus als het goed is zou u dit nu hebben moeten ontvangen. (Hoop ik).

ha
door halex - Mar 3, 2017 om 17:40
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Maar u hebt toch wel het deel van de factuur betaald wat u redelijk vond? Als u helemaal niets betaald hebt, is dat ook ongehoord.

Ot
door Otolift Trapliften - Mar 3, 2017 om 20:21
1 Antwoorden / Vragen

Beste makkertje,

Allereerst willen wij U nogmaals condoleren met het verlies van uw vader.

Wij hebben meteen uw dossier bekeken, om te zien wat er nu is misgegaan.

U geeft aan dat u een aanmaning van ons heeft gehad waarop ook incassokosten berekend zouden worden.
Dit ben ik voor u nagegaan bij onze afdeling Financiën, en hier blijkt dat de factuur voor het annuleren van de lift bij ons verzonden is op 31 januari.
De factuur is voldaan op 22 februari, dit is ruim voor onze betalingstermijn van 30 dagen.
Dit betekent dat er vanuit ons bedrijf geen mogelijkheid is geweest om een aanmaning te sturen. Een aanmaning kan door ons systeem namelijk pas 30 dagen na factuurdatum worden verzonden.

Tevens is het zo dat er in onze aanmaningen geen incassokosten berekend worden. Wij werken als bedrijf namelijk niet graag met een incassobureau, maar proberen altijd samen met de klant tot een oplossing te komen. Gelet op hetgeen wij eerder omschreven, dat een aanmaning normaliter niet verzonden kan worden en wij tevens geen incassokosten berekenen, vermoeden wij dat er sprake is van een misverstand.

Als bedrijf betreuren wij het vanzelfsprekend altijd enorm als iemand een traplift bestelt, en overlijdt voordat deze geplaatst kan worden.
Met deze achtergrond zullen de kosten die op dat moment door ons gemaakt zijn bij de productie, dan ook zo laag mogelijk in rekening gebracht worden en tevens wordt daadwerkelijk met kosten gerekend, zonder een commerciële toeslag.

Ondanks dit beleid, ontkomen wij er niet aan dat er dan toch sprake is van een kostenpost die wij moeten berekenen aan de nabestaanden.
In uw geval is de dag na de opdracht meteen gestart met de productie van de traplift.
Indien de lift dan geannuleerd wordt berekenen wij de zuivere kosten van het inmeten op het adres, alsmede het ontwerpen van de rail in de tekenkamer. Daarnaast worden op het moment van de annulering ook de tot dan toe gemaakte kosten voor het maatwerk in de fabriek berekend, aangezien bij uw type traplift sprake was van maatwerk, en het materiaal dus niet herbruikbaar is.

Zodra iemand ons telefonisch benadert, is het te allen tijde onze doelstelling deze persoon per mail/telefoon te contacteren.
U geeft aan dat dit in uw geval niet is gedaan.
Hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan, dit geeft zeker niet onze normale manier van werken aan.
Dus nogmaals: onze nederige excuses.

Wij hebben vandaag contact gezocht met de zoon van de belanghebbende, om aan de hand van bovenstaand verhaal al wat dingen door te nemen.
Aan de hand van dit  gesprek hebben wij afgesproken om dinsdag telefonisch contact te hebben, en deze ongelukkige kwestie netjes en naar tevredenheid af te ronden.

Hartelijke groet,

Otolift Trapliften

tenormin
door tenormin Mar 4, 2017 om 10:35
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@Otolift Trapliften
Voor zover van 'blij' gesproken kan worden; ik ben content dat u in ieder geval op de site uw, overigens heel logische verklaring/visie heeft gegeven, n.a.v. mijn schrijven. Hoop dat @makkertje en Otolift er nu samen wel uitkomen.

ma
door makkertje Mar 4, 2017 om 14:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor uw berichten en hulp in deze. Als er maar gecommuniceerd wordt zijn we al een heel eind. om het op deze site over bedragen te hebben is dacht ik niet de bedoeling dus vandaar dat ik dat niet heb gedaan. berichten van anderen dat ik dit heb geplaatst om enkel te klagen leg ik maar naast me neer.

ha
door halex - Mar 3, 2017 om 22:57
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nou ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar de reactie van TS. Otolift zegt geen aanmaningen e.d. te versturen, TS heeft ze wel ontvangen. Eén van beiden heeft een wat groot uitgevallen duim.

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2017 om 09:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

N.a.v. de (keurige) reactie van Otolift.

Aan een verhaal zitten altijd 2 kanten. Zoals @halex al aangeeft zijn er inconsequenties.
Hopelijk komt er nog een reactie van TS.
In ieder geval wordt er aan een oplossing gewerkt en dat is uiteraard positief.
Heeft de mail van @tenormin dus prima gewerkt.

ma
door makkertje - Mar 4, 2017 om 10:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

uiteindelijk inderdaad reactie ontvangen van otolift. ze hebben gisteren direct contact opgenomen met mijn broer en aangegeven er komende week op terug te komen. we wachten hun reactie af. overigens is, zoals ik al aangaf, de rekening al door ons betaald. het gaat om (gebrek aan) de communicatie.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2017 om 10:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u beweert een aanmaning inclusief incassokosten gehad te hebben. Otolift beweert dat dat niet kan.

Dus wie spreekt nu de waarheid?

marita5
door marita5 - Mar 4, 2017 om 10:49
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@makkertje '

Een bedankje naar @tenormin is hier wel op zijn plaats , anders had u nu nog niks gehoord .

tijger1
door tijger1 Mar 4, 2017 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts wilde blijkbaar, en alleen maar onterecht, klagen.

fa
door familyman - Mar 4, 2017 om 11:56
888 Antwoorden / 1 Vragen

Vraagsteller: Wat wel kwam was een aanmaning inclusief incassokosten!
Verkoper: Dit ben ik voor u nagegaan bij onze afdeling Financiën, en hier blijkt dat de factuur voor het annuleren van de lift bij ons verzonden is op 31 januari.
De factuur is voldaan op 22 februari, dit is ruim voor onze betalingstermijn van 30 dagen.
Dit betekent dat er vanuit ons bedrijf geen mogelijkheid is geweest om een aanmaning te sturen. Een aanmaning kan door ons systeem namelijk pas 30 dagen na factuurdatum worden verzonden.Tevens is het zo dat er in onze aanmaningen geen incassokosten berekend worden.

Ge
door Genee - Mar 4, 2017 om 11:59
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ook wel benieuwd naar die hoge kosten van die factuur.
Otoliften begint al de dag na het inmeten met de productie, omdat het niet standaard is moet er ook nog getekend worden, ook wordt al meteen met de productie begonnen.
Lijkt wel of ze op uw opdracht hebben zitten wachten.
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar wat ze allemaal in rekening gebracht hebben.
Dit ook interessant voor mensen die overwegen een traplift bij Otoliften te bestellen.

fa
door familyman Mar 4, 2017 om 12:03
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze wachten met starten, is het niet goed. Als ze direct beginnen, 's ochtends ontwerpen met de pc neem ik aan en 's middags beginnen zodat ze snel kunnen leveren ook weer niet ............

Ge
door Genee Mar 4, 2017 om 13:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom ben ik benieuwd welke kosten er opgevoerd zijn en wat voor levertijd er afgesproken was.
Standaardlevering 3 weken, spoedlevering 1 week.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2017 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed, de Ts kruipt dus nu weg en neemt het foute verhaal over die aanmaning niet terug.

ha
door halex - Mar 4, 2017 om 14:28
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U hebt helemaal niet aangegeven al te hebben betaald. Ik heb daar nog een vraag over gesteld, waar u niet op hebt gereageerd.
Maar gaat u nog wel even in op de aanmaning met incassokosten. Hebt u die toch niet gekregen, of liegt Otolift?
En misschien ook wel interessant het stukje over de gebrekkige communicatie. Otolift geeft aan dat niet u, maar uw broer contactpersoon is. Deelt uw broer uw mening hierover?
Dat u berichten met de strekking dat u dit alleen plaatst om te klagen terzijde legt, snap ik niet. Waarom plaatst u dit dan op deze manier? Toch niet om een pluim aan Otolift te geven, of begrijp ik het niet? U maakt een bedrijf zwart op dit forum, terwijl het er alle schijn van heeft dat ze het helemaal niet zo slecht opgepakt hebben. Dan moet u ook een kerel zijn en uitleggen waarom Otolift liegt, of hier door het stof gaan en uw nederige excuses aan Otolift aanbieden.

ma
door makkertje - 4 mrt. 2017 om 10:16

uiteindelijk inderdaad reactie ontvangen van otolift. ze hebben gisteren direct contact opgenomen met mijn broer en aangegeven er komende week op terug te komen. we wachten hun reactie af. overigens is, zoals ik al aangaf, de rekening al door ons betaald. het gaat om (gebrek aan) de communicatie.

Ge
door Genee Mar 4, 2017 om 14:44
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat toch om de hoogte van de rekening want u heeft daar vragen over gesteld aan Otolift.
Of wilt u daar nu niets over kwijt omdat Otolift misschien de rekening gaat verlagen? Hopelijk komt u er dan na de afspraak met otolift er op terug.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2017 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het " makkertje" heeft zijn wild geraas gestaakt.

marita5
door marita5 - Mar 4, 2017 om 15:11
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@makkertje ,

U stelt hier een vraag , wanneer er van forumleden wedervragen komen reageert u niet .

Uw reactie :

dank voor uw berichten en hulp in deze . Als er maar gecommuniceerd word zijn we al een heel eind .

Maar dit doet u zelf ook niet , als u A zegt is het normaal dat u ook B zegt , aan halve waarheden hebben we niks .
Zelfs een bedankje naar @tenormin kan er niet vanaf .
Ik ben benieuwd of u ook zo onbeleefd reageert naar Otolift , iemand de grond inboren gaat zeer snel .
Als de fout bij u ligt is het wel zo netjes dat u karakter toont en uw excuses aanbied aan Otolift , mits dit woord in uw vocabulaire voorkomt .

tenormin
door tenormin Mar 4, 2017 om 15:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik hoef echt geen top antwoord te krijgen @marita5, ging het me niet om. In eerste instantie vond ik het een akelig verhaal, ga dan uit van de waarheid. Nu blijkt de firma Otolift van keurig kaliber, zo te lezen, ook hun antwoord aan mij was meer dan correct (heb de rest hier niet opgeschreven). Persoonlijk denk ik dat dit keurig opgelost gaat worden en ja, er zijn kosten aan verbonden voor @makkertje en familie. Dat is m.i. logisch. Erg jammer dat hij/zij er ook een incasso bureau bijhaalt wat nu blijkt niet waar te zijn. Waar ik ook het verhaal van Otolift geloof.

marita5
door marita5 Mar 4, 2017 om 15:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , het gaat hier niet om een topantwoord te krijgen, maar wel om fatsoen . Als u geen contact had gezocht met Otolift hadden we de reactie van Otolift niet geweten en gelezen . Iemand afkraken gaat zeer snel en dan ook nog op een openbaar forum , als dan ook nog blijkt dat het niet de waarheid is vind ik het nog erger , niet mijn stijl vind ik knap waardeloos . excuses aanbieden en een fout toegeven toont meer karakter , maar zo mak is @makkertje niet .

ha
door halex Mar 4, 2017 om 16:36
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad Marita5, dankzij Tenormin gaat dit opgelost worden. En is voorkomen dat Otolift ten onrechte door het slijk gehaald is (althans, de gevolgen zijn nu minimaal). Bij 10 plusjes heb je toch een topantwoord? Ik zeg: allemaal de bijdrage van Tenormin van 3 mrt 14:23 even plussen! @Tenormin: u komt in deze lof toe voor uw actie. Bescheidenheid siert de mens, maar soms moet u gewoon de schouderklopjes maar even ondergaan ;-)

Ge
door Genee Mar 4, 2017 om 16:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

TS beklaagt zich over het slechte contact met Otolift.
Wij beklagen ons over het slechte contact met de TS.

marita5
door marita5 Mar 4, 2017 om 16:53
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@toonder , maar het gaat in alle twee de gevallen over Ts .

Ge
door Genee Mar 4, 2017 om 17:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen

TS doet nu hetzelfde waar hij/zij zich over beklaagt.

marita5
door marita5 Mar 4, 2017 om 17:06
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Precies , en dan schrijft hij / zij ook nog , als er maar gecommuniceerd word zijn we al een heel eind ., maar brengt er zelf niks van terecht . en dan is het gemakkelijk om de schuld bij iemand anders te leggen .

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2017 om 22:06
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nog even over Otolift. Zag, ongewoonlijk' Hart in aktie': het was toch Otolift die een gratis traplift plaatste. Uiteraard begrijp ik dat het reclame is, maar toch; zo jammer dat makkertje nooit meer een commentaar heeft gegeven hoe het verder is gegaan. Dus@makkertje, wees een vent/vrouw en vertel ons hoe jullie contact met Otolift is afgelopen.

ma
door makkertje - Mar 16, 2017 om 20:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hierbij nog een reactie van onze kant. Allereerst de vraag over de hoogte van de rekening waar wij vraagtekens bij hadden; die was ca 1881,55 Euro. Wat wij niet netjes vonden, was dat we een aantal mailtjes en telefoontjes hebben gestuurd naar Otolift en echt 0 reactie kregen. Mijn moeder zegt zeker te weten wel een aanmaning te hebben ontvangen, zij zeggen deze niet te hebben gestuurd. Als mijn moeder het niet juist heeft, dan ik ook niet. mijn welgemeende excuses dat ik dat niet 100% zeker weet. ik blijf er echter bij dat ik het verre van netjes vind dat een bedrijf gewoon niet reageert op een gewone keurige vraag en niks van zich laat horen. daarnaast ben ik niet heel handig op dit forum maar volgens mij heb ik de persoon die alles hier op gang heeft gebracht bedankt. Tenslotte; we wisten niet meer wat we moesten doen om een reactie te krijgen, een moeder met slapeloze nachten na het verlies van mijn vader. Otolift heeft nav dit forum gereageerd en mijn moeder een dinerbon gestuurd. ik blijf t lastig vinden om hier over bedragen te praten. Vind u dat nog belangrijk? ik ga er vanuit hiermee op al uw vragen antwoord te hebben gegeven.

fa
door familyman Mar 16, 2017 om 20:14
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie. Als er door het bedrijf een aanmaning verstuurd is naar uw moeder, moet die ergens bij haar thuis te vinden zijn.

Ge
door Genee Mar 16, 2017 om 21:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat was de prijs van de traplift als deze wel geinstalleerd was?

ma
door makkertje - Mar 16, 2017 om 20:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

ca moet uiteraard weg

Ma
door MauriceKlaassen - Nov 18, 2017 om 14:38
1 Antwoorden / Vragen

Dat is erg vervelend om te horen. Voordat wij als familie voor onze oma een traplift gekocht hebben, hebben we eerst op internet een hoop onderzoek gedaan naar trapliften. We kwamen daarbij een site tegen met veel traplift informatie en konden ons inlezen over de voorwaarden van verschillende leveranciers. Hopelijk heeft U daar nog iets aan.

tenormin
door tenormin Nov 18, 2017 om 15:06
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@maurice Klaassen, hoezo zou !makkertje hier nog iets aan hebben. (Het gaat uiteindelijk om haar) "oude vraag". Vreemd dat u het forum afstruint naar vragen over trapliften, nu 8 maanden geleden. Of heeft u zelf baat bij de verkoop van trapliften?

ne
door neodutchio Nov 18, 2017 om 15:30
5152 Antwoorden / 12 Vragen

De persoon die de traplift nodig had is al geruime tijd overleden. Reclame maken is dus nutteloos.