Traplift Otolift. Geen reactie op vragen/klachten
Nadat mijn vader, slechts enkele dagen na het bestellen van een traplift, overleed, hebben wij deze traplift bij Otoliften direct geannuleerd. Uiteraard hebben wij begrip voor kosten van inmeten e.d. Echter toen wij uitleg vroegen over de grootte van de factuur (waar wij erg van schrokken) hebben we nooit geen reactie meer gehad. Diverse mails en telefoontjes van onze kant, geen reactie. Wat wel kwam was een aanmaning inclusief incassokosten! Het is toch zo dat wij, als zij productiekosten claimen, wij recht hebben op de spullen die al geproduceerd zijn? Maar helemaal geen reactie geven vinden wij sowieso ongehoord.
Maar helemaal geen reactie geven vinden wij sowieso ongehoord.
Helemaal mee eens!
Niet bepaald wat je verwacht van een 'koninklijk' bedrijf.
En alsnog gecondoleerd. Je annuleert niert zomaar.
Wat staat er in de Algemene Voorwaarden over annuleren?
Zou m'n klacht op www.klachtenkompas.nl plaatsen.
Het is niet mogelijk dat u na een factuur meteen een aanmaning krijgt met incassokosten. Vergeet u niet iets te schrijven?
- U niet heeft betaald binnen de gestelde termijn.
- U een betalingsherinnering heeft ontvangen.
- U niet hebt betaald binnen de gestelde termijn in de betalingsherinnering. De gestelde termijn zal in de regel 14 dagen zijn.
Maximale hoogte incassokosten
Vordering tot € 2.500,- | Maximaal 15% incassokosten | Minimaal € 40,- |
Vordering € 2.500,- tot € 5.000,- | Maximaal 10% incassokosten | Minimaal € 40,- |
Vordering € 5.000,- tot € 10.000,- | Maximaal 5% incassokosten | Minimaal € 40,- |
Vordering € 10.000,- tot € 25.000,- | Maximaal 1% incassokosten | Minimaal € 40,- |
@Makkertje, gecondoleerd met het verlies van uw vader. Wat u schrijft is zeker niet Koninklijk van Otolift. Ik heb derhalve de vrijheid genomen en de link van uw Topic aan hen doorgezonden. Of men er op zal antwoorden op deze site, dat betwijfel ik, maar toch, nu weet men daar wel dat u over hen geklaagd heeft hier. En inderdaad, zet u het ook op Klachtenkompas. Ik wens u veel sterkte.
Echter toen wij uitleg vroegen over de grootte van de factuur (waar wij erg van schrokken)
@makkertje,
Ik vraag mij af om welk type traplift het gaat en van welk bedrag u zo bent geschrokken.
@makkertje, ik heb een mail ontvangen van Otolift waarin men schrijft : bedankt voor het melden van deze klacht wat wij natuurlijk erg vervelend vinden en graag uit willen zoeken.Heb de desbetreffende klant een e-mail gestuurd en navraag gedaan van gegevens.
Dus als het goed is zou u dit nu hebben moeten ontvangen. (Hoop ik).
Maar u hebt toch wel het deel van de factuur betaald wat u redelijk vond? Als u helemaal niets betaald hebt, is dat ook ongehoord.
Beste makkertje,
Allereerst willen wij U nogmaals condoleren met het verlies van uw vader.
Wij hebben meteen uw dossier bekeken, om te zien wat er nu is misgegaan.
U geeft aan dat u een aanmaning van ons heeft gehad waarop ook incassokosten berekend zouden worden.
Dit ben ik voor u nagegaan bij onze afdeling Financiën, en hier blijkt dat de factuur voor het annuleren van de lift bij ons verzonden is op 31 januari.
De factuur is voldaan op 22 februari, dit is ruim voor onze betalingstermijn van 30 dagen.
Dit betekent dat er vanuit ons bedrijf geen mogelijkheid is geweest om een aanmaning te sturen. Een aanmaning kan door ons systeem namelijk pas 30 dagen na factuurdatum worden verzonden.
Tevens is het zo dat er in onze aanmaningen geen incassokosten berekend worden. Wij werken als bedrijf namelijk niet graag met een incassobureau, maar proberen altijd samen met de klant tot een oplossing te komen. Gelet op hetgeen wij eerder omschreven, dat een aanmaning normaliter niet verzonden kan worden en wij tevens geen incassokosten berekenen, vermoeden wij dat er sprake is van een misverstand.
Als bedrijf betreuren wij het vanzelfsprekend altijd enorm als iemand een traplift bestelt, en overlijdt voordat deze geplaatst kan worden.
Met deze achtergrond zullen de kosten die op dat moment door ons gemaakt zijn bij de productie, dan ook zo laag mogelijk in rekening gebracht worden en tevens wordt daadwerkelijk met kosten gerekend, zonder een commerciële toeslag.
Ondanks dit beleid, ontkomen wij er niet aan dat er dan toch sprake is van een kostenpost die wij moeten berekenen aan de nabestaanden.
In uw geval is de dag na de opdracht meteen gestart met de productie van de traplift.
Indien de lift dan geannuleerd wordt berekenen wij de zuivere kosten van het inmeten op het adres, alsmede het ontwerpen van de rail in de tekenkamer. Daarnaast worden op het moment van de annulering ook de tot dan toe gemaakte kosten voor het maatwerk in de fabriek berekend, aangezien bij uw type traplift sprake was van maatwerk, en het materiaal dus niet herbruikbaar is.
Zodra iemand ons telefonisch benadert, is het te allen tijde onze doelstelling deze persoon per mail/telefoon te contacteren.
U geeft aan dat dit in uw geval niet is gedaan.
Hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan, dit geeft zeker niet onze normale manier van werken aan.
Dus nogmaals: onze nederige excuses.
Wij hebben vandaag contact gezocht met de zoon van de belanghebbende, om aan de hand van bovenstaand verhaal al wat dingen door te nemen.
Aan de hand van dit gesprek hebben wij afgesproken om dinsdag telefonisch contact te hebben, en deze ongelukkige kwestie netjes en naar tevredenheid af te ronden.
Hartelijke groet,
Otolift Trapliften
@Otolift Trapliften
Voor zover van 'blij' gesproken kan worden; ik ben content dat u in ieder geval op de site uw, overigens heel logische verklaring/visie heeft gegeven, n.a.v. mijn schrijven. Hoop dat @makkertje en Otolift er nu samen wel uitkomen.
dank voor uw berichten en hulp in deze. Als er maar gecommuniceerd wordt zijn we al een heel eind. om het op deze site over bedragen te hebben is dacht ik niet de bedoeling dus vandaar dat ik dat niet heb gedaan. berichten van anderen dat ik dit heb geplaatst om enkel te klagen leg ik maar naast me neer.
Nou ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar de reactie van TS. Otolift zegt geen aanmaningen e.d. te versturen, TS heeft ze wel ontvangen. Eén van beiden heeft een wat groot uitgevallen duim.
N.a.v. de (keurige) reactie van Otolift.
Aan een verhaal zitten altijd 2 kanten. Zoals @halex al aangeeft zijn er inconsequenties.
Hopelijk komt er nog een reactie van TS.
In ieder geval wordt er aan een oplossing gewerkt en dat is uiteraard positief.
Heeft de mail van @tenormin dus prima gewerkt.
uiteindelijk inderdaad reactie ontvangen van otolift. ze hebben gisteren direct contact opgenomen met mijn broer en aangegeven er komende week op terug te komen. we wachten hun reactie af. overigens is, zoals ik al aangaf, de rekening al door ons betaald. het gaat om (gebrek aan) de communicatie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer