Kapot horloge bandje
Tijdens mijn vakantie in New York heb ik op 14 mei 2010, een horloge gekocht bij fossil. Het is een los bandje waar je verschillende uurwerken aan kunt bevestigen. Na 2 weken is het bevestigingsstukje aan het horloge bandje kapot. Ik ben naar de fossil winkel in Utrecht gegaan. En daar kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat er geen garantie zat op die bandje. Fossil geeft alleen garantie op batterijen en uurwerk. Ik vond dat onzin. Ik mag toch wel verwachten dat ik langer dan 2 weken met een bandje mag doen. Ik heb nu ook een klacht ingediend bij fossil. Wat zijn mijn rechten als consument in zo;n zaak. Waarbij de verkoper zegt dat er geen garaniet is.
U heeft het horloge in New York gekocht. Daarmee valt het artikel onder het plaatselijke consumentenrecht. In Nederland heeft u hooguit alleen de coullance van Fossil.
Ik kan u dus alleen maar een onmogelijk antwoord geven; ga terug naar New York en probeer het nogmaals in de winkel waar u het artikel kocht. Of makkelijker: stuur ze een email, wellicht reageren ze daarop.
Het spijt mij dat ik u niet beter kan berichten!
4december
Op hun site vermelden ze dus echt wat de verkoper heeft gezegd:
Garantie en defecten
Garantietermijn
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets misgaat met uw aankoop, wij zullen dan zorgen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Uw normale garantie op horloges is 24 maanden.
Garanties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de leverancier.
Uitgesloten van garantie
- Batterij (tot 3 mnd na aankoop is het wel garantie)
- Glasbreuk
- Kroon/ Schroef (let er altijd op dat uw schroef/kroon gesloten is tijdens het dragen)
- Horlogeband (met uitzondering van uitgevallen steentjes tot 3 maanden)
Je bent dus, zoals reeds opgemerkt, volledig afhankelijk van de coulance van deze firma.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Heb je als consument dan helemaal geen rechten. Dit horlogebandje is deel van de serie: build a watch. Je koopt een bandje met losse uurwerken. De uurwerken worden op de horlogeband gevestigd. De bevestiging zit aan de achterzijde van de horlogeband. En deze is juist net op de stiknaad afgescheurd
4december schreef op zaterdag 29 mei 2010, 21:45: Heb je als consument dan helemaal geen rechten. De bevestiging zit aan de achterzijde van de horlogeband. En deze is juist net op de stiknaad afgescheurd
Bandjes zijn onderhevig aan gebruiks/slijtage, dus dat dat niet onder garantie valt is niet zo vreemd.
Maar ik verwacht dat als je hem hier/bij nederlandse firma had gekocht dezelfde firma dit wel (uit coulance) zou zijn omgeruild als het de stiknaad betreft.
Dat een andere winkelier niet gaat opdraaien voor kosten van iets dat bij een ander is gekocht/betaald vind ik in dit geval niet zo vreemd.
Ik heb dit horloge op 14 mei jongstleden gekocht. Dat hij nu al kapot is vind ik erg snel. Ik had in eerste instantie klantenservice gebeld van fossil nederland. En die gaven aan dat ik gewoon naar de fossil winkel kon gaan voor een ruiling. Bij de fossil winkel aangekomen kreeg ik NEE te horen. Inmiddels heb ik hierover een mail naar de klantenservice gestuurd. Omdat ik dit niet echt service vind
4december schreef op zaterdag 29 mei 2010, 21:55: IkEn die gaven aan dat ik gewoon naar de fossil winkel kon gaan voor een ruiling. Bij de fossil winkel aangekomen kreeg ik NEE te horen.
Informeer nog even bij een andere fossil winkel dan of zorg dat je de uitspraak op papier/zwart op wit krijgt zodat je het in de/een winkel op de toonbank kunt leggen als ze moeilijk doen dan..
Uw probleem is dat het recht waar u een beroep op moet doen, het recht van de State of New York is.
Ik zou in eerste instantie gaan klagen bij het bedrijf in NY waar u het horloge gekocht heeft.
Willen ze niet meewerken dan kunt u eerst dreigen met het indienen van een klacht bij het NY State Consumer Protection Board en als de dreiging niet werkt ook daadwerkelijk een klacht indienen.
(ik weet echter niet zeker of deze klachtenprocedure ook openstaat voor niet USA-ingezetenen)
http://www.nysconsumer.gov/
Meer informatie kunt u verder vinden bij:
NYC Department of Consumer Affairs
Succes!
vanden bosch schreef op zaterdag 29 mei 2010, 22:21:
Ik zou in eerste instantie gaan klagen bij het bedrijf in NY waar u het horloge gekocht heeft.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...........
--klantenservice gebeld van fossil nederland. En die gaven aan dat ik gewoon naar de fossil winkel kon gaan voor een ruiling--
Volgens de klantenservice van Nederland zou het geen probleem moeten zijn alleen wist winkelier dit wellicht niet, even goed regelen en dan is het klaar lijkt me.
en 1 regel verder beste Stacey:
--En daar kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat er geen garantie zat--
Oftewel de klantenservice kan zoveel zeggen als de winkels het niet doen heb je nog niets.
dus vroeg de vraagsteller:
--Wat zijn mijn rechten als consument in zo;n zaak. --
En daar gaf ik dus antwoord op.
vanden bosch schreef op zaterdag 29 mei 2010, 22:53: en 1 regel verder beste Stacey:
--En daar kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat er geen garantie zat--
.
Die regel verder was antwoord van een winkelier,
Klantenservice Nederland is de distributeur/overkoepelende organistatie, die kan wel wat regelen als dat even kortgesloten wordt met de aangesloten winkelier..........
garantie in de zin van x aantal maand/jaar garantie is uitgesloten ja, dit lijkt een productiefout te zijn en dat wordt dan wel geregeld.
--In de Benelux vindt de marketing, verkoop, finance en after sales plaats.
voor meer informatie:
Fossil Benelux
Doetinchemseweg ...Doetinchem
Nederland --
Ze hebben ook 4 Eigen winkels, anders kun je daar altijd nog informeren.Fossil
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer