Nieuwe iPhone met probleem meteen opsturen?
Ik heb afgelopen maandag 18 maart een nieuwe IPhone 4 gekocht bij de Vodafone winkel. Nu kwam ik er in het weekend achter dat er in de camera stand van het toestel een klein zwart vlekje in het display te zien is. Hierover heb ik maandag contact gezocht met de klantenservice die mij melden dat ik naar de winkel moest gaan. Nu ben ik hier geweest en hier werd mij verteld dat het toestel moet worden opgestuurd, hiervoor krijg ik echter geen compensatie terwijl ik mijn abonnement heb verhoogd en een toestelverzekering heb afgesloten. Ik vind dit vreemd daar het probleem er al was vanaf het moment dat ik het toestel heb gekocht, het is immers maar een paar dagen oud. Men vermelde mij tevens dat apple dit heeft geëist bij Vodafone, men mag daar geen toestellen ruilen het moet meteen worden opgestuurd. Het probleem wordt dus meteen bij de klant gelegd en er word geen rekening gehouden met de klant. Ik moet nu ee oud toestel gebruiken, waar de opties die er voor de IPhone niet op werken.
Zijn Vodafone/ Apple niet verplicht de klant hierin te compenseren?
Ik hoop op een reactie,
Beste Johnny,
Hoe vervelend dan ook en hoe slecht dan ook qua service, ze mogen dit doen.
Na een week is er geen sprake meer van een DOA (dead on arrival) en zullen ze het toestel opsturen.
Wettelijk moet je Vodafone zelfs in de gelegenheid stellen dit op te lossen. Als ze je probleem niet binnen twee a drie keer definitief op weten te lossen dan pas mag je een nieuwe of geld terug eisen.
Dat je je abo hebt verhoogd en geen leuke gadgets kunt gebruiken is niet van belang in deze. Je hebt dus ook geen recht op compensatie.
Helaas
Mastag
Hallo johnny_scotch,
Bij Apple (of wie het dan ook voor ze afhandelt) worden dit soort gevallen altijd wel goed opgelost. 'Defecte' iPhones worden niet gerepareerd en worden, nadat de klacht is vastgesteld, gewoon vervangen. De 'defecte' iPhone gaat retour naar Apple.
Je kunt er dus vanuit gaan dat je gewoon een nieuw toestel krijgt.
Freya
Zo de kwestie gaat verder. Ik kreeg gisteren een melding dat de telefoon klaar was en dat ik hem op kon halen. Ik ging enthousiast naar de winkel en kreeg de telefoon terug. Wilde hem meteen even testen, ik zag meteen dat hetzelde probleem er nog steeds is. Ze hadden alleen een update uitgevoerd en het probleem niet verholpen. Het toestel is dus nu meteen weer retour gegaan. En ws ben ik hem nu nog langer dan de oorspronkelijke 2 weken kwijt! Dus meteen vervangen gebeurde niet zoals freya vermelde. Kan ik hier nu nog steeds niks tegen doen? Volgens mij blijft Apple in deze in gebreke. Wat overigens wel positief is dat de verkoper in de Vodafone winkel er nu wel bij heeft vermeld aan andere koper is dat ook al is het toestel een minuut oud en er is een probleem dat het eerst opgestuurd zal worden zonder vervangend toestel.... (ik blijf dit overigens vreemd vinden vinden daar de problemen buiten mijn schuld zijn ontstaan)
Heeft iemand tips?
@johnny_scotch:
Blijkbaar hebben ze het 'probleem' niet (of nauwelijks) onderkend en dachten ze het te kunnen oplossen met een software update (of herinstallatie). In dat geval krijg je inderdaad je eigen telefoon weer terug. Maar als het 'probleem' wel goed wordt vastgesteld en het is een hardware kwestie, dan krijg je gewoon een nieuw/ander toestel.
Freya
Beste Johnny Scotch,
Een nieuw toestel krijgen, bij een eerste poging tot reparatie, is een droom en blijft een droom. Freya kan dat nou wel zeggen maar iedere verkoper van ieder merk zal hem eerst minimaal twee of drie keer ter reparatie opsturen. Er wordt dan ook nog gekeken of het hetzelfde probleem betreft.
Bovenstaand gebeuren vind ik trouwens zeer logisch en normaal.
Verder moet je uitkijken als je eenmaal na vele weken een "nieuw" toestel krijgt dat het geen gereviseerde is.
Ik heb hier persoonlijke ervaring in bij het merk Nokia en Samsung en bij diverse winkels in de afgelopen jaren. We zijn grootverbruiker van telefoons.
Een tijdelijk toestel vind ik zelf onhandig (moet je weer van alles leren en op je computer omzetten) en is geen vanzelfsprekendheid als je een reparatie inlevert. Bij sommige verzekeringen (niet allemaal dus) die je bij de koop afsluit kun je dit trouwens gewoon vastleggen.
Een goede tip hierbij is om een oud toestel te bewaren voor zo'n situatie. Tegenwoordig slijten die dingen niet meer tot op het bot want mag je iedere twee jaar een nieuwe uitkiezen.
Succes
John van den Berg
Maar is het normaal dat een toestel ook al het een minuut oud, meteen moet worden opgestuurd? Je kunt hem in de winkel niet testen omdat er eerst een verbinding moet zijn met iTunes. Verder geeft Vodafone toe dat ze dit met alle andere toestellen niet doen (je mag binnen 7 dagen ruilen) Apple is hierop een uitzondering.... Hier kun je als consument toch niet veel mee?! Ik vind deze bepalingen van Apple veel te strak! En die menin zijn de verkopers van Vodafone ook toegedaan alleen doen ze hier niet genoeg tegen omdat ze anders als aanbieder buiten de boot vallen....
@johnny_scotch,
Apple heeft inderdaad een wat afwijkende manier van werken. Daar doe je niet zoveel aan (behalve dan géén Apple kopen, maar of je dat wil...).
@jftm:
Eérst repareren vóór er tot vervanging overgegaan wordt, is inderdaad de 'normale' gang van zaken, maar zoals ik al schreef, Apple houdt er andere regels op na. Een iPhone wordt niet gerepareerd en als er een hardwarefout wordt geconstateerd, dan wordt het toestel vervangen en het defecte toestel gaat terug naar Apple. Lees de diverse fora er maar op na. Dáár waar gebruikers met een 'defect' te maken krijgen wordt het toestel altijd vervangen.
Freya
[quote=johnny_scotch schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 13:26]Kan ik hier nu nog steeds niks tegen doen? Volgens mij blijft Apple in deze in gebreke.
Apple ka niet in gebreke zijnaangezien zij het niet gerepareerd hebben, Vodafone moet het toestelter reperatie aanbiedenaan een door Apple geselecteerde reperateur.
[quote=jftm schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 14:00]Beste Johnny Scotch,
Een nieuw toestel krijgen, bij een eerste poging tot reparatie, is een droom en blijft een droom. Freya kan dat nou wel zeggen maar iedere verkoper van ieder merk zal hem eerst minimaal twee of drie keer ter reparatie opsturen.
Die droom is bij mij toch werkelijkheid geworden. Zowel bij Primafoon als bij de T-mobile winkel zijn niet werkende nieuwe toestellen die "het niet deden" onmiddellijk vervangen door een werkend toestel.
Beste johnny_scotch,
Graag wil ik kijken wat ik voor je kan betekenen. Kun je jouw mobiele nummer, naam- en adresgegevens doorsturen naar webcare.nl[at]vodafone.com (vervang [at] door @).
Kun je in het onderwerp van de e-mail vermelden: Kassa johnny_scotch?
Zodra ik je gegevens ontvangen heb, neem ik je klacht in behandeling.
Met vriendelijke groet,
Astrid
Vodafone Webcare Nederland
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer