Pakket zoek geraakt bij TNT
Hallo, ik heb op 11 november een pakket verstuurd via het postkantoor TNT naar Belgie. Dit pakket is nooit aangekomen. Ik heb het verzekerd verstuurd via TNT maar tot op heden hoor ik niets van ze hoe ik de waarde vergoed krijg. Sterker nog ik moet zelf maar bij de belgische post een getekend ontvangst bewijs gaan vragen. Ik heb de klachten formulier 2 weken na verzending ingevuld en tot heden krijg ik belachelijke mailtjes van tnt dat het een deze dagen wordt afgeleverd. Ik heb ze ook al 2 x gebeld en steeds zeggen zij dat ze mij binnen 48 uur terug bellen. Maar er gebeurd dus niets. Heeft iemand ervaring met een zending die verloren is gegaan? En hoe te handelen verder? Groet van Gerard
Beste Gerard Ik heb in begin december het zelfde gehad ik stuurde een mooie hals ketting naar mijn vriendin die in de Ukraine woont, verzekerd verzonden met trace and tracking zo dat ik het pakje kon volgen. OP de eerste plaats was het pakje te volgen tot aan de nederlandse grens en daarna stopte het. Hetpakje is nooit aan gekomen het was een kerst cadeau omdat we niet bijelkaar konden zijn door omstandigheden. TNT post laat me ook flink in de steek en ze wisten me te vertellen dat het wel gestolen zou zijn ergens. En over geld terug gave doen ze ook erg moeilijk. Ik heb naar het justieel loket gebeld voor gratis advies en die zijn de zaak nu gratis voor me aan het uitzoeken het telefoon nummer is op te vragen via internet. Ik wnes je veel succes met het rect wat je verdient want we hebber er wel dik voor betaald. Groetjes Rene van Haarlem
Gerard,
Als je goed is heb je ook een barcode van de zending. Hiermee kan je op de site van de tnt zelf kijken wat de status is van het pakket. Als hij echt vermist is dan zal je daar niet echt veel mee opschieten. Alle pakketen die je verstuurd naar het buitenland (EPS) zijn volgens mij automatisch verzekert tot 500 euro.
Over het algemeen starten bij vermissing direct een onderzoek op en krijgt de klant een zogenaamt ticketnummer.
Een grote kans bestaat dat het pakket niet af te leveren was door onvolledig adres, geen geld bij rembourssement, niet leesbaar van het adres of zoiets dergelijks. In zo'n geval komt het pakket weer retour naar de afzender. Het hele traject moet dan weer in omgekeerde volgorde afgelegt worden. Heel soms blijft zo'n pakketje ergens op een postkantoor leggen. Ik weet niet wat er gebeurd met pakketten die niet afgeleverd worden als de klant niet thuis is. Over het algeemen gaat hij dan naar het dichtsbijzijnde postkantooor waar hij dan opgehaald kan worden. Ik weet niet of dat ook gebeurd met eps pakketten.
Echt zoek raakt een pakketje bijna nooit.
beste Gerard
Mijn dochters versturen regelmatig pakjes via TNT en er zijn ook regelmatig pakjes zoek, die nooit meer boven water komen. TNT reageert erg nonchalant en toont zich niet bereid om daar ook maar iets aan te doen. Zo verdween er eens een groot pak met babymelkpoeder, ter waarde van € 150,00. Bij navraag liet het bedrijf dat het had verstuurd weten dat ze een ontvangsthandtekening hadden gekregen van TNT. Deze bleek vervalst! En TNT deed er helemaal niets aan! Bovendien zijn de dames die aan de telefoon zitten, allesbehalve vriendelijk, de toon in hun stem zegt je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult.....
Het wordt tijd dat TNT hier eens op word aangesproken. Misschien iets voor Kassa!!!????
hallo
heb het zelfde meegemaakt stuurde een pakketje aan zweden en kwam niet aan .ben gaan bellen en was volgens tpg ergens blijven liggen kon hier en kon ik zweden zeiden ze .na 7 weken met iedere dag maar bellen is het toch nog aangekomen in zweden .
groetjes
Mijn zus uit Italië logeerde in september bij mij in Nederland en stuurde een pakket op naar haar eigen huisadres. We konden het volgen via Tr&Trace...tot de grens. Het kwam daar maar niet aan. Na 3 weken kregen we vlak voor ze naar huis zou gaan het pak hier terug, dus bij de afzender, met de melding: Fout adres (hoe dat kan...alsof ze haar eigen huisadres niet kent...).
We konden al die tijd niet zien waar het was, maar toen het hier eenmaal was, wél: Het had zeker 10 dagen in het postkantoor gelegen vanwaar het alleen nog maar bezorgd hoefde te worden...
We hebben het gelijk opnieuw gepost (naar hetzelfde adres natuurlijk...) en toen was het binnen 4 dagen op de bestemming.
Wel een klachtenformulier ingevuld, want we hadden 2x porto betaald á 24,75 Euro.
Na 2 maanden kreeg ik een email met een enqueteformulier...hoe de klacht was afgehandeld....niet dus, ik had nooit antwoord gehad. Ik gaf ze een nul voor de beoordeling van de afhandeling van mijn klacht.
Wat schetst mijn verbazing toen ik binnen 3 dagen een brief kreeg dat ze 1x porto terug zouden storten...wat ze ook snel deden.
De reden van het terugsturen hebben ze niet gevonden maar die kon ik zelf wel verzinnen: Een Italiaanse analfabeet op dat postkantoor!
Hallo kasparov: De volgende keer dat je een pakket verstuurd, en het heeft waarde, voortaan verzekerd versturen, nu is uw pakketje 'lost in transaction' gegaan, en kunt u nergens geen aanspraak op maken, vrees ik....
Hoop dat het alsnog ergens opduikt...
Succes, Gr. KW
het is echt een rotzooitje bij TNT ik heb t ook gehad met een pakketje naar zuid holland.laarzen er in ter waarde van € 65.--
nooit aangekomen,als troost kreeg ik na invulling van een formulier een gratis bewijs van verzending voor de volgende keer. het is beter bij DHL te verzenden,die zijn een stuk serieuzer in hun werk. die komen het nog bij je thuis halen ook.
Wij hadden het kort geleden met een paketje dat naar ons verzonden was. Volgens de TNT trackingcode was het afgeleverd bij ons huis adres; Niet dus.
Heen en weer gebeld naar een lokaal TNT-servicepunt in de supermarkt. Die wist ons te vertellen dat dit vaker voorkomt en dat er intern een onderzoek loopt bij TNT.
Ons paketje is gelukkig toch nog afgeleverd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer