neononame
door neononame Nov 7, 2010 om 14:41
Computers & telefonie

Alice bedriegt en liegt

Beste Mensen,

Ik wil jullie waarschuwen voor Alice de internet provider. Als je een abonnement neemt bij Alice dan doe je een speedtest. De speedtest bij mij gaf aan dat bij mij een 16-20mbit verbinding mogelijk zou zijn. In de kleine lettertjes staat eronder dat je hieraan geen rechten kunt ontlenen. Ik heb nog gebeld met Alice om te vragen of de genoemde speedtest uitslag reëel was. Het antwoord was duidelijk "ja".

Maar niets bleek minder waar. Ik kreeg Alice en de geleverde snelheid.... 4mbit. Opeens zat ik veel te ver van de centrale. Opeens waren de kabels in de grond te slecht om een hogere snelheid te leveren. Opeens was de kabel in huis niet goed. Kpn erbij gehaald. Die kwamen meten en gaven aan dat 9mbit wel haalbaar is op deze lijn. Alice lever 4 mbit en zodra de snelheid hoger wordt gezet wordt de lijn instabiel.

Nog steeds (5 maanden later) geeft de speedtest aan dat ik op mijn adres 16-20 mbit kan realiseren. De kleine lettertjes staan er ook nog steeds. Je wordt er dus nog steeds ingeluisd.

Ik heb Alice gebeld en gevraagd om het contract open te breken. Maar hierover viel niet te praten. Ze verschuilen zich achter de kleine lettertjes. Ik heb hun aangeboden een deel af te kopen want 4 mbit is veel te laag voor wat ik wil. Het is slechts 1/5 van de beloofde snelheid. Volgens Alice hang ik vast aan het contract en moet ik het maar uitdienen.

Alice belazert de kluit heel duidelijk. Ze doen aan [edit redactie] en bewust aan misleiding. Een waardeloos bedrijf waar je heel ver van weg moet blijven.

Gelukkig gaat Alice in december 2010 belkosten per minuut invoeren. Ze wijzigen dus ineens wel het contract. U kunt zich wel voorstellen dat ik binnen 1 minuut na ontvangst van dat bericht heb opgezegd.

Ik begrijp nog steeds niet waarom de consumentenbond Alice uitroept als een van de beste ISP-ers van Nederland als het gaat om prijs/kwaliteit.

Alice is een waardeloos bedrijf, de kwaliteit deugt niet, De administratie is ronduit bot. De helpdesk is uiterst correct. iets wat bij de administratie ver te zoeken is.

U bent gewaarschuwd. Doe er U voordeel mee.

Mvg,
Een ex - alice gebruiker.

1864 28 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 7, 2010 om 15:06
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat dat 16-20 mb mogelijk is, niet dat je het krijgt.

neononame
door neononame - Nov 7, 2010 om 15:20
17 Antwoorden / 4 Vragen
neononame
door neononame - Nov 7, 2010 om 15:23
17 Antwoorden / 4 Vragen

ps en er staat

Geschatte downloadsnelheid: Tussen de 16 en 20 Mbit/s

Deze snelheden kunnen in de praktijk lager liggen, afhankelijk van de exacte afstand van uw huis tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de koperlijn. Aan de geschatte snelheid kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

Ik vind 4mbit nogal een misschatting van hetgeen hierboven staan. Eerder nog een grove misleiding !!!!

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 7, 2010 om 15:58
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Yep het is inderdaad misleiding daar ben ik het 100% mee eens, en geniepig zaken doen vind ik het.

Maar helaas dekken zij zichzelf goed in door te zeggen dat het een te realiseren snelheid is, niet dat je het 100% zeker krijgt.

Zou goed zijn als daar ook eens een wet voor komt dat dit niet mag en dat de provider de werkelijke snelheid door moet geven.

neononame
door neononame - Nov 7, 2010 om 16:16
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zondag 7 nov 2010, 15:58]Yep het is inderdaad misleiding daar ben ik het 100% mee eens, en geniepig zaken doen vind ik het.

Maar helaas dekken zij zichzelf goed in door te zeggen dat het een te realiseren snelheid is, niet dat je het 100% zeker krijgt.

Zou goed zijn als daar ook eens een wet voor komt dat dit niet mag en dat de provider de werkelijke snelheid door moet geven.

Dat is nu precies wat in Nederland nodig is of zoals Youp van het H. Alice aan de schandpaal nagelen via Twitter als je maar genoeg volgers hebt..

Maar wat ook van belang is en dat is je rechtsbijstandverzekering. Ik heb er zo een. Maar ook daar kleine lettertjes...... zaken onder de 300 euro nemen ze niet aan. Dus ook daar sta je dan weer met lege handen en is alice de lachende derde.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 7, 2010 om 16:22
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet er vanuit gaan dat alle bedrijven alleen maar in eigen zak denken.
Helaas maar waar.
Maar dit soort dingen vind ik wel misleiding.

En je moet inderdaad altijd keigoed de kleine lettertjes lezen en zeker geen medewerkers op hun woord geloven.

Ik persoonlijk ben een type dat als ik ergens goed zit ik lekker blijf zitten, en niet trap in mooie beloften en praatjes van bedrijven.
Ze beloven van alles maar puntje bij paaltje is de consument altijd de l.u.l. en krijg je meestal niet wat je zo mooi is voorgespiegeld.

invalide
door invalide - Nov 7, 2010 om 18:46
787 Antwoorden / 5 Vragen

2x zelfde bericht plaatsen mag dus wel?

Ik weet dat ze niet de beste zijn maar het aantal klachten is wel flink gedaald.
U kunt pas oordelen of de snelheden redelijk waren na overstap andere want als vorige of volgende wel een hoge snelheid hadden mag je pas klagen want dan weet je het maximale vanaf centrale naar Uw huis.

Ik ging zelf de fout in met buren, zij woonde dus 5 meters verder maar hadden snellere verbinding, dit kwam door mijn slechte draden en na vervangen oude KPN koperdraad van 0,5 mm door beldraad 0,6 mm dus massief in plaats van dat dunne gevlochten had ik zelfs meer dan buren.

Dus 6 Mb had ik eerst, buren 11 Mb en nu heb ik dankzij betere kabels zelfs tot 16,9 Mb op rustige uren.
Dus het kan ook aan Uw kabels binnenshuis liggen dus zomaar iemand beschuldigen is niet eerlijk.

an
door anicu - Nov 7, 2010 om 20:33
110 Antwoorden / 0 Vragen

Jij zit niet ineens te ver van de telefooncentrale. Dat zit je al zolang je daar woont en dat moet je niet op Alice afwentelen.
Als je een speedtest doet, moet je eens nadenken wat dat inhoud. En niet eenmalig maar enkele keren per week en op verschillende tijdstippen. Dan heb je een beter beeld van de mogelijkheden.

la
door lapto - Nov 7, 2010 om 20:49
53 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben een hele lange tijd geleden ook een gebruiker van alice geweest en NOOIT MEER

Dit heeft me zo zwaar geld gekost toen voor helemaal niets
Had 3 dagen internet waarvan die iedere 10 tot 15 min uitviel en na de 3 dagen werkte het helemaal niet meer.
De telefoonaansluiting heeft 5 dagen deels gewerkt.
Het ene moment kon ik alleen maar gebelt worden en het andere moment alleen maar bellen.

maar 1 ding moet ik alice wel mee geven dat ze zeer goed nadenken wat ze in een overeenkomst neerzetten want als klant heb je geen poot om op te staan.

De bovengenoemde service die ik gebruikt heb heeft me in 1 maand 340 euro gekost.
Die belkoste zijn erg prijzig.

Greetings Lapto

neononame
door neononame - Nov 8, 2010 om 08:04
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=anicu schreef op zondag 7 nov 2010, 20:33]Jij zit niet ineens te ver van de telefooncentrale. Dat zit je al zolang je daar woont en dat moet je niet op Alice afwentelen.
Als je een speedtest doet, moet je eens nadenken wat dat inhoud. En niet eenmalig maar enkele keren per week en op verschillende tijdstippen. Dan heb je een beter beeld van de mogelijkheden.

Wat een hoop bullshit. Dus als jij ergens gaat wonen, je verhuisd, dan weet jij precies hoever je nieuwe huis van de centrale ligt?. Als consument hoef ik dat juist niet te weten. Ik moet kunnen vertrouwen op hetgeen er wordt verkocht dan wel wordt aangeboden.

Wat jij zegt is dat als ik een auto koop dan moet ik verstand hebben van de motor.

En nogmaals ik ken er ook die een keurig signaal hebben van Alice. Helaas ontdekte ik te laat dat die dichter bij de centrale zaten.

En dan nog iets anders, mijn buurman heeft adsl van een andere provider en die heeft op dezelfde centrale en ook via hetzelfde bbned een snelheid storingsvrij van 11mbit. Dus het kan wel. Hij heeft dan wel een beter modem dan die sinaasappelkist van Alice die ze je als modem sturen.

Waar het op neerkomt is dat Alice een juiste/reele testuitslag moet aanbieden en als ze dat niet doen moeten ze zo ruiterlijk zijn om bij een echte slechte en langzame verbinding of te kiezen voor weggaan of te kiezen voor een ander tarief. Maar niet roepen dat je het contract moet uitzitten omdat er in kleine letters op de website staat dat je er geen rechten aan kunt ontlenen. Ze kunnen dara van alles zetten maar dat wil nog niet zeggen dat het rechtsgeldig is.

neononame
door neononame - Nov 8, 2010 om 08:07
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=invalide schreef op zondag 7 nov 2010, 18:46]2x zelfde bericht plaatsen mag dus wel?

Geen idee bij mijn weten maar een keer geplaatst. Ik zag ook ineens dat ie er twee keer stond.

la
door lapto - Nov 8, 2010 om 17:30
53 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=invalide schreef op zondag 7 nov 2010, 18:46]
Ik weet dat ze niet de beste zijn maar het aantal klachten is wel flink gedaald.

Dus het kan ook aan Uw kabels binnenshuis liggen dus zomaar iemand beschuldigen is niet eerlijk.

Mijn excusses dat ik alsnog deze delen quote maar dit slaat helemaal nergens op.

Als 1e kan ik me goed voorstellen dat er minder klachten zijn.
Maar dat kan ook niet anders als er steeds minder mensen mee in aanraking WILLEN komen.

Betreft kabels binnenhuis slaat ook nergens op.
Je wil niet weten hoe vaak ik moest wisselen van de aansluitingen in de meterkast ( de verschillende kleurtjes )
bij de helpdesk van alice hebben ze het verstand van een baksteen.

Ik heb bij de kpn toen de tijd een goede verbinding gehad maar ben overgestapt omdat ik veel te veel moest betalen.

Al mijn kabels die ik gebruikte zouden niet deugen en er werd zelf gezegt dat ze mij niet wouden helpen omdat ik niet alleen de spullen van hun zou gebruiken.
Met andere woorden dan zou ik in de hal bij de meterkast voor de voordeur moeten gaan zitten met me computer.
Als je dan zegt tegen hun dat je eigen kabels doorgemeten zijn en goed zijn word er gezegt dat ze mij niet helpen omdat ik niet alleen hun spullen gebruikte en word je opgehangen.

Bedenk wel dat je dan ruim 40 minuten aan de telefoon zit met je mobiel omdat de vaste lijn het weer eens niet doet en dan je per minuut 25 cent moest betalen en dan nog de kosten van een mobile telefoon.

Greetings Lapto

neononame
door neononame - Nov 8, 2010 om 17:59
17 Antwoorden / 4 Vragen

Het ligt ook niet aan de kabels. Ik had voor Alice een andere ADSL provider (Telfort) ook via dezelfde centrale op 3km afstand en die leverde storingsvrij 11mbit.

Het is gewoon allemaal gel... van Alice. Alsof in een korte tijde de kabels dermate verslechteren dat zij maar 4mbit kunnen leveren.

De buren hebben gewoon 11mbit van ik dacht KPN.. ook via dezeflde centrale.

Ik heb eerder de indruk dat het ligt aan het overboeken en de slechte kwaliteit van het modem en BBned. En daarom is het ook zo misleidend. Ze beloven 16-20mbit en ze weten gewoon dat ze dat niet kunnen leveren. En dan toch die kleine letters eronder zetten dat je er geen rechten aan kunt ontlenen. Het zou goed zijn als Kassa dit soort praktijken eens onder een loupe neemt en die methoden eens aan de orde stelt zodat ze daarmee ophouden.

tdehond
door tdehond - Nov 9, 2010 om 08:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Gelukkig gaat Alice in december 2010 belkosten per minuut invoeren. Ze wijzigen dus ineens wel het contract. U kunt zich wel voorstellen dat ik binnen 1 minuut na ontvangst van dat bericht heb opgezegd.

Hopelijk is dit schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging gebeurd. Ontvangstbewijs in combinatie met copie brief geeft u bewijs in handen dat u opgezegd heeft wegens voor u ongunstige wijziging levering product.

U kunt pas het contract als beëindigd beschouwen als u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst van Alice heeft ontvangen!

neononame
door neononame - Nov 9, 2010 om 08:58
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 9 nov 2010, 08:45 Hopelijk is dit schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging gebeurd. Ontvangstbewijs in combinatie met copie brief geeft u bewijs in handen dat u opgezegd heeft wegens voor u ongunstige wijziging levering product.

U kunt pas het contract als beëindigd beschouwen als u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst van Alice heeft ontvangen!

Die bevestiging heb ik al schriftelijk ontvangen.

al
door alicewebcare - Nov 9, 2010 om 11:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste lezers,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn betreft de snelheid die Alice bij sommige van jullie levert. Helaas is het bij de technologie ADSL zo: hoe groter de lengte van de telefoonlijn, hoe minder snel de verbinding kan zijn. Ook is het zo dat de kwaliteit van de telefoonlijn een grote invloed kan hebben op de snelheid.

De postcode check op www.alice.nl, kijkt naar de hemelsbrede afstand. Hemelsbreed wilt zeggen: 1 rechte lijn van wijkcentrale naar woonplaats. Onder de grond maakt de telefoonlijn een aantal bochten. Deze bochten zorgen ervoor dat de werkelijke lengte van de telefoonlijn langer is dan de uitkomst van de postcode check. Om deze reden melden wij erbij dat het puur een schatting is.

Wij vinden het zeer belangrijk dat wij de hoogst mogelijke snelheid bij u leveren.

Mocht u een probleem hebben met uw snelheid en u wilt graag dat ik kijk wat ik eraan kan doen, dan hoor ik het heel graag! U kunt mij gerust een email sturen op: ferry@nl.alice.nl. Mocht u mij een mail sturen, dan hoor ik graag van u waar u het niet mee eens bent en of u op dit forum gepost heeft met de bijhorende forumnaam en wat uw klantnummer is. Ik ga dan direct aan de slag voor u!

Met vriendelijke groet,

Ferry
Alice Webcare

la
door lapto - Nov 9, 2010 om 17:44
53 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=alicewebcare schreef op dinsdag 9 nov 2010, 11:41]Beste lezers,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn betreft de snelheid die Alice bij sommige van jullie levert. Helaas is het bij de technologie ADSL zo: hoe groter de lengte van de telefoonlijn, hoe minder snel de verbinding kan zijn. Ook is het zo dat de kwaliteit van de telefoonlijn een grote invloed kan hebben op de snelheid.

De postcode check op www.alice.nl, kijkt naar de hemelsbrede afstand. Hemelsbreed wilt zeggen: 1 rechte lijn van wijkcentrale naar woonplaats. Onder de grond maakt de telefoonlijn een aantal bochten. Deze bochten zorgen ervoor dat de werkelijke lengte van de telefoonlijn langer is dan de uitkomst van de postcode check. Om deze reden melden wij erbij dat het puur een schatting is.

Wij vinden het zeer belangrijk dat wij de hoogst mogelijke snelheid bij u leveren.

Met vriendelijke groet,

Ferry
Alice Webcare

Beste Ferry

Allemaal erg leuk zo'n postcode check en dan erbij zeggen dat het puur een schatting is zo kan je er makkelijk van af komen.
Bij mij was destijds via telefonisch aanmelden verteld dat ik makkelijk 16mb/s kon behalen ( zoals ik destijds bij mijn vorige ook kon behalen ).
Ik mocht blij zijn met een internet verbinding van nog geen 3 mb/s leuke schatting is zoiets.

Ik denk dat de mensen echt niet op 1mb meer of minder zitten te wachten maar een goede service is wel heel belangrijk en in de tijd dat ik bij jullie heb gezeten wordt je als een hond behandeld als het dan al niet minder is.

Met alle respect naar jou toe want misschien ben jij wel een goede maar iedereen die ik toen aan de lijn had gehad verdient het niet eens om een mens te zijn hoe ze klanten behandelen.

En hoevaak er ook een post kom van of over alice zal ik laten weten hoe ze mensen behandelen en wat voor provider het is want in mijn ogen is het "Hoe minder alice hoe beter"

Greetings Lapto

neononame
door neononame - Nov 9, 2010 om 18:24
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote]Mocht u een probleem hebben met uw snelheid en u wilt graag dat ik kijk wat ik eraan kan doen, dan hoor ik het heel graag! U kunt mij gerust een email sturen op: ferry@nl.alice.nl. Mocht u mij een mail sturen, dan hoor ik graag van u waar u het niet mee eens bent en of u op dit forum gepost heeft met de bijhorende forumnaam en wat uw klantnummer is. Ik ga dan direct aan de slag voor u!

Beste Ferry,

Leuk je aanbod, maar dit is mosterd na de maaltijd. Waarom?

1. Ik ben maanden met jullie bezig geweest waarom de ene adsl provider hier 11mbit naar binnen brengt en jullie 3 maanden later niet verder dan 4mbit komen.

2. Het heeft mij klauwen vol met geld gekost aan dat 0900 nummer van jullie. Na diverse modems wordt er gewoon gezegd door Alice het is en wordt niet beter.

3. Waarom kan jullie concurrent het dan wel?

4. Toen ik vervolgens de mensen van Alice aansprak op het feit dat ik maar 1/5 van de snelheid kreeg en wel 5/5 moest betalen gaf iedereen mij gelijk maar ze waren niet bevoegd om het terug te draaien. Dat kon alleen de administratie/klachtenafdeling. Nou ik heb zelden zo'n botte reacties gehad. Het eerste dat wordt geroepen is dat er toch staat dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden aan de speedcheck. Zoals jullie zeggen we meten hemelsbreed. Nou hemelsbreed zit ik nog steeds op bijna 2.5 km. En bij 2.5 km kunnen jullie echt geen 16-20mbit leveren. Jullie website besodemietert gewoon de zaak,

Het is nu echt te laat voor mij wat betreft Alice. Ik heb jullie zelfs nog aangeboden om een deel van mijn contract af te kopen omdat de snelheid zo belabbert was en is. Maar ook daarvan wilde de administratie niks weten.

NOOIT MEER ALICE !!!

En nogmaals de mensen aan de telefoon zijn uiterst correct en behulpzaam. Maar jullie klachten afdeling/administratie die deugt en spoort echt niet. Waarom moet ik een contract uitzitten als jullie maar 1/5 van de beloofde snelheid realiseren? Waarom zegt alice dan niet gewoon ruiterlijk: Meneer u kunt het contract ontbinden. Nee hoor ze willen wel alleen maar geldvangen. Koste wat het kost. Nu het kost jullie bij deze een hoop negatieve reclame.

En ook ik ben uiterst rustig en beleefd aan de telefoon geweest tegen jullie medewerkers. Maar Alice wil buitende helpdesk niet meedenken en een oplossing aanbieden die voor beide partijen acceptabel.

Eerlijk gezegd: Ik was blij dat alice een starttarief gaat invoeren. Ik kon meteen opzeggen. Ik heb het 6 maanden volgehouden maar de laatste maand was het bagger en had ik echt een beroerde verbinding.

En jullie TD heeft alles geprobeerd om het op te lossen. Maar als ze er niet in slagen dan loop je bij de klachten afdeling tegen een muur die niet wil wijken. En dat is onterecht. Als je bij de bakker een heel brood moet betalen en je krijgt maar 1/5 wat zeg je dan en wat doe je de volgende keer? Of blijf jij daat dan een jaar lang 1/5 broden kopen elke week?

Het zou fijn zijn als jullie eens intern keken naar hoe te handelen als de geleverde snelheid te laag is. Het zou ook fijn zijn als jullie de speedcheck van de website eens anders programmeren, want waarom kan online het wel goed?

Succes verder bij Alice. Mij zie je er nooit meer.

corry1961
door corry1961 - Nov 10, 2010 om 01:08
16 Antwoorden / 9 Vragen

wat ik me afvraag..heb je bij Alice geen maand opzeg termijn??

neononame
door neononame - Nov 10, 2010 om 08:19
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=corry1961 schreef op woensdag 10 nov 2010, 01:08]wat ik me afvraag..heb je bij Alice geen maand opzeg termijn??

Dat ligt aan het contract dat je hebt en de aanbieding die ze je bieden. Nu is het zo dat als je 30 euro betaald hang je aan een maandcontract vast, als je 35 euro betaald dan heb je opzeggen per maand.

Maar zelfs op mijn aanbod om mijn contract om te zetten in een maandcontract en het verschil bij te betalen. namelijk zoveel x 5 euro per maand dat ik al bij Alice zat ging Alice niet in. Ze blijven liever een ontevreden klant houden die een slechte adsl verbinding heeft dan het probleem op te lossen en die zijn contract moet uitzitten.

Denk dus goed na als je met Alice in zee gaat. Want de speedcheck op hun website is alleen maar betrouwbaar als je dicht bij een wijkcentrale woont.

neononame
door neononame - Nov 10, 2010 om 08:20
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote]Dat ligt aan het contract dat je hebt en de aanbieding die ze je bieden. Nu is het zo dat als je 30 euro betaald hang je aan een maandcontract vast, als je 35 euro betaald dan heb je opzeggen per maand{/quote]

ik ben nog niet wakker...

moet natuurlijk zijn

Dat ligt aan het contract dat je hebt en de aanbieding die ze je bieden. Nu is het zo dat als je 30 euro betaald hang je aan een jaarcontract vast, als je 35 euro betaald dan heb je opzeggen per maand

al
door alicewebcare - Nov 10, 2010 om 12:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allemaal,

@Lapto: We vinden het erg vervelend om te horen dat u onze klantenservice zo ervaren heeft, mijn excuses hiervoor! Een goede service vinden wij, naast een goed werkend product leveren, ook zeker belangrijk en hier werken wij constant aan. Onze medewerkers proberen wij zodanig op te leiden, dat zij u als klant zo duidelijk mogelijk informeren.

U geeft aan dat er bij het aanmelden verteld is, dat u makkelijk een snelheid van 16 Mbit kunt behalen. Dit had niet mogen gebeuren en dit pak ik zeker op met mijn teamleiding! Dankzij deze informatie van u, kunnen wij hier wat aan doen en hier zullen andere (toekomstige) klanten profijt van hebben, waar ik u voor wil bedanken!

@Neononame: Zoals eerder beschreven kunnen wij niet op elke locatie dezelfde snelheid bieden. Als uit onderzoek gebleken is dat er een bepaalde snelheid stabiel geleverd kan worden, dan is dat de snelheid die Alice op uw locatie levert. Het kan zijn dat wij in een eerder stadium een hogere snelheid hebben kunnen leveren. Het aantal actieve verbindingen in een wijkcentrale, kan invloed hebben op de personen die het verst van de wijkcentrale wonen. In een wijkcentrale wordt een verbinding verdeelt onder de aangemelde klanten. Indien dit aantal stijgt, zullen meerdere klanten, op dezelfde wijkcentrale, die verbinding moeten delen. Echter is het niet zo dat u voor 20 Mbit €29,90 betaald. U betaald €29,90 voor een snelheid tot 20 Mbit.

Ik vind het zeer vreemd dat onze postcode check op uw locatie 16-20 Mbit aangeeft. Dit wil ik laten uitzoeken. Zou u uw klantnummer kunnen mailen naar: ferry@nl.alice.nl? Dan ga ik hiermee aan de slag!

@Corry1961: Bij Alice hebben we maand- en jaar abonnementen. Per abonnement verschilt het opzegtermijn. Voor meer informatie over de opzegtermijnen, wil ik u graag verwijzen naar www.alice.nl.

invalide
door invalide - Nov 10, 2010 om 17:47
787 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Ferry,

Ik lees dat een vorig abonnement op dit adres een hogere snelheid haalde dus zal er toch iets mis moeten zijn bij U.

Kijk eens naar NRC columnist Youp van 't Hek, want nu geeft U deze met de vermelding van forumnaam betere service dan de overige klagers!

Als U iedereen goede service zou geven en de helpdesk ook zonder Kassa goed zou afwerken is ondanks Uw verleden hier niet uitgesloten dat zelfs ik ooit klant bij U ga worden!

neononame
door neononame - Nov 10, 2010 om 18:37
17 Antwoorden / 4 Vragen

Beste ferry,

Dank voor het aanbod. Ik zal U straks zeker een straat en postcode plus huisnummer mailen als ik weg ben bij Alice en alles definitief goed is overgegaan. .

Maar eigenlijk heeft U mijn gegevens niet nodig. Pak maar een willekeurig adres op 2.5km van een centrale en Uw check geeft aan dat 16-20mbit geleverd kan worden. En U weet dat dat onmogelijk is. Want U kunt op die afstand nooit 16mbit leveren. Niet hemelsbreed en ook niet werkelijke kabellengte.

Overigens heb ik dit al 4 x gemeld bij Uw helpdesk en ook bij de klachtenlijn om die check aan te passen. Tot dusver heeft Alice er niks aan verandert. Waarom zou U dit nu ineens wel voor elkaar krijgen? In mijn correspondentie heb ik diverse malen gevraagd om een juiste indicator. Maar hier wordt door de helpdesk gezegd "dat ze er melding van gaan maken en een verzoek indienen tot wijziging", maar door uw administratie wordt het gewoon weggewuifd alsof ik gekke henkie ben. Ik denk dat de "valkuil"-advertentie anders geen klanten meer oplevert.

U hoort van mij zodra alles is afgehandeld. Want ik verwacht nog wel de nodige ellende bij de automatische incasso. Wat ik zo her en der lees op het internet is Alice daar ook kampioen in.

Mvg,
NeoNoname.

la
door lapto - Nov 10, 2010 om 18:52
53 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=neononame schreef op woensdag 10 nov 2010, 18:37]
U hoort van mij zodra alles is afgehandeld. Want ik verwacht nog wel de nodige ellende bij de automatische incasso. Wat ik zo her en der lees op het internet is Alice daar ook kampioen in.

Daar kan je inderdaad maar beter vanuit gaan.
heeft bij mij toen ook 3 maanden geduurt voordat ze ermee stopte.
Ik heb hiervoor ook diverse malen een terugboeking voor aanvragen bij de bank.

Als je dit dan ook doe is het goed mogelijk dat je dan een aanmaling zal ontvangen en een brief dat als je niet betaal dat er dan stappen zouden gaan volgen.

Na een aantal keer bellen krijg je dan te horen dat het een fout in de computer is en dan hou het op.

Dat is in iedergeval de gang van zaken geweest bij mij toen die tijd.

Greetings Lapto

neononame
door neononame - Nov 10, 2010 om 19:16
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote]Als je dit dan ook doe is het goed mogelijk dat je dan een aanmaling zal ontvangen en een brief dat als je niet betaal dat er dan stappen zouden gaan volgen

Nou wat ik lees is dat men voornamelijk dreigt met deurwaarders, incassobureau's en een bkr regsitratie. Klinkt allemaal niet zo fris.

la
door lapto - Nov 10, 2010 om 19:55
53 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=neononame schreef op woensdag 10 nov 2010, 19:16]
Nou wat ik lees is dat men voornamelijk dreigt met deurwaarders, incassobureau's en een bkr regsitratie. Klinkt allemaal niet zo fris.

Dat klopt ook altans in mijn geval wel.
Dat bedoel ik ook met dat er dan stappen zullen gaan volgen.

Greetings Lapto

al
door alicewebcare - Nov 11, 2010 om 13:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allemaal,

@invalide: Het is zeker niet de bedoeling dat één persoon een “speciale behandeling” krijgt. Wij zien en behandelen alle klanten als gelijken. Dankzij dit soort forums krijgen wij feedback van (ex) klanten. Ook met deze feedback, doen wij ons uiterste best om onze klantenservice helemaal op orde te hebben. Mijn email adres: ferry@nl.alice.nl mag dan ook door iedereen gebruikt worden en is niet specifiek bedoeld voor één klant. Wij blijven ons best doen tot het moment dat een forum als deze inderdaad niet meer nodig is en alles op orde is! Dat is ons uitgangspunt en deze nemen wij zeer serieus.

@Neononame: Zodra de overgang voltooid is, ontvang ik jouw gegevens graag! Mocht er iets fout gaan met de automatische incasso, dan hoor ik het graag direct van jou. Ik ga hier dan gelijk mee aan de slag zodat de overgang soepel verloopt en je in dit traject geen last meer zal ondervinden.