sc
door schaijk38 Apr 30, 2010 om 17:42
Huishouden & energie

Vloertegel schoonmaken

Wie heeft er voor mij de oplossing om een grandeur black D601119. zwart/grijze tegel schoon te krijgen. we hebben al van alles geprobeerd maar naar iedere schoonmaak beurt is er dus niks veranderd. Nog steeds dezelfde vlekken.
Nadat de tegelvloer is gelegd. november 2009. hebben we de vloer met HMK R55 gereinigd. Daarna met HMK p24. Deze laatste mocht iedere maand 1x. Nu dit dus niks helpt de vlekkendruppels blijven. Hebben we HMK R57. Maar deze is te agressief. Ook HMK p15 levert niks op. Met deze laatste mogen we dagelijks schoonmaken. Nu kreeg ik van een kennis te horen dat zachte groene zeep (driehoek) zou helpen. Deze helpt wel, alle vlekken weg, maar ook een hele tegel die niet meer glanst.
wie o wie heeft raad.

134192 27 Rapporteer

elenay
door elenay - May 1, 2010 om 00:34
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Probeer deze adviezen eens van deze link:

Klik hier voor advies tegels schoonmaken.

Lsk520
door Lsk520 - May 1, 2010 om 00:39
827 Antwoorden / 2 Vragen

Zullen we toch eerst moeten weten waar de vlekken uit bestaan...

sc
door schaijk38 - May 1, 2010 om 12:38
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tp schreef op zaterdag 1 mei 2010, 00:39]Zullen we toch eerst moeten weten waar de vlekken uit bestaan...

ik heb het idee dat er een soort olie laagje op de tegels ligt, als ik namelijk met de mop dweil dan blijven er druppels achter en die drogen dan op zodat het er vlekkerig uitziet.

sc
door schaijk38 - May 1, 2010 om 12:40
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=elenay schreef op zaterdag 1 mei 2010, 00:34]Probeer deze adviezen eens van deze link:

Klik hier voor advies tegels schoonmaken.

gaan we proberen.

ai
door aiglon - May 2, 2010 om 15:12
56 Antwoorden / 10 Vragen

Het is niet duidelijk wat voor soort tegels je hebt.
Als ik het zo lees denk ik dat je poreuze tegels hebt.
Mijn advies is ga eens naar de site van HG. Het adres is www.HGinternational.com bel kan ook 036-5494 700. Dit is een bekend merk verkrijgbaar in bouwmarkten, supermarkten en bij de Etos.

sc
door schaijk38 - May 2, 2010 om 16:20
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aiglon schreef op zondag 2 mei 2010, 15:12]Het is niet duidelijk wat voor soort tegels je hebt.
Als ik het zo lees denk ik dat je poreuze tegels hebt.
Mijn advies is ga eens naar de site van HG. Het adres is www.HGinternational.com bel kan ook 036-5494 700. Dit is een bekend merk verkrijgbaar in bouwmarkten, supermarkten en bij de Etos.

dank u wel voor uw antwoord, ik heb denk ik geen poreuze tegels. hardbakken vermoed ik. zeer mooi. als het had gekunnen had ik fotos ervan gemaakt dan was het beter te zien, maar hoe plaats je fotos hier ...geen idee

knoop4x9
door knoop4x9 - May 2, 2010 om 18:58
533 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer anders is een dof uitgeslagen tegel te polijsten met tandpasta, het is maar een ingeving.

Sukses Nico

snah
door snah - May 2, 2010 om 19:28
654 Antwoorden / 61 Vragen

Probeer een paar weken een oud middeltje , schoonmaken met eerder genoemde goedkope groene zeep en daarna naspoelen ( dweilen ) met verdunde schoonmaakazijn , deze verwijderd de zeepresten en haalt kleur en glans terug .
Dit werkt bij tegels , plavuizen en ook bij tapijt .
En zie het verschil met de dure moderne schoonmaakmiddellen .

Hans

sc
door schaijk38 - May 2, 2010 om 19:30
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=knoop4x9 schreef op zondag 2 mei 2010, 18:58]Probeer anders is een dof uitgeslagen tegel te polijsten met tandpasta, het is maar een ingeving.

Sukses Nico

ga ik proberen op een klein stukje tegel. bedankt voor uw reachtie

sc
door schaijk38 - May 2, 2010 om 19:31
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=snah schreef op zondag 2 mei 2010, 19:28]Probeer een paar weken een oud middeltje , schoonmaken met eerder genoemde goedkope groene zeep en daarna naspoelen ( dweilen ) met verdunde schoonmaakazijn , deze verwijderd de zeepresten en haalt kleur en glans terug .
Dit werkt bij tegels , plavuizen en ook bij tapijt .
En zie het verschil met de dure moderne schoonmaakmiddellen .

Hans

dit lijkt mij ook een hele goed oplossing, maar hoe verdund moet het zijn?....ik wil het eerst met die ene mislukte tegel proberen...als dat lukt...wow....geweldig

snah
door snah - May 2, 2010 om 19:41
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ik doe altijd een flinke scheut in een halve emmer lauw water .
Dat zal dan zo'n 100 ml ( 1 kopje ) azijn per liter water zijn .

Hans

snah
door snah - May 2, 2010 om 19:50
654 Antwoorden / 61 Vragen

O ja , de groene zeep moet jij ook verdunnen .
In warm water loskloppen met een keukengarde gaat prima .

Hans

re
door renate2404 - Dec 19, 2010 om 22:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is enig tijd tijd geleden dat u deze klacht over de grandeur tegel schreef, maar ik wil toch even laten weten dat wij dit probleem maar al te goed kennen.
Onze tegels zijn in juli 2009 gelegd en gelijk hadden wij problemen met het schoon houden. Dan ben je een jaar verder en er zit me toch een vettige laag op ! De leverancier en verkoper zijn bij ons geweest, inderdaad ook schoonmaakadviezen, R57-R-61 gekregen. We hebben ons gek gedweild ,uiteindelijk een schoonmaakbedrijf laten komen om de vettige laag te laten verwijderen, het leek even goed. Maar het begon al snel weer met de ellende. Wij hebben ook van die ronde vlekken, maar ook een vettige laag dat als je met je vinger over de tegel gaat dan blijf je die streep zien. De bedrijven zeggen voor een raadsel te staan...nou wij ook ! En wat frustrerend om na de schoonmaak nog zo'n lelijke vloer over te houden. Heeft u inmiddels al een oplossing vroeg ik me af en dus een goude tip voor ons ? Ik ben inmiddels zover dat ik het liefst die hele vloer er weer uit laat halen ! Ik hoor graag u reactie terug, bedankt. Vr groeten Renate

fs
door fschutten - Jan 21, 2011 om 16:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij herkennen dit probleem ook. Bij onze vloer kregen we al 2 dure schoonmaakmiddelen speciaal voor hardstenen vloeren. Het leek of er een laagje op de vloer kwam. Regelmatig dweil ik de vloer met een sopje Andy. Ik weet dat de vloer schoon is, maar het ziet er niet uit. Met dat natte weer zie je alle voetafdrukken en al dweil je nog zo goed, ze verdwijnen niet.
Mijn man en ik hebben alles geprobeerd, thinner, wasbenzine, een schoonmaakmiddeltje van een schoonmaakbedrijf, ga maar door. Geen resultaat.
Een maand of 3 geleden hebben we de hele vloer met Cif gedaan. Mijn man op de knieën tegel voor tegel en ik er achteraan 3x met schoon water en onze vloer zag er super uit. Het was wel een hele klus, maar dan heb je ook wat.
Helaas zitten er nu weer vlekken op en zit er weer een laag op waardoor gewoon schoonmaken niet meer helpt. We wachten nu even tot het natte weer voorbij is en gaan dan maar weer een keer met Cif cream aan de gang.

iv
door ivanvliet - Jan 22, 2011 om 13:54
32 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb dit ook gehad heb een vloer van afrikaanse leisteen ook vettig
ik deil hem nu met schoonmaakazijn
en als ie opgedroogd is 1x per kwartaal HG golvpolish er op
DAT IS EEN SOORT WAS DIE JE ER ONVERDUNT OPDOET
mooie matte glans en anti slip en geen vette vloer meer met vlekken
probeer het is is echt de oplossing

bo
door bouy13 - Aug 31, 2011 om 22:57
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dezelfde tegels van Grandeur en hetzelfde probleem.De vloer is gelegd in 2008.Heeft u een oplossing gevonden? Het is voor mij een raadsel! Ik heb net geprobeerd met groene zeep op een vlek.Het resultaat is inderdaad een groter lichter dof vlek.Maar ik weet het niet of het is vanwege dat een beschermde laag is weg of als de tegel zijn oorspronkelijke uitzien heeft teruggekregen.De glans is misschien alleen een vet laag of resten van een cementsluier????? Wat ik niet begrijp, is :waarom de HMK 57 te agressief is ? en waarom zij u produkten zoalsHMK R55 hebben geadviseerd.Het is een produkt voor natuursteen en niet voor keramische tegels?Volgens mij is onze grandeur tegels keramische tegels en moet andere produkten worden gebruikt dan voor leisteen, natuursteen......Ik ga verder onderzoeken: ik moet eerst achterkomen wat soort van tegels het is...Maar als u een oplossing heeft gevonden hoor ik graag van u. zelfs heel graag!!!!

sc
door schaijk38 - Sep 1, 2011 om 19:50
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi hoi,

Nou wij zijn er nog steeds niet uit en achter wat te doen, en ook niet wat de tegel is.
We gaan binnenkort één tegel behandelen met hg vlekkenreiniger polisch voor tegels.
ik houd u op de hoogte, ons email adres is

schaijk38@home.nl

groetjes

Familie van Schaijk

bo
door bouy13 - Sep 15, 2011 om 16:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

grandeur tegels zijn keramische tegels, dubbelhard gebakken.Ik heb de representant van de tegels gezien.Hij heeft een tegel schoongemaakt met R57 moeller stone-care..
U krijgt dan precies hezelfde effect dan met groene zeep : de tegel wordt lichter en dover maar het is wel zijn oorspronkelijk uitstraling.Het hoort zo.(als u naast een nieuwe tegel zet zie jij geen verschil)Door een rest van cement sluier en het gebruiken van verkeerde onderhoud middelen( zoals een beetje ajax reiniger in water...) onstaat een vette film op de tegels die glans geeft.Het zijn geen poreus tegels!Dus hij raadt mij aan om de heel vloer schoon te maken met R57.Hij verteld mij dat er bestaat wel een polish middel om de vloer dieper van kleur en met meer glans te krijgen maar dan komt op de vloer een film die daarna vast staat! hij adviseert altijd op een half tegel te proberen want u gaat de uiterlijk van uw vloer veranderen. Laat mij weten wat u eindelijk heeft besloten of gedaan. Success!

il
door ilona1983 - Oct 14, 2011 om 17:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik was benieuwd of het gelukt is met de vloer?
Ik heb een matte tegelvloer en als ik dweilde zag je een transparante laag op de vloer die geen water op nam. Tenminste zo zag het eruit.. Ook had het een waas. Ik heb met van alles geprobeerd te dweilen hg, schoonmaak azijn, groene zeep (werd erger) zelfs amoniak niks hielp. Ik kreeg toen van iemand jontec uniforte plus heb daar mee gescrobt en de vloer had de volgende dag geen rare plekken meer die ik niet weg kreeg met alleen water. Allees als er veel geleefd is en de vloer is erg voes doe ik een scheutje in het water verder dweil ik nu alleen met water en de vloer is weer super. Hoop dat je er wat aan hebt:)

Groetjes ilona

sc
door schaijk38 - Oct 14, 2011 om 19:41
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Ilona,

Wat is jontec uniforte voor een middel en waar kun je dit kopen?

We gaan dit middel zeker proberen

groetjes

Henri van Schaijk

=ilona1983 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 17:42: Hallo,

Ik was benieuwd of het gelukt is met de vloer?
Ik heb een matte tegelvloer en als ik dweilde zag je een transparante laag op de vloer die geen water op nam. Tenminste zo zag het eruit.. Ook had het een waas. Ik heb met van alles geprobeerd te dweilen hg, schoonmaak azijn, groene zeep (werd erger) zelfs amoniak niks hielp. Ik kreeg toen van iemand jontec uniforte plus heb daar mee gescrobt en de vloer had de volgende dag geen rare plekken meer die ik niet weg kreeg met alleen water. Allees als er veel geleefd is en de vloer is erg voes doe ik een scheutje in het water verder dweil ik nu alleen met water en de vloer is weer super. Hoop dat je er wat aan hebt:)

Groetjes ilona

il
door ilona1983 - Oct 14, 2011 om 19:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jet spul via via. Het word in de schoonmaak branche gebruikt. Je kan het via internet bestellen os alleen niet goedkoop. Geloof iets meer dan 20 euro...

Groetjes ilona

bo
door bouy13 - Oct 16, 2011 om 14:59
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat u een beter resultaat krijgt met uniforte middel dat met groene zeep!Alleen uw portemonnee wordt lichter.
Ik heb nu de half van mijn keuken vloertegels met groene zeep schoongemaakt.Geen vlek meer maar geen glans meer.....Aan de hand van een nieuwe tegel( ik had te veel tegels gekocht), heb ik kunnen constateren dat ik de oorspronkkelijke uitstraling van de tegels terug heb .Het is niet anders! wij hebben een heel maat tegel gekocht.Maar om toch een beetje glans terug te krijgen , heb ik de vloer met een vloerreiniger met glans van HG(geen polish!!!!!).En ik moet zegen:het is resultaat is aardig.Ik zie niet meer het verschil tussen de behandeld deel van de keuken en de rest.Die product laat een film op de vloer die de kleuren verdiepen en een beetje glans geeft.Het kan weer zonder probleem met groene zeep weg gedaan.
Succes.

il
door ilona1983 - Oct 16, 2011 om 16:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Groene zeep heb ik ook geprobeerd maar dat werkte bij mij echt niet. Werd alleen maar erger... Hg ook de super remover werkte wel maar tijdelijk... Met dit spul is het.gewoon weg en gebruik het als de vloer erg vuil is... Os idd alleen een erg grote verpakking..

Groetjes ilona

Cookies
door Cookies - Jun 10, 2012 om 17:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Hoe dat mogelijk is....geen idee.......

Je hebt zelf je mailadres in dit topic vermeld.

sc
door schaijk38 - Jun 10, 2012 om 18:31
8 Antwoorden / 1 Vragen

oke....foutje bedankt

=carola.83 schreef op zondag 10 jun 2012, 17:54: .......Hoe dat mogelijk is....geen idee.......

Je hebt zelf je mailadres in dit topic vermeld.

dr
door drummer28 - Jun 18, 2012 om 23:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

[Het plaatsen van links van commerciële of promotionele aard is niet toegestaan - de redactie.]

il
door ilona1983 - Jan 26, 2015 om 22:41
4 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn al wat jaartjes verder vroeg me af of u het product al gevonden heeft waar het verholpen mee is? Hier hebben we nl nog steeds het zelfde probleem. Gebruik al maanden azijn of water maar de laag blijft. Heb nu 2x gedweild met heel heet water met een scheut ammonia en het lijkt weg!! Maar goed lijkt dus moet het nog afwachten. Kwam dit bericht per toeval weer tegen dus was erg benieuwd?