curly
door curly Mar 8, 2014 om 20:23
Geldzaken & recht

Contactloos betalen

Vanaf 15 april 2014 kun je met een betaalpas van ING zonder te pinnen heel snel afrekenen, door de betaalpas kort dicht tegen de betaalautomaat aan te houden.
Maar wat als je deze betaalpas verliest of deze is gestolen, wat dan ? Dan is men kennelijk iedere keer dat er illegaal misbruik van wordt gemaakt 25 Euro kwijt. Het lijkt er op dat deze nieuwe betaal methode een razendsnel en gemakkelijk leuk plastic hebbedingetje gaat worden ook voor criminelen ?

3540 38 Rapporteer

ma
door marijke1953 - Mar 8, 2014 om 20:34
136 Antwoorden / 3 Vragen

Maakt u zich geen zorgen. Alle verandering is moeilijk, maar went vanzelf

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2014 om 20:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die functie kunt u zelf via uw account uitschakelen of bijv. telefonisch laten uitschakelen, lees even klik hier.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 20:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij schade door verlies of diefstal is er volgens de site van de Ing geen eigen risico van toepassing.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 9, 2014 om 00:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja opletten dat u de pas niet kwijt raakt net zoals vroeger u geld buidel.

ingwebcare
door ingwebcare - Mar 9, 2014 om 10:01
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste curly,
De ING vindt het belangrijk dat de betaalmiddelen veilig en gemakkelijk zijn. Ook betalen met de Betaalpas met de contactloze functionaliteit voldoet aan onze standaarden. De verwerking van de betaling met een Contactloze Betaalpas gebeurt op dezelfde manier als een transactie met pincode.

Als de Betaalpas na verlies of diefstal is gebruikt voor contactloze betalingen zonder pincode, vergoeden wij in principe het bedrag dat door deze betalingen is afgeboekt. Hiervoor geldt geen eigen risico.

Verder kan er maximaal een cumulatief bedrag van € 50 contactloos worden betaald. Zodra je deze limiet hebt bereikt, vraagt de betaalautomaat eerst om je pincode voordat je weer verder kunt met contactloos betalen. Tot slot is het altijd mogelijk om contactloos betalen uit te zetten.

Zie voor de laatste info onze website: www.ing.nl/contactloosbetalen

Groet,

Robin
ING Webcare

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 9, 2014 om 11:48
2189 Antwoorden / 14 Vragen

In theorie kun je iemand die contactloos betaalde scannen met los apparaat op de plek waar hij zijn kaart stopte.
Zonder contact langs zijn broekzak is dan voldoende om geld te stelen.
Dus ik ben voor alleen maar vaste apparaten en vooral geen losse.

Zakkenrollers die niet in maar langs je zak gaan voel je niet, en opbergen kan dan niet meer.......
Dat is de zwakke schakel waarom ik hem als ik een nieuwe pas krijg zeker zal uitzetten tenzij de banken dit soort mobiele fraude gaan dekken.....

pi
door pieterwolters - Mar 9, 2014 om 19:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Die manier van fraude is makkelijk te ondervangen door alleen betalingen via geregistreerde betaalterminals te accepteren.

door 1953 - Mar 11, 2014 om 02:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

En de betaalpas moet ook nog geschikt zijn voor het contactloos betalen.

Misschien wordt het wel het woord van het jaar 2014: contactloos ?

fl
door flessebon - Mar 11, 2014 om 07:30
418 Antwoorden / 7 Vragen

Is het wel contactloos? Lijkt mij niet, ten eerste moet je je pasje tegen een lezer aanhouden en maakt de terminal contact met de bank om je saldo te controleren en de transactie af te handelen. De vlag dekt de lading niet.

jo
door joentje1978 - Mar 12, 2014 om 00:28
367 Antwoorden / 6 Vragen

Snap niet waarom ze zoiets uitvinden.

Eerst komt er een pinpas op de markt die ze met een pincode beveiligen zodat in geval van diefstal of verlies andere mensen er niets mee kunnen doen en nu kan Jan en alleman met de pas afrekenen zonder pincode.

Ook is dit weer een nieuwe mogelijkheid voor criminelen om rekeningen te plunderen.
Kan ING wel zeggen dat het goed beveiligd is maar die criminelen zijn ook niet achterlijk en krijgen alles voor elkaar.
Zal niet het eerste zijn wat binnen de kortste keren gekraakt wordt.

En wie is hier uiteindelijk het dupe van?
Precies, de pashouder want de bank trekt zijn handen er vanaf.

fe
door festinger - Mar 12, 2014 om 02:45
410 Antwoorden / 18 Vragen

Brr moet er niet aan denken. Compleet afhankelijk van door banken verzonnen technologie en verkocht als veilig. En achteraf misbruik verhalen bij banken is voor ons niet mogelijk.

Banken vergeten dat 30% van onze bevolking niet in staat zijn of niet willen Banken verzinnen hun eigen excuus alle fysieke mensen te ontslaan opdat ze door geld te vragen voor diensten klanten te sturen naar gewenste diensten, En dan is het makkelijk kantoren te sluiten en personeel te ontslaan want niemand komt op bezoek volgens statistieken.

Ben gedwongen totale controle te hebben over bankzaken van mijn moeder. .Ze is geestelijk in orde maar fysiek niet in staat zelf te regelen. Er is geen bank die ook maar iets controleert. Bij fraude of misbruik bellen of in de rij bij webpagina's. .

van leyden
door van leyden - Mar 12, 2014 om 17:52
1289 Antwoorden / 17 Vragen

In plaats van de chipknip.
Je moet hem dus uitzetten, je hoeft niks te doen.
Sowieso al weer fout, beter is om toestemming te vragen vooraf.
Nou maar weer hopen dat iedereen weet dat je "contactloos" kan betalen en belangrijker nog> dat je weet hoe je hem uit moet zetten.
Want ik ben ervan overtuigd dat veel klanten zo n pas niet eens willen hebben.

van leyden
door van leyden - Mar 12, 2014 om 17:58
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Waarom maken ze de ov kaart niet contactloos?
Wat een gedoe om je ov kaart op te laden via de bankpas.
Kijk, dan heb ik WEL belangstelling.

door 1953 - Mar 12, 2014 om 19:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Contactloos skimmen?

jo
door joentje1978 - Mar 12, 2014 om 22:01
367 Antwoorden / 6 Vragen

De optie staat standaard "aan", ze hadden dit beter standaard op "uit" kunnen zetten.

Als je pinpas nu gestolen wordt kan de dief daar gewoon mee afrekenen.

sl
door slingertje - Mar 25, 2014 om 12:06
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=flessebon schreef op dinsdag 11 mrt 2014, 07:30]Is het wel contactloos? Lijkt mij niet, ten eerste moet je je pasje tegen een lezer aanhouden en maakt de terminal contact met de bank om je saldo te controleren en de transactie af te handelen. De vlag dekt de lading niet.

Het is wel contactloos ! Er zit nl. een RIFD-chip in die door zend/ontvang techniek kan worden gevolgd. Het leuke daarvan is dat je in de toekomst kan worden gevolgd en geïndentificeerd en dat biedt weer heel leuke mogelijkheden voor winkel(ketens), overheidsinstantie, politie, douane en geheime diensten....

sl
door slingertje - Mar 25, 2014 om 12:17
8 Antwoorden / 0 Vragen

Contactloos betalen is contactloos worden gevolgd !
Dit is niet veilig tegen diefstal maar nog belangrijker niet veilig voor de PRIVACY.

Er zit een RIFD-chip in die door zend/ontvang techniek in principe overal (ook buiten de winkels) kan worden gevolgd. De zender in deze chip wordt geactiveerd door het electromagnetisch veld van een zend/ontvang-station in de buurt. De zender in de chip kan niet worden gede-activeerd alleen de functie contactloos betalen kan worden uitgeschakeld. Dat betekent dat ook als je de functie contactloos betalen hebt uitgeschakeld hebt je te traceren en te indentificeren bent.

Deze eigenschappen zorgt dat deze techniek heel leuke toekomstperspectieven biedt voor winkel(ketens), instellingen, de overheid, politie, douane en geheime diensten voor de indentificatie, mobiliteit en ander gedrag van hun 'klanten'
Dat alles onder het mom van gemak....

otto65
door otto65 - Mar 26, 2014 om 11:50
24 Antwoorden / 1 Vragen

Wist niet van het bestaan af.

curly
door curly - Apr 12, 2014 om 09:44
162 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=slingertje schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 12:17]
Er zit een RIFD-chip in.

Zou je het gedeelte dat gebruikt wordt voor wifi in die die RIFD-chip, met een naald, er uit kunnen peuteren ? Dan ben je er definitief echt vanaf. Nu kan ING wifi aan- en uitzetten wanneer het ze zo nodig zelf uitkomt.

ph
door philip36 - Apr 12, 2014 om 11:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik begrepen heb is dat de contactloos gepinde kleine bedragen opgeteld worden en zodra je bij elkaar €50 zo betaald hebt bij de volgende betaling je pincode moet ingeven.
Er kan dus door een ander, als bijv. de pas gestolen wordt, nooit meer dan voor €50 contactdoos gepind worden.

sl
door slingertje - Apr 13, 2014 om 15:27
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=curly schreef op zaterdag 12 apr 2014, 09:44][quote=slingertje schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 12:17]
Er zit een RIFD-chip in.

Zou je het gedeelte dat gebruikt wordt voor wifi in die die RIFD-chip, met een naald, er uit kunnen peuteren ? Dan ben je er definitief echt vanaf. Nu kan ING wifi aan- en uitzetten wanneer het ze zo nodig zelf uitkomt.

Hallo Curly,
Dit lijkt mij onmogelijk omdat de RFID-chip in de eerste plaats van buiten niet zichtbaar in de pas is ondergebracht en in de tweede plaats door manipulatie zijn werking verliest. Wellicht is dat laatste je bedoeling.

In de toekomst moeten we echter rekening houden dat alle betaalfuncties (dus ook de pinbetalingen) via de RFID-chip zullen gaan verlopen. We komen er straks niet meer onderuit vooral als ook identificatiedocumenten zoals ID-kaarten, paspoorten en rijbewijs uitgerust gaan worden met deze RFID-chip. De industrie/overheid (technocratie) heeft namelijk een visioen dat de mooiste en beste wereld bestaat uit mensen die onder controle staan en dat dat onder het mom van gebruiksgemak en zogenaamd persoonsgebonden voordelen een aanbiedingen het beste ingevoerd kan worden. Met aanvoering van deze redenen wordt het het makkelijkst geaccepteerd door het publiek. We krijgen dan te maken met een wereld volgens het toekomstvisioen van Aldous Huxley (Brave new world) en in mindere mate die van George Orwell (1984)...

jantje7
door jantje7 - Apr 14, 2014 om 15:59
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Het grote voordeel van contactloos betalen lijkt mij toch dat bij verlies je maximaal € 50,- kwijt bent die ook nog eens vergoed wordt, terwijl je als je een briefje van € 50,- verliest of wordt gestolen dit bedrag helemaal echt kwijt bent. Ik sta wel open voor de nieuwe technieken. Daar komt nog bij dat de pincode op het moment van contactloos betalen niet kan worden afgekeken.

viejo
door viejo - Aug 7, 2014 om 20:51
63 Antwoorden / 4 Vragen

Met de contactloze-betaal-kaart komen ook nieuwe veiligheidsadviezen waaraan niemand altijd kan voldoen. Bij zwemmen, sporten, kamperen, reizen enz. Over 2 jaar zijn deze adviezen regels en kun je de bankpas het beste thuis laten.

kw
door kwelbast - Sep 1, 2014 om 16:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

Bizar bij de ING. We hadden beide passen van onze en/of-rekening uitgezet (en laten uitzetten bij een ING-kantoor) voor contactloos betalen. Tot onze verrassing bleken onze beide passen nu weer op "aan" te staan.

Let dus regelmatig op bij de ING of de pas nog op "uit" staat, blijkbaar zet ING ze af en toe automatisch weer op "aan". Wat heel kwalijk is natuurlijk.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2014 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kwelbast

En hoe reageerde ING op uw klacht?

kw
door kwelbast - Sep 1, 2014 om 17:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

De ING kon niet verklaren hoe het kwam en ik heb een klacht ingediend. Al zal ik daar waarschijnlijk niks meer van horen, ik heb weinig vertrouwen meer in deze incompetente organisatie.

Cookies
door Cookies - Sep 1, 2014 om 17:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=kwelbast schreef op maandag 1 sep 2014, 16:51]Bizar bij de ING. We hadden beide passen van onze en/of-rekening uitgezet (en laten uitzetten bij een ING-kantoor) voor contactloos betalen. Tot onze verrassing bleken onze beide passen nu weer op "aan" te staan.

Vermoed dat het uitzetten niet (goed) is doorgevoerd. Veel handiger om dergelijke zaken zelf te regelen via internetbankieren. Bij mij staat het al vanaf het begin op uit en staat nog steeds op uit.

sl
door slingertje - Sep 1, 2014 om 17:18
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kwelbast schreef op maandag 1 sep 2014, 16:51]Bizar bij de ING. We hadden beide passen van onze en/of-rekening uitgezet (en laten uitzetten bij een ING-kantoor) voor contactloos betalen. Tot onze verrassing bleken onze beide passen nu weer op "aan" te staan.

Let dus regelmatig op bij de ING of de pas nog op "uit" staat, blijkbaar zet ING ze af en toe automatisch weer op "aan". Wat heel kwalijk is natuurlijk.

Wat bedoelen de banken met het 'uitzetten' nu precies? The devil is in the details. De banken schakelen namelijk NIET de RFID-chip (remote identificatie chip) uit. De banken schakelen alleen de remote betaalfunctie uit. De RFID-chip (en de mogelijkheid de gebruiker op afstand te identificeren) blijft dus in alle gevallen gewoon werken. Tja en de remote betaalfunctie kan bij een klein bankcomputerstorinkje zo weer aanstaan want dat is maar vinkje in de computer. Snappie ?

kw
door kwelbast - Sep 1, 2014 om 17:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn partner had het dus via internetbankieren deze betaalfunctie uitgezet. Ik heb het bij een ING-kantoor laten doen.

Bij beide passen stond deze functie (contactloos betalen) dus na een tijdje weer op "aan".

sl
door slingertje - Sep 1, 2014 om 18:05
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kwelbast schreef op maandag 1 sep 2014, 17:23]Mijn partner had het dus via internetbankieren deze betaalfunctie uitgezet. Ik heb het bij een ING-kantoor laten doen.

Bij beide passen stond deze functie (contactloos betalen) dus na een tijdje weer op "aan".

Dat was duidelijk Kwelbast. Zie o.a. mijn vorige reactie. De individuele klant heeft niet zozeer de interesse van de banken. Zij hebben hun grootste interesse in het gegeven dat de grootste massa klanten 'verplicht' zijn overgeschakeld op een RFID-chippas via een zogeheten opt-out regeling. Ik kijk er niet van op dat zelfs het opt-out bij jou niet werkt; de betaalfunctie contactloos betalen staat ongemerkt weer aan. De belangrijkste eigenschap is dat je de chip zelf niet kan (laten) uitschakelen en dat biedt veel 'commerciële' mogelijkheden onafhankelijk van het uitzetten van een enkele functie van de kaart. Contactloos betalen in dit geval. Er gaan nog veel meer functies op de RFID-kaart komen die contactloos communiceren met kaartscanners in winkelstraten, winkels, openbaar vervoer, op de weg (autotol betalen, parkeergeld), luchthavens, belastingbetalen, identificeren, etc. etc.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2014 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan maar één keer in de week pinnen en contant betalen en pas verder thuis laten.;-)

door 1953 - Sep 1, 2014 om 21:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tot nu toe, ondanks de faciliteit op de pinpas, geen gebruik van kunnen maken.

dobby
door dobby - Sep 3, 2014 om 03:57
749 Antwoorden / 1 Vragen

Anders heel simpel: http://difrwear.com/ - werkt perfect..

Maar op zich werkt het uitstekend, en nog weer iets sneller; wat mij betreft geen reden om de tinfoil hats weer uit de kast te halen..

zoekster
door zoekster - Sep 4, 2014 om 18:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=dobby schreef op woensdag 3 sep 2014, 03:57]Anders heel simpel: http://difrwear.com/ - werkt perfect..

Maar op zich werkt het uitstekend, en nog weer iets sneller; wat mij betreft geen reden om de tinfoil hats weer uit de kast te halen..
Ik vind zo'n oplossing ook wat makkelijker, ik heb deze aluminium kaartjeshouder gevonden, besteld en inmiddels binnen. (betrouwbaar bedrijf dus) Je hebt ze in allerlei kleuren.

klik HIER

Het is mij overigens niet duidelijk of ING er een registratiesysteem op na houdt met behulp van die RFID-chip.

dobby
door dobby - Sep 4, 2014 om 21:06
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 4 sep 2014, 18:34]Het is mij overigens niet duidelijk of ING er een registratiesysteem op na houdt met behulp van die RFID-chip. Niet bijzonder waarschijnlijk.. dan heb je echt wel zeer sterke antenne's nodig in je terminals (of waar dan ook).. de gebruikelijke "sterke" terminals/readers hebben een range van maximaal 23 mm ofzo.. nu kun je met redelijk verkrijgbare middelen daar nog wel een millimeter of 12 bovenop doen, maar dan gaan de prijzen wel exponentieel omhoog.. dan is gewoon je bluetooth of je WiFi radio tracken (die het gros van de mensen ook al wel bijna standaard aan heeft staan) toch wel een stuk more cost-effective, en zowiezo efficienter..

NFC werkt gewoon niet lekker op grotere afstanden.. dan worden de kosten, de snelheid, de richtgevoeligheid, de interferentie met andere NFC chips (want die zitten echt in veel meer dingen dan je zou denken). Een radio signaal is niet zo heel erg makkelijk exact te richten, en op deze korte afstanden (de "chip" haalt zn energie uit het signaal zelf, en dat gaat kwadratisch met de afstand naar beneden) is het allemaal redelijk lastig.. zeker als je 8 pasjes hebt die op hetzelfde reageren..

Vorlopig zijn er meer dingen om je zorgen over te maken (over dat het OS standaard je bluetooth aanzet, over dat je WiFi aanzet met niet elke keer een random address, over fingerprinting van je machine als je verbinding maakt, over mensen die b.v. een wifi accesspoint gebruiken maar dan niet via een tunnel (naar een beveiligede locatie), zonder (via certificaten) of het accesspoint wat zich "WiFi in de Trein" noemt dan ook echt niet, en niet toevallig iets wat ik in mijn tas heb zitten.. enz enz..

Maar goed - geloof niet dat dit veel te maken heeft met de vraag van the OP, ik dwaal weer eens af.. let's call it a day *grin*

pi
door pieterwolters - Sep 7, 2014 om 12:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 1 sep 2014, 18:15]Nou dan maar één keer in de week pinnen en contant betalen en pas verder thuis laten.;-)

Dan ben je tenminste je hele weekbudget kwijt als je bij de geldautomaat wordt overvallen... (die kans is groter dan misbruik van wireless betalen).

pi
door pieterwolters - Sep 7, 2014 om 12:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 1 sep 2014, 21:29]Tot nu toe, ondanks de faciliteit op de pinpas, geen gebruik van kunnen maken.

In veel bedrijfsrestaurants wordt dit al ondersteund. Best wel makkelijk. Even koffie halen, pas op de lezer en je hebt betaald.

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2014 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 7 sep 2014, 12:11][quote=tijger1 schreef op maandag 1 sep 2014, 18:15]Nou dan maar één keer in de week pinnen en contant betalen en pas verder thuis laten.;-)

Dan ben je tenminste je hele weekbudget kwijt als je bij de geldautomaat wordt overvallen... (die kans is groter dan misbruik van wireless betalen).

Ik pin niet bij een geldautomaat. Je kunt ook extra opnemen bij de super.