hgverwoerd
door hgverwoerd Mar 23, 2012 om 13:47
Voeding & gezondheid

Parkeerkaart invalide

Wie weet meer van een aanvraag parkeerkaart invalide,de bedrijfs/medische adviseur van ProCompany heeft bepaald dat ik meer dan 100 meter kan lopen ook liep ik vier passen naar mijn slaapkamer en zo heeft bepaald dat ik goed kan lopen,hoewel deze niet heeft mee gelopen en toch beschreef deze dat ik meer dan 100 meter kan lopen ondanks ik verschillende ziektes heb waar door ik ook veel pijn heb met lopen.
Wie kan hierover meer schrijven van hoe en wat aub

10153 52 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 23, 2012 om 13:50
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Is Procompany ingehuurd door de gemeente om aanvragen te beoordelen?

Vladja

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 23, 2012 om 14:12
44 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad is dit bedrijf ingehuurd door de Gemeente Zoetermeer ,ik begrijp ook niet hoe zo'n bedrijf arts zoiets kan bepalen ,deze uitspraak doen ze regelmatig om hun gelijk te krijgen bij de rechter,maar weet nog steeds niet hoe die het heeft bepaald dat ik meer dan 100 meter kan lopen.

vladja
door vladja - Mar 23, 2012 om 14:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De gemeente heeft de aanvraag afgewezen (dan wel op advies van deze organisatie). Bij de gemeente moet je tegen de afwijzing in beroep gaan. Let op de termijn, die je daarvoor hebt. Je kunt dat eventueel doen met vermelding dat de argumentatie later volgt omdat er nog inlichtingen/onderzoek verzameld moet worden, maar dat je de termijn niet wil laten verlopen.

Vladja

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 23, 2012 om 14:35
44 Antwoorden / 4 Vragen

JEP het klopt die zaak heb ik al aangekaart en moet bij de rechter komen in april ,maar de Gemeente gaat vanuit dat deze bedrijfsarts bekwaam is op afkeuringen bij 100 meter en ik zit mij af te vragen hoe deze bedrijf arts het kan weten of ik meer dan 100 meter kan lopen en met pijn.

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 23, 2012 om 14:40
44 Antwoorden / 4 Vragen

Deze bedrijf arts heeft geen meter mee gelopen en op 2 of 3 meter kan je volgens mij niet oordelen en heeft ook geen informatie opgevraagd bij mijn specialist/huisarts dus afkeuren en geld ontvangen.

inekel1953
door inekel1953 - Mar 23, 2012 om 14:49
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste H.G. Verwoerd,

u heeft het over of u meer dan 100 meter kunt lopen.

Het criteria is of u 100 meter kunt lopen, al dan niet met een hulpmiddel, zoals bv. wandelstok of rollator.

Gemeenten doen er soms alles aan om iemand niet te helpen.
Vladja heeft gelijk, met wat u het eerste moet doen en wel binnen de 6 weken moeten ze dat bezwaarschrift bij de gemeente in bezit hebben. Geef het persoonlijk af bij de betreffende gemeente en vraag om een bewijs van afgifte of nog beter, stuur het aangetekend op ook dan heeft u een bewijs in handen.

De kans is groot dat de gemeente die afwijst of dat u gehoord wordt op een hoorzitting, waarvoor u een uitnodiging krijgt om te komen. U mag dan iemand meenemen die u kan vertegenwoordigen.
Indien dat voor u een probleem geeft om wat voor reden dan ook, kan het misschien voor u een uitkomst zijn dat er iemand met u meegaat die van de hoed en de rand op de hoogte is.

Bij deze de link waar u uw probleem neer kunt leggen, misschien is het mogelijk dat zij u ook verder willen en begeleiden, in deze voor u belangrijke zaak. Het Juridisch Steunpunt is er speciaal voor chronisch zieken en gehandicapten.
http://www.juridischsteunpunt.nl/juridisch-steunpunt/over_ons

Ik wens u veel succes en hoop van u te horen of het is gelukt een invalide parkeerkaart te krijgen. Indien u die krijgt, heeft u ook recht op een invalideparkeerplaats zo dichtmogelijk bij uw woning.

M.vr.gr.,
Ineke L.

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 23, 2012 om 15:21
44 Antwoorden / 4 Vragen

Is allemaal al gebeurt en in april bij de rechter komen ,mijn vraag weet iemand hoe zo'n bedrijf arts zoiets kan schatten of zien??? ZONDER mee te lopen

vladja
door vladja - Mar 23, 2012 om 15:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Die arts kan vragen stellen.

Hoe ga je van de woonkamer naar slaapkamer
Hoe ben je hier op keuringsplaats gekomen of is het allemaal telefonisch gegaan of is hij bij je thuis geweest?
Hoe doe je het met boodschappen doen in de supermarkt?

Als je behalve de uitkomst, ook eens beschrijft hoe de keuring is gegaan, kan er misschien beter een verweer gegeven worden voor bij de rechter.

Maar ga er maar vanuit dat de gemeente een bedrijf inhuurt dat niet loopt te zwaaien met invalidenkaarten.

Vladja

vladja
door vladja - Mar 23, 2012 om 15:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je bent bij de keuringsarts geweest op "kantoor" voor de keuring? Hoe ben je daar gekomen?

Vladja

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 23, 2012 om 15:40
44 Antwoorden / 4 Vragen

sorry ,ik denk niet dat u het begrijpt mijn vraag..

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 23, 2012 om 15:47
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:49]Beste H.G. Verwoerd,

u heeft het over of u meer dan 100 meter kunt lopen.

Het criteria is of u 100 meter kunt lopen, al dan niet met een hulpmiddel, zoals bv. wandelstok of rollator.

Gemeenten doen er soms alles aan om iemand niet te helpen.
Vladja heeft gelijk, met wat u het eerste moet doen en wel binnen de 6 weken moeten ze dat bezwaarschrift bij de gemeente in bezit hebben. Geef het persoonlijk af bij de betreffende gemeente en vraag om een bewijs van afgifte of nog beter, stuur het aangetekend op ook dan heeft u een bewijs in handen.

De kans is groot dat de gemeente die afwijst of dat u gehoord wordt op een hoorzitting, waarvoor u een uitnodiging krijgt om te komen. U mag dan iemand meenemen die u kan vertegenwoordigen.
Indien dat voor u een probleem geeft om wat voor reden dan ook, kan het misschien voor u een uitkomst zijn dat er iemand met u meegaat die van de hoed en de rand op de hoogte is.

Bij deze de link waar u uw probleem neer kunt leggen, misschien is het mogelijk dat zij u ook verder willen en begeleiden, in deze voor u belangrijke zaak. Het Juridisch Steunpunt is er speciaal voor chronisch zieken en gehandicapten.
http://www.juridischsteunpunt.nl/juridisch-steunpunt/over_ons

Ik wens u veel succes en hoop van u te horen of het is gelukt een invalide parkeerkaart te krijgen. Indien u die krijgt, heeft u ook recht op een invalideparkeerplaats zo dichtmogelijk bij uw woning.

M.vr.gr.,
Ineke L.[quote=inekel1953 schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:49]Beste H.G. Verwoerd,

u heeft het over of u meer dan 100 meter kunt lopen.

Het criteria is of u 100 meter kunt lopen, al dan niet met een hulpmiddel, zoals bv. wandelstok of rollator.

Gemeenten doen er soms alles aan om iemand niet te helpen.
Vladja heeft gelijk, met wat u het eerste moet doen en wel binnen de 6 weken moeten ze dat bezwaarschrift bij de gemeente in bezit hebben. Geef het persoonlijk af bij de betreffende gemeente en vraag om een bewijs van afgifte of nog beter, stuur het aangetekend op ook dan heeft u een bewijs in handen.

De kans is groot dat de gemeente die afwijst of dat u gehoord wordt op een hoorzitting, waarvoor u een uitnodiging krijgt om te komen. U mag dan iemand meenemen die u kan vertegenwoordigen.
Indien dat voor u een probleem geeft om wat voor reden dan ook, kan het misschien voor u een uitkomst zijn dat er iemand met u meegaat die van de hoed en de rand op de hoogte is.

Bij deze de link waar u uw probleem neer kunt leggen, misschien is het mogelijk dat zij u ook verder willen en begeleiden, in deze voor u belangrijke zaak. Het Juridisch Steunpunt is er speciaal voor chronisch zieken en gehandicapten.
http://www.juridischsteunpunt.nl/juridisch-steunpunt/over_ons

Ik wens u veel succes en hoop van u te horen of het is gelukt een invalide parkeerkaart te krijgen. Indien u die krijgt, heeft u ook recht op een invalideparkeerplaats zo dichtmogelijk bij uw woning.

M.vr.gr.,
Ineke L.[quote=vladja schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 13:50]Is Procompany ingehuurd door de gemeente om aanvragen te beoordelen?

Vladja

Een aangetekende brief stelt niks voor en kost tegenwoordig hoop geld,ik heb eens een aangetekende brief gestuurd naar de gemeente en is een recht zaak van gekomen over de inhoud van die aangetekende brief.De gemeente zei tegen de rechter keihard dat in mijn aangetekende brief geen inhoud zat, ondanks dat mijn adres op de achterkant was geschreven.De rechter gaf de gemeente gelijk ,ik moest bewijzen dat ik er een brief in zat ,had zelfs een advocaat voor ingeschakeld.

vladja
door vladja - Mar 23, 2012 om 15:48
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je krijgt geen invalidenparkeerkaart omdat ze vonden dat je 100 meter kunt lopen. Daar ben je het niet mee eens.

Daar heb je protest tegen aangetekend en het komt in april voor de rechter.

Dat kan ik volgen. Dan zal je je bij de rechter moeten verweren tegen de uitspraak, dat je 100 meter kunt lopen en daarom niet in aanmerking komt voor die kaart.

Wil je daarvoor argumenten krijgen, dan zal je wat meer info moeten geven. Namelijk hoe de keuring heeft plaatsgevonden? Waar?? Etc. Met alleen de opmerking dat je 4 meter naar de slaapkamer kunt lopen, kan je niets. Ook niet het feit dat hij geen 100 meter met je meegelopen heeft.

Heb je zelf de rechtszaak tegen de gemeente aangespannen of heb je daarbij hulp gehad?

Vladja

vladja
door vladja - Mar 23, 2012 om 15:55
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik geef het op.

inekel1953
door inekel1953 - Mar 23, 2012 om 16:02
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste hgverwoerd,

Vadja probeert u ook te helpen, geef dan antwoorden op de vragen die er staan, anders kan er niet op worden door gegaan.

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 23, 2012 om 16:25
44 Antwoorden / 4 Vragen

de keuring heeft plaats gevonden bij mij thuis en mijn slaapkamer ligt naast mijn woonkamer ongeveer 4 meter lopen daar moest ik mij geheel uitkleden .Toen heeft de dokter bepaald dat ik meer dan 100 meter kan lopen omdat die mij zag lopen naar mijn slaapkamer 4 meter ,zoals u mij schreef moet ik mij verweren tegen een leugen van 100 meter hoe moet je dat verweren ,daarom schreef ik hoe een dokter dat kan zien dat ik meer dan 100 meter kan lopen zonder dat die mee heeft gelopen!!!! De recht zaak doe ik met een advocaat,want tegen leugens kan je meestal niet verweren ,hoe moet ik bewijzen tegen deze gegevens van een dokter die bepaalt dat ik meer kan lopen en wel zonder pijn.Dat is mijn vraag

vladja
door vladja - Mar 23, 2012 om 16:39
8293 Antwoorden / 27 Vragen

En wat heeft de advocaat aangevoerd in de rechtszaak, die hij tegen de gemeente aangespannen heeft? Hij zal met iets meer moeten komen dan alleen maar: dat kan die meneer niet.

Vladja

loreleigil
door loreleigil - Mar 23, 2012 om 17:14
678 Antwoorden / 3 Vragen

Eén ding moet mij wel van het hart: u hamert erg op het lopen van meer dan 100 meter zonder pijn. Er staat in de wet niet dat u, zodra u pijn heeft bij het lopen, een gehandicaptenparkeerkaart krijgt. Hoe u de mening van de keuringsarts kunt weerleggen? Als u echt geen 100 meter kunt lopen, zou uw specialist dat nog moeten kunnen onderschrijven? Een huisarts legt voor dit soort dingen helaas niet genoeg gewicht in de schaal. Ook belangrijk: vraagt u een bestuurderskaart aan, of een passagierskaart?

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 23, 2012 om 17:43
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=loreleigil schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 17:14]Eén ding moet mij wel van het hart: u hamert erg op het lopen van meer dan 100 meter zonder pijn. Er staat in de wet niet dat u, zodra u pijn heeft bij het lopen, een gehandicaptenparkeerkaart krijgt. Hoe u de mening van de keuringsarts kunt weerleggen? Als u echt geen 100 meter kunt lopen, zou uw specialist dat nog moeten kunnen onderschrijven? Een huisarts legt voor dit soort dingen helaas niet genoeg gewicht in de schaal. Ook belangrijk: vraagt u een bestuurderskaart aan, of een passagierskaart?

Tuurlijk is er meer ,maar ik vraag alleen maar een vraag, hoe een bedrijf arts het kan weten/zien dat ik meer dan 100 meter kan lopen???

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 23, 2012 om 17:54
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=loreleigil schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 17:14]Eén ding moet mij wel van het hart: u hamert erg op het lopen van meer dan 100 meter zonder pijn. Er staat in de wet niet dat u, zodra u pijn heeft bij het lopen, een gehandicaptenparkeerkaart krijgt. Hoe u de mening van de keuringsarts kunt weerleggen? Als u echt geen 100 meter kunt lopen, zou uw specialist dat nog moeten kunnen onderschrijven? Een huisarts legt voor dit soort dingen helaas niet genoeg gewicht in de schaal. Ook belangrijk: vraagt u een bestuurderskaart aan, of een passagierskaart?

Dus als ik uw antwoord lees,moet mijn specialist zich verweren tegen een bedrijf arts die bepaald dat ik meer dan 100 meter kan lopen ,heb die vraag aan de specialist geschreven maar tegenwoordig verwijst men door naar de huisdokter die gegevens heeft ontvangen wat voor ziektes ik heb ,maar die bedrijf arts wil geen informatie opvragen bij de huis arts en vind dat hij het beste weet dat ik wel meer dan 100 meter kan lopen,die bedrijf arts heeft ook beschreven dat ik meer moet oefenen en de sport arts heeft het juist ontraden.en wilde mij niet onder zijn hoede nemen na zijn controle omdat ik ook aan mijn hart heb. en gauw buiten adem ben.( ben pas 63)

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 23, 2012 om 18:28
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het kan ook per dag verschillend zijn.
Mijn buurman loopt soms moeiteloos vele Kilometers maar morgen komt hij met moeite van bed naar toilet.
En hoe deskundig is deze arts?
Wel moet je volgens de regels protesteren en de gemeente raadsleden vragen kan ook want er zijn vele die geen 100 maar 400 meter als grens stellen.

Ook is per gemeente de keuring sterk verschillend, en vooral gemeentes met eigen parkeermeters zijn vaak erg lastig.
Soms is verhuizen naar rustig parkeermeter vrij dorpje de oplossing.

Cookies
door Cookies - Mar 23, 2012 om 19:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@verwoerd: als je het aan je hart hebt, moet je juist zoveel mogelijk lopen. Minimaal een half uur per dag.

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 23, 2012 om 22:34
44 Antwoorden / 4 Vragen

dat is juist het probleem misschien is het goed voor mijn hart maar het is mijn hart niet alleen waar ik problemen mee heb ,de een zeg dit en de ander zegt juist niet doen zoals de sport arts of andere arts.Iedereen weet het beter over mijn lichaam.

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 24, 2012 om 21:47
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=hgverwoerd schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 13:47]Wie weet meer van een aanvraag parkeerkaart invalide,de bedrijfs/medische adviseur van ProCompany heeft bepaald dat ik meer dan 100 meter kan lopen ook liep ik vier passen naar mijn slaapkamer en zo heeft bepaald dat ik goed kan lopen,hoewel deze niet heeft mee gelopen en toch beschreef deze dat ik meer dan 100 meter kan lopen
Wie kan hierover meer schrijven van hoe en wat aub

stacey
door stacey - Mar 24, 2012 om 22:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien mogelijkheden tot second opinion (van een andere - `goedgekeurde` keuringsarts) eens bekijken en dat onderzoek meenemen in bezwaar/rechtzaak.

stacey
door stacey - Mar 24, 2012 om 23:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Een Onafhankelijk keuringsarts voor de duidelijkheid.
Advies van eigen arts of specialist wordt veelal door `partijdigheid` niet zomaar geaccepteerd.

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 24, 2012 om 23:49
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 22:03]Een Onafhankelijk keuringsarts voor de duidelijkheid.
Advies van eigen arts of specialist wordt veelal door `partijdigheid` niet zomaar geaccepteerd.

Onafhankelijk is die niet omdat die ingehuurd word door de gemeente en die wil graag afkeuringen zien ,maar deze bedrijf arts heeft ook gelogen in zijn keuring rapport omdat die beschreef dat die mijn fysiotherapeut heeft gesproken en dat was een leugen hij had een collega gesproken van mijn fysiotherapeut,deze bedrijf arts heeft gewoon gelogen in zijn rapport en de gemeente vind dat nu niet van belang en schrijft alleen maar over die 100 meter die ik niet kan belopen zonder pijn met mijn 63 jarige leeftijd een bedrijf arts hoort geen leugens te beschrijven want die heeft een eed afgelegd als arts .

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 24, 2012 om 23:54
44 Antwoorden / 4 Vragen

=stacey schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 22:00: Misschien mogelijkheden tot second opinion (van een andere - `goedgekeurde` keuringsarts) eens bekijken en dat onderzoek meenemen in bezwaar/rechtzaak.

Ja ,daar denk ik ook aan bvb de GGD van een andere plaats of door een andere specialist laten bekijken/oordelen

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 25, 2012 om 14:05
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 18:28]Het kan ook per dag verschillend zijn.
Mijn buurman loopt soms moeiteloos vele Kilometers maar morgen komt hij met moeite van bed naar toilet.
En hoe deskundig is deze arts?
Wel moet je volgens de regels protesteren en de gemeente raadsleden vragen kan ook want er zijn vele die geen 100 maar 400 meter als grens stellen.

Ook is per gemeente de keuring sterk verschillend, en vooral gemeentes met eigen parkeermeters zijn vaak erg lastig.
Soms is verhuizen naar rustig parkeermeter vrij dorpje de oplossing.

Kunt u mij schrijven welke gemeentes dan de grens stellen die dan 400 meter is?????

peter
door peter - Mar 26, 2012 om 12:54
33 Antwoorden / 0 Vragen

Als u lekker vlot de 4 meter naar de kamer heeft afgelegd kan de keuringsarts de indruk krijgen dat het wel meevalt met dat lopen.Een kennis moest jaren geleden gekeurd worden.Ze zat in wachtkamer De dame voor haar werd opgeroepen stond snel op en liep kwiek naar binnen .stond binnen 2 minuten weer buiten en werd goedgekeurd ,Mijn kennis werd daarna opgeroepen ,stond moeizaam op en schuifelde naar binnen en werd afgekeurd

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 26, 2012 om 12:57
44 Antwoorden / 4 Vragen

Nee hoor dat ging niet vlot omdat met elke stap pijn voel,maar mijn vraag was hoe een bedrijf dokter kan bewijzen dat ik meer dan 100 meter kan lopen ,ik krijg steeds mee onderwerpen van hoe en wat ,maar hoe is het mogelijk dat een bedrijfs arts het kan bewijzen dat ik meer dan 100 meter kan lopen zonder dat die heeft mee gelopen.En de pijn in je been kan geen een bedrijf arts voelen,of zouden ze dat ook kunnen voelen??

loreleigil
door loreleigil - Mar 26, 2012 om 13:08
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hgverwoerd schreef op maandag 26 mrt 2012, 12:57]Nee hoor dat ging niet vlot omdat met elke stap pijn voel,maar mijn vraag was hoe een bedrijf dokter kan bewijzen dat ik meer dan 100 meter kan lopen ,ik krijg steeds mee onderwerpen van hoe en wat ,maar hoe is het mogelijk dat een bedrijfs arts het kan bewijzen dat ik meer dan 100 meter kan lopen zonder dat die heeft mee gelopen.En de pijn in je been kan geen een bedrijf arts voelen,of zouden ze dat ook kunnen voelen?? Het gáát niet om de pijn. Die is voor u meer dan uitermate vervelend, maar is voor de aanvraag van een GPK [u]niet ter zake doend[/u]. In de wet omtrent de GPK staat niets over lopen met pijn, maar over lopen. De keuringsarts (die wel degelijk onafhankelijk is, hij krijgt geen quotum van mensen die hij af moet keuren) hoeft niet onomstotelijk aan te kunnen tonen dat u meer dan 100 meter kan lopen, hij geeft zijn mening die gebaseerd is op zijn medische kennis. En die mening kan er naast zitten. Het enige dat u kunt doen is aandringen op een nieuwe keuring door een andere arts. Sta erop dat die informatie bij de specialist opvraagt. Ik heb met hetzelfde bijltje gehakt en mij is verteld dat de mening van de huisarts [u]niet[/u] wordt meegenomen in dit soort zaken (ook bij Wmo aanvragen niet), omdat de huisarts te dicht bij de patiënt staat en dus moeilijk objectief kan zijn. Ik vond dit een bull****argument, maar je doet er niets aan. Heel veel succes, ik hoop dat u een nieuwe keuring krijgt.

th
door theakemna - Mar 26, 2012 om 13:08
29 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man moest ook gekeurd worden en dreigde afgekeurd te worden omdat hij wel 100 meter kon lopen. Hij heeft toen uitgebreid verteld, dat hij door zijn handicap (evenwicht verlies) door mensen om hem heen , die hem per ongeluk aanraken, tegen de grond valt en zodoende steun nodig heeft als hij zich tussen mensenmassa's begeeft(bioscoop, winkelcentra, met de trein en dus openbaar vervoer reizen etc.. De arts begreep toen pas dat het niet alleen aan de 100 meter lopen hoeft te liggen, maar er ook nog andere dingen zijn waardoor hij zich niet zonder inval. parkeerkaart kan verplaatsen. (Ik rij hem en als we b.v. naar de schouwburg gaan, moet ik eerst monze auto weg gaan zetten en in die tussentijd staat hij onbeschermd tussen de mensen massa) Hij wordt door aanraking zo omver gelopen. De arts zei tegen ons, dat hij het zo nog nooit had bekeken. Dus die 100 meter is belachelijk om te handhaven!!!!!!!!!

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 26, 2012 om 13:14
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:05][quote=hgverwoerd schreef op maandag 26 mrt 2012, 12:57]Nee hoor dat ging niet vlot omdat met elke stap pijn voel,maar mijn vraag was hoe een bedrijf dokter kan bewijzen dat ik meer dan 100 meter kan lopen ,ik krijg steeds mee onderwerpen van hoe en wat ,maar hoe is het mogelijk dat een bedrijfs arts het kan bewijzen dat ik meer dan 100 meter kan lopen zonder dat die heeft mee gelopen.En de pijn in je been kan geen een bedrijf arts voelen,of zouden ze dat ook kunnen voelen?? Het gáát niet om de pijn. Die is voor u meer dan uitermate vervelend, maar is voor de aanvraag van een GPK [u]niet ter zake doend[/u]. In de wet omtrent de GPK staat niets over lopen met pijn, maar over lopen. De keuringsarts (die wel degelijk onafhankelijk is, hij krijgt geen quotum van mensen die hij af moet keuren) hoeft niet onomstotelijk aan te kunnen tonen dat u meer dan 100 meter kan lopen, hij geeft zijn mening die gebaseerd is op zijn medische kennis. En die mening kan er naast zitten. Het enige dat u kunt doen is aandringen op een nieuwe keuring door een andere arts. Sta erop dat die informatie bij de specialist opvraagt. Ik heb met hetzelfde bijltje gehakt en mij is verteld dat de mening van de huisarts [u]niet[/u] wordt meegenomen in dit soort zaken (ook bij Wmo aanvragen niet), omdat de huisarts te dicht bij de patiënt staat en dus moeilijk objectief kan zijn. Ik vond dit een bull****argument, maar je doet er niets aan. Heel veel succes, ik hoop dat u een nieuwe keuring krijgt.

Zo onafhankelijk is deze bedrijf arts niet geweest hij kreeg van de Gemeente zelfs een medische gegevens over mij een oude 6 jarige gegevens van de GGD via de gemeente die deze gegevens zelfs jaren bewaart van de burgers en die sturen ze dan ook door naar deze partukelier bedrijf arts toe.

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 26, 2012 om 13:22
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=theakemna schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:08]Mijn man moest ook gekeurd worden en dreigde afgekeurd te worden omdat hij wel 100 meter kon lopen. Hij heeft toen uitgebreid verteld, dat hij door zijn handicap (evenwicht verlies) door mensen om hem heen , die hem per ongeluk aanraken, tegen de grond valt en zodoende steun nodig heeft als hij zich tussen mensenmassa's begeeft(bioscoop, winkelcentra, met de trein en dus openbaar vervoer reizen etc.. De arts begreep toen pas dat het niet alleen aan de 100 meter lopen hoeft te liggen, maar er ook nog andere dingen zijn waardoor hij zich niet zonder inval. parkeerkaart kan verplaatsen. (Ik rij hem en als we b.v. naar de schouwburg gaan, moet ik eerst monze auto weg gaan zetten en in die tussentijd staat hij onbeschermd tussen de mensen massa) Hij wordt door aanraking zo omver gelopen. De arts zei tegen ons, dat hij het zo nog nooit had bekeken. Dus die 100 meter is belachelijk om te handhaven!!!!!!!!!

Inderdaad is die 100 meter belachelijk omdat je vaak meer moet lopen. om je auto te bereiken als je midden in een centrum woon en lopen steeds moeilijker gaat worden door je ziekte(s)

ka
door kassaklets - Mar 26, 2012 om 13:28
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al de nodige problemen ondervonden met keuringsartsen.

Voor mijn vrouw, slechtziend ging de arts zeggen zet uw vrouw eerst op adres af en parkeer dan auto, gemeente Bladel maakte toen eigen regels dit heeft 7 maanden geduurt 3 keuringen en 2 hoorzittingen en uiteindelijk akkoord door Burgemeester.
Voor mij zelf u mankeerd niets knie is prima, 2 weken later op operatietafel knie slecht en keuringsarts o sorry dan heb ik me vergist alleen niet verder vertellen hoor en ik moest onderhandelen voor tijdsduur van kaart.
Herkeuring voor verlenging weer hetzelfde alleen keurings arts wil geen advies opvragen bij Orthopeed en weet niet wat een litteken op knie is.
Ik heb ervaring met 5 a' 6 keuringsartsen ze weten er niets van.

mostertpot
door mostertpot - Mar 26, 2012 om 13:34
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=hgverwoerd schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 16:25]de keuring heeft plaats gevonden bij mij thuis en mijn slaapkamer ligt naast mijn woonkamer ongeveer 4 meter lopen daar moest ik mij geheel uitkleden .Toen heeft de dokter bepaald dat ik meer dan 100 meter kan lopen omdat die mij zag lopen naar mijn slaapkamer 4 meter ,zoals u mij schreef moet ik mij verweren tegen een leugen van 100 meter hoe moet je dat verweren ,daarom schreef ik hoe een dokter dat kan zien dat ik meer dan 100 meter kan lopen zonder dat die mee heeft gelopen!!!! De recht zaak doe ik met een advocaat,want tegen leugens kan je meestal niet verweren ,hoe moet ik bewijzen tegen deze gegevens van een dokter die bepaalt dat ik meer kan lopen en wel zonder pijn.Dat is mijn vraag

De dokter zal zich beroepen op zijn beroepskennis. U moet uw eigen huisarts, en het mooiste zou zijn ook door een specialist, een verklaring laten schrijven dat u geen 100 meter kunt lopen. De andere arts zal dan een harde dobber hebben om het tegengestelde te bereiken. Bij dit soort beroepszaken zitten meestal ook wel mensen die met u meedenken. Wij hebben ons beroep ook gewonnen en de gemeente ambtenaren, die de zaak oorspronkelijk hadden afgewezen, kregen ter plekke een terechtwijzing. Maar we waren wel heel goed beslagen te ijs gekomen. Wat dat betreft is het luisteren naar Vladja ook aan te bevelen. Deze heeft meer dan voldoende kaas van de materie gegeten. Voer ook aan dat u buiten in de kou minder ver komt, dan in huis waar het warm is. In huis heeft u meer steun van de zaken om u heen dan buiten op straat. Succes en laat weten hoe het afloopt.

f.weele
door f.weele - Mar 26, 2012 om 13:36
1085 Antwoorden / 27 Vragen

ken je deze nog:klik hier. En nog een advies; bij aankomst en vertrek van de rechtbank vooral niet laten zien dat je geen problemen met lopen hebt.Je kunt ook ineens in elkaar zakken of omvallen.
m.vr.gr

=hgverwoerd schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:14:
=loreleigil schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:05
=hgverwoerd schreef op maandag 26 mrt 2012, 12:57: Nee hoor dat ging niet vlot omdat met elke stap pijn voel,maar mijn vraag was hoe een bedrijf dokter kan bewijzen dat ik meer dan 100 meter kan lopen ,ik krijg steeds mee onderwerpen van hoe en wat ,maar hoe is het mogelijk dat een bedrijfs arts het kan bewijzen dat ik meer dan 100 meter kan lopen zonder dat die heeft mee gelopen.En de pijn in je been kan geen een bedrijf arts voelen,of zouden ze dat ook kunnen voelen??
Het gáát niet om de pijn. Die is voor u meer dan uitermate vervelend, maar is voor de aanvraag van een GPK [u: niet ter zake doend[/u]. In de wet omtrent de GPK staat niets over lopen met pijn, maar over lopen. De keuringsarts (die wel degelijk onafhankelijk is, hij krijgt geen quotum van mensen die hij af moet keuren) hoeft niet onomstotelijk aan te kunnen tonen dat u meer dan 100 meter kan lopen, hij geeft zijn mening die gebaseerd is op zijn medische kennis. En die mening kan er naast zitten. Het enige dat u kunt doen is aandringen op een nieuwe keuring door een andere arts. Sta erop dat die informatie bij de specialist opvraagt. Ik heb met hetzelfde bijltje gehakt en mij is verteld dat de mening van de huisarts [u]niet[/u] wordt meegenomen in dit soort zaken (ook bij Wmo aanvragen niet), omdat de huisarts te dicht bij de patiënt staat en dus moeilijk objectief kan zijn. Ik vond dit een bull****argument, maar je doet er niets aan. Heel veel succes, ik hoop dat u een nieuwe keuring krijgt.

Zo onafhankelijk is deze bedrijf arts niet geweest hij kreeg van de Gemeente zelfs een medische gegevens over mij een oude 6 jarige gegevens van de GGD via de gemeente die deze gegevens zelfs jaren bewaart van de burgers en die sturen ze dan ook door naar deze partukelier bedrijf arts toe.

loreleigil
door loreleigil - Mar 26, 2012 om 13:52
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hgverwoerd schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:14]Zo onafhankelijk is deze bedrijf arts niet geweest hij kreeg van de Gemeente zelfs een medische gegevens over mij een oude 6 jarige gegevens van de GGD via de gemeente die deze gegevens zelfs jaren bewaart van de burgers en die sturen ze dan ook door naar deze partukelier bedrijf arts toe.
Even een verschil, u bent beoordeeld door een keuringsarts, geen bedrijfsarts. Da's echt een belangrijk verschil. De keuringsarts is wel onafhankelijk, hij werkt niet bij de gemeente, maar bij een extren bedrijf dat keuringen uitvoert. Hij wijst een aanvraag ook niet af of toe, hij geeft enkel een advies aan de gemeente en die mag daar vanaf wijken. De arts krijgt gewoon betaald of hij nu een positief of negatief advies geeft, dat maakt niet uit. Dus hij is echt onafhankelijk. Als u in het verleden een voorziening via de Wmo (voorheen Wvg) of al een GPK heeft aangevraagd, worden deze gegevens inderdaad bewaard. En dat is logisch. Het kan namelijk veel tijd en geld schelen. Iemand die 'vage' klachten heeft zal iets uitgebreider beoordeeld worden, maar iemand met bijvoorbeeld zware MS zal niet een hele molen met bureaucratisch geneuzel hoeven doorlopen, omdat MS nooit meer overgaat en vaak blijvende schade aanricht. Het hangt dus geheel van de beperking en het ziektebeeld af. Ikzelf heb ook voortschrijnende ziektes die enkel erger worden. Dan is het handig dat de medische gegevens (die ik vrijwillig heb verstrekt bij een eerdere aanvraag) worden bewaard. Dan hoeft de keuringsarts enkel de oude gegevens door te nemen en even te kijken hoe de situatie nu is. Dan scheelt dat geld, want een volledige nieuwe keuring is dan overbodig.

go
door goofy041252 - Mar 26, 2012 om 14:20
8 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Ik ben momenteel ook bezig met de aanvraag van een parkeerkaart.
Ik heb een brief bijgevoegd van de huisart, een van mijn specialist en een van GRIP (ergotherapie) Ondanks dit alles wil men nog een medisch onderzoek van
een medisch adviseur, ingehuurd door de gemeente en die door mij dient te worden betaald. Hoezo de mensen op onnodige kosten jagen.

in
door inekerob - Mar 26, 2012 om 15:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is vooral van belang dat je benadrukt in hoeverre het lopen je pijn doet toenemen (bijvoorbeeld: neemt de pijn toe na 5 of 10 of 20 stappen?).
I
k heb zelf ervaring met WMO in Zoetermeer en weet dat ze die vraag niet zelf stellen (want dan moeten ze misschien wel aan meer mensen een invalidenparkeerkaart toekennen) maar dit feit is erg belangrijk.

Ik denk ook dat je bij de rechter beter dit feit kunt benadrukken, dan emoties. Natuurlijk is het niet erg om je emoties te laten merken, maar zorg dat je zo rustig mogelijk blijft.
Succes!

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 26, 2012 om 16:36
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=inekerob schreef op maandag 26 mrt 2012, 15:02]Het is vooral van belang dat je benadrukt in hoeverre het lopen je pijn doet toenemen (bijvoorbeeld: neemt de pijn toe na 5 of 10 of 20 stappen?).
I
k heb zelf ervaring met WMO in Zoetermeer en weet dat ze die vraag niet zelf stellen (want dan moeten ze misschien wel aan meer mensen een invalidenparkeerkaart toekennen) maar dit feit is erg belangrijk.

Ik denk ook dat je bij de rechter beter dit feit kunt benadrukken, dan emoties. Natuurlijk is het niet erg om je emoties te laten merken, maar zorg dat je zo rustig mogelijk blijft.
Succes!

WMO Zoetermeer zijn Ambtenaren die je graag alles betwisten anders hebben ze niks anders te doen en leugens beschrijven zelfs naar de rechtbank en als je het bewijs opvraagt krijg je ineens geen antwoord meer,moet je naar de klachtencommissie en dan krijg je een exuus briefje waar je niks aan heb,want het is al beschreven en ze bewaren alles in de computer om tegen je te laten werken je moet trouwens voor de invaliden kaart tegenwoordig verplicht tekenen dat ze jouw medische gegevens mogen door geven aan derden ook aan particulieren bedrijven en als je dat niet wilt dan annuleren ze alles

ka
door kassandra - Mar 26, 2012 om 18:15
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben in Den Haag bij een keuringsarts geweest. Een vriendin is meegegaan. Vanuit de wachtkamer liepen we achter de arts aan naar zijn kamer. Hij liep te snel voor mij en halverwege draaide hij zich om om te zien waar ik bleef. Hij zag waarschijnlijk dat ik niet vlot liep. Tijdens het gesprek vroeg hij niets relevants en kwam totaal niet ter sprake waarom ik een invalidekaart nodig zou hebben.
Weer thuis wisten we totaal niet waar we aan toe waren en we concludeerden dat het idioot zou zijn als ik de invalidekaart zou krijgen en dat als ik hem niet zou krijgen ik in beroep zou gaan. Ik heb hem gekregen maar op grond waarvan weet ik niet. Op dat moment had ik misschien best 100 meter kunnen lopen maar dat kan ik aan het einde van de dag zeker niet.
Iemand die ik ken en die in het Westland woont is naar de gemeente gestapt met een pasfoto van zijn vader en heeft zonder enige keuring een invalidekaart voor zijn vader gekregen.
Het is gewoon willekeur.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 26, 2012 om 18:34
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben nog lang geen 63 maar kan ook geen 100 meter lopen zonder pijn, niet eens 10 meter. Maar ik kan het wel lopen.
Dan kan ik dus ook wel zo`n kaart aanvragen (en vele met mij).

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 26, 2012 om 22:18
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op maandag 26 mrt 2012, 18:34]Ik ben nog lang geen 63 maar kan ook geen 100 meter lopen zonder pijn, niet eens 10 meter. Maar ik kan het wel lopen.
Dan kan ik dus ook wel zo`n kaart aanvragen (en vele met mij).

Als u een auto bezit en zoals vele misschien een kaart willen hebben dan moet u het gewoon aanvragen ,maar als er parkeerplaatsen zijn voor uw woning dan krijgt u er geen, ik woon in een centrum waar haast geen parkeerplaatsen zijn ondanks mijn betaalde vergunning voor een plaats in het centrum blijven de plaatsen openbaar voor iedereen
.
Maar ik denk dat vele mijn vraag gewoon niet willen begrijpen,ik vraag gewoon af hoe een bedrijfs arts kan weten dat ik meer dan 100 of 250 meter kan lopen of zelfs meer zonder dat deze met mij mee gaat lopen !!!!!!,dat is mijn vraag

Men keurt je blindelings af dat je meer dan 100 meter kan lopen zonder mee te lopen of andere doktoren te benaderen over mijn gezondheid.in de wet staat er meer dan 100 meter lopen GEEN kaart en daar keurt die arts je voor af.

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 26, 2012 om 22:28
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=marja57 schreef op maandag 26 mrt 2012, 22:10] ik heb ook een parkeerkaart en de arts is ook bij mij thuis geweest maar ik hoefde mij niet uitkleden hij keek alleen naar mijn medicijnen wat ik gebruikte en wat voor klachten ik had en die bericht werd naar de gemeente gestuurt maar deze keuringarts gaf mij gelijk het antwoord u komt er voor in aanmerking voor een parkeerkaart en ik had mijn kaart binnen 1 week in de bus liggen

dat heeft die ook bij mij gedaan maar heeft niet de volledige medicijnen beschreven
naar de gemeente ik slik 8 medicijnen per dag ook hart enz,enz.Deze arts had beschreven dat die met blote oog mijn rug,benen en voeten in orde zijn ondanks dat ik behandeld word door een fysiotherapeut ruim 1,5 jaar.Het is niet alleen mijn loop gebrek ben bij een sport arts geweest om te sporten maar na een keurig werd ik weg gestuurd wilde mij niet goedkeuren.

ma
door marja57 - Mar 26, 2012 om 22:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook een parkeerkaart en de arts is ook bij mij thuis geweest maar ik hoefde mij niet uitkleden hij keek alleen naar mijn medicijnen wat ik gebruikte en wat voor klachten ik had en die bericht werd naar de gemeente gestuurt maar deze keuringarts gaf mij gelijk het antwoord u komt er voor in aanmerking voor een parkeerkaart en ik had mijn kaart binnen 1 week in de bus liggen

hgverwoerd
door hgverwoerd - Mar 26, 2012 om 22:32
44 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=marja57 schreef op maandag 26 mrt 2012, 22:10] ik heb ook een parkeerkaart en de arts is ook bij mij thuis geweest maar ik hoefde mij niet uitkleden hij keek alleen naar mijn medicijnen wat ik gebruikte en wat voor klachten ik had en die bericht werd naar de gemeente gestuurt maar deze keuringarts gaf mij gelijk het antwoord u komt er voor in aanmerking voor een parkeerkaart en ik had mijn kaart binnen 1 week in de bus liggen

Waren die medicijnen voor uw loop gebrek??????

go
door goofy041252 - Mar 27, 2012 om 08:37
8 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=hgverwoerd schreef op maandag 26 mrt 2012, 22:18][quote=sonjaatje schreef op maandag 26 mrt 2012, 18:34]Ik ben nog lang geen 63 maar kan ook geen 100 meter lopen zonder pijn, niet eens 10 meter. Maar ik kan het wel lopen.
Dan kan ik dus ook wel zo`n kaart aanvragen (en vele met mij).

Als u een auto bezit en zoals vele misschien een kaart willen hebben dan moet u het gewoon aanvragen ,maar als er parkeerplaatsen zijn voor uw woning dan krijgt u er geen, ik woon in een centrum waar haast geen parkeerplaatsen zijn ondanks mijn betaalde vergunning voor een plaats in het centrum blijven de plaatsen openbaar voor iedereen
.
Maar ik denk dat vele mijn vraag gewoon niet willen begrijpen,ik vraag gewoon af hoe een bedrijfs arts kan weten dat ik meer dan 100 of 250 meter kan lopen of zelfs meer zonder dat deze met mij mee gaat lopen !!!!!!,dat is mijn vraag

Men keurt je blindelings af dat je meer dan 100 meter kan lopen zonder mee te lopen of andere doktoren te benaderen over mijn gezondheid.in de wet staat er meer dan 100 meter lopen GEEN kaart en daar keurt die arts je voor af.

Of er parkeerplaatsen voor je deur zijn, zijn niet alleen bepalend voor het krijgen van een parkeerkaart.
Het is de bedoeling dat je ook als je ergens naar toe gaat op een schappelijke afstand je auto kwijt kunt. Wat heeft het voor nut als je in je auto kunt stappen voor je deur en waar je naar toe gaat geen parkeerplaats kunt vinden.
Is Uw motivatie alleen een parkeerplaat voor Uw deur?

inekel1953
door inekel1953 - Mar 27, 2012 om 08:40
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hgverwoerd schreef op maandag 26 mrt 2012, 22:32][quote=marja57 schreef op maandag 26 mrt 2012, 22:10] ik heb ook een parkeerkaart en de arts is ook bij mij thuis geweest maar ik hoefde mij niet uitkleden hij keek alleen naar mijn medicijnen wat ik gebruikte en wat voor klachten ik had en die bericht werd naar de gemeente gestuurt maar deze keuringarts gaf mij gelijk het antwoord u komt er voor in aanmerking voor een parkeerkaart en ik had mijn kaart binnen 1 week in de bus liggen

Waren die medicijnen voor uw loop gebrek??????

Het maakt niet uit of de medicijnen voor een loopgebrek zijn. Uit de reactie van Marja kunt u wel opmaken dat het een ernstige aandoening is. Artsen kunnen dat natuurlijk ook zien in het medicijn gebruik wat de persoon cq patiënt mankeert.

Daarbij hoeft het helemaal niet om een loop gebrek te zijn, waardoor het onmogelijk is om bv 3 meter te lopen. Bijvoorbeeld iemand met longemfyseem in een verder gevorderde fase, deze heb je nl in gradaties 1,2,3 en 4. Indien de persoon longemfyseem 3 of 4 heeft, kan men geen 10 meter meer lopen, terwijl de benen niets mankeren. Vaak kunnen deze mensen in fase 4 ook niet meer zelfstandig eten en krijgen sondevoeding, omdat alles wat ze doen niet meer de kracht hebben om iets te doen, deze mensen zijn bezig met overleven, ademen gaat met zuurstof dag en nacht, mogelijk hopend op één of twee longen van iemand die haar/zijn donorcodicil heeft ingevuld.

M.vr.gr.,
Ineke L.

ma
door marja57 - Mar 27, 2012 om 09:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

jij zegt ik krijg 8 medijnen nou ik heb er meer ik 23pillen per dag en 15 pufjes pd ik heb astma+copd en heb last van mijn heupen en rug maar deze keuringarts hoort wel je alle medicijnen opschrijven dat heeft die van mij ook gedaan en ik heb mijn handtekening gezet dat hij mijn medicische gegevens kan op vragen daar moet je altijd aan mee werken doe je dat niet dan krijg je ook geen parkeerkaart

loreleigil
door loreleigil - Mar 27, 2012 om 17:52
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hgverwoerd schreef op maandag 26 mrt 2012, 22:18]Maar ik denk dat vele mijn vraag gewoon niet willen begrijpen,ik vraag gewoon af hoe een bedrijfs arts kan weten dat ik meer dan 100 of 250 meter kan lopen of zelfs meer zonder dat deze met mij mee gaat lopen !!!!!!,dat is mijn vraag Uw vraag is heel duidelijk en is al beantwoord. Een keuringsarts weet zelden iets voor 100% zeker en daarom stelt deze arts ook geen diagnose, hij geeft een advies aan de gemeente gebaseerd op zijn medische kennis. U bent het heel duidelijk niet eens met zijn advies aan de gemeente. U bent daartegen in beroep gegaan, wacht nu eerst eens af hoe dat loopt. Gewoon aandringen op een nieuwe keuring. Maar stel niet als eis dat de arts 100 meter met u meeloopt, dat doet er echt geen een. Een keuring bij een keuringsarts is niets meer en niets minder dan een mening gebaseerd op medische kennis.

jb
door jb1986 - Mar 29, 2012 om 21:07
33 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan het ook proberen met de GGD arts bij de GGD hebben ze ook keurings artsen die dat doen.
En neem gewoon al je medische gegevens mee.
En dat je wel kan lopen maar veel pijn ermee heb en dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer.
Hoe meer medische gegevens zijn beter.
-Huisarts maatschappelijkwerker en van de specialist ect.
En als je bij rijndam loop ook verklaringen vragen en gewoon alles mee nemen.
Het licht er ook aan wat je allemaal heb zo makkelijk krijg je zoon kaart niet meer.
Maar als je medische gegevens heb kan het alleen maar versterken.